Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Faze de laudat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63
AndreiMR
Pe principiul asta, ar trebui sa bagam putin pe la puscarie pe oricine vine din Vaslui si n-are prea multa scoala...ca peste niste ani, sunt sanse sa devina infractor. Adica am vazut noi pe la TV ca in Vaslui se intampla nenorociri, deci sa prevenim. Cam asa si cu masina noua vs veche...hai sa o interzicem de la inceput ca poate in 10 ani posesorul isi baga picioarele in intretinerea ei...doar am vazut destule dieseluri fumegand pe strada rolleyes.gif
centurion
O sa se ajunga sa se spuna ca aerul care iese pe teava este mai curat decat cel care intra in admisie. Asta tot legat de propaganda pro motoare termice.


Referitor la articolele pe care le-ai pus, am o mare problema cu asta: "improving the air in our cities". Deci Bosch & Co nu sunt interesati de eliminarea poluarii in orase ci doar de reducerea poluarii (ce naiba, trebuie sa ramana in continuare surse pentru cancerul pulmonar si alte boli de plamani).
Oare de ce nu studiaza eficientizarea sistemelor electrice actuale (inmagazinarea curentului electric etc.)? Le-ar scadea cifra de afaceri?
gabize
Leguma mea avea, la ITP-ul de 10 ani, emisiile comparabile cu cele de catalog. Tractor de 2 litri.
R19/16v
QUOTE(einstein1984 @ 2 Apr 2019, 10:59)
  sau poti avea o hybrida de 160 de cai si 100 g/co2, ceea ce la diesel e mai greu si mai scump deja ca TCO.
*



Stiu eu o hibrida de 200 de cai cu 99g wink.gif
AndreiMR
QUOTE(centurion @ 2 Apr 2019, 11:24)
Referitor la articolele pe care le-ai pus, am o mare problema cu asta: "improving the air in our cities". Deci Bosch & Co nu sunt interesati de eliminarea poluarii in orase ci doar de reducerea poluarii (ce naiba, trebuie sa ramana in continuare surse pentru cancerul pulmonar si alte boli de plamani).
Oare de ce nu studiaza eficientizarea sistemelor electrice actuale (inmagazinarea curentului electric etc.)? Le-ar scadea cifra de afaceri?
*



Pentru ca nu exista si probabil in timpul vietii noastre nu va exista transport cu adevarat ecologic. Masinile electrice muta poluarea din oras in alta parte...la centralele termice, la fabricile de baterii, la minele de cobalt, litiu si alte metale rare, la vapoarele uriase care transporta materia prima, bateriile si altele asemenea, la sistemele de reciclare a bateriilor. In timp ce vin cu bataie de cap pentru proprietar...calcule legate de autonomie, de disponibilitatea prizelor. Asa ca daca putem face cat mai ecologica o masina cu motor clasic, ce are deja o infrastructura dedicata disponibila usor, de ce n-am face-o?

In momentul asta, o masina pe baterii e la fel sau chiar mai poluanta decat una clasica, luand in calcul tot ce inseamna ea, de la fabricare la incarcare, in functie de fabricant si de tara unde va fi folosita.

Pentru ca energia electrica inca vine preponderent din surse poluante, pentru ca trebuie sa sapi in pamant in Canada si Africa pentru a scoate tarana care contine ceva metal rar, tarana asta o pui pe vapor si o duci la fabrica ce scoate metalul din ea, metalul il pui pe vapor si il duci in China ca sa fabrici bateria (peste 90% din piata bateriilor e in detinuta de companiile asiatice), apoi bateria o pui pe vapor si o transporti in Europa, Japonia sau SUA ca sa o montezi pe masina. Dupa care pui masina din nou pe vapor si o duci la client. Iar clientul o incarca de la o priza alimentata cu curent obtinut de obicei din dinozauri sau crengi de acum 200 de milioane de ani. Dupa 7-8 ani bateria aia ajunge la finalul vietii si reciclarea ei e extrem, dar extrem de dificila. Fiindca contine niste materiale extrem de toxice. Vorbeam cu cineva care are experienta in domeniul asta si imi spunea ca electrolitul din bateriile folosite la sistemele hibrid mai vechi de la Mercedes e atat de toxic incat daca o picatura intra in contact cu pielea omului, te omoara, fara nicio sansa de scapare. In plus, ca sa reciclezi bateriile ai nevoie sa consumi foarte multa energie. Cum poate fi asta o chestie ecologica, eu nu inteleg...adica numai drumurile alea facute de vapoare creeaza mai multa poluare decat daca mi-as lua o masina de pe continentul meu, fie ea si cu un V8 cat casa sub capota

Si, dupa ce depasim chestia asta, ajungem la adevarata problema...cu ce energie incarcam la priza sute de mii de masini electrice in acelasi timp? Nu zic milioane, zic doar sute de mii. Asta fiindca peste tot prin lume, retelele electrice sunt oricum la limita si penele de curent se intampla chiar si acum, mai ales vara cand da toata lumea drumul la aerul conditionat. Adauga si mii de prize de mare putere care incarca o masina rapid si deja reteaua intra in colaps.

Deci, daca vrem sa fim realisti si sa ramanem totusi o societate in miscare, ar trebui sa gasim solutii ca sa putem reduce pe cat posibil poluarea, fara sa visam cai verzi pe pereti. Un mix inteligent de masini electrice si hibride, plus promovarea transportului in comun si a solutiilor alternative (ride sharing) sunt singura cale veritabila catre asa ceva. De-aia constructorii mari fix asta fac...lanseaza si masini electrice, dar dezvolta in continuare si masinile cu motoare cu combustie interna, in timp ce se implica tot mai mult fie prin achizitii fie prin parteneriate in solutiile alternative de mobilitate. Se pompeaza bani grei in Uber si Lyft, BMW si Mercedes si-au unit fortele pentru a dezvolta si ei domeniu asta (Mercedes detine car2go, un sistem de inchiriere cu ora a masinilor, si detin si parte din Clever Taxi, de exemplu, BMW au la randul lor astfel de solutii). Se lanseaza dieseluri care in viata reala emit mai putin decat benzinarele ca sa fie folosite pe masini de genul Seria 7 si X5, in timp ce in clasele mici bezinarele mild hybrid si plug-in hybrid ofera compromisul ideal. Iar hibridele clasice, de genul folosit de Toyota, se pare ca sunt din ce in ce mai putin dezvoltate, avantajele pe care le aduc fiind prea mici raportat la costuri...calea plug-in fiind mai eficienta.
centurion
'Dezvoltare la greu' de termice nu mai exista, cel putin din informatiile de pe internet. VW va opri munca pe orice motor termic incepand din 2026 (sunt informatii pe internet). Am pus un 'link' mai sus referitor la faptul ca pana in 2030 sau 2040 anumite tari vor opri vanzarile de termice. Deci despre ce viitor 'termic' vorbim?
Eu sunt unul dintre cei care doreste ca poluarea sa fie mutata din orase. Viata ne-o traim in orase (cea mai mare parte din ea, cei mai mai multi dintre noi). Asa ca, in ideea asta, daca nu mai intra nicio masina cu motor termic in orase, va fi mult mai bine.

'electrolitul din bateriile folosite la sistemele hibrid mai vechi de la Mercedes e atat de toxic incat daca o picatura intra in contact cu pielea omului, te omoara, fara nicio sansa de scapare.' - si masinile termice mai vechi de la Mercedes cat de mult polueaza?


2 Apr 2019, 13:08:
QUOTE(R19/16v @ 2 Apr 2019, 12:31)
Stiu eu o hibrida de 200 de cai cu 99g wink.gif
*


...in NEDC.

Si restul? NOx, particule?

2 Apr 2019, 13:15:
QUOTE(AndreiMR @ 2 Apr 2019, 12:54)

Si, dupa ce depasim chestia asta, ajungem la adevarata problema...cu ce energie incarcam la priza sute de mii de masini electrice in acelasi timp? Nu zic milioane, zic doar sute de mii. Asta fiindca peste tot prin lume, retelele electrice sunt oricum la limita si penele de curent se intampla chiar si acum, mai ales vara cand da toata lumea drumul la aerul conditionat. Adauga si mii de prize de mare putere care incarca o masina rapid si deja reteaua intra in colaps.

*




https://www.theguardian.com/environment/201...ctricity-demand

https://energy.economictimes.indiatimes.com...nister/62766690



AndreiMR
Deocamdata interdictiile respective sunt la stadiul de plan, nu sunt aprobate in forma aia pe nicaieri din cate stiu. In plus, la englezi cel putin s-a nuantat putin, in sensul ca vor fi interzise masinile care au doar motor clasic, fara hibridizare.

Cat despre productia de energie, tarile nordice nu sunt chiar exemplul ideal, din motive clare de relief si pozitionare smile.gif

Eu n-am nimic impotriva reducerii poluarii. Si eu imi doresc un aer curat. Insa nu pot sa cred in masina electrica din forma actuala, la vanzare azi. Nu mi se pare deloc o solutie potrivita, si nu fac decat sa imi aduc aminte de inceputul anilor 2000, cand lumea o luase razna cu propaganda pro-diesel si motorul pe benzina era dat ca fiind depasit, poluator si pe moarte. Statele incurajau dieselul prin impozitarea redusa, constructorii le scoteau pe banda rulanta, publicul le iubea...si apoi s-a dovedit ca nu erau chiar ce trebuie. Cum istoria are obiceiul sa se repete, eu sunt sceptic cu privire la o masina cu baterii de laptop care trebuie incarcata la priza. Nu mi se pare o solutie de viitor asta, ci doar o tehnologie adoptata oarecum fortat, fara studii aprofundate si fara o directie clara de viitor.

wolfin
QUOTE(AndreiMR @ 2 Apr 2019, 12:16)


Cat despre productia de energie, tarile nordice nu sunt chiar exemplul ideal, din motive clare de relief si pozitionare  smile.gif
*



norvegia ca in rest.....
AndreiMR
Si nu intamplator, Norvegia are o piata de masini electrice foarte dezvoltata. Insa vorbim de o altfel de tara, altfel de societate, nu se poate compara cu restul Europei. Suedia, Finlanda, astia nu sunt chiar atat de ahtiati dupa electrice smile.gif

La fel si olandezii...faptul ca guvernul a incurajat prin impozitare masinile electrice o face o exceptie. Dar si acolo e discutabila, fiindca ei cumpara multe hibride plug-in nu neaparat electrice 100%. Si toate studiile recente arata ca acele hibride sunt foarte rar sau deloc incarcate la priza, fiind folosite ca masina obisnuita in majoritatea timpului...o metoda buna de a pacali impozitul, dar cam atat.

Subiectul e foarte complex si daca e clar ca viitorul prespune renuntarea la combustibili fosili clasici, nimeni nu poate spune inca 100% care va fi directia. Electric clar, dar alimentarea e discutabila. Pentru oras, daca ai rezovlat problema retelei merge incarcare la priza. Insa pentru extraurban, camioane, utilitare...acolo ai nevoie de o alimentare rapida si de baterii care sa nu cantareasca 5 tone. Deci acolo s-ar potrivit foarte bine hidrogenul. Si mai exista alternative...nanoflowcell au o tehnologie foarte interesanta, cu un lichid care contine saruri trecut prin niste membrane care produce astfel electricitate.

Insa in urmatorii ani eu sunt dispus sa pariez ca motoarele clasice vor continua sa duca greul. 2030 inseamna doar 11 ani de azi...in mod cert in 11 ani nu dispar motoarele clasice, tranzitia va dura mai mult smile.gif
centurion
QUOTE(AndreiMR @ 2 Apr 2019, 13:29)


Insa in urmatorii ani eu sunt dispus sa pariez ca motoarele clasice vor continua sa duca greul. 2030 inseamna doar 11 ani de azi...in mod cert in 11 ani nu dispar motoarele clasice, tranzitia va dura mai mult  smile.gif
*


Merge pariul. Luam in considerare strict tarile (din 'link'-ul pe care l-am pus) care au anuntat ca din 2030 gata cu motoarele termice.
Daca pierzi, vii la Galati sa dai vinul. Scrumbia o dau eu.
Daca pierd, vin la Pitesti si dau vinul/berea.
AndreiMR
Done biggrin.gif
UXE
Legat de "lipsa totala de inforamare" te inseli. Am avut in posesie diesel.. si da nu mi-as lua niciodata asa ceva. Degeaba e E5/E6 E20... filtrele alea se duc in timp si masina devine din ce in ce mai nociva decat una pe benzina din anii indepartati...

Am vazut si eu articolele alea cu noxe aproape zero la diesel.. praf in ochi .. sa faci acelasi test dupa un an, doi si sa vezi rezultatele. Totul e pentru marketing, arata frumos de nou ..dar dupa aia ...
AndreiMR
QUOTE(gabize @ 2 Apr 2019, 11:25)
Leguma mea avea, la ITP-ul de 10 ani, emisiile comparabile cu cele de catalog. Tractor de 2 litri.
*




Pe langa postul colegului pe care mi-am permis sa il citez fiindca am incredere in ce spune, iti spun si din experientele personale cu masini diesel pe care le-am avut...cat timp masina e intretinuta ca la carte, condusa corect, alimentata cu combustibil bun n-ai probleme la ITP facut pe bune, iar emisiile se mentin la nivelul admis conform omologarii. N-am avut probleme la niciuna din masini, cu DPF sau fara. Si cred ca mai avem pe aici cativa colegi de forum care se pot duce fara emotii cu "tractorul" la orice statie ITP si sa treaca fara probleme testele de emisii.

Cand pui motorina de la galeata, ii faci resoftare, ii pui ulei de care o fi, si mergi numai subturat cu ea, da, ai probleme. Dar ceva imi spune ca si la bezinare e aceeasi poveste...o masina prost intretinuta nu ar trece testul de emisii pe bune smile.gif Nu trebuie judecat asta...solutia nu e sa interzici total dieselul, solutia e sa faci in asa fel incat sa se faca controale in trafic si ITP pe bune, astfel incat masinile care nu corespund sa fie reparate sau scoase din circulatie.
R19/16v
QUOTE(centurion @ 2 Apr 2019, 12:05)
...in NEDC.

Si restul? NOx, particule?


Apres moi, le deluge!
einstein1984
QUOTE(gabize @ 2 Apr 2019, 12:25)
Leguma mea avea, la ITP-ul de 10 ani, emisiile comparabile cu cele de catalog. Tractor de 2 litri.
*


avea o laie, la itp se masoara opacitatea fumului, nu NOx sau particule (alea sunt emisii). Opacitatea fumului iese brici cu NOx cat casa, gen egr astupat.
MuciX
:airquotes: Blogger :wink-wink:

https://youtu.be/Lma0i_2NpJM
dandobre
N-am avut răbdare să mă uit până la final. Bănuiesc că se vrea o parodie. Întrebarea e cum ai ajuns tu sa te uiți la așa ceva? cool.gif
meganus_bicorpus
Nu prea pare parodie...
wolfin
E pe bune.
MuciX
@dan: v-am zis că am prieteni care știu tot ce mișcă smile.gif
Bicicleta galbena
Se poate muta la Zona financiara rolleyes.gif


MuciX
Retailer adevarat Pretul afisat este ala la care primesti produsul. Emag anuleaza comenzi pentru produse cu eroare de pret fara nicio emotie.
cj98czh
eu am colegi care au comandat si primit SSD-uri si televizoare cu pret gresit de la Emag ...
wolfin
Minutul in prime time la protv (0ra 19.00) e 50k....
einstein1984
QUOTE(cj98czh @ 18 Jul 2019, 17:55)
eu am colegi care au comandat si primit SSD-uri si televizoare cu pret gresit de la Emag ...
*


probabil pretul era mai mare blush.gif
UXE
Sper sa se aplice si la noi cat de curand legea asta: https://incont.stirileprotv.ro/internationa...ocalurilor.html rugaciune.gif


Hai sariti radmasa.gif
cj98czh
Asta este tot ce ii lipseste acestei tari ... in rest toate sunt cum trebuie ...
UXE
Eram sigur radmasa.gif



Orice lucru bun e binevenit wink.gif
R19/16v
N-ar fi rau smile.gif
gabize
Adevărul este că dacă scăpăm de fumători, intrăm în finală pentru cea mai tare nație din Europa. Restul toate-s rezolvate. sleep.gif
cj98czh
up.gif up.gif + 1 problema mai ramana de rezolvat ... sa gaseasca Uxe singurel cu ajutorul lui google info despre taxa auto, aglomeratie in vama, ce poate vizita in locul X ... chestii din astea grele existentiale ... atunci chiar toate sunt rezolvate in tara asta ... radmasa.gif radmasa.gif
UXE
Ca sa ajungi in finala trebuie sa incepi cu preliminariile tongue.gif
wolfin
citez ce vb voi aici prin ochii unui norvegian....

cand am venit prima oara la voi in tara (2000) nu puteam sa manac in restaurante....

azi cand am revenit sunt uimit...si placut surprins cat de mult am evoluat ca societate.

LE bine si impactul cu cersetorii 24/24 era mare...

tipul nu era sofer de taxi....

deci +1 pentru interzicerea fumatului pe terase.
gabize
Poi colaborarea dintre instituții merge brici, oamenii din instituțiile cheie-s supercalificați, presa e de nota 10... Ce mai, toată infrastructura e rezolvată, e evident că doar fumatul a rămas.
wolfin
faceti confuzii...asta cu fumatul tine de social/educatie ...de individ...si grup....

si da cu fumatul ..cu ameda ca ai aruncat pe jos...cu baut pe strada..cu amenda "ca" manele la bloc/strada.... ....niciodata in socetarea umana nu a functionat de sus in jos..ci de jos in sus...

dar na...daca o sa avem autostrazi romanul nu o sa mai depaseasca prin drepta sau pe urgenta...
cj98czh
La cat sunt astia de in buda cu banii ... nu isi permit nici macar sa pomeneasca de interzicerea fumatului ... ca trebe bani la buget ... si de acolo vin multi, foarte multi bani .. la fel din alcool si carburanti ..
wolfin
am mai auzit placa asta..si uite ca merg crasmele binemersi..si fara fumat in interior...
gabize
Wolfine, eu nu fumez, personal ma doare-n cot dacă se interzice asta.
Da' pentru un stat care are cardul de sănătate in balarii si un mare director din sistem pe care-l doare-n koor că mor oameni, zic că o astfel de grijă nu ar trebui pusa printre prioritati.
wolfin
off....

una pe alta nu se exclud...dar daca tu ca individ esti indiferent...sa nu fi mirat si nemultumit ca plm..n am sosele..carduri ...wifi la wc...si localizare la 5 m.

imi pare rau...dar vad indiferenta o data la 4..5 ani..dupa caz...
cj98czh
Wolfin, am mai spus .. nu am avut nimic contra de a nu se mai fuma in interior ... restaurant, bar, club, etc .... este foarte ok . Restul cum a zis Gabi ... asta este exact ce trebuie ca sa le avem pe toate rezolvate.
wolfin
eu ma refer la fumat generic.

daca eu ca indivi inteleg ca nu este ok sa fac ce am enumerat mai sus etc etc...se duce pe tulpina catre coroana ...si nu mai ajung semi oamenii astia unde nu trebuie....

ce este statul...sau privatul...o meduza?
gabize
Eu nu sunt indiferent, ba chiar contrariat pentru mizerie si mizerabilii ce-su pus tara pe chituci.
Dar fumatul nu e o problemă urgentă a noastră.
Prefer să simt iz de tigară decât putoare de organism nespălat. A doua ar trebui cu prioritate rezolvată.
Parerea mea.
UXE
QUOTE(gabize @ 31 Jul 2019, 12:53)
Ce mai, toată infrastructura e rezolvată, e evident că doar fumatul a rămas.
*



Nu conteaza ordinea, ci conteaza sa se miste ceva in tara asta. Daca nu se misca altele, macar asta cu fumatul sa se miste ... wink.gif

Pentru mine conteaza mai mult decat pentru altii. probabil tongue.gif


Ies destul de des pe la terase si mesele sunt destul de apropiate si ca urmare vine fumul cam din toate directiile...

Dopuri in nas nu vreau sa imi pun...

Fiind un loc public nu deranjez pe nimeni cu prezenta mea si nici eu nu vreau sa fiu deranjat de altii cu prezenta lor..






wolfin
eu prefer miros de trandafir. dar cum in 104 pute si a tigara si a nespalat...cum nu sunt indiferent ...ma duc cu masina la servici tongue.gif

repet....daca ai autostrazi rezolvi ce?


doar o parte...dar nu si cea mai importanta..educatia ...ca individ si societate.

problema societatii noaste e individul ...eu..eu..eu..eu...
Bicicleta galbena
QUOTE(gabize @ 31 Jul 2019, 14:05)
Dar fumatul nu e o problemă urgentă a noastră.
*


Pentru mine este.

Tata a murit de cancer la plamani. A fumat vreo 30 de ani, apoi s-a lasat cativa ani (doctorul l-a avertizat), apoi s-a apucat iar. Si a murit.

Deci pentru mine ma doare undeva de nespalati (care se rezolva usor cu apa si sapun), sanatatea e cea mai importanta.

Si in general nu inteleg de ce se accepta asa usor un viciu urat, scump, imputit, cu grave efecte asupra sanatatii - nu numai a fumatorului si ci a celor din jur.

LE Ieri a murit actrita Florina Cercel, citesc ca de cancer pulmonar - a fumat pana la final.
UXE
QUOTE(wolfin @ 31 Jul 2019, 13:10)


repet....daca ai autostrazi rezolvi ce?

*



un bucuresti mai aglomerat radmasa.gif
gabize
Imi pare rău pentru pierderea suferită, dar nu fumatul pe terase e vinovat de asta.
Da, fumatul poate ucide, asa ca dupa 21 de ani de fumat, am renunțat. E o opțiune a fiecăruia.
Dar nu despre asta e vorba, ci despre fumatul în spațiul liber. Cred că e suficient sa nu se fumeze in interior. O fi un viciu, urât ce-i drept, dar fumatorii nu-s infractori.
wolfin
e acelasi principiu...cum zicea Muci x...bai daca mie imi e cald si tie iti e frig cine trebe sa cedeze?

unu poate sa se dezbrace pana la un punct..pe cand celalat poate sa isi puna o haina.

terasa e un spatiu comun...cine trebuie sa cedeze?

raspunsul trebuie dat prin prisma celor mentionate mai sus.

LE sunt fost fumator...ca mi au cerut o cei din familie..sotia (nu suporta fumul de tigara) si copilul.....

am fost ignorant...inca mai sunt uneori
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.