Cu media pe care am scos-o nu ma plang, este in parametri.
In alta ordine de idei, ma pregatesc sa schimb amortizoarele la hayon. Dupa ce ca sunt o gramada de modele am mai gasit si pe la rusi o idee nastrusnica. Amortizoarele mele pricipale au forta de ejectare 1860 de newtoni. Mai exista unele, probabil la hayonul cu roata de rezerva, cu 2010 newtoni. Ar face diferenta mare extra puterea? Adica sa inchid greu hayonul?
De ce ma intereseaza upgrade-ul... sperata de viata a amortizoarelor astora este de vreo 4 ani, dupa care se imoaie si dupa ce ca-s scumpe se si schimba greu. Daca pun pe alea mai vartoase poate tin mai mult.
Pentru usurarea calculelor ingineresti - hayonul se ridica cu 4 amortizoare 2 x 1860 si 2 x 510 ale lunetei dar care lucreaza si la hayon.
marksman
20 Jul 2018, 12:02
Tuaregul nu avea si actionare electrica a haionului, ca optiune? Vezi Passat Variant, unde exista optiunea, sau Phaeton.
dandobre
20 Jul 2018, 12:11
Dacă pui unele mai vârtoase e posibil să îți ridice hayonul prea repede și zmucit ....
Diferenta de 7-8 %, nu ar trebui sa ai probleme.
La Octavie am luat de la Unix Auto niste cucaturi de amortizoare, au trait 2 ani.
Nu a avut electric, mi se pare ca de la T2 in sus este optiunea, dar nu vreau sa ma complic.
Asta este intrebarea, diferenta de 2x50 N va face sa funtioneze aiurea? Sa trag prea tare de el sa se inchida, sa imi pocneasca mufa la deschidere?
Pentru Touareg oricum nu le fac prea multi - OE, Stabilus, Febi , de aia sunt si asa de scumpe...
Treaba a pornit de aici, rusul zice ca nu e rau -
http://www.touareg-club.net/forum/showthread.php?p=2417178
einstein1984
20 Jul 2018, 14:37
ca procent pare mica diferenta, eu zic go for it.
Am nimerit eu niste amortizoare oleaca mai tari la Megane. Am luat ce era mai ieftin, ceva QWP. 450 erau originale si 485 scrie pe astea. Ma rog si haionul meu e mai usor decat unul de Touareg. Ca sare haionul cand il deschizi, nu-i problema, ca te obisnuiesti. Problema e ca face un oarece zgomot de poc la capat de cursa si tremura toata masina. Adica e misto sa se deschida singur dar de oprit nu prea se opreste decat cand ajunge la capat de cursa unde ai impresia ca se va intampla ceva nasol. Si apoi la inchidere, cu o singura mana e mai dificil spre greu. Pe la jumatate trebuie sa te lasi cu putere pe haion. Ma gandesc ca fiind vorba de niste stifturi, poate se mai lasa cu timpul. Cel mai tare e pe la spalatorii, unde oameni care nu stiu despre ce e vorba se cam sperie
Aha, deci se poate si asa, nici la tine nu e mare diferenta, de aia am cerut parerea inginerilor...
Oricum, s-ar putea nici sa nu gasesc pe cele de 2010N, un cod Stabilus este de negasit iar Febi face doar pe cele de 1860. OE sunt cam scumpe.
Mai trebuie sa identific cu precizie si daca le am identice stanga dreapta sau diferite la prindere, ca au facut si astia o gramada de variante. Conform VIN ar fi diferite, ca doar de ce sa nu dau 100 de lei in plus pe ala cu prinderea de 16 mm...
Pentru referinta mea codurile Stabilus:
Stanga - 16mm -2815ZN - 2846ZR (2010)
Dreapta - 13mm - 2838ZN - 2833ZL (2010)
Luneta - 017353
A, si mai imi trebuie si doua capace, sa nu-mi curga apa in masina dupa aia. Alea de vizitare care se desfac sa schimb amortizoarele, au o garnitura din spuma care nu mai poate fi reutilizata.
7L6 809 953 F / 954 F
Ma gandeam sa bag o caramida in haion
MyKe89
24 Jul 2018, 12:11
QUOTE(YRX @ 23 Jul 2018, 22:05)
Oricum, s-ar putea nici sa nu gasesc pe cele de
2010N, un cod Stabilus este de negasit
Pentru referinta mea codurile Stabilus:
Stanga - 16mm -2815ZN - 2846ZR (2010)
Dreapta - 13mm - 2838ZN -
2833ZL (2010)
Păi tocmai ai pus un cod Stabilus pentru cel de 2010N.
Adica eu am gasit codul, dar nu apare pe la magazine livrabil cu pret. Asa am patit si cu furtunurile de frana Brembo, cele de pe spate nu le avea nimeni si am fost fortat sa iau ATE. Poate ma rog de Muttley sa se duca pana la fabrica, ca au la Brasov, nu stiu daca or si vinde direct ca cei de la Bilstein Sibiu.
@Diac - toarna niste plumb...
Poxantreb si eu la Stabilus luni!
Daca esti amabil...
silviu_79
26 Jul 2018, 11:18
Eu am schimbat telescoapele de la hayon si daca am luneta deschisa, se deschide hayonul mult prea repede, daca nu esti atent o iei in mufa iar de inchis se inchide cam greu. Nu am luat unele mai puternice, fix ca alea de fabrica, deci ma gandesc ca alea de 2100 sunt prea puternice.
La fel si la mine, cele originale erau diferite stanga dreapta, adica aveau eticheta diferita, una rosie si alta albastra si scria pe ele de pe ce parte sunt dar erau identice si se puteau monta si altfel. Am luat Monroe si astea sunt doar de un fel.
La Monroe m-am uitat si eu prima data...
dar nu fac decat pe cele de luneta.
La mine sunt diferite la prinderea din capete, stanga are bila de 16mm si dreapta de 13mm. Am studiat si pe masina si se vede diferenta la capete.
Da, cred ca ramanem la 1860N sa n-avem batai de cap, sa le gasesc la un pret onorabil si le-am luat alaturi de capacele de vizitare.
Vedem si ce raspuns primeste Dizzy luni...
Zilele astea mi-am facut timp pentru o "reparatie" care o planuiam demult la Logan, inlocuirea volanului. Cred ca de vreo 3 ani am un volan nou care nu se monta singur. Al meu este ros si crapat de parca a fost pe taxi. Asa arata de multi ani, nu stiu de ce mama naibii.
Volanul nou pe pozitie
[attachmentid=1628092071]
Volanul vechi
[attachmentid=1628092072]
Cu ocazia asta am constatat ca, ce mi se parea cand ma urcam in alte Logane, este adevarat. Originalul meu este mai gros in carne. Asta nou e mai subtire si ma enerveaza la culme, imi sta aiurea in mana. Asa ca cel mai probabil il tapisez pe ala vechi cu piele. Oricum eram curios sa vad daca reusesc singur, asa ca acum am si motiv...
Touareg-ul va saluta din ultima escapada la munte si se pregateste de o noua tura in Grecia.
[attachmentid=1628092073]
Stefan.A
23 Aug 2018, 14:34
Din poza tind sa cred ca barele transversale de pe tuareg le-ai pus cam invers: aia orientata in spate e mai aero.
altfel, nice animalu'
bgdrenault
23 Aug 2018, 14:49
Stii cum e cu picatura de apa: E aerodinamica daca e pusa invers.
Nu, asa se pun, am avut si eu tendinta sa le pun invers dar m-am lamurit repede. Oricum sunt idiot proof si nu merg invers, au un pin pe o parte care nu se potriveste decat pe sina aia.
LE: Apropos de barele plafon, inca de anul trecut de cand cautam are un consatean de-al lui Argon anunt cu unul de vanzare pe OLX la 400 de euro. Frate, nu s-o fi plictisit sa-l tot actualizeze?...
Atat costa nou...
einstein1984
27 Aug 2018, 08:12
eu am schimbat volanu cu unu de piele de origine. Nici o diferenta de grosime/.
Welcome back bre, cam lunga vacanta...
N-am gasit din piele, este fix acelasi volan de cauciuc ca al meu, fabricat insa in 2008 cred.
Sa-mi fac rost de o bucata de piele si o sa incerc sa-mi fac volanul pe care mi l-am dorit dintotdeauna...
einstein1984
27 Aug 2018, 12:39
e poliuretan. Si nu folosi piele ca se duce naibii repede, baietii care invelesc au musama de care trebuie.
Musama sa-ti pui tu! La mine va fi piele naturala.
Ai rabdare, sa vad daca gasesc ce vreau, o sa postez dupa ce-l fac.
einstein1984
27 Aug 2018, 13:54
al meu e cu piele, dar e tabacita special pt volane. acuma daca ai avea dacie noua sau fiat nou, tot musama ai, si se simte mai bine decat pielea de pe un logan 2 faza 1. parerea mea. parerea altora e ca e si mai durabila, daca ai vazut volane de clio 3 de piele naturala scorojite
pentru volane e pele prelucrata special sa nu se phoota rapid de la soare , transpiratie, frecare. Is curios cum o sa ii iasa cusaturile si imbinarile la colegu
Pentru 2-300 roni il fac baietii de fabrica.
Vedem mai nea' Bioane ce iese, ca si in fabrica aia lucreaza tot oameni...
E proiect pentru la iarna, la gura sobei.
einstein1984
28 Aug 2018, 06:33
300 de lei o ora doua de munca? un arhitect incepator nu ia atata
Munca trebuie platita si la volane e de munca multa manuala.
einstein1984
28 Aug 2018, 08:59
crede-ma ca stiu mai bine ca tine. Dar aia la uzina iau 3000 de lei pe luna.
bmwh548
28 Aug 2018, 09:30
Problema lor. Aia nu-si platesc singuri sculele si materialele, daca se strica ceva e trecut la rebut... Prin alte tari cat costa distractia asta?
Ca cand se dezintegra vloanu la slz am vb. cu un nene care lucreaza la o fabrica de volane. Am parcat in celebrul complex a venit, a demontat volanu s-a dus cu el acasa. Dupa trei ore ne-am reintalnit, vazut volan, placut, montat platit.A completat gaurile, l-a imbracat in piele de ornitorinc, l-a cusut . Zici ca e de mertz. 150 roni in 3 ore. Mie mi s-a parut pretul corect.
Pretul e in fct. de complexitatea lucrarii.
bmwh548
28 Aug 2018, 11:00
Solenza nu are comenzi pe volan, airbag... Cu cat sunt mai multe chestii care se pot strica la demontat/remontat cu atat creste si pretul.
psychoo
28 Aug 2018, 12:02
La ford am si comenzi si airbag; acelasi nene a luat 200 lei, nu pentru ca ar fi avut butoane, ci pentru ca era necesar ceva burete sub piele ca sa fie ca ala din fabrica.
Mai mult decat multumit la >1 an dupa lucrare.
Bicicleta galbena
29 Aug 2018, 17:28
QUOTE(Bicicleta galbena @ 5 Jun 2018, 18:46)
@yrx - plastic cromat - in bara fata Peugeot 407 e un element cromat, aproape sigur e plastic. Nu e afectat foarte tare, dar e urat si-mi sta pe creer
E metal, nu e plastic cromat. Am dat cu Autosol, a iesit chiar bine. In poza se vede partea netratata (stg) vs cea tratata (dr).
Dupa cum spuneam, daca e metal cromat sau inox merge polishat cu polishurile de crom. Rezultatele sunt foarte bune chiar si aplicat manual pentru ca scoate toate depunerile de calcar, oxidarea si mizeria si redevine stralucitor.
Sa nu incercati insa pe ornamente de aluminiu, care sunt anodizate sau pe plastice cromate ca le faceti praf.
Pentru a te tine mai mult finish-ul poti sa le dai cu ceara.
Ăla nu e metal, e plastic cu un staniol pe el, destul de gros, că sa nu fie afectat de frecuș.
bmwh548
30 Aug 2018, 13:30
Staniol isi pun zevzecii pe cap sa nu le citeasca E.T. gandurile. Plasticul ala e tot cromat (bine, difera putin procedura fata de metalele cromate, dar tot crom are pe el). Daca ai o piesa de stricat iei un smirghel de 400-600 si freci usor. Ai sa incepi sa vezi straturile (crom la suprafata, cupru, plastic).
IRONICK
30 Aug 2018, 14:04
QUOTE(argon @ 30 Aug 2018, 13:00)
Ăla nu e metal, e plastic cu un staniol pe el, destul de gros, că sa nu fie afectat de frecuș.
Nu e metal, da este plastic cu staniol. Da staniolul ce este?
Dacă tot îți place să fii cârcotaș, staniolul nu e un metal, ci un aliaj. Are în componență staniu, plumb, aluminiu, nu neapărat toate 3 odată, în funcție de utilizare.
Nu va mai agitati aiurea, nu e nici un plastic, e o tabla ca la Logan.
In alta ordine de idei, am facut curat in interior la Touareg. Initial la prima utilizare a lotiunii Meguiars de piele nu m-a dat pe spate. A curatat, a parfumat cu coconut dar a lasat scaunele cam lipicioase si se simteau ciudat. Am zis ca iau altceva, ca o fi slabutza, deh 2 in 1 nu prea inseamna za best. N-am luat, asa ca i-am mai dat o sansa.
De data asta am sters cu microfibra umezita la final si rezultatul a fost cu totul altul. De fapt, cred ca de data asta s-a si luat toata mizeria asa ca rezultatul este cu mult mai bun, finish-ul este mat, nelipicios si uniform.
Me mult mai happy...
Maine ii trag si o spalare exterioara urmata de ceara si dressing caucioace si plastice, sa dam bine in poze in Grecia.
IRONICK
30 Aug 2018, 15:12
Si metalul neferos tot metal este.
Chiar si sub forma unui aliaj.
Metalele sunt elemente chimice. Nu regăsesc staniolul în tabelul lui Mendeleev.
Ba, va bat sa mor io ! Ati terminat cu rotile de rezerva si v-ati apucat de ornamente cromate.
E feros, e inox feritic inferior acoperit la exterior cu crom. Nu e staniol, nu e aliaj, nu e aluminiu.
Pe vremuri se faceau din inox simplu polishat, dar datorita lui Soros si conspiratiei mondiale le-au facut din material inferior acoperit.
A, si roata de rezerva ingusta, folded sau kit de pana sucks !
IRONICK
30 Aug 2018, 15:33
QUOTE(GBX @ 30 Aug 2018, 15:35)
Dacă tot îți place să fii cârcotaș, staniolul nu e un metal, ci un aliaj. Are în componență staniu, plumb, aluminiu, nu neapărat toate 3 odată, în funcție de utilizare.
citez: staniolul nu este metal, dar are in componenta metale.
QUOTE(GBX @ 30 Aug 2018, 16:25)
Metalele sunt elemente chimice. Nu regăsesc staniolul în tabelul lui Mendeleev.
e okei de carcoteala
bgdrenault
30 Aug 2018, 17:08
Hai sa mabag si eu pe contre, daca staniolul are plumb, marmota care invelea ciocolata inseamna ca ne otraveste, sau face bine la potenta? Sau cel alimentar e fara plumb...........?
bmwh548
30 Aug 2018, 21:44
E foarte posibil sa fie doar folie de aluminiu. Si sa fi ramas denumirea generica de staniol.
De dupa ww2 este folie de aluminiu. Tin foil, adica staniolul, se folosea inainte dar nici ala nu avea plumb.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aluminium_foil
danyhhh
31 Aug 2018, 10:15
Lasand la o parte discutia despre metale, as fi mai curios sa aflu de la YRX ce produse foloseste pentru detaling, precum si metodele folosite la spalarea masinii. (2BM?)
einstein1984
31 Aug 2018, 13:27
pai da un search pê toic dupa meguiars ca scris ce smacuri foloseste
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.