Sambata am profitat de timpul frumos si am schimbat uleiurile in transmisii. Operatiune a decurs destul de usor, masina fiind inalta am intrat sub ea fara probleme. Am tot studiat inainte cum se face, unde sunt busoanele, asa ca eram "in tema".
Am gasit la Norauto o pompa de transfer manuala fara de care nu reuseam datorita pozitiei busoanelor. Nu merge cu furtun si palnie, cu gatul bidonului sau cu altceva. Asa ca au fost 30 de lei bine cheltuiti.
[attachmentid=1628083206]
Primul a fost difful spate, era si cel mai accesibil, in care am bagat 1,4 litri. Metoda de umplere e clasica, bagi pana da pe afara. Niciuna dintre cutii nu avea semne de scurgeri pe undeva si am scos cam tot cat am bagat.
Uleiul din difful spate arata asa, este un ulei 75w90, cu mirosul caracteristic.
[attachmentid=1628083207] [attachmentid=1628083211]
Busonul arata asa, cu o mazga neagra pe el, nu aveam depuneri metalice
[attachmentid=1628083208] [attachmentid=1628083210]
Uleiul din cutie arata la fel de negru, dar cu un alt miros, asa, de cerneala
[attachmentid=1628083209]
Asa arata si uleiul din transfer, cu acelasi miros de cerneala. Cel de cutie si transfer este un ulei mult mai fluid decat 75w90. Uleiul nou, nu l-am mai pozat, are culoarea uleiului de floarea soarelui, deci e ceva diferenta. Cred ca sunt uleiurile de fabrica, verificate conform service planului la 60k km. Se vedea ca busoanele de umplere au mai fost desfacute. De ce n-or recomanda schimbarea lor pe mine ma depaseste.
Operatiunea a durat destul de mult, am lasat sa se scurga foarte bine si in plus au fost de demontat si de montat scuturile.
Schimbarea uleiurilor a produs numai bine, cutia se manevreaza o idee mai usor si am scapat de un rontait care-l facea probabil diful spate.
Cat eram pe sub masina am gasit si vinovatul pentru zgomotul turbinei pe care-l facea la accelerare. Incepusem sa cred ca e pe duca, dar, de fapt, sufla pe la imbinarea cu furtunul de iesire. Cum aveam garniturile la mine, am dat jos primul segment de furtun si am schimbat garniturile. A disparut zgomotul si a inceput sa si traga mai bine. Ce inseamna un rahat de garnitura....
Urmeaza sa le schimb pe toate, pana la chiulasa.
Cand am plecat am prins si o regenerare DPF, masina facea ca dracu' in relanti, in mers nu era diferenta, a durat cam 20 de minute. Ultima oara se regenerase la Lidl in parcare, dar fiind neinformat, m-am speriat si am oprit motorul.