Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
YRX
Haide bre, volatil uleiul...

Azi a fost la vaccinare, in judetul Dacia. Fost cu Loganul, ca Touareg-ul inca nu mi-a recastigat increderea. N-am facut urat, nu ma simt naspa, deocamdata e bine si ma pot loga la ECU fara interfata... radmasa.gif

tatabobu
Doza 1 read only, doza 2 iti deschide si partea de rescriere epromuri 04.gif
bion
Si instalare tromboza 2.0 huh.gif
tatabobu
Nu, ca a prins la Faizăr. Are alte efecte secundare.
miki
somn cit cuprinde... si n momentele de nesomn, foame apriga
ahh sa nu uit, ma kk pe el de cip. inafara ca-mi bruiaza telefonu nu face nimic cdin ce zice lumea
nu tu linie directa cu bib nu tu 666 nici macsar 5G ca lumea nu are
poate la rapel sa-i faca un update
YRX
Nu am alte efecte secundare in afara de faptul ca ma cam doare mana la locul injectiei.
La rapel trebuie sa fiu atent sa nu-mi faca Moderna, ca sunt 2 centre de vaccinare in acelasi cabinet, asistenta avea sticle si de Pfizer si Moderna pe masa.

Intre timp am rezolvat si una dintre problemele care ma sacaia rau la Logan. Acum ceva timp m-am plans de un fenomen ciudat, la cald relanti-ul statea ridicat pe la 1000 rpm dupa ce scoteam masina din viteza pana in momentul opririi pe loc. Cand opream rotile se ducea si relanti-ul frumos la loc.

Video aici - https://youtu.be/XsekWLzGQkQ

M-am dat de ceasul mortii sa aflu cauza. Evident, inceput cu motoras relanti, senzoristica, aprindere etc. Rezultat zero barat.
Intr-o zi am lasat un multimetru conectat la bricheta, sa vad cum evolueaza tensiunea in toate regimurile de mers. Foarte ciudat, incepea cu 14.2 la rece si la cald ajungea la 12.8 - 13.00, de incepeau sa palpaie luminile. Martorul de incarcare ramanea stins. Stiam ca exista corectia relanti functie de bilantul energetic, dar ar fi trebuit sa fie uniforma, nu doar daca viteza >0.
M-a ajutat un pic si senzorul de viteza care a inceput sa mearga intrerupt. In momentul in care vitezometrul nu mergea, relantiul cobora fara chestia aia enervanta.
Deci corectia era dependenta de semnal viteza. Am mers cu mufa scoasa si s-a comportat exemplar indiferent de temperatura.
Deci, ce mama dracu' are?
Singura chestie de care m-am legat este scaderea, cam mare dupa parerea mea, a tensiunii electrice la cald. Bun, am citit ca regulatorul are si o functie de genul, cand se incinge scade debitul alternatorului. Asa ca schimb regulatorul. Pana la urma, am reconditionat alternatorul, regulator, fulie, rulmenti, verificat puntea si infasurarile (erau bune).
Pus la loc pe masina, pornea din 14.44 la rece si nu scadea la cald sub 13.9. Cu ocazia asta a disparut si corectia aia.
YRX
Urmeaza franele la Logan. Discuri, placute, furtunuri, kit reparatie etrier - Brembo, Brembo, TRW, Autofren.

[attachmentid=1628127359]

Si ca sa nu fie monoton, reconditionat etrierii originali ai masinii (care i-am schimbat acum multi ani pe motiv de jocuri in culise - nu exista kitul de reparatie si o pereche de etrieri noi erau 100 de lei in Vitan).
Mi-a veniti pofta de vopsit si daca tot ii aveam pe aia vechi am trecut la treaba, treaba care a inceput destul de anevoios cu debavurare, corectat defectele de turnare, acid fosforic, convertizor de rugina.
Mizeriile erau turnate probabil de copii prin China, Vietnam sau mai stiu eu unde, absolut ingrozitor, gauri, bavuri, nici o suprafata dreapta, urechile nu erau egale, nici o rotunjire cerc perfect. Am stat cu Dremel-ul cu disc carbon pana m-am plictisit - si tot mai era de corectat, dar i-am adus la o oarecare fata si cred ca am si usurat vreo 100 de grame din ei ... biggrin.gif

Dilema culorii - nu-mi plac rosii, verzi, galbeni, albastri, cameleon - decat daca sunt Brembo cu 6 pistoane, si ce sa vezi, nu sunt. Si ar trebui sa se potriveasca si cu tamburii spate care sunt Gri Perla. Dar nici sa-i fac argintii simpli, e moartea pasiunii in vopsitorie. Le fac grafica! Dar ce grafica pe cativa mm patrati de etrier de masina ieftina si buna? Ii fac cu scris, cum am vazut la Porsche, Bentley, Ferrari si alte marci pe care le mai cunosc eu. De fapt am noroc, Dacia are doar 5 litere, asa ca nu-mi trebuie suprafata mare, incape la fix pe marginea exterioara.
Asa ca aplatizez marginea aia cu discul si fac sablonul. Initial am vrut sa folosesc fontul ala vechi, de pe bord de la 1300, dar nu era period correct si iesea cam lung si cam subtire, prea discret.
Asa ca am folosit fontul din perioada Logan-ului 1, cu culoarea specifica marcii - albastru.
Ce mai incoace si incolo, dupa convertizor de rugina, grund, argintiu si albastru, plus 50 ml de lac UHS au iesit asa:

[attachmentid=1628127360]

Asamblati cu garnituri noi, culise noi trebuie sa-i pun pe masina. Dar dupa ce vopsesc si discurile (nu m-am prostit - le vopsesc pe partile unde nu calca placutele sa nu mai rugineasca ca un rahat)
einstein1984
zi ca glumesti si sunt stickere pe care le vei da jos....
dizzy
Daca nu-i photoshop, e chiar misteaux!
La Ford au facut o smecherie, se vede nitel din placuta de frana, pe care scrie Ford
Bicicleta galbena
Mie imi place, e lucrat ingrijit. Scrisul e putin cam mare, dar merge. Sper ca jantele sa lase vizibile literele.




Victorine
Si mie imi place cum au iesit. Mi-ar fi placut mai mult cu un scris mai mic si mai adunat, asa e cam ostentativ, dar frumos lucrat!
YRX
Bai, normal, e chestie de gusturi, iti place sau nu. Va asigur ca nu sunt stikere sau photoshop, este vopsea albastra stratul 1 peste care am aplicat literele decupate din folie autocolanta, apoi argintiu, scos folia si sigilat totul cu lac.
De altfel abilitatile mele in grafica computerizata sunt zero, ca altfel faceam si scrisul asta mai mic, mai curbat si mai bine incadrat. Data fiind situatia pandemica nu am mai apelat la prieteni si am facut totul singur, inclusiv decupatul.
Mie mi-au placut intotdeauna detaliile de genul, mi-au picat cu tronc niste etrieri Alfa Romeo, care tot asa, aveau sigla marcii fara vopsea rosie sau alte bling-uri si aratau demential. Este un fel de atentie la detalii care acum nu se mai practica in industrie, plus de asta ca era prea simplu monocolor si, nu-i asa de ce sa nu ne complicam existenta...
Pe vremuri masinile (nu numai autoturismele) erau facute sa arate frumos, nu numai sa fie functionale, cum arata o masina de cusut Singer din 1800 si cum arata una din 1980.

Evident saracul Logan nici nu a fost facut sa-si arate etrierii prin jante de aliaj decupate (majoritatea au tablele alea triste). Eu am aliaje pe ambele seturi de roti, asa ca elementele de franare sunt la vedere. Este daca vreti si o mica ironie, nu-i asa, sigla aia nu poate fi pusa pe un produs high end... biggrin.gif
Vedem cum stau pe masina, cum se vad printre spitele jantelor, mai am niste idei de genul...
IRONICK
Auzi, da nu trebuia scris pe verticala? Cine isi suceste gatul la 90 da grade?
bucatzel
Cainii care fug sa muste din roata.

Ca veni vorba de caini... sper ca se vor proiecta niste cartoane pentru rotile astea, ca ar fi pacat sa vina Grivei cu pareri critice pe tema incongruentei sansalvadoriene. Filip e p-aci, sigur va poate oferi consultanta.
YRX
Nu ma, asa trebuie, asa sunt toate.

[attachmentid=1628127362]
IRONICK
Aha, deci se scrie de jos in sus. Deci le-ai stricat, trebuiau scrise in sensuri diferite.
YRX
Ntt, ca m-am documentat. Noi scriem de la stanga spre dreapta, deci in dreapta este de jos in sus, in stanga de sus in jos. Este important, ca intai frangi gatul intr-o parte, apoi invers... biggrin.gif

Bucatel, n-are treaba, lac UHS, odata catalizat nu e atacat usor. Si tii minte ca am daramat cuibul cotofenei, ma ocup si de potaia nesimtita... biggrin.gif
dizzy
Chiar imi plac.
La unele de Fraud te bagi ? Macar cu sfaturi?
YRX
Ai curaj sa ii dai jos cateva zile si sa lasi tevile cu dop?
Procesul e destul de intins ca durata, ca astepti dupa materiale sa se intareasca.

Demontare integrala, eu i-am dezechipat complet. Mi-am permis pentru ca sunt pereche de rezerva.
Prima data e curatarea, ei sunt ruginiti, plini de praf de frane si un fel de acoperire din fabrica. Asta face fosforicul in 8-12 ore, fara sa te chinui prea mult. Dupa fosforic spalare cu apa si, imediat, wd40 pe fiare, ca ruginesc instant.
Apoi urmeaza polizarea bavurilor, muchiilor ascutite, defectelor. De ce? Pentru ca nu se pot vopsi calumea cu bavuri, stau in calea jetului si vor rugini repede in zonele alea.
Convertizor de rugina, in caz ca a mai ramas ceva prin pori si apoi grund etch.
Apoi local aplicata culoarea literelor, am constatat ca mi-e mai usor sa folosesc pozitivul (literele) la mascare.
Se pune decalul si se vopseste fondul, incet, cu jeturi fine sa nu se aglomereze la margini pentru ca va iesi in relief.
Totul se sigileaza cu lac transparent, de buna calitate, ca va lua in freza toate mizeriile si trebuie sa dureze.

Nu este necesara vopseaua high temp la etrieri, cea auto rezista fara probleme la 100 si de grade, plus ca aia de temperatura e si cam proasta la aderenta. Discul in schimb se incinge mai tare de atat, acolo e nevoie de temperatura.
Pentru Ford gasesti decal-uri gata facute, este o metoda si aplicarea de stikere dupa vopsit. Cu stikere poti sa-i vopsesti chiar si cu pensula intr-o dupa-amiaza, lasi sa se usuce si aplici decalul.
Agrig
Parca ati fi aeromodelist, asa fain a iesit! biggrin.gif
Pentru argintiu rezistent la temperatura exista ceva spray pentru tobe de esapament.
Totusi cred ca ala daca nu se "coace" nu`i prea rezistent.
dizzy
Merci, in cazul asta pas!
Merg și gri, nu stau câteva zile fara fer!
psychoo
O intrebare: ai patit sa iti musteasca pe la imbinarile catchcanului? Pare ca s.a miscorat furtunul sau s.a slabit colierul...
Cam atata s.a colectat din iunie si aprox 8000km...as mai monta inca unul in serie doar de curios daca ar mai colecta ceva biggrin.gif
YRX
Nu-mi musteste, eu am pus soricei. Curata cu spray de frane furtunul si porturile si strange-le mai bine.
YRX
Am incheiat operatiunea frane Logan. Nimic dificil, multumita vaselinei aplicate acum vreo 10 ani cand am schimbat discurile. Suruburile s-au desfacut usor, fuzeta arata ca noua.

[attachmentid=1628127633]

Curatire prin zona fara graba, vaselina high temp si noile discuri erau montate.

[attachmentid=1628127634]

Au urmat etrierii, cu grija mare la vopsea (ce nasol e sa nu mai poti bate, baga surubelnita pe post de levier etc.).

[attachmentid=1628127635]

Conectat furtunul, cateva aerisiri si roata sus. Asa arata prin jantele de iarna. Alea de vara Sinaia sunt tot cam asa de decupate. Eu zic ca nu e ostentativ, doar un detaliu pentru cine are ochiul ager.

[attachmentid=1628127636] [attachmentid=1628127637]

Si din partea ailalta:

[attachmentid=1628127638]

Discurile vechi, Brembo, 10 ani, 3 seturi de placute. Nu le-am masurat la uzura, dar nu e prea mare. Nu sunt deformate, nu bat. Problema este de coroziune pe partea interioara, pista de lucru a placutei s-a micsorat.

[attachmentid=1628127639] [attachmentid=1628127640]


MuciX
Pe spate cum arată? tongue.gif

Acum serios, arată ok, se vede că ți-ai dat silința. Acum sunt curios cum le tii curate, că jantele alea nu sunt prea permisive pentru o pensulă și zici că astea sunt de iarnă, când e jegul mai mare.

P.S. gelos, nevoie mare pe voi ăștia care puteți pune mâna pe un lucru fără să se aleagă praful.
YRX
Pe spate tamburii sunt vopsiti cu aceeasi nuanta ca etrierii.
O sa incerc sa-i mentin curati cu Sonax FE, mai fara atingere mecanica. Acum suprafata nici nu mai e atat de rugoasa, eu zic ca nici nu se vor mai murdari asa rau. Vedem in practica, daca se nasolesc am pe ailalti sa incerc v2.0... biggrin.gif
Ce praf sa se aleaga? E destul de banal un schimb de frane, sau te referi la altceva?
Logan-ul asta mi-a cam trecut tot prin mana, totul e uns (ca doar batalia cu rugina e la toate componentele) si merge treaba usor. Il si cunosc foarte bine, stiu cu precizie ordinea operatiilor, am piese de schimb fara numar, folosesc suruburi si piulite noi. Chiar, afurisitii astia de la Brembo au pus doar 2 suruburi in setul de discuri (iti trebuie 2 pe disc, deci 4). Noroc ca aveam din Vitan vreo 10 de origine, ma gandesc ca in service le puneau pe alea vechi inapoi, la urmatorul schimb era rost de burghiu, extractor, fuzeta noua... biggrin.gif
Agrig
Cuplul fonta-otel este relativ usor de desfacut la caldura, otel-otel mai greu dar merge, aluminiu-otel...cel mai aiurea, are abraziv in filet, oxidul de aluminiu, incalzit insuficient nu se desface, prea tare, rade filetul, este demulte ori la noroc asta.
Pus neaparat ceva pasta antiblocare si aveti sanse mai mari se a nu rupe ceva.
MuciX
Ma refeream la toata operatiunea descrisa, de luat etrierele, curatat, ba chiar imbunatatit, revopsit, adaugat o nota personala, reconditionat, pus la loc si ale dracu tot nu scapa lichid pe nicaieri.

Si da, am zis sa fac o glumita cu tamburii, pentru ca meritai, sunt lucratura diavolului pe aici tamburii, mai ales aia vopsiti si mai ales de catre proprietari, nu fabricant.
Filip
Arata f bine etrierii!
Discurile vechi au o uzura neglijabila
PS: Imi dai mie discurile alea uzate? (cred ca se potrivesc pe laguna)
PS2: Glumesc. (cu cererea de discuri)
YRX
Filip, nu merita discuri sh la nici o masina, sunt relativ ieftini si discul nou e disc nou, oricat de made in China este. De amorul artei as fi incercat o rectificare, daca aveam cu ce, dar doar sa vad cum e.
Calcatura aia proasta a placutei din spate e tipica etrierului asta flotant cu un singur piston, in timp face un joc in culise si apasa in partea superioara a placutei. Am zis ca urmatoarea masina o sa aiba etrieri Brembo cu 6 pistoane (si motor V8 si o sa inceapa cu P si o sa se termine cu nne... icon_mrgreen.gif )

Mucix, ca sa curga un etrier reconditionat trebuie sa fie o gresala din partea mecanicului. Daca bagi garnituri noi, pistonul impecabil pe alezaj (daca are cea mai mica zgarietura se ia altul) nu are cum.
Filip
Stiu, cu franele nu ma joc. La urmatorul schimb de placute schimb si eu discurile si reconditionez etrierii. Garnituri noi si culise le am luate deja. Suruburile alea mici care tin etrierul pe pozitie le schimb de fiecare data cu altele noi.
Agrig
QUOTE(YRX @ 30 Apr 2021, 10:46)
De amorul artei as fi incercat o rectificare, daca aveam cu ce, dar doar sa vad cum e.

*



Va spun eu cum este cu rectificatul, MURDAR!
Este fonta, de calitate dar tot fonta este si iasa o negreala care se depune pe utilaje.
Negreala aia de pe jenti in fapt de la grafitul discurilor se trage nu de la placute, asa se depune pe ghidajele sculelor incit eu prefer sa nu prea prelucrez fonta.
Calcatul ala strimb mai repede a inceput cind s`a uzat discul pe exterior, culisele alea nu fac decit sa tina etrierul in rama sa nu cada.
Si da, aveti dreptate daca-l rectificati mergea iarasi drept.
YRX
Da, stiu ca nu e prea usor si placut. M-am uitat pe Youtube sa vad cum se face, erau meseriasi din tari in care nu se arunca nimic si manopera este derizorie. La noi clar nu merita, am dat 90 de le pe un disc nou.
Am uitat sa zic si de ulei, dupa multi ani de Shell am bagat un Total Q 9000 5w40, sa vedem ce-i poate pielea, zice pe bidon numai de bine. A fost sub 100 de lei bidonul de 4 litri si mi-a fost lene sa dau comanda la Epiesa de Shell.

[attachmentid=1628127689]

Si o poza cu tamburii spate, vopsiti acum vreo 5 ani. Acolo am experimentat prima data curatarea chimica si convertizorul de rugina. Nu a mai inflorit rugina nici macar unde s-a julit vopseaua cu janta.

[attachmentid=1628127690]

Urmeaza, la Logan, o reparatie aripa spate cu rugina (ultimul serivce a reparat-o de mantuiala - imi retrag calificativul bun care l-am dat atunci), vopsire capota motor, aripa fata si plafon - astea sufera de casarea lacului original, decolorare si multe lovituri mici. La sudura nu m-as baga eu, dar parca vad ca n-am incotro, vopsirea se va face de moi. Incercam grund epoxy si lac ceramic.

Touareg-ul va trebui desputit, curatate franele fata, schimbat pompa de apa si alte cateva operatii cosmetice. O sa schimb si pompa master de ambreiaj, ca parca tot nu-mi place cum merge ambreiajul dupa schimbarea cilindrului.
rue
Vrei loganul să facă 20 de ani la tine?
Care e gradul de utilizare zilnica la mașini?
YRX
20 face sigur, are 17 acum. Ce sa zic, nu ma plang de nimic la el, e o masina asa de usor de intretinut, e gata de plecare in orice moment, nu trebuie regenerat dpf-ul, nu trebuie incalzit motorul, merge linistit si 500 de metri pe cursa, nu trebuie aia sau ailalta.

Gradul de utilizare? Nu calculez niciodata asa ceva, masinile ma asteapta in parcare sa ma duc unde am treaba. De ce va complicati viata cu statistici, TCO, grad de utilizare, return investment etc. Trebuie traita viata, masina trebuie sa-ti faca placere sa te urci in ea, telefonul trebuie sa-ti stea bine in mana, televizorul trebuie sa aibe culori frumoase, casa trebuie sa fie pe gustul tau, chiar daca esti considerat de altii kicios sau taran, trebuie sa te bucuri de fiecare lucru pe care decizi sa-l faci, fara sa te uiti in urma.
Daca Outlanderul te face fericit mergi cu el pana ii cad rotile, repara-l calumea si apoi mergi iar cu el si tot asa, nu exista Skoda Rapid avea TCO mai mic, nu mai merita sa bag mai mult de 1000 de lei ca nu-i mai recuperez sau ca nu fac 200k km pe an si nu se justifica.

Am un prieten care mereu regreta cand isi cumpara ceva (fara sa fac vreo aluzie la tine). E cea mai nasoala chestie, nu se poate bucura de nimic, isi ia masina (dupa ce ne termina pe toti cu analiza pe cost, pe fiabilitate, pe ma-sa pe tac-su) apoi sta masina in parcare ca nu-i place, isi ia telefon auriu si dupa aia regreta ca nu si-a luat negru, mergem la mare si acolo zice ca ar fi vrut de fapt la munte. Eu sunt de vina ca mi-am luat Touareg si pot sa merg prin zapada, forestiere, nisip si el nu, ca are garda de Ferrari.
dr_mKe
Cool job !

Tamburii Stepwayului, "ventilați", doar la sablare se mai pot curăța..........
rue
Este mare adevăr.
Și Loganul meu da același feeling de fiabilitate, dovada fiind că a fost păstrată în dauna altor mașini deținute vremelnic.
Nu am cum sa fac calcule de eficiență în cazul nostru pt că circulam foarte puțin acum de un an și a mai fost o perioadă cu concedii cu avionul.
Singura estimare e pe baza șanselor de a călători și ce concedii vor fi posibile.
Nu as pleca până în vest distanta de 1500-2000 km x2 cu vechiul logan și poate nici cu outlanderul ăsta. Sa iau alt lucru fan as face doar după ce:
1. Îl vând pe cel vechi
2. Ajunge cel vechi să facă figuri deranjante.
YRX
@ dr_mke:
Daca ii faci acum, cat sunt noi, e mai fara multa munca. Paint remover (decapant chimic) pe ei sa scoti vopseaua aia de fabrica (e o vopsea 1k de vopsit garduri ca de aia nici nu tin prea mult) si sunt fier curat. Apoi un grund de doamne-ajuta si vopsire similara caroseriilor. Poti sa incerci si o grafica, aripioarele de alta culoare... tongue.gif

Rue, maine m-as duce cu incredere pana in Spania cu Loganul. Din punct de vedere al fiabilitatii nu e nici o problema, sunt sigur ca m-as intoarce cu bine (numai sa nu dea vreun Touareg peste mine... biggrin.gif ), ca e zgomotos si m-ar obosi teribil e alta treaba.
Pe de alta parte de aia tot mesteresc la Touareg, sa il stiu si pe el in stare sa faca oricand orice drum. E nasol sa pleci cu frica masinii la drum, iti ia toata placerea calatoriei.
dr_mKe
După prima supraincalzire zboara vopseaua de pe ei oricum Personal nu am timpul sau cheful sa mai butonez la ei...... noroc ca-s mici si nu se prea vad. La Prestij erau negri, facuti la Marian in hala veche 😎
rue
Cu Loganul vechi nu mă tem de riscul defecțiunilor ci de ce faptul că nu e făcut să pleci cu el în Spania sau Olanda. Că azi dacă ne-ar permite vremurile sa plecăm as fugi și cu 1310 le e partea a doua. Probabil când trece evaluarea națională și prin iulie vedem libertăți de a călători, pot decide momentul sa iau un Logan nou. Daca vine valul 4 merg cu outlanderul la marea cea Neagra.
Yrx este un zeu al mecanicii. Chiar dacă îmi place nu s pregătit să trec prin atâta aventura.
Agrig
QUOTE(dr_mKe @ 1 May 2021, 10:46)
După prima supraincalzire zboara vopseaua de pe ei oricum Personal nu am timpul sau cheful sa mai butonez la ei...... 😎
*



Nu zboara daca folositi vopsea care rezosta la temperatura mare, ex. de esapament.
Totul este sa o incalziti pe aia dupa vopsire pe la minim 200C cu lampa de gaz.
YRX
Ei, Rue, nu exagera, sunt un amator, dar imi place sa bag nasul si usor usor se aduna experienta. Prima data cand am fost cu Logan-ul in Austria am intalnit pe autostrada tot felul de vechituri, mult sub Logan, mi-a ramas in memorie un 2CV cu numar de Fr condus de o tipa cu 2 copii mici. Frate, aia e o tinichea, numai masina de autostrada nu, dar avea si ea locul ei sub soare.
dr_mKe
Tinichea radmasa.gif ? Un cadru de țevi cu niște tablă 😂
bion
O tinichea care a facut istorie. Perfecta pentru ce a fost gandita.
Agrig
Total pe dos!
Istoria a facut-o.
Nu era razboiul nu era nici ea, nici Fiat 500...nici Honda...
bion
2CV a gost gandita ptin anii '30 ca masina taranului. Razboiul a impiedicat productia. Revizuita a aparut prin 48.Fiat 500...topoilno iti reface sinapse. Antebelica.
2cv a devenit ulterior masina tinerilor hippie sau nu si a nevestelor casnice
Agrig
Au fost gindite in conditii de recesiune economica si de criza.
Nu era razboiul, nimeni nu le punea pe tapet, nu in sensul ca nu se produceau, in sensul ca nu erau atit de raspindite, existau bani pentru altceva, asa... te descurci cu ce ai.
Erau alte optiuni.
Cu alte cuvinte ramineau masini de nisa, ceva gen Logan care exact asta a fost, o masina buna, ieftina dar nici o data o legenda ca 2CV, Kafer, 500, masini de criza postbelica, ma rog, Kaferul a fost totusi masina fata de 2CV.
YRX
Alea au motorizat Europa, ca altfel francezii ar fi carat branza cu mucegai cu magarul si droaga. Nu erau nici ei prea instariti dar De Gaulle nu era Micron sa le puna taxe peste taxe, a inteles nevoia de transport a tarii. Acum, normal, cred ca radeau americanii si cu fundul de minunile tehnicii europene. Un sh american era luxul luxului, un fel de Passat al romanilor... biggrin.gif
Eu l-am dat exemplu lui Rue de masina de autostrada.
bion
Corect. A fost trecerea de la atelaje hipo la motorizare. Si se face cu vehicule simple, fiabile si accesibile.USA a avut ford T la baza nu Studebaker.
VW a sparut in varful dezvoltarii economice a D, ca un bun accesibil multimii. Razboiul a franat motorizarea tarilor si a distrus cea mai mare parte a auto din Europa.
Filip
2cv a fost inovator si rudimentar in acelasi timp. + robust - asa ar fi trebuit sa fie si Dacia 500 intr-un univers paralel ideal.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.