Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
Victorine
O fi făcut reviziile când și dacă și-a adus aminte. Ai postat înainte.
YRX, mă duc, da în WE. Dacă e una aici care te interesează și vrei să verifici dacă merită să vii să bem o bere smile.gif
MyKe89
QUOTE(YRX @ 8 Mar 2023, 16:58)
Ca tot eram la masina am instalat mai bine maciulia, era un pic rotita, ocazie cu care i-am facut o poza lui Mike cu "metalul". Ti-am zis ca e fier, singurul plastic e cadranul cu desenul, care si ala e clipsat, nu e lipit.
[attachmentid=1628147675]
*



Păi nu așa stabilisem? biggrin.gif

QUOTE(MyKe89 @ 16 Jan 2023, 14:09)
Partea metalică e dedesubt. Plasticele de deasupra sunt clipsate, vezi prima măciuca, cum plasticul negru vine peste metal. smile.gif
*


axabrt
QUOTE(cj98czh @ 8 Mar 2023, 16:02)
sincer m-ar durea la patina de firimiturile si gunoaiele ei din masina atat timp cat mmasina aia este ok din pct. de vedere tehnic ... aia sa fie singur a problema a masinii .. iar esapament afumat este feature la turbo benzinare, nu problema smile.gif
*




QUOTE(YRX @ 8 Mar 2023, 19:01)
Bavaria estem. Fusese leasing vreo 4-5 ani, deci obligatoriu revizii, casco. Acum, stiu ca revizie inseama schimb ulei si ceva filtre, in rest, daca doreste proprietarul.
Carcasa de la ECU era sparta sigur de reprezentanta. Motoarele astea au avut un recall cu schimbarea carcasei termostatului. Operatia presupunea si reconfigurarea cablajului electric pentru noul senzor de temperatura, de aia au umblat la mufa. Era facut si incomplet, un cot, care contine si senzorul vechi nu a fost schimbat, asa ca a ramas vechiul senzor fara mufa in el.
Motoarele N1x au cateva bube stiute, care in mod normal se rezolva usor de un service cunoscator, sunt la vanzare si cu km impresionanti peste 200 - 280k am vazut eu unul.
Asta probabil nu e valabil la noi, daca si proprietarul e necunoscator il aburesc.
*



Da tu chiar te.pricepi bag seama.
Atâtea amănunte ...
Eu nu mă pricep da nici țeapă nu mi am luat vreodată .

Și a mea are eșapamentul afumat da nasol de tot. Euro 6 cică.
Da așa funingine am văzut doar la Dacia 1300 cand mergeam cu socul tras
Consum cam 8.5 mediu care se traduce Intr un optimist 10 urban și 7 extra. Nimic de speriat.

Când oi lua următorul fier sigur o sa postez pe aici ce am găsit , sa mi ziceți daca mă bag sau nu.

Și a mea consuma ulei , jumă de litru in 12 mii. E subțire 5w20. Cred că 20 ul ăla e de vina da așa cere motorul. Daca as pune altceva precis s ar buli ceva. Merg pe Castrol de reprezentanta.
Mai e varianta motul da mi e frica de contrafaceri.
YRX
Myke-ule, te-am citit gresit, ramasesem cu impresia ca ai zis ca suportul este de plastic.

Victorine, gasisem unul in comuna aia a voastra de bogati, era cu tot ce-mi doream, dar m-am trezit tarziu, s-a dat. Semn ca era in buna stare.

Axa, mi-am facut temele, ca sa stiu la ce ma bag. Masinile astea sunt raspandite, sunt forum-uri foarte bune in SUA, UK care au dezbatut toate problemele din lume cu rezolvari cu tot. BMW nici nu e foarte secretos, manuale, diagnoze, recalluri sunt toate disponibile.

Motoarele turbo, mai ales cele cu puteri mari sunt masinarii delicate care merg spre limitele fizice. Armonia in functionare a componentelor este foarte usor stricata de lucruri uneori minore, un senzor lenes, o clapeta murdara, bujii uzate, carbonarea supapelor, pcv nefunctional etc.
Astea le cunosc si as fi in stare sa le remediez, dar conteaza si cat a mers asa. Daca merge de ani de zile cu vacum in carter si consuma bidoane de ulei o sa urmeze invariabil catalizatoare infundate, supape arse, turbine duse, intercoolere pline de ulei.
Stiu ca in regimuri tranzitorii motoarele astea fumega, dar pana la lasa asfaltul negru in parcare e cale lunga.

Vazand cateva exemplare de pe la noi am ramas surprins nu de probleme punctuale, ci de starea de degradare generala, practic nimic nu mai era in stare acceptabila (nu zic perfecta). Sa pot spune - Da dom'le, ii rezolv aia, aia si cu aia si dupa am masina in mintile ei.

Sunt si eu pretentios, ce-i drept, si mai am si un ochi de vultur la cele mai mici amanunte, dar unele erau de-a dreptul "barn find", numai ca mergeau zilnic.
Laurentziu83
QUOTE(Victorine @ 8 Mar 2023, 20:05)
O fi făcut reviziile când și dacă și-a adus aminte. Ai postat înainte.
*


100 de mii din 2012 inseamna 10 mii anual. Cat sa fi amanat reviziile ca sa ajunga masina in halul asta? Ca ar fi trebuit sa aiba doar 2-3 revizii in 10 ani sa ajunga asa.

Ma rog, daca o fi fost si genul "doar schimbul de ulei, restul sunt scumpe".
dizzy
Sa iei masina de la fomeie corporatista, eventual necasatorita e o idee nu prea buna.
Starea tehnica va fi precara, de cele mai multe ori.
Gil26
... sau din jermanica de la o ("fomeie") pensionara fosta profesoar(a) sau avocat(a), tinuta doar in garaj, tipla, nu bate, nu troncane ... biggrin.gif
YRX
In curand apare si Mini.
Gasit unul langa casa, o bestie, dracu' gol, m-a bagat in sperieti cand am testat-o. Cu tot ce voiam pe ea si mai mult decat atat.
cj98czh
detalii mai multe ?? 🤣

zici de draci gol, deci banuiesc ca este un S
YRX
Ai rabdare sa o iau acasa, sper ca azi.
E mai mult decat S, e JCW cu toate prostiile pe el, motor, frane, esapament de neam prost, bodykit.
Mai e si rosie... biggrin.gif
sorin1983
uuu jcw am vrut sa iau si eu la un moment dat... un clubman, dar m-au dezumflat toti din jur biggrin.gif
are pops 'n bangs? biggrin.gif
YRX
Are...
Nu m-a desumflat nimeni, doar nevasta-mea are acum indoieli serioase, la drive test ea a stat in spate si zice ca a vazut moartea cu ochii cand am gasit o portiune de strada mai libera si am zis sa vad ce poate. Strada s-a terminat foarte repede... radmasa.gif
tatabobu
Diseară când o duc pe fie-mea unde are treabă trec pe langa parcarea Touaregului. Zici să mă uit după un Mini roșu? 04.gif
YRX
Poti sa dai si un tilifon, sa mai stam de tacleu.


Bunnn....
Gata, a intrat oficial in familie.
Deci, este vorba de un Mini John Cooper Works din 2010, hatch (adica ala scurt).
Principalele caracteristici:
- motor N14 de 211 cp, cutie manuala
- frane JCW, esapament urlator, bodykit aero, tot pachetul, e JCW de fabrica.
- rosu chili red
- interior piele leather lounge negru
- buton sport
- diferential autoblocabil 25% - aici e cu semnul intrebarii, mai trebuie sa cercetez.
- parbriz incalzit, clima 2 zone, cam toate chestiile de confort sunt prezente.
- face suta in 6,5 s, prinde viteze la care nu va ajunge vreodata....

139k km origine Italia, adus in 2021 la 132k km.
Masina se prezinta in stare foarte buna, se vede ca cineva a avut grija de ea. Culmea, pentru Italia, interiorul este grozav, imaculat, nici macar piano black-urile nu sunt zgariate. Motorul merge bine, suspensia bine, ambreiaj, transmisie, toate in mintile lor.
Caroseria este cu vopseaua originala peste tot, toate plasticele la locul lor.

Evident ca are si cateva probleme, ca sa nu ma plictisesc.

-trebuie schimbat FRT-ul (un fel de UCH habitaclu, care gestioneaza luminile, inchiderea etc.) A fost reparat, dar reparat prost si anumite functii nu mai merg (prostiile alea de lumini ambientale). A fost ars de la o idiotenie de camera fata-spate aftermarket alimentata de la plafoniera. Aviz amatorilor... biggrin.gif

-indicatorul de benzina nefunctional. Problema de cablaj, trebuie sa sap dupa ea. Am vazut ca are un sistem ciudat, cu doua plutitoare, care sunt insumate.

-butonul de deschidere haion -schimbat switch-ul

- lacul pe capota motor este afectat de la un decal. Am trecut peste (cu toate ca era motiv de picat!), dar ma zgarie rau pe retina, probabil se va revopsi. Mai are exfolieri de lac pe bari. In rest nu e zgariata, atinsa, nimic.

- are niste jante aftermarket ingrozitoare. Din pacate sunt nou-noute, cu cauciucuri noi Michelin pro sport 5, puse acum 2 luni. Mi-e mila de ele dar trebuie sa zboare. Are doua randuri de cauciucuri noi, asa ca vreo 5 ani nu schimb nimic, m-am invartit de alta la care sa schimb rotile de 2 ori pe an, fuck!

- discurile de frana spate, fata a fost schimbata de curand. Mai merg, dar nu mult.

- membrana PCV, desi capacul motor este schimbat cu totul. Musteste, a dracului! Aici poate o sa bag comanda in SUA de un capac de aluminiu. Au facut americanii un inlocuitor care arata tare bine.

- trebuie facut un schimb de fluide general

In rest, masina este standard, fara tuning-uri, completa si in mintile ei.
7.000 de euro a fost.
Ce sa zic, m-a cucerit un pic si pe mine, e amuzanta, sta foarte frumos pe sosea, este ingrozitor de puternica pentru dimensiunile ei si foarte rapida, comenzile sunt destul de barbatesti (schimbatorul are o cursa mica dar necesita forta, pedalele sunt tari, directia ferma).

Daca poate cineva sa ma ajute cu un istoric de la BMW dau o bere si o tura... biggrin.gif
PM daca se eczista.
Tatabobu, se stie ... manuale, ca sunt perfect habarnist in BMW way.

Poze n-am putut sa-i fac, ca e parcata intr-o parcare stramta, cum se fac acum de marii city manageri. Daca nici Mini nu incape calumea.....

O sa revin cu unele mai bune.

[attachmentid=1628148361] [attachmentid=1628148362]
dizzy
Sa il volaniti sanatosi!
Si- a luat Yrex masina mica,
Rosie ca focul, sa ii surada norocul.
Ce dimensiuni au anvelopele pe care nu le vrei? Am nevoie de un set pt Focus.
Zi in privat ce iti trebuie de la pemfe.
wolfin
Cred ca zicea de jante.

On topic. Faina masina. Sa o folositi fericiti si sanatosi.
Victorine
S-o volăniți sănătoși și s-o măritați până face juniorul 18 ani! biggrin.gif
Cred că l-ai băgat la idei pe Muttley.
cj98czh
sa va bucurati de ea!
Gil26
Sa o volaniti cu placere si multi km fara probleme (astea sunt rezolvabile) sofer1.gif (si cine stie, poate sa indragosteste si junioru' de ea wub.gif biggrin.gif )
b06fcn
S-o stapaniti sanatosi, misto masina…Dupa cum pare, cred ca inainte se junior s-a indragostit si el de jucarie…
bucatzel
Am pedalat acum ceva vreme geamantanul crizat al lui marian-j. faina jucareaua. M-am gandit o vreme si eu la unu', dar nu cred ca rezista spatele mostenitoarei la prea multe deplasari.
bgdrenault
S-o stapaniti sanatorsi. Spor la bibilit. Ti ai mai luat o jucarie.
tatabobu
S-o stăpâniți sănătoși, și s-o volaneasca doamna cu placere. N-am văzut-o aseara, vad că e parcată în altă parte. Vorbim zilele astea.
Ausmă? Da' tu stai bine in ea? Nu e prea joasa, mai ales după ce te-ai dedulcit la Touareg?
YRX
Mersi oameni buni de urari.
Fi-miu nu e incantat de ea, lui ii place Humvee... biggrin.gif
Eu m-am cam invatat cu confortul Touareg-ului, l-as schimba doar pentru Cayenne. Dar daca trebuie ma bag si la asta mica. Pana acu' cam eu l-am miscat.
Dizzy, cauciucurile le pastrez, asta e, 2 randuri... Iti trimit pe PM cand ajung acasa ce vreau sa aflu.

Era parcata in alta parte, ca am avut locul ocupat. In fata stau bine, in spate n-am incercat. Intr-adevar e ciudata pozitia aia cu fundul pe asfalt, o sa incerc diverse setari.
sorin1983
[attachmentid=1628148389]
YRX
N-am rezistat si m-am apucat sa investighez prima problema - indicatorul de benzina.
Am aflat ca masina are un meniu secret de diagnoza in care pot vedea indicatiile celor doi senzori separat. De fapt este ditamai meniul cu vreo 20 de tab-uri, pentru majoritatea senzorilor si subsistemelor. Cu greu am ajuns la ce ma interesa, capitolul 6 ... biggrin.gif
Dupa cum banuiam, senzorul dreapta pauza. Plaja de lucru este intre 30 si 300 de ohmi

[attachmentid=1628148411]

Am trecut apoi la multimetru, la mufa pompei de benzina. Aici 6 fire, 2 alimentarea pompei, 2 senzorul dreapta, 2 senzorul stanga. Senzorul stanga 82 de ohmi, dreapta 21. Pus asistentul, care bananaia pe langa masina, sa balangane masina, sa se miste plutioarele. Stanga se misca rezistenta, dreapta pauza, fix 21 de ohmi.
Il suspectez pe Dorel, care probabil a schimbat filtrul de benzina si cand a bagat ansamblul la loc a agatat plutitorul de vreun furtun din rezervor, asa ca arata nordul.
Trebuie sa comand si un filtru nou (daca tot umblu, am un feeling ca e operatie facuta la noi si cine stie ce filtru chinezesc au pus) sper sa nu fi indoit bratul plutitorului, ca-i cam scump.
Filtrele OE BMW are cineva idee de cine sunt facute?
psychoo
Sa o volaniti/mesteresti sanatosi!
Gabryel.GLN
QUOTE(YRX @ 10 Apr 2023, 05:43)
Filtrele OE BMW are cineva idee de cine sunt facute?
*


MAHLE
einstein1984
Sa o stapaniti sanatosi si cu cat mai putine probleme.
YRX
Merci.
Aha, Mahle.
Am dat comanda de OE. Mai era Bosch un pic mai ieftin si Japanparts si alte ciudatenii la 10% din pretul OE. Avand in vedere ca ramane acolo pentru mult timp, treaca de la mine, sa nu ma trezesc ca nu se potriveste vreo garnitura. Asa am un feeling ca e pus vreun Maxgear sau Dreissner... sper ca nu s-a dezintegrat pana acum.

Reprezentantele BMW sunt cooperante la vanzari piese fara manopera? Ar fi MHS Motors pe Militari mai aproape, daca am nevoie de chestii OE.
IRONICK
Dupa ce o repari, facem un targ?
einstein1984
QUOTE(YRX @ 10 Apr 2023, 07:46)


Reprezentantele BMW sunt cooperante la vanzari piese fara manopera? Ar fi MHS Motors pe Militari mai aproape, daca am nevoie de chestii OE.
*


blink.gif blink.gif Dar de ce nu ar vinde? e vreo marca care nu vinde decat cu montaj sau ce?
YRX
Ironickule, trebuie sa nu fii mancat si cu vezica goala... radmasa.gif
Facem, stai sa fac indicatorul ala, sa nu raman dracu' fara benzina.

Einsteine, si la Dacoserv dadeau aia ochii peste cap cand ma duceam dupa vreo chestie. Erau lucruri marunte, dar ma duceam cu codul in buzunar. Sa nu-ti spun de Autoitalia, care n-au nici antigel Paraflu, decat cu comanda externa 2 saptamani.
In principiu toate vand si piese dar ai senzatia ca te duci sa cersesti si ei iti fac o mare favoare ca-ti dau.
marksman
Am mai pățit și eu la VW, mergeam cu codul, ei îmi cereau talonul, să verifice compatibilitatea cu mașina.
bucatzel
Meh, si aia de la Epiesa m-au sunat sa-mi ceara VIN-ul, "ca sa nu imi aduca piese incompatibile". Le-am zis ca li-l dau, dar n-o sa-i ajute. N-au crezut. Le-am dat vin-ul de la aia din semnatura. Ce sa vezi... nu i-a ajutat.
einstein1984
Aia e normal sa verifice compatibilitatea, ca te intorci la el daca nu se potriveste (si comanda de obicei se asociaza unui VIN). Eu la serus nu am avut probleme, le ceream si pret si rapsundeau pe mail repede si fara probleme .
Cu dacoserv am avut reclamatie la VC multumita magazionerului. La Autoitalia... nu trebuie sa te mire nimic
YRX
Eu in general dau de specia asta... mad.gif
einstein1984
Daca ajuta cu ceva, eu iau piese OEM Hyundai de la kingauto.ro Le ridic personal de la ei si am vazut destui oameni luand si GM, VW sau alte marci. preturile imi apr decente, angajatii ok, acuma cat de falsificate erau nu stiu sa spun, nu am avut ce sa reposez. Catalogul lor de piese e misto.
YRX
Pff, cam departe de mine, dar o sa-i incerc.
Acum am bagat comanda pe bavauto, pana acum m-au umplut de mailuri cu statusul comenzii... biggrin.gif
Dureaza cam mult totusi - 5 zile lucratoare dar aveau preturi bunicele.

In alta ordine de idei, antigelul "albastru" la BMW (ca de asta pare sa aiba) ce hram poarta? E ultramegaspecial numai de ei folosit sau are si o denumire comerciala?
einstein1984
"This is the familiar blue-colored coolant that has been in use since the 1990s but is only approved for cars up to the 2018 model year. It's known internally as the G48 formula and is specific to BMW/MINI cars. The blue coolant formula is a hybrid that improved the service life of coolant and is more environmentally friendly than other types of coolant. BMW replaced it on 2018+ cars with a new formula that includes silicate and has better short-term protection against corrosion. The older blue formula is not recommended by BMW for cars produced after January, 2018.
"
https://www.valvolineglobal.com/en/zerex-g-48/cica merge si la skoda sau Maybach
Muttley
Masina din Italia (fara rugina) + stare buna, mai ales interior... Raritate. Brava!

QUOTE(YRX @ 7 Apr 2023, 11:17)
... UCH habitaclu... A fost ars de la o idiotenie de camera fata-spate aftermarket alimentata de la plafoniera. Aviz amatorilor... biggrin.gif
*


Am patit inaintea ta tongue.gif
Eu mi-am pus led in plafoniera si s-a prajit cutia aia de sub bord. Noroc c-am gasit alta, sehaj. Au trebuit reprogramate cheile dupa inlocuire, noroc c-a fost procedura simpla, de s-a descurcat si inapoiatul de mine.
YRX
La asta nu e problema cu CAS ci cu asa numitul footwell module (FRT) care se ocupa cu luminile si inchiderea centralizata. Majoritatea merg in afara de faza lunga si luminile ambientale.
Cel de la care am luat-o s-a ocupat, a fost la un mare guru in ale electronicii la BMW. A ramas sa faca ala rost de un modul si sa-l programeze. Chiar s-a oferit sa si plateasca circa 800 de lei lucrarea. Am acceptat, deocamdata ma depaseste, nu am cunostinte prea solide in "BMW world of electronics".
Vedem daca mai exista si oameni de cuvant, am cautat si eu SH modulul dupa cod, sunt tone la vanzare, cam 200 de lei.

Le: Da si eu m-am cam mirat de interiorul "nespecific" Italiei. Si-a facut veacul in regiunea Pescara, deci mai la sud, la caldura.
Gabryel.GLN
QUOTE(YRX @ 10 Apr 2023, 14:25)
In alta ordine de idei, antigelul "albastru" la BMW (ca de asta pare sa aiba) ce hram poarta? E ultramegaspecial numai de ei folosit sau are si o denumire comerciala?
*


G11 este.
tatabobu
Documentația la astea e cu cântec. E pe tipicul panfeu, bagi VIN-ul pentru filtrare și dai din click in click. Cred că-s mai mult de 15 ani de când a scos ultima oară BMW un DVD pentru un model.
Exemplu: pe documentația de engine management, daca o vrei scoasă, ai de luat bucatele de diagrama din vreo 10-15 locuri.
YRX
Stiu ca parca se numea TIS documentatia la BMW.
Am gasit un site rusesc, merge, dar nu incarca pozele. Sa vad pe calculator deca merge, dar acolo nu am traducere.
TIS
Gabryel.GLN
Poti incerca si aici https://www.realoem.com/bmw/enUS/select
YRX
Ala-i catalogul de piese, am bagat ochiul.
Literatura tehnica n-are decat user manual. Vreau sa vad ala cu ordinea de demontare, cupluri etc.
tatabobu
Zi la ce te interesează, și-n măsura timpului liber găsim.
Gil26
QUOTE(YRX @ 11 Apr 2023, 09:43)
Literatura tehnica n-are decat user manual. Vreau sa vad ala cu ordinea de demontare, cupluri etc.
*


Pentru un Mini John Cooper Works 2010 155 kW motor N14(B16C) transmisie manuala GS6-53BG atasat cateva date tehnice si cupluri de strangere dintr-un program multimarca dar poate te ajuta.
YRX
Asa nenea Gil, d-astea imi trebuie mie.
Daca tot esti amabil, pune cu prinderile grilei de deasupra barii fata, trebuie sa o dau jos.

Dorel in actiune. Bine ca i-a apucat tampitului surubul stramb, ca iesea cu el prin capota. Ornamentul cromat de pe buza capotei are prinderile de pe centru rupte si i-a dat 3 negrese d-alea lungi, sa tina.
Asta ma enerveaza cel mai tare, ornamentul este sub 200 de lei. L-am comandat si pe ala...

[attachmentid=1628148465]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.