Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
einstein1984
Nu am zis ca e normal sa fie centura asa tongue.gif Dar nici criminal nu e, insa e urat la calitatea perceputa.
Si daca sa iti place pizza, sa ai pofta si la mai multe.
marksman
QUOTE(einstein1984 @ 6 Oct 2023, 12:58)
Corect . Ma refeream ca nu o porti pt impactul cu ceva  ca atunci oricum e pilaf fuselajul in general.
Pe de alta parte, fiind in 2 puncte, in caz de frana daca nu te tii de ceva tot te lovesti cu fruntea de scaunul din fata, noroc ca e moale.
*


Da, te poți lovi de scaunul din față cu fruntea, dar dacă n-ai avea centura, te-ai lovi cu totul de scaunul din față.
einstein1984
Femurul e un os solid, genunchii sa nu se faca zob tongue.gif

IRONICK
QUOTE(YRX @ 6 Oct 2023, 14:08)
Ironickule, ba e cat se poate de buna,, cu conditia sa te uiti bine ce cumperi.
*

Daca esti pe traseul turistilor, nici o sansa.
YRX
Aia din poza e de la o pizzerie de cartier, era la parterul cladirii unde am stat. Ce mi s-a parut ciudat e ca localurile se deschideau numai seara. Cand am ajuns parea totul pustiu, dupa ce s-a inserat, s-a animat strada de ziceai ca esti in centru.
Am mai mancat la felie (la kg, iti cantarea bucata) la Termini in piata, era cam umpluta, dar buna la gust si cu ingrediente corecte.
YRX
Problema - Socru-miu, la Loganul 1 MPI din dotare , are usa de la sofer blocata. S-a blocat oarecum intredeschis, nu merge deschisa nici de afara, nici din interior. Motorasul merge, deblocheaza, cheia de asemenea.
Idei?
Ce se putea bloca, rupe?
Cum sa o deblochez ca sa pot sa o fac bucati?
einstein1984
Daca descuie dar nu deschide o fi tija intre maner si incuietoare sau incuietoarea. ar trebui dat panoul de usa jos cumva
wolfin
S a tras de tija asta? Si nu s a deschis?

Ca sa ai acces la ea nu e nevoie de fata de usa jos. Doar de un bit Tceva
einstein1984
T20
Victorine
Ăla de la mânerul de deschidere din interior eu știu că e mai mare, T40.
YRX
Dati-l draq de Torx !!! Am toate dimensiunile in trusa, aflu eu care e.
De ce sa trag de parghia aia? Nu trage clanta din interior? Sau sa trag mai tare?
Eu ma gandesc ca s-a intamplat ceva in broasca, putin probabil sa se fi rupt prinderile alea de plastic la ambele tije.
wolfin
Da...desfaci manerul tragator cochilia sau cum se cheama...si tragi mai tare.

Daca nu se deschide...yala blocata. Nasol
einstein1984
cum zice wolfin. Bine, daca s-a rupt levierul de pe broasca.... doar decupand fata de usa cred ca poti baga mana sa deschizi.
psychoo
Cand tragi de vreun maner se simte ca si cum ar fi actionat ceva sau merge in gol? Poti compara cu usa pasagerului pentru reglarea simturilor.
Eu as incerca sa o bat cu pumnii poate de la vibratii sa se schimbe ceva. Apoi impins/tras de usa p[entru fortarea parghiei tot cu speranta ca se agata ceva si reusesti deschidere fara sa decupezi usa.

Daca zici ca merge blocatorul, as avea aceeasi curiozitate: merge in gol sau actioneaza ceva?
YRX
Masina nu-i acasa, o depanez prin telefon... biggrin.gif
I-am dat indicatii lui socru-miu ce sa faca. Sa vedem ce reuseste. Daca nu dau eu o fuga pana la tara duminica (ca sambata sunt consemnat) sa vad personal ce si cum.
E ciudat ca sta intr-o pozitie semi-inchisa, nici pe prima treapta, nici pe a doua.
tatabobu
Ne vedem sâmbătă 04.gif
YRX
Pai numai la ocazii, asa. Ca la bere nu furam in stare toata vara...
Gil26
QUOTE(YRX @ 23 Oct 2023, 10:57)
Problema  - Socru-miu, la Loganul 1 MPI din dotare , are usa de la sofer blocata. S-a blocat oarecum intredeschis, nu merge deschisa nici de afara, nici din interior. Motorasul merge, deblocheaza, cheia de asemenea.
Idei?
Ce se putea bloca, rupe?
Cum sa o deblochez ca sa pot sa o fac bucati?
*


Poate te ajuta, daca nu atunci le poti sterge (chiar tot postul,cu scuzele de rigoare worship.gif ):

LE: am adaugat acum si ultimele doua capturi, poate sunt mai clare actionarile.
Filip
Daca a iesit tija asta din broasca e bai, ca am impresia ca la logan 1 ai tabla usii sub clapita de la maner. Eu la Laguna cand am patit asta am decupat manerul de plastic fiindca fata de usa nu vine sub maner - la laguna 1 e ca la Dacia 1310 zambetu lu Iliescu decupatura in fata de usa.

Nu merge deschisa usa din dreapta de la butuc? - parca are butuci la ambele usi fatza (la laguna aveam doar la usa sofer - unde am patit, si aveam si bateria moarta, ca deschideam din centralizata usa din dreapta (unde nu am butuc) si deschideam pe interior usa sofer de la manerul interior, apoi data fata de usa jos si repozitionata tija aia. Asa, am decupat manerul ( un dreptunghi de 4x3 cm) si am pozitionat tija aia din exterior.
Gil26
Mai sus am atasat capturile chiar pentru un Logan1 L90 usa fata, iar un tutorial destul de interesant si bine facut de Cristi (Streulea) up.gif pentru usa \actuator fata pasager se poate vedea si aici: https://www.youtube.com/watch?v=d63emk8_Woo
Si un alt tutorial cu blocatorul (sau cum se doreste sa se mai numeasca) de plastic al tijei rupt (dar la usa spate care nu se putea deschide nici din interior nici din exterior) aici: https://www.youtube.com/watch?v=MPOv6lNqCeQ
IRONICK
QUOTE(YRX @ 23 Oct 2023, 18:14)
Pai numai la ocazii, asa. Ca la bere nu furam in stare toata vara...
*


Iti explic eu cum se face la telefon.
YRX
Da, dupa ce m-am uitat pe schite, cred ca are de aface fie cu partea unde intra tijele de la clante in yala, fie este ea blocata. Toate sunt peste skilurile lui asa ca trebuie sa o vad la fata locului.

Aia de spate la care se joaca Streulea are alta problema, s-au aliniat planetele sa se rupa plasticul de la tija exterioara si sa fie blocata cu deschiderea copii.

Gil, cand ai ceva de postat la obiect, da-i drumul, nu te mai scuza atat.
YRX
In sfarsit a venit...

Capacul OE

[attachmentid=1628153517]

Emblema si clipsul de prindere al furtunului PCV de la filtrul de aer pe care BMW nu binevoieste a le include in kitul capacului. Bine ca mi-a dat garniturile.

[attachmentid=1628153518]

Mai erau 2 abtibilde, dar la 17 $ le-am bagat in ma-sa... biggrin.gif

https://www.ecstuning.com/b-genuine-mini-pa...paign=postreply

26 Oct 2023, 09:11:
Problem... help
Capacul are o valva care da afara (chestia rotunda de la mijloc). Vine astupata de capacul rosu. Nu intra pe pozitie cu chestia rosie, asa ca mai are in kit un dop mic pe care scrie sa se monteze "for USA only". Deci pentru european version ar trebui lasata libera gaura? Pare o supapa de supra presiune care ar lasa sa treaca numai din interior afara, probabil in caz ca se blocheaza mantocaria.
M-am tot uitat pe forumuri, americanii au montat dopul, europenii nu prea stiu ce sa faca.

[attachmentid=1628153563]
Muttley
Eu nu vad "chestia rotunda de la mijloc".
Dar daca inteleg ce povestesti, aia ar putea fi doar o supapa de suprapresiune carter, care se deschide cand circuitul de recirculare vapori nu mai face fata si da sa vomite.

Exista diferente de putere intre US si EU?
Dopul "US only" ar putea avea 2 explicatii:
- fie e putere mai mica, implicit boost si blow-by mai mici in state, si nu e necesara supapa, admisia suge cu succes vaporii indiferent de situatie;
- fie legea americana stipuleaza clar ca nu ai voie sa dai gaze carter nearse in atmosfera. California zice sigur, altele-s mai permisive, dar e de ajuns sa nu permita una.

Ce ai putea face e sa nu pui dopul si sa te duci pe autobahnul romanesc si sa-i dai constant un 200 la ora, apoi sa te uiti daca s-a stropit zona cu ulei.
Insa si in cazul fericit in care nu s-a stropit, si esti tentat sa pui dopul, iti asumi un risc pentru viitor.
Adica eu n-as pune dopul. La o adica, poti considera supapa aia un martor de uzura motor.

Oricum, dubioasa strategie.
YRX
In prima poza cu capacul meu e dopul ala rosu ca un maner de joja bagat in gaura. Ala e simplu, tragi de el si iese. Dopul mic are o ureche care se clipseaza si oricat presiune este in carter nu iese afara, adica blocheaza respectivul port.
Asta e supapa cu gaura respectiva.

[attachmentid=1628153565]

Cred ca ai dreptate, este un fel de siguranta, daca se blocheaza PCV-ul ala da afara (de la o anumita presiune in sus, cat este tarat arcul respectivei membrane). Asa ca ramane destupat, daca nu gasesc alta explicatie.
Au facut asemenea chestie deoarece dump-valve-ul turbinei se descarca in capac, deci pot exista situatii in care presiunea este considerabila. Daca PCV-ul e blocat sare capacul in sus.

Le: Dap, se deschide la o presiune destul de mare, i-am facut vacum si e cam ca la un actuator vacumatic. Asa ca ramane deschis, nu se stie cand e nevoie de el.
Muttley
Eu as lega "dopul rosu ca o joja" cu o sforicica. Cand il gasesc zburat de acolo, stiu o treaba.
Sforicica e ca sa n-ajunga pe marginea soselei.
YRX
Nu intra de cutia filtrului de aer, sunt cam 20 mm intre ele, dar poate reusesc sa fac ceva, sa vad cum se aseaza.
Muttley
QUOTE(YRX @ 26 Oct 2023, 13:35)
dump-valve-ul turbinei se descarca in capac
*


Imi sta pe creer de cand am citit. Why???!? wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Ai idee de ce au facut asa ceva?

Scuzats, Ov si bucatzel.

YRX
Turbina are o valva numita "diverter valve", electrica, care descarca presiunea din turbo cand iei piciorul de pe aceleratie si se inchide clapeta. Teoretic ar trebui sa se descarce in admisie, dar este pozitionata langa portul PCV dinspre filtrul de aer. Ca asa le-a iesit din design probabil, sunt toate amestecate (maf, diverter valve, PCV) in 20 de cm de furtun. Are si o chestie pe care n-am mai vazut-o niciodata - un incalzitor electric pentru aerul care intra in PCV pe partea filtrului, semn ca stiau ca si absoarbe pe acolo si le-a fost frica sa nu crape ceva de la diferenta de temperatura.

Capacul are prevazuta o valva unisens care sa permita doar suctiune, nu si bagat aer, dar de multe ori nu functioneaza sau nu e suficient de rapida si ai boost bagat in motor. Care este preluat de portul PCV de dupa clapeta.
Portul de descarcare in atmosfera, de care vorbeam mai sus, cred ca pentru asemenea varfuri este facut, in caz ca iei piciorul brusc la full boost si bagi presiunea reziduala in capac.

Circuitul PCV e critic la motorul asta, de asta am si dat o caruta de bani pe capacul OE. Pe masina este pus unul nou, dar Febi, care nu functioneaza corect. Am o problema cu o eroare 2b64 "Unmetered air" care apare numai in anumite conditii si suspectez ca este exact in situatia de descarcare a turbinei, baga aer prin PCV si lambda simte saracirea amestecului, ajunge chiar si la misfire.
Cand o sa schimb capacul o sa va arat care este problema cu el, e copiat defectuos, nu merge de nou. Pacat, era 600 de lei fata de 1600...
Gil26
Cu ce tester \program ai citit eroarea 2b64 "Unmetered air", poti sa oferi echivalentul ei Pxxxx ?
YRX
P1497.
Gil26
Din pacate P1497 nu o am sad.gif (vezi atasat P1496 pentru Mini) :

LE: si cam asta este pentru P1497= Mazda: EGR Valve Motor Coil '2' Open or Shorted; Mercedes: EGR Stepper Motor 2 Control Circuit Low/High; Ford: EGR Stepper Motor 2 Control Circuit Low/High; Subaru: EGR Signal Line 3 Circuit (High)
wolfin
Salut. In compozitie zice 90%

E ok sau e rau pt stropgel?

Tnx
YRX
E bun, merge. Vezi sa nu pui o tona, ca te pilesti cand speli parbrizul.~ 300 ml la 5 litri.

Gil, aer fals, adica. Nu are alte probleme gen sparturi, ne-etanseitati. Si eroare este intermitenta, adica fix ce ziceam mai sus, descarca turbina prin PCV dupa clapeta. Evident ca e "unmetered" ca nu mai trece prin maf, a trecut mai devreme...
Ar mai fi si solenoidul vanos de pe admisie sa ramana aiurea si sa ramana supapele deschise, dar slabe sanse, ar fi si alte simptome.
Gil26
QUOTE(YRX @ 29 Oct 2023, 11:38)
Gil, aer fals, adica. Nu are alte probleme gen sparturi, ne-etanseitati. Si eroare este intermitenta, adica fix ce ziceam mai sus, descarca turbina prin PCV dupa clapeta. Evident ca e "unmetered" ca nu mai trece prin maf, a trecut mai devreme...
Ar mai fi si solenoidul vanos de pe admisie sa ramana aiurea si sa ramana supapele deschise, dar slabe sanse, ar fi si alte simptome.
*


Pentru eroarea “2B64 –Intake manifold unmetered air” (chiar si intermitenta) vezi si aici efectele, cauza si o posibila rezolvare (scurtarea “piciorusului” acelei supape cu 2-2.5mm pentru a inchide\etansa conform) si cred ca este destul de bine explicat (plus unele comentarii interesante):
https://www.youtube.com/watch?v=7i3x1TiB2DY
YRX
Da, ceva de genul este problema, valva aia nu inchide si descarcarea turbo se duce in capac. Cred ca are si membrana sparta ca am un vacum in relanti mult mai mare decat cei 22 mbar care se vehiculeaza pe acolo. L-au copiat prost, fara sa aiba habar de ce fac, la Febi Bilstein nu ma asteptam, dar toate aftermarketurile sunt produse de acelasi chinez. Ce face nenea in video e carpeala, nu mai reusesti sa il lipesti calumea si va musti ulei.
Il rezolv, dar n-am avut timp nici sa mor, pe sfarsitul saptamanii cred ca reusesc si dupa ce dau Febi-ul jos il disec.
Gil26
Am pus link-ul mai mult pentru eroarea si explicatiile de acolo, desigur ca stiai si asta smile.gif si poti rezolva mult-mult mai bine. biggrin.gif
Apropo, cu incuietorile de la Logan ai mai facut\rezolvat ceva, daca da care a fost "buba"?
YRX
N-am ajuns sa fac nimic, am o gramada de lucruri de facut dar n-am timp.
L-am pus pe socru-miu sa traga de tije, sa se uite daca e vreo tija rupta si cica nimic, nu vrea sub nici o forma. Pana n-ajung la ea nu-mi dau seama ce poate sa aiba.
YRX
Am schimbat la Logan suportul motor. Nu stiu ce dracu' l-am lasat atat, vibra masina din toate incheieturile. Am vrut sa-l schimb si pe ala de la cutie dar n-aveam nici o presa sa extrag surubul din centru. Ala oricum se prezenta bine, asa ca alta data.
Am luat suport Gates, e frumos facut si iti alegi pe ce culoare sa vina. Eu l-am ales albastru Subaru cu aluminiu polishat.... laugh.gif

[attachmentid=1628153741]

Am schimbat cu ocazia asta si copex-ul ce vine peste motor langa bobina, era praf.
einstein1984
nu e albastru egee?
YRX
Nu, ca nu mai aveau la Dedeman spray, asa ca am luat un albastru un pic mai deschis, celebrul Subaru de Impreza aia cu 555. Nu e foarte mare diferenta.
Victorine
Chiar mă gândeam că au innebunit ăia de la Gates...
YRX
Suportul a fost parte a unui proiect mai amplu de cosmetizare compartiment motor. Nu l-am finalizat, ca au venit alte rable la mesterit, dar intr-o zi....

Dupa o juma' de ora de munca....

Am schimba capacul lui musiu' Mini, treaba nu e vreo stiinta inalta, dar trebuie atentie.
Dat jos toate chestiile care se agatau de el, cu atentie sa nu le rup, ca la BMW toate sunt diferite de VAG/Dacia si n-am de schimb. Dat jos capacul vechi, desfacut in ordine inversa strangerii, in principiu il arunc, dar, na, nu se stie niciodata. La simtul mainii unele suruburi erau stranse slab de tot, unele tare, ce mama ma-sii ne trebuie noua dinamometrica. E schimbat in tara, ca e fabricatie 2021.
Dupa ce l-am ridicat am stat un pic sa studiez distributia si camele, tachetii etc.
Distributia este schimbata sigur, ca sunt urme de chei pe suruburi, mister total cand si cum. Pare in regula si dupa culoarea plasticelor nu foarte veche. Sper sa nu fie tot Febi...

[attachmentid=1628153796] [attachmentid=1628153797] [attachmentid=1628153798]

In rest motorul este curat, nu are depuneri, uzuri mari.

M-am chinuit sa curat planul chiulasei de silicon, manualul zice sa dai in colturile dinspre cutia de viteze, ca au unghi aproape de 90 si nu se strange garnitura bine. Nea mesteru' daduse cam peste tot, sa fie decat sa nu fie, ce-i drept nu curgea.
Valva de siguranta avea dopul montat, pana la urma am lasat-o libera. Se vede ca inelul ala rosu nu incapea de cutia filtrului.

[attachmentid=1628153799]

Si in toata splendoarea montat si cu emblema... biggrin.gif

[attachmentid=1628153800]

De la prima cheie se simte altfel. Nu mai are vacumul ala tampit, daca scot busonul se simte un pic, cam ca cei 22 mbar regulamentari. La rece relanti-ul a coborat lin, fara variatii, sa vad la mers daca mai variaza.
Datorita capacului a mancat si juma' de joja de ulei in 2000 km, practic l-a tras in admisie, sper ca n-a umplut supapele de mizerie.
O sa disec Febi-ul sa vad ce nu este in regula cu el.


Muttley
Samaert', dar ala e motor cu ulei schimbat la +15 mii, ala nu e motor curat.

Uite un motor curat aici, parca e alta nuanta.

[attachmentid=1628153801]

Si altul aici.

[attachmentid=1628153802]

...unde se vede si un lant de distributie dinaintea erei asteia, parca putin diferit de ce se vede-n motorul de pemfe.

Mno, baga cateva schimburi la 5 mii, preferabil toate, mai ales ca mergi in Bucuresti, si mai ales ca e motor impins. Eu nu l-as lasa mai mult de atat, reparatiile sunt cam scumpe. Dup-aia, daca mai desfaci, sa bagi poze.
YRX
Lantul e foarte slab, lucru stiut, nu prinde 100k km. Ce sa-i faci, progres tehnologic... sleep.gif

Am facut rost de istoricul italian si masina a fost servisata. Avea schimb de ulei anual, km variabili, de la 5000 la 10000, unul a fost la 11k km. Uleiul BMW twin turbo (folosit in reprezentante) nu e prea grozav, din pacate, e una dintre cele mai slabe norme din toate punctele de vedere.
La noi a primit Liqui Moly, ala mai colorat cu bisulfura de molibden, 5w40. Acum are Mobil1 0w40.
E motor cu injectie directa, mizereste uleiul ca diesel-ul, baga funigine in el, dar per total m-a surprins placut, ma asteptam la mai rau.
Tu zici de coloratura ruginie? Nu ma supara, asa e si Logan-ul, care n-a trecut de 7000 de km pe schimb si am bagat numai lucruri bune. Sa nu vad mazga, sludge si alte alea, mai ales consum de ulei.
Oricum, o sa aiba schimb anual, cred ca undeva pe la 7-8000, mai studiez sa vad daca il trec la w30.
Acum o sa-i completez uleiul la maxim sa vad daca se potoleste.
Muttley
Da, ruginia aia seamana cu o mazga de dupa inundatie.
Bine, nici motoare multe n-am vazut, iar de efectele injectiei directe pe coloratura nu stiam. Sigur stiu insa ca schimb de ulei frecvent, ok, fie, la mpi, e wow pe parte de depuneri.

Maxim de 11k la schimbul de ulei de la vechiul proprietar e vis. Uite la mine, schimb de ulei nu se stie cand, si acu-s cu motorul decedat.
YRX
Are service reminder si cand urla ala se ducea cu masina in service. A mers 10 ani la acelasi dealer. Bine, are si un sistem ciudat, resetezi service-ul individual, pe ulei, pe frane, are inclusiv ITP, stingi unul se aprinde altul.
Injectia directa face funigine. Poti sa te uiti la esapamentele TSI-urilor, GDI-urilor etc si sa vezi ca sunt negre ca la diesel fara dpf. Am citit ca si lanturile de distributie sufera de la funiginea din ulei care este abraziva. Practic se rod pinii zalelor pana se lungeste lantul. E nevoie de uleiuri speciale care sa mentina funiginea in dispersie. Si evident uleiuri cu detergent mult si cu antiuzura si cu ma-sa, tac-su. Si sa mai tina si 30k km.

Sa nu uit, aici e comparatia Lubrizol, aia cu diagrama intre diversele norme. BMW Ll04 e departe de 504.00 VAG, ma gandesc serios sa trec si Mini pe 504/507.

https://online.lubrizol.com/relperftool/pc....NjQ4Ny42MC4wLjA.
einstein1984
Woaa, misto comparatorul ala.
marksman
Da, am realizat și eu că Dexos1 Gen3 poate fi folosit fără probleme în loc de Dexos1 Gen2 la Opel. În rest singurul ulei cât de cât compatibil e de la Mercedes.
YRX
Da, arata o imagine sugestiva can vine vorba de normele de producator, care nu prea sunt explicate si intelese. Cand am vazut comparatia intre LL04(2022) si 504/507 (2020) sau Porsche C30 am zis ca ma mai gandesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.