Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grandtourul meu de 3000 de euro
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531
b76bgaarh
argoane vezi ca femeile conducatoare de woo toaca pe banda rulanta placutele de frana.....
Andy_ACS
QUOTE(Merced @ 20 Apr 2010, 14:25)
[...] zic eu ca un om normal in 3-4000km se obisnuieste in proportie de 90% cu respectiva masina, cu raspunsul tuturor comenzilor, deci nu vad de ce ar fi omorat in continuare ambreiaju'.
*



nu si o femeie tongue.gif

Bafta!
argon
la o masina condusa de o femeie care merge 99% in oras in continuare mi se pare normal sa tina 50.000 km un ambreiaj.
Merced
Depinde de femeie. Si nu mai generalizati, ca nu e chiar asa. Acu' sincer zic, am vazut si barbati care n-au treaba cu condusu', nici dupa zeci de mii de kilometri.
Iar cu placutele nu stiu ce sa zic, la vreo 120.000km Cielo-ul cu care maica-mea a facut cam 70.000km e la primul set de placute, adica doar a inlocuit originalele pe la 80.000km. Si p-astea le-am vazut recent cand a fost nevoie de o interventie la etrier(se blocase ceva acolo, nu pistonul care impinge, alea coreene au niste "coloane" pe langa el care culiseaza, si alea fac rugina si se blocheaza...) erau cam jumate uzate.
fost membru
Pai nu normal sa nu se consume placutele daca nu pui frana? radmasa.gif
Merced
Ba da.
fost membru
Era o gluma, totusi mi se par prea rezistente placutele alea. smile.gif
einstein1984
O fi schimbat discurile de 3 ori.
Merced
Mers mult extraurban, probabil cel putin 80% din kilometri respectivi sunt facuti asa. Ca unic proprietar iti spun, ca e primul set de placute dupa cel original. tongue.gif
argon
discurile orijinale, placutele schimbate odata, asa reiese din documentie. Distributie nu, ar cam trebui sa o schimb, sau sa o las pana pe la vreo 80.000?
Merced
Schimb-o. Daca gasesti curea Gates, ia Gates, daca nu Conti. Si rola/role Ina.
argon
e doar o curea si un intinzator, vreo 80 ron.
dr_mKe
Eu cred ca poti s-o iordanesti mai ieftin cu o curea de casetofon icon_mrgreen.gif
Merced
Amice argon, bucura-te tu ca e ieftin, 80 de lei, cumpara gunoi d-ala de Parts Mall si sa nu te vaiti peste doi ani cand se rupe cureaua si se beleste motoru'... Cauta Gates, daca nu Conti.
BZN
Numai intinzatorul e 80 ,mai dai si pe curea (Gates) vreo 60...
argon
si e complicat schimbul?
bucatzel
E matiz, merge si cu ciorap de dama inadit cu grija. Vezi daca n-are doamna ceva de la Mondex, ca aia erau extrem de populari pe la Dacii.
Merced
Nu stiu daca-i complicat, da' nu-mi spune ca te plictisesti atat de rau incat vrei sa-l faci singur... blink.gif
dr_mKe
Daca are nevoie de elevator ma duc eu sa-l ajut, ca-l pot rasturna singur tongue.gif
nelu_1985
N-are ce sa fie asa complicat, in maxim o ora ar trebui sa fie rezolvata in regie proprie wink.gif, sa nu uitam ca-l ajuta si domn' doctor, deplaseaza elevatorul la domiciliu radmasa.gif
In rest un milion de kilometrii pentru argon si limuzinele, sper sa o vad live si pe asta mica
Laurentziu83
QUOTE(einstein1984 @ 20 Apr 2010, 09:58)
Vezi ca si matizu si SN si SLZ au 5 usi. Da SLZ ce are in minus fata de matiz? Consuma mai mult?
*


Se descompune? radmasa.gif In 2002, cand mi-am luat Matizul, aveam de ales intre Maty si SRN. Nu regret nici o secunda alegerea facuta, la Matiz inca functioneaza absolut toate pe ea, usile se inchid ca in prima zi, etc, la SRN sincer ma indoiesc ca ar fi rezistat asa bine. Singurul lucru pe care il apreciez la SRN fata de Matiz e puterea mai mare a motorului, la maxim 1 litru de benzina in plus.

QUOTE(Andy_ACS @ 20 Apr 2010, 10:21)
Eu zic ca pentru nevasta incepatoare Matizul e ideal. E mic, usor de manevrat, consum decent, piese ieftine CASCO IEFTIN biggrin.gif
*


Decat sa dai 300 de euro pe an pe casco, eventual sa-ti mai bage si fransiza, mai degraba o repari singur. Fransiza de 100 inseamna cam jumatate din valoarea daunei pe care o poate incasa un Matiz.
Barele de protectie costa cam 100 ron bucata, la banii astia nici nu ma mai uit cat mai am pana la perete cand parchez.


QUOTE(argon @ 20 Apr 2010, 10:38)
ontopic, nu are boxe in usile fata si nici nu o sa-i pun, are 2 boxe cam anemice in spate dar nu in polita ci pe margini, sunt niste suporti de plastic, asadar o sa-i pun 2 boxe calumea in polita,  de 17 eventual ovale, ca incap mai bine mari, si cam atat, nu are nevoie de 4.
*


Daca vrei sunet decent pe masina, pune-i boxe OVALE pe spate, vezi ca se gasesc greu boxe suficient de mici pentru orificiile alea, eu am gasit SAL Boxxer la Domo, la 50 ron setul. Daca pui boxe rotunde la matiz pe spate se aude ca dracu'. Ca tot eram acolo, i-am luat boxe rotunde pe 13 pentru fata, tot SAL, tot 50 ron setul. Pot sa zic ca sonorizarea e decenta, se aude la fel de bine ca la clio cu sistemul stock.
Nu-i pune boxe ovale pe polita, daca nu vrei sa distrugi polita, las-o asa. Oricum ma indoiesc ca vei folosi sistemul audio pentru sonorizari la gratare, desi si pentru asta ar fi arhisuficient.

Cand schimbi distributia, schimba-i si cureaua de alternator si cureaua de AC, ai sa ramai uimit cand ai sa vezi ce crapata e cureaua de alternator. Daca nu le schimbi, s-ar putea sa te scoata din masina chiraitul curelelor uzate. Mare atentie la curelele alea sa fie bine tensionate.
argon
QUOTE(Laurentziu83 @ 20 Apr 2010, 17:36)
Daca vrei sunet decent pe masina, pune-i boxe OVALE pe spate, vezi ca se gasesc greu boxe suficient de mici pentru orificiile alea, eu am gasit SAL Boxxer la Domo, la 50 ron setul.
*



dar cine a zis ca vreau sa le bag in orificile alea? eu le pun in polita unde incap linistit boxe ovale de 22/15 cm, si nu vad de ce as distruge-o, ca nu le mai scot. In plus pot sa-mi fac oricand una, e lemn mochetat.
andreiutzu
bai nene asta e special pentru argoneata...parca ar fi facuta de el!
dr_mKe
Sistemul audio stock din Clio se aude ca naiba, sincer.

"Nu-ti pune boxe rotunde pe Matiz pentru ca se va auzi ca naiba" de unde si pana unde ? Isi poate pune un set care coboara frumos pana in 30 Hz si pe fata unele tot de 17 cm daca are pofta, loc pentru ele exista. Insa nu Somogyi Audio Line icon_mrgreen.gif care coboara numai in 50 Hz.

Tot secretul sa-si rigidizeze polita, care oricum este deja "aftermarket" tongue.gif
argon
e polita orijinala...e rigida, dar ar trebui sa lucrez la fixarea ei, ca doar sta acolo in locas fix ce-i drept dar o poti ridica usor, poate vibreaza cu boxele in ea.
BZN
Da' sistemul audio original ce are? Daca vrei claritate deosebita n-o sa o gasesti in autoturism, oricum nu cu niste costuri decente. Inteleg sa montezi o scula intr-o masina zdravana cu care de dai sute de km pe zi, folosita la drumuri lungi si dese, da' asa?
De multe ori vad pe la semafoare indivizi cu muzica data la maxim , geamurile deschise, evident. biggrin.gif Asta vara m-am amuzat teribil cand un astfel de specimen se stergea cu dosul palmei de transpiratie intr-o masina de lux. De, geamul deschis, AC nu putea tine pasul cu muzica.
Recunosc, m-a si deranjat pentru ca efectiv vibra si masina mea...
argon
QUOTE(BZN @ 20 Apr 2010, 20:10)
Da' sistemul audio original ce are?
*



cum ce are, nimic, sunt 2 boxe minuscule pe lateralele politei din portbagaj, atat, fara bas, fara fidelitate, nimic, se aude putin mai tare ca dintr-un telefon. Casul e OK, sony cu empetrei 4x45W, dar daca dau volumul peste 15 baraie ca naiba boxele alea de 5 W sau cat or avea.
BZN
Eu la Tico am doua difuzoare in bord si isi fac treaba. Merg "ca vioara"!
C@talin
idem,doua difuri in fata ptr innalte si wooferu in spate de bass rupe biggrin.gif
Andy_ACS
Depinde cat de pretentios esti. Ceea ce pentru unii merge perfect pentru altii se aude infect.
De exemplu si eu am la masina sistemul ei de sunet original (cass + 4 boxe) si sunt multumit, insa recunosc ca se aude slabut, atat ca volum cat si ca fidelitate, sunetul nu e cristalin, lacut, nu are profunzime, chiar daca dai tare nu are bass, nu are inalte suficiente.

Bafta!
Laurentziu83
La Matiz sunt foarte multumit de configuratia de 2 boxe ovale pe spate de 10x16 cm, pe laterale si 2 boxe fata de 13 cm diametru.
Pentru cat costa masina, comparativ cu sunetul de il aveam pe Passat sau pe Mercedes, e decent, nu te face de rusine.
Nu am pus boxe in polita pentru ca pur si simplu...nu am. Matizele in 2001-2004 veneau fara polita spate. Si nici nu ma gandesc sa-i cumpar, deoarece masina are de acum un scop preponderent utilitar, de carat, etc.

De 17 cm pe fata poti pune numai daca te impaci cu ideea ca nu mai deschizi geamurile pana jos, sau pui distantiere.

Poate la tine se aude naspa pentru ca sunt doar 2 boxe, daca mai montezi si 2 de 13 pe fata s-ar putea sa se auda altfel. Pe sisteme audio trebuie sa ajungi la un echilibru si poti fi mai mult decat multumit. Eu, de exemplu, nu sunt adeptul subwoofer-ului in portbagaj, atata timp cat la Mercedes si la Passat nu aveam asa ceva, dar aveam bassi care ma scoteau din masina.
La Matiz ani de zile am avut boxe rotunde pe spate si se auzea ca kuru, chiar nu stiam ce sa-i fac, eh, din ziua in care am pus 2 ovale pe spate la masina unui prieten, am vazut ca SE POATE sa ai sunet decent in Matiz fara mari cheltuieli. Cum am gasit ovale mici, am repetat figura pe al meu si nu imi pare rau. Nu se aude ca Arkamys-ul de pe Megane, dar nu imi e rusine.
dr_mKe
Din cauza ca nu ai fost atent la specificatiile tehnice. Din intamplare ai nimerit boxe ovale care coboara suficient de mult in frecventa, lucru pe care nu l-ai nimerit cu boxele rotunde sau nu ai nimerit polaritatile corect, lucru foarte important.
Membrana ovala este un fel de struto-camila.
aphophis
QUOTE(argon @ 20 Apr 2010, 13:39)
la o masina condusa de o femeie care merge 99% in oras in continuare mi se pare normal sa tina 50.000 km un ambreiaj.
*


asta la daewoo ca daca era logan, in mod sigur masina e de kko radmasa.gif si sigur masina e de vina wink.gif
Laurentziu83
@dr_mke: din ce am inteles, la boxele ovale nu ai nevoie de incinta (exact asta lipsea la Matizul meu, neavand polita), pentru a creea un efect de bass.
La un prieten am montat boxe Boschmann (el are polita insa, dar mare incinta nu cred ca face), iar eu mi-am montat boxe SAL. Oare chiar am nimerit la ambele specificatiile?
La fel, si el si eu am avut boxe rotunde pe spate si se auzea ca naiba. Polaritatile stiu cum sa le nimeresc, sau nu se aplica regula ca atunci cand ai bass, membrana trebuie sa urce, nu sa bata in magnet?

De ambreiaj si mie mi se pare dubios ca a picat in 50 de mii de km, eu am schimbat ambreiajul la Matizul meu la 95000 de km, deoarece se decalise placa si mergea mai greu pedala de ambreiaj, ajunsese dura ca la Clio biggrin.gif , dar alte probleme nu mi-a facut. Pe masina mea au invatat vreo 3 sa conduca, in afara de mine. Bine, o scuza ar fi ca 70% din kilometrii ei au fost facuti majoritar extraurban.
Alt avantaj e ca e foarte ieftin un kit de ambreiaj, eu l-am luat cu 220 ron de la autodaewoo din Iasi, si a fost Valeo, exact echiparea din fabrica, erau identice piesele intre ele.Manopera mai costa inca pe atat, dar oricum ajunge foarte putin un schimb de ambreiaj, comparativ cu Loganul.
Andy_ACS
Parerea mea e ca pentru un set de difuzoare auto elementul principal nu e forma lor. Trebuie vazuta puterea (RMS), gama de frecventa, impedanta (foarte important!!), montajul astfel incat sa asigure o cutie de rezonanta (foarte important!).
Un difuzor bun care nu are cum sa faca rezonanta o sa sue foafrte prost. incercati u un difuzor demontat, asezat pe bacheta sa vedeti cum suna.
De asemenea cant verificati puterea boxelor aveti in vedere ca daca au twiter(e) puterea mentionata este suma puterilor (inclusiv a twiterelor).

Bafta!
dr_mKe
In SN aveam 4 boxe de 17 cm de la Sony, modelul cu 25 in coada, care au cea mai larga gama de frecvente, nu cel cu 35 sau 45, si practic nu mai aveam nevoie de tub de bass. Pe fata evident a fost nevoie sa fac unele modificari minore pentru prindere si altele majore pentru eliminarea vibratiilor deranjante.
Difurile ieftine se opresc in cel mai bun caz la 40 Hz, cele mai multe sunt la 50 sau 60 Hz, drept urmare se aud ca din buda orice le-ai face. Evident, daca nu respecti polaritatile la legare se pot intampla multe lucruri interesante mai ales daca ai 4 bucati, din care o pereche este legata corect. Sa vezi ce anulare de frecvente ai icon_mrgreen.gif
Ideal ar fi 2 seturi de boxe in 2 cai non-coaxiale si un sub activ cu iesire pe 2 canale pentru difurile de spate, plus alt amplif de putere "mica" ori cross-overe pentru fata. Se ajunge insa la niste sume wub.gif

In Logan ar mai fi de adaugat chestia asta
dogy_10
niste boxe rotunde de calitate sunt superioare boxelor ovale, daca vrei sa se auda fain, monteaza boxe in fata nu in spate, eu am schimbat boxele spate din passat, si acum vreau sa schimb si fata ca se aude mai fain in spate wink.gif), daca pui boxe doar in spate o sa se auda ca in buda in masina

ps: poti sa pui pe fata difuri de 13, ideal ar fi sa fie sisteme, si sa motezi tweterele sus la stalpi
einstein1984
QUOTE(argon @ 20 Apr 2010, 10:01)
Si t-i ciuda ca am numa celebritati?  un Bertone si-un Giugiaro  happy.gif
*


Nope, ca alea 2 celebritati nu fac cat anonima mea.
Oricum coreeni sunt foarte aproape de italieni ca stil de face masini. Arata bine (unele) dar ingineria lasa de dorit.
maryus_83
bre, matale nu umblai pe scuter?
einstein1984
Si ce, nu ai mai vazut scuter de 4000 de euro?
dr_mKe
radmasa.gif sa nu incepem cu biciclete mai scumpe de-un Matiz
fost membru
smile.gif user posted image
M.C.
Parca ar merge si un tiuning! icon_mrgreen.gif
Mai ales pentru escapadele la iarba verde,sau in padure wink.gif biggrin.gif
Cred ca ar mai trebui adaugat si un troliu in caz ca ramine Micul Gigant impotmolit ! icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
[attachmentid=1627615159]
C@talin
QUOTE(dogy_10 @ 20 Apr 2010, 23:17)
, ideal ar fi sa fie sisteme, si sa motezi tweterele sus la stalpi
*



asa da smile.gif argon ia lectii tongue.gif
Andy_ACS
Lasati-l ca daca s-ar apuca sa investeasca in Matiz tot ce i se recomanda pe aici ii dubleaza valoarea smile.gif
2 boxe ieftine de ~100ron in usile din fata eu zic ca ar fi suficient. Daca baga dinalea mari in spate deja atrage hotii.

Bafta!
einstein1984
De ce ai pune boxe doar in spate cand tu conduci din fata (ca nu cred ca are nevasta de 2 metri)?
vijelie
Lungime sau grosime?
sorin1983
Diametru?!
argon
QUOTE(einstein1984 @ 21 Apr 2010, 10:48)
De ce ai pune boxe doar in spate cand tu conduci din fata (ca nu cred ca are nevasta de 2 metri)?
*



pentru ca spatele e foarte aproape de fata, tu ai vazut Matiz in realitate?
einstein1984
Cred ca am mers destul intr-unul ca sa zic ca tot din boxele fata se aude mai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.