@ Muttley:
cu placutele de origine sau de Fermit, ca nu-i prea mare diferenta, ajungi la temperatura mare rapid din cauza coeficientului de frecare foarte prost, undeva pe la 0.2 la rece. Treaba cu eliberatul de gaz la placutele astea fara azbest este arhicunoscuta (bune erau la Dacia 1310 TLX din '87
mentinuta boboc si 100% originala pana la vanzare) si chiar daca ai lichid de frana rasarit tot nu faci mare lucru, cu placute slabe. Cum pui un Ferodo sau cam orice altceva de R12 se schimba treaba si se ajunge mai greu la temperaturi excesive. La cat Lifrom am fiert eu
si cate garnituri de piston la etrier am ars
stiu prea bine. Urmatoarea Dacie, 1310 Li cu perfuzie, a fost "tiunata" cu un servo si pompa de papuc diesel, de' fu ceva mai bine & DS2500 (nu prea ai frana la rece) care au distrus vre-o 2 seturi de discuri
La SN de exemplu nu ajungi sa fierbi lichidul pana cand apare pelicula de gaz dintre placuta si disc, adaugata peste scadere coeficientului de franare o data cu temperatura. Daca tot ii dai ajungi de aerisesti sistemul in drum ca ramai cu frana mai deloc. Deci am lamurit ca la temperaturi excesive se ajunge usor cu placute de frana proaste. Asta-i un lucru arhicunoscut.
Lichidul de frana se poate inlocui cu unul mai performant, placutele la fel.
Discurile se pot supraincalzi si din cauza unor capace cu orificii prea mici. De subdimensionare nu mai vorbim.
Franele de Logan 1.6 abs mi s-au parut decente, cu fading foarte foarte mic (discuri rosii la periferie), iar sistemul abs functiona si la temperatura asta. Frana de mana nu se trage cand se fac pauze de racit placute, ca-ti fierbi singur linchidul stand pe loc
PS > cum ma opream eu sa racesc odihnesc franele la TLX si minute in sir fumegau placutele cu azbest
Ce vremuri
Btw, a ta din ce an este ? Daca tin minte dupa ce-am vz in ceva poza, 87 sau 88.