Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
Laurentziu83
Nu ar fi trebuit ca Mercedes sa ofere aceeasi calitate de la A la S? Ca atunci nu vad sensul la a lua un A-classe cand pot sa iau o Kia...

Cine are bani si vrea o masina buna nu vad de ce ar fi obligat sa-si ia vapor.
Bicicleta galbena
Iar ne dam cu parerea despre ce ar trebui sa isi ia/sa nu isi ia cineva, pe banii lui?? sad.gif

einstein1984
QUOTE(Laurentziu83 @ 22 Nov 2022, 15:15)
Nu ar fi trebuit ca Mercedes sa ofere aceeasi calitate de la A la S? Ca atunci nu vad sensul la a lua un A-classe cand pot sa iau o Kia...

Cine are bani si vrea o masina buna nu vad de ce ar fi obligat sa-si ia vapor.
*


Nu stiu, fa si tu un pret per kg la S klass si apoi la A klass si vezi daca dau la fel.
Laurentziu83
QUOTE(Bicicleta galbena @ 22 Nov 2022, 16:26)
Iar ne dam cu parerea despre ce ar trebui sa isi ia/sa nu isi ia cineva, pe banii lui??  sad.gif
*


Discutia era despre diferentele de calitate dintre vapoarele E si S si clasele mici A si C, nu despre cat costa fiecare, Mercedes imi permit la orice ora, fie el si Citaro. biggrin.gif

Nu era normal sa fie aceeasi calitate de fabricatie si la A si la S?
Ca poate nu banii sunt o problema, dar poate am nevoie de o masina mica de la ei, la acelasi nivel de calitate.
mars
Cati ar da peste 100.000 euro pe o masina din segmentul C? Oricum, A si B ies din productie din 2025.
YRX
Aceeasi calitate nu au sigur. A-ul e incercarea lor de a intra intr-un alt segment. Acolo e un nivel de echipare, o calitate si, cel mai important, un pret maxim pe care l-ar plati clientul. Daca sari calul nu vinzi nimic, chiar daca ai tu masina de pe lume. Un scaun electric, ventilat si cu masaj de S e mai mult de jumatate din pretul lui A.
S-ul este masina de lux. Luxul la masini inseamna motoare, materiale, calitatea executiei, durabilitatea in timp. Clientul de S stie sa deosebeasca vinilinul de piele, are niste pretentii de cum ar trebui sa stea pe roti, de cum ar trebui sa aiba dinamica. Si banii nu sunt o problema.
Si la alte marci e acelasi lucru, Polo nu are nimic in comun cu Phaeton, decat emblema (ma rog, si aia e mai mare si dintr-un material mai bun la Phaeton).

Multe alte marci consacrate au produse entry-level penibile, firme mai de buget pot sa scoata produse mult mai bune. E parte a experientei producatorului in segmentul respectic, parte a faptului ca platesti si marca.

Nu e prost A-ul. Pe segmentul lui eu zic ca e in partea superioara. Dar "atat s-a putut" acolo.
b06fcn
Sincer, ma asteptam la ceva mai mult de la Mercedes...indiferent ca e clasa mica sau medie, ori mare...calitatea af trebuie sa fie tot aia...si masina in cauza, cu toate dotarile optionale care au fost puse pe ea, a costat noua spre 52000 de euro, deci nu chiar ieftina, chiar si pentru standardele de prin DE...ma rog, e mult peste panarama de Scala 1.0 tsi de o volanesc de la job, care avut si aia un pret de lista de peste 30000 euro...acolo chiar ca e flagranta lipsa de calitate la banii aia...in anii 80, cand au lansat 190-le, calitatea de productie si materialele erau la fel ca la surorile mai mari...W124 si restul...sunt curios C-ul cum se va prezenta, daca nu-mi place ii fac vant rapid si ma pun iar pe cautat...
AndreiMR
Nu poți avea pretenția ca un A să fie la fel construit, antifonat precum un E sau S...costă o treime, e normal să fie diferență de calitate. Mai important e ca ingineria din spate să fie la un nivel premium și ultimele generații de Mercedes au fost foarte ok făcute, după perioada proastă din anii 2000. Că au scăzut calitatea interioarelor e un lucru știut, e noul trend la nemți, toți au făcut-o, în special grupul VW. Noul A3 are niște plastice la interior cu nimic mai grozave decât un Megane...vechea generație A3 avea un interior excelent. Presa auto zice că noul C are și el destule materiale cam ieftine la interior...important e să fie totuși în zonele mai ascunse și să nu scârțâie
Laurentziu83
Ok, daca nu se poate si daca vreau o masina mica (sa zicem cat A-Classe ca volum) cu calitatea lui S-Classe, ce imi cumpar?
AndreiMR
Au încercat Aston Martin cu Cygnet să ofere o mașină mică ce are un interior de calitate comparabilă cu al modelelor mari...nu s-a vândut. Bănuiesc că realizezi ca nicio mașină nu ajunge sa fie proiectată măcar, nu fabricată, fără niște studii de marketing foarte serioase...dacă nu există mașină de clasă mică sau compactă cu calitate de S sau A8 e pentru ca pur și simplu nu există cerere pentru așa ceva. Și bag mână în foc ca și dacă ți-ai permite cheltuiala nu ai plăti 40-50k euro pe o mașina de dimensiunea unui Polo smile.gif Nu ma refer evident la mașinile de nișă precum Yaris GR sau Golf R care costă atât datorită performantelor pe care le oferă
tatabobu
Uită-te la ce vânzări a avut A2-ul, să-ți dai seama ce mica e piata
Laurentziu83
QUOTE(AndreiMR @ 23 Nov 2022, 11:42)
Și bag mână în foc ca și dacă ți-ai permite cheltuiala nu ai plăti 40-50k euro pe o mașina de dimensiunea unui Polo smile.gif 
*


Pai A-classe deja costa 40 de mii de euro asa, cu finisaje de 2 bani.

Macar la Mercedes poti sa pornesti masina din casa, sa fie calda si dezghetata cand te urci in ea?
einstein1984
QUOTE(tatabobu @ 23 Nov 2022, 10:51)
Uită-te la ce vânzări a avut A2-ul, să-ți dai seama ce mica e piata
*


stai sa vezi la A1
mars
QUOTE(Laurentziu83 @ 23 Nov 2022, 12:18)
Macar la Mercedes poti sa pornesti masina din casa, sa fie calda si dezghetata cand te urci in ea?

Da, chiar si pe Clasa A exista optinea “incalzire stationara”, care costa cam 1.300 euro. Plus volan incalzit (inclusiv instalatie pentru spalarea parbrizului cu lichid incalzit). Un Clasa A configurat cu tot ce se poate sare binisor de 75.000 euro.

Cele electrice si plug-in hybrid au toate pre-entry climate control (asta cam la toate marcile).
einstein1984
incalzire stationara e webasto, nu porinre motor la distanta totusi. Pornirea de motor ca la rusi ar fi mai ieftina (dar mai nesigura pt furtul masinii).
Volan incalzit are si amaratul meu de hyundai din 2006.
mars
Pornirea incalzirii suplimentare se face de la distanta, din aplicatia Mercedes me, daca optiunea exista.

Cat despre volanul incalzit, Audi S3, de exemplu, cu un pret de pornire de 47.500 euro, nu are optiunea asta.
einstein1984
modelul VW de a vinde jdemii de optiuni individuale are avantaje si dezavantje, asa cum ala koreenilor de a reduce la minim nr de variante si optiuni.
mars
La A3 (inclusiv S3) nu exista optiunea in configurator. Nici in manual nu scrie nimic despre incalzirea volanului. Si poate fi usor frustrant, cand un S3 poate sari usor de 70.000 euro. Unii zic ca ar avea legatura cu lane departure warning, ca nu poate fi volanul si capacitiv, si incalzit. Nu ma pricep, dar treaba e ca… n-are.
gabize
QUOTE(Laurentziu83 @ 23 Nov 2022, 11:18)
Pai A-classe deja costa 40 de mii de euro asa, cu finisaje de 2 bani.
*


M-am dat cu tot ce oferă clasa A. Și la modul serios, pentru că voiam să cumpăr în cunoștință de cauză. Vorbesc despre modelele 2020, 2021, 2022.
Totodată mi-am urcat kooru și în Mercedes-Maybach S 680.
Diferența? Colosală!!!
Cu toate astea, să spui că la clasa A finisajele sunt de 2 bani e exagerat. Da, are mult plastic, chiar și din ăla tare, dar cu toate astea impresia generală e de la decent în sus.

Uite un interior de GLA, departe de a fi cu dotări de top:
[attachmentid=1628144275]
mars
Ca finisaje, Clasei A e sub Clasa C, care la randul ei e sub Clasa E si tot asa, cum e de asteptat. Ca au aceleasi volane sau tablete nu e neaparat relevant. Optiunile uzuale sunt disponibile pentru toate, de la cele mai simple, cum ar fi volanul incalzit, ca tot l-am mentionat, sau scaunele electrice, pana la mofturi de genul trapa panoramica, piele sau sistem audio Burmester (acesta din urma difera de la o clasa la alta).

Reducerile de costuri la Clasa A sunt altele: FWD si bara de torsiune in loc de multi-link (daca nu e versiune 4Matic), cutia dublu-ambreiaj in loc de 9G-Tronic, unele motoare dezvoltate impreuna cu Renault (asta e discutabila). Mare parte dintre acestea se rezolva cu bani in plus.
b06fcn
Astept sa vina C-ul si ma edific cum e ala, am si un E la indemana cu care il pot compara...ca idee, m-am uitat acum cateva zile la un GLC vechea generatie, nou, in showroom - inca mai sunt disponibile in stoc, nu m-a dat pe spate la cati bani costa...nu zic ca nu e bine finisat, dar imi sar in ochi unele solutii de compromis, care la banii astia nu mi se par OK. Mai ales la cat costa in realitate o masina din asta...daca era sa iau GLA-ul din semnatura pentru mine, ma duceam la Lexus si luam echivalentul de la aia si tot atat m-ar fi costat...doar ca solutia tehnica cu cutia aia ciudata nu-mi place...si GLA-ul l-a vrut consoarta in mod expres, ca i-a placut de cand a vazut prima data una din asta...asa ca pot sa critic masina, ca nu am ales-o eu si nu e conforma cu toate standardele mele... cool.gif
A propos de volan, imi place mai mult cel de la GLA-ul consoartei decat ala care o sa vina pe C...si care mi se pare chinezarie ieftina...idem faptul ca GLA are Artico si pe bord, pachet AMG oblige...
einstein1984
Volanele seamana, dar nu sunt la fel. Inclusiv furnizorii sunt diferiti intre game.
b06fcn
Adica cutting cost masiv sa inteleg... ca volanul ce C W206, vazut pe viu, nu-mi place la fel ca cel de pe GLA-ul din semnatura...care cica ar trebui sa fie sub C dpdv calitativ...
gabize
La modelele noi din clasele A, B, C, eu am văzut doar două tipuri de volane: clasic sau AMG line. Diferă în funcție de echipare pielea/cusătura și culoarea metalului (crom mat sau înnegrit). Unele au "spițele" nițel diferite, dar cele două brațe cu butoane sunt identice. Cel puțin așa am văzut eu, nu am studiat prea mult aspectul. Poate sunt si altele, că opțiunile la MB sunt nenumărate.

Era să uit: mai este unul, văzut doar în prezentări video, ceva mai futurist, pe modelele AMG genuine.
einstein1984
daca designul seamana, diferenta mare poate fi din tipul de piele folosit (daca nu e arteco). Dar butoanele de exemplu cred ca sunt la fel.
Marty
CSR-ul e identic atat pentru A-Klasse, cat si pentru S-Klasse! Daca vreunul isi inchipuie ca Daimler imi accepta 2 incluziuni de maxim 0.4 mm intr-un centimetru patrat la A si 1 incluziune de 0.1 mm pe 10 centimetri patrati la S, se-nseala. Diferenta de pret vine din materialele folosite (de exemplu mai mult plastic in loc de aluminium/lemn/piele) si din tehnologiile instalate (nu cred c-o sa vada A-ul vreodata sistemul de noise cancelling din S).
b06fcn
Update, ozeneul este deja in Germania, astept sa vad cand poate fi facturat si trimis in RO, sa vad dupa aia cum fac sa ajunga la mine. Fie vin sa iau masina de acasa, fie o aduc aici pe platforma. Mai este deci ceva de asteptat, ce e sigur e ca nu o am in garaj de Craciun... mad.gif
b06fcn
Ca la fiecare final de an, scriu aici kilometrajele masinilor.
Toyota - 201000 - rulaj 2022 8000 km - pana in septembrie, cand a intrat la garaj pentru pensie;
Opel - 152 760 - rulaj 2022 1510 km
GLA - 18300 - rulaj 2022 6700 km - din astia cam jumate facuti de mine, restul de consoarta...
Restul, adica Megane-ul doar, nu a mai iesit din curte din octombrie 2020.

Am facut anul asta mai putini kilometri decat faceam in alti ani doar cu una dintre masini...
b06fcn
Ozeneul este inca blocat in Germania. Exista sperante de deblocare a situatiei, am inteles ca au inceput sa mai ajunga masini care trebuiau sa fi ajuns deja...sper sa nu mai dureze mult.
b06fcn
Intre timp am fost informat ca Opelul a primit azi un ITP nou, ODO 152786. Tot azi, daca are si ITP proaspat, am platit si locul de parcare de domiciliu si am facut si solicitare de instalare dispozitiv de blocare. Astept in continuare vesti legate de ETA-ul ozeneului stelat...
b06fcn
A trebuit sa iau avionul sa vin o fuga acasa, sa dau de urma ozeneului...ca vanzatorul nu a mai catadicsit sa dea nici un semn de viata de la inceputul lunii ianuarie, cand mi-a zis ca ozeneul este încă in DE cu blocaj...mad.gif ...între timp am aflat de la șeful lui ca masina ajunsese deja in RO și urmeaza sa ajunga la copitala in cateva zile...numai bine am timp sa gasesc transportator sa o duca la noul domiciliu...sper ca de azi in doua saptamani sa am C-ul in garaj...
Data tot am venit acasa, am recuperat si Opelul de la service si ii astept pe cei de la ADP sa instaleze blocatorul pentru locul de parcare...de cand locurile de parcare de la bulevardul din fata blocului s-au facut cu plata, toata lumea se bate pe locurile de resedinta...iar pe bulevard este liber...
b06fcn
Facut azi plata finala pentru C. Acum caut solutie de transport, teoretic pe 14 sau 15 februarie ar trebui sa plece pe platforma din copitala. Weekendul cu 18 februarie sper sa fie deja in garaj.
Am cerut deja si cotatie de asigurare, sa vad si aia cat mai costa. Trebuie sa ma apuc sa caut si roti de vara...

<span class='edit'>9 Feb 2023, 12:08:</span>
4Matic - AMR cateva zile pana ajunge...
E deja in curtea dealerului, intra la pregatire...
[attachmentid=1628146841]

Asigurare full casco cu fransiza minima de vreo 200 de euro - 94 euro pe luna.
b06fcn
Maine transportatorul preia masina de la dealer, cel mai probabil vineri sau sambata ajunge la mine.
Acum finalizez cautarea de gume de vara, probabil o sa merg pe jante pe 18, desi de la 18 in sus anvelopele si jantele au dimensiuni diferite intre fata si spate - 225/45R18 (7.5Jx18 ET 40) pe fata si 245/40R18 (9Jx18 ET 58.1) pe spate. La Mercedes o janta OEM de tipul celor care vin in prima echipare costa in jur de 300 de euro, cu tot cu senzor presiune si capac central. La gume inca ma gandesc, dar cred ca o sa merg pe Uniroyal RainSport5, ca ma impac bine cu ele pe ud. Sau sa vad ce gasesc cu marcaj MO. Cele de iarna de pe masina sunt Pirelli Sottozero MO, sunt curios cum se vor comporta.
einstein1984
Pai uniroyal e marca budget , fac ei pneuri cu marcaj MO? Nu zic nu, am vazut si A8 nout cu Barum, dar nu cred ca era recomandarea lor.
b06fcn
Nu tin neaparat sa iau cu marcaj MO, doar daga gasesc ceva la un pret bun. Daca nu, Uniroyal sunt ce trebuie pe ploaie. Pe aici nu sunt considerate de buget, costa cam la fel pe dimensiunile de care am eu nevoie.

14 Feb 2023, 12:25:
A plecat. Vineri ajunge la mine...
[attachmentid=1628147004]
YRX
Hai, sa o stapanesti sanatos, de vineri incolo... biggrin.gif
Daca tot a fost epopee mare cu livrare in Romania, transport la tine, de ce nu ai luat si cauciucuri de pe aici? Am o vaga senzatie ca la noi sunt o idee mai ieftine. Le bagai in masina si venau la pachet.

Cand am adus Touareg-ul am zis sa ma uit pe E-bay Germania si de un set sh de jante si cauciucuri, nu imi venise ideea cu allseasson. Neastigator, voiau spre 1000 de euro pe un tren. La noi erau maxim vreo 400. Dupa aia m-am uitat de curiozitate la cauciucuri noi pe reiffendirekt si erau o galagie de bani, de aia si sh erau mult.
b06fcn
Merci de urari. Legat de gume, cum zici tu a fost ideea initial, doar ca din cauza intarzierii livrarii, nu am mai apucat sa ajung sa o iau eu de acasa. Plus ca nu am gasit pe acasa jante pentru W206, care e inca recent pentru piata de piese sh. Un set complet de gume de vara cu jante pe 17 ca cele de pe masina, e undeva la 800 euro, la MB. Daca iau pe 18, nu gasesc seturi cu gume dedicate pt fiecare punte, caz in care un set complet de roti ma duce pe la 1700 de euro.
b06fcn
Si a ajuns… wub.gif…este tot ce mi-am dorit…sta bine pe sosea, cutia este dementiala, mult mai rafinata decat cea de pe GLA, iar dieselul ramane diesel…cand am dat-o jos de pe platforma, avea putin sub un sfert de rezervor motorina, cu autonomie de 113 km…i-am bagat 25 de litri, a urcat putin peste jumate, cu autonomie de 369 km. Am facut un drum de vreo 350 km, am ajuns inapoi acasa cu cca o treime de rezervor si autonomie de 340 km…computerul de bord a dat o medie de consum de 5,1 la suta…nu m-am dat prea tare la ea, dar am mers constant cu cca 130-140, ca asa scrie in carte…
Pareri si poze, de maine incolo, ca acum sunt obosit si entuziasmat in egala masura…mai nasol e ca nu incape in garaj, sau mai bine zis nu pot intra cu ea la garaj, e prea joasa si nu pot cobori rampa de acces fara sa ating pe burta…pana una alta, am lasat-o pe strada…
Victorine
S-o volănești sănătos! Ești Țiriac al forumului cu 9 mașini în garaj biggrin.gif
b06fcn
Merci de urari…de azi incep sa o analizez cum trebuie…o prima critica, la fel ca si la GLA, nu are carenaje prin motor, imi e mai mare dragul la Toyota cand deschid capota si vad doar carenajele de protectie…iar gatul de lichid de parbriz este prea aproape de amortizorul capotei, trebuie umplut cu palnie sau sticla de juma’ de litru, sa incapa mana pe acolo…
Capota are un sunet de tabla chioara, macar nu flambeaza la viteza ca cea de la GLA…
Acum, ce sa mai zic, comparat cu cele dinainte, nici CIV-ul nu mai e la aceeasi calitate, dupa aspect si culoare zici ca e hartie igienica, din aia reciclata… radmasa.gif
einstein1984
la capota ii lipesti un patratel de stp pe mijloc si se rezova zgomotul daca e asa mare problema.
psychoo
radmasa.gif
Poti cauta modele asemanatoare care au "blana de capota" si bricolezi una
Vezi pe OLX la pasla fonomin

Ne intoarcem inapoi in timp si bricolam ca la vechea dacie? Se pare ca nu au luat doar 1.5 dci-ul de la renault...i-au corupt si pe astia cu cost reductionul
einstein1984
nu pentru trantit capota e blana acolo.....
psychoo
stiu...
Era vorba despre involutie.
Uite, p emine m-a socat afirmatia ca flambeaza capota la GLA
Mercedes-Benz GLA

Stiu ca sunt unii care zic ca MB incepe de la E in sus, sau de la S in sus, whatever
Denota doar ca marketingul si-a facut datoria.
Cand ma sui intr-un MB vreau sa simt diferenta fara de dacia/reno, indiferent ca e A classe sau S classe

Dar ma rog, asteptarile mele sunt cam nerealiste in ultima perioada, so what do I know
bgdrenault
totusi cum naiba la meganul turcesc din 2019, motor 1,33 benzina, are "blana" la capota, basca doua amortizoare pentru ridicat?
Ca idee doar, mercedes diesel nu are?
In ce directie se merge?

Totusi proprietarul a spus ca are sunet de tabla chioara, nu ca nu ar avea "blana". Poate am inteles noi gresit

A, multi km fara probleme. Ceva poze ? Sa fie in ton cu topicul?

cj98czh
mah copii .. am avut timp de o saptamana un 4matic din asta, modelul anterior .. nu mai comparati cu dacia si renault ca nu aveti ce .. masina este f. bine antifonata, merge, trage si sta pe drum intr-un mod exemplar .. nu mai presupuneti daca nu ati condus macar un pic ..
bgdrenault
nu presupune nimeni asa ceva.
nici nu are cum, alta clasa, alta distractie, alti bani

Dar dupa cum vezi, chiar proprietarul e nemultumit de lucruri de ordin estetic si poate chiar si practic.

Si ca sa fim in ton cu proprietarul, toyota corolla noua a unui vecin, ma rog, luata de noua in 2019, are destule lipsuri de felul amintit, carenaje, "blana" de capota, etc. Masina de 30000 , hibrid. Dar nu este afectata functionarea biggrin.gif
einstein1984
carenajele cred ca afecteaza doar piticii de pe creier, banui ca masina are toata burta plata altfel..
b06fcn
Pe capota are un fel de "blana", nu aia e problema, ci zgomotul de tabla chioara care se aude cand se deschide. Si lipsa carenajelor de la motor afecteaza ochiul,
Are si asta doua amortizoare la capota, care se ridica si se lasa foarte usor.
Ce nu are, desi a fost bifata optiunea, dar am inteles ca la toate este asa, inchiderea capotei de la portbagaj din cheie sau din buton, cum am la GLA. Se pare ca nici in tarile unde se plateste extra pentru chestia asta nu se mai poate pune, din cauza de criza de chipuri...asta sa fie problema...
Alta chestie de cost-reduction, placa din portbagaj are un maner de care tragi sa o ridici, la GLA este cromat si are si sistem de blocare cu cheie, la asta e din plastic negru simplu.
In rest masina este foarte bine antifonata, motorul nu se aude deloc...si sta pe sosea intr-un mare fel...ce ma enerveaza maxim, este sistemul idiot de line assist, ca la scoda de serciciu, daca nu dau semnal, cand trec peste marcaje, tremura volanul...a fost foarte misto aseara pe autobahn in lucru sa merg pe banda 2 cu semnal dreapta, ca treceam peste marcajele initiale...trebuie sa vad cum se dezactiveaza dracia aia ca nu e utila deloc...
O sa pun si poze, dar trebuie sa o spal intai, ca a venit plina de mazga de la transport, plus ce am mai prins ploaie aseara pe drum...
axabrt
QUOTE(cj98czh @ 17 Feb 2023, 10:35)
mah copii .. am avut timp de o saptamana un 4matic din asta, modelul anterior .. nu mai comparati cu dacia si renault ca nu aveti ce .. masina este f. bine antifonata, merge, trage si sta pe drum intr-un mod exemplar .. nu mai presupuneti daca nu ati condus macar un pic ..
*


Modelul anterior poate nu era făcut în colaborare cu Renault?
Oricum am înțeles că renunță la clasa A și b, cel puțin la unele modele
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.