Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garajul meu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75
b06fcn
QUOTE(dizzy @ 24 Oct 2019, 07:57)
O vorba din batrani zice:
- Happy wife, happy life!
*




QUOTE(madhorsefuzzy @ 24 Oct 2019, 15:56)
Nu conteaza ce crezi tu. Si nici ce credem noi. wink.gif

Altcineva decide in cazul de fata. biggrin.gif
*



Posesoarea este incantata, ii place maxim "noua" masina. Ieri am fost pana la mosie si i-am pus si jantele de aliaj refacute, am profitat si i-am vopsit si stergatoarele, ca era dusa vopseaua. Am pus noile diuze de spalatoare de parbriz, am fixat si eleronul pe spate, zilele astea vreau sa o duc la o curatare temeinica la interior si motor, dupa care sa gasesc o solutie de reconditionat pielea de pe volan. Desi sunt sceptic, am sa incerc o vopsire a volanului. Daca nu iese bine, il retapitez si gata.
Cu aceeasi ocazie am dus si jantele de tabla la vopsit la nenea din sat la care mai fac lucrari din astea.
Cam asa arata acum, cu jante and co...[attachmentid=1628110794]
wolfin
O masina care nu arata varsta si km. up.gif

Azi m am urcat intr un ceed break 2019.

Super faine materialele din interior..totul moale..bine antifonata..motorl trage bine...1.4T...bine are doar 800 km..si nu a vazut 3500 rot/min..si un consum mediu...de bucuresti 7.2.

Faina..mi a placut.

Portbagaju..in schimb chiar daca e break..mic...mic...rau
Laurentziu83
QUOTE(b06fcn @ 28 Oct 2019, 00:02)
Ieri am fost pana la mosie si i-am pus si jantele de aliaj refacute, am profitat si i-am vopsit si stergatoarele, ca era dusa vopseaua. Am pus noile diuze de spalatoare de parbriz, am fixat si eleronul pe spate, zilele astea vreau sa o duc la o curatare temeinica la interior si motor, dupa care sa gasesc o solutie de reconditionat pielea de pe volan. Desi sunt sceptic, am sa incerc o vopsire a volanului. Daca nu iese bine, il retapitez si gata.
*



Si eu sunt de parere ca e mai bine sa fii ECO, sa intretii masina veche sa o faci tipla decat sa cumperi alta noua. Plus ca ai si o satisfactie pe care nu o ai la cea noua, ca ai reparat-o si a iesit bine.

Singurul defect DPMDV la Kia e ca nu e hatch, dar gusturile nu se discuta.
psychoo
*disputa.
La discutii e libera toata lumea smile.gif
b06fcn
Mie imi plac sedanurile mai mult decat hatch-urile. Singura care mi se pare mai fluida cu hayon decat cu portbagaj, este Avensis-ul. Aia e singura exceptie. Poate sunt subiectiv, dat asta e, am crescut doar cu masini sedan, unele mai aveau si sofer, poate de acolo mi se trage...Si Laguna de am avut-o mi-a placut ca atare, in ciuda hayonului. Dar astea sunt exceptiile care nu fac decat sa-mi confirme regula...
Problema e ca, si sa vreau sa iau alta masina, la ora actuala nu gasesc ceva care sa-mi pice cu tronc...ba au motoare mici, ba sunt din prea mult plastic etc...
Ca sa nu mai zic ca, pe astea nu iau mai nimic sa merite efortul. Asa ca, atata timp cat functioneaza fara probleme, nu pleaca din garaj. Cu o minima intretinere decenta, mai duc mult si bine...cand nu se va mai putea, din cauza de taxa boarfei, le duc la mosie pana fac 30 de ani si pentru copitala imi iau un PET sau o istorica si asta e...

28 Oct 2019, 16:16:
Si am facut si volanul. A lucrat curat si migalos nenea la care am fost, acum sa vedem cat tine...
Asa era [attachmentid=1628110818]
Asa arata acum[attachmentid=1628110819]
Laurentziu83
Cam asa zic si eu: nu vad nici o masina in piata care sa vina cu ceva semnificativ in plus sa ma faca sa o schimb pe actuala. In afara de cutia automata, restul sunt briz-briz-uri.
b06fcn
Am gasit pe Olx doua faruri aproape noi de Cerato, pe care le-am negociat la un pret foarte bun. In felul asta, am o pereche de faruri de test, pentru care am sa comand sticle noi de pe aliexpress.
Legat de volan, imi place cum a iesit, cred ca am sa duc si Opelul la facut acceasi operatie. La Megane am reusit si am rupt o bucata din pielea pusa la Craiova acum mai bine de 10 ani. Am un volan cu piele OEM pe la mosie, luat din Franta, il duc si pe ala la facut.
Bicicleta galbena
Foarte misto a iesit volanul. Niste folii pe spate ar da iarasi bine, dar nu stiu daca e cazul, tinand cont ca locurile spate nu prea sunt folosite.


b06fcn
Masina are folie pe toate geamurile, am pus peste tot din aia legala pe fata, din motive de UV.
wolfin
Legale fata... tongue.gif
b06fcn
De 10 ani, la fiecare ITP ar fi sarit vreun inspector in sus...
In alta ordine de idei, am luat azi farurile de Cerato, arata mult mai bine decat ale mele. Asa ca le duc la un polish preventiv, plus folie, dupa care le pun pe masina. Si pe cele de pe masina le bag la teste si modificari...
b06fcn
Ieri am splat-o. Stiam ca azi va ploua... radmasa.gif
Caut capacele centrale de jante cu logo Kia, sa le inlocuiesc pe cele originale de la Dezent, parca ar arata mai bine cu scris Kia...din pacate, au o dimensiune ciudata, asa ca mai caut...
dandobre
Are rugină pe dedesubt?
b06fcn
Deloc. Arata surprinzator de bine pentru cei peste 12 ani de utilizare mioritica...
Am sa-i mai fac, preventiv, dupa ce imi voi repara spinarea, un tratament cu ceara de cavitati...desi am bagat endoscopul prin diverse locuri si arata cum trebuie...
Ce am descoperit insa e o lacrimare de ulei de servo pe la o conducta, trebuie sa-mi fac vreme sa o verific...suspectez un oring boschetar...
wolfin
Pai cat au?

In targ am vazut ca au mai multe dimensiuni.
b06fcn
58,16 mm. Am sa incerc cu din alea de 58 mm, sa vad cum stau...le comand de pe aliexpress, ca sunt mult mai ieftine...daca nu sunt bune, pierd 3 euro, nu 50 de lei...
dandobre
QUOTE(b06fcn @ 30 Oct 2019, 22:17)
Deloc. Arata surprinzator de bine pentru cei peste 12 ani de utilizare mioritica...
Am sa-i mai fac, preventiv, dupa ce imi voi repara spinarea, un tratament cu ceara de cavitati...desi am bagat endoscopul prin diverse locuri si arata cum trebuie...
*



Când aveam Focusul mă obișnuisem cu ceva rugină pe dedesubt..... Mergeam să fac reviziile la un tip care lucra doar Ford și mă minunam să văd câtă rugină aveau toate focusurile 2 și Mondeo IV deși la exterior erau țiplă.... Chiar mă conversam cu mecanicii de pe acolo și aia mă întrebau mirați de ce îmi bat capul.... În opinia lor, până să ajungă rugina sa devină o problemă majoră care să afecteze mașina, oricum va avea între timp destule probleme mecanice încât să devină neeconomic de întreținut......
b06fcn
Din cauza asta se strica masinile, intr-o mare masura. Lipsa unei intretineri preventive si impresia ca o cheltuiala mare, uneori nu se justifica...prefer sa repar cate ceva la masina, decat sa merg pe principiul "lasa ca o sa cada si nu mai renteaza sa o repar"... daca e sa pice ceva, repar sau schimb reperul, oricum e mai ieftin decat sa iau o masina noua...pe care as lua-o oricand, daca as gasi ceva sa-mi si placa sau sa merite efortul...
MuciX
Pentru că tu îți permiți să elimini manopera. Alții nu au loc, timp, pricepere, mijloace, etc.
dandobre
Plus că în cazul de față intervine nostalgia..... Părerea mea e că ăsta e motivul pentru care ține toată herghelia..... Eu unul pe făceam vânt demult și îmi luam 2 plastice cu tabletă in bord... tongue.gif
b06fcn
Nu e neaparat de nostalgie, desi e si asta in ecuatie, ci mai curand, sau in plus, un rationament economic, in sensul in care, cu cat as lua pe ele, ar trebui sa mai bag mana in buzunar sa completez ca sa iau ceva cu care sa pot face acelasi lucru ca si cu astea...de ce as face asa ceva? Plus ca aici, la capitolul masini care ar putea fi inlocuite, discutam de doar patru bucati, Toyota, Kia, Megane si Opel...restul sunt jucarii pe care nu am motiv sa le dau, in sensul de inlocuire...Pe Toyota nu iau mau mult de 5000 de euro, deci mai scot cel putin 20000 din buzunar sa iau ceva care s-ar apropia de gusturile mele si de performantele masinii (ma refer aici la gabarit, cilindree, cuplu, dotari, comfort)...La Kia consoartei, daca iau 3000 pe ea, desi am vazut pe Olx cateva la vanzare la preturi si mai joase (nu conteaza ca sunt neintretinute si obosite, romanul se uita intai la pret si dupa aia la aspectul masinii). Asta ar insemna inca 15000 de scos din buzunar, ca sa faca nevasta naveta prin oras pana la plantatie si sa faca 5000 km pe an...merita? Eu zic ca nu, de banii aia fac altceva, ma duc in vacante, imi iau un ceas mai bun sa completez colectia, un stilou MontBlanc, alea alea...Megane-ul si Opelul sunt la bani de "rabla", imi fac treaba cu ele si nu ma doare sufletul prea tare daca le ating sau ma loveste careva...
Cand o sa mi se puna pata rau si se vor alinia niste astre, o sa imi iau ceva ca lumea, dar pe astea nu le dau, in cativa ani sunt bune de istorice...am unde sa le tin pana atunci...
Laurentziu83
QUOTE(MuciX @ 31 Oct 2019, 09:17)
Pentru că tu îți permiți să elimini manopera. Alții nu au loc, timp, pricepere, mijloace, etc.
*


Manopera nu e cine stie ce la o reparatie, piesele costa mult mai mult.

Romanul cam vrea totul nou, apoi isi baga picioarele in intretinere, eventual merge numai pe cele mai ieftine aftermarket-uri doar cand nu mai iau ITP-ul.
Prin 2008 cand lucram la service si le ziceam oamenilor ca revizia de 60 de mii costa 2000 de lei, faceau ochii cat cepele si ziceau ca poate vand masina pana atunci. Megane de 15 mii de euro si se zgarceau la 500...
MuciX
Întreabă-l pe fcn cat costă oringul de la senzorul de nivel ulei și cat i-ar lua un service sa îl schimbe. Eu nu îl mai întreb pentru că știu că nimănui nu ii place sa se repete.
b06fcn
Oringul in sine nu costa, ca vine doar cu senzorul aferent. Costa 350 de lei senzorul cu totul, iar manopera, la standardele de service e maxim 3 ore. Un service serios ar face insa ce voi face si eu, adica izolat mufa care iese din baie cu silicon de baie de ulei rezistent la temperatura. Sau, un proprietar mai putin zelos, ar face ce fac eu acum, adica lasa la curga uleiul. Intre doua schimburi nu consuma mai mult de 1/2 litru...
b06fcn
Trebuie sa vad cat costa un parbriz de Toyota...adica sa-mi spuna baietii de la Casco cat au platit pentru schimbarea lui, dupa ce fac chestia asta saptamana viitoare.
Aseara am luat o piatra mica pe A3, de s-a crapat instant pe o lungime de o palma, exact de la montantul A catre interior, in prima treime de jos a parbrizului...nu stau sa il lasa asa pana la ITP-ul de la anul, il schimb pe Casco si gata.
cj98czh
lasa-l macar sa treaca iarna ...
b06fcn
Stiu ce zici, insa exista probabilitatea de nevoie de plecat din tara o perioada mai lunga si masina trebuie sa fie spotless, din motive obiective.
In alta ordine de idei, am fost cu Toyota la vulcanizare sa pun rotile de iarna. Desi este o operatie banala, pe care o faceam singur in garaj sau in curte, in functie de vremea de afara, de o luna de zile trag sa-mi repar o vertebra fisurata si am preferat sa nu fac nici un efort in sensul asta...ODO 170400 km.
Ca tot suntem la capitolul gume de iarna, maine ma duc sa iau si jantele de la Kia, m-a sunat nenea din sat ca sunt gata vopsite...weekendul viitor rezolv Kia si Megane-ul la capitolul asta, dupa care mai ramane Opelul de adus si schimbat gumele...
Laurentziu83
Cel mai mare efort la schimbul de roti e mutatul rotilor, nu saltatul masinii pe cric. Nu prea vad avantajul in cazul schimbatului la vulcanizare.
b06fcn
In mod normal asa este. Dar, cand esti dupa o fractura de vertebra lombara si esti in reparatie cu fizioterapie si kinetoterapie, crede-ma ca este un mare avantaj mersul la vulcanizare. Cu ocazia asta am profitat sa si echilibrez rotile...
wolfin
Daca stai la bloc..si in centru..unde n are voie e2...oarca nu iti vine sa schimbi singur n roti pe trotuar.

Si da..am urat anii in care o trebuit sa car. Astea noi ma omoara..plm are 100 kile una.
b06fcn
Desi stau la bloc la copitala, rotile le am la mosie. Pana sa facem casa la mosie, tineam gumele in beci, imi facusem un fel de liza ca sa le car din beci pana la masina ca sa ma duc la vulcanizare sa le schimb. Noroc ca beciul este la un fel de demisol inalt si nu trebuia sa urc decat doua trepte cu cate doua roti in maini...tot era balci, aveam 20 de roti in beci, cand ma apucam de schimbat gumele la 5 masini odata, ma lua cu transpiratii...noroc ca Tata era printre noi si mergeam cu cate doua masini odata la vulcanizare, iar nevasta o conducea pe a ei. Din doua drumuri, le rezolvam pe toate...
Laurentziu83
Eu am trecut la allseason ca ma saturasem de tarait rotile de 2 ori pe an. Distractia maxima a fost cand le-am tinut la Galati la et 4 intr-un bloc fara lift.
b06fcn
Am avizat dauna de la Toyota la asigurator, aștept acum sa m-a sune pentru constatare, dupa care vad la ce service Toyota o duc...
dizzy
QUOTE(b06fcn @ 30 Oct 2019, 23:31)
58,16 mm. Am sa incerc cu din alea de 58 mm, sa vad cum stau...le comand de pe aliexpress, ca sunt mult mai ieftine...daca nu sunt bune, pierd 3 euro, nu 50 de lei...
*



Alea de 58mm plus un pic de scoci pe circumferinta cat sa intre greu si gata.
Daca sunt pre mari, un pic de smirghel si gata.

QUOTE(b06fcn @ 31 Oct 2019, 21:20)
Oringul in sine nu costa, ca vine doar cu senzorul aferent. Costa 350 de lei senzorul cu totul, iar manopera, la standardele de service e maxim 3 ore. Un service serios ar face insa ce voi face si eu, adica izolat mufa care iese din baie cu silicon de baie de ulei rezistent la temperatura. Sau, un proprietar mai putin zelos, ar face ce fac eu acum, adica lasa la curga uleiul. Intre doua schimburi nu consuma mai mult de 1/2 litru...
*



Anti-Ecologistu-le! tongue.gif
Un pic de calti nu merg?

QUOTE(b06fcn @ 2 Nov 2019, 10:36)
Trebuie sa vad cat costa un parbriz de Toyota...adica sa-mi spuna baietii de la Casco cat au platit pentru schimbarea lui, dupa ce fac chestia asta saptamana viitoare.
Aseara am luat o piatra mica pe A3, de s-a crapat instant pe o lungime de o palma, exact de la montantul A catre interior, in prima treime de jos a parbrizului...nu stau sa il lasa asa pana la ITP-ul de la anul, il schimb pe Casco si gata.
*



Sfat din experienta: suna la Pilkington si intraba cat e parbrizul pe casco si ca e cu banii jos?
zici ca te stii cu dizzy, ala de are abonament la ei.
b06fcn
@ dizzy - merci, insa, cum o fac pe Casco, ma voi duce la reprezentanta. Am Casco la Asirom. Au relatie cu Toyota, mi-au confirmat cei de la Toyota Nord, unde am mai dus masina. Dupa ce ma suna constatatorul, ma duc cu hartiile la Toyota si o rezolv. Sper sa o fac repede, ca trebuie sa plec pana in Germania si am nevoie de masina in toate mintile ei...
Am sa tin minte insa oferta, ca am la Kia un inceput de problema...
Nu cred ca merge sa pun calti la Opel, mai curand canepa de instalatii...care se umfla si nu mai lasa lichidul sa treaca...mai bine incerc cu banda de teflon... radmasa.gif
De maine imi recuperez buburuza, ca ii inapoiez Kia consoartei, sa o bage iar la drumul de plantatie...
dizzy
La noi la uzina avem un Ford care a fost dus la reprezentanta sa i se schimbe parbrizul.
8000 lei acu 5 ani. 8000 frate!? Ok, pe casco, aia aia, dar 8000?
La Fordul Kuga din dotare, facuta pe CASCO la Pilkington, acelasi gen de parbriz (incalzire, parasolar, senzori...) vreo 2000 lei.
b76bgaarh
QUOTE(dizzy @ 5 Nov 2019, 08:40)
Forfcare
*


dizel sau benzina?
dizzy
Ala-i pe combustibil de chiabur, benzina.
Al meu e pe tractorina
b06fcn
Sunt curios sa vad cat e la Toyota. Nu-mi fac griji, macar recuperez o parte din primele platite...
M-au sunat in seara asta sa le trimit documente si poze, acum Asirom face constatarea online.
ProfiBv
Esti utilizator de Toyota, deci sti ce fiabilitate au si unde sa umbli dupa piese si mecanici la nevoie.
Zici ca s-ar putea sa pleci pe afara , de ce nu cauti un Prius 2 Hybrid , din ultimele serii (2008-2009) ?
Esti si pregatit de taxa Firea , cu ocazia asta .Pe capitala nu ai sa sari de 5,6L iar in afara 4,5 fara autostrada sau cox peste 110 .
Priusul 3 este mult ma rigida .
b06fcn
Nu ma pasioneaza sa dau o masina care e de noua in garaj pentru una sh. Cand va fi sa iau alta masina, va fi ceva nou, cel mai probabil tot din gama Toyota/Lexus, (fie Camry, fie IS), hibride, ca diesel nu mai exista in gamele astea. Sau un Land Cruiser, daca e sa raman la motorina...
Taxa Firea nu ma afecteaza, masina asta nu circula in oras decat ca sa iasa afara, deci cate 5 lei la iesire/intrare in oras nu e un capat de tara...asta daca nu iese/intra in intervalul 22h-7h sau weekend-uri, sau sarbatori legale...
Iar afara cand plec, fiind diplomat, nu mi se aplica posibilele interdictii, asa cum nici celor ca mine care sunt in misiune in Romania nu li se aplica...
ProfiBv
Ma gandeam , sa cauti sa-l cumperi de afara , nu ca ti-ar prinde bine sa pleci cu Prius-ul .
Dar... , da , daca va fi sa fie noua, Lexus sa fie wub.gif .
b06fcn
Inca nu sunt decis suta la suta intre Lexus si Toyota, IS arata bine, dar Camry e mai mare si mai incapatoare...motoarele sunt la fel, la bani ies cam tot pe acolo.
Plus ca imi face cu ochiul si Tesla Model 3, dar mi-e teama de lipsa de service si de infrastructura de incarcare...
Laurentziu83
Uita de electrice sau hibride daca mergi mult extraurban si la viteze mari, aici dieselul e rege, urmat de benzinar pentru cei ce ruleaza mai putin anual.
b06fcn
Am facut curat, ca asta e topic de masini, nu de joburi.
Ca sa va satisfac curiozitatea, pentru ca sunt multe nuante de gri si vad ca unii vorbesc doar din auzite sau citite, eu unul am dat un concurs si l-am luat. Selectia a durat un an de zile, au fost mai multe probe de parcurs. Am fost cam o mie de oameni pe 50 de locuri...nu avem treaba cu partidele, prin lege diplomatii sunt apolitici. Ca sunt si exceptii, aia e alta discutie...
dandobre
Bravo....
Am dat și eu examen acum vreo 6 ani la MAE, cam tot așa, câteva sute de candidați pe 30 de locuri, am picat cu brio....
b06fcn
Asta a fost concursul din 2014 inseamna. Au fost ocupate doar jumatate din posturi atunci...
Revenind la obiectul acestui jurnal, azi am facut ITP-ul la Megane. L-a luat fara probleme, un far a trebuit reglat nitel, insa nu sunt alte probleme. Mi-a atras atentia inspectorul ca sunt ceva urme de ulei pe scut si ca ar trebui sa investighez situatia, i-am zis ca stiu de ele si ca urmeaza sa ma ocup cand o sa am ceva timp...ODO 251173.
b06fcn
Azi am venit la mosie cu Kia si Opelul, sa le schimb gumele de vara cu cele de iarna. La Kia am avut jantele la vopsit, au iesit rezonabil...ODO la Kia 166900 si la Opel 145700. Maine ma ocup de scurgerea de ulei de la Opel.
ProfiBv
QUOTE(Laurentziu83 @ 7 Nov 2019, 12:55)
Uita de electrice sau hibride daca mergi mult extraurban si la viteze mari, aici dieselul e rege, urmat de benzinar pentru cei ce ruleaza mai putin anual.
*


Sa nu generalizam.Poate ai avut doar experiente neplacute. Depinde mult de masina si mai ales de stilul de condus.

QUOTE(b06fcn @ 7 Nov 2019, 21:07)

Ca sa va satisfac curiozitatea,...nu avem treaba cu partidele, prin lege diplomatii sunt apolitici. Ca sunt si exceptii, aia e alta discutie...
*


Sa va ajute Dumnezeu , sa ramana asa ! Succese!
b06fcn
Am umblat la Opel, simeringul vietii curgea masiv, am reusit sa curat bine pe acolo, sa degresez si sa usuc cu aer comprimat, dupa care am bagat niste banda cu teflon de jur imprejur si am finisat (adica ingropat) cu silicon rezistent la temperaturi inalte - la fel ca cel folosit la baia de ulei. Acum astept sa se usuce, sa pot pune scutul la loc si sa vad cat va tine...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.