Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1301
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
ydaniel
asa alberte:) credeam ca ai disparut cu tot cu neagra:)
oricum cand aduci masina acasa va fi cam frig,deci tre sa ne faci cinste cu niste ceai cald,la o strangere de coliere:)
oricum abia astept sa ma plimb cu 1301:)smile.gif
B 75 UAP
Salut Albert, am vazut ca ti-ai schimbat nr de telefon, ca nu am mai reusit sa dau de tine wink.gif

Am pentru tine ceva mic, negru, dreptunghiular, pe care scrie BRAKE biggrin.gif wink.gif

QUOTE(Albert Einstein @ 25 Oct 2008, 09:25)
...Din pacate nu am luat eu butonul Brake de la bursa desi mi-am exprimat interesul acolo.....Am vazut ca s-a dat..... sad.gif

*



ghici cine l-a luat smile.gif
Albert Einstein
173.gif Salutare! smile.gif Asta da surpriza!!!!!! laugh.gif Imi vine sa-ti spun ca te iubesc dar nu cred ca sunt genul tau radmasa.gif Intr-adevar mi-am schimbat nr de tel, ca si serviciul dealtfel....De asta si intarzierea cu reparatia...Te sun zilele astea worship.gif
Adrian_Boy
Poze ??? Ochii nostri vor sa vada entuziasmul tau biggrin.gif
Albert Einstein
Salutare tuturor! Am fost azi la masina...din pacate aparatul foto e imprumutat asa ca n-am facut poze, nu ma injurati. Vineri ii fac si postez. Motorul e la locul lui, a fost schimbat totul pe puntea spate mai putin arcurile si amortizoarele care vor ramane cele vechi. Puntea curatata si vopsita (din pacate arcurile nu au fost vopsite si se vad cam urat va trebui sa rezolv problema). Am vorbit pentru planetare reconditionate (170ron/buc 173.gif) Asta e, pana gasesc altele poate voi avea noroc de unele facute bine...S-au schimbat conductele de frana, trebuie sa mai fac rost de clemele de prindere pentru ele. Urmeaza partea din fata saptamana asta desi eu cred ca abia saptamana viitoare... laugh.gif
Urmeaza verificarea pompei de frana. Azi am dus cureaua de ventilator, termostatul, uleiul de cutie si antigelul. Trebuie sa mai duc scutul pt motor, am uitat sa-l iau azi.
Am vorbit cu ydaniel pentru tobele de esapament, coliere, tampoane, solutie etansare, spray grund-zinc pentru ele, etc vineri ii dau banii probabil ca luni duc piesele la mecanic sa le monteze.
Voi porni motorul sa vad ca totul e ok si apoi duc masina la garaj urmand sa ma apuc de montat. Problema e cu instalatia electrica din bord dar cu ajutorul si cu sfaturile voastre sper sa nu-i dau foc laugh.gif
Intre timp voi duce jantele la curatat, sablat, grunduit, vopsit. La final cauciucuri noi si baterie. Pare simplu dar nu va fi, sunt sigur ca vor apare 1000 de alte probleme mai mari sau mai mici....
Cam asta e problema in momentul de fata. Daca aveti pareri, sfaturi, etc le accept cu placere.
Muttley
Sfat: nu le mai da mecanicilor consumabilele (ex: uleiuri) ca sa le toarne singuri.
madkat
ma bucur ca nu ai abandonat proiectul - la linistea care a domnit cateva luni pe aici, mi-a fost oleaca teama ca ai lasat-o...

cu franele - ce fel de pompa pui - de-asta model nou sau cea "clasica"? servo avea masina? ii pui?
ydaniel
masina avea pompa de frana dublu circuit cu icp.
B 75 UAP
QUOTE(ydaniel @ 4 Nov 2008, 10:32)
masina avea pompa de frana dublu circuit cu icp.
*


A mea nu avea pompa de frana dublu circuit.. Posibil sa fi fost schimbata..?
Zi-mi si mie te rog, cum functioneaza ICP (Indicateur Chute Pression) si care e rolul lui? Mi-am luat si eu pt gorde, dar nu stiu principiul de functionare huh.gif
Ov
QUOTE(Albert Einstein @ 3 Nov 2008, 22:23)
mai putin arcurile si amortizoarele care vor ramane cele vechi
*



cu amortizoarele cred ca faci o greseala. S-ar putea ca dupa cateva drumuri sa iti devina masina barca. Avantajul e ca le schimbi foarte usor oricand wink.gif
argon
QUOTE(B 75 UAP @ 4 Nov 2008, 12:31)
Zi-mi si mie te rog, cum functioneaza ICP (Indicateur Chute Pression) si care e rolul lui? Mi-am luat si eu pt gorde, dar nu stiu principiul de functionare  huh.gif
*




ICP( Indicator cadere presiune ) este un ansamblu de pistonase din pompa , care in momentul cind cade presiunea in circuitul de pe rotile fata din diverse motive, preia presiunea din circuitul fata si il redirectioneaza catre spate ca sa nu ramai fara frane.
B 75 UAP
Deci teoretic este acelasi lucru, dar practic nu este piesa din poza atasata de mine?
Se afla in pompa??
La Gordini, pe una din iesirile din pompa era prinsa piesa aia (ICP), dar are si o sonda pe ea si nu stiam cum functioneaza..
argon
da, sistemul e incorporat in pompa la Dacie, cel putin la astea mai noi..
B 75 UAP
Deci inteleg ca daca 1301 a avut, trebuia sa fie montat in exterior? si ce rol are sonda respectiva, exista un martor pe bord? are legatura cu misteriosul buton mic si negru ? biggrin.gif
argon
cand redirectioneaza presiunea pe spate se zice ca a intrat in avarie, se intampla si la cei ce aerisesc aiurea, prin pedalare, si trebuie scoasa ulterior din avarie, sonda aia e legata la un martor in bord. Nu cunosc sistemele vechi, cu ICP exterior sau mai stiu eu ce, eu ma refer la sistemul incorporat in pompa.
B 75 UAP
Ok, mersi, in mare am inteles... La mine la 1301, butonul negru era pus de forma, d-aia intrebam daca o avea legatura, in situatia in care, fostul proprietar a schimbat pompa originala. Trebuie sa studiez schema electrica la Gordini pentru edificare.
ydaniel
deci pompa de la dacia lui einstein este aceeasi ca la daciile dupa 1992.
inainte la pompele dublu circuit in tandem/la ultimile simplu circuit era un ''dispozitiv'' care se punea in capacul vasului de lichid de frana si care semnaliza la bord prin intermediul a doua fire,daca nivelul era scazut.
verde57
are cineva o poza mai clara decat asta?
Albert Einstein
@madkat: Pompa ramane cea veche, o sa fie desfacuta, curatata si inlocuit ce e nevoie. Nu pun servo, vreau sa ramana asa cum a iesit din fabrica.
@B75UAP: Nu exista nimic atasat la pompa mea, icp-ul e in interior. Am gasit o poza veche cu motorul sper sa poti vedea pompa....Oricum dupa ce o aduc acasa esti invitatul meu sa analizam impreuna masina...Poate imi mai dai si ceva sfaturi...Din cate stiu eu si 1301 a ta trebuia sa aiba pompa cu dublu circuit probabil a schimbat-o fostul proprietar
@Muttley: Ai dreptate, asa ar fi trebuit sa fac, sa zicem insa ca am oarece incredere in mecanic, dar nu sa stie niciodata....Apropo: Puteai sa-mi zici mai devreme inainte sa duc uleiul si restul radmasa.gif biggrin.gif
@ov:M-am gandit si eu la asta, am si scris undeva pe aici si dupa ce e gata asi vrea sa le schimb totusi, mai ales ca vreau sa fac ceva si cu arcurile ca se vad urat pe dedesubt (vopsite sau imbracate in protectie)
@all: Unde ma sfatuiti sa sablez jantele? Stiti vreun atelier unde ati sablat si ati fost multumiti? Mi-asi fi luat un kit de sablat wub.gif dar nu am spatiu pt compresor, etc... sad.gif
Jantele sa le vopsesc singur sau sa le duc la un atelier?

[attachmentid=1627481119]
B 75 UAP
Mersi, abia astept sa o vad, poate imi dai tu sfaturi, ca esti inaintea mea cu proiectul smile.gif wink.gif
Totusi am rezerve in ceea ce priveste pompa, nu cred ca pe vremea aia exista modelul asta de pompa si nu are nici indicatorul acela de nivel din capacul rezervorului..
Hormonelul
Pentru sablat eu am vorbit intr-o vreme la o fabrica de oglinzi (zona Muncii, pe deasupra pasajului la dreapta pe Calarasilor si dreapta iar pe Agricultorilor, pe partea dreapta). La vremea cand am dus jantele nu aveau nisip de granulatie corecta. Pana la urma am renuntat.... dar poate fi o posibilitate.

Apropo de sablat. Am fost la TIB si am discutat cu reprezentantul KIESS Blasting Technology. Imi spuneau ca au o gama diversa de produse, de la sisteme mici pentru uz individual pana la tuneluri de sablat pentru uz industrial. Nu presiunea este importanta ci debitul de aer. Spunea ca un sistem cat de cat de cat performant costa 2000 de euro.
B 75 UAP
Am gasit in sfarsit documentatie si din ce am inteles eu sonda din ICP este legata la martorul din stanga jos, de pe cadranul din mijloc la R12 TL - D 1301 (la Gordini e altfel pozitionat), care se aprinde la actionarea pedalei, daca exista scurgeri in circuitul de franare, iar prin apasare, butonul BRAKE face bypass la circuit si aprinde martorul, testand functionarea lui. wacko.gif
verde57
Asta scrie si in poza pusa de mine, nu ai cumva o poza asemanatoare dar mai clara?
B 75 UAP
Nu am exact pagina aia, dar am una asemanatoare, nu am avut cum sa o scanez si i-am facut o poza, sper ca se poate distinge..
verde57
mersi
CriSTI68
pe nu stiu ce site turc sunt scanate cateva in stare buna, singura buba ca ieste in turchis smile.gif
verde57
Ca sa reproduc si eu la dacia mea functia celor 3 butoane de pe bord, imi spune si mie cineva ce inseamna:

inverseur feux de stationement
interrupteur/temoin (l)tangue-portes
si degivrare luneta.

Alex G.
"inverseur feux de stationement" = revers lumini de stationare, probabil cele de pe aripi
"degivrare luneta" = dezaburire luneta

Cealalta nu stiu la ce se refera, probabil ca n-ai scris corect termenul frantuzesc.

Alex
verde57
"degivrare luneta" = dezaburire luneta
hai c-ai fost haios laugh.gif
Alex G.
Ha ha, acum realizez. Mi s-a parut ca scrie "degivrer lunete". Oricum tot ce a fost am dat "copy-paste" si am adaugat ghilimelele, fara sa ma uit ce scrie. Greseala mea ca am citit printre randuri.

biggrin.gif

Alex
Albert Einstein
@ B75UAP: E drept ca nu are indicatorul din capac, ala il am separat cu sonda care intra in rezervorul de lichid traseul electric si becul, se vindea ca si accesoriu pe vremuri, vreau sa-l montez si cuplez la celebrul buton rolleyes.gif Curios e ca in punguta am gasit si bonul de pe vremuri, dar am uitat cat costa la vremea aia biggrin.gif De pompa nu stiu ce sa zic, in carte scrie ca trebuie sa fie dublu circuit la 1301. E drept ca a mea e mai tanara decat a ta, intre timp poate au mai schimbat una alta la ele.... wacko.gif Oricum nu am vazut doua 1301 la fel ca si dotari. blink.gif Mai povestim cand ne vedem pe tema asta eventual studiem cu atentie pompele....
Cat despre sfaturi nu pot decat sa primesc de la cineva ca tine wink.gif Cunostintele mele in domeniu nu se compara cu ale tale sau cu ale altora de pe forum asa ca nu am decat de invatat...
PS: O sa te sun maine, vin dinspre Targoviste, poate trec pe la tine daca esti disponibil
B 75 UAP
QUOTE(verde57 @ 5 Nov 2008, 19:55)
Ca sa reproduc si eu la dacia mea functia celor 3 butoane de pe bord, imi spune si mie cineva ce inseamna:

inverseur feux de stationement
interrupteur/temoin (l)tangue-portes
si degivrare luneta.
*


Ultimul este "interrupteur / temoin longue portes" adica buton cu martor (led albastru) pentru proiectoare wink.gif

QUOTE(Albert Einstein @ 5 Nov 2008, 20:43)
@ B75UAP: E drept ca nu are indicatorul din capac, ala il am separat cu sonda care intra in rezervorul de lichid traseul electric si becul, se vindea ca si accesoriu pe vremuri, vreau sa-l montez si cuplez la celebrul buton rolleyes.gif Curios e ca in punguta am gasit si bonul de pe vremuri, dar am uitat cat costa la vremea aia  biggrin.gif De pompa nu stiu ce sa zic, in carte scrie ca trebuie sa fie dublu circuit la 1301. E drept ca a mea e mai tanara decat a ta, intre timp poate au mai schimbat una alta la ele.... wacko.gif Oricum nu am vazut doua 1301 la fel ca si dotari. blink.gif Mai povestim cand ne vedem pe tema asta eventual studiem cu atentie pompele....

PS: O sa te sun maine, vin dinspre Targoviste, poate trec pe la tine daca esti disponibil
*


Repet, din ce am inteles, butonul negru nu cred are legatura cu nivelul lichidului, ci cu scaderea presiunii la apasarea pedalei.. Doar atunci se aprinde martorul din bord. Iar butonul negru, la apasare, nu face decat sa testeze starea de functionare a martorului din bord.
Ps. Si R12 a avut pompa cu dublu circuit, ca in pozele atasate.
Maine la 6 AM, plec spre Botosani, pana Duminica.. deci cred ca cel mai bine lasam pe sapt. viitoare sad.gif
Psyche
poate ne vedem pe acolo silviu, iesim cu alex la un suc biggrin.gif promit sa vin cu PNV-ul.
B 75 UAP
Bineinteles ca ne vedem.. doar ca timpul e cam scurt.. De acolo, vineri plec spre Iasi si sambata spre Piatra Neamt wink.gif
Alex G.
QUOTE(B 75 UAP @ 5 Nov 2008, 23:46)
...buton cu martor (led albastru) pentru proiectoare
*


Cred ca este totusi un bec montat inauntru iar la exterior are un plastic difuzor de lumina albastra. Un LED albastru nu cred ca era inventat pe vremea aceea.

PS: Sper sa ma suportati si pe mine pe aici, sunt un impatimit al modelului Daciea 1300 (chiar am avut si eu o Dacia 1300 cu elemente de 1310). In general citesc ce se scrie si ma feresc sa dau raspunsuri fiindca nu tot timpul detin cunostintele necesare ajutarii colegilor de forum.

Felicitari lui Albert Einstein pentru proiect si sunt curios de fotografii cand se vor putea pune.

Alex
speedy82
Scuze de OFFTOPIC: Mi s-a parut mie ca recunosc ID-ul. Ai avut dacioara aia 1300 rosie, numita ciresica, parca, nu?
madkat
cel pentru lumini de stationare era pentru "lucasurile" de pe aripi - acelea piramidale cu geam rosu cu o fateta alba
si era pe 3 pozitii - oprit, stanga si dreapta - ca sa poti lasa una din acele lumini aprinse daca masina stationa pe marginea unui drum circulat
Alex G.
Da, speedy82 am avut-o pe Ciresica. Inainte mai avusesem o Dacia 1310 dar asta mai putin importa, fiindca acest model nu m-a pasionat. Ciresica mi-a fost la suflet dar am fost fortat de imprejurari s-o vand intrucat in perioada aceea nu mi-am putut permite sa intretin 2 masini.

Dupa ce ma voi reabilita si poate am sa reusesc sa-mi construiesc un garaj, am sa incerc sa-mi mai achizitionez o Dacia 1300 sau Dacia 1300 cu elemente de 1310 pentru placerea mea personala.

Drumuri bune,
Alex
Alex_84
frumoasa... cat te-a ajuns toata investitia?
ydaniel
inca nu s-a terminat:)
Alex1300BV
Salut tuturor!

@ Albert Einstein

Am urmarit cu interes povestea acestei Dacii 1301, 1 B 1872, al lui Albert Einstein,
chiar din momentul cind a fost pusa in vanzare.
Imi pare bine ca a picat pe mainile cuiva care e pasionat.

Sint si eu pasionat de Dacia 1300. Nu sint posesor, deocamdata...
Cat despre DACIA 1301 in general, este cu adevarat foarte eleganta (trebuie sa lasam la o parte trecutul ei, mai putin simpatic...). In rest, masina e superba!!!

Daca imi pot permite o intrebare:
Nu se putea pastra vopseaua initiala?
Chiar daca ramaneau unele imperfectiuni, care aratau trecerea timpului... dar nu era grav...

Sint de acord ca trebuiau schimba pragurile
si eradicata rugina, dar in ansamblu, masina fusese pastrata, si
atuul ei era tocmai faptul ca avea vospeaua de origine.

Ca toata lumea, cred, abia astept noi poze cu masina si stiri.

Succes cu finalizarea restaurarii!!


----------------------------------------------------------------

@ B 75 UAP

Salut!

Am remarcat masinile pe care le ai, citind topicul "frantuzoaica".
Cea alba e superba, fiind practic nou nouta...
Si cea neagra, (B 22 YBJ) 1301 e pasionanta.
Am remarcat si R12 Gordini.

Preferata mea ramane cea neagra.
Sint curios sa vad cum mai arata... A fost renovata?

Si daca cumva, intr-o zi va fi pusa in vanzare, pot sa fiu intersat...
alex.comsa2008@gmail.com

Multumesc, numai bine!!!

Merced
Cum era sa faca masivele alea lucrari la tablarie fara sa-i dea si vopsea la final? Ce atu mai era faptu ca avea usile cu vopsea originala, si pragurile vopsite atunci? Si oricum la ce treaba si in ce mod s-a lucrat la masina, e mult mai bine ca a facut-o cum a facut-o, a iesit tablaria tipla. Sunt curios cum arata echipata. rolleyes.gif
ydaniel
eu abia astept sa ma plimb... rolleyes.gif cool.gif biggrin.gif
Albert Einstein
Salutare tuturor smile.gif
Sa o luam pe rand.....

@ Alex1300BV: Mi-ar fi placut sa pastrez vopseaua originala, care era chiar destul de aratoasa dar a trebuit sa refac pragurile si partea de jos a usilor. De asemenea am schimbat aripile pentru ca cele vechi erau irecuperabile asa ca am fost nevoit sa o vopsesc. Chiar nu aveam cum sa rezolv altfel problemele, din pacate.
@ all: Am terminat partea mecanica a masinii, mai tarziu decat asi fi vrut dar nu ma grabeam decat sa vad finalizata lucrarea rolleyes.gif
Am pornit motorul care toarce ca un motan wub.gif A pornit usor nu au fost probleme. Am montat planetare refacute o sa va spun cum sunt cand voi merge cu masina. La prima vedere sunt ok, sa vedem cat tin.
Am curatat rezervorul care era in stare f buna dar cu depuneri.
S-au montat tobele, scutul si scutul ala de la rezervor.
Asta e partea frumoasa a povestii, urmeaza partea urata: Mecanicul mi-a vopsit elicea de la ventilator gri ohmy.gif mad.gif 022.gif O sa o curat si o fac iar galbena sau o schimb. Carburatorul nu mai lucreaza cum trebuie, nu sta la ralanti desi a fost curatat suflat etc. Probabil din cauza timpului si mizeriei e terminat....Drept pentru care trebuie sa-l schimb. Sa vedem daca gasesc unul nou sau voi cauta unul sh .
Pompa de frana era terminata, de nefolosit, drept pentru care acum am una model mai nou cu borcanul ala dreptunghiular wacko.gif Sa vad cum voi rezolva asta....
A trebuit sa schimb si repartitorul care curgea.....
Sambata o aduc acasa 124.gif
Urmeaza echiparea, sablarea jantelor, cumpararea cauciucurilor si a bateriei
Din pacate nu am avut ap foto dar sambata promit sa fac poze pentru voi;)
Daca imi mai aduc aminte si alte lucruri va tin la curent big_wheel.gif
Merced
Esti sigur ca carburatorul a fost si reglat dupaia cum trebuie? Nu de alta, dar din cauza statului si batranetii in afara de membrana pompei de sprit nu vad ce ar putea avea altceva.
A si sper ca pompa aia de frana nu e ASAM/Conex.
ydaniel
eu ti-am zis sa iei pompa de frana noua...
hai ca poate o rezolvam si cu carburatorul:)
Psyche
pompa de frana veche si ok cred ca mai gasesti, cu butoiasul acela rotund, transpar sau UAMT. daca nu, arunc si eu un ochi pe aici, ca sigur mai sunt. Uamt nu transpar din pacate.
carburatorul du-l la o firma serioasa sa il regleze pe banc si vezi daca nu sunt ciupite garniturile.
in rest asteptam poze si nu pot decat sa iti urez bafta
Alex1300BV
@Albert Einstein & toti pasionatii
Efectiv, dupa ce a fost preparata si vopsita, caroseria la 1301 arata ca noua...
Daca la sfarsit, toata masina o sa fie - in aparenta - nou-nouta, sosita ca din anii 70-80, ma gandesc ca o sa fie si inconveniente: multora o sa le evoce amintiri neplacute despre opresiunea din perioada aceea (normal!), si o sa te trezesti ca arunca lumea cu bolovani dupa masina, cind iesi cu ea pe strada... smile.gif

Dupa parerea mea, un element care contribuie la eleganta masinii, sint aparatorile de noroi (cele 2 pe spate). Schimba "linia"...
Spor la treaba, la bani, ca trebuie...!!!
(Poze...)
Sanatate!

emircea
Off: Sorry, lumea ar avea de impartit ceva cu regimul, nu cu masina... iar din generatia ce a apucat sa simta comunismul, nu sunt prea multi cu comportament de ganul asta...
CriSTI68
am o intrebare, am gasit la un centru de dezmembrari o 1300 impecabila, nu stiu ce cauta acolo, masina este inca neatinsa de sacali, am vorbit cu mosu de acolo si a zis ca momentan nu o dezmembreaza, se poate cumpara si imatricula o 1300 de la dezmembrari ? banuiesc ca ii trebuie RAR si ITP la Voluntari ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.