Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1301
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
Albert Einstein
Daca voi ziceti ca e bine sa dau un teroson pe interior, il dau.... wink.gif Dar masina mea nu a avut decat grund peste care e data o vopsea neagra unsure.gif Prin urmare dau si un strat gros de teroson wink.gif
Poze n-am facut cand am fost acolo, nu aveam aparatul la mine, dar promit ca luni fac poze. Poate pana atunci sunt si pragurile montate rolleyes.gif
Alex 23
Einstein poate masina ta a mai fost terosonata candva, sau poate a mai avut pedalieru schimbat si de aceea a fost data cu grund si apoi cu vopsea neagra si lipita pasla aceea inapoi! Pana si masina mea care este 72 nu a avut doar grund si vopsea, dar a ta care este 77!
Daca vrei sa faci o treaba buna cumpara teroson-insonorizant de la BODY care se poate si vopsi, vezi ca e gri si pune-l pe meserias sa-l dea cu pistolul si apoi il poti vopsi si cu vopsea neagra!
Daca folosesti teroson normal nu-l da in straturi groase pentru ca cu timpul va incepe sa se crape si sa patrunda apa. Si neaparat sa-i dai un strat doua de vopsea pe dedesubt chiar si cu pensula o poti da!
Spor la treaba si sa ne tii la curent!
Albert Einstein
@alex 23: Te asigur ca masina n-a fost terosonata si nu a avut pedalierul schimbat. In sfarsit, nu conteaza, m-ati convins sa dau un strat de teroson. wink.gif De unde pot cumpara terosonul asta de care zici? Si ce cantitate mi-ar trebui?

Azi m-am apucat de restaurat consola pentru radio. Am curatat-o pana la "piele", de maine ma apuc sa croiesc materialul. Pe dedesubt voi folosi in loc de burete folie pentru parchet tongue.gif Am constatat ca-mi trebuie si niste folie din imitatie de lemn (nu stiu cum se cheama exact) pentru ca pe marginile buzunarului exista niste panouri imbracate cu asa ceva. [attachmentid=55680][attachmentid=55682][attachmentid=55683][attachmentid=55684]


PS: La operatiune m-a ajutat si pisica rolleyes.gif
Alex 23
Produsul de care iti spuneam il gasesti la aproape orice magazin de piese auto care tine si lacuri, vopsele, chituri! Pentru interior sa cumperi din acela gri, care se poate si vopsi, iar pe dedesubt negru! Iti va iesi exact ca cele de fabrica!
Iar la sfarsit dupa terminarea vopsitoriei ca sa nu mai ai niciodata probleme cu rugina, mai ales ca faci si tablarie, ii poti pune pe dedesubt, la contraripi acele scoici de fibra de sticla, care protejeaza extraordinar impotriva, apei, noroiului, umezelii! In prealabil pana sa le montezi sa da un strat de ulei amestecat cu vaselina pe dedesubt!
tgg2k
einstein, felicitari pentru munca depusa si spor in continuare cu jucaria ta, arata foarte promitator!

daca te rog foarte frumos... nu faci niste masuratori sa inventez si eu acea consola centrala? masinuta mea nu a avut asa ceva si la dezmembrari nu gasesc de nici o culoare, si mi-as dori enorm de mult sa am asa ceva pe masina wub.gif
Albert Einstein
Nu prea ma pricep la desene biggrin.gif dar promit sa fac zilele astea niste masuratori si o schema ca sa-ti dai seama de dimensiuni, desi ai putea sa faci consola dupa dimensiunile masinii. Sunt sigur ca schema impreuna cu un meseriash bun, sau chiar tu daca te pricepi, vor face treaba buna. Daca vrei putem face eventual niste sabloane de carton inainte wink.gif
tgg2k
ar fi super... de priceput ma pricep destul de bine, nu ma pot plange. ce ma intereseaza mai mult sunt muchiile (lungimea lor) si aproximativ unde vin imbinarile. in rest... timp sa fie ca scule am, lemn este, folie PEE mai am vrei 6 mp, adeziv la fel, vinilin fac rost de undeva smile.gif
sinon
Salutari
M-ar interesa si pe mine schite pentru consola.
Albert Einstein
Fac schitele zilele astea si le pun aici. E ok asa?
sinon
OK deabia astept URA
Spor
tgg2k
124.gif asteptam cu nerabdare 111.gif sa ne apucam de ea 053.gif

worship.gif einstein
florinutzu
Super tare topicul, astept cu gura cascata!
Spor la treaba! Nu uita de poze si spor la munca!
Albert Einstein
Din pacate asta seara n-am putut lucra deloc, am ajuns tarziu. Dar am cumparat de la Bricostore material pentru pus sub parchet, pe care-l voi folosi la consola in locul buretelui. M-a costat 4.3 lei un metru patrat biggrin.gif [attachmentid=55774]

PS. Sper ca nu va plictisesc sau va deranjeaza ca va povestesc toti pasii astia unsure.gif
Betian
De loc...ficare pas e important...contiua tot asa. wink.gif
tgg2k
nu ne plictisesti chiar deloc! cel putin eu sunt foarte interesat de cum evolueaza proiectul tau si ma bucur sa vad ca mai sunt oameni care isi dau silinta sa revitalizeze o dacie.
Albert Einstein
Am inceput sa refac consola. Atasez o poza in stadiul de inceput. Zilele astea croiesc vinilinul. Va pun un desen de incepator cu dimensiunile consolei unsure.gif sper sa intelegeti ceva, primul e din lateral, al doilea vazuta din fata.[attachmentid=56100][attachmentid=56101]. Daca nu intelegeti desenul intrebati-ma si va spun ce si cum....
Iata si o poza cu ce am mai facut...[attachmentid=56102]
autom
Felicitari !!!!!

Daca ai nevoie de furnir de stejar sa imi zici.

Eu am placat cu furnir partea frontala a bordului de 1100.
Albert Einstein
Eu am folosit autocolant.....Crezi ca asi putea croi din furnirul de stejar niste bucati subtiri cu care sa plachez zonele alea? unsure.gif Cat de complicat e si ce presupune?
autom
Autocolantul e urat.........cel putin asa cred eu.......

Furnirul se taie cu foarfeca, se lipeste cu prelandez si apoi se da cu lac.......rezultatule pe masura.

Iti dau si funir si lac........si daca tot faci drumul iti dau si prelandez........

Discutam........si te ajut.........

Stau in zona Viilor/Chirigiu............

Spor la treaba in continuare.........
tgg2k
multumim de poze.

presupun ca muchiile sunt drepte, in imaginea din profil a consolei?

wub.gif 053.gif

pune furnir ca e muuult mai ok decat autocolant. din cate stiu eu exista si furnir cu ceva lipici pe spate, de ala ce trebuie doar incalzit (cu fierul de calcat) si se lipeste singur. sau tipul de care zice autom.

oricum mai bine furnir de orice fel decat autocolant.
Albert Einstein
@autom: multumesc, vorbim la sfarsitul saptamanii, pana atunci voi avea si vinilinul lipit ramanand de pus doar furnirul worship.gif
@tgg2k: muchiile sunt curbe, cumva ca in desen, am facut masuratorile cam de pe unde incepe sa se curbeze

NEWS: Am fost sa vad ce face masina, in ce stare se afla. Podeaua este aproape terminata, am preferat sa inlocuiesc unele portiuni care se "subtiasera" biggrin.gif [attachmentid=56244][attachmentid=56245]
Se scoteau contrapragurile si se va continua cu schimbarea pragurilor.
Am vorbit sa dea si un antifon cu pistolul in interior, asa cum ati zis voi ca ar fi mai bine wink.gif
Niste poze cu "scula" care va fixa caroseria cand se vor schimba pragurile si cu "scula" cu care se sudeaza cool.gif Am uitat sa va spun ca taierile se fac cu flexul sau dalta, fara autogen sau alte minuni tongue.gif [attachmentid=56246][attachmentid=56247]
christith
La ce se vede in poze, baietii lucreaza destul de frumos si ingrijit.
Alte poze nu ai mai facut? Sant curios sa vad ce s-a mai lucrat si ce nu.
Spuneai ca o sa mai postezi ceva poze cand vorbeam de semiaripile de spate.
Albert Einstein
Nu s-au apucat de semiaripile spate, lucreaza acum la praguri, apoi o rastoarna sa vada exact ce probleme mai sunt pe dedesubt unsure.gif Pragul de pe stanga a cazut pur si simplu dintr-un ciocan wacko.gif se mai tinea doar in teroson blink.gif [attachmentid=56278]

Poze nu mai am ca mi s-au terminat bateriile chiar atunci 022.gif :injuratura:Doar asta [attachmentid=56279]

Oamenii lucreaza incet dar bine zic eu, le-am spus ca nu ma grabesc, vreau sa dureze mult si sa iasa ca din fabrica. Observati peticele de podea pe care le-au croit cu aceleasi forme pe care le avea podeaua originala. wub.gif Si sudurile inca nu erau polizate.....
Alex 23
Dupa cate se vede problemele la tabla nu sunt deloc putine!
Parca spuneai ca pe la podele nu are nimic, chiar te mirai la inceput cat de bine s-au mentinut! Si acum vad ca pedalieru e cam 70% peticit! Mai bine luai unu nou! Si la podeaua spate si la gatu de lebada in fata! Ai de munca!
Asa am zis la o masina ca n-are nimic la o masina si dintr-o gaurica de un deget la podea am facut una de cadeam din masina! Vad ca experientele traite de mine se repeta si la altii!
Nu stiu cat de mult o sa tina reparatia pentru ca vad ca peste tot e atinsa de rugina!
Oricum iti tin pumnii in continuare si sunt alaturi de tine, macar moral!
Spor la treaba in continuare si astept noi vesti si poze de la tine!
Albert Einstein
Sigur ca problemele nu sunt putine...Am preferat sa umblu si la podele si sa schimb tot ce era necorespunzator. Dupa reparatii masina va fi curatata complet de vopsea si rugina. Banuiam ca vor apare probleme, e si normal sa fie asa. Doar ca podelele nu erau nici pe departe asa cum erau pragurile. Ideea e ca nimic nu e de nefacut, cu munca si rabdare se rezolva tot... wink.gif
Alex 23
De rezolvat se rezolva sigur ca da! Problema este gradul de rezistenta!
Asta sunt curios sa vad! Poate ii intrebi si pe meseriasi ce garantie iti acorda la masina! Mai ales pe cei de la vopsitorie! wink.gif
Albert Einstein
Inca nu m-am gandit la vopsitorie, nu stiu unde o sa se faca unsure.gif In prima faza vreau sa fac tabla. Daca eu o sa vad tabla goala, curatata la piele, lucrata asa cum trebuie nu-mi trebuie garantie wink.gif Asta pentru tinichigerie. Cu vopsitul partea importanta e pregatirea...O sa ajungem si acolo.....
Eu reconditionez masina asta...Nu mai pot pastra (din pacate) parti originale. De aceea nici nu se va putea numi restaurare de gradul 1 dupa ce va fi terminata. Masina nu va mai fi ce a fost, niciodata, asta e clar si ceea ce fac eu este sa o aduc cat mai mult posibil aproape de ce a fost. Sigur ca puteam cumpara o masina fara multe probleme dar farmecul e sa transformi o epava destinata Rematului intr-o masina clasica.
Gradul de rezistenta? Te referi la cat o sa tina pana apare rugina din nou? Greu de spus...dar operatiunile care se fac sunt tocmai pentru ca masina sa reziste pe o perioada lunga. Sa speram ca asa va fi. smile.gif
E drept, rugina e multa, au trebuit "lucrate" si podelele dar asta este, important e ca exista motivatia de a reface aceasta masina. Vor mai apare si alte probleme, e sigur, dar se pot rezolva incet-incet...cu grija si atentie. Incerc sa fac totul cat mai bine, cu posibilitatile mele...Daca plec la drum cu ideea ca o sa iasa o porcarie, mai bine nu ma apuc...Nu e nimic de ascuns, asa arata masina acum, important e ce va iesi. Si o sa va tin la curent cu asta.
Si ca sa revenim, dupa tabla urmeaza motorul, apoi interiorul si accesoriile (roti, ornamente, etc) si la sfarsit vopsitoria. Vedeti altfel etapele astea?
Alex 23
Eu as zice ca dupa tinichigerie sa treci la vopsitorie! Si intre timp sa te apuci si de motor! Tinichigerie-vopsitorie, asa mi se pare logic!
Spor la treaba!
Betian
QUOTE(Alex 23 @ 5 Jun 2007, 22:14)
Eu as zice ca dupa tinichigerie sa treci la vopsitorie! Si intre timp sa te apuci si de motor! Tinichigerie-vopsitorie, asa mi se pare logic!
Spor la treaba!
*


Si eu sunt de aceeasi parere....motorul trebuie asezat pe curat....inti vopsitul,apoi motorul,si la urma interiorul si deteliile. La motor e destul de lucru.asta daca vrei sa luceasca fiecare piesa,si sa si functioneze pe masura... wub.gif
Albert Einstein
Da, aveti dreptate, dar problema e financiara, nu cred ca dupa tinichigerie o sa am bani sa fac imediat vopsitoria sad.gif Pana o duc la vopsitor ma gandesc sa ma apuc de motor, pe care vreau sa-l desfac, sa-l curat si sa schimb garnituri, simeringuri, etc. Intre timp cumpar rezervor, parbriz, instalatie electrica si ce mai trebuie...La asta ma refeream, banuiesc ca va fi o pauza intre tinichigerie si vopsitorie pe care o voi umple cu operatiile de mai sus. Cand o sa am banii de "cuptor" o vopsesc si la sfarsit ma apuc de montat.
madkat
acum dau si eu de topicul asta
tare fain ce te-ai apucat sa faci - felicitarile mele!
cu electrica cum stai? ca la o masina asa veche izolatiile s-ar putea sa fie duse...
am pornit acum 2 saptaamani 1310-le socrului meu (nepornit de 4 ani) si am avut multe surprize din partea firelor (pe langa multitudinea de furtune, furtunase si garnituri coapte)
Albert Einstein
Bine ai venit aici, multumesc pentru felicitari. Instalatia electrica am de gand sa o schimb cu totul, inclusiv relee, becuri etc. Am inteles ca se gaseste inca pentru 1300 instalatie completa pe la 120-130 roni unsure.gif
madkat
asta ar fi cel mai fain - numai sa fie buna - sa nu fie de cine stie ce cooperativa obscura
franele le lasi pe simplu circuit (ca banuiesc (,) ca asa sunt judecand dupa anul masinii) sau planuiesti si acolo un "upgrade" ? smile.gif
Alex 23
Se gaseste instalatie de 1310 fara turometru, cum erau o data cele cu 4 ochiuri, cu tablou de sigurante sub bord, din aceea am si eu! Pentru 1300 standard nu se mai face!
madkat
@Alex... exact la diferenta intre tablourile de sigurante ma refeream biggrin.gif
Alex 23
E mult mai bun tabloul asta nou pentru ca are 10-12 sigurante pe el, fata de cel vechi cu doar 6! E super ok!
Albert Einstein
@madkatweb: Pompa de frana e cu dublu circuit, asta e una din particularitatile modelului 1301
@Alex23: Daca nu mai gasesc instalatie cu cutia cu sigurante la motor, asta e chiar o veste proasta sad.gif Vroiam sa ramana acolo chiar daca modelul nou e mai bun. Eu nu vreau sa mai pun alti consumatori decat eventual proiectoarele. In cazul asta cred ca o sa renunt sa mai cumpar, o sa o refac pe cea veche prin schimbarea firelor. E mult mai complicat decat daca asi fi schimbat-o cu totul dar vroiam sa ramana asa cum a fost construita....Nu stiu, ma mai gandesc.... unsure.gif
madkat
ahaaaa... am avut o banuiala ca ar fi 1301 dupa jante wink.gif - dar multi au pus pe 1300 modelul asta - apropos 1301 avea si dezaburire la luneta? parca asa tin minte... sau era doar varianta cu scaune inalte cu dezaburire spate...
cu instalatia electrica... iti inteleg dorinta de a o pastra cat mai originala - dar sistemul asta e unul destul de "primitiv" care merita "upgradat" - plus ca iti va da mai putine batai de cap in utilizare
de ex. ca un "maruntis" electric care il facusem la berlina apoi la Supernova - am inlocuit comutatoarele de la usi (alea de pe stalpi) cu unele de daewoo (protejate de cauciuc) - si nu am mai avut batai de cap - sa se aprinda plafoniera in reluare sau deloc wink.gif
astea sunt chestii care nu afecteaza aspectul original al masinii, zic eu...
Albert Einstein
Inca ma gandesc daca sa schimb instalatia cu una mai noua unsure.gif Eu vreau sa pastrez caracteristicile masinii si asta nu prea ma lasa... Poate ca pana la urma voi trece la modelul nou. Inca ma mai gandesc....
1301 avea jantele alea, dezaburire luneta, lumina in torpedou, stropitor electric la volan, manere de sustinere, pompa frana cu dublu circuit, oglinzi laterale, antena, mocheta, opritoare pe ambele glisiere de la scaune. Nu stiu daca mai era ceva...Parca s-au discutat lucrurile astea si pe la "Dacia frantuzoaica" pe undeva...Cu scaunele, dupa cate se pare, au fost masini care au avut si masini care n-au avut scaune inaltate. wacko.gif Din pacate a mea n-a avut...Dar daca vreodata o sa gasesc scaune din alea o sa le montez si la mine... wink.gif
madkat
a fost in functie de an cred...
in editia mea de mondiru (veche de tot) - 1301 are scaune inalte si cam toate dotarile de care zici tu mai sus wink.gif

spor la treaba si asteptam update-uri smile.gif
Alex 23
Eu cred ca faza cu scaunele inalte la 1301 a fost numai prin carti! Sincer nu am vazut asa pe la nici una!
AC
Albert Einstein, imi place entuziasmul tau. Insa ar trebui sa te gandesti ca e posibil sa pierzi banii si timpul fara nici un rezultat imbucurator, cel putin eu nu dau mari sorti de izbanda in reparatia acelei caroserii. Dar daca tot te-ai apucat si esti hotarat, incearca sa inclocuiesti cat mai multe elemente de caroserie ruginite cu unele noi (asta daca vecinele lor sunt in stare buna ca sa ai de ce le suda). Repet, asta-i doar o parere personala, nu vreau sa te descurajez... sad.gif
Albert Einstein
AC, nu ma descurajezi, orice parere e binevenita wink.gif Fiecare poate sa spuna ce crede. Ideea e ca sunt dispus sa pierd timp si bani ca sa refac masina asta smile.gif Daca iese e foarte bine, daca nu iese, asta e, imi asum riscul asta sad.gif Dar eu incerc sa fac totul cum trebuie. Imi pare rau ca lucrurile merg destul de incet (e mult de munca) si abia mai tarziu se vor vedea progresele. Oricum o sa pun poze aici cu mersul restaurarii. Watch this topic! laugh.gif
Betian
Scaunele astea sunt o minunatie......... wub.gif

madkat
astea-a alea de apar in Mondiru al' vechi!
treaba e ca am si vazut live - cand eram mai mic - un unchi de-al meu a imprumutat o dacie 1300 care avea asa ceva - si m-au marcat biggrin.gif

@betian - poza de unde e? o brosura de pe-atunci, revista ceva?
driverx
wow, si alta fata de usa.....si alte centuri
Albert Einstein
Cred ca e un Renault 12. Mai pun si eu o poza cu o Dacia 1301 (pe care tot pe net am gasit-o) [attachmentid=56529] si cartea lui Mondiru [attachmentid=56529]
Alex 23
In poza pe care ai pus-o tu Eistein se vede clar ca nu are scaune inaltate! De aceea imi sustin parerea ca 1301 a avut scaune cum ai si tu!
Iar cea din pozele lui Mondiru se vede clar ca e R12, uitativa si la culoarea scaunelor crem, la bordul cu dungulitele respective, nici vorba de 1301!
Madkatweb cu siguranta tu ai mers cu un R12 nu cu un 1301!
madkat
biggrin.gif e posibil... eram mic atunci
da, din poze se vede ca are scaune normale...
deseara o sa scanez din cartea mea - asa ca sa marim colectia de "vintage"
carte pe care mi-au cerut-o cativa amici de 6 ani de cand am dat 1310-le - dar nu imi vine sa ma despart de ea blush.gif
Albert Einstein
Si totusi in cartea aia a lui Mondiru ca si in manualele de utilizare (unde o sa gasiti un mic capitol separat) se spune ca 1301 LS avea scaune inaltate. Eu sunt de parere ca totusi s-a montat asa ceva pe masini dar poate pentru scurt timp, dupa cara romanul le-a inlocuit cu unele normale, ca deh....celelalte trebuiau probabil importate de la imperialistii aia de francezi icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.