Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane GT 1.6 205cp
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane IV
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73
sorynache
Eu stiu ca o turbina intra de la o anumita turatie, dupa ce se inchide clapeta de la egr.La diesel se simte bine cand intea turbina.Turbolagul tocmai asta este, momentul ala cand nu ai vlaga ca esti subturat si apoi simti cum isi ia avant odata cu intrarea turbinei.Doar nu vrei sa spui ca la 2000 rot turbina functioneaza?

23 Oct 2019, 19:54:
1000 scz
Poty
Tce nu este ca un TSI/TFSI, ala are un boost de putere incepand de la o turatie mica si apoi pauza. Tce creste liniar pana la rosu de acolo senzatia, comparatia cu diesel nu e cea mai ok. la 1.6 Tce turbina intra de pe la 2400rpm conform autodata. Pune masina in manual in tr 5-a la 1400rpm si calc-o si vezi cum se simte masina pana pe la 2500rpm
sorynache
Oricum daca functioneaza de la pornirea motoruluo pana la turatia de cuplu maxim nu o simti.In momentul cand e la cuplu maxim simti ef plusul de putere, ca un sut, momentul ala in care aproape toata lumea zice ca a intrat turbo.Nu simt acel moment , asta vreau sa zic.Se simte ca orinde putere dar o face liniar
cj98czh
mai oameni buni ... turbo se invarte si face presiune de cand ai pornit motorul ... ca doar este actionat de gazele de esapament ... presiunea data de turbo creste o data cu turatia ...
sorynache
Nu am mers cu nici un diesel la care sa nu se simpta ,,intrarea turbinei''Am pus ghilimele ca nu s sigur ca e vorba de intrare turbo sau momentul cand e la cuplu maxim
cj98czh
QUOTE(Poty @ 23 Oct 2019, 21:04)
Pune masina in manual in tr 5-a la 1400rpm si calc-o si vezi cum se simte masina pana pe la 2500rpm
*



fa chestia aia des si dupa aia sa cauti si turbo nou ...
sorynache
Atunci plusul ala de putere pe care la diesel cel putin il simti brusc , si la care toata lumea aproape zice ca a intrat turbo este momentul in care turbina e la cuplul maxim?
cj98czh
presiunea bagata de turbo in camerele de ardere la diesel este mult mai mare comparativ cu o benzinara .. de aia simti tu zvacul ala ... cu toate ca daca conduci corect un diesel nu ar trebui sa simti lag-ul caruia tu ii spui "ca intra turbina"

http://www.apt-turbo.com/petrol-turbocharg...l-turbocharger/

si acum hai ON TOPIC!
sorynache
Eu am citit in mai multe locuri ca turbina functioneaza numai intre anumite turatii.Are un circuit care se inchide si se deschide la anumite turatii.De asta dupa o anumita turatie cuplul maxim scade.Nu creste pana la rosu.Eu am rs monitor si acolo imi arata grafic cum creste pana la 3000 apoi se plafoneaza, iar undeva dupa 4500 scade, oricum inainte de scaderea puterii.Deci nu m ati convins ca turbo functioneaza de la pornirea motorului pana la oprire.Am vazut undeva un grafic in care se vedea ca pana la o anumita turatie gazele intrau in egr si motor, dupa urmau traseul turbo iar dupa o anumita turatie intra iarasi egr in functiune.Astept mai multe pareri si eventual ceva linkuri. Eu nu stiu sa pun

23 Oct 2019, 20:33:
Am vazul linkul .Ms
cj98czh
QUOTE(sorynache @ 23 Oct 2019, 21:32)
Eu am citit in mai multe locuri ca turbina functioneaza numai intre anumite turatii.Are un circuit care se inchide si se deschide la anumite turatii.
*



se vede ca nu ai vazut nici un turbo desfacut .. dar de aia suntem aici sa mai invatam una alta .. este gresit ce ai citit tu ..

Fan Megane
Nu o sa simti niciodata zvacul unui diesel cand intra turbo asta datorita cuplului care la diesel e de jos la 1600 rot. la benzina mai pui 1000 si tot nu il atinge. Gandeste, curba de cuplu e diferita datorita compresiei, dieselul are peste 20 bari, pe cand benzina 10, e sofisticata ingineria auto. La diesel cuplu maxim il atinge repede pana in 4000rot. la benzina cam la 5-6000 de aici si plaja liniara de la 2400-----6000 e distanta cam mare.
Andy_ACS
Citesc si eu pe aici si... ma mir...
Ganditi-va ca "turbo" e un ansamblu de doua 'elici' - una amplasata pe evacuare si invartita de 'gazele de esapament' si cealalta pe admisie care preia aer de afara si il 'indeasa' in motor. Intre 'elicele' astea e un ax, deci cand se invarte cea de la evacuare angrenata de gazele ce ies din motor o invarte automat si pe cea de pe admisie. In plus exista si alte chestii, dar simplist vorbind asa e sistemul.
Nu e niciun circuit de pornire si oprire, ansamblul asta se invarte cand sunt gaze pe evacuare.
Fan Megane
Presiunea in partea de admisie e controlata de geometria variabila actionata de un actuator ( de vaccum sau mai nou electronic) de ECU, sunt multe alte chestii la turbo, nu doar mecanismul de propulsie.
mircea_aq
Boss, unde e VGT-ul, la GT ? La RS-ul lui sorinache ? La actuala generatie de RS ?
Toate trei au turbo cu geometrie fixa.

Citesc si ma crucesc, sorinache, ce debitezi matale merita un monument.
Evident ca turbina ta functioneaza din momentul in care porneste motorul.

La 3000rpm unde ai cuplul maxim, motorul aspira cel mai mare volum de aer pe care il poate aspira.

Dupa 3000rpm cuplul scade asa cum iti arata si RS monitorul, dar puterea continua sa creasca, fiind produsul dintre viteza si cuplu. Cu toate astea daca te uiti pe curba de putere, vezi ca aceasta creste mai incet dupa zona de cuplu maxim decat inainte. Fix inainte de limitare, vezi cum cade si puterea, e momentul in care cresterea in rpm nu mai poate compensa scaderea cuplului.

Acum ca sa incheiem off-topic-ul, sutul pe care il simte colegul la diesel e strict legat de caracteristicile si modul de functionare al sobei, respectiv raport de compresie mare, cursa a pistonului mare, cuplu mare jos, dar pe o banda ingusta. Eh, prezenta turbinei nu face decat sa accentueze aceste caracteristica, de-aia simti cand "intra" turbina.

sorynache
Multumesc pt lamuriri.Adevarul e ca de ani de zile batem campii si eu si o gramada de colegi si prieteni cu mersul ,in turbo' si ,sub turbo' eram convinsi ca undeva pe evacuare exista o clapeta ceva care se deschide si inchide intre anumite turatii, cand functioneaza turbo. Avem un coleg care mergea mai mereu subturat ca sa nu i intre turbo , sa l crute cica(de vreo luna i a crapat) Aseara m am pus cu burta pa carte( telefon), am citit din nou din mai multe surse despre fct turbo si nu am gasit nicaieri ca ar functiona doar intre anumite turatii.Doar la turatii mari exista o clapeta, wastegate, care deviaza o parte din gaze , ca nu ar rezista compresorul si motorul la presiunea f mare generata de turatiile inalte. Deocamdata nu prea pot urmari rs monitorul, ma concentrez mai mult pe pilotat , as avea nevoie de un copilot sa faca asta. biggrin.gif Dupa parera voastra , cand cuplul incepe sa scada are rost sa o mai turezi, se cunoaste aportul de putere, inca nu imi dau seama, sau o faci doar ca sa cazi in turatie mai mare dupa ce ai schimbat? Vad ca unele lucruri pe care le stiam sunt gresite (mai bine zis tampenii) dar macar nu mi e rusine sa intreb biggrin.gif Ca le am mai bagat si altora in cap prostiile mele.

24 Oct 2019, 05:21:
Rog un coleg care se pricepe sa imi explice , pe scurt,functionarea motoarelor bi turbo , twin turbo si twinpowerturbo de la bmw, ca poate din ce citesc eu fac iarasi niste teorii aiurite.Ms
cj98czh
Ai toate info pe net, trebuie doar cautate.

De acum incolo doar ON TOPIC sau se sterge, las discutia asta inca o vreme poate mai prinde bine la unul si altul care "au citit" sau au auzit eronat despre cum functioneaza turbo ... dupa care pleaca la plimbare si acest offtopic.
razvanvje
Salutare!
Avem colegi care au pus arcuri Eibach si/sau distantiere pe GT?
Ma bate un gand ... 😅
mircea_aq
Nu ti se pare suficient de tare suspensia stock ?
Schimbatul suspensiei e cu dus si intors, oricum daca iei arcurile, ia si amortizoarele tot de la ei.
Mai degraba as lua jante 18" + cate-un set de pilot alpin/sport de sezon.
papa_mulo
Sunt curios ce intelegi prin distantiere?
cj98czh
baietii ... de ciuningareli este arie dedicata, continuati acolo .... va rog.
mircea_aq
Ieri am alimentat si am resetat CB-ul. Acasa-munca si retur, viteza medie 11 kmh, consum mediu 18.4%. Start-Stop off. Ce-i drept, s-a circulat ceva mai prost ca de obicei, mai ales aseara.
aba81
La. 11km/h medie e aproape ca mersul pe jos asa mai alert.
bonzai
Cu ocazia depasirii a 2 ani si 51k km am schimbat si eu ambreiajele. Aveam un zgomot metalic pe vitezele impare.
sigmax
Data fabricatie masina? Si la ce dealer ai facut operatiunea?
bonzai
2017 vara. Cobalcescu
meg2s
Garantie? Sau... 251.gif
bonzai
Garantie. Dorm linistit pana in douazeci doi doi.
keos
QUOTE(speedman @ 24 Jun 2018, 20:49)
Salut, cati cai/cuplu as putea castiga la megane 4 gt (1.6 t 205 cp)? Si un preț...multumesc
*



@Speedman, am vazut mesajul acesta pe topicul de tunning.... ai facut asa ceva pana la urma? Mi se pare haioasa idea de a face asa ceva dar ma gandesc cum se integreaza cu soft-ul cutiei de viteze.

Totusi... ca sa stie toata lumea de efectele unui tunning si daca se merita cu adevarat ... am avut un C3 1.4HDi (70CP), viteza maxima aproape 160. I-am facut tunning si apoi dupa vreun an am bagat viteza pe A3 (eram singur deci n-aveam grija), am accelerat la 180 (desi dadea sa duca mai mult) a inceput sa iasa fum de sub capota biggrin.gif. M-am speriat am oprit m-am uitat inauntru.... se incinsese asa de tare pe evacuare incat cartonul ignifug cu care era e invelita turbina (sau ceva prin zona, oricum) fumega. radmasa.gif radmasa.gif

Asa ca aveti grija cu ce va jucati.

Daca vrea cineva sa se delecteze, e vorba de cartonul negru de langa joja de ulei https://images.app.goo.gl/3AZeDWock7tNPsAY8 .

speedman
Nu i am facut tuning... mi e frica sa nu crape cutia. Am jantele ultrausoare si un filtru de aer tip panel de la k&n. La tcm clio rs scoate mai putin decat valoarea oficiala si dupa soft se apropie de ce da uzina...nu imi inspira incredere. Probabil ca gt ul ar obtine cam aceeasi putere...situatie in care nu stiu ce as obtine. Mai vedem...n am abandonat ideea. Ideea e ca edc ul 7 este sensibil sau mai bine spus la limita...cum mai am 13 luni garantie...n7 stiu
sigmax
In Alpine A110 se da cu 320Nm in aceeasi cutie. Ambreiajele cand ti le-au schimbat ti le-au inlocuit cu cele de Alpine.
O cutie din dezmembrari de pe masini noi este in jur a 1500 EUR.
speedman
Nu te contrazic, insa au fost care au schimbat si tot au avut probleme...
mircea_aq
Dupa aprilie 2017 ?
Din cate am inteles, n-ar mai trebui sa fie probleme pentru cele fabricate dupa aceasta data. Daca ma uit si pe rezultate dyno, se observa si o relativa diferenta de performanta.
Nu cred ca problema a fost de la cutie, mai degraba cum au imperecheat-o cei de la reno la motor.
Asa cum spune colegul sigmax, cutia e cuplata si la 1.8Tce 320nm pe o masina sport, care probabil se conduce mult mai tare decat GT-ul, deocamdata fara probleme.
bogdabogda
Am avut un zgomotroncanit/cloncanit la masina cam la 800 km
S-a dovedit a fi bielea antiruliu dreapta. S-a inlocuit. Apoi a aparut la cca 1 an bileta antiruliu stanga - s-a inlocuit. Apoi iar bieleta dreapta - s-a inlocuit cu noul model pe structura de otel (cele cu care a venit maisna din fabrica - inclusiv prima inlocuire a bieletei dreapta - erau de aluminiu).
Zgomotul a persistat. Din masina era greu sa imi dau seama de unde vine. La service au descoperit ca este caseta de directie spate - s-a inlocuit si OK. Caseta de directie spate 10.000 lei pe garantie 0 lei.
speedman
La ce service au descoperit problema? Unde merg eu sunt cam depasiti din pacate...
Off topic: daca e cineva interesat de un gt in garantie inca un an, p.m smile.gif
bogdabogda
QUOTE(speedman @ 6 Dec 2019, 15:58)
La ce service au descoperit problema? Unde merg eu sunt cam depasiti din pacate...
Off topic: daca e cineva interesat de un gt in garantie inca un an, p.m  smile.gif
*



REDAC Craiova
speedman
Ok, mersi...la mine pare zgomotul pe puntea fata
shyck
De cateva zile am urmatoarele simptome
La plecare usoara de pe loc trepideaza scurt, fara sa accelerez
La plecare usoara in panta trrpideaza mult, fara sa accelerez
La franari sau decelerari, mai ales cand sa treaca din 3 in 2 simt soc la schimbare, inainte nu simteam. In epecial la viteze mici.
Si mai simt un fel de "patinari" la plecarile de pe loc.

Banui cutia. Ati mai intalnit aceste probleme?

Cei care ati schimbat cutiile, sunt imbunatatite sau aceeasi balarie?

sigmax
Idem. Apar dupa o perioada. Chiar si la cei ce nu au schimbat cutii.
RenaultR27
@shyck

Da, eu. La mine in plus sunt socurile la schimbatul treptelor(unele cu intrerupere perceptibila in accelerare).
Cand am timp, o sa ma duc peste ei.
speedman
Eu nu am.avut probleme de acest gen, adica atunci cand au fost schimbate ambreiajele se manifesta in felul urmator: la schimbarea vitezelor din 3 in 4 la aproximativ 4000 rpm se auzea un mic crr foarte putin...in rest nu avea alte manifestari, eventual cand schimba in treapta inferioara la viteza mica avea se simtea o mica smucitura..ca o frana de motor mai puternica. De la interventia asupra cutiei este mai rafinata...nu mai se simt acele smucituri. Nu se simte ca ar patina,.schimba foarte bine...indiferent de regimul de mers. Mergi la ei si vezi ce spun...se rezolva.
shyck
QUOTE(shyck @ 13 Dec 2019, 17:38)
De cateva zile am urmatoarele simptome
La plecare usoara de pe loc trepideaza scurt, fara sa accelerez
La plecare usoara in panta trepideaza mult, fara sa accelerez
La franari sau decelerari, mai ales cand sa treaca din 3 in 2 simt soc la schimbare, inainte nu simteam. In epecial la viteze mici.
Si mai simt un fel de "patinari" la plecarile de pe loc.

Banui cutia. Ati mai intalnit aceste probleme?

Cei care ati schimbat cutiile, sunt imbunatatite sau aceeasi balarie?
*



revin din service, nimic. nici o eroare, nimic. recomandare, cand se mai intampla, sa incerc sa o mentin sa genereze eroare

voi, care ati schimbat ambreiajele/cutie ati avut ceva erori memorate?
aba81
Nici o eroare.
speedman
Dar tu ai incercat ce spuneam eu? Ala era modul de validare a problemelor la cutie...nu smucituri patinari...dc la schimbarea treptelor din 3 in 4 la aproximativ 4000 rpm poti reproduce acel carait e clar ca ai problema la cutie...erorare va avea doar dc nu va putea schimba...un fel de balbaiala a turometrului insotit de refuzul de a schimba treapta
shyck
nu am sesizat nici un carait pana acum

o sa incerc si ce zici tu
razvanvje
Ca tot este vorba despre EDC7 de la GT. Voi simtiti o smucitura mica insotita si de zgomot atunci cand cuplati din D in R?

Dar tin sa precizez ca la mine se simte doar atunci cand decelerez dintr-o viteza mai mare gen D4 -> D3 -> D2 -> D1 -> STOP -> R, atunci se simte smucitura. Daca fac apoi manevre de parcare din R in D apoi iara R, a doua oara nu se mai simte si parca nici nu se mai aude nimic.

Ma gandesc ca atunci cand retrogradeaza dintr-o viteza mai mare si o aduci pana in D1, calculatorul preselecteaza D2, iar eu cand dau R are nevoie de mai multa gandire si trebuie sa schimbe repede ambreiajul cu R (asta ca un detaliu pentru cei care stiu cum functioneaza cutia automata cu dublu ambreiaj).
silvanu96
cred ca asteapta sa se opreasca rotile jos...
Flatron
@razvanvje, smuciturã se simte la cuplarea în R. Chiar zgomot, nu, poate foarte rar.
jbn
Ca fapt divers, sa vezi ce smucituri are cutia CVT de la Toyota Corolla la cuplarea R sau D din P. Inca din prima zi.
meg2s
Confirm prezenta smuciturii la trecerea din D in R si la cutia de pe tractor EDC6; deci nu e doar la EDC7. Nu e de speriat, dar se simte ceva si e insotita si de un zgomot usor.
razvanvje
Am inteles! Multumesc baietii!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.