Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achizitie masina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
vallixx
Ba da, suspensia e mai moale. Meganul e mai rigid. Echiparea e un plus, dar pentru mine nu e un diferentiator. Nu stiu Mild Hybrid-ul ala cu ce se mananca si in ce fel poate fi...sau nu....superior.

La Megane mai e ceva. Se vede motorul mic. E nervos daca tragi de el, trage decent....dar consuma.
La mers lejer e foarte economic, dar cand trag de el, haleste. Asta nu-i ceva anormal, insa se vede downsizingul destul de evident.
AndreiMR
Ajută la consum (teoretic) și la facilități gen parcare gratuită în anumite orașe. Parcă și în București era gratuită parcarea pentru hibride, inclusiv mild hybrid...habar n-am cum mai e acum.
eduardsebe
@vallixx, dar un Leon FR benzina, nu iti face cu ochiul? 10561582.gif
Diac
Poate Second hand, ca nou nu se mai vinde in Romania.
mircea_aq
Se vinde si-l poti lua cu 1.5 tsi, dar sub brand-ul Cupra la cu totul alti bani.
Daca vrei masina noua iti propun sa te uiti la A3. Dupa ce aplici discount-urile, ajungi cam la acelasi pret cu Leon-ul.

@eduardsebe, FR 1.4 tsi 140 de cai ? Motorul ala de 1.4 trage mai bine ca 1.5tsi-ul de 150 de cai care l-a inlocuit.
eduardsebe
De ceva timp se poate configura numai Cupra Leon iar entry level este cu 1.5 TSI 150 evo2, care in unele configuratii din grupul vag are si 130 cp.

@mircea_aq, exista 1.4 tsi 150 cp cu ACT, care cand foloseste sub 100 Nm, inse dezactiveaza 2 cilindrii in mers.
Unul din cele mai bune si rare motoare pe un FR facelift, este 2.0 TSI 190 cp. Eu unul as merge pe o configuratie de genul.
cj98czh
rusine sa ii mai spuna FR si sa scoata 190 de cai din 2 litrii benzina turbo ...
eduardsebe
Pentru mai multi cai, exista Cupra biggrin.gif
AndreiMR
QUOTE(cj98czh @ 28 Apr 2023, 16:25)
rusine sa ii mai spuna FR si sa scoata 190 de cai din 2 litrii benzina turbo ...
*



De ceva timp FR a devenit un simplu nivel de echipare, nu mai are legătură cu performanțele. La fel cum poți cumpăra o Cupra cu doar 150 cp...au cam amestecat denumirile, făcând Cupra marca de sine stătătoare, dar vând foarte bine așa. Formentor mi se pare o mașină superbă și cine are 60k euro de dat pe o mașină o poate lua și cu motorul în 5 cilindri de la Audi RS3/RSQ3
buzasparta
Eu de la Megane 4 benzina am ajuns la Mazda 6 benzina.
vallixx
QUOTE(eduardsebe @ 28 Apr 2023, 13:27)
@vallixx, dar un Leon FR benzina, nu iti face cu ochiul?  10561582.gif
*


Nu vreau neapărat sa-mi schimb masina cu una noua, sunt foarte ok cu asta. Aveam doar o oportunitate sa fac un schimb cu un i30 fastback si ma.intrebam daca e un upgrade sau downgrade. Tata are i30 break, 1.5 aspirat, 110 CP și exceptând ca mi se pare submotorizat, altfel imi place tare cum merge. Si e foarte îngrijit lucrat.

De la VAG, cu tot respectul, nu vreau nimic. Nu VW, nu Audi, nu Seat, nu Skoda. N-am nimic cu ele, pur si simplu nu imi trezesc nicio senzatie. Si nici Reno, prea scump la întreținere și piese, exagerat. Daca ar fi sa imi cumpar acum mașină as alege coreana sau japoneza.

Sau electrică.....singura de bagat in seama ar fi Tesla (cu o mențiune pentru Ioniq 5). Pentru mine Model 3 LR , nimic altceva, desi ma scoate din sarite non designul interior si centralizarea tuturor elementelor in TV-ul aruncat de-an sulea "pi șentru". Insa de Tesla n-am bani si inca mai am reticențe dpdv EV....asa ca mai stau oleaca asa sa vad ce se mai intampla.
Bwwlan
Trebuie sa imi iau o masina "de buget" pe care sa o folosesc la carat si la naveta.
Dintre astea doua, pe care sa o iau? Mazda 6 sau Passat B5.5?
...sau mai bine un Audi A6 B5?
dandobre
Dintre cele 3, Mazda pare cea mai ok. Stiam ca generatiile astea au avut probleme cu rugina, deci asta ar fi de vazut si cred ca pe partea de intretinere se gasesc mai usor piese si service-uri care sa lucreze vag. Altfel, as alega Mazda.
Plus ca e mai noua
cj98czh
nu Mazda doar pt. ca diesel si la mazda diesel-urile sunt problematice .. dar asta nu este cu motorul de 2.2 deci probabil ca este motor de PSA pe ea .. sau Ford cum o stiu unii .. daca ala este .. atunci Mazda, cekelalte 2 .. mult, mult prea vechi .. Audi nefiind break, nu stiu cum te ajuta la partea de carat ..
janos
Pentru naveta nu vad de ce nu e ok Sportsvan-ul? Consum ok, parca ai si CASCO la ea, confortabila, etc.
Cat de des ar urma sa 'cari' ?
Merita sa bagi bani intr-un cazan (cum le place unora sa vorbeasca despre masinile 20+ ani, exceptand Mazda. 15+) care pierde la revanzare si inghite bani cand / daca se strica.
AndreiMR
La Mazda motorul de 2.0 e destul de ok, nu e așa păcătos ca cel de 2.2. E motor PSA venit pe filiera Ford. DPF face în general probleme, dar la majoritatea dieselurilor din perioada aia sunt sensibile. Două defecte generale și încă jumătate de defect sunt la generația aia de Mazda: sa fie mancata de rugină și să aibă probleme cu caseta de direcție. Până la facelift modelul ăla de casetă de direcție era prost conceput, o apuca troncanitul și, cel puțin cu câțiva ani în urmă, nu exista nicio varianta de reparație/recondiționare. Se înlocuia caseta cu totul și era al dracului de scumpă, plus ca nici înlocuitoarea nu era un model îmbunătățit deci era doar o chestiune de timp până când se defecta din nou. Nu știu dacă acum au apărut variante de piese Am sau de reparații, nu am mai urmărit subiectul. De asemenea erau foarte scumpe piesele de tren de rulare și suspensie, și puntea față era destul de sensibilă la drumuri proaste. Jumătatea de defect de care ziceam este legat de discurile de frână care se ovalizeaza ușor, probabil e proasta dimensionarea lor , dar există variante aftermarket destule. Altfel, e o mașină veche la preț de bicicletă mai pretențioasă, deci dacă o iei e clar loterie...la fel ca la celelalte doua
mircea_aq
Strict din ce e pe lista, A6-le e pe departe cel mai bun pentru naveta.
Confortabil, stabil la viteze mari, bine antifonat.
N-are cutie automata, n-are quattro, ceea ce la varsta asta mi se pare un plus.

Passat-ul nu l-as lua, desi forma break-ului mi se pare perfecta pentru transportat masini de spalat si frigidere.

Modelul asta de Mazda 6 mi s-a parut cel mai frumos dpdv design dintre toate modele de 6 si e singura din lista care arata a masina produsa in mileniul trei.
MyKe89
Eu aș lua Passatul. Ai mai multe șanse să scapi de el ulterior.
Bwwlan
"Pentru naveta" a fost o exprimare putin cam lapidara.
Din ianuarie o sa fac naveta cu avionul intre Berlin si Berna, cu aterizare la Basel. De acolo pana la Berna am doua optiuni: tren sau auto. Trenul e mult prea scump si pleaca doar din ora-n ora, asa ca masina ramane singura varianta. Plus ca imi ofera mobilitatea de care am nevoie ca sa ajung de la munca la hotel si viceversa. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca daca se anuleaza o cursa aeriana, in lipsa masinii nu am cu ce ajunge acasa.

Iau o cioaca ieftina, o las in ceva parcare langa aeroport cu 5 CHF/zi si aia e, cand ajung stiu ca am masina la discretie.

Sportsvanul ramane in Berlin pana ma mut cu toate catrafusele, ca am nevoie si aici pentru cumparaturi, dus copilul la terapii, nevasta la medici, etc.

Cand o sa vina vremea sa ne mutam definitiv in CH, probabil o sa re-marit caruta diesel, de asta caut ceva mai mare, cu TÜV nou, sa nu-mi faca probleme tehnice o perioada si, pe cat posibil, un non-exot, ca sa fie mai usor de maritat cand o veni vremea (cum bine zice si MyKe).
Passatul si Audiul se repara la fiecare colt de strada ca-s marci autohtone si sunt piese pe toate gardurile, fie la oferta, fie din dezmembrari. La o Mazda, Citroen sau alte alea clar gasesti servisare mai usor ca in Romania, insa nici aici nu-s la tot pasul, iar la revanzare trebuie sa se alinieze stelele corect ca sa dai de cineva interesat fix de brand/model.

Plus ca e posibil sa o pastrez dupa ce ne mutam, fiindca in CH alimentele si cele necesare gospodariei sunt cam 2x fata de Germania or, daca ai un diesel cu portbagaj mare, poti da o fuga pana la Freiburg, o ora cu masina, faci aprovizionarea si vii inapoi acasa iar toata distractia costa cam 20 Euro. Sensibil mai putin decat daca ai cumpara aceleasi lucruri in Elvetia.

Cam de asta vreau o salupa diesel.

LE: la mine, ordinea preferintelor e 1) Passat, 2) A6, 3) Mazda. Pe locul 1 Passat fiindca e de la prim proprietar, are TÜV nou la predare valabil 24 luni si e o masina care a circulat, nu a stat, si cu toate ca are 320K km, arata bine spre decent, nu pare sa fie calarita.

LLE: Acelasi Audi pe autoscout24 e cu 1.000 Euro mai ieftin huh.gif
pcs
Aeroportul Basel e de fapt Mulhouse, pe teritoriul francez, la 6 km de granița elvețiană și vreo 20 de cea germană. Pe autostrăzile elvețiene ai avea probleme cu blocaje în Basel, altfel circuli foarte bine.
Dacă te muți în zonă, în nici un caz Elveția, când viața și impozitele sunt mai mici în Franța. De la mine la Berna faci două ore cu mașina, foarte mulți din zonă lucrează în Elveția. Peugeot plânge după ingineri, iar locuri de medici sunt câte vrei ( pe o rază de 50 km sunt cel puțin 50 de medici români ). Din Besancon e chiar mai bine pentru navetă, e și universitate de medicină, așa că posturi pentru soție șunt destule.
Bwwlan
Mersi de pont, însă nu e chiar Berna, e Solothurn și m-am gândit și eu la varianta cu Franța, însă nu știu absolut nimic despre țară, nici despre sistemul fiscal, nici despre cel medical. Plus că din Franța până în Solothurn fac o oră dus, o oră întors.
Chiar și la 50% prezență la birou, 50% home office, cum mi-am negociat contractul, tot e multă navetă.

Nevastă-mea e pediatru, însă nu vorbește franceză și cel mai probabil, ca să poată profesa în Franța va trebui să se înscrie în Colegiul Medicilor unde sunt 98% sigur că trebuie să dovedești cunoștințe de limbă. Așa că pentru ea, singura variantă rămâne să lucreze în CH.

Eu parlez la nivel nativ, însă nu-s curios de automotive; de fapt, cu jobul din Solothurn ies din industrie ca să trec la cafea smile.gif și, disperați cum or fi, nu cred că Peugeot plătește pentru experți în achiziții 150.000 Euro brut.

M-am gândit la Franța, m-am gândit și să rămânem în Germania la graniță (Freiburg, Lörrach), însă chiriile nu-s așa de mari în Solothurn și împrejurimi (3 camere la +/- 90mp ies până în 2.000) iar dacă iei în calcul timpul redus de navetă (până în 30 minute one-way), e chiar rezon.

Deci? Audi-ul sau Passatul? smile.gif
...sau altceva?
Limitele ar fi diesel, până în 5K, cu TÜV valabil 18 luni +, km. până în 350K. Ideal nu 2 uși.
b06fcn
Passat-ul pare mai decenti mai ingrijit. La Audi, reparatia aia cu izolier a schimbatorului de viteza imi da cu o mare virgula…plus jegul de pe pielea bej…
Bwwlan
Am văzut si eu.
Si mie mi s-a parut mai spălățel Passatul, cel puțin din poze.
Bwwlan
Azi am fost sa vad Audiul.
2.800 vrea pe el. De pornit, a pornit la prima cheie insa inauntru e soioasa rau masina, plafonul atarna (cica inainte de vanzare o sa il lipeasca) si cumva, pute a ceva nedefinit inauntru.
Deci pas.
einstein1984
QUOTE
Technik und Optisch in einen sehr guten Zustandt !
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif Normal, cand vanzatorul se numeste "Halil Kilavuz" sa zica ca arata bine desi e ondulata pielea si zgaraita pe toate partile
Bwwlan
Tin minte si azi: in '92 am fost la unchi-miu din Brasov, avea un Peugeot 309 cumparat din Germania cu 900 DM, masina arata si mirosea a Neckermann.
Azi, aceeasi suma ar valora cam 800 Euro.
Daca la 2.800 tot ce poti spera e o masina care pute a ceva care a fost candva viu, la 800 Euro ce iei? huh.gif
wolfin
Nu vrei sa stii raspusul
tr04www
La 800 de euro, iei aceeași mașină. Dar în România.
Totuși are niste ani in spate, or fi curs diverse lichide prin interior.
Vad frecvent mașini cu până în 20k km, in care îți e scârbă să te urci. Și vad și șoferii acelor masini-arata exact ca interiorul mașini.

Edit: cu 2900 euro a vândut cumnata-miu un Passat B6 break, echipare highline, 2007, dsg, 231k km.
Fără pic de rugină, fără probleme cu volanta, motorașe clima și ce probleme specifice modelului mai sunt.
Mașinile alea puse de tine sunt foarte scumpe.
Diac
Cele mai imputite masini sunt masinile conduse de femei. Daca mai sunt si copii sau caini in ecuatie, rezultatul e dezastruos. Exista o ura inexplicabila fata de masina.
traffictours
Nu se pot compara preturile de acolo cu cele de la noi deoarece acolo puterea de cumparare e mai mare. La noi fiecare km implica o uzura mai mare decat acolo. Insa e adevarat ca e o loterie sa cumperi asa ceva, totul se poate transforma cu usurinta in vizite dese la service, ceea ce acolo e mai scump ca aici. Plus ca sunt masini greu vandabile ulterior.
Parerea mea nestiintific fundamentata e ca 900 DM aveau o valoare de cumparare mult mai mare atunci decat 800 euro acum. In anii 90 cu 60-70 de marci umpleai un carucior la Aldi, acum acelasi carucior nu cred ca il mai umpli cu 60 de euro.
pcs
Apropo de discuția anterioară, uite chiriile în zona Montbeliard, la 100 km de Solothurn ( pe DN ) Chirii Montbeliard. În zonă, cu 2000 euro pe lună rată la credit imobiliar pe 12 ani cumperi o proprietate de 120 mp + 500 mp grădină. E drept, o casă îți reduce serios mobilitatea. Cât despre învățatul limbii franceze, dacă soția a reușit să invețe germana medicală, franceza e floare le ureche (și asta fără glumă, o spune unul care la sfârșitul anilor 90 a avut o bursă de 10 luni în Germania). Și acum sunt momente când imi vine mai ușor cuvântul/expresia germană, decât cel/cea franceză.
PS Și dacă tot folosești o mașină pentru hârâială, vezi că dincoace de graniță sunt și mai ieftine. pentru parcare, vezi parcare aeroport
Bwwlan
@pcs: mersi de sfaturi, probabil ca discutia merita aprofundata in privat, insa din ce am gasit pe site-ul ministerului finantelor din Franta, lucratorii transfrontalieri platesc urmatoarele taxe:
Les tranches d’imposition en France pour l’année 2023:
de 73 517 € à 158 122 € 41%
La asta se mai adauga un 4% retinut la sursa, deci 45% in total.
Asta inseamna ca la un brut de 150K Euro/an, in Franta iei net in mana 97.500 anual sau 8.125 lunar, iar in Elvetia, in cantonul Solothurn, netul e 102.400 anual sau 8.530 lunar.
Daca mai iei in calcul diferenta de 1.000 euro lunar in favoarea chiriilor din Franta, ar iesi 85.500 net Franta vs. 78.500 in Elvetia. Din netul Francez s-ar mai scadea inca vreo 3.500 euro/an cheltuielile cu carburantul pentru naveta, deci raman vreo 82K Euro.
Cel mai nasol lucru ar fi, insa, timpul cu naveta, fiindca vorbim de 3 ore/zi dus-intors, ceea ce, sincer, mi se pare urias si in niciun caz nu justifica diferenta de 4.500 Euro economie pe care as face-o locuind in Franta.

Daca ar fi 100% remote, sau eventual cu o zi pe saptamana in Elvetia, probabil, insa la 50-50% e exclus.

Plus ca din ce aud de la maica-mea, care sta in Departamentul Var, sau de la o prietena a nevesti-mii, care locuieste in Departement Calvados, sistemul medical francez e la fel de prost, daca nu chiar mai prost decat cel german, unde cu greu gasesti programare la medic, si chiar si mai greu la unul competent.

N-as vrea sa lungim discutia aici fiindca sunt sigur ca nu prezinta interes pentru nimeni, asa ca daca esti de acord, vorbim in privat, poate nu vad eu imaginea completa si toate avantajele vs toate dezavantajele muncii transfrontaliere.

Oricum, mersi inca o data de pont smile.gif

...sa revenim: M-am uitat putin pe leboncoin la preturi, nu mi se par substantial mai ieftine in Franta decat in Germania: Passat 3BG

LE: am gasit un Avensis din 2006 pe care probabil l-as putea scoate la 4.000. Merita?
b06fcn
Ca proprietar de Avensis ca ala, eu zic ca merita cu prisosinta. Nici kilometrajul nu e mare, iar masina chiar arata ingrijita din poze…
Bwwlan
Pai tu nu aveai 2.0 de 136 cai? Asta e de 177. E la fel de bun?
Mai gasisem un Avensis tot asa, de la prim proprietar, tot cu motorul de 2.2 insa la 200K km. Ce-i drept, si pretul era fix la jumate.

Am mai gasit si un E-Klasse, un Xsara Picasso sau
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/c5-2...ent=app_android]un Citroen C5[/URL] care mi se pareau interesante.
Avani
Motorul ăla de 2.2 l-am avut pe Lexus, și nu-l recomand deloc, nici dușmanilor. În jurul a 200k, motorul ăla cere investiții serioase, indiferent pe ce model e pus.
Înțeleg că vrei mai mult o mașină cu care să circuli, nu una cu care să stai prin service-uri.
einstein1984
QUOTE(Bwwlan @ 13 Dec 2023, 17:19)
Tin minte si azi: in '92 am fost la unchi-miu din Brasov, avea un Peugeot 309 cumparat din Germania cu 900 DM, masina arata si mirosea a Neckermann.
Azi, aceeasi suma ar valora cam 800 Euro.
Daca la 2.800 tot ce poti spera e o masina care pute a ceva care a fost candva viu, la 800 Euro ce iei?  huh.gif
*


un polo sau Up! de 2800 de euro are sanse sa fie mai curat ca un A6 de 2800 de euro
traffictours
Plus costuri de exploatare mai mici, alt consum, alt impozit...
Legat de cat de usoara e limba franceza fata de germana: E usoara la nivel basic conversational, daca insa ai o functie, o pregatire superioara nu te poti prezenta la serviciu si in societate decat cu o limba invatata aprofundat, iar asta necesita timp.
Bwwlan
Masini mici nu mai vreau, in ele mi-am distrus spatele. Sportsvanul e cam granita de jos la care sunt dispus sa ma opresc.
einstein1984
Ideea e ca daca vrei mare si ok probabil trebuie si mai multi bani.
Habba
Un Golf MK6 break ar trebui să găsești în aceeași bani, plus/minus...
Eu în zona asta m-aș uita, sunt gârla, nici prea vechi, te și scapi de el rapid.
Am avut și 1.6 tdi de 105 CP și 2.0 tdi de 140 CP.
Ambele motorizari sun ok și pentru oraș/navetă și nici nu te enervează pe autostradă.
Bwwlan
Probabil, insa nu sunt dispus sa dau mai mult de 4K pe o masina de care probabil o sa ma servesc doar un an, maxim doi.
Daca nici de 4-5K nu poti gasi o masina in mintile ei, urci la 7, dupa care la 9-10 si te trezesti ca ai bagat 15K intr-o masina cand tu de fapt nu aveai nevoie de asa ceva...
Habba
Tu știi mai bine. Ideea e că intru-un Golf de genul ăsta, chiar daca dai 6-7k pe el (unul cinstit), pierzi puțin sau deloc la revânzare peste un an/doi, și nici nu ai riscul să rămâi cu el pe cap.
b06fcn
QUOTE(Bwwlan @ 14 Dec 2023, 08:03)
Pai tu nu aveai 2.0 de 136 cai? Asta e de 177. E la fel de bun?
Mai gasisem un Avensis tot asa, de la prim proprietar, tot cu motorul de 2.2 insa la 200K km. Ce-i drept, si pretul era fix la jumate.

Am mai gasit si un E-Klasse, un Xsara Picasso sau
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/c5-2...ent=app_android]un Citroen C5[/URL] care mi se pareau interesante.
*



A mea e 2.0 de 126 de cai. Stiu ca motoarele sunt la fel, doar cilindreea difera, dar poate am info eronate. Pe a mea am pus cutie de 2.2 si mi se pare ca se misca mai cu talent la turatiii joase…
Merc-ul ala are in poza cu 100000 km in plus fata de anunt… radmasa.gif
Bwwlan
QUOTE(b06fcn @ 14 Dec 2023, 11:48)
Merc-ul ala are in poza cu 100000 km in plus fata de anunt… radmasa.gif
*



Chiar, nici nu observasem detaliul asta smile.gif

@Habba: raspunsul meu anterior era pentru einstein, nu pentru tine. Ai dreptate, un Golf se vinde bine oricand, mai ales in spatiul DACH, insa ideea e sa gasesc unul ok tehnic la un pret care sa nu-mi iasa din buget.
pcs
@ traffitours: Măcar nu are topica aia infernală, acordurile verb /dativ - acuzativ, prepoziții care cer dativul, etc. wie Hochdeutsch. După aprecierea soției, noi vorbim o franceză mai corectă decât francezii neaoși...
Și dacă mai stau să compar si conditionnel sau subjonctivul cu Konjunctiv 1 / 2, îmi cam dă cu virgulă...
La ambele, verbele neregulate, moartea mea....
einstein1984
Macar nu trebuie sa inveti pe de rost la fiecare substantiv genul....
Bwwlan
Laguna 1 1.9dti merita la 1.700?
Masina are TUV nou si cica nu are rugina. De la prim proprietar.
cj98czh
1700 pt. o masina de 23 de ani? alea aunt masini pt. Filip ..
Bwwlan
True; pe de alta parte, astea par a fi preturile.
Daca te uiti pe mobile dupa o Laguna diesel pana in 2005, care sa aiba TÜV macar 18 luni si mai putin de 200K km., masinile-s intre 1.500 si 2.950 Euro.
La VW, Peugoet si Citroen preturile medii sunt chiar mai mari...
cj98czh
eu nu pricep de ce te incapatanezi sa cumperi unele asa de vechi .. am inteles ce vrei sa faci, dar eu tot nu as lua babute din astea ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.