Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Achizitie masina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
M.C.
Here we go again! respekt.gif
lurk0000.gif
Barhi,ai legatura....... 111.gif
AndreiMR
QUOTE(vallixx @ 23 Mar 2016, 08:51)
Loganul, ca si Rapidul dealtfel, sunt undeva peste clasa mini si sub clasa compactelor, asa ca pentru piata europeana care clasifica in functie de segmente au fost incadrate in segmentul C, unde sunt subcompactele si compactele, astfel incat amandoua sunt incardrate ( corect zic eu ) la subcompacte.

Nu-ti mai argumentez de ce Loganul este ca si clasificare peste Polo pentru ca am facut-o cu argumente cand discutam treaba cu masinile de politie. Si pentru ca singurul tau argument a fost " stiu eu mai bine", permite-mi sa ma indoiesc de el

La fel e si cu Rapid. Marketingul VAG poate o vinde ca si compacta. Nu-i gresit in totalitate, insa nici 100% corect nu este.
Segmentul C, include subcompacte si compacte, asa ca daca masina apartine de segmentul C ei o pot vinde ca si compacta fara sa minta decat 50%. tongue.gif
*



Clasificarea generala e urmatoarea: clasa mini (segment A), cu Fiat Panda, VW Up, Skoda Citigo etc; clasa mica (segment B ) cu Clio, Fabia, Fiesta etc si clasa compacta (segment C) cu Megane, Octavia, Golf Focus etc. Skoda Rapid, Logan, Peugeot 301 sunt sedanuri de clasa mica...mai mari, ce-i drept, decat hatchurile pe care sunt bazate dar asta nu le incadreaza in clasa compacta. Asta e clasificarea clasica, folosita si de presa auto pentru comparative, si oarecum apropiata de segmentarea oficiala facuta de CE...unde apar niste categorii separate gen Luxury Cars si Executive Cars, dar unde modelele de clasa mica (sau supermini, cum zic englezii) sunt incadrate in segment B si modelele compacte in segment C, chiar daca la C ei zic medium cars, de fapt aici se incadreaza Golf&co. Am pus atasat si documentul CE care contine impartirea aia pe clase, in articolul 10 spune clar ca limitele intre segmente nu sunt 100% precise din cauza dimensiunilor, dar clasificarea se face si in functie de pret, imagine, dotari si optionale...de unde si argumentatia mea cum ca Rapid nu e in clasa compacta sleep.gif . Mai pun si un articol unde explicat si mai clar, exemple sunt masini americane unele si la ei difera oarecum clasificarile la anumite modele...dar se intelege ideea:
http://www.autotrends.org/2010/05/30/vehic...t-does-it-mean/

Adevarul e ca in ultima vreme distinctia dintre clase e mai greu de facut, se folosesc platforme comune pe masini de categorii diferite (Reno Megane, Talisman si Espace, de exemplu), dimensiunile au tot crescut asa ca acum un Polo e cat un Golf de acum 20 de ani, dotarile au inceput sa ajunga si in clasele mai mici...e usor de facut confuzie, si asta speculeaza marketingul celor de la Skoda. Octavia e printre cele mai mari masini de clasa compacta, e chiar mai spatioasa decat unele masini de clasa medie, Superb e cea mai mare masina de clasa medie si depaseste unele masini din clasa superioara ca dimensiuni si spatiu...asta nu face ca Octavia sa fie concurenta pentru Passat, la fel cum Superb nu e concurenta pentru Merc E-Klasse
b76bgaarh
andrei, lasal pe vallix, la el loganu, rapidu, c4 elize e compacta, tehnica nu e importanta.
St
QUOTE(VladSoare @ 22 Mar 2016, 10:48)
Într-adevăr e cam lent și trebuie să apeși mai tare, dar altfel interfața e foarte bine gîndită, foarte logică, iar navigația e clară și ușor de urmărit. Iar dacă-l mai cuplezi și cu o cameră de marșarier, ecranul ăla imens e superb, vezi ca la televizor tot ce-i în spatele mașinii. Comenzile vocale merg și ele foarte bine, chiar și cu accentul meu românesc.
*



Eu am mers cu FF3 facelift ~7000km. Total de acord cu ce zici tu, mai putin treaba cu comenzile vocale. Poate din 2015 pana in 2016 au mai modificat softul, dar eu ma inteleg greu cu ele. Si nu-s singurul.

Si mai e o problema la comenzile vocale, are un "tree" pe care trebuie sa-l cam inveti ca sa le poti folosi eficient. Daca ii dai sa face ceva din afara tree-ului nu stie.
vallixx
QUOTE(AndreiMR @ 23 Mar 2016, 09:39)
limitele intre segmente nu sunt 100% precise din cauza dimensiunilor, dar clasificarea se face si in functie de pret, imagine, dotari si optionale...de unde si argumentatia mea cum ca Rapid nu e in clasa compacta
*


Argumentatia ta este corecta. In plus de ce ai metionat tu, clasificarea se mai face si in functie de "cargo space", deci conteaza cat de cat si portbagajul.

Eu zic ca Rapid este o comapcta mica, adica o subcompacta asa cum o clasifica ei.

QUOTE(b76bgaarh @ 23 Mar 2016, 10:32)
andrei, lasal pe vallix, la el loganu, rapidu, c4 elize e compacta, tehnica nu e importanta.
*


Nenea, stii expresia aia romaneasca "a da ca rama in stanca"?

Ti-am zis atunci si iti zic si acum.
Loganul este SUBcompacta. Nu compacta. SUBcompacta.
Vrei cu BOLD? Ok...SUBCOMPACTA!

De ce ii dai "ca rama in stanca" cu compacta?
SUB compacta nu este acelasi lucru cu compacta, chiat ca sunt foarte apropiate.
La fel cum SUBcompacta nu este acelasi lucru cu supermini. (vezi Logan vs Polo tongue.gif )
AndreiMR
Pai subcompact (clasificarea din US, aceeasi cu supermini din UK) inseamna clasa mica...Fabia, Clio, Polo gen biggrin.gif In US, in subcompact se mai incadreaza si masini din clasa mini europeana, adica Fiat 500, Mini, Toyota Iq...

http://www.consumerreports.org/cro/news/20...-cars/index.htm
vallixx
Eu merg pe clasificarea europeana, cea pe segmente, vorbim de masini europene, in tari europene. Deci de ce m-ar interesa clasificarile americane la o Skoda?

Skoda este o masina europeana, produsa in tara europeana Cehia si care apartine de un concern din tara europeana Germania.

Idem pt. Clio? Sau Polo. Sau Logan.
AndreiMR
Pai...eu ziceam ca in US se cheama Subcompact, in UK se cheama supermini, pe la noi se cheama clasa mica...dar e aceeasi categorie, cu diferenta ca americanii incadreaza si Fiat 500 si Mini tot acolo, fiindca oricum ei nu au astfel de masini, si nu avea sens inca o clasa. In fine, deja ajungem spre ridicol cu dezbaterea asta, pana la urma nici nu prea conteaza unde se incadreaza masina atat timp cat satisface nevoile celui care o cumpara.

Eu doar punctam ca marketingul Skoda e una si realitatea e alta. Daca maine vine unul sa imi vinda o bautura facuta din apa, colorant rosu, arome si alcool, mi-o prezinta ca vin de cea mai buna calitate, dar eu stiu ce contine ea si stiu si cum se face vinul adevarat, nu prea imi vine sa il cred. Cam asa si cu Rapid asta sleep.gif
vallixx
Da, insa e evident de ce ei o marketeaza ca si compacta.
Nu e 100% adevarat la fel cum insa nu e nici 100% fals.
MuciX
Cum zbiara orgoliile imediat ce zici ceva de masina unuia. smile.gif
papa_mulo
E super-ultra-compacta. Au compactat la ea asa tare ca nu mai intelege lumea din ce clasa este.
M.C.
QUOTE(vallixx @ 23 Mar 2016, 12:45)
La fel cum SUBcompacta nu este acelasi lucru cu supermini. (vezi cu telina vs fara telina tongue.gif )
*


Cred ca asa se intelege mai bine.... tongue.gif
b76bgaarh
de la telina i se trage, vede totu marit, clase noi, de astea.
M.C.
Numa' ca era pentru tine iecsplicatia....... radmasa.gif
b76bgaarh
eu nu mananc telina, continuatz.
MuciX
Credeai ca nu se vede?
b76bgaarh
ai tinut lumanarea si stii daca se vede?

ps la mine se aude.
VladSoare
QUOTE(St @ 23 Mar 2016, 10:40)
Eu am mers cu FF3 facelift ~7000km. Total de acord cu ce zici tu, mai putin treaba cu comenzile vocale. Poate din 2015 pana in 2016 au mai modificat softul, dar eu ma inteleg greu cu ele. Si nu-s singurul.

Si mai e o problema la comenzile vocale, are un "tree" pe care trebuie sa-l cam inveti ca sa le poti folosi eficient. Daca ii dai sa face ceva din afara tree-ului nu stie.
*

Așa e, trebuie să respecți ordinea comenzilor, nu le poți da oricum. Dar cu timpul le înveți pe cele cu care lucrezi mai des și înveți în ce ordine să le dai. Iar pînă atunci, îi ceri indicații cînd te împotmolești.
În rest, nu știu ce să zic, pe mine m-a înțeles de fiecare dată. Și nu doar Sync 2-ul, ci și voice controlul de pe Mondeo (non-Sync) îmi merge perfect. Nu știu, poate că-i place accentul meu... intrebare.gif
Sau poate că se mai uită și la om. biggrin.gif tongue.gif
b76bgaarh
te stie de gicacontra.

VladSoare
Așa-i. Îi e frică să se pună cu mine. biggrin.gif
vallixx
QUOTE(b76bgaarh @ 23 Mar 2016, 15:23)
de la telina i se trage, vede totu marit, clase noi, de astea.
*


radmasa.gif radmasa.gif
Hai ca aici ai fost simpatic. N-ai dreptate tongue.gif dar ai fost simpatic. icon_mrgreen.gif
St
QUOTE(VladSoare @ 23 Mar 2016, 15:52)
Așa e, trebuie să respecți ordinea comenzilor, nu le poți da oricum. Dar cu timpul le înveți pe cele cu care lucrezi mai des și înveți în ce ordine să le dai. Iar pînă atunci, îi ceri indicații cînd te împotmolești.
În rest, nu știu ce să zic, pe mine m-a înțeles de fiecare dată. Și nu doar Sync 2-ul, ci și voice controlul de pe Mondeo (non-Sync) îmi merge perfect. Nu știu, poate că-i place accentul meu... intrebare.gif
Sau poate că se mai uită și la om. biggrin.gif tongue.gif
*



Din cauza chestiei cu respectarea comenzilor am renuntat sa folosesc, cu foarte mici exceptii pentru ca la celel mai multe operatii imi lua mai mult sa dau comanda decat sa fac eu manual ceea ce voiam.

Cred ca m-am exprimat eronat cu intelegerea, cred ca 1 din 3 comenzi trebuie repetata. Cel mai comic este la navigatie sa zici nume de localitati/strazi smile.gif) Acolo ma bate maxim. Ma refer la nume romanesti.
mihai_dorin
Dupa vizita la mai multe reprentante unde cred ca am vazut toate modelele, am ramas de ales intre 2 modele: Ford Focus si Opel Astra K.

Haideti sa le iau pe rand:

Toyota- Auris nu se incadra in buget desii ca finisaje si tinuta de drum este superba, Corolla se incadreaza in buget dar doar cu o echiparea de baza unde au un discount substantial care duce pretul masinii la aprox 11.700 Euro.

Renault- Zen-ul este prea chel, Intensul prea scump si fara motoare pe benzina.

Skoda- Rapid-ul ar fi hatchback dar este urat si scump.

Vw si Seat - frumoase dar scumpe in draci.

Peugeot - 308 de test deja troncanea, masina este frumoasa se incadreaza in buget chiar cu motor pe motorina dar zic pas.

Hyundai si Kia - i30 si Ceed-ul mi-au placut ca tinuta de drum, finisajele si materialele din interior nu m-au convins, si ambele au un pret destul de mare pentru ce ofera. Un mare bonus ar fii garantia de 7 ani, respectiv 5 ani.

Fiat si Citroen ies din discutie din motive evidente.


Sa revenim la Astra si la Focus. Focusul are o tinuta de drum superioara Astrei datorita suspensiei si mai are parbrizul incalzit si cam atat ar avea in plus. Astra in schimb are distributia pe lant, motor cu cilindree mai mare si cu 4 pistoane in loc de 3 cum este la Ford, senzori de parcare fata/spate, interfata Android Auto sau Apple Car Play, lumini de zi cu led, lumini ambientale si nu in ultimu rand este mai spatioasa. D[attachmentid=1628030249] iferenta de pret intre cele 2 modele: Astra costa cu rabla : 13824 si Ford: 14275.

Ce parere aveti?


Focus: http://imgur.com/Eqh58XZ
b76bgaarh
Eu as lua opel.
mihai_dorin
Datorita pretului sau dotarilor? Fiindca la Ford eu zic ca mai e de negociat la Opel cam asta ar fi pretul final.
b76bgaarh
Datorita designului interior/exterior, Plus motorul decent.

Baftă.
mihai_dorin
Mersi !
St
La ford ar trebui ca la ~banii aia sa ai titanium cu pachet titanium.
meganus_bicorpus
Am un prieten care are un C'eed de vreo 5 ani si vreo 60000 km, doar bielete antiruliu schimbate si revizii facute la timp, cam asta e toata investitia.Foarte fiabile, generatia noua arata destul de bine, pret decent.
Opel are aceleasi probleme ca si acum 15 ani, multa electronica proasta, o consola centrala foarte aglomerata si greu de utilizat.Calculatoare montate direct pe motor care pica in 4-5 ani, motoare pe benzina anemice si gurmande, foarte confortabile pe drum.
Avani
Opel as lua si eu.
b76bgaarh
QUOTE(meganus_bicorpus @ 13 Apr 2016, 07:01)

Opel are aceleasi probleme ca si acum 15 ani, multa electronica proasta, o consola centrala foarte aglomerata si greu de utilizat.Calculatoare montate direct pe motor care pica in 4-5 ani, motoare pe benzina anemice si gurmande, foarte confortabile pe drum.
*


vezi ca el vorbeste de noul astra.
meganus_bicorpus
Am in neam un Opel Astra J 1,4 90CP, fara turbo...e cea mai jalnica masina cu care am mers, nici cu a 3-a nu poti sa faci o depasire cum trebuie!
AndreiMR
Noul Astra e cu vreo 150 de kg mai usor decat precedentul, are un bord nou cu ecran tactil mare si butoane foarte putine, e mult mai spatios in interior...e cu totul altceva fata de precedentul
b76bgaarh
QUOTE(meganus_bicorpus @ 13 Apr 2016, 08:52)
Am in neam un Opel Astra J 1,4 90CP, fara turbo...e cea mai jalnica masina cu care am mers, nici cu a 3-a nu poti sa faci o depasire cum trebuie!
*


colegu vrea turbo.
mihai_dorin
Pana la urma am ramas la Astra, sper sa fie cea mai buna alegere.
[attachmentid=1628031126]

Pret final: 13.440
AndreiMR
E foarte buna alegerea, si pretul e unul decent pentru ce ofera masina. Ar fi fost faine si farurile Matrix LED, dar banuiesc ca sunt destul de scumpe...in rest are cam tot ce e necesar pentru confort si siguranta
mihai_dorin
Farurile Matrix sunt optiune pe echiparea urmatoare si costa aprox 1200 de euro. Mi se pare destul de mult.
Avani
Foarte ok alegerea, dar rosie?!
Care e termenul de livrare?
b76bgaarh
Normal, crezi ca a ales el?

Așteptare ușoară colegu
mihai_dorin
Voiam albastru inchis dar nu au, iar din restul culorilor doar negru imi place si ala e pacatos la zgarieturi. Termen de livrare 2 luni dar personal ma astept la 3 luni.
AndreiMR
Da ce-are rosu?
mihai_dorin
Eu zic ca arata bine pe rosu:

[attachmentid=1628031127]
MuciX
Rosu imbatraneste urat. Arata bine cat e relativ noua.
AndreiMR
Se rezolva cu polish smile.gif
Avani
E greu de intretinut, mai ales daca ai de vopsit usoare zgarieturi, e greu de gasit nuanta corecta de rosu.
In schimb, rosu se potriveste foarte bine pe ferrari si pe alfa.

user posted image
user posted image
mihai_dorin
Aveam de ales intre negru si rosu, mai putin pretentios e rosu decat negru.
b76bgaarh
rosu imbatraneste f bine, pe langa negru si toate derivatele de la negru la gri.

iar daca e rosu nemetalizta, perlat, kkt, nuanta se nimereste f usor.
Avani
E alegerea ta si e foarte bine, stii cum e aia cu gusturile.
Dintre toate culorile posibile, masina noua, elegenta cat de cat, negru i-ar fi stat cel mai bine tongue.gif
mihai_dorin
Stiu ca arata bine pe negru, dar se vede orice fir de praf si cea mai mica zgarietura.
Avani
Da, asta asa e, nu e deloc comod sa intretii o culoare inchisa, mai ales in Bucuresti. Cu megane-ul, la o zi dupa spalare, vedeai cum troneaza peste tot praful pe ea. Si discutam de un bleumarin.
Mai ales daca mai parchezi si sub copaci, cacareze de porumbei, toate se vad cel mai bine pe negru.

Dar na, ce frumos e pe negru

[attachmentid=1628031128]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.