Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

47 Pages « < 33 34 35 36 37 > »  
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

Daewoo Matiz 0.8 Big Turbo, Because stock is for pussies.

andreist
post 16 Oct 2016, 22:29
Post #1021


betiv fumator consumator de porc


Group: Members
Posts: 819
Joined: 24 November 14




QUOTE
Sau mai rau, m-au luat in ras ca 'uite-l si pe asta cu motorul lui de 0.8'.

Pe mine m-au luat in ras cu 4966 cmc dupa ce am pus injectoare cu debit marit, largit diametrul de intake, schimbat evacuarea, maf'ul, adaugat radiator de ulei, etc, etc, tot ceea ce trebuie pentru a mari puterea la un motor aspirat. Toti mi-au spus ca ei fac tdi'uri si masini uzuale nu au timp de mine cu motoru meu aspirat, desi le-am transmis ca scot din buzunar fara limita. Concluzia e simpla, nici unul de la noi din tara nu stie sa faca decat cele mai simple operatiuni dar pe forumuri se lauda toti ca si cum ar fi cei mai mari experti. Vorbesc de TOTI, ca i-am luat pe rand din toate orasele, in afara de DimSport ( Ceky ) care s-a oferit sa vada despre ce este vorba si ce este de facut.

This post has been edited by andreist: 16 Oct 2016, 22:31


--------------------
Renault W209/R129/Symbol M113/K9K 702
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 17 Oct 2016, 08:13
Post #1022


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




QUOTE(aditza579 @ 16 Oct 2016, 22:12)
E foarte bine daca VEMS ul se poate folosi de senzorii standard, usureaza enorm instalarea si banuiesc ca nu trebuie interventii asupra hardware ului, ca la MSQ.


Pai se poate si cu MSQ fara alte interventii mecanice, dar trebuie aleasa varianta de top care ofera toate aceste posibilitati. Versiunile 'de buget' sunt incompatibile cu ce e prezent pe masina. Cu tot cu taxele de livrare din US, ajunge sa fie mai scump decat echivalentul de la VEMS.

This post has been edited by AmunDei: 17 Oct 2016, 08:28


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 17 Oct 2016, 20:38
Post #1023


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.521
Joined: 26 January 11
From: Constanta




QUOTE(andreist @ 16 Oct 2016, 22:29)
Pe mine m-au luat in ras cu 4966 cmc
au spus ca ei fac tdi'uri si masini uzuale
*



morala e simpla, 5.0 e fo` pussies, mai ales cand se exista tedeiii (zice unu care are dizel softat, pe motorina).


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 18 Oct 2016, 05:26
Post #1024


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




Ma, ia stai asa, ca eu acum vad. Cum adica stock is for pussies? nedumerire.gif

This post has been edited by MuciX: 18 Oct 2016, 05:27


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 18 Oct 2016, 05:31
Post #1025


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




E despre Matiz.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 18 Oct 2016, 08:47
Post #1026


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




E despre ce masina vreti voi, dar hai sa nu inflamam orgoliile biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 18 Oct 2016, 20:32
Post #1027


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.521
Joined: 26 January 11
From: Constanta




QUOTE(MuciX @ 18 Oct 2016, 05:26)
Ma, ia stai asa, ca eu acum vad. Cum adica stock is for pussies? nedumerire.gif
*


ma, ia stai asa! Cate matizuri turbo ai vazut tu?
Nu ti se pare geniala ideea?


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 21 Oct 2016, 16:03
Post #1028


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




O curiozitate pentru practicieni. Cat de mult face sens ca trecerea la o garnitura de chiulasa cu 0.85 mm mai groasa decat cea stock in forma comprimata (aceasta este listata la 1.6 mm in forma necomprimata) sa coboare compresia de la 9.3:1 la 8.5:1?

Intreb acest lucru pentru ca informatiile teoretice necesare pt calcularea compresiei la motorul stock sunt incomplete, a trebuit sa ma folosesc de niste date ale unei generatii anterioare a motorului decat acesta ce este prezent pe masina (si alea erau incomplete). Asadar din doi am facut unul, dar tot nu's sigur daca e bine pentru ca nu am nici o garantie ca ce am gasit pt ambele motoare sunt chiar date corecte.

Evident, varianta buletproof este sa desfaci un motor si sa masori efectiv volumele necesare pt a calcula compresia, dar inca nu am ajuns acolo.

Sau sa modifici compresia din forma pistoanelor, insuficienta datelor insa imi face aceasta incercare aproape imposibila fara a apela la un specialist care sa proiecteze noua forma a pistonului.

This post has been edited by AmunDei: 21 Oct 2016, 16:06


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 21 Oct 2016, 16:14
Post #1029


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Creste grosimea garniturii, scade compresia.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 21 Oct 2016, 16:30
Post #1030


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Da, normal. Intrebarea era daca cifra ce mi-a reiesit mie din calcule pare a fi ce trebuie sau nu.


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 21 Oct 2016, 16:43
Post #1031


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Tu ar trebui sa stii cursa pistonului si diametrul camasii. Chiar asa greu de gasit valorile corecte la astea?

Din 9.3:1 si cursa pistonului ar cam trebui sa afli toate volumele care te-ar putea interesa.
Din diametru si diferenta intre garnituri afli volumul pe care-l adaugi, pe ala-l pui in volumele calculate la pasu' anterior, si din ele afli noul RC.
Banui ca asa ai ajuns la 8.5, nu?


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 21 Oct 2016, 17:19
Post #1032


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Matizul are cursa de 72 mm. Din 9.3 raport de compresie => inaltimea "cilindrului comprimat" e aproximativ 8.67 mm. Daca tu cresti asta din garnitura la 9.52 (cu 0.85 mai groasa) o sa ai o compresie de aproximativ 8.56 la 1. Deci da.

This post has been edited by tatabobu: 21 Oct 2016, 17:20


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Oct 2016, 17:23
Post #1033


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




La 1600 cmc 4 cilindri, la frezare a chiulasei de 0.5mm mi-a crescut rc cu 0.5.
Eu am cilindree unitara de ~400cmc, tu ai de ~300. Baga o 3 simpla si vezi corespondenta la tine. Asta dupa ce faci un raport de volume inainte. Eu am alezaj 77 si cursa 84.5 parca.
Daca nu-ti iese, reluam impreuna.

Sau cum a zis antepostatorul.

This post has been edited by Muttley: 21 Oct 2016, 17:24


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 21 Oct 2016, 17:41
Post #1034


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Daca raportul e de 9.3:1, asta nu inseamna ca volumul total este 10.3?
Babeste ar fi ca 72/9.3=7.74 sa dea generatoarea volumului comprimat.
7.74+0.85=8.6 noua generatoare...
72/8.6=8.3:1 noul raport ?



--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 21 Oct 2016, 18:36
Post #1035


Gangester


Group: Members
Posts: 4.285
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Ultimele 4 postari sunt explicatia prin care poti sustine afirmatia "Engine swap-ul este mult mai simplu de facut decat sa modifici un motor".


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT35
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Oct 2016, 18:40
Post #1036


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




S-o crezi tu. Cat e alezajul? E calcul de 3 randuri.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 21 Oct 2016, 18:51
Post #1037


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Am refacut calculele dupa ce am facut niste cautari in romana pe care sa le inteleg:

Garnitura stock necomprimata are 1.6 mm. A rezultat ca pt a cobori de la 9.3 la 8.5 trebuie o garnitura deeeee 2.3065 mm (diferenta de 0.765)

Daca iau in calcul ca garnitura stock sta comprimata, pare ca si diferenta din calculul original, anume 0.85, este si ea corecta. Nu gresisem dar facusem din datele a doua motoare si nu stiam daca e ce trebuie.

Rezumat:
Compresie stock 9.3 este cu garnitura de 1.6 mm necomprimata
Compresie 8.5 va fi cu garnitura de 2.3065 mm tot necomprimata

QUOTE(Muttley @ 21 Oct 2016, 17:23)
Eu am cilindree unitara de ~400cmc, tu ai de ~300.


Mi l-ai transformat in 0.9 tce motorul diavolului smile.gif)) Huoo!

This post has been edited by AmunDei: 21 Oct 2016, 19:01


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 21 Oct 2016, 20:35
Post #1038


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Ai nevoie de +0.92mm la grosimea stransa. Tu zici ca ti-a dat +0.7.
Parerea mea.

IMG_20161021_213145_HDR_1477074732480.jpg ( Size: 247.73k ) Number of downloads: 619


This post has been edited by Muttley: 21 Oct 2016, 20:39


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 21 Oct 2016, 20:56
Post #1039


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Mi-a dat 0.765 la necomprimat si 0.85 la comprimat.

De a doua valoare nu sunt 100% sigur deci cel mai probabil calculul corect este cel facut de tine.

In orice caz, cand o sa fac operatiunea asta, va trebui o garnitura noua drept matrita asa ca o sa ma raportez la grosimea evident necomprimata pentru manufacturarea ei.


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 21 Oct 2016, 21:38
Post #1040


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Muttley, te-ai complicat. Trebuia sa scoti aria data de alezaj din calcule, pentru ca garnitura adauga volumul unui cilindru perfect, cu inaltimea de 0.85mm, asa ca puteai lucra doar cu inaltimi. Si atunci era un ((72+x)/x)=9.3 => 72/x=8.3. De aici iesea x la care adaugai 0.85 mm si iesea ce am scris eu mai sus.

EDIT: Visu', daca bagi 10.3 oameni intr-un pat de o persoana sunt 10.3 pe un loc. La fel e si cu amestecul din cilindru.

This post has been edited by tatabobu: 21 Oct 2016, 21:43


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 22 Oct 2016, 11:41
Post #1041


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




Cand am facut motorul de Dacie, inainte sa pun garnitura de chiulasa am masurat o cu sublerul electronic si avea fix 1.20 mm la inelele metalice de la cilindrii. Cand l am desfacut, din curiozitatea de a vedea cat se comprima o garnitura din aceasta clasica (nu vorbim de cele metalice multistrat), am masurat o tot cu acelasi subler (motorul aveam cam 15-20k km) si in momentul de fata, in acelasi loc, garnitura avea 1.10 mm, deci s a comprimat cam 0.1 mm (chiulasa a fost stransa la rece, in mai multe etape, pe o perioada mai lunga de timp, fara a fi nevoie de o restrangere dupa un anumit numar de km, la cuplul specificat de producator ~65-70 Nm daca tin bine minte). Daca la tine este vorba fix de acelasi tip de garnitura de chiulasa, poti lua in calcul aceasta comprimare de o zecime de mm pt a supradimensiona garnitura (asta daca cumva cuplul de strangere de la motorul de Matiz nu e mult mai mare), ca dupa strangere sa ai raportul de comprimare dorit.

PS: Iti vei confectiona o garnitura de cupru de grosimea dorita? 1.65 este grosimea unei garnituri standard sau si aceasta a fost facuta anterior?


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 22 Oct 2016, 12:18
Post #1042


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Momentan sunt doar teme pt viitor, motorul ramane pe CR-ul stock de 9.3:1. Grosimea unei garnituri de fabrica este listata conform google la 1.6 mm (cat o fi comprimata, habar nu am, nu am vazut nici una uzata pana acum).


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 26 Oct 2016, 08:05
Post #1043


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Traseu intercooler aluminiu 50 mm

Traseu downpipe inox:
- evacuare principala 50 mm
- evacuare wastegate 35 mm

Dupa cum se vede nu vor fi unite pentru a elimina orice contrapresiune dupa turbina. Bonus, extra zgomot dar doar in boost.

This post has been edited by AmunDei: 26 Oct 2016, 08:18

Attached thumbnail(s)
2.jpg ( Size: 133.55k ) Number of downloads: 520
1.jpg ( Size: 108.64k ) Number of downloads: 509


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 28 Oct 2016, 17:22
Post #1044


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Astazi s-a relocat bateria, s-a montat inapoi o rampa cu injectoare stock + proba de asezare la downpipe si admisie.

A, si prima pornire cu turbina asta. Totul ok pana acum, dar mai e de lucru la asezarea finala a evacuarii + montaj sonda de AFR, repus blow off, filtru aer etc.

Apoi se poate iesi cu ea in teste inainte de soft, sa vedem ca tin toate cuplajele cum trebuie.

Attached thumbnail(s)
2.jpg ( Size: 99.05k ) Number of downloads: 460


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silvanu96
post 28 Oct 2016, 19:17
Post #1045


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.798
Joined: 21 April 15
From: Ploiesti




Vine halloweenuu!
Zici ca e Frankenstein cu venele umflate.


--------------------
Renault Megane 3 2009 Hatch 1.5 dCI 78kw - PH__CSR
Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 29 Oct 2016, 09:25
Post #1046


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal






--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bengal
post 30 Oct 2016, 11:14
Post #1047


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 9 July 11




In cazul in care pe Matiz ai jante din tabla si nu ai vazut groapa, ala esti . Este o tabla ordinara care se indoaie imediat si acolo ai ramas. Am avut odata ghinionul sa indoi 2 jante in aceeasi groapa.
Cred ca si altii au patit-o.


--------------------
Toyota Auris 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 30 Oct 2016, 20:14
Post #1048


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




Pentru cine zicea ca nu tine masina, am gasit un matiz din polonia care merge de mai mult de 50 k kmp cu 100+ hp si 140+ NM pe motor si cutie stock biggrin.gif Tot turbina de diesel, tot racire doar cu ulei.

Deci, se poate. Diferenta e ca la mine vor fi obtinute valorile astea la o presiune semnificativ mai scazuta a turbinei.

This post has been edited by AmunDei: 30 Oct 2016, 20:15


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aditza579
post 30 Oct 2016, 23:41
Post #1049


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 30 January 11
From: Bucuresti




Super! Sper sa te tina cel putin la fel de mult. De curios, cel din Polonia la ce presiune merge. Si inca ceva mai vreau sa te intrebi. Din ce am citit prin topic, ai la baza un T2 si ai zis ca e de diesel. De pe ce diesel provine?


--------------------
Dacia 1610 RS '99 - Under construction
"Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 31 Oct 2016, 09:18
Post #1050


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




97 HP si 140 NM la 0.8 bar, apoi a facut si traseul turboback pe 50 mm si a crescut presiunea la 1 bar, deci a sarit de 100 (turbina stock IHI provenienta Toyota).

A mea e la baza un TB02, stock de pe Citroen BX 1.7 diesel. O am pe cea cu AR-ul mai mic pe evacuare. Cu modificarile de acum cred ca fac 100 fara sa depasesc 0.7 bar.

This post has been edited by AmunDei: 31 Oct 2016, 09:19


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
47 Pages « < 33 34 35 36 37 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 10:54
Dacia