Daewoo Matiz 0.8 Big Turbo, Because stock is for pussies.
![]() ![]() |
Daewoo Matiz 0.8 Big Turbo, Because stock is for pussies.
andreist |
![]()
Post
#1021
|
||
![]() betiv fumator consumator de porc Group: Members Posts: 819 Joined: 24 November 14 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
W209/R129/Symbol
M113/K9K 702
|
|||
AmunDei |
![]()
Post
#1022
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
QUOTE(aditza579 @ 16 Oct 2016, 22:12) E foarte bine daca VEMS ul se poate folosi de senzorii standard, usureaza enorm instalarea si banuiesc ca nu trebuie interventii asupra hardware ului, ca la MSQ. Pai se poate si cu MSQ fara alte interventii mecanice, dar trebuie aleasa varianta de top care ofera toate aceste posibilitati. Versiunile 'de buget' sunt incompatibile cu ce e prezent pe masina. Cu tot cu taxele de livrare din US, ajunge sa fie mai scump decat echivalentul de la VEMS. This post has been edited by AmunDei: 17 Oct 2016, 08:28 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
pishky |
![]()
Post
#1023
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.521 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1024
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Ma, ia stai asa, ca eu acum vad. Cum adica stock is for pussies?
![]() This post has been edited by MuciX: 18 Oct 2016, 05:27 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1025
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
E despre Matiz.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1026
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
E despre ce masina vreti voi, dar hai sa nu inflamam orgoliile
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
pishky |
![]()
Post
#1027
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.521 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1028
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
O curiozitate pentru practicieni. Cat de mult face sens ca trecerea la o garnitura de chiulasa cu 0.85 mm mai groasa decat cea stock in forma comprimata (aceasta este listata la 1.6 mm in forma necomprimata) sa coboare compresia de la 9.3:1 la 8.5:1?
Intreb acest lucru pentru ca informatiile teoretice necesare pt calcularea compresiei la motorul stock sunt incomplete, a trebuit sa ma folosesc de niste date ale unei generatii anterioare a motorului decat acesta ce este prezent pe masina (si alea erau incomplete). Asadar din doi am facut unul, dar tot nu's sigur daca e bine pentru ca nu am nici o garantie ca ce am gasit pt ambele motoare sunt chiar date corecte. Evident, varianta buletproof este sa desfaci un motor si sa masori efectiv volumele necesare pt a calcula compresia, dar inca nu am ajuns acolo. Sau sa modifici compresia din forma pistoanelor, insuficienta datelor insa imi face aceasta incercare aproape imposibila fara a apela la un specialist care sa proiecteze noua forma a pistonului. This post has been edited by AmunDei: 21 Oct 2016, 16:06 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
corbex |
![]()
Post
#1029
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Creste grosimea garniturii, scade compresia.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1030
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Da, normal. Intrebarea era daca cifra ce mi-a reiesit mie din calcule pare a fi ce trebuie sau nu.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#1031
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Tu ar trebui sa stii cursa pistonului si diametrul camasii. Chiar asa greu de gasit valorile corecte la astea?
Din 9.3:1 si cursa pistonului ar cam trebui sa afli toate volumele care te-ar putea interesa. Din diametru si diferenta intre garnituri afli volumul pe care-l adaugi, pe ala-l pui in volumele calculate la pasu' anterior, si din ele afli noul RC. Banui ca asa ai ajuns la 8.5, nu? |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#1032
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Matizul are cursa de 72 mm. Din 9.3 raport de compresie => inaltimea "cilindrului comprimat" e aproximativ 8.67 mm. Daca tu cresti asta din garnitura la 9.52 (cu 0.85 mai groasa) o sa ai o compresie de aproximativ 8.56 la 1. Deci da.
This post has been edited by tatabobu: 21 Oct 2016, 17:20 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1033
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
La 1600 cmc 4 cilindri, la frezare a chiulasei de 0.5mm mi-a crescut rc cu 0.5.
Eu am cilindree unitara de ~400cmc, tu ai de ~300. Baga o 3 simpla si vezi corespondenta la tine. Asta dupa ce faci un raport de volume inainte. Eu am alezaj 77 si cursa 84.5 parca. Daca nu-ti iese, reluam impreuna. Sau cum a zis antepostatorul. This post has been edited by Muttley: 21 Oct 2016, 17:24 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#1034
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca raportul e de 9.3:1, asta nu inseamna ca volumul total este 10.3?
Babeste ar fi ca 72/9.3=7.74 sa dea generatoarea volumului comprimat. 7.74+0.85=8.6 noua generatoare... 72/8.6=8.3:1 noul raport ? |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#1035
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Ultimele 4 postari sunt explicatia prin care poti sustine afirmatia "Engine swap-ul este mult mai simplu de facut decat sa modifici un motor".
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
Muttley |
![]()
Post
#1036
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
S-o crezi tu. Cat e alezajul? E calcul de 3 randuri.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1037
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Am refacut calculele dupa ce am facut niste cautari in romana pe care sa le inteleg:
Garnitura stock necomprimata are 1.6 mm. A rezultat ca pt a cobori de la 9.3 la 8.5 trebuie o garnitura deeeee 2.3065 mm (diferenta de 0.765) Daca iau in calcul ca garnitura stock sta comprimata, pare ca si diferenta din calculul original, anume 0.85, este si ea corecta. Nu gresisem dar facusem din datele a doua motoare si nu stiam daca e ce trebuie. Rezumat: Compresie stock 9.3 este cu garnitura de 1.6 mm necomprimata Compresie 8.5 va fi cu garnitura de 2.3065 mm tot necomprimata QUOTE(Muttley @ 21 Oct 2016, 17:23) Eu am cilindree unitara de ~400cmc, tu ai de ~300. Mi l-ai transformat in 0.9 tce motorul diavolului ![]() This post has been edited by AmunDei: 21 Oct 2016, 19:01 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1038
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ai nevoie de +0.92mm la grosimea stransa. Tu zici ca ti-a dat +0.7.
Parerea mea. IMG_20161021_213145_HDR_1477074732480.jpg ( Size: 247.73k ) Number of downloads: 619 This post has been edited by Muttley: 21 Oct 2016, 20:39 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1039
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Mi-a dat 0.765 la necomprimat si 0.85 la comprimat.
De a doua valoare nu sunt 100% sigur deci cel mai probabil calculul corect este cel facut de tine. In orice caz, cand o sa fac operatiunea asta, va trebui o garnitura noua drept matrita asa ca o sa ma raportez la grosimea evident necomprimata pentru manufacturarea ei. |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#1040
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Muttley, te-ai complicat. Trebuia sa scoti aria data de alezaj din calcule, pentru ca garnitura adauga volumul unui cilindru perfect, cu inaltimea de 0.85mm, asa ca puteai lucra doar cu inaltimi. Si atunci era un ((72+x)/x)=9.3 => 72/x=8.3. De aici iesea x la care adaugai 0.85 mm si iesea ce am scris eu mai sus.
EDIT: Visu', daca bagi 10.3 oameni intr-un pat de o persoana sunt 10.3 pe un loc. La fel e si cu amestecul din cilindru. This post has been edited by tatabobu: 21 Oct 2016, 21:43 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#1041
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Cand am facut motorul de Dacie, inainte sa pun garnitura de chiulasa am masurat o cu sublerul electronic si avea fix 1.20 mm la inelele metalice de la cilindrii. Cand l am desfacut, din curiozitatea de a vedea cat se comprima o garnitura din aceasta clasica (nu vorbim de cele metalice multistrat), am masurat o tot cu acelasi subler (motorul aveam cam 15-20k km) si in momentul de fata, in acelasi loc, garnitura avea 1.10 mm, deci s a comprimat cam 0.1 mm (chiulasa a fost stransa la rece, in mai multe etape, pe o perioada mai lunga de timp, fara a fi nevoie de o restrangere dupa un anumit numar de km, la cuplul specificat de producator ~65-70 Nm daca tin bine minte). Daca la tine este vorba fix de acelasi tip de garnitura de chiulasa, poti lua in calcul aceasta comprimare de o zecime de mm pt a supradimensiona garnitura (asta daca cumva cuplul de strangere de la motorul de Matiz nu e mult mai mare), ca dupa strangere sa ai raportul de comprimare dorit.
PS: Iti vei confectiona o garnitura de cupru de grosimea dorita? 1.65 este grosimea unei garnituri standard sau si aceasta a fost facuta anterior? |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1042
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Momentan sunt doar teme pt viitor, motorul ramane pe CR-ul stock de 9.3:1. Grosimea unei garnituri de fabrica este listata conform google la 1.6 mm (cat o fi comprimata, habar nu am, nu am vazut nici una uzata pana acum).
|
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1043
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Traseu intercooler aluminiu 50 mm
Traseu downpipe inox: - evacuare principala 50 mm - evacuare wastegate 35 mm Dupa cum se vede nu vor fi unite pentru a elimina orice contrapresiune dupa turbina. Bonus, extra zgomot dar doar in boost. This post has been edited by AmunDei: 26 Oct 2016, 08:18 Attached thumbnail(s) 2.jpg ( Size: 133.55k ) Number of downloads: 520 1.jpg ( Size: 108.64k ) Number of downloads: 509 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1044
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Astazi s-a relocat bateria, s-a montat inapoi o rampa cu injectoare stock + proba de asezare la downpipe si admisie.
A, si prima pornire cu turbina asta. Totul ok pana acum, dar mai e de lucru la asezarea finala a evacuarii + montaj sonda de AFR, repus blow off, filtru aer etc. Apoi se poate iesi cu ea in teste inainte de soft, sa vedem ca tin toate cuplajele cum trebuie. Attached thumbnail(s) 2.jpg ( Size: 99.05k ) Number of downloads: 460 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#1045
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Vine halloweenuu!
Zici ca e Frankenstein cu venele umflate. |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1046
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
bengal |
![]()
Post
#1047
|
Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 9 July 11 ![]() |
In cazul in care pe Matiz ai jante din tabla si nu ai vazut groapa, ala esti . Este o tabla ordinara care se indoaie imediat si acolo ai ramas. Am avut odata ghinionul sa indoi 2 jante in aceeasi groapa.
Cred ca si altii au patit-o. |
--------------------
Toyota
Auris
2007
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1048
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Pentru cine zicea ca nu tine masina, am gasit un matiz din polonia care merge de mai mult de 50 k kmp cu 100+ hp si 140+ NM pe motor si cutie stock
![]() Deci, se poate. Diferenta e ca la mine vor fi obtinute valorile astea la o presiune semnificativ mai scazuta a turbinei. This post has been edited by AmunDei: 30 Oct 2016, 20:15 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#1049
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Super! Sper sa te tina cel putin la fel de mult. De curios, cel din Polonia la ce presiune merge. Si inca ceva mai vreau sa te intrebi. Din ce am citit prin topic, ai la baza un T2 si ai zis ca e de diesel. De pe ce diesel provine?
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1050
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
97 HP si 140 NM la 0.8 bar, apoi a facut si traseul turboback pe 50 mm si a crescut presiunea la 1 bar, deci a sarit de 100 (turbina stock IHI provenienta Toyota).
A mea e la baza un TB02, stock de pe Citroen BX 1.7 diesel. O am pe cea cu AR-ul mai mic pe evacuare. Cu modificarile de acum cred ca fac 100 fara sa depasesc 0.7 bar. This post has been edited by AmunDei: 31 Oct 2016, 09:19 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 10:54 |