Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 3 4 5 6 7 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Comportament pe zapada, cat ajuta ESP+ASR

ssilviu
post 11 Nov 2007, 21:07
Post #121


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Varsta in profil este pusa cu scopul de a vedea cu ce fel de oameni am placerea de a conversa pe forum. Atunci cand cineva nu mai are argumente cauta tot felul de motive pentru a desfiinta afirmatiile cuiva. Si se uita eventual la varsta lui din profil si o aduce in discutie in speranta ca poate asa va mai scadea din valoarea afirmatiilor partenerului de debate. Lucru de altfel foarte copilaresc si care imi arata mie cu cine am de a face. Sa stiu cand mai are rost sa explic mai detaliat sau nu ce am avut de spus. Si cand sa renunt pentru ca din motive evidente, nu mai are rost.

PS Ai aici:
http://www.autoshop101.com/forms/brake09.pdf
http://www.mathworks.com/products/simulink...o_absbrake.html
Doua linkuri interesante in care poti sa vezi cum functioneaza un ABS. Sunt puse de Ovis. Stai linistit si eu eram la fel de inversunat ca tine dar nu mi-e rusine sa recunosc ca atunci m-am inselat. Si daca imi demonstrezi ca si acum ma insel nu imi e jena sa recunosc iar.

This post has been edited by ssilviu: 11 Nov 2007, 21:15


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheAlphonso
post 11 Nov 2007, 23:59
Post #122


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 11 March 06
From: Bucuresti




QUOTE(ssilviu @ 11 Nov 2007, 21:07)
Varsta in profil este pusa cu scopul de a vedea cu ce fel de oameni am placerea de a conversa pe forum.

... Si eu care credeam ca am de-a face cu oameni seriosi, care in timpul liber isi impartasesc unii altora EXPERIENTA, acum ma declar dezamagit.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCi 88kW 2002 Privilege - B-XX-LIF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 12 Nov 2007, 00:03
Post #123


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




@Bibanu: imi dau seama ca experienta ta ca si conducator auto nu e prea mare daca nu ai ajuns sa intalnesti fenomeul de tzopaire a unei roti pe franare la masina cu ABS, pt a sesiza fenomenul. Pt asta ai nota 4, stai jos. Aciditatea mea, fireste este un raspuns la atitudinea puerila pe care o afisezi cu alti useri. nono.gif
Unitatea centrala a ABS-ului compara vitezele rotilor doar pt a vedea daca exista diferente de viteze pe ele. Cand exista asa ceva, presiunea in circuitul hidraulic pe acea roata este slabita printr-o valva, pt ca roata sa se deblocheze sau sa se invarta la fel cu celelalte. Insa ABS-ul nu stie urmatoarea chestie: sa aplice celorlalte roti o forta mai mare, care sa suplineasca forta de franare pierduta de roata deblocata. Iar aici intervine EBD-ul (sau AFU) la Reno, prin care sunt aplicate forte de franare diferite pe fiecare roata, pentru a otimiza franarea si pentru a tine masina pe traiectorie. Altfel, masina ar avea tendinta sa se invarta in jurul axei, in cazul unor suprafete diferite pentru rotile stanga si cele de pe dreapta.
Deci optimizarea franarii nu o face ABS-ul ci AFU. ABS-ul doar are grija sa nu ai roti blocate pentru a avea directie. Smecheria e la AFU iar aici era facut la un moment dat un clasament cu diferite masini si comportamentul lor diferit in cazul opririi de la 100km/h, pe suprafete diferite stanga/dreapta. foarte multe masini din acel clasament aveau tendinta ori sa mareasca ff mult distanta de franare ca sa ramana pe traiectorie dreapta ori aveau nevoie de corectie din volan la franare.
Si amice bibanu, mai faci o confuzie: intre patinare si derapare. Sunt 2 fenomene diferite. Tratate, bineinteles diferit de sistemele masinii. Pt patinare ai Traction control iar pt derapare ai ESP-ul.
Deci, cand masina fuge de fund nu patineaza ci derapeaza!
Daca unghiul de bracare al volanului nu este ff mare, dar masina are tendinta sa iasa in decor (nu conteaza ca pe supra sau sub virare) ESP-ul va interveni si-ti va taia puterea pe una din roti sau la amandoua si eventual va frana. E posibil soferul sa nici nu simta ca ESP-ul a intervenit sau sa nu fie nevoie sa contra-bracheze.
De aici si avantajul ESP-ului. Nu intotdeauana simti masina atunci cand trebuie si apuci sa corectezi traiectoria. ESP-ul va interveni mult mai repede, mai brutal sau nu, mai repede sau mai tarziu, depinde de setarea si tipul masinii. Cand nu ai ESP, doar experienta si norocul te salveaza.
Hai sa fim sanatosi!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bibanu
post 12 Nov 2007, 01:39
Post #124


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 19 September 07
From: Bucuresti




@Ssilviu, Garabet Ibraileanu intr-o carte "Privind viata" spune, citez:Nu spune nici odata nimic rau despre tine pentru ca ceilalti s-ar putea sa te creada!
Liber si nesilit de nimeni ai trecut niste date, de ce te-as crede acum cind vrei s-o "dregi"? Iarasi are dreptate TheAlphonso!

@rmg, ai un aforism grozav trecut ca motto, de ce nu tii cont de el?
Referitor la experienta mea ca sofer, desi nu e meseria mea, depaseste virsta ta ,adica e mai veche de 1976.In curind voi avea 55 ani, am condus mult mai mult timp masini fara sisteme performante de frinare si stabilitate si nu am avut nici un accident, asa ca nici acum nu fortez limitele.Sistemul ABS i-l cunosc cu lux de amanunte deoarece tinea de pregatirea mea profesionala, intrucit inainte de a fi folosit la masini a fost folosit la avioane,iar eu in 1976 eram pilot pe MIG-21.
Daca citeai mai atent ce-am scris nu mai faceai afirmatii hazardate.Te citez:ESP-ul va interveni si-ti va taia puterea pe una din roti! Asta poate cu motoare separate pt. fiecare roata, ca la noi astia obisnuitii, prin intermediul cutiei de viteze, motorul transmite puterea SIMULTAN la ambele roti motrice, Laguna nefiind 4X4.Si sa mai stii ceva:in momentul cind ABS-ul sesizeaza ca o roata nu se mai invirte si o defrineaza pentru a te pastra pe traiectorie, defrineaza si roata simetrica(adica de pe cealalta parte a masinii).AFU sesizeza viteza cu care apesi pedala de frina si aplica presiunea MAXIMA de frinare, chiar daca nu ai apasat pedala complet.


--------------------
exRenault, Toyota Camry 2020, Hybrid 2.5/218cp - B11xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 12 Nov 2007, 08:46
Post #125


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




Avem aici, veniti la noi cu probleme: doctori, ingineri, piloti de avioane smile.gif.

Eu, Moise, am vazut tufa arzand, si va spun: fortati masinile in conditii controlate sa simtiti pe pielea vostra ce fac sistemele pe care le disecati cu atata placere.

Mergeti pe un circuit de kart cu masina din dotare. Eventual toti deodata. Veti pleca de acolo oameni fericiti, batandu-va pe spate pentru experienta acumulata si cu o perfecta intelegere a avantajelor si limitelor electronicii de pe masini.
Toate balariile de aici nu fac 2 bani pana nu ai avut un accident intr-o masina fara ESP, accident ce putea fi evitat sau oricum ''usurat" de ESP. Si nici pana cand nu stii exact care e limita aderentei masinii de sub fundul propriu cu si fara ESP.


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 12 Nov 2007, 10:40
Post #126


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




QUOTE(Bibanu @ 12 Nov 2007, 02:39)
Te citez:ESP-ul va interveni si-ti va taia puterea pe una din roti! Asta poate cu motoare separate pt. fiecare roata, ca la noi astia obisnuitii, prin intermediul cutiei de viteze, motorul transmite puterea SIMULTAN la ambele roti motrice, Laguna nefiind 4X4.

Diferentialele se pot monta pe orice tip de masina cu orice tipul de tractiune. Poate afirmatia ta e corecta, dar nu motivand ca Laguna nu e 4x4.
QUOTE(Bibanu @ 12 Nov 2007, 02:39)
Si sa mai stii ceva:in momentul cind ABS-ul sesizeaza ca o roata nu se mai invirte si o defrineaza pentru a te pastra pe traiectorie, defrineaza si roata simetrica(adica de pe cealalta parte a masinii).

Le-ai incurcat un pic. Versiunile moderne de ABS auto lucreaza independent pe toate rotile, cele cu o generatie anterioara lucrand simultan pe puntea spate si independent pe puntea fata. Facand abstractie chiar de partea tehnica, nu crezi ca ar fi o totala idiotenie daca, desi sistemul stie sa lucreze independent, ti-ar "macelari" cu buna stiinta puterea de franare?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 12 Nov 2007, 10:55
Post #127


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




@bh07xyk

Bine zis...bine gandit.


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 12 Nov 2007, 11:18
Post #128


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




@Bibanu: tocmai varsta inaintata e problema la tine! Si tata are carnet de 35 ani dar saracu' habar n-are ce e ala ABS. Si merge foarte bine si nici nu a avut accidente.
Trebuia sa citesti atent si sa vezi ca vorbeam generic de functionarea ESP-ului, pt toate masinile. Iar daca nu ai auzit de diferentiale controlate electronic nu e vina mea. E adevarat ca pe MIG-uri nu ai asa ceva, poate daca aveau, cadeau mai putine prin lanurile de porumb.
Incearca matale sa lasi tractoarele si sa incerci o masina cu ceva sisteme de siguranta activa, sa le vezi in practica cum functioneaza, ca asa din avion par simple.
Iar cu ABS-ul insisti in confuziunea ta. Daca ai arunca o privire la un sistem ABS, ai vedea ca pentru fiecare roata pleaca din pompa de ABS pe fiecare roata o conducta. In pompa, pe fiecare roata exista o valva (pe unele masini cica si 2) care micsoreaza presiunea pe baza informatiilor primite de la senzori, individual. La AFU, stii ceva dar nu stii tot. Pe langa amplificarea fortei de franare mai face ce-ti spuneam mai devreme. IAr sunt rautacios si spun ca poate la MIG-uri AFU sesizeaza viteza cu care franezi, la masini NICIODATA! El nu stie decat viteza masinii si forta cu care apesi in pedala la franare, sesizand o situatie de urgenta amplifica forta de franare. Ideea generala a AFU e sa se foloseasca toata puterea de franare a tuturor rotilor, chiar daca la un moment dat una-doua roti au alt tip de aderenta sau tind sa se blocheze. La fel cum, la masinile moderne, diferentialele electronice incearca sa profite de faptul ca la un moment dat una din rotile motoare are aderenta si nu arunca puterea spre roata fara aderenta sau suspendata (cazul clasic la masinile vechi in care ramaneai cu roata suspendata sau patinai cu una din roti iar cealalta nu zicea nimic, din cauza diferentialului).
Oricum, piloti de avioane, masini sau tractoare ne pierdem in amanunte. Ce era de spus s-a spus, restul e deja gargara.
Ma inclin!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 12 Nov 2007, 11:25
Post #129


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Duminica, pe potopul ala (cine a venit dinspre Alexandia stie ce ploaie a fost) am experimentat din plin la ce e bun ABS-ul. Unul care iesea de pe un drum lateral nu mi-a acordat prioritate si, mai mult, cand in sfarsit a realizat ce e pe cale sa se intample s-a speriat si a oprit fix pe directia mea. Masina s-a oprit la 2m de el desi cand am apasat frana ma pregatisem sufleteste de impact.
Nu vreau sa ma bag in galceava, dar totusi ...domnu' Bibanu (ca altfel nu imi vine sa va mai spun) la varsta d-voastra ar trebui sa fiti mai putin agresiv. Mai e putin si se ajunge la argumente de genul: "eu am dreptate ca am 55 de ani si nu tu ca ai 52" sau "eu sunt destept ca am fost pilot si nu tu ca esti gras"....Apropo domnu Bibanu...felicitari ca nu v-ati prabusit.... biggrin.gif si v-ati mentinut in aer. Tot respectul pt meserie dar nu ar trebui sa ne construim reputatia pe demolarea reputatiei altora.

This post has been edited by dan73205: 12 Nov 2007, 16:19


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut2000
post 12 Nov 2007, 18:13
Post #130


Membru


Group: Members
Posts: 133
Joined: 14 October 06
From: Bucuresti




indiferent de dotari si de masina, fie ea dacia 1310 sau laguna 3....... pe zapada e bine sa iti vezi de treaba si sa fi constient de faptul ca nu s-a inventat masina care sa inlocuiasca soferul..... pentru aderenta maxima recomand.....șenilate.


--------------------
Mazda CX7 2.3 DISI Turbo - 260 cp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bibanu
post 12 Nov 2007, 18:20
Post #131


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 19 September 07
From: Bucuresti




Mi-am trecut virsta deoarece se invoca "experienta redusa" la volan.Constat ca dupa unii e un defect.Am spus de meserie pt. ca de ABS eu nu vorbesc "dupa ureche" ci l-am INVATAT in amanunt, vazind instalatia desfacuta,asa cum este construita.Despre vorbit "generic" referitor la ABS, ESP, si diferentiale electronice sau mecanice parca AICI este sectiunea dedicata pt. Laguna.Nu sint agresiv,dar nici nu cred ca trebuie acceptata impostura si nepriceperea.A scrie ca ESP "va reduce puterea pe una din roti" cind asa ceva nu este posibil din constructie la Laguna denota exact NECUNOASTERE!ABS-ul nu are nici o treaba cu viteza masinii ci sesizeaza daca apesi "lin" sau "brusc"pedala(asta insemnind "viteza de apasare") si atunci AFU aplica forta maxima de frinare.
Ce am postat am scris cu buna credinta, pt. ca am vazut destule masini"tari" dotate cu sisteme de ultima generatie,prin pomi sau stilpi, majoritatea din pacate cu soferi TINERI care s-au bazat prea mult ca au ESP<ABS< AFU.....si au uitat de-o minima prudenta si de faptul ca oricit de "dotata"e masina, tot SOFERUL e cel care conduce.

Probabil c-o sa spuneti" ce mai vrea si mosul asta", dar stiu ca eu ca voi am fost, voi ca mine doar daca ve-ti fi atenti si prudenti!


--------------------
exRenault, Toyota Camry 2020, Hybrid 2.5/218cp - B11xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 12 Nov 2007, 20:42
Post #132


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(Bibanu @ 11 Nov 2007, 01:44)

ssilviu,cu ABS-ul esti complet pe dinafara, lucru care cred ca se explica vazind anul trecut de tine ca data de nastere< 1992>, adica imi dau seama ca la 15 ani si un pic trebuie ca ai o VASTA experienta de sofat,probabil pe la jocuri electronice!

Domnilor moderatori ajunge forumul chat pentru copii?
*


@ bibanu....eu cred ca remarci de genul celor de mai sus nu isi au rostul...se poate spune de ex. elegant despre om ca este in eroare dar nu ca e impostor si nepriceput mai ales ca incazul lui ssilviu sau rmg nu e deloc asa (nu am nici un interes si nici nu obisnuiesc sa magulesc sau sa pup pe careva undeva, e doar simpla constatare citind ce au scris pe forum). De asta am vorbit de agresivitate pentru ca remarcile acide nemotivate asta sunt dupa parerea mea. Acestea fiind zise eu imi cer scuze pentru off-topic care sper ca a folosit in a se realiza ca nu avem nimic de impartit. Loc pe server e destul sa postam cate balarii vrem.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geo_sim
post 12 Nov 2007, 21:22
Post #133


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 25 September 07




Am vazut si eu o data ESP lucran din plin, mai precis asta vara, mergand la mare, pe valea Oltului am intrat mai mult decat prosteste intr-o curba stanga....sincer si acum cred ca fara ESP eram demult in decor.Sunt bune sistemele astea, altfel nu existau , nu?


--------------------
renault Laguna 3 GT, 4Control, ex laguna II 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mrija
post 14 Nov 2007, 00:37
Post #134


Membru Veteran


Group: Members
Posts: 671
Joined: 4 June 07
From: Baia Mare




post-336-1110552475.gif aici nu este un forum pe care sa se afirme unul sau celalalt !!

D-l Bibanu, din ce am citit din posturile DVS ceea ce tine de ABS ca si formare profesionala in domeniul aviatic este ok dupa cum ati afirmat DAR tehnologia e impinsa inainte de tendinta de excelenta in securitate activa la masini. Ceea ce rezulta ca si dumneata si rmg aveti dreptate doar ca vb de acelasi lucru transpus in perioade diferite. E ca si cum am vorbi despre geamurile electrice facute pe fiaturi in anii 80 si ceva si geamurile cu "banana" de acum atat ca tin de alta sfeta tehnica.

Sanatate si poate chiar megem la karting ( aici in Baia Mare acum s-a deschis mellow.gif oricum e misto) si mai ales daca facem o intalnire, ne vom impartasi experienta.
Numa bine.


Ps, daca imi pun in profil varsta de 16 ani, m-ati considera un pustan?

This post has been edited by Mrija: 14 Nov 2007, 00:38


--------------------
Suzuki Gsx 750 R 110 cai la 200kg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bibanu
post 14 Nov 2007, 01:35
Post #135


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 19 September 07
From: Bucuresti




Adevarat, tehnologia evolueaza la masini, dar nici la aviatie nu se mai foloseste tehnica de pe vremea lui Aurel Vlaicu!Ce se pune acum la masini(ABS-ul adica) era pe un avion produs in anii '80 si inca la modul simplificat, la avion( mare ,de pasageri cu 4 motoare) fiind 2 sisteme complete(pincipal si de rezerva) pt. exploatarea normala si un sistem de avarie, in cazul ca cedau primele doua, cu senzori de blocare a rotilor mecanici(inertiali), ca una e sa trebuiasca sa frinezi un corp de 1500 kg. si alta 80-100 de TONE de la 200-220km/h.Nu ma pricep la toate dar "jur pe rosu", sint unele la care CHIAR MA PRICEP!

Cu kartingul, nu stiu, sa-mi mai cada putin din par ca sa fiu chel ca un copil si.....
Mai este vis`a`vis de hotel Bucuresti cofetaria unde-ti facea piure de castane proaspat?

PS. la PS.biggrin.gifA, pt. ca n-ai avea experienta, si ai vazut ai doar din Mai Laguna si ai capatat deja ceva experienta
N-am nimic de impartit cu nimeni, dar totusi SA FIM SERIOSI, ca alfel i-i derutam si pe altii care sint de buna credinta.

In rest s-auzim numai de bine, fara accidente, fara probleme!


--------------------
exRenault, Toyota Camry 2020, Hybrid 2.5/218cp - B11xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sb-55-dan
post 14 Nov 2007, 10:49
Post #136


Membru si atat


Group: Members
Posts: 833
Joined: 6 July 05




Ce bine ca sunteti on topic toti tongue.gif Saracul comportament pe zapada al masinutelor noastre. wink.gif Eu as propune sa nu mai conducem atunci cand conditiile meteo sunt nefavorabile si bineinteles atunci cand sunt favorabile sa nu depasim viteza de 30 km/h biggrin.gif sau sa ne deplasam doar cu bicicletele rolleyes.gif
Hai terminati odata polemica asta fara rost.


--------------------
renault Laguna II, Laguna III 2003, 2011
Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
digitalreno
post 14 Nov 2007, 16:13
Post #137


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 27 July 07




experieta personala cu esp care la mine prezinta fenomene anormale intermitent adica intra uneori fara motiv in functiune
: 1. prima actiune pe care o execută este reducerea cuplului motor
2 franeaza diferentiat rotile pentru readucerea pe traiectorie ( interior , exterior, fata, spate combinatii ) lucru probat pe suprafete alese special gen curti inetrioare de depozit pe care am imprastian nisip tocmai pentru a verifica diverse urme de franare , derapare,

la subiect !!!! abs+esp include si controlul tracțiunii lucru fff usor verificat prin plecari bruste de pe loc pe suprafete alunecoase cand veti vedea clipind martorul esp si veti constata ca motorul nu se tureaza
. dupa experienta meu privind sistemele respective intrarea in functiune a controlului tractiunii la urcarea pantelor inzapezite este folositoare .
sa nu uit motivatia :aceeasi zi, aceeasi panta , acelasi sofer masini diferite total dar ambele ale mele cu care am peste 50.000 scenic, 150000golf deci le cunosc pe fiecare , am putut urca mai usor cu scenic (esp ) decat cu vw golf 2 culmea cu tractiune integrala (syncro) !!!!!!!!!!!!
anvelope de iarna acelasi producator sava ( evident dimensiuni diferite )
daca apar discutii nu pot fi decat din greutatea diferita clar ale masnilor si din diametrul anvelopelor, dar pe mine personal controlul tractiunii m-a impresionat


--------------------
renault scenic 2002/expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RikyKaka
post 14 Nov 2007, 19:21
Post #138


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 12 November 07
From: B / Cta




Abia am luat masina si am si experimentat ce-i cu esp-ul...fara voia mea bineinteles...cu voia unuia cu o dacie 1300 care a decis sa franeze brusc pe dn1 si sa opreasca pe dreapta fara sa dea semnal. In timpul asta eu ma asiguram in oglinda stanga ca pot sa-l depasesc (drum cu 2 benzi). Norocul a fost: 1. ca puteam sa-l depasesc!!! 2. ca am tras brusc de volan, masina a fugit de fund, dar a revenit rapid pe traseu.
Incidentul a avut totusi o victima: 6-pack-ul de bere din portbagaj. S-au salvat 2 sticle... pe care ... le-am baut (ca sa parafrazez din Caragiale)...


--------------------
Renault Laguna 2002 - GE-EA 841
Laguna 2 Privilege 1.9 dCi 2002 140.000 km
I'm lovin' it!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vlad_laguna
post 18 Dec 2007, 19:35
Post #139


Membru autentic


Group: Members
Posts: 439
Joined: 18 December 06




de cand a dat inghetul pe jos am inceput sa folosesc esp si abs-ul cu sau fara voia mea. am o nelamurire in legatura cu esp-ul asta. in momentul in care martorul de pe bord este stins si incerc sa demarez tare, simt cum intra esp-ul si limiteaza plecarea de pe loc. bun...am zis sa apas butonul din bord pe care scrie esp sa vad , atunci cum mai reactioneaza. am ramas surprins sa vad cu....nu reactioneaza. la plecarea de pe loc tare, gheata sub roti, face exact ca o masina fara esp. intrebarea mea este: cand am esp pornit si cand e oprit? adica, am impresia ca daca martorul de pe bord nu e aprins, esp-ul intra cand e nevoie. daca in schimb apas pe butonul din bord, martorul se aprinde, dar masina nu reactioneaza. mi se pare mie, sau de la butonul ala opresti activitatea esp-ului? sau aici e vb de controlul tractiunii? practic, nu stiu daca exista posibilitatea de a opri esp+asr,si daca da, cum se face?multumesc anticipat


--------------------
VW Passat 3C 2006 - OT-03-VTG
VW Passat 3C-2006, 140 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccezar2004
post 18 Dec 2007, 20:01
Post #140


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.723
Joined: 26 February 05
From: .sk




RTFM!

P.S. dezactiveaza temporar esp-ul


--------------------
Laguna II.2 INITIALE 2.0dci 150CP, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_0434
post 18 Dec 2007, 20:06
Post #141


Membru autentic


Group: Members
Posts: 315
Joined: 26 December 06




la modelele dupa 2005 scrie pe buton ESP OFF ,deci daca apesi pe buton si se aprinde martorul in bord ai decuplat esp-ul


--------------------
renault laguna II 2002 1.9 dci 79kw estate expresion
ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Dec 2007, 20:12
Post #142


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Butonul DEZACTIVEAZĂ ESP-ul... Sistemul este automat activat la pornirea motorului, deci nu e necesar să apeși nimic pentru a funcționa... Rolul butonului este de a dezactiva sistemul când ai chef de joacă (te mănâncă ceafa)...

Corect, RTFM!!!


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 18 Dec 2007, 20:15
Post #143


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Pai si alea de dinainte de 2005 au acelasi buton cu aceeasi functie.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 18 Dec 2007, 20:39
Post #144


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




QUOTE(vlad_laguna @ 18 Dec 2007, 20:35)
de cand a dat inghetul pe jos am inceput sa folosesc esp si abs-ul cu sau fara voia mea. am o nelamurire in legatura cu esp-ul asta. in momentul in care martorul de pe bord este stins si incerc sa demarez tare, simt cum intra esp-ul si limiteaza plecarea de pe loc. bun...am zis sa  apas butonul din bord pe care scrie esp sa vad , atunci cum mai reactioneaza. am ramas surprins sa vad cu....nu reactioneaza. la plecarea de pe loc tare, gheata sub roti, face exact ca o masina fara esp. intrebarea mea este: cand am esp pornit si cand e oprit? adica, am impresia ca daca martorul de pe bord nu e aprins, esp-ul intra cand e nevoie. daca in schimb apas pe butonul din bord, martorul se aprinde, dar masina nu reactioneaza. mi se pare mie, sau de la butonul ala opresti activitatea esp-ului? sau aici e vb de controlul tractiunii? practic, nu stiu daca exista posibilitatea de a opri esp+asr,si daca da, cum se face?multumesc anticipat
*


In primul rand tu vrei sa vorbesti despre ASR nu despre ESP
ASR = anti skating regulator adica anti patinare (nu prea sunt convins ca am scris corect in engleza)
ESP = electronic speed program care te ajuta la revenirea pe traiectoria dorita in cazul derapajelor

Butonul ESP actionat INHIBA ambele functii, dupa cum bine ai sesizat. Multi care doresc sa faca sport, nu vor putea angaja masina intr-un derapaj controlat cu esp activat. Nici nu vei putea intoarce cu patinarea rotilor in R pe zapada daca ai ESP activat, caci rotile vor fi impeidicate sa patineze de catre serviciul ASR.

In concluzie, m-am jucat si eu putin cu masina intr-o parcare destul de larga si am simtit efectul foarte eficace al celor doua functii.
am inceput prin a trasa prin zapada proaspat asternuta (2cm zapada proaspata peste zapada batuta) un traseu in forma de L mai precis am simulat u colt de strada.

Varianta 1
se doreste viraj dr fara franare cu acceleratie moderata la o viteza acceptabila, deci conditii normale de rulaj.
Cu ESP activat in momentul cand masina a devenit subviatoare, deci tendinta era ca fata sa iasa in exteriorul curbei s-a franat roata spate dr, s-a redus (nu total) acceleratia masina a revenit pe traiectoria aleasa (viraj dr cu volanul aprox 250º)
In mometul redresarii volanului a revenit acceleratia dar a inceput sa patineze si a intrat ASR in functie, blocand succesiv rotile tractoare in functie de patinarea lor.
Varianta 2
acelasi viraj dr de data aceasta, am tras brusc fr de mana si am eliberat-o imediat, . deci am dat numai un impuls ca sa angajez derapajul de spate, acceleratie constanta si moderata. Reactia afost prompta dar numai dupa ce am eliberat fr de mana, s-a franat roata din fata st, masina a revenit pe traiectorie, apoi a franat foarte putin spate dr, apoi a revenit acceleratia la valoarea prestabilita. Viteza a fost suficienta si nu a mai patinat, deci ASR inactiv de data asta.
Varianta 3
acelasi viraj, de data asta cu ESP dezactivat (buton actionat si martor aprins) am incercat sa am aceeasi viteza si samanevrez volanul in aceeasi maniera. sigur ca intr-o situatie reala era dezastru. Am depasit "marcajele" cu fo 3m si masina s-a dus sanie aproape triectorie rectilinie desi rotile erau bracate la fel ca in cazurile precedente.
Varianta 4
acelasi viraj, de data asta rulaj cu spatele. Imediat dupa angajarea derapajului s-a redus gazul total, s-a franat roatadr spate cu alternante la st fata, dar nu am reusit sa pastrez conrtrolul "marcajelor" Am calcat marcajele la trei incercari repetate de fiecare data cu fata dr sii o data am iesit si cu spatele din marcaj.
aici nu stiu daca eu am fost de vina sau nu se poate controla perfect aceasta situatie in mod electronic.

Incercati sa va imaginati cu un obiect pe o masuta ca o simulare a miscarii masinii descrierea de mai sus si o sa intelegeti perfect reactiile ESP-ului.


Ar fi bine daca si altii ar posta experientele lor voite sau nevoite in legatura cu ESP, nu atat pentru a intelege cum functioneaza (multi cunosc foarte bine acest lucru) ci pentru a afla diferite reactii la diferite modele de Renault


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 18 Dec 2007, 21:02
Post #145


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




at fi intradevar foarte bine sa descrie mai multi asa cum ai scris matale experientele avute

faza cu franade mana am incercat-o si eu cu butonul esp on respectiv off si diferentele nu sufera coparatie. in mod normal cu sitemul pornit masina nu permite deraparea in lateral mai deloc vs, cu butonul apasat si martorul aprins, se duce lateral fara nici o problema.


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Dec 2007, 21:03
Post #146


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(RADU__ @ 18 Dec 2007, 20:39)

ESP = electronic speed program 
*



Electronic Stability Program.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 18 Dec 2007, 21:13
Post #147


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




@c\Catalin Marinarul
corect.... asa este. Am scris balarii in traducere "libera"


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 18 Dec 2007, 21:53
Post #148


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Ca sa simtiti si mai bine ceea ce povestea Radu mai devreme incercati cand luati curba sa nu accelerati, pt ca atunci oricum intervine controlul tractiunii si o sa va pacaleasca. Puteti si sa debraiati. Cand intrati in curba urmariti si incercati sa simtiti ce face masina. Bineinteles ca o sa vedeti in bord ESP-ul cum se aprinde.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 19 Dec 2007, 00:51
Post #149


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




QUOTE(RADU__ @ 18 Dec 2007, 21:39)
ASR = anti skating regulator  adica anti patinare (nu prea sunt convins ca am scris corect in engleza)
ESP = electronic speed program  care te ajuta la revenirea pe traiectoria dorita in cazul derapajelor
*



ASR = Acceleration Slip Regulator - mai pe romaneste = controlul tractiunii ( TCS = Traction Control System ) si alte zeci de denumiri comerciale.
ESP= Electronic Stability Program - mai pe romaneste = controlul electronic al stabilitatii, la fel, sub tot felul de denumiri comerciale.

Pentru ESP, ideea este destul de simpla.
Exista un senzor in coloana de directie care "vede" unde anume vrea soferul sa se duca masina si exista 4 senzori la fiecare roata ( de obicei aceeasi ca pentru ABS ) care detecteaza traiectoria reala a vehiculului. Mai pot exista pe langa senzorii de la roata si diferiti senzori de forte de acceleratie. Un procesor isi da seama de vointa soferului si de traiectoria reala a masinii si incepe sa franeze individual fiecare roata in parte pentru a aduce astfel masina pe traiectoria dorita de sofer. La ESP evoluate ( mai ales pentru 4wd ) se poate aplica si cuplu.
ASR sau TCS nu face decat sa distribuie cuplu motor catre roata puntii motoare care nu patineaza intr-un anumit moment.
Amele sisteme folosesc procesoare relativ puternice, astfel incat adunarea de informatii + actiunea asupra rotii are loc destul de rapid.

Nu cred ca se poate spune ca se aplica o regula pentru functionarea ESP. Tocmai fiindca situatiile sunt particulare, soferiii sunt particulari. Este un sistem care gandeste in timp real si actioneaza in consecinta.

La o serie de masini, nu stiu daca si pentru Laguna, la apasarea butonului de decuplare ESP se decupleaza doar TCS, urmand ca ESP sa intervina totusi la nevoie, fie ca de obicei, fie mai tarziu. Nu am incercat la Laguna fiindca masina este foarte subviratoare in situatii limita si nici nu prea am avut unde sa incerc.

Ar fi bine sa nu incercati cascadorii cu ESP decuplat, sau macar sa le incercati macar unde sunt foarte mici sansele sa se intample ceva rau. Mergeti cu el tot timpul cuplat. Este cel mai bine.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 19 Dec 2007, 08:56
Post #150


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.726
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Tineri, batrani, piloti, profesionisti, amatori, ESP-uri , ASP-uri...
De-aia imi e drag mie reno forum.
Sper sa ne vedem cu bine si la anul. Cu ESP sau fara, sa aveti sarbatori fara accidente! victorie.gif


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th May 2025 - 21:04
Dacia