Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 4 5 6 7 8 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Comportament pe zapada, cat ajuta ESP+ASR

sb-55-dan
post 19 Dec 2007, 09:05
Post #151


Membru si atat


Group: Members
Posts: 833
Joined: 6 July 05




La fel si pt tine biggrin.gif
DRIVE SAFE!!!! sofer1.gif


--------------------
renault Laguna II, Laguna III 2003, 2011
Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oty78
post 21 Dec 2007, 09:48
Post #152


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 10 November 07




ia uite cum fuctioneaza abs, asr, esp, pt toti aceea care se dau ingineri, piloti si mau stiu ce.
Si apropo crede-am ca acest site are ce sa te invete, dar vad ca toata lumea isi da cu parerea de aiurea pe aici.
Si pt cineva care spunea ca nu stie cand se aprinde ESP-ul sau nu, se aprinde si cand pleci de pe loc si rotile iti patineaza, normal ca nu e ESP-ul, este ASR-controlul antidemarajului, care e incorporat in ESP.
Si ca o cuncluzie daca ai ESP ai ABS, ASR, EBD.


--------------------
renault laguna II 1,9dCi 2005 expresion full option, fara nav
[COLOR=green]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 21 Dec 2007, 09:55
Post #153


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




OFFTtopic...

oty78...vad in semnatura ta si in mai multe topicuri scirse de tine ca tot spui ca masina ta este full.....laguna full option in varianta expression???????...pai versiunea asta mai are muuuuuulllllllt si bine pana la full option.....

Ordinea este asa:

Autentique
Expression
Dymamique
Privillege
Initiale

Deci tu ai a doua varianta de echipare...pana la full ohohohoho cate lipsesc de pe ea....tongue.gif tongue.gif

This post has been edited by cj98czh: 21 Dec 2007, 18:06


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Dec 2007, 10:11
Post #154


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Uite răspunsul...

QUOTE(oty78 @ 21 Dec 2007, 09:17)
parerea mea este sa gasesti un fraier care sa o cumpere, ca dupa cate probleme ai, cred ca ai luat o mare teapa cu masina.
*




This post has been edited by Catalin Marinarul: 21 Dec 2007, 10:12


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 21 Dec 2007, 11:07
Post #155


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




Ia uite ce zice mai jos un om informat. Luati aminte!

QUOTE(oty78 @ 10 Nov 2007, 07:58)
sal toata lumea vb de ASR aici dar de fapt eu nu am vazut asa ceva scris nicaieri in cartea teh de la laguna, da la skoda, wv, audi est ASR si au si buton de decuplare. Din cate am inteles eu la renault s-ar numi AFU daca cine stii mai multe il astept sa ma contrazica, bine ca alaturi de AFU mai sunt o gramada de abrevieri pe acolo. EU pe masina nu am decat buton de decuplare a ESP si atat.
*






Deasemenea, nu cred ca e frumos sa scrii intr-un topic ce a scris altcineva cu 2-3 pagini inainte.

QUOTE(mannick @ 10 Nov 2007, 21:38)
Pe zapada si gheata, la fel de utile ca si in rest:

*




--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Dec 2007, 11:21
Post #156


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(oty78 @ 10 Nov 2007, 07:58)
sal toata lumea vb de ASR aici dar de fapt eu nu am vazut asa ceva scris nicaieri in cartea teh de la laguna, da la skoda, wv, audi est ASR si au si buton de decuplare. Din cate am inteles eu la renault s-ar numi AFU daca cine stii mai multe il astept sa ma contrazica, bine ca alaturi de AFU mai sunt o gramada de abrevieri pe acolo. EU pe masina nu am decat buton de decuplare a ESP si atat.
*




QUOTE(oty78 @ 21 Dec 2007, 09:48)
... ia uite cum fuctioneaza abs, asr, esp, pt toti aceea care se dau ingineri, piloti si mau stiu ce.
Si apropo crede-am ca acest site are ce sa te invete, dar vad ca toata lumea isi da cu parerea  de aiurea pe aici.
Si pt cineva care spunea ca nu stie cand se aprinde ESP-ul sau nu, se aprinde si cand pleci de pe loc si rotile iti patineaza, normal ca nu e ESP-ul, este ASR-controlul antidemarajului, care e incorporat in ESP.
Si ca o cuncluzie daca ai ESP ai ABS, ASR, EBD.
*



Va să zică te-ai trezit și faci pe profesorul acum? radmasa.gif

AFU te-ai lămurit ce este?

(ca să nu-ți ia asta încă o lună, îți spun că este abrevierea de la Asistență la Frânarea de Urgență)

L.E.: Scuze Tiberiu, n-am apucat să văd, ai observat primul plagiatul și bravarea...

This post has been edited by Catalin Marinarul: 21 Dec 2007, 11:31


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OVIDIUS
post 21 Dec 2007, 11:58
Post #157


bogat în valori simple


Group: Members
Posts: 1.726
Joined: 14 February 05
From: Orasu' lui Bucur




Omul va invata pe voi nestiutorii si ce primeste? Critici! Nerecunoscatorilor! icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Laguna 2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004
Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oty78
post 21 Dec 2007, 12:53
Post #158


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 10 November 07




vinovatii nu sunt ei ci moderatorul acestui site care lasa sa se balacareasca toti pe aici.
intrebare e un site tehnic sau de mistocarii?



--------------------
renault laguna II 1,9dCi 2005 expresion full option, fara nav
[COLOR=green]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 21 Dec 2007, 13:04
Post #159


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Aici te afli pe o sectiune tehnica.
Prin urmare:
- nu stii, intrebi;
- dai un sfat doar daca esti sigur pe ceea ce spui;
- daca cineva iti solicita un argument, il furnizezi
Nimeni nu s-a nascut invatat si eu cred ca, cel putin pe sectiunea Laguna, nu se fac mistocareli ieftine si se discuta relativ civilizat.

Mai sus, tot ceea ce s-a facut a fost sa se reproduca parte din posturile tale. Cel putin asta vad eu.
Concluziile le trage fiecare cum crede de cuviinta.



Nu cred ca esti in postura de a judeca modalitatea de moderare pe aici. Daca ai vreo problema si cu asta, te rog foloseste http://www.reno.ro/Probleme-administrative-f7.html




--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bibanu
post 21 Dec 2007, 17:58
Post #160


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 19 September 07
From: Bucuresti




QUOTE(OVIDIUS @ 21 Dec 2007, 11:58)
Omul va invata pe voi nestiutorii si ce primeste? Critici! Nerecunoscatorilor!  icon_mrgreen.gif
*




QUOTE(oty78 @ 21 Dec 2007, 12:53)
vinovatii nu sunt ei ci moderatorul acestui site care lasa sa se balacareasca toti  pe aici.
intrebare e un site tehnic sau de mistocarii?
*


@OVIDIUS, te-ai prins ca omu` NU S-A PRINS ?!!!

Craciun fericit !


--------------------
exRenault, Toyota Camry 2020, Hybrid 2.5/218cp - B11xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 21 Dec 2007, 21:09
Post #161


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Nu s-a prins dar s-a aprins! Chill... ne mai place sa si glumim!

SF! (plagiat carcotasi)


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 21 Dec 2007, 22:43
Post #162


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Misto vine de la germanul stock (baston) ...mit stock=cu baston. In perioada interbelica cine era om de vaza musai era cu baston...adica misto.
Acest site este unul tehnico-mistocaresc. Asta inseamna ca cine nu stie tehnica trebuie sa-si asume mitstockul:D

Intrebare on topic: se aude un zgomot destul de puternic (o pacanitura) atunci cand intra in actiune esp-ul? Intreb pentru ca la un moment dat, la 110 km /ora am prins cu rotile din dreapta o baltoaca pe sosea. Am simtit o smucitura dar nu prea puternica. Puternic a fost zgomotul. E singura (dar probabila) experienta a mea legata de ESP.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Dec 2007, 23:21
Post #163


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Depinde... Ca zgomot, de obicei seamănă cu cel făcut la funcționarea ABS-ului, un hârâit sub mașina, în zona roții sau roților frânate pentru a corecta traiectoria mașinii... Dar e greu de spus că se aude așa sau altfel, depinde de situație, de suprafața pe care rulează roțile, de ureche, etc... smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 21 Dec 2007, 23:49
Post #164


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Zgomotul l-am auzit pe dreapta intr-adevar si mi-a sunat ca o pacanitura. Poate m-am inselat pentru ca in acelasi timp era si panza de apa care rapaia pe sub masina. Oricum am mers pe zapada si abs-ul s-a dovedit foarte util. Am mers si pe ceata deasa si am franat foarte puternic iar masina a mers fix in directia data de volan...asta pentru ca o doamna parcase mai mult pe sosea decat in afara, fara lumini aprinse ca sa nu mai vorbesc de triunghi.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 23 Dec 2007, 01:24
Post #165


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




ESPul in sine nu face nici un zgomot, este un software. Asa cum este in general cunoscut (si foarte bine explicat in filmuletul de mai sus) decide, dupa caz, daca:
1. sa franeze unele roti , vei auzi si simti ca si in cazul ABSului franele lucrand si tremurat in pedala de frana
2. sa taie din puterea motorului, caz in care nu vei auzi nimic, doar ca poti fi cu pedala de aceleratie la fund si motorul nu se va tura pana cand computerul care ruleaza softul respectiv nu va fi convins de senzori ca rotile motoare au aderenta. Aceasta poate dura cam o jumatate de secunda, fiind motivul pentru care ESPul se decupleaza cand vrei performanta pura (circuit etc)


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 23 Dec 2007, 22:19
Post #166


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Dan, e de la ESP+Traction Control. Pt ca atunci cand te urci pe apa cu una din rotile motoare, intra in acvaplanare si da sa se invarta in gol. Si atunci este actionata frana pe roata respectiva. coroborat cu socul care-l simti cand dai in apa, de parca loveste o bordura, probabil este senzatia si zgomotul pe care l-ai auzit.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 18 Dec 2009, 23:45
Post #167


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




Posesor de L2 cu esp.........Odata cu zapada asta am vrut sa vad cum functioneaza ESP-ul, pe zapada afinata si de vreo 10 cm, in parcarea unui supermarket nu am sesizat ca a intrat ESP, adica masina tot avea tendinta sa fuga de spate iar becul din bord care semnaliza intrarea ESP nu clipea.E drept ca nam avut nici viteza mai mare de 30 km/h, fiindca
parcarea era cam mica , dar masina nu mia dat senzatia ca ar corecta traiectoria fiindca tot avea senzatia ca ar fugi de spate, nu mult astfel incat sa o intorc in loc . ABS ul lam simtit cum intra la frinare pe zapada, dar ESPul nu......nu ar fi trebuit sa sezisez dc intra , sau intra f tirziu? A mai incercat cineva chestia asta ? SE manifesta la fel sau am eu o pb? Mentionez ca nu am nici o eroare in bord, iar la plecarea de pe loc nu am avut pb cu zapada, asta si fiindca am cauciucuri de iarna Continental.


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 18 Dec 2009, 23:51
Post #168


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.886
Joined: 4 February 09




calc-o mai tare la plecarea de pe loc,cauciucurile tale nu vor face fata aderentei scazute si vei patina iar daca se aprinde ESP este ok.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TwistR
post 19 Dec 2009, 09:45
Post #169


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 2 November 08




hai sa sar si eu cu o parere:
saptamana asta , mai precis marti , am apucat sa testez foarte riguros comportamentul pe zapada al masinii (laguna 2) atat cu , cat si fara esp , pe un drum superb ( intre miercurea ciuc si tg secuiesc) care e gen poiana brasov dar de vreo 40 km lungime. (era necuratat drumul)
concluziile :
cu esp : daca esti mai experimentat , si conduci putin mai la limita , exista momente in care te incurca , destul de tare. va dau si un exemplu : curba la circa 60 grade stanga , buuun : am luat stanga , a inceput sa fuga spatele , am corectat luand dreapta ca sa indrept masina , si fiindca e si permisiv esp`ul , a intrat cand imi era lumea mai draga , adica cand eram in curba LA STANGA cu rotile virate spre DREAPTA si a inceput sa imi franeze spatele , moment in care masina a tras violent dreapta.
fara esp : mult mai bine in ceea ce priveste experienta condusului , dar nu este recomandata dezactivarea in general.
in concluzie , este foarte bun la a te scoate din situatii limita , dar e si ciudat , pana va obisnuiti cu el , pt ca are un grad cam mic de permisivitate , asa ca trebuie sa va obisnuiti sa nu sariti repede sa corectati din volan , ca poate sa va taie entuziasmu cand va e lumea mai draga si sa ajungeti in sant.
Puteti avea linistiti toata increderea in el daca nu va pierdeti la volan si sa incepeti sa trageti in toate partile de volan.
pana la urma , cum spuneau si colegii , ce e intre volan si scaun conteaza
si sfatul meu , pe zapada plecati cu a 2-a de pe loc , ca sa evitati patinarile si etc.
sarbatori fericite


--------------------
Renault Laguna '04
créateur d’automobile
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 19 Dec 2009, 18:51
Post #170


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




Azi am fortat-o mai tare la plecarea de pe loc, pe moment nu mi sa aprins deloc martorul ESP, ci pe o portiune dreapta a soselei unde rotile din dreapta au apucat gheata.Dupa episodul asta a inceput sami indice destul de des ca intra mai ales ca o turaam pe zapada, la plecarea de pe loc, de unde trag eu concluzia ca pina nam fortat masina nu intra deloc, desi eu traiam cu impresia ca ESPul ma vegheaza.........oricum am inteles ca ASR e cel ce intra la plecarrea de pe loc, dar e la pachet cu ESPul si nu merge unul fara celalalt. Oricum intro situatie limita de derapaj nu am testat cum reactioneaza, iti trb ceva mai mult loc sa incerci chestia asta si dc isi face trb cu adevarat iti salveaza viata.


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cozmin13
post 19 Dec 2009, 20:18
Post #171


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 13 December 08




pai de ce vrei sa faci teste de adrenalina fara rost. esp-ul este acolo si functioneaza din moment ce nu ai nici o eroare in bord. el intra atunci cand trebuie nu cand credem noi ca ar trebui sa intre. garantat iti spun asta ca am avut destule ocazii cand si-a aratat valoarea. in viraje pe zapada sau gheata cand masina tinde sa derapeze de spate el intra si franeaza singur rotile independent in asa fel incat sa te aduca pe traiectorie. in plus de asta am observat ca in viraje cand intra iti taie si injectia ca sa nu te duci ca bolovanul. este intradevar cel mai bun sistem de siguranta. are tot ce ii trebuie ca sa nu-ti rupi gatul


--------------------
renault laguna 2 2003 1.9dci 120hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 19 Dec 2009, 20:52
Post #172


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




Eu am fortat masina pt ca nu intra deloc , vroiam sa stiu dc e totul ok........si credema ca acum in aceleasi situatii ca in cele dinainte so fortez la plecarea de pe loc , esp intra ........ceea ce ma face sa cred ca la mine sistemul era blocat , faptul ca am fortat plecariea de pe loc a facut ca acum esp sa`` invie``si sa intre asa cum e normal cind se rupe aderenta. Exact in aceleasi situatii.....


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cozmin13
post 19 Dec 2009, 21:02
Post #173


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 13 December 08




daca nu aveai nici un martor in bord de avarie atunci nu avea nimic. probabil ca nu a fost cazul si ai impresia ca erau aceleasi situatii. astea sunt facute sa mearga sau nu definitiv, nu acum da sau acum nu ca tine de siguranta. totul este asistat de calculator.


--------------------
renault laguna 2 2003 1.9dci 120hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chitzy87_laguna
post 19 Dec 2009, 21:26
Post #174


Reno Member


Group: Members
Posts: 316
Joined: 30 May 09
From: Brasov




si oricum au si o viteza minima...sub care nu intra in functiune


--------------------
Renault Laguna II 2003 Privilege / 1.9dci / 120cp - BV 11 VeSeL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cozmin13
post 19 Dec 2009, 21:43
Post #175


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 13 December 08




cam 40 km/h asa intelesesem eu. si inca ceva am incercat si eu o data iarna trecuta sa dezactivez esp si sa fac un derapaz dar a intrat cu tot cu butonul apasat. am impresia ca butonul ala e moca ca oricum intra in situatiile limita.


--------------------
renault laguna 2 2003 1.9dci 120hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 19 Dec 2009, 22:32
Post #176


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




ESP-ul nu te ajuta foarte mult pe zapada, poti sa zbori in sant la fel de bine ca si o masina care nu are ESP.
Pana la urma pe cauciucuri e tot "greul" si stim bine cu toti ca oricat de bune ar fi ele tot aluneca pe gheata.
Eu unul nu cred ca ESP ASR ABS etc au o viteza sub care nu reactioneaza, defapt sunt sigur ca "vegheaza" tot timpul doar da impresia de absenta pentru ca la viteze de 20-30 Km/h masina are suficienta aderenta si sistemele in cauza nu prea au ce corecta.

cozmin13...intradevar pe unele masini in situatii limita ESP-ul actioneaza chiar daca este dezactivat.Pe modelul meu de masina la dezactivarea din buton ESP-ul si ASR-ul sunt complet moarte.

TwistR....o mica observatie, in situatia pe care ai descris-o tu nu ti-a franat spatele ci roata dreapta fata a franat foarte puternit (insotita si de roata dreapta spate).
Daca iti frana spatele nu se modifica foarte mult comportamentul masini.

Fa testul asta pe drum uscat si ai sa vezi ca nici nu apuci sa derapezi ca ESP-ul isi face prezenta (defapt nici nu iti vei da seama ca masina pierde aderenta si martorul ESP va fi aprins in bord)
Pe gheata ESP-ul procedeaza la fel dar cauciucurile nu pot tine "ritmul" si de aceea spui ca te incurca desi ESP-ul face tot posibilul sa te scoata din bucluc.

Craciun Fericit!

This post has been edited by Fubiansky: 19 Dec 2009, 22:38


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cozmin13
post 19 Dec 2009, 22:52
Post #177


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 13 December 08




asa este. oricum degeaba iei o masina cu mii de sisteme daca nu ai cauciucuri adaptate pentru sezonul respectiv ca fara se comporta ca orice dacie ordinara


--------------------
renault laguna 2 2003 1.9dci 120hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 19 Dec 2009, 22:54
Post #178


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




Nu are limita de viteza. Azi m-am dat un pic printr-o parcare, sa vad cum se comporta, si in a 2-a aproape de relanti a intrat in functiune de cate ori a fost nevoie. E usor permisiv, lasa masina sa derapeze un pic si intra doar cand se ingroasa gluma.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bongiovi
post 20 Dec 2009, 11:25
Post #179


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 283
Joined: 30 December 08
From: Braila




gresit Fubiansky pe zone de zapada ESP isi face cel mai bine treaba practic la viteze mici nu iti poate derapa masina deoarece el corecteaza traiectoria rotii derapante pentru a te invarti controlat e nevoie sa decuplezi ESP eu am avut 2 cauciucuri de vara pe fata si a fost un chin sa circul prin nameti dar cu toate astea nu am derapat am ramas insa de multe ori impotmolit iar acum am pus 2 cauciuri de iarna pe fata si si singura diferenta e ca nu mai raman impotmolit si chiar imi intra si ESP mai des mai ales la plecare deoarece acum am aderenta mai buna si masina tinde sa derapaze la plecare ca un sfat in momentul cand ramanezi impotmolit pe langa faptul ca masina nu trebuie turata maxim decuplati si ESP ul deoarece el corecteaza traiectoria rotii si nu tureaza sau franeaza masina si ca si concluzie ca sa vedeti efectul ESP care dupa parerea mea e una dintre cele mai tari inventii de pe o masina mergeti cu ESP decuplat cu circa 60 km/h si faceti un virat de sa zicem 80 grade in momentul in care masina intra in derapaj practic e aproape imposibil sa o mai rederesezi ea se va invarti pentru ca tu nu ai cum controla rotile individual si apoi faceti acelasi test cu ESP cuplat veti vedea cum va avea aceasi tendinta de derapare insa dupa ce va face singura 2 - 3 drift-uri (si asta din cauza franarii pe roti indivduale) masina se va redresa si nicidecum nu se va invarti


--------------------
Renault Laguna 2 2002 / Privilege - BR - 61 - ELA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sserban22
post 20 Dec 2009, 15:13
Post #180


Membru autentic


Group: Members
Posts: 381
Joined: 1 August 09




Eu zic ca dc ramai impotmolit si se invirte roata in gol e mai bine sa ai cuplat esp, pt ca intra in actiune ASR-ul , reduce turatia rotii si mareste cuplul la roata , eu am vazut asta cind am intrat intro zona cu zapada mai mare , cu butonul cuplat am iesit fara pb.


--------------------
Megane sedan 1.6 sce 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 4 5 6 7 8 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th May 2025 - 21:21
Dacia