Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

8 Pages « < 6 7 8 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Comportament pe zapada, cat ajuta ESP+ASR

melcu
post 1 Jan 2013, 14:50
Post #211


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




Ai avut noroc. Nu vrei sa sti ce inseamna sa ai viraj stanga, rotile virate MAXMI stanga sa simtiti cum caraie pompa de ABS incercand sa franeze roata corespunzatoare pentru a urma traiectoria si tu sa te duci TOT IN FATA!

E fizica pura, nu ai aderenta poti sa ai si mama ESPului ca e degeaba.


--------------------
Renault Laguna 2 - B-33-RTN 2002 Privilege 3.0 V6 CVA
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dinu_victor_88
post 2 Jan 2013, 18:40
Post #212


Membru Ager


Group: Members
Posts: 229
Joined: 7 December 08




Salutare!Nu inteleg cum de se comporta in asa hal ESP-ul la unii dintre noi..La mine nu a actionat decat atunci cand am plecat tare de vreo cateva ori iar in rest pe drumuri de tara cand pierdea aderenta.Nu pot sa imi dau seama cum sa te arunce ESP de pe strada?Bineinteles orice sistem de control al masinii e in concordanta cu soferul.Daca tu dai drumul la volan sau il bruschezi in nici un caz nu o sa te ajute.Tin sa cred ca trebuie sa fii pe faza atunci cand iti actioneaza aceste sisteme ca sa poti raspunde prompt.Numai bine!


--------------------
Renault Laguna - CT-07-MEV 2003 Lux Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 3 Jan 2013, 12:47
Post #213


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




"in asa hal" este mult spus, dar spre deosebire de alte masini la Leguma mi se pare ca ESP actioneaza foarte violent. Poate unde e mai grea !? Cine stie. La Yaris il simti ca e pe acolo dar nu te corecteaza asa violent, de-ti zdruncina creierii...

Parerea mea


--------------------
Renault Laguna 2 - B-33-RTN 2002 Privilege 3.0 V6 CVA
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_vasiloiu
post 11 Jan 2013, 16:23
Post #214


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Inainte de laguna am avut un opel astra g care avea doar ABS si tin sa spun ca mergea mult mai bine pe zapada (deja iarna asta am ramas de 2 ori blocat in zapada cu laguna) poate si din cauza faptului ca e mai mare/grea.Cel mai mult am ramas negativ impresionat de ESP + ASR care din punctul meu de vedere nu ajuta mai deloc - am reusit sa ies din zapada abia dupa ce am dezactivat ESP -- ce-i drept se invart rotile haotic.
Acum cateva saptamani am mers acasa (Bucuresti -Adjud pe E85) si vreau sa spun ca desi nu mai era zapada decat pe centrul drumului si rareori si pe prima banda, cum prindeam o fasie de zapada simteam ca imi pleaca spatele(controlabil dar periculos) iar cu opelul nu aveam astfel de probleme.Per total nu mi se pare o masina foarte abila pe zapada...dar un deliciu la drum bun,uscat,intins.

This post has been edited by ady_vasiloiu: 11 Jan 2013, 16:25


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 11 Jan 2013, 17:06
Post #215


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




Am avut ocazia sa merg astazi cu o Laguna II ph2 ce avea celebra problema cu etrierii spate (ramaneau blocati). Am avut o senzatie foarte nasoala si dubioasa pentru ca de fiecare data cand intram pe portiuni cu gheata avea tendinta sa fuga de cur. intra ESP dar mai mult incurca decat sa ajute...
Dar cu toate astea nu pot fi de acord cu afirmatia ta! Depind foarte multi factori. Stiai ca o anvelopa poate fi super buna la dimensiunea 205/55 R16 dar in schimb sa fie praf la 185/65 R15 ? Pot fi de acord cu tine doar daca aveai aceleasi anvelope pe ambele masini!

Privind ASR (parte din ESP) in toate manualele posibile este recomandata DECUPLAREA lui pentru a te elibera din zapada/noroi sau atunci cand folosesti lanturi auto. ASR iti limiteaza tractiunea, ori unele anvelope "prind" la o turatie superioara decat cea permisa de controlul de tractiune.

TBD!


--------------------
Renault Laguna 2 - B-33-RTN 2002 Privilege 3.0 V6 CVA
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 11 Jan 2013, 18:07
Post #216


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Si pe drum cu zapada afanata e mai bine sa ai anvelope mai inguste decat mai late...
Comportamentul asta al puntii spate e si pe timp de vara cand intr-o curba prind un damb (sa spunem un canal transversal acoperit cu pietris) fuge de spate intr-o veselie fara sa anunte ESPul in bord. Cred ca de maxim 5 ori am vazut acel avertisment ESP aprins de cand am masina, merg de regula foarte calm.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gsalexandru
post 11 Jan 2013, 23:39
Post #217


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.417
Joined: 8 November 09
From: Romania-Suceava




Am mai auzit faza asta cu rotile inguste iarna. Bine, dar de ce? Logica mea este ca rotile late aderenta mai bun decat cele inguste. Daca ar fi asa, inseamna ca pe timp de iarna, bicicleta e ideala. Astept motivele pentru care anvelopa ingusta e mai buna decat cea lata pe timp de iarna (sau in zapada)


--------------------
renault laguna 2 - sv-07-xjr 2001 1.9 dci expression
Reparatii chei/carduri auto - 0742978558
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 11 Jan 2013, 23:55
Post #218


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




Chestia asta cu anvelope de vara, de ploaie si de iarna e de cativa ani. Batrana dacie mergea cu aceleasi anvelope (165 R13 ??????) ca-i vara, ca-i ploaie, ca-i zapada. Poate e irelevant, dar...o anvelopa ingusta va "râma" mai bine prin zapada decat una lata. Vorbim de zapada (cativa cm) deci nu de fulgi sau "slush". Ideea e ca o anvelopa trebuie sa-ti dea la o parte o cantitate suficienta de zapada pentru a ajunge la partea solida.

E oarecum simplut: anvelopa ingusta ofera o suprafata de contact mai mica - greutatea (masa) masinii este constanta => rezulta o "apasare"/presiune mai mare ==> aderenta mai buna.
Cu o anvelopa ingusta ai sanse sa ajungi la suprafata solida, cu una lata "navighezi". In schimb la franare sta altfel dinamica.

P.S: O alta problema o reprezinta pretul huh.gif Eu daca puteam sa montez jante de 15" pe leguma, nu ezitam!

This post has been edited by melcu: 12 Jan 2013, 00:01


--------------------
Renault Laguna 2 - B-33-RTN 2002 Privilege 3.0 V6 CVA
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 12 Jan 2013, 09:25
Post #219


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Masinile de raliu pe zapada/gheata au anvelope inguste si tinte (pentru gheata). Motivele au fost explicate de melcu. Or mai fi si altele...
Pai si acum daca vrei poti sa mergi cu 225/45/17 indiferent de anotimp doar ca nu mai este legal, masinile sunt mult mai multe, drumurile asa cum sunt... in plus in trecut nu prea se circula din doua motive: rationalizarea benzinei si inchiderea drumurilor.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 12 Jan 2013, 10:38
Post #220


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Iarna trecuta , cand eu eram intepenit in zapada mormaind cuvinte nu tocmai ortodoxe , a trecut pe langa mine un oltcit sprinten ca un ied si soferul cu un ranjet larg pe fata . Eu cu roti late de 225 , el cred ca 145 sau 135 !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexme24
post 12 Jan 2013, 10:44
Post #221


Membru autentic


Group: Members
Posts: 780
Joined: 23 September 09




@boerul_laurentiu : banuiesc ca in toti nervii aia ai zambit si tu asa , ca sa faci putin haz de necaz; de la un timp vad ca poporul asta si-a cam pierdut simtul umorului si d-asta zic:).


--------------------
Renault/Honda Clio 2/ Accord 2004/2008
Clio 2/Accord/Civic , 2004/2008/2008 1.5 dci / 2.4 VTEC / 1.8 VTEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 12 Jan 2013, 11:34
Post #222


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Da ai dreptate ... prea multi nervi pe soselele noastre !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gl-25mai
post 12 Jan 2013, 15:22
Post #223


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 25 October 09




Mai fratilor aviz celor care tot critica sistemul esp-asr de pe laguna,nu mai franati in momentul derapajului,lasati sistemul sa-si faca treaba si corectati directia din acceleratie si volan si atunci nu ,,veti mai sari de pe sosele".Laguna are printre cele mai performante sisteme de control al stabilitati chiar e peste BMW,e foarte prompt sistemul si de aceia este asa dur cand intra.Eu sunt la a treia Laguna in decurs de 8 ani si cu toate trei niciodata nu am patit ceia ce spuneti voi aici si merg destul de tare.Acum depinde si de cel care se afla intre volan si scaun.

This post has been edited by gl-25mai: 12 Jan 2013, 15:26


--------------------
renault laguna 2 - gl 25 mai 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan.stavar
post 12 Jan 2013, 16:11
Post #224


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.226
Joined: 24 April 10
From: Braila




aici ii dau dreptate colegului.Multi au intentia cand derapeaza sa franeze..ceea ce e gresit. In acel moment trebuie accelerat si tinut volanul, iar esp masinii va frana singur roata care derapeaza si va corecta traiectoria. Daca franezi..practic nu faci nimic decat sa corectezi manual traiectoria ceea ce e destul de greu. Insa...e greu sa accelerezi cand derapezi...din instinct franezi...


--------------------
Renault Laguna II 2005 / Initiale Paris / 2.2 DCI Cutie Automata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 13 Jan 2013, 22:07
Post #225


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




Buna remarca "NU FRANATI si lasa-ti electronica sa-si faca misiunea". Majoritatea se urca pe frana si saracul sistem este debusolat total.

Acum, revenind la "chiar daca ESP e off, sistemul functioneaza". La mine NU functioneaza daca-i dau OFF.



smile.gif biggrin.gif

This post has been edited by melcu: 13 Jan 2013, 22:08


--------------------
Renault Laguna 2 - B-33-RTN 2002 Privilege 3.0 V6 CVA
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_vasiloiu
post 15 Jan 2013, 14:27
Post #226


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Sincer sa fiu Renault Laguna este o masina mai mare/lunga/grea decat opelul astra g coupe si cred ca din cauza asta opelul se simtea ceva mai "compose" in curbe si pe zapada.Intr-adevar dimensiunea cauciucurilor era diferita 185/65/r15 fata de 205/65/r16 de pe Renault.In legatura cu ASR singura problema ar fi ca Renault spune altceva decat ce spunem si simtim noi (adica pleaca mai bine cu el decuplat):"To guarantee that the vehicle starts perfectly on a surface offering poor grip, in conditions of ice or snow, for instance, ASR traction control adjusts the distribution of torque between the drive wheels" Deci cine are dreptate??renault sau noi??


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 15 Jan 2013, 14:48
Post #227


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




Pai are dreptate "reno", dar doar teoretic. Cum am mai zis, daca esti prins in zapada si vrei sa iesi s-ar putea sa te incurce ASR deoarece iti limiteaza turatia si iti "distribuie" tractiunea pe roata cu cea mai buna aderenta Zic teoretic deoarece este o turatie mica, iar majoritatea anvelopelor de iarna au performante la o viteza ceva mai ridicata.

Cam asta este rolul lui. La o masina fara ASR, va patina roata cu aderenta scauzta, dar se complica lucrurile cand vorbim de diferential autoblocand sau de alte tehnologii (mecanice) de blocare a diferentialului.


--------------------
Renault Laguna 2 - B-33-RTN 2002 Privilege 3.0 V6 CVA
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 15 Jan 2013, 15:02
Post #228


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Am fost in zona montana la o cunostinta si era o ulita cu o rampa de-ti venea rau; evident acoperita cu zapada. Omul are toate masinile 4x4 si urcau fara probleme iar eu am incercat dar la 1/2 am renuntat. Am pus lanturile si cu toate astea cu putin mai sus ma opream daca nu decuplam ESP/ASR...


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 15 Jan 2013, 15:06
Post #229


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




Prin montarea lanturilor se subintelege decuplarea ASR.

Daca ma intrebati .. e bun. La ce ? Pe uscat cand faci o liniuta la semafor blush.gif Eu aproape in majoritatea cazurilor in dezactivez. Exact cum spune audiofilul .. m-am bagat prin niste zapezi mai mari ca mine si daca nu il opream ca sa fortez rotile sa se invarta ramaneam fix acolo ca nuca in perete.


--------------------
Renault Laguna 2 - B-33-RTN 2002 Privilege 3.0 V6 CVA
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
8 Pages « < 6 7 8
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 09:40
Dacia