Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages « < 6 7 8 9 10 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

BIOCOMBUSTIBILII - O VARIANTA REALA! de ce, nu avem inca pompe la care sa curga ulei

espacern
post 24 Sep 2010, 09:43
Post #211


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Am plecat spre Franta si in drum am trecut si prin Germania.
Am intrat la o statie Aral unde se comercializa bio-diesel.
Acum surpriza:nu se mai comercializeaza pentru masini mici ci doar pentru camioane!!!!!
Textul cu masinile care pot alimenta a disparut si am cerut la casa lamuririi:am aflat doar asta:Vornorm DIN 51605-Rapsolkraftstoff.
Pun si poze cu statia si cu modificarile doar pentru alimentarea camioanelor.
Numai bine!

24 Sep 2010, 09:47:
Pozele!

This post has been edited by espacern: 24 Sep 2010, 09:47


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 24 Sep 2010, 20:47
Post #212


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Se pare ca masinile noastre "papa" vor,nu vor si biodiesel! mad.gif
Eticheta gasita pe o pompa LukOil.Baremi au bunul simt sa precizeze.

Attached thumbnail(s)
DSC00439.JPG ( Size: 536.6k ) Number of downloads: 709


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 24 Sep 2010, 21:26
Post #213


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Eu nu ma prind din pozele tale de unde reiese ca e doar pentru camioane. In schimb, am observat ca au si ulei pur si simplu, la un pret doar putin mai mare decat al biodieselului.

Folosirea biodieselului in motorina este obligatorie mi se pare incepand cu motorina euro 5, tot conform normelor europene. Si din cate stiu procentul urmeaza sa tot creasca.

Dar ma mir ca nu se stie asta, s-a mai discutat chiar aici pe forum.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu_stelian
post 15 Jan 2011, 16:50
Post #214


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 20 September 10




Salut,

Eu NU MAI VREAU SA DAU PESTE 5lei PE UN LITRU DE MOTORINA! mad.gif

Asadar ca orice curios frustrat, dar constiincios, mi-am facut temele, am obtinut procesul tehnologic de obtinere a biodieselului, dar in Romania, comercializarea acestuia lipseste cu desavarsire. In plus, am auzit ca autoturismele cu sistem common rail nu pot functiona pe o concentratie mai mare de 25%biodiesel (75%motorina de la pompa) sad.gif Chiar si asa -25/20% din costurile unui drum Timisoara-Viena nu e chiar de neglijat. Din ce an a inceput Renault sa foloseasca Common Rail la modelele sale?



cj98czh edit: pe viitor, te rog, cauta inainte de a deschide un topic nou!

This post has been edited by silviu_stelian: 16 Jan 2011, 01:00


--------------------
Renault Megane 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 16 Jan 2011, 18:30
Post #215


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




...si ai fi vrut sa-ti faci singur acasa biodiesel ?!


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 16 Jan 2011, 19:26
Post #216


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Sunt o multime care fac asta peste granite.
Dar acolo au retele bine puse la punct de unde cumpara seminte, de asemenea sunt cate unii care produc mai mult si vand si la altii, etc.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 17 Jan 2011, 11:35
Post #217


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Am vazut si eu tot felul de filmulete si articole cu cei care fac dar nu-i chiar la indemana oricui in sensul ca ai nevoie de un spatiu si de ceva echipament care nu-i chiar simplu si nici ieftin.
Pe urma dai in partea ailalta, combustibilul nu-i asa cum trebuie si strici naibii masina.


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mahamann
post 17 Jan 2011, 11:44
Post #218


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 23 July 10
From: Bucuresti




pretul la combustibili creste f mult, si uite cum americanii de la genreal motors care erau cu un picior in groapa acum 2 ani s-au ridicat cat altii in 10 ani cu chevrolet volt. aia e solutia, masina electrica. da atunci o sa se scumpeasca curentul...biggrin.gif macar stim ca putem sa ne cumparam o eoliana ceva, rafinarie si rapita nu putem sa ne luam cool.gif


--------------------
Megane 2.2 1.5dci Kadjar 140 GPF 2007/2020
De 10k € imi iau un BMW seria 3 care a fost făcut o singură dată daună totală!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 17 Jan 2011, 14:43
Post #219


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Combustibili de tip Biodiesel nu sunt pe"placul"sistemului de injectie electronic.
Cel mai bine se comporta la Biodiesel sistemele cu injectie vechi fara electronica.
Un motor diesel Euro 2 si chiar mai putin avansat ca norma dar cu uzura minora este cel mai indicat sa fie alimentat cu acest tip de motorina.
Am folosit la un Kangoo(norma X4=Euro 2 mai evoluat) din 2000 cu motor 1.9 D motorina tip Biodiesel din Germania timp de 2 ani(cam 200000 de km)si am"reusit"sa schimb doar pompa de injectie.
In amestec cu alt tip de carburant(motorina simpla)se poate folosi dar acum si la pompele din Europa se amesteca motorina cu Biodiesel deci atentie......
Numai bine!

This post has been edited by espacern: 17 Jan 2011, 14:45


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu_stelian
post 19 Jan 2011, 12:40
Post #220


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 20 September 10




QUOTE(Axe @ 16 Jan 2011, 18:30)
...si ai fi vrut sa-ti faci singur acasa biodiesel ?!
*



..ummm... da... acum am iceput sa strang un pic de ulei, voi face cam 2L sa vad cu iese. Apoi daca arata ok, am sa bag solutia in frigider, sa vad cum se comporta la frig. Daca totul pare ok, ma gandesc sa si bag in masina. La in ceput 5%, apoi 10% si tot asa, sa vad cum se comporta motorul. Singura problema e sa pot face rost de cantitatile de ulei de care voi avea nevoie smile.gif

Am mai vazut ca lumea isi facea grija de efectul alcoolului asupra furtunelor. Din modelism stiu ca masinulele ce merg pe nitrometanol (contine si metanol sau alcool metilic) au furtune speciale, rezistente. Nu cred ca asta e o problema reala la masinile care le avem noi, pentru ca au fost introduse pe piata de ceva vreme tot felul de produse numite la general "aditivi" care contin si alcooli. Si mai mult decat atat, am vazut la o pompa din oras ca scria "contine: 0,0X% alcool",nu mai stiu de care, dar am sa ma uit tongue.gif

Revin cu intrebarea: de cand a introdus Renault sistemul "common rail"? nu gasesc nicium informatia asta pe internet. Sau cum pot verifica daca eu am pe masina sau nu? Postez niste poze cu injectoarele? biggrin.gif

19 Jan 2011, 12:47:
QUOTE(espacern @ 17 Jan 2011, 14:43)
Combustibili de tip Biodiesel nu sunt pe"placul"sistemului de injectie electronic.
Cel mai bine se comporta la Biodiesel sistemele cu injectie vechi fara electronica.
Un motor diesel Euro 2 si chiar mai putin avansat ca norma dar cu uzura minora este cel mai indicat sa fie alimentat cu acest tip de motorina.
Am folosit la un Kangoo(norma X4=Euro 2 mai evoluat) din 2000 cu motor 1.9 D motorina tip Biodiesel din Germania timp de 2 ani(cam 200000 de km)si am"reusit"sa schimb doar pompa de injectie.
In amestec cu alt tip de carburant(motorina simpla)se poate folosi dar acum si la pompele din Europa se amesteca motorina cu Biodiesel deci atentie......
Numai bine!
*



Ai bagat numai biodiesel? Sau in combinatie? Eu am Meganu' 1,9D din 98, fara gram de electronica la injectie biggrin.gif
Cat despre pompa de injectie, e oarecum normal. Adica la km aia riscul de a pica pompa era acelasi ca si pe motorina. Nu cred ca ai schimbat-o din cauza biodieselului.

This post has been edited by silviu_stelian: 19 Jan 2011, 12:47


--------------------
Renault Megane 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 19 Jan 2011, 13:04
Post #221


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




E hai ca m-ai facut curios cum faci cu partea pana la frigider ca acolo e simplu !? biggrin.gif
Ti-as recomanda sa bagi rezultatul in congelator pt ca acolo ai -17grd., in frigider ai doar 3grd. ! wink.gif


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 19 Jan 2011, 13:15
Post #222


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(silviu_stelian @ 19 Jan 2011, 12:40)
Cat despre pompa de injectie, e oarecum normal. Adica la km aia riscul de a pica pompa era acelasi ca si pe motorina. Nu cred ca ai schimbat-o din cauza biodieselului.
*


Daca crezi tu sau nu asta este......
Masina de care fac aluzie(Kangoo cu 1.9 D)era cumparata de noua si a fost reparata in cadrul contractului de garantie(la Renault-Franta).Ei au tras concluzia asta cu BioDiesel.Si alimentarea a fost facuta cu motorina normala si BioDiesel in raport de 4/1.Adica la 4 plinuri de normal se baga 1 plin de BioDiesel.
Am incercat sa atrag atentia asupra pericolului pe care il constituie folosirea de carburanti nonconformi cu tipul motorului.
Acum e drept ca fiecare face ce vrea dar e mai bine sa stii de la cineva care s-a lovit de problema asta.
De atunci nu am mai folosit acest tip de combustibil.

La motorizare Renault a introdus electronica la diesel odata cu norma X4(norma Euro2 evoluata spre Euro3)adica prin anul 2000(functie de tara de livrare).

Numai bine!

This post has been edited by espacern: 19 Jan 2011, 13:36


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Steffan
post 17 Feb 2011, 19:58
Post #223


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 15 December 08
From: București




Știe cineva care este procentul de biodiesel în motorina de pe piața românească, pentru fiecare producator și sortiment în parte?

Există vreo motorină care să nu conțină biodiesel?

Producătorii de mașini precizeză undeva ce modele pot funcționa cu biodiesel și in ce cantitate?


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCI, 85 cp 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 6 Mar 2011, 21:56
Post #224


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Tot pe topicul asta parca spunea cineva de 3% bio pe la motorinele noastre, procent care obligati de CE, trebuie sa-l crestem anual...


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 26 Mar 2014, 09:21
Post #225


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Caut de cateva zile biodiesel 100% in zona bucurestiului si nu gasesc sad.gif(

This post has been edited by Axe: 26 Mar 2014, 09:23


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 26 Mar 2014, 09:27
Post #226


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Motorul tau nu "accepta" bio-diesel....se distruge pompa.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 26 Mar 2014, 09:28
Post #227


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.328
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Fara gluma acuma, il gasesti in supermarket .. ai ras cand ti-am pus poza cu Floriol biggrin.gif

De ce ai baga asa ceva?

Stiu ca motorul tau este un turbodiesel clasic si poate ca ar merge fara greturi cu asa ceva .. dar totusi ... daca nu este ok?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 26 Mar 2014, 10:01
Post #228


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Am gasit o gramada de informatii si clipuri video care spun ca e ok. Problema majora este ca statul nu il poate acciza ca pe carburant si de aceea se vinde doar "pe sub mana" !


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 26 Mar 2014, 10:23
Post #229


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Eu as astepta sa gasesc la pompe bioetanol. E mult mai avantajoasa conversia pe etanol decat cea pe GPL.
Un kit de conversie pentru etanol costa 400-600 euro, fata de 1000 euro GPL (la masina mea, care necesita un sistem mai complicat, din pricina functiei Start-Stop) iar montajul este foarte simplu (il poate realiza conducatorul auto, daca are minime cunostinte tehnice).
Fata de sistemele GPL care sunt la moda la noi in tara, avantejele etanolului sunt:
1. Pret mai mic al instalatiei de conversie;
2. Montaj usor si neintruziv al kit-ului de conversie;
3. Neobligativitatea omologarii la RAR;
4. Pret mai mic al combustibilului etanol fata de GPL;
5. Siguranta mai ridicata in exploatare, prin lipsa buteliei cu gaz sub presiune din portbagaj;
6. Fiabilitate mai mare a motorului, datorita faptului ca etanolul nu duce la defectari specifice cum ar fi uzura scaunelor de supapa - la GPL;
7. Poluare mai mica, deoarece arderea etanolului nu polueaza asa cum face arderea combustibililor fosili.

Dar fiind o tara din lumea a 14-a, probabil n-o sa vedem in timpul vietii noastre, etanol la pompele din benzinarii...


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 26 Mar 2014, 14:59
Post #230


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(balanel @ 26 Mar 2014, 11:23)
Dar fiind o tara din lumea a 14-a, probabil n-o sa vedem in timpul vietii noastre, etanol la pompele din benzinarii...

Si daca este cine cumpara....te-ai gandit?
Trebuie sa apara cateva sute/mii de motoarele cu bicombustie...prima data.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 26 Mar 2014, 20:01
Post #231


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




QUOTE(espacern @ 26 Mar 2014, 09:27)
Motorul tau nu "accepta" bio-diesel....se distruge pompa.

@+
*



Am vorbit cu un fost producator de biodiesel care din pricina vanzarilor slabe este nevoit sa vanda acum utilajele si mi-a spus ca are fix masina ca a mea cu care merge din 2007 doar pe biodiesel fara nicio problema. Banuiala mea este ca grupuri de interese dau la greu in cap acestei afaceri, asta asa pe scurt, cine vrea si poate, probabil intelege toata conjunctura. Nu poate lua amploare atata vreme cat nu se doreste la nivel inalt.

QUOTE(cj98czh @ 26 Mar 2014, 09:28)
Fara gluma acuma, il gasesti in supermarket .. ai ras cand ti-am pus poza cu Floriol biggrin.gif

De ce ai baga asa ceva?

Stiu ca motorul tau este un turbodiesel clasic si poate ca ar merge fara greturi cu asa ceva .. dar totusi ... daca nu este ok?
*



Pai in primul rand ulei de floare la litru de mai slaba calitate poti gasi la raft cu 4lei/litru, probabil daca il cauti la bidoane mari 20-30L o sa-l gasesti si la 3lei ceea ce inseamna deja ca mergi cu 50%mai ieftin cu un carburant care protejeaza mai bine motorul.
Iata un film pe care nu stiu daca e ok sa-l luam ca pe ceva venit de la cercetatori sau ca o demonstratie ca biodieselul e rezolvarea, doar ca fapt divers:
http://youtu.be/wypIog-2yA4

This post has been edited by Axe: 26 Mar 2014, 20:02


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 26 Mar 2014, 20:41
Post #232


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(Axe @ 26 Mar 2014, 21:01)
are fix masina ca a mea cu care merge din 2007 doar pe biodiesel fara nicio problema....... ca o demonstratie ca biodieselul e rezolvarea,

Ce mai astepti atunci?......faci plinul si apoi vezi tu mai departe cu "economiile"!
Astept cu mare interes!

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 26 Mar 2014, 21:04
Post #233


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




QUOTE(espacern @ 26 Mar 2014, 14:59)
Si daca este cine cumpara....te-ai gandit?
Trebuie sa apara cateva sute/mii de motoarele cu bicombustie...prima data.

@+
*


Sincer, nu inteleg ce vrei sa spui.
Explica-mi, te rog.


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 26 Mar 2014, 21:07
Post #234


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Uite despre omul e vorba My Webpage , daca te uiti la vanzarile lui vezi ca vinde si utilaje pentru fabricat bio, daca sunteti curiosi, puteti pune intrebari.

This post has been edited by Axe: 26 Mar 2014, 21:08


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 26 Mar 2014, 21:31
Post #235


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(Axe @ 26 Mar 2014, 22:07)
, daca sunteti curiosi, puteti pune intrebari.

Cand faci plinul?

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 26 Mar 2014, 21:37
Post #236


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Cand gasesc smile.gif dar ma refeream la intrebari puse lui biggrin.gif

This post has been edited by Axe: 26 Mar 2014, 21:37


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 26 Mar 2014, 21:48
Post #237


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Un producator nu-ti spune niciodata adevarul......utilizatorul ti-l spune sigur!
Eu am folosit biodiesel cativa ani si am scris ce am patit.
Astept sa folosesti ca sa te convingi si tu pe motorul tau.

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 26 Mar 2014, 22:03
Post #238


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Parca am citit undeva, mai pune o data postarile aici te rog.

This post has been edited by Axe: 26 Mar 2014, 22:03


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 4 Apr 2014, 16:17
Post #239


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




"Conform informațiilor culese de pe internet, o mașină cu motor diesel poate funcționa cu un amestec de ulei de bucătărie și motorină. Astfel, o proporție de 80% ulei de floarea soarelui și 20% combustibil diesel."

Ce ziceti de asta ?! My Webpage


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 4 Apr 2014, 17:06
Post #240


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Imi vand dci-ul si imi iau dti in cazul asta. Sa vezi ce o sa creasca preturile la Megane I dti biggrin.gif


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:51
Dacia