Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ulei in intercooler, probleme de turbo , intercooler, egr

Francisc 2
post 22 Feb 2010, 11:35
Post #91


Stii si la ce te ajuta ca stii...:)


Group: Members
Posts: 321
Joined: 31 October 09
From: Austria




Am identificat ieri zgomotul ala enervant.Era de la capacul de plastic ce sta deasupra bidonului de servo si filtru de motorina.Avea rupta o clema deplastic(aceea de langa TRS ) fostul propritar o lipise cu prenadez cred ,dar am desfacuto cand am inlocuit kitul si altele pe acolo si nu am pus din nou prenadez...mersi pentru sugestii.


--------------------
Renault Laguna II 2001 1,9 dci Dinamique 88kw - TM 00 III
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaolin
post 6 Mar 2010, 22:32
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 4 June 08
From: Romania




Cu tristete am observat si eu astazi ca este fisurat sau spart radiatorul de la intercooler. Imi consuma ulei si nu stiam de ce. Este posibil sa il pierd pe acolo ? Este ondulat in partea de jos de langa spoiler. Daca o turez, masina scoate fum si negru si albastru. La inceput negru, dupa care albastru. Stie cineva daca se potriveste radiatorul intercooler de la Laguna de 1,9 la masina mea (2,2) ? Eventual un pret ? Multumesc.


--------------------
Renault Laguna II 2002
Grand Tour Initiale 2,2 dci 110 KW / 151 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 6 Mar 2010, 22:39
Post #93


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




problema este de ce ajunge uleiul in intercooler ,acolo nu are ce sa caute uleiul........ daca intercoolerul este spart atunci masina nu mai trage ,tu ai alta problema .....vezi turbina !!!


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 7 Mar 2010, 14:49
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




QUOTE(shaolin @ 6 Mar 2010, 22:32)
Cu tristete am observat si eu astazi ca este fisurat sau spart radiatorul de la intercooler. Imi consuma ulei si nu stiam de ce. Este posibil sa il pierd pe acolo ? Este ondulat in partea de jos de langa spoiler. Daca o turez, masina scoate fum si negru si albastru. La inceput negru, dupa care albastru. Stie cineva daca se potriveste radiatorul intercooler de la Laguna de 1,9 la  masina mea (2,2) ? Eventual un pret ? Multumesc.
*


Fumul albastru nu anunta ceva bun. Zic si eu la fel: vezi turbina!!!

This post has been edited by Dan73: 7 Mar 2010, 14:49


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renodood
post 7 Mar 2010, 16:04
Post #95


Sofer dement


Group: Members
Posts: 1.988
Joined: 23 November 08
From: Bucuresti




La un moment dat și eu am avut nitel fum albastru, papa ulei .
Daca ai bube cu intercoolerul, schimba-l cat mai repede, dar cum ti`a zis si Dan, verifica si axul turbinei. Daca si suiera...atunci astea`s simptomele de cedare a turbinei.


--------------------
Renault Laguna 2 Grandtour 2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaolin
post 7 Mar 2010, 18:52
Post #96


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 4 June 08
From: Romania




S-a dus......., sau cum am vazut ca se spune pe aici " a luat-o pe ulei " . Ce ma fac ? Cat costa una pentru motorizarea mea 2,2 ? Sau unde o reconditionez si cat costa ? Cum o dau jos, unde este situata ? Recunosc ca la mecanica nu sunt chiar as. Una second hand s-ar merita ?


--------------------
Renault Laguna II 2002
Grand Tour Initiale 2,2 dci 110 KW / 151 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 7 Mar 2010, 19:38
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Vezi pe aici ca s-a raspuns la toate intrebarile pe care le pui
http://www.reno.ro/Probleme-cunoscute-Laguna-t98582.html


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaolin
post 9 Mar 2010, 20:02
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 4 June 08
From: Romania




Este posibil ca masina "sa o fi luat pe ulei" si sa nu fie din cauza turbinei ? Intreb asta deoarece am masina de curand si fostul proprietar mi-a spus ca a scimbat turbina (adica a reconditionat-o ca s-a rupt axul). Au trecut doua saptamani de cand a schimbat turbina la Subaru in Brasov(intre timp am luat-o eu) si a luat-o pe ulei. Mai exact duminica seara s-a turat si scotea fum pe esapament. Noroc ca am citit pe aici pe forum si am vazut cum se opreste. Am oprit am bagat intr-a cincea si am luat piciorul brusc de pe ambriaj. In seara asta am dus masina la un mecanic cu gandul sa imi dea jos turbina si sa o trimit fostului proprietar pentru ca asa mi-a spus, sa ii trimit turbina pentru ca are garantie un an de zile. Toate bune , numai ca mecanicul a pus ulei in masina si a pornit-o. Masina porneste dar nu merge motorul cum trebuie si scoate ceva fum negru. M-a pus sa turez masina si a spus ca turbina intra pentru ca se aude cum functioneaza. Zice ca fumul negru este de la motorina nearsa. Mai spune ca e posibil sa fie dusa garnitura de chiuloasa, dar turbina e buna. E posibil asa ceva ? A scos busonul de la ulei si ies gaze.

9 Mar 2010, 20:04:
Cand am turat masina, a iesit foarte mult fum negru.

9 Mar 2010, 20:07:
Pana la urma este turbina de vina sau nu ? Ca nu stiu ce sa fac. Nu as vrea sa imi schimbe garnitura de chiuloasa si pana la urma sa nu fie asta cauza. E turbina sau nu? Motorul nu mai merge rotund, parca merge in doua sau trei si scoate fum negru. Ce ma sfatuiti sa fac ? Sper ca nu am plictisit pe nimeni cu problemele mele.

This post has been edited by shaolin: 9 Mar 2010, 20:07


--------------------
Renault Laguna II 2002
Grand Tour Initiale 2,2 dci 110 KW / 151 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 9 Mar 2010, 21:04
Post #99


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Se poate verifica foarte simplu. Scoti furtunul care vine de la filtrul de aer la turbina si vezi jocul in ax. Dar eu zic ca e destul de clar. Ai turbina dusa si probabil ca scoate fum negru ca axul nu se mai invarte liber deci nu mai are aer suficient.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaolin
post 10 Mar 2010, 10:40
Post #100


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 4 June 08
From: Romania




L-am pus pe mecanic sa scoata furtunul si sa verifice si intr-adevar a recunoscut ca are joc axul. Acum intreb pentru ca nu stiu, mersul motorului neregulat (parca merge in doua sau trei - expresia mecanicului) este din cauza turbinei defecte sau mai are si altceva defect ? Se rezolva doar cu reconditionarea turbinei sau sa ma astept si la altceva ? El tot sustine sus si tare ca trebuie schimbata si garnitura de chiuloasa. Ce sa fac ?

This post has been edited by shaolin: 10 Mar 2010, 10:42


--------------------
Renault Laguna II 2002
Grand Tour Initiale 2,2 dci 110 KW / 151 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12AHD
post 10 Mar 2010, 12:37
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 24 December 09
From: Ploiesti




Parerea mea...nu sunt doctor in motoare...Daca ar fi garnitura de chiuloasa piscata, se intampla unul din urmatoarele cazuri:
1. In vasul de expansiune ar iesi aer, da impresia ca fierbe apa, dar sunt de fapt gazele rezultate din detonatia din piston/pistoane care ies prin porul garniturii si au o legatura (din nefericire) cu vreun canal al lichidului de racire;
2. Ai putea gasi apa in uleiul de la motor;
3. Culoarea gazelor la teava de esapament se schimba in gri/negru (parca)...
Aceste combinatii de efecte rezulta daca garnitura este piscata, ea trebuind sa etanseze tote canalele lichidului de racire, ulei, cilindrii pistoanelor(aici fiind presiuni foarte mari)...
Daca axul turbinei are joc, trebuie neaparat reconditionat, spalat intercooler, furtune, admisie.
Sa o bagi pe calculator, poate ca mersul neregulat e datorat vreunui injector... Oricum, pe calculator vezi multe...
Daca am gresit cumva explicatiile, rog sa fiu corectat de cineva cu mai multa experienta...Am incercat sa ajut... happy.gif


--------------------
Renault Laguna 3 110kw 2009 break automata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 10 Mar 2010, 15:56
Post #102


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




La punctul 3 e vorba de fum alb.


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaolin
post 10 Mar 2010, 16:52
Post #103


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 4 June 08
From: Romania




Pana sa o "ia pe ulei" motorul mergea bine, rotund sau cum se spune. Dupa ce a luat-o pe ulei merge neregulat (" parca ar merge in doua sau trei ") Si scotea fum negru. Oricum am dat turbina jos si am trimis-o fostului proprietar. Acum sa vedem ce se rezolva. Sper sa fie doar turbina de vina.

11 Mar 2010, 15:22:
Nu stiu ce sa mai zic. M-a sunat fostul proprietar ca a dus turbina la reconditionat si cei de acolo i-au spus ca nu este defecta. Ca jocul care il are e normal. Daca turbina nu e defecta de ce a luat-o pe ulei ? De ce s-a turat singura si mi-a consumat din ulei ? Ar putea fi si alt motiv ? Daca da, care ?


This post has been edited by shaolin: 11 Mar 2010, 15:22


--------------------
Renault Laguna II 2002
Grand Tour Initiale 2,2 dci 110 KW / 151 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Francisc 2
post 11 Mar 2010, 23:18
Post #104


Stii si la ce te ajuta ca stii...:)


Group: Members
Posts: 321
Joined: 31 October 09
From: Austria




sa-ti spun sincer dupa ore de citit pe forum ,turbina o ia pe ulei daca e dusa si scoate fum alb de la uleiul ce-l arde.Cum tie iti scoate fum negru ,inseamna ca mai e ceva,din cate stiu eu ,gaze nearse complet,deci EGR .Dar nu sunt mecanic...oricum mare branza nu e happy.gif


--------------------
Renault Laguna II 2001 1,9 dci Dinamique 88kw - TM 00 III
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaolin
post 12 Mar 2010, 14:37
Post #105


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 4 June 08
From: Romania




Mi-a pus turbina astazi la curier. Pe luni ajunge. Fostul proprietar mi-a spus ca cei la care a dus turbina i-au spus sa verific supapele pentru ca turbina este buna. I-au schimbat o piesa micuta care se albastrise din cauza temperaturii. Au zis ca piesa respectiva s-a albastrit din cauza temperaturii foarte ridicate, ca as fi mers fara apa. despre ce supape este vorba si cam cat ar costa schimbatul ? Marti mi-am facut programare la service la reprezentanta. La ce cheltuieli sa ma astept ? Eventual pentru un schimb de supape si garnitura de chiuloasa ? Cam ce pret ?


--------------------
Renault Laguna II 2002
Grand Tour Initiale 2,2 dci 110 KW / 151 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12AHD
post 12 Mar 2010, 14:57
Post #106


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 24 December 09
From: Ploiesti




Pai ai mers fara apa?Daca da.....e nasol . rugaciune.gif Ma mir ca nu l-ai calat...

This post has been edited by 12AHD: 12 Mar 2010, 14:58


--------------------
Renault Laguna 3 110kw 2009 break automata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Francisc 2
post 13 Mar 2010, 11:33
Post #107


Stii si la ce te ajuta ca stii...:)


Group: Members
Posts: 321
Joined: 31 October 09
From: Austria




eu sper ca doar pentru schimbare de garnitura de chiulosa sau nici atat.Vezi dece ai ajuns sa se ridice apa atat de mult,poate curge pompa de apa , "asa face toate" daca nu sunt schimbate la timp sau antigelul e vechi ,nush daca sa dus turbina din cauza temperaturii sau din lipsa de profesionalism si zgarcenie a celor care au reconditionat-o....
wink.gif

This post has been edited by Francisc 2: 13 Mar 2010, 11:35


--------------------
Renault Laguna II 2001 1,9 dci Dinamique 88kw - TM 00 III
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Francisc 2
post 14 Mar 2010, 16:33
Post #108


Stii si la ce te ajuta ca stii...:)


Group: Members
Posts: 321
Joined: 31 October 09
From: Austria




sa ne spui ce ai rezolvat happy.gif


--------------------
Renault Laguna II 2001 1,9 dci Dinamique 88kw - TM 00 III
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaolin
post 14 Mar 2010, 18:55
Post #109


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 4 June 08
From: Romania




Ok. Va tin la curent. Mi-as dori si eu sa scap doar cu garnitura. Mi-a spus cineva ca trebuie schimbate si prezoanele de la chiuloasa, e adevarat ? Si ca el la Vito a dat 450 lei doar pe prezoane. Chiar e necesar sa le schimb ?


--------------------
Renault Laguna II 2002
Grand Tour Initiale 2,2 dci 110 KW / 151 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ardelut
post 14 Mar 2010, 20:23
Post #110


Membru autentic


Group: Members
Posts: 415
Joined: 21 September 08




Da , se schimbă și prezoanele . Cel puțin mie mi le-au schimbat când mi-au demontat chiuloasa și cele noi au costat câțiva lei ( 15 - 20 , nu mai știu exact ). În nici un caz sute de lei .

14 Mar 2010, 20:30:
Ba uite că am greșit . Deci , prezoanele 120 lei și garnitura 265 . O să ai nevoie și de garnitură evacuare - 45 lei .

This post has been edited by ardelut: 14 Mar 2010, 20:30


--------------------
Renault Laguna 2 2004 , Expression , 1,9 dCi 79 kw - MS 07 NAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 14 Mar 2010, 21:24
Post #111


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Salut. Am si eu o problema ciudata. Am masina de putin timp si merge bine in oras, daca vreau " rupe" asfaltul ( cu o dara cam mare de fum negru dar atat) dar cum ies afara, peste 2000 ture, in general viteza 6 pierde brusc puterea, apare mesajul " fault in injection system" , nu iese vreun fum dar nu mai are "vlaga" . Daca opresc motorul putin, eroarea dispare dar in momentul cand ajung la acceleratie lunga si dau a sasea, apare iar. Am fost la o reprezentanta, mi-au pus testerul( cu motorul oprit) si au semnalat ,in ordine debimetrul defect si turbina.
Ciudat este faptul ca in oras turbina functioneaza , motorul trage ok.
Aveti idee ce se intampla?
Multumesc anticipat pentru eventualele sfaturi .

14 Mar 2010, 22:28:
Am uitat sa specific ca motorul este 2.2 dci, nu mananca ulei - am rulat cu ea cam 7000 km, cu uleiul si toate filtrele schimbate imediat dupa ce am luat-o.

This post has been edited by razvan-andrei: 14 Mar 2010, 21:28


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 14 Mar 2010, 21:37
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Egr-ul!..sau cablajul de la senzorul de presiune de alimentare. Poate ai si intercoolerul spart daca zici de fum negru...in orice caz pierzi pe undevba aer.
La turbina nu aveau ce sa vada pe tester cu motorul oprit. Doar daca faceau test rutier si masurau presiunea de aer.

This post has been edited by Dan73: 14 Mar 2010, 21:41


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Francisc 2
post 15 Mar 2010, 00:09
Post #113


Stii si la ce te ajuta ca stii...:)


Group: Members
Posts: 321
Joined: 31 October 09
From: Austria




Dan73 are dreptate,daca era dusa turbina ,nu "rupe-ai" asfaltul.Ai sigur EGR aproape infundat si daca auzi un suierat ,ala nu e turbina ci intercoolerul spart (uitate pe radiatorul de clima sa nu ai ulei) sau vreun furtun spart.Cand iesi in afara baga in viteza 6 de la 2500 rpm,nu de la 2000rpm ,pentru ca motorasul e subturat.Stima happy.gif


--------------------
Renault Laguna II 2001 1,9 dci Dinamique 88kw - TM 00 III
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 15 Mar 2010, 10:51
Post #114


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Multumesc de sfaturi. Cam greu cu turatia- inainte conduceam un Logan de 70 cai radmasa.gif


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Francisc 2
post 15 Mar 2010, 18:09
Post #115


Stii si la ce te ajuta ca stii...:)


Group: Members
Posts: 321
Joined: 31 October 09
From: Austria




happy.gif si eu,pana sa treaca un dobitoc cu firobuzul pe rosu . Uitatziva la airbaguri blink.gif parca nici nu as fi avut ,scuze pentru off topic

Attached thumbnail(s)
IMG_0048.JPG ( Size: 469.56k ) Number of downloads: 1844
IMG_0044.JPG ( Size: 513.7k ) Number of downloads: 1886


--------------------
Renault Laguna II 2001 1,9 dci Dinamique 88kw - TM 00 III
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ford gt 500
post 18 Mar 2010, 08:53
Post #116


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 8 March 10
From: Iași




salutare, si eu am cam aceeasi problema , am un 2.2 dci si in viteza a 4a nu vrea sa treaca de 3000 de ture si pace. Imi apare un mesaj ca si colegului de mai sus, exact ca si cum ar fi limitata la 3000 turatia motorului de acolo nu mai vrea. La reprezentanta au zis ca trebuie schimbat intercooler si debitmetru aer(asta e cumva EGR-ul??).
multumesc anticipat.
Stima.


--------------------
renault laguna2 2002
Renault Laguna II Grandtour Initiale Paris 2002 , 2.2dci 110KW,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 18 Mar 2010, 09:32
Post #117


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




nu debimetrul este cutia aia in care intra filtrul de aer
egr este altceva....uite in poza

This post has been edited by przamfiri: 18 Mar 2010, 09:36

Attached thumbnail(s)
egr.JPG ( Size: 14.42k ) Number of downloads: 1837


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan-andrei
post 18 Mar 2010, 19:52
Post #118


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 11 March 10
From: Bucuresti




Salut, Ford GT. Ma bucur , in ghilimele ,ca mai are cineva problema asta cu o masina la fel. Poate reusim sa-i dam de cap. S-ar putea sa fie intercoolerul. Cel de la care am luat-o zicea ca l-a schimbat dar posibil sa-l fi carpit doar. In week-end poate am timp si studiez zona sa vad daca gasesc pete de ulei. Debimetrul e dus si la mine dar in alte topicuri unii baieti ziceau ca poti merge si fara debimetru , singurul efect negativ fiind fumul negru si consumul un pic mai mare.
Bineinteles ramane si valva EGR. Am incercat sa aflu unde e situata la tipul de motor 2.2 dci dar n-am reusit. Sigur nu e deasupra , ca la cel de 1.9. Daca o gasesc, ii scot mufa si vad atunci cum merge.
Daca mai evoluezi cu cercetarile. te rog sa scrii.


--------------------
Renault Symbol 2008 1.4 8v - B xx NIM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaolin
post 19 Mar 2010, 08:48
Post #119


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 4 June 08
From: Romania




Am primit in aceasta dimineata telefon de la BRAS, dupa ce am lasat masina la ei de marti la amiaza. A cedat un palier + capacul de la chiuloasa trebuie schimbat. Au spus ca ar fi bine sa ajung astazi pana la ei ca sa faca devizul si sa imi spuna cam cat costa. Ce pareri aveti , la ce pret sa ma astept ?


--------------------
Renault Laguna II 2002
Grand Tour Initiale 2,2 dci 110 KW / 151 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ford gt 500
post 19 Mar 2010, 08:58
Post #120


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 8 March 10
From: Iași




@przamfir sa inteleg ca in poza este valva egr,da??
filtrul meu de aer este schimbat cu unul sport(asa am cumparat-o) ,insa pe acest filtru parca sunt niste urme de ulei sau in fine este ceva unsuros pe lateral pe se poate ca aceasta sa fie sursa problelei si sa nu traga destul aer motorul???
@razvat nu prea imi permite timpul sa mai umblu si la masina dar maine sunt liber si voi scrie ce constatari am facut, eventual voi pune si niste poze.
offtopic : capsele pirotehnice sunt puse sub scaune si legate de unde se prind centurile?
Multumesc si numai bine!


--------------------
renault laguna2 2002
Renault Laguna II Grandtour Initiale Paris 2002 , 2.2dci 110KW,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 01:23
Dacia