Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna II facelift (2005-2007)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43
Privilex
ai curatat cu vreo solutie anume sau cu...spirt?si trebuie scoasa cotiera si restul componentelor sau doar cd-playerul prin cele 2 gaurele ale sale?
OVIDIUS
Pentru curatare, cel mai bun e Alcoolul izopropilic.
cata_lag2.2
QUOTE(Privilex @ 22 Oct 2011, 21:52)
ai curatat cu vreo solutie anume sau cu...spirt?si trebuie scoasa cotiera si restul componentelor sau doar cd-playerul prin cele 2 gaurele ale sale?
*



Am curatat cu un betisor de urechi si solutie de geamuri.
Se scoate doar cd-playerul cu ajutorul a doua "bete" introduse in cele doua locasuri ale sale.
Bafta!
audiofilu'
Anul trecut pe vremea asta am cumparat cite un set de pivoti si capete de bara marca FEBI si astazi cind am facut ITP am constatat ca gumele de la capetele de bara erau rupte (ambele la fel) iar pivotii aveau jos, ambii la fel.Nu se poate spune ca nu e vorba de uzura normala insa nu ma asteptam sa pice asa de repede... Cum ramine cu mult hulitele piese de origine care au tinut 5 ani?
Sa fi mers pe Lemforder???
dondan
Si eu am problema asta si capetele de bara schimbate din vara.Si tot febi.O sa iau gumele de pe cele originale ca le mai am si le inlocuiesc pana nu intra apa si mizerie la el sa il distruga.
audiofilu'
Nici nu ma gindesc sa nu le schimb pe toate. Voi pune Lemforder fara discutie.
Tot trebuie sa dau jos si in plus nu mai am piesele vechi asa ca alti bani alta distractie.
Off topic: am o planetara care din cauza unei intepaturi la burduf zace nefolosita... mi-a fost teama sa plec asa in Austria cale de 4000km asa ca am dat acum 4 ani vreo 2000 lei. Si cind te gindesti ca un burduf e citeva zeci de lei...

24 Oct 2011, 22:27:
PS: cit mai e un ITP? Eu am dat 120 lei astazi...
audiofilu'
QUOTE(audiofilu' @ 18 Oct 2011, 14:46)
Am schimbat si parbrizul si eram tentat sa pun ceva sa lipsesc bordul insa cum nu aveam in ce sa tin contra am renuntat. Ce adeziv sa pun acolo si sa presez? Din loc in loc este lipit acel burete de plasticul subdiacent cu ceva...
*


Noutati? Ce merge pus acolo incit sa tina lipite cele doua suprafete?
audiofilu'
Sa nu ma intrebati cum am rezolvat sa nu mai am bordul sculat ca nu va spun... tongue.gif
gabize
Eu inca n-am problema bordului sculat smile.gif. Dar daca nu ma va ocoli problema asta, macar stiu la cine sa apelez pentru o sugestie... sper pertinenta wink.gif
audiofilu'
Daca va fi vorba sa rezolv, inca nu am reusit sa capat un raspuns dar probabil un mastic...
gabize
Bafta cu lucrarea, sa ne tii la curent.
audiofilu'
Am vorbit astazi si ar fi mai bine sa dau bordul jos si sa execut lipirea ca lumea pentru ca asa nu prea e acces. Inca ma gindesc, prenadezul o fi bun?
gabize
Nu stiu cat de tare trebuie tensionat bordul pentru a reveni la pozitia initiala, si nici care e suprafata de contact. Daca tensiunea e mare si suprafata de contact mica, nu stiu daca adezivul rezista. Chiar daca e puternic, exista riscul sa exfolieze invelisul exterior al bordului.
audiofilu'
Cred ca prenadezul ar face priza buna daca e lasat suficient, problema e accesul deosebit de dificil, ma gindeam la o seringa mai mare cu un tub de prefuzie prin care sa aplic in acea pozitie prenadezul; nu stiu daca voi da vreodata bordul jos (eu de unul sigur in mod cert nu o fac) avind in vedere ca unii la cae am apelat se tot codesc invocind motive care mai de care mai hazlii.
Am facut o alta prostie: desi am avut un sentiment de deja vu am dat-o de gard azi in sensul ca am atins foarte usor un stilp de parcare de cca 80-100cm inaltime si am zgiriat foarte putin vopseaua si indoit cca 2-3mm tabla la portiera dreapta fata.
Am incercat sa indrept tabla prin impingere din interior dar nu am avut acces deoarece este o brida...
audiofilu'
Am facut azi un drum si la ducere clima a mers perfect dar la intoarcere am fost nevoit sa aprind de doua ori luminile din cartela pentru ca nu era lumina in zona pina la masina; dupa ce am pornit am asteptat sa vina caldura dar desi temperatura era setata pe 24-25 apoi 26 grade si liniile indicau viteza maxima la ventilator in masina nu intra aer, suflanta nu mergea... am ajuns destul de infrigurat si m-am pus sa caut siguranta insa toate din partea stinga erau intacte; stiu ca mai sint sub torpedou intr-un bloc parca 4 sigurante, sigur acolo sint pentru scaunele electrice.
Sa fie doar siguranta?
gabize
Fenonenul descris de tine l-am intalnit iarna trecuta, si se datoreaza bateriei descarcate. Se pare ca daca nu ai suficient "curent" in baterie, computerul taie consumatorii neimportanti pentru a asigura motorului energia necesara pornirii.
audiofilu'
Pai am pornit fara probleme si toate astea se intimpla cu motorul pornit, bateria este de 1 an si 3 luni, inca in garantie si e mai mare ca aia originala, parca de 85Ah.
gabize
Ai facut drumuri mai lungi in ultima perioada, sa se incarce bine bateria? Ca in perioada rece descarcarea pasiva e mult accentuata. Nu e nevoie sa fie defecta, ci doar descarcata.
espacern
QUOTE(audiofilu' @ 13 Nov 2011, 19:42)
Sa fie doar siguranta?

Siguranta arsa inseamna ca nu functioneaza afisajul,ori la tine se afiseaza ceva.
De verificat conexiunea la motoras sau chiar controlerul de variatie al turatiei(vezi in poza).

@+
audiofilu'
Siguranta aferenta ventilatorului (daca este asa ceva). In rest toate sint functionale (LEDuri, afisaj, indicatii).
Repet, totul s-a petrecut dupa ce am oprit pentru o ora, masina a stationat de ieri pina azi, a pornit imediat, clima a mers tot drumul dar la intoarcere pauza. Nu cred ca este acumulatorul, este si de capacitate mai mare, masina merge zilnic si fara faruri pornite ca sa presupun ca e descarcata. In plus, voltmetrul inserat in detectorul de radar arata peste 12v dupa stationare de peste o zi.
gabize
Dar acum in ce situatie te afli, porneste ventilatia sau a ramas moarta?
audiofilu'
Ventilatorul mort desi afisajul este luminat, arata orice temperatura setez, merg toate comenzile, raspunde la cresterea/micsorarea temperaturii, LEDul de Ac lumineaza, liniile de la ventilator cresc/descresc la comanda. Cu alte cuvinte nu merge doar ventilatorul.
espacern
Pare ca te-a lasat modulul de control al turatiei:controlerul...
In gasesti pe sub bord in spatele torpedoului bagat in conducta de plastic prin care circula aer.
Am disponibila piesa...

@+
audiofilu'
La pretul de... yupiiii, ce veste buna. tongue.gif

14 Nov 2011, 09:02:
De 10 minute am incheiat operatiunea de verificare; aseara n-am avut rabdare si am luat la puricat toate sigurantele si erau bune iar astazi am dat jos torpedoul sa am acces la sigurantele de sub el dar si acelea erau intregi. Ce sa vezi, m-am uitat dupa modulul de comanda dar nu l-am vazut (nici nu stiam cum arata) asa ca am dat jos filtrul de aer pus tot de mine. O latura era curba si pe acolo au intrat doua frunze intregi ajunse pe acolo de cind am schimbat parbrizul. Cert este ca dupa ce am cautat si gasit toate frunzele si le-am eliminat, am sprayat cu WD40 axul ventilatorului si am testat la rece a mers pe toate vitezele. Am pornit cu oarecare emotie si motorul dar ventilatorul merge in toate vitezele, totul este ok. Asadar mizeria de acolo poate cauza neplaceri... atentie cum montati filtrul, sa nu fie soatiu intre el si peretii laterlai, la mine trebuie putin strins, nu intra perfect drept si din cauza a doua bride din plastic nu s-a asezat corect; acum e pus bine si sper sa nu mai am probleme.
espacern
Problema ta a fost de natura electrica,nu mecanica cum crezi tu.
Cand ai desfacut pe acolo ai miscat firele/mufele si asa s-a restabilit contactul imperfect de la motoras.
Un depozit de frunze/mizerie nu are ca final oprirea motorului ci doar zgomote suspecte de la paletele motorasului...
@+
audiofilu'
Nu contest afirmatia ta dar sper sa le fi miscat bine... din ce am mai citit era posibil sa fie ars un tiristor dar e clar ca ala nu era ars aseara ca astazi nu ar fi pornit. Urmaresc evolutia.
cristi.muresan

Si eu ma avut o problema asemanatoare si anume: porneam dimineata masina si nu merge ventilatorul(exact ca la tine), lasam masina sa mearga 10minute, opream motorul, deschideam si inchideam portiera, porneam masina si mergea si ventilatorul smile.gif.

La scurt timp s-a dus bateria, am inlocuit-o si acum merge ventilatorul smile.gif

audiofilu'
O s-o las in weekend la incarcat sa nu am surprize desi are 14 luni.
Am mers 50km pina acasa la mama si clima a functionat dar la intoarcere, dupa stationare de 2 ore am aprins farurile din cartela si au mers de doua ori pina s-au oprit; s-ar putea sa fie bateria insa a pornit imediat si fara probleme. Ciudat.
cristi.muresan
De pornit si a mea pornea cu bateria veche ca si cu asta noua, cred ca modulul de control al ventilatorului are o tensiune de prag pe care daca nu o primeste la pornire se blocheaza
audiofilu'
Iti dai seama ca daca aseara imi dadea prin cap sa o mai pornesc dupa oprire in ce nedumerire intram... voi monitoriza acumulatorul si-l voi pune la incarcat, masina merge predominant in oras.
audiofilu'
Am testat azi acumulatorul la service, si are 90% din capacitatea de pornire desi e incarcat. Aparatul are mai multe functii si e posibil sa fie ceva probleme deoarece masina merge zilnic doar oras si putini km, o voi pune in weekend la incarcat sper sa nu dauneze daca o las prea mult.
Care e solutia pentru lipit bordul? Unii spun ca prenadezul nu tine, altii ca Moment ar fi la fel, ca superglue nu's ce face...Cei care au realizat acest lucru cum au procedat? Am vazut un bord dezlipit vreo 8cm pe verticala... m-am crucit, am si poza.
[attachmentid=1627765434]
<span class='edit'>19 Nov 2011, 00:14:</span>
Cit poate costa chederul pentru geam (portiera spate stinga), nu cel de pe caroserie? Un destept a tras de bara cauciucata din josul geamului si a rupt un piciorus, sta ca naiba, cracanata. Probabil trebuie tot, de jur imprejur, eu as fi avut nevoie de chestia din josul geamului doar. Cum se numeste corect?

19 Nov 2011, 15:43:
Pentru masina mea in service s-a folosit acum citiva ani ulei de cutie ELF Tranself TRP 75w-80 iar pe eticheta scrie ca e pentru PK6. Am inteles ca PK6 e pentru diesel... la mine s-a facut o greseala sau nu? Este bun acest ulei?

19 Nov 2011, 15:46:
Din al treilea bidon au ramas 700ml inseamna ca s-au pus 2,2 litri aproximativ. Unii au pus mai mult, altii doar 2 litri. Cum e corect?
ViperRS
nivelul in cutiele PK6 trebuie sa fie intre 2.0 si 2.4 litrii. Multi pun doar 2 litrii pentru a nu mai cumpara al treilea bidon si pe considerentul ca poate o parte din uleiul vechi nu va curge.

Eu la schimbul de ulei am scos 2.4 litrii din cutie si in consecinta am pus aceasi cantitate. Ulei Elf NFP 75w80.
audiofilu'
Pai eu am pus ulei de diesel si tu ulei de benzinar... sau cum?
Pe bidonul meu scrie PK6 si asta e clar pentru diesel. Pentru benzinar imi spune cineva care e uleiul pentru cutie? M-am dus la masina si in carte spune ca pentru 2.oT se va consulta reprezentanta. Cum eu in aia de la reprezentanta nu am incredere deloc va intreb pe voi, poate are cineva program sa spuna ce si cum.
Daca e alt tip si eu am mers cu asta de PK6 sa fie vreo problema??? De acolo introducerea mai greoaie la rece in tr1?
ViperRS
QUOTE(audiofilu' @ 19 Nov 2011, 17:33)
Pai eu am pus ulei de diesel si tu ulei de benzinar... sau cum?
Pe bidonul meu scrie PK6 si asta e clar pentru diesel. Pentru benzinar imi spune cineva care e uleiul pentru cutie? M-am dus la masina si in carte spune ca pentru 2.oT se va consulta reprezentanta. Cum eu in aia de la reprezentanta nu am incredere deloc va intreb pe voi, poate are cineva program sa spuna ce si cum.
Daca e alt tip si eu am mers cu asta de PK6 sa fie vreo problema??? De acolo introducerea mai greoaie la rece in tr1?
*



Uleiul Elf TRP 75w80 a fost inlocuit de Elf NFP 75w80. Ma mir ca ai reusit sa mai gasesti acest ulei deoarece din cate stiu a fost scos din fabricatie de cel putin 1 an sau 2. Ambele uleiuri sunt concepute pentru cutiile PK6 de la renault. Nu este nici o diferenta intre uleiul de la o cutie PK6 indiferent de motorizare.

audiofilu'
Nu am spus ca l-am inlocuit anul acesta ci acum vreo 3 sau 4 ani.
Nu am diesel, e motor pe benzina si daca astea sint pentru PK6 (am inteles ca eu nu am PK6) ce ulei ar fi trebuit sa pun? In manual spune ca pentru 2.0T sa intreb la reprezentanta.
OVIDIUS
In manula scrie exact asa:

Cazuri particulare folosire ulei, motorizari cu turboconpresie, motorizare Renault Sport-Utilizati exclusiv ulei de norma ACEA A3 si de grad 5W40 (sau 0W40 in functie de temperatura exterioara) : pentru vehiculele Renault Sport si Laguna 2.0t

Gradul pentru OW40 este mentionat de la -30 grade in jos, ceea ce la Romanica nu cred ca e cazul. Asadar 5W40.Eu asta folosesc din 2007 si nu am avut nicio problema...
audiofilu'
Vorbeam de uleiul din cutia de viteze. wink.gif Pentru motor only 5w-40.
dacadrean
QUOTE(audiofilu' @ 18 Nov 2011, 15:28)
[attachmentid=1627765434]
<span class='edit'>19 Nov 2011, 00:14:</span>
Cit poate costa chederul pentru geam (portiera spate stinga), nu cel de pe caroserie? Un destept a tras de bara cauciucata din josul geamului si a rupt un piciorus, sta ca naiba, cracanata. Probabil trebuie tot, de jur imprejur, eu as fi avut nevoie de chestia din josul geamului doar. Cum se numeste corect?




Daca nu ai rezolvat, ma interesez eu luni ca tot merg sa schimb parbrizul.

EDIT: Si eu am observat acum o luna ca era "cascat" bordul in mai multe locuri.
Cum se rezolva problema in service? Stie cineva?

audiofilu'
In service am fost si eu, se inlocuieste, aia e rezolvarea lor. In poza este un bord schmbat in garantie, bordul meu este 0,5cm ridicat.
Referitor la acel chedre pe pe usa el vine impreuna cu portiunea de pe geamul mic, ala fix, triunghiular. Chederul de pe geamul mobil este separat.
audiofilu'
Se poate seta in vreun fel (CLIP eventual) semnalizarea sa fie facuta la un interval mai rar, sa clipeasca mai rar?
R19/16v
Cred ca trebuie sa respecte vreun standard, norma. Din clip n-o poti modifica.
audiofilu'
Pai la VW sau 408 sau Corsa licareste mai rar, sa fie vreun releu responsabil de asta?
audiofilu'
Am mai urmarit si alte Laguna si am observat ca la unele clipeste mai rar, cine e responsabil de aceasta chestiune?
audiofilu'
Am schimbat acum 5 minute filtrul de benzina. Prima data am luat Mann si a avut carcasa metalica iar acum tot Mann insa cu o carcasa de plastic negru care se potrivea mult mai rau in acel spatiu dedicat (primul model (parca 6002) era ca ala original, exact.
Linga acel filtru de benzina mai este o cutie destul de marisoara, 8cm/15cm/25cm si nu stiu ce este si ce rol are, insa are legatura cu sistemul de alimentare deoarece miroase a benzina la demontarea unui furtun... aveti si voi asa ceva?
audiofilu'
Si inca un lucru: cautind pe net am gasit informatia cum ca NGK Iridium sint garantate vreo 100000km... eu am aceste bujii puse, am cu ele 44000km in 3 ani jumatate si ma gindeam sa le dau jos spre verificare insa nu am cheie si stiind ca "dureaza" 100000 km parca nu as face-o mai ales ca e destul de dificil. Voi ce ma sfatuiti sa fac? Ma complic sau nu?
dacadrean

[/quote]


QUOTE(audiofilu' @ 23 Jan 2012, 23:05)
Ma complic sau nu?
*



In manual la cat dumnezeu zice ca trebuie schimbate?

Daca esapamentul este curat si nu simti fluctuatii ale turatiei (intreruperi) nu cred ca are rost sa e schimbi decat daca in manual scrie alceva.
audiofilu'
Alea normale au fost schimbate la 30.000km, iar la 59000km am pus din acestea cu Iridium si am cu ele 43000km. Se spune ca-s garantate 90-100000km si nu, nu am nici o problema, acul sta ca la diesel, fix. Teava este ma-sa, curata ca la DPF.
ttncornel
daca nu te necajesc pentu ce sa le schimbi.
mai ai ceva km pana la 90mii.
drumuri bune!
audiofilu'
QUOTE(audiofilu' @ 23 Jan 2012, 23:05)
ma gindeam sa le dau jos spre verificare
*


Nu era vorba de schimbat ci doar de verificat insa doar faptul ca se schimba relativ greu si necesita atentie suplimentara m-a facut sa aleg acest tip cu durata de viata lunga. Voi lasa bujiile la locul lor, nici nu au ajuns la 1/2 duratei d viata. Multumesc.
Privilex
Salut!
Azi dimineata,prietena mea a vrut sa plece cu masina,afara erau -15grade,la prima cheie nu a pornit.apoi m-a chemat pe mine si in loc sa mai invarta,face 2 sunete ca de contact si atat.prin urmare m-am gandit la urmatoarele:
1.bateria are 6ani si ceva,pornita des nu a mai fost masina,adica odata la 2-3zile
2.releul incandescenta(cel pt bujii este ars-asa le aparea celor de la reno pe laptop) trebuie schimbat.stie cineva pe unde e amplasat la facelit?ca la laguna 2.1 ar fi undeva in partea soferului pe la roata sau cam asa ceva.
3.bujiile le-am schimbat acum 2ani jumatate-- si-au dat duhul?
4.aseara am alimentat cu 100lei-e posibil sa fie apa in motorina sau altceva?
5.vreun senzor sa fie dus?
multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.