Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna II facelift (2005-2007)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43
cdadan
In ultima vreme am un cui impotriva PDG-ului, suspectez ca strica confortul suspensiei.
Daca cineva din Cluj (cu Laguna facelift si fara PDG) e dispus sa facem un mic test comparativ, as ramane recunoscator. E suficient 2-3 km pe drumuri de mana a 2-a (gen str. Fabricii), mers normal, pe rand cu fiecare din masini.
audiofilu'
QUOTE(cdadan @ 17 Sep 2010, 15:09)
In ultima vreme am un cui impotriva PDG-ului, suspectez ca strica confortul suspensiei.
*


PDG adauga un confort in detrimentul stabilitatii.
Mai pune si suspensia spate care nu e independenta,adauga si anvelopele cu talon marit.
Ai vreo idee?Erau niste amortizoare reglabile (nu dau nume) care permiteau coborirea gardei la sol.
cdadan
QUOTE(audiofilu' @ 17 Sep 2010, 15:22)
PDG adauga un confort in detrimentul stabilitatii.
*


Adauga pe dracu ... nu cred pana nu ma conving.
Amortizoarele alea reglabile erau cu tot cu arcuri, altfel nu ai cum. Decat cu saci de ciment in portbagaj.
audiofilu'
QUOTE(cdadan @ 17 Sep 2010, 15:09)
...PDG-ului, suspectez ca strica confortul suspensiei.
*


Fii atent,eu am afirmat ca prin adaugarea PDG (care cuprinde suspensie inaltata si anvelope cu talon marit-posibil si alte arcuri) creste confortul fata de situatia in care masina ar fi ca un cart,rigida sau cu anvelope cu talon mic.A,ca masina se inclina mai mult in curbe fata de una cu suspensie buna este alta poveste.
Aminteste-ti de cum erau Citronelurile odata (cred ca si acum,nu am mers cu nici unul) cind mergeau pe drum denivelat si cum se inclinau in viraje (filmele cu Louis De Funes).
cdadan
Eu ma refer strict la confort, nu la tinuta de drum. La cum calca prin gropi.
Sunt mai multe voci care afirma ca un Megane cu PDG si roti pe 15 amortizeaza mult mai prost decat variata cu suspensie normala si roti pe 16.
audiofilu'
Din cite stiu eu,megane fara PDG este cel care se face in vest iar cel cu PDG (recte classic) se face prin Turcia.Posibil si calitatea suspensiei sa contribuie la acest compostament superior.Nu stiu cum e la megane insa laguna e olecuta mai mare si are alt comportament.Eu m-am referit ca la aceeasi masina un talon mai inalt la anvelopa permite un confort superior al ocupantilor in detrimentul comportamentului dinamic.
Cred ca niste teste facute de specialisti ar elucida problema,pina atunci parerile sint subiective,depinde fiecare ce scenariu si-a facut in cap.
Ca-i pe 15 sau pe 16 cred ca se pastreaza diametrul rotii si e normal ca arcurile sa faca diferenta in conditiile in care cele pe 15 care au talonul mai mare filtreaza mai prost.Sau poate exact de aceea,nu exista sinergie intre modul in care filtreaza anvelopa de 15 cu talon inalt si arcurile/telescopul,poate nu se "pupa".
In mod normal (si acum ma refer stricl la L2) de cind am pus 17" in loc de 16" (restul raminind stock) pot sa spun ca s-ar simti o oarecare rigidizare insa repet,nu am fost in teste extraurban,doar prin oras,ce se simte la denivelari.Pina imi iau anvelopele cu talon marit merg si eu mai incet,astea pe 45 sint periculos de apropiate de sosea (fata de cele cu 60).
adrian64
Am condus o L2 fara PDG cu anvelope cu talonul pe 55 si exista diferenta clara fata de masina mea care are PDG. Directia este mai precisa si nu mai vorbesc de stabilitatea in curbe datorita suspensiei mai rigide. Pe drumuri cu denivelari am o senzatie de nesiguranta in masina mea. Parca directia raspunde cu intarziere si franele se comporta altfel ( ABs-ul intra in functiune cand nu te astepti).
cdadan
Si diferenta de confort? Amortizare denivelari mici si gropi?
audiofilu'
Nu se poate sa le ai pe toate...ori confort ori dinamica imbunatatita.
cdadan
QUOTE(cdadan @ 17 Sep 2010, 15:09)
In ultima vreme am un cui impotriva PDG-ului, suspectez ca strica confortul suspensiei.
*


Pai la Megane se pare ca PDG-ul strica si confortul, si tinuta de drum.
Oricum Laguna cu PDG descarca periculos de mult puntea fata, pe accelerare. Ridica nasul de parca se pregateste de decolare.
audiofilu'
Am mai spus,depinde care megane:ala in 2 volume e facut in vest iar ala in 3 prin Turcia,e normal sa aibe alt comportament.
Laguna are punte spate semiindependenta ,punte in H cu efect autodirectional (ce frumos suna dar e departe de Focus...)
Daca te deranjeaza poti investi citeva mii de euro,schimbi tot ce tine de suspensie si nu rezolvi nimic atita timp cit mergi tot pe drumurile pline de gropi.Eu nu simteam cind aveam jantele pe 16" vreun disconfort daca mergeam pe drumuri de categoria E sau A.
cdadan
Intre timp am mai facut niste teste, cu muzica oprita in masina. Daca nu ar pocni diverse plastice pe gropi, ar merge mai mult decat elegant. De scuturat efectiv, scutura foarte putin. Daca ar fi la fel de inchegata ca alte masini (de ex. nemtesti), m-as bucura de confortul suspensiei. Asa ... ma abtin.
cata_lag2.2
Intrebare: Laguna din semnatura facuta pentru Franta are PDG? "Suspectez" ca nu.
audiofilu'
Evident ca nu.PDG este pentru drumuri grele.
cri123
Eu ma indoiesc foarte tare ca PDG are treaba cu precizia directiei, si parca ne cam aberam smile.gif

Apoi, ce PDG este pe L2? In afara de anvelope cu talon marit (60 fata de 55) si de lipsa celor de 17, un scut metalic fata, aveti impresia ca masina e cocotata (asa cum este Megane 2)? Eu m-am tot uitat, studiat, comparat, dar nu prea vad diferenta.

Cat despre comfort, nu stiu ce sa zic, masina sta bine pe drum oricum, si mai ziceam pe aici, nu e BMW.... nici Audi Quattro.

cdadan
Masina e cocotata destul de mult fata de varianta normala.
Directia sufera in mod clar.
Masina nu sta prea bine pe drum.
cri123
Hmm, ciudat, mie mi se pare ca mai mult decat vine de la anvelopa (adica fix 1cm) nu e mai sus.....dar poate mi se pare. Faza ca daca nu compari fix cu acelasi model, nu prea e relevant, ca numai motorul (daca dai de un 2.2 dci) face vreo 1-2 cm as zice...

audiofilu'
Eu am acum anvelope joase si cel mai mult ma deranjeaza cind iau un viraj si puntea spate topaie daca intilneste vreo gropita sau denivelare.Consider ca asta este punctul slab al suspensiei.
cdadan
Cristi, un tip de la Reno a cautat in Dialogys si a gasit pentru Laguna 7 tipuri de arcuri. In schimb la amortizoare exista o singura varianta. Motorizare mai grea = arcuri mai tari = garda la sol constanta. PDG = arcuri mai lungi = garda la sol mai mare cu centimetri buni.
Audiofile, jucaria de zi cu zi are suspensie spate independenta. Laguna o am de un an, timp suficient zic eu. Nu am observat vre-un comportament atat de prost pentru puntea spate. In cazul tau sunt doua posibilitati: placebo sau amortizoarele.
audiofilu'
Laguna NU are suspensia spate independenta...Amortizoarele sint Sachs pe gaz schimbate acum vreo 2 ani.
cdadan
Stiu ca n-are, am zis ca cealalta are. O stii, aia argintie.

Trebuia sa pui kayaba. E poveste lunga, pe topicul dedicat.
audiofilu'
Da,trebuia dar asa e cind te grabesti si nu te informezi.Bine ca am dat foarte putin pe ele.Ti-ai schimbat placutele ca acus vine iarna.
cdadan
Inca nu. In cel mai fericit caz ma apuc sambata, daca e vreme buna si am chef. Si daca fac rost de imbus de 7 si cheie de flex.
Mai trebuie sa schimb si bieleta de directie de pe dreapta, e comandata si ea, dar mi-e lene ca pe urma trebuie sa fac rapid geometria.
cdadan
Am cumparat imbus de 7, dar presa pentru pistonase nu am gasit sa imprumut. Am rezolvat in service: schimb placute frana spate si bieleta de directie de pe dreapta, ca avea un inceput de joc. A numarat omul nr. de spire si a iesit destul de bine, nu simt diferente in volan, dar sapt. viitoare ma prezint la un reglaj de directie.
Filtru de aer si polen le-am schimbat de dimineata, in 10 minute.
Dan73
QUOTE(audiofilu' @ 21 Sep 2010, 08:00)
Eu am acum anvelope joase si cel mai mult ma deranjeaza cind iau un viraj si puntea spate topaie daca intilneste vreo gropita sau denivelare.Consider ca asta este punctul slab al suspensiei.
*


Verifica starea bucsilor de la puntea spate. Senzatia asta o aveam eu cu cele vechi.
audiofilu'
Schimbate odata cu telescoapele.
Dan73
Asa de timpuriu? Eu le-am schimbat la 155000. In orice caz, la mine, senzatia de topaiala a disparut odata cu schimbarea bucsilor.
audiofilu'
Da,strada pe care locuiesc este neasfaltata iar dumurile sint asa cum sint,chiar in oras...pe drum de categoria E merg foarte rar asa ca pica.
audiofilu'
Cind mi-am tras cablul de alimentare pentru amplificator am constatat ca la roata stinga fata carenajul pare a fi incomplet in partea stinga superioara...la voi e la fel?N-am cu ce face poze.La roata dreapta este totul acoperit.
adrian64
La a mea este totul acoperit si la roata stanga la fel ca la dreapta. Probabil ai pierdut o bucata.
audiofilu'
Posibil sa o fi "pierdut" in service...baieti buni e peste tot.
ccezar2004
e mai comod sa o rupa decat sa desfaca toate clipsurile... mi-a declarat asta un mecanic... cand imi schimba cureua de accesorii.... sefu'... eu aici taiam direct daca nu erati dumneavoastra....
audiofilu'
Numai ca la mine lipseste in partea stinga si nu-mi amintesc sa fi avut vreo interventie pe partea aceea.E adevarat ca am schimbat un far cind masina avea 1000km si posibil sa fi "uitat" sa puna si acel reper iar eu sa fi considerat ca asa trebuie sa fie.Dealtfel nu pare sa fie vreun clips sarit sau vreun loc in care sa fi intrat unul.
ccezar2004
vroiam doar sa subliniez atitudinea din service....
audiofilu'
am inteles din prima.
cristi.muresan
Are cineva un manual de utilizare in limba engleza sau romana? Am tot cautat dar nu-l gasesc :|
Ma intereseaza partea cu filtrul de particule, al meu e in limba germana si nu stiu de loc smile.gif
cdadan
Am manual de utilizare in limba romana, dar nu apare nimic legat de filtrul de particule.
Pop Marcel
cezar2004 vad ca tu ai acelas motor pe care il am si eu,tu ai capacul din partea stanga care acopera filtru de motorina si ce mai este pe acolo? eu nul am asa am cumparat masina nu stiu daca la modelele acestea este
cristi.muresan
Un manual in engleza sau franceza nu are nimeni? smile.gif
cdadan
Am si manualul in engleza dar e acelasi lucru cu cel in romana. Nu apare nimic despre fap.
cata_lag2.2
Poate te ajuta asta:

[attachmentid=1627666803] [attachmentid=1627666805]

sau ASTA
cristi.muresan
Topicul l-am fost citit mai de mult dar nu contine ce ma intereseaza

In interval de o luna de 2 ori mi s-a aprins becul ca nu a reusit sa-si faca regenerea. O scot un pic in afara orasului, face regenerarea si se stinge.
Din cate am observat eu, regenerarea se face o data la 800km si din nefericire incearca sa-si faca regenerare si in oras. Cred ca stiu care este stimulul care porneste regenerarea, dar nu sunt sigur, ultima data mi s-a aprins becul imediat dupa ce am deculat tempomatul (in folosesc si in oras cand pot).

Nu trebuie sa respecti vitezele din tabel ca sa-si faca regenarea. Daca treci de 100km/h si trebuie sa-si faca regenerarea imediat incepe (creste turatia la relantiv de la 800 la putin sub 1000 rpm ).

26 Oct 2010, 17:06:
Cei care aveti motoare cu FAP ce ulei folositi?
Eu acum trebuie sa-l schimb si iarasi ma gandesc ce sa bag smile.gif
Pana acum am bagat Castrol EDGE turbo diesel 5W30
audiofilu'
Fara discutie ca este scris in manualul masinii si din cite retin este vorba de un 5w-30 dar cata_lag2.2 iti poate confirma,da-i un PM.
cdadan
5W40

audiofilu'
De acolo nu reiese ca trebuie 5w-40 pentru ca motorizarea 1,9dCi 130cp nu s-a comercializat NOUA in Romania si ca atare nu apare in cartile noastre in romana.
Sigur e vorba de un 5w-30,imi amintesc de faptul ca am avut mai multe discutii cu cata_lag2.2 pe tema asta cind nu gasea acest ulei...este special pentru FAP.
cj98czh
pt. 1.9 dCi 130 cai se foloseste 5W30 ..

http://www.lubadmin.com/Restitution.aspx?M...51&Parametre1=2

La Elf 5W40 este dat asa:
ACEA 2004: A3/B4 API: SL/CF
RENAULT Gasoline and Diesel without Diesel Particulate Filter (except 2.2 dCi)
MERCEDES-BENZ : MB page 229.3
VOLKSWAGEN : performance level VW 502.00/VW 505.00
BMW : BMW Longlife 98
GENERAL MOTORS : GM-LL-B-025
cristi.muresan
Stiu ca in carte scrie Elf Solaris RNX 5W30 care are specificatia C3, dar nu-l gasesc.
cj98czh
La o reprezentanta Renault ai cautat? chiar daca nu au pe stoc nu cred ca pe comanda nu-l pot aduce ... si nu este neaparat sa-l schimbi la ei ..
cristi.muresan
O singura data am fost pe la ei si am fost foarte dezamagit de serviciile oferite.
cj98czh
Cum spuneam ... il comanzi doar ... si vezi ce pret si termen de livrare iti dau... se poate sa ai o surpriza placuta sau nu biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.