Revin. M-am suparat azi si am demontat tot si rezolvat problema cu palnia aia nenorocita. Am reusit sa o dau afara de acolo fara sa rup buretele ala de pe pasajul central si sa o curat si sa o desfund calumea. chestia curioasa (de fapt eroarea de proiectare sau mai bine zis cred ca proiectantul sistemului asta de scurgere era beat cand a executat lucrarea) este o gaurica f mica de cca 5-7 mm (e incercuita in primele 3 poze, prima e vederea de sub masina cu palnia scoasa) care se poate infunda f usor. La mine problema de data asta nu mai era palnia infundata, desi si in aia am gasit ceva mizerie. Infundata era gaurica aia mica de scurgere de sub condensor, cea din care pica apa in palnie ca apoi sa fie scursa pe furtunasul de sub masina. Partea proasta e ca se ajunge foarte greu la ea prin alte metode. Cea mai buna este sa dai palnia afara ca sa ai acces la ea. La mine se infundase exact gaurica aia cu niste frunzulite pt ca data trecuta cand am patit-o cu apa in dreapta nu am desfacut asa in amanunt palnia si toate alea, am curatat doar locasul de la filtrul de polen si am rupt urechiusa aia de la scurgerea de sub masina. Se pare ca au ramas ceva frunzulite atunci sub condensor de care nu am stiut si care nu prea se pot scoate cu aspirator si nici nu se pot vedea cu ochiul liber.ca sa desfaci acolo sa le vezi si sa le aspiri ar trebui desfacuta jumatate de masina, condensor, bord etc. insa am gasit o metoda mai simpla cu un furtunas subtire prin care am turnat apa.
Lucrarea se face oarecum simplu, insa trebuie mare atentie.
- Se da scaunul pasager in spate maxim ca sa ai loc de lucru.
- Dai la o parte carpeta masinii, dar inainte nu uita sa scoti cutia de depozitare de la podea (aia in care se strange apa ca in piscina cand apare beleaua).
- Bun, odata ce ai ridicat pe scaun carpetele, desfaci capacul de plastic din lateral jos de sub bord ca sa ai acces la palnie si buretele ala cu cauciuc maro pe el. Eu am desfacut si torpedoul pentru ca oricum am schimbat si filtrul de polen si asa ai si mai mult loc de lucru.
- Am desfacut si tevile alea de plastic prin care se duce AC-ul in spate la picioare.
- Bun, dupa ce ai facut toate astea, poti vedea cu usurinta palnia aia de cauciuc despre care s-a mai discutat pe forum si care se afla si in pozele 4,5,6 si 7.
- Cu mana localizezi urechea aia de cauciuc care intra pe surubul ala din caroserie pt fixare si o ridici in sus ca sa deblochezi putin palnia. (vezi ca e incercuita in poza 7)
Pana aici a fost cat de cat usor. De acum mare atentie.
- Te duci pe partea cealalta pe la sofer, dai capacul de plastic de jos de la picioare la o parte la fel ca in partea dreapta ca sa vezi buretele ala cu cauciuc maro si de acolo poti vedea si cealalta parte a palniei.
- Acum, trebuie inca o persoana ( deci operatia se face in 2 de acum).
- Ridici masina pe o rampa sau nu stiu, gasesti o solutie sa te bagi sub ea (eu spre exemplu am pus-o pe un sant la tara si m-am putut baga sub ea cu usurinta.
- Desfaci toate cele 6 cleme de la scutul termic ( tabla aia de aluminiu de care se vorbeste pe sus prin topic, e prinsa cu 6 cleme, 3 pe-o parte si 3 pe cealalta. Atentie daca ai pielea mai subtire la degete, desfa-le cu un patent ca altfel te taie cu usurinta (eu prima oara cand am umblat acum cateva luni ca sa ii rup urechiusa de cauciuc mi-am facut degetele praf si azi am umblat cu patentu usor si nu am mai patit nimic).
- Dupa ce desfaci scutul, nu te speria ca nu cade, se va sprijini pe teava de evacuare, il indoi putin in dreapta ca sa ai acces la furtunasul de scurgere. (vezi posturile anterioare cum se desface si cum se indoaie).
- Daca ai ajuns aici e bine. De acum iei o persoana, un prieten ceva si in functie de cine are mana mai mica sau mai subtire si putina forta va impartiti asa: cel cu mana mai subtire sau cu forta ramane in masina in partea dreapta iar celalalt se baga sub masina.
- Cel de sub masina impinge cu forta insa cu atentie capatul de scurgere de la palnie spre interior cu o surubelnita cu varf mai tocit si mai lat sau cu orice altceva insa atentie sa nu perforezi palnia ca e de cauciuc. In acelasi timp, celalalt care sta in masina in dreapta trage incet si cu grija de palnie spre exterior. Ca sa ii fie mai usor, intai se duce pe partea soferului si impinge palnia spre dreapta, iar apoi o sa iasa ceva mai usor insa trebuie tras cu forta (nu se rupe stai linistit).
- Dupa ce ai scos palnia, poti sa scoti si buretele ala cu cauciuc maro ca sa il lasi la soare sa se usuce (pt ca 100% e varza de apa, e primul care se uda). Eu am reusit sa il scot intreg fara sa il tai, ciopartesc sau rup cum am vazut ca au facut unii useri mai sus.
- Ca sa il scoti intreg trebuie din nou sa lucrezi si prin stanga si prin dreapta astfel: dupa ce scoti palnia, unul trage de burete din partea dreapta spre exterior insa cu atentie si cu o mana sub burete ca sa simta surubul ala in care se fixeaza palnia, ca daca agata buretele il rupi si te chinui degeaba. In timpul asta celalalt impinge buretele din partea soferului. Pe partea soferului buretele e mai mic in latime dupa cum se poate vedea si in pozele 8 si 9. Am facut poza si la codul buretelui (poza 10) in caz ca cineva vrea sa isi cumpere altul intreg dupa ce l-a rupt pe cel vechi sau i-a putrezit, mucegait etc.
- Masina va arata ca in pozele de mai jos dupa ce scoateti palnia si buretele ala.
- Bun, daca ati scos buretele il puteti usca cum vreti: soare, uscator de par, caldura aragaz etc. Apoi spalati bine palnia de pamant si eventual frunze sau alte mizerii (pt ca sigur e murdara cel putin cu praf sau pamant).
- Apoi eu cel putin recomand sa taiati cotul ala oblic ca in caz ca mai prinde vreo mizerie sa nu se mai infunde, sa curga afara (vedeti pozele 11 si 12 cum am taiat-o eu, i-am facut poze dupa ce am montat-o pe masina ca am uitat sa ii fac in momentul taierii cand era scoasa
).
- Acum, cautati un furtunas mai subtire (cam de vreo 7-8 mm diametru) si gauriti un dop de la o sticla de plastic cat gaura de la furtunas. Fixati cumva furtunasul in dop (lipiti-l cu super glue, banda adeziva sau ce gasiti la indemana ca sa nu curga apa) si celalalt capat introduceti-l cu grija prin compartimentul filtrului de polen insa atentie: bagati-l exact printre condensor si marginea aia de plastic. De preferat furtunasul sa fie flexibil ca sa se indoaie putin cand intra acolo ca e locul foarte stramt, atentie insa sa nu indoiti lamelele condensorului daca furtunul e mai rigid. (vezi ultimele 2 poze)
- Apoi umpleti o sticla cu apa, infiletati-o la dopul cu furtunas si bagati usor apa acolo. Ar trebui sa iasa pe gaurica de scurgere a condensorului (cea cu pricina care se infunda) si sa curga sub masina.
- Pompati apa incet pana cand iese curata pe partea cealalta si pana cand sunteti siguri ca nu mai e infundat. Eventual pe sub masina, cealalta persoana sa bage o sarma subtire pe gaurica sa desfunde sau sa curete locul. In felul asta se scurge toata mizeria, praful si frunzulitele de sub condensor care altfel nu ai cum sa le vezi sau sa le scoti de acolo (decat daca esti indeajuns de nebun sau curajos sa desfaci juma de masina). Glumeam, cred ca nimeni nu ar vrea sa faca asta
.
- Dupa ce ati desfundat acolo, scoateti furtunasul si lasati putin sa se scurga toata apa si se usuce, stergeti cu o carpa eventualele urme de apa. Ca o recomandare, daca tot faceti asta, scoateti si buretele de jos de la picioare afara sa se usuce si stergeti apa de acolo pt ca sigur e balta acolo jos la tabla de la podea chiar daca la suprafata buretele pare uscat, dedesubt sunt niste santuri in caroserie in care intra buretele si acolo e lac (stiu sigur asta) si acolo daca lasati asa va putrezi si va mirosi f urat in masina si poate sa si rugineasca chiar daca la suprafata pare totul uscat si curat. Buretele se scoate usor, fara a demonta scaunul si alte minuni cum se zicea mai sus.
- Se da scaunul maxim spate (desi poate l-ati dat de la inceputul lucrarii asa cum am spus).
- Se scot ornamentele (marginile) de plastic de la prag de langa cheder.
- Se ridica maxim carpeta masinii pe scaun si se dibuie cu mana marginea buretelui unde se imbina cu partea de burete de sub scaun si spate. Imbinarea e chiar la marginea scaunului, unde se termina sanierele pe care e prins scaunul in podea. Se ridica de acolo in sus cu grija buretele, trebuie tras putin cu forta (nu se rupe stati linistiti, ca in interior are ceva ca un fel de carton mai tare)
- Apoi te uiti pe marginea de la prag atentie ca are o chestie de plastic negru care in momentul cand ridicati va agata putin in 2 cleme, se trage putin de ele astfel incat sa se elibereze marginea aia cu plasticul
- Te muti in fata si dibui la fel imbinarea buretelui cu partea din fata a masinii (imbinarea e exact unde se termina buretele cu chestia aia de plastic negru pe care se pun picioarele cand esti in masina si buretele celalalt cu cauciuc maro mai deschis de pe partea din fata de sub bord a masinii.
- Se trage buretele de sub aia de cauciuc si se ridica cu totul in sus intr-o bucata.
- Din nou se aseaza la soare sau undeva sa se usuce insa atentie ca asta e mai gros si inselator si se usuca mai greu. La mine la suprafata e uscat insa daca apesi mai puternic pe el, musteste apa din el de la jumate. Daca e din cand in cand mai apasati puternic pe el si sugeti apa cu o carpa ceva ca sa se usuce mai rapid.
- Ok, dupa ce scoateti buretele stergeti bine tabla cu o carpa ceva astfel incat sa nu mai ramana apa deloc si aveti grija ca in podea in tabla e un pasaj ascuns unde mai poate intra apa si se baga carpa cu grija prin cele 2 gauri din podea: se vad cu usurinta, una e in partea mai din fata cam in dreptul filtrului de polen si are forma mai ovala, iar cea de-a doua e mai inspre scaun si are forma rotunda si mai mica. Recomand sa bagati carpa pe amandoua si sa uscati bine ca in felul asta nu veti mai avea probleme sa rugineasca.
La partea cu buretele asta mare nu am apucat sa mai fac poze ca ma grabeam sa schimb si filtrul de motorina si nu vroiam sa ma apuce noaptea, ca e mai greu sa te descurci pe intuneric. Revin maine cu niste poze la burete si locurile de unde se desface ca inca nu l-am montat ca nu s-a uscat complet.
Sper sa va fie utile informatiile astea si sa scapati de probleme de genu asta. In rest numai bine, motorina sa fie si talpa cat cuprinde
Bafta!