valikris2002
24 Oct 2009, 10:50
am cerut si eu operatiunea de desfundare scurgeri parbriz fata, se pare ca mecanici de la reno au brevetat o metoda care mi s-a parut interesanta si pe care o sa v-o impartasesc si voua
: se desfac clipsurile de la plasticul negru de la grila stergatoare pentru ase ridica un pic in sus doar suruburile de pe margine, apoi se ia una bucata cablu in genul celui de la frana de la bicicleta sau cel de acceleratie de la vechea dacie cu tot cu camasa de protectie se introduce in scurgerile respective si se manevreaza in genul celor care desfunda canale prin rasucire si in acelasi timp impingand cablu pe canal, Rezultatul: se indeparteaza toata mizeria care blocheaza canalu
adi_ar
24 Oct 2009, 11:11
Pe partea dreapta metoda este buna insa pe partea stanga (pe partea soferului) nu cred! Acolo, folosind metoda descrisa, mai degraba se va sparge furtunul sau se vor desface cele 2 parti si apa va curge aiurea.
Citeste topicul!
skorpio_bog
24 Oct 2009, 11:32
QUOTE(valikris2002 @ 24 Oct 2009, 11:50)
am cerut si eu operatiunea de desfundare scurgeri parbriz fata, se pare ca mecanici de la reno au brevetat o metoda care mi s-a parut interesanta si pe care o sa v-o impartasesc si voua
: se desfac clipsurile de la plasticul negru de la grila stergatoare pentru ase ridica un pic in sus doar suruburile de pe margine, apoi se ia una bucata cablu in genul celui de la frana de la bicicleta sau cel de acceleratie de la vechea dacie cu tot cu camasa de protectie se introduce in scurgerile respective si se manevreaza in genul celor care desfunda canale prin rasucire si in acelasi timp impingand cablu pe canal, Rezultatul: se indeparteaza toata mizeria care blocheaza canalu
Daca citeai topicul de la inceput ai fi vazut ca metoda cu cablul (sau un tultz) nu este "brevetata" de carpacii de la reno. Si asa cum a zis si adi_ar, nu merge decat pe partea dreapta, unde furtunul de scurgere este dintr-o bucata si este ceva mai scurt, poti avea acces la el chiar si cu mana. Pe partea soferului este serpuit in forma de s si este din 2 bucati care se imbina. Acesta se desfunda asa cum s-a scris pe topic, desfacand carenajul de plastic al rotii stanga.
Eu in ambele cazuri am aplicat asa preventiv metoda cu o bucata de sarma,da rezultate sigur numai ca trebuie o sarma moale,la mine s-a dus dupa desfundare minim 75 cm pana a lovit in aparatorile de plastic,la mine nu era infundata total nici o scurgere,asa mi se pare mult mai usor decat sa dai carenajele aripilor jos,se mai rup clipsuri...
adi_ar
24 Oct 2009, 12:00
Ai dreptate, preventiv este mai usor asa!
Recomandare: utilizati cu incredere un lubrefiant!
In partea stanga, insa, din cauza traseului in S si a faptului ca tubul are 2 parti imbinate, daca este infundat mai serios, ai sanse impingi toata mizeria in al doilea tub si sa-l disloci. Eu recomand, din mai multe motive, desfundarea pe jos, prin spatele aparatorii.
LE
Pentru ca promisesem odata, apropo de scurgere, o imagine cu rezolvarea scurgerii din mijlocul parbrizului: am atasat un tub care conduce apa in jgheabul de sub parbriz si nu mai curge pe pasla. Daca dispuneti si de un colier, cu atat mai bine!
[attachmentid=1627561782]
iar pentru cei care nu au mai facut operatia: cum se scot, fara distrugere, clipsurile care fixeaza masca de plastic:
[attachmentid=1627561783]
Se ridica mijlocul cu varful unui briceag si apoi ies usor.
Tip: daca ungeti cu vaselina "cuiul" va va fi mai usor la urmatoarea desfacere.
buzasparta
29 Oct 2009, 12:32
dupa lupte seculare am reusit sa desfund scurgerea din stanga. am demontat plasticaraia de la stergatoate cu un cablu am curatat tot ce am outut pe deasupra dar fiind destul de intortocheat traseul scurgerii am apelat la o aalta metoda recomandata de un coleg de forum si anume scoaterea aparatorii de plastic si curatarea tubului exact pe la scurgere. cum poze exemplificatoare au fost puse de alti colegi am zis sa nu mai incarc topicul cu poze. multumesc de recomandarile de pina acum: adi_ar si meghitzanul care au pus si pozele.
La Megane 1 cum se curatascurgerile? Pe unde ar putea intra apa de ploaie in habitaclu, pe partea soferului?
Marianssg
12 Feb 2010, 23:32
am si eu o nelamurire,scuze de off topic daca e.dar m-am trezit peste noapte cu buzunaru din portiera de la sofer cu apa in el,a plouat dar chiar asa?nici in nova nu imi ploua...stiti cumva pe unde ar fi buba?
QUOTE(Marianssg @ 12 Feb 2010, 23:32)
am si eu o nelamurire,scuze de off topic daca e.dar m-am trezit peste noapte cu buzunaru din portiera de la sofer cu apa in el,a plouat dar chiar asa?nici in nova nu imi ploua...stiti cumva pe unde ar fi buba?
si eu am avut problema asta, dar nu am stiut sa o identific. Daca cineva da de urma apei sa spuna
skorpio_bog
13 Feb 2010, 00:10
ai scurgerea de pe partea stanga (soferului) infundata. Citeste pe forum ca s-a discutat.
Ai schimbat cumva difuzoarele stock din usile de pe fata?
Dar daca se scot de tot cele 2 furtune de scurgere de sub grila stergatoarelor , ce se intampla ? E mai usor de scos decat de desfundat , si in plus nu mai apare ever pericolul infundarii .
Eu daca am schimbat acum aparatorile de noroi pe stanga zic ia sa vad si scurgerea....and surprise: era opturata de noroi,frunze uscate....si asta la cap unde furtunul are un capacel tot de cauciuc pe care eu l-am rupt si am scos noroiul.Dupa parerea mea tocmai acest capacel este problemacare nu lasa noroiul si frunzele uscate sa iasa.
Exact , capacelul e cireasa de pe tort
, eu as vrea sa stiu daca este vreo contraindicatie in eliminarea completa a celor 2 furtune de scurgere ?
adi_ar
13 Mar 2010, 10:23
Se va uda "blana" de antifonare, care va deveni un soi de hoit umed sub capota. Vei avea putoare si aburi din plin!
In 1993 cand mi-am luat carnet de conducere tata mi-a cumparat o dacie de la unguri model de export....iar eu am inceput sa mesteresc la ea,am dat aripile jos de pe fata sa o antifonez....atunci am scos si furtunasele de la scurgerile de sub grila si am mers cu ea asa cam 4-5 ani si nu mirosea urat inauntru...nimic, eu la megane nu cred ca e nevoie de scoaterea lor ci numai rupt capacelul de la capat.In dreapta la megane eu nu am vazut unde se duce furtunasul de scurgere si am desfacut total aparatorile de plastic,are cineva o poza cu el?
Marianssg
14 Mar 2010, 21:57
revin cu problema anterioara.....am desfacut fetele la boxe...si boxele au fost schimbate(nu stiu daca are vreo legatura)...si am vazut k intra apa la imbinarea dintre plastice,era aklo un soi de silicon negru,dar l-am inlocuit cu mastic si de atunci gata
fara apa in buzunarele portierelor
jackieZAZ
1 Apr 2010, 11:00
Recent am desfundat scurgerile de la usile fata, ambele erau pline de noroi, praf, se aduna uneori apa in portiera si se vedea pe fundul buzunarului.. Exista scurgeri si la cele din spate ca nu le-am gasit..este doar un cheder la baza usii..trebuie ala desfacut?
SorinCT
1 Apr 2010, 17:05
Astazi am observat ca s-a adunat apa in buzunarul portierei de la pasager. A plouat aseara si cred ca mi-a intrat pe la chedar ceva...
Va updatez cu investigatiile unui "marinar"de megane.
victorb
16 May 2010, 20:12
Stie cineva cum se poate desface vaporizatorul?
Incepand cu anul trecut a inceput sa imi apara apa in dreapta. La 1 saptamana dupa ce desfund scurgerea, apare apa din nou. Asta s-a intamplat de vreo 3-4 ori pana acum (desfundare + dupa cateva zile iar apa).
Desfundarea s-a facut ok, a curs multa apa.
Vara trecuta am montat plasa pe admisia de aer, deci nu mai am frunze/gandaci pe filtrul habitaclu.
Eu cred ca s-a umplut atat palnia aia cat si carcasa vaporizatorului cu frunze/praf/pamant.
Cum azi mi-am distrus mainile incercand sa scot palnia aia de cauciuc (si fara succes) am ajuns la concluzia ca prefer sa fac orice doar ca sa pot curata bine vaporizatorul ala. Deci vreau sa-l desfac.
Cum se face asta?
Desfunda palnia pe sub masina si rupe eventual si capacelul din varful ei si rezolvi problema.
skorpio_bog
17 May 2010, 18:42
rupand supapa aia de cauciuc nu rezolvi nimic pe termen lung, dupa un timp ti se va infunda iar. been there, done that.
citeste ce e scris urmand linkul de mai jos si vei vedea ce ai de facut. La mine nu s-a mai infundat nimic de atunci, cand dau drumul la ac acum face lacul caracteristic sub masina si e ok. nu s-a mai infundat nimic.
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=781...dpost&p=2036588Spor.
Eu am desfundat-o pe sub masina,avea ceva noroi in ea dar nu ajunsesem inca in stadiul sa faca balta in masina
adi_ar
18 May 2010, 06:14
Totul este sa nu ajunga in palnie frunze, bete sau insecte mari.
De mare ajutor este
sita descrisa aici.
marshall_balance
18 May 2010, 15:38
Am o intrebare: Desfundarea asta a condensatorului si a scurgerilor fata se face pe garantie?
skorpio_bog
18 May 2010, 15:41
nu, nu e pe garantie. Pentru simpla desfundare a scurgerii de la AC si pentru ruperea capacelului de cauciuc iti ia vreo 50 de lei.
marshall_balance
18 May 2010, 15:45
Ce aiurea. Nici nu ma gandeam. Adica iau masina noua, am garantie, ma trezesc cu apa in ea, si tre sa le dau si bani?????????
Daca refuza pe garantie, direct la OPC ma duc!
skorpio_bog
18 May 2010, 18:07
mai bine ti-o desfunzi singur cum au facut atatia useri pe aici printre care si eu. Nu are rost sa iti bati capul cu opc etc. pierdere de timp.
marshall_balance
27 May 2010, 20:55
Mi-au rezolvat-o pe garantie. I-am intrebat daca n-o sa se mai infunde iar intr-o saptamana, si au zis ca nu. Vom vedea. Oricum, pana am garantie, ma duc in fiecare saptamana sa mi-o desfunde daca trebuie, numai sa le dau de lucru daca nu fac treaba ca lumea.
skorpio_bog
27 May 2010, 20:58
pana nu iti pui plasa peste gura de admisie si pana nu montezi filtrul de polen intreg o sa se infunde
marshall_balance
27 May 2010, 21:04
Ai idee daca gasesc undeva plasa din aia, sau e numai "home-made"?
marshall_balance
7 Jun 2010, 15:30
Update: Nu mai e strop de apa sub covorasul din dreapta, dar in schimb simt putin umed compartimentul din podea de acolo din dreapta. Inainte de asa zisa desfundare ce mi-au facut-o acolo era uscat de tot si umed doar langa consola centrala. Acum e invers. Aveti idee de ce?
Deoarece sub buretele din podea este un lac ""subburetan", ca sa spun asa, care se plimba in fata si in spate manat de accelerare/decelerare, iesind acolo unde este mai subire, adica in compartimentul respectiv!
Probabil te asteapta demontat scaun, mocheta, burete - uscare!
skorpio_bog
7 Jun 2010, 18:07
QUOTE(marshall_balance @ 27 May 2010, 22:04)
Ai idee daca gasesc undeva plasa din aia, sau e numai "home-made"?
plasa gasesti pe la orice magazin de sanitare, unii au pus plasa de tantari insa nu recomand pentru ca plasa aceea putrezeste repede. Recomand in schimb o plasa metalica deasa ca cea de tantari si nu mai ai treaba. Plasa e home made in sensul ca decupezi un dreptunghi din ea si il asezi peste gura de admisie a aerului, vezi ca sunt poze si explicatii pe acest topic parca sau pe cel cu scurgeri de apa, AC de pe sectiunea megane 2.
QUOTE(marshall_balance @ 7 Jun 2010, 16:30)
Update: Nu mai e strop de apa sub covorasul din dreapta, dar in schimb simt putin umed compartimentul din podea de acolo din dreapta. Inainte de asa zisa desfundare ce mi-au facut-o acolo era uscat de tot si umed doar langa consola centrala. Acum e invers. Aveti idee de ce?
pai nu mai e ud la suprafata, dar e balta sub buretele din podea. Trebuie scos afara si pus la uscat, iar tabla, podeaua trebuie stearsa bine de apa, ca altfel in timp o sa apara surprize rugina etc. Eu cel putin cand am avut problema, am scos tot afara, am mers vreo 2 zile cu masina desfacuta, caldura data drumu si directionata spre picioare (imagineaza-ti ca era vara, afara era foarte cald) si s-a uscat perfect. Buretele l-am tinut in casa la geam in soare sa se usuce, ca se impregnase adanc cu apa chiar daca la suprafata era uscat calumea, daca apasai cu forta pe el se simtea apa cum mustea din jumatatea lui.
uite aici detalii:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=781...dpost&p=2036588
SorinCT
7 Jun 2010, 19:06
Bratele stergatoarelor cum naiba se scot? Sunt identice pe Clio III si neam de neamu lor nu ies de pe axul ala cu filet.
skorpio_bog
7 Jun 2010, 19:20
bratul se scoate asa: se desface piulita din capat si apoi se trage in sus de el, iese ceva mai greu. Daca nu vrea da-i si cu putin wd40 si apoi incearca sa tragi de el, daca nu iese cu mana, baga ceva sub el si ridica (o surubelnita mai groasa si o sprijini de o cheie fixa ca sa nu zgarii plasticul.
SorinCT
7 Jun 2010, 20:01
QUOTE(skorpio_bog @ 7 Jun 2010, 19:20)
bratul se scoate asa: se desface piulita din capat si apoi se trage in sus de el, iese ceva mai greu. Daca nu vrea da-i si cu putin wd40 si apoi incearca sa tragi de el, daca nu iese cu mana, baga ceva sub el si ridica (o surubelnita mai groasa si o sprijini de o cheie fixa ca sa nu zgarii plasticul.
Am facut parghie, am bagat fixa sub el, am pus WD-40, am batut putin in ax cu ciocanul si tot nu iese.
skorpio_bog
7 Jun 2010, 20:03
ciudat. la mine a iesit relativ usor. incearca si cu, coada de la ciocan. bag-o sub brat si trage de el spre exterior. forteaza-l putin ca trebuie sa iasa da-l incolo
spy_oh_joy1389
7 Jun 2010, 20:27
usor?
eu trageam masina in sus si tot nu ieseau. Nu mai tin minte la service cum a scos-o, parca avea o unealta speciala, ceva gen capat de crow bar, dar doar capatul. Nu mai tin minte cum a facut cu ea, daca a mai folosit-o in final, ca parca nu era buna.
Instructiv dar total offtopic!
Off..se misca(se rotesre) stanga dreapta si in acest timp se trage in sus...ce scule speciale
SorinCT
7 Jun 2010, 21:47
Scule speciale gen?
Mie mi-e frica sa nu trag prea tare sa rup naibii axul ala sau sa il deplasez de la pozitie. In seara asta sunt acoperite de wd-40 si maine trebuie neaparat sa le scot.
Imi imaginer ca ar fi buna o presa care tine tine axul fix sau il impinge in interior si trage bratul afara.
skorpio_bog
7 Jun 2010, 21:54
stai linistit ca nu rupi nici un ax. Dar ca sa fii mai sigur tu, pune pe cineva sa iti tina contra cu o coada de ciocan ceva apasat pe ax in timp ce tu ridici bratul stergatorului.
Mai aveati sa pomeniti si de flex
... dupa ce ai desfacut piulita, nu-ti mai trebuie nici-o scula, nu tragi pur si simplu in sus ca asa nu iese nici-o data. Misti usor in sus si in jos de parghia aia scurta, de capatul opus axului unde e articulatia bratului stergatorului si in maxim 5 secunde iese... nu stiu cat de offtopic este, dar ca sa desfunzi scurgerea din stanga care ce-i drept nu e in titlu, trebuie sa incepi cu demontat stergatoarele.
Pentru partea dreapta, din punctul meu de vedere nu trebuie demontat absolut nimic, doar ceva apa, ridicat capota si bagat mana prin spatele motorului se ajunge usor la capatul tubului unde este clapeta aia care retine mizeria, strans de tub in toate planurile isi da drumul imediat cu tot cu mizeie... am niste tei in parcare care acum si-au gasit sa se scuture zilnic si doar ieri ce am facut treaba asta.
QUOTE(b76bgaarh @ 18 Jun 2007, 15:07)
Crezi ca cineva a mai citit topicul de la inceput?
Oricum, util este sa poti demonta stergatorul insa mai sus am povestit, iar Meghitanul a confirmat, cum sta treaba cu desfundarea scurgerii.
Este mai eficient sa actionati pe sub aparatoarea de noroi dar singur afli acest lucru dupa ce demontezi stergatoarele si tot mecanismul de actionare si constati ca nu ai ajuns nicaieri si mai risti sa spargi si furtunul in S.
marshall_balance
8 Jun 2010, 07:53
QUOTE(skorpio_bog @ 7 Jun 2010, 18:07)
pai nu mai e ud la suprafata, dar e balta sub buretele din podea. Trebuie scos afara si pus la uscat, iar tabla, podeaua trebuie stearsa bine de apa, ca altfel in timp o sa apara surprize rugina etc.
Nu pot sa spun ca e balta...cand pun mana simt doar niste picuri de apa pe peretii compartimentului... Oricum, ma intereseaza cauza lor, nu sa-i sterg de acolo si sa revina iar...Am citit tot topicul asta si nu m-am prins. Adica ok, am inteles, cand aveam uda mocheta exact langa consola centrala era clar ca era de la scurgerea climei...dar acum? cand e uscat acolo si e ud exact in partea cealalta, langa usa? Nu gasesc explicatie logica
GeoSoft
8 Jun 2010, 08:23
Pentru scoaterea bratelor stergatoarelor eu am folosit urmatoarea metoda:
- scos capacele de plastic
- scos piulitele
- apasat cu mana pe bratul stergatorului la cativa centimetri de surub spre parbriz (aplicand metoda asta s-a "desprins" bratul stergatorului de pe surub)
- scos stergatoarele fara efort suplimentar.
Eu pentru scoaterea stergatorului am procedat astfel:
- am dezfiletat piulita cam 90%
- am ridicat la maxim si apoi am dat drumul inapoi pe parbriz stergatorului ( asa cum faceam iarna pentru scuturarea de gheata a stergatorului ) de cateva ori si sa rezolvat.
PS - Piulita am desfacuto doar 90% pentru ca atunci cand se desprinde bratul stergatorului de ax poate sa sara si sa loveasca in capota.
skorpio_bog
8 Jun 2010, 11:58
QUOTE(marshall_balance @ 8 Jun 2010, 08:53)
Nu pot sa spun ca e balta...cand pun mana simt doar niste picuri de apa pe peretii compartimentului... Oricum, ma intereseaza cauza lor, nu sa-i sterg de acolo si sa revina iar...Am citit tot topicul asta si nu m-am prins. Adica ok, am inteles, cand aveam uda mocheta exact langa consola centrala era clar ca era de la scurgerea climei...dar acum? cand e uscat acolo si e ud exact in partea cealalta, langa usa? Nu gasesc explicatie logica
pai prima oara apa se scurge sub burete, se imbiba buretele bine cu apa, apoi incepe sa se umple compartimentul de depozitare si in ultima instanta apar picaturi langa consola centrala si pe mocheta (asta e cel mai des semnul dupa care ne-am dat seama toti de problema, insa deja era prea tarziu). degeaba pui mana ca nu ai cum sa simti mare branza. Desfa buretele din podea, ridica-l si eventual da-l afara si ai sa vezi ca e ud acolo la tabla. si nu ma refer doar in dreptul compartimentului de depozitare, acolo se usuca mai repede ca e buretele foarte subtire, ci mai in spate unde buretele este foarte gros, acolo nu prea ai cum sa vezi decat daca il scoti afara.
marshall_balance
8 Jun 2010, 12:32
Plauzibil...DAR initial cand aveam umed langa consola centrala, in rest era uscat peste tot (si in compartimentul de depozitare), chiar am verificat intentionat atunci...o sa mai verific si revin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.