Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Valva EGR Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
azaghorth
Ah, are capac de plastic;acum am vazut mai bine.De cea indicata cu sageata alba ma refeream.
dethave
Da,e capacita cureaua de distributie.Dupa cum ai zis,ar fi si pacat sa stea la libera vedere.
azaghorth
La diesel e chiar deranj daca se rupe cureaua.
Am vazut la cineva fara capac pe distributie,e drept benzinar...
Scz de off topic
DApophis17
Protectiile sau ornamentele alea de plastic din partea stanga cum te uiti la masina nu le am, iar capacul de motor nu il pun inapoi pana nu rezolv si intercooler-ul si eventual restul micilor probleme. Cand rezolv tot caut altele si le montez. M-am saturat sa le tot demontez.
Alex Bala
Dapophis17 jos palaria. Sa imi areti ce ai curatat. Fa o poza si incercuieste pls ca ma apuc si eu wink.gif
DApophis17
La post #793 ai link la topic-ul din care m-am inspirat. Gasesti acolo si cum sa cureti dumper-ul.
Alex Bala
Dumper curatat, egr curatat si anulat 😂 merci mult o zi frumoasa fara incidente

25 May 2017, 14:44:
De ce am nevoie de electrovana de reglaj hidraulic al avansului. Sa ma situez putin ? Am citit topicuri si topicuri dar nimeni nu pune o poza. Espacern mai esti sa ne fgidezi ? Tu esti the king of this forum
DaniJ
Am ulei pe la EGR, e destul de mult pe acolo, am incercat sa scot EGR-ul dar nu pot, cat de tare sa fortez si cu ce? risc sa rup ceva si sa trebuiasca altul nou?

Laguna 2.
iuli23
QUOTE(DaniJ @ 1 Nov 2017, 22:09)
Am ulei pe la EGR, e destul de mult pe acolo, am incercat sa scot EGR-ul dar nu pot, cat de tare sa fortez si cu ce? risc sa rup ceva si sa trebuiasca altul nou?

Laguna 2.
*




Incearca sa-l scoti cand e motorul rece. O surubeltina dreapta dar cu grija sa nu rupi urechile si ceva rasucire. Poti folosi metoda din VIDEO cu o cheie pt desfacut panza de flex.
DaniJ
El il are scos deja, eu nu pot scoate tubul ala...
iuli23
e scos jumate. partea electronica ieese usor daca tragi de ea si o ajuti cu o surubeltinta ... aia ce scoate ele este partea mecanica si iese greu ... cu placere ca te-am ajutat cu un sfat si clip
Lampard
Am scos mufa de la egr dar în bord nu îmi apare nimic ,e normal sa nu îmi indice ?
driver_tavi
Buna ziua!
Detin o laguna 2 1,9dci cu 107 CP.
Am citit toate cele 28 pagini dar n-am gasit pe nimeni cu o probl;ema similara.
In treptele de viteza 1,2,3, indiferent de turatie, masina trage...zic eu bine.
Incepand cu treapa 4, se aprinde egr si nu mai are putere.
Zilele trecute imi era teama ca abia urca dealurile de pe A2 de la Constanta.
Am facut un test si-mi spune ca am probleme cu EGR.
Am schimbat 3 EGR-uri si tot asa merge.
Daca scot mufa de la EGR tot asa merge.
Este cineva ca-mi poate da un sfat ceva...imi este teama sa plec in afara localitatii de domiciliu.
Multumesc.
espacern
Nu exista martor dedicat care semnalizeaza EGR defect.....si daca este un defect electronic de cablaj/mufa degeaba schimbi EGR-ul ca defectul tot ramane.
Senzorul de presiune/mufa le-ai verificat?.......ca cam asta indica simptomele indicate.
AdR!@N
Salut,
Problema oarecum similara am avut si eu si am gasit conducta dintre intercooler si admisie fisurata si pierdea presiune, se auzea si un fasait cand o calcam mai tare. In treptele mici nu erau probleme pentru ca schimbi treptele rapid si nu este nevoie de putere mare (presiune ridicata) in regim continuu si nu apuca sa inregistreze eroare. In schimb in treptele mari turbina trebuie sa dezvolte presiune timp mai lung, iar daca dupa cateva secunde presiunea nu creste suficient motorul intra in limp mode.
Acelasi lucru se intampla daca EGR-ul nu inchide bine, o parte din presiunea din aspiratie se duce pe evacuare cand motorul este solicitat si presiunea din admisie este mai mare decat presiunea gazelor.

Recomand verificarea urmatoarelor:
- Intercooler
- Conducta admisie - tubulatura aia neagra din plastic, in special in zona cotului de sus
- parte mecanica EGR.

driver_tavi
Până să mi se întâmple această problemă, am mers cam 4000 km cu cotul scurt care intră în turbo, spart. După ce mi-a apărut problema cu rezistența-n bord, l-am schimbat.
Am verificat tot sistemul intercooler și nu sunt probleme.
Cele 2 furtune de presiune sunt ok.
Țeava din plastic pe care vine montat senzorul de presiune este ok
Radiatorul deasemenea.
Turbina are joc extrem de mic și pe verticală și pe orizontală.

9 Dec 2017, 13:07:
Espacern...în vară am schimbat mufa de la senzorul de presiune.
Acum te rog dacă poți, să-mi spui cum pot verifica senzorul de presiune aer.
Ultimul egr îl am de la o laguna funcțională.
Mă gândesc totuși, dacă nu cumva poate fi întrerupt plusul de la egr. Adică să fie firul rupt în interior.
Am văzut pe aici o postare în care se vorbește de pinul 1 și 5.
Dar care este cel ce trebuie să aibă tensiune?

9 Dec 2017, 13:12:
Repet, dacă scot mufa de la egr, mașina tot așa merge. Nu există nicio schimbare.
DApophis17
E posibil sa ai firelea de la EGR in scurt, undeva in zona de pe motor, chiar sub termostat si aerisitor (sau sub pompa de vacuum daca te ajuta). Problema e ca accesul e destul de dificil acolo si daca cumva ai sarme la care s-a topit izolatia ar trebui inlocuite, pe un traseu cat mai lung posibil, dar unul cate unul, ca sa nu le incurci.

Daca alea par in ordine mai verifica odata si firele alea 3 de la mufa de la senzorul de presiune, poate au cedat iar sau poate nu fac contact bun la imbinare. Le-ai cositorit sau doar le-ai inadit? Daca sint cositorite si nu le-ai izolat bine e posibil sa fi oxidat langa lipitura. Cel mai bine verifica integritatea lor inca o data. Iar la mufa, chiar daca ai schimbat-o, vezi ca e posibil sa se rupa chiar din mufa (defapt langa mufa) si nu se vede. Mufa era folosita, asa-i? Deci poate ca si ea sa aiba defectul.
driver_tavi
După ce am schimbat 3 supape egr, ultima fiind luată de pe o mașină funcțională, după ce am fost la 3 service iar la test a reieșit că-i problemă doar cu supapa egr, m-am decis să o repar singur.
În primul rând am verificat cele 3 supape, conectând la baterie pinii 1 și 5, observând că supapele se deschid la maxim.
În continuare, am desfăcut tot sistemul de furtunașe de vacum cât și trs și alte componente care aveau legătură cu egr.
Am curățat și suflat tot. Dar tot. Și, pentru că pe epurator îmi ies gaze multe și stropi mici de ulei, am lăsat liberă țeava, îndreptată în jos și am astupat orificiul unde intra în admisie.
Acum...nu știu care a fost defectul, însă mașina merge acum...foarte bine.
Nu se aprinde egr-ul în bord și trage foarte bine. Da bine.
Nu cred că-i o problemă că nu las gazele din epurator să intre în motor.
Dacă cineva îmi poate da vreun sfat...să-mi spună ce am făcut sau n-am făcut...ori dacă sunt probleme pe mai târziu că merg cu gazele din epurator în "liber", îi mulțumesc.
xmisterx
Motorul nu este afectat deloc daca gazele din epurator merg in atmosfera, el doar polueaza mai mult.
Daca ies stropi de ulei din acel filtru(epurator) inseamna ca este defect, ar trebui inlocuit.
driver_tavi
Cred că voi face acest pas, de a schimba epuratorul.
M-am săturat să văd toată partea din spate a motorului, plină de ulei.
Adevărul este că n-am umblat niciodată la acest epurator, de când este mașina...din 2001.
Oricum...am făcut deja 100km cu acel furtun scos. Mașina merge mult mai bine.
Acum, nici la pornire și nici la oprire nu mai tremură motorul. Nu-mi mai dă șocuri în caroserie. Dar totodată cred că trebuie să spăl tot sistemul intercooler. Este plin de ulei.
Lupu_Cadmiel
ai masina de noua?si cati km are de zici ca scoate multe gaze?
driver_tavi
O am din 2004. Primul motor a picat de două ori cu bătaie pe biela 4 și am luat un motor sh. Deci nu știu câți km are. Așa cum am spus, mă uimește acum, la cât de bine merge cu furtunul de la epurator scos. Azi o să scot și epuratorul să-l scald în benzină. Cert este că scoate ceva fum când se încălzește motorul.
Se vede la semafor.
iuli23
speli degeaba epuratorul.... are in el o membrana care se rupe, unul nou in rep este 130-150 ron
b 45 bwy
Buna seara,am și eu o problema cu egr,am desfăcut azi cotul de cauciuc sa verifici starea lui,apoi am văzut că acea clapeta de la egr sta in poziția deschis. Apoi am scos mufa și am pornit,a ieșit mult fum alb in timp ce o turam,apoi cu mufa pusă primele 3 minute de accelerare fum negru și nu se turbează decât 2200rpm,după 3 minute își revine și merge normal ,insa parca nu are puterea normala. Cu ea pornită am acționat acea tija care comanda clapeta( am apăsat pe ea) că și cum i as închide clapeta și am observat că motorul are un mers mult mai rotund și frumos cu ea apăsată aproape total,bănuiesc că așa ar trebui să meargă. Apoi am verificat furtunasele care pleacă de sub aceea tija până la senzorul din stânga motorului sa nu fie crapate și nu am găsit nimic. Ce poate să aibă oare de nu inchide? Mașina este o laguna 2,19 dci ,120 HP. ,Mă gândeam să merg cu mufa de la egr scoasă,dar am înțeles că asta merge doar daca clapeta e închisă.
DApophis17
S-ar putea sa incurci EGR-ul cu dumperul (voletul de ... inabusire). Nu ai ce clapeta sa vezi la EGR. Poti face o poza la ce ai umblat? Poate totusi nu am inteles eu bine smile.gif
b 45 bwy
Ai dreptate de dumper vorbeam,nu știu ce poziție trebuie să aibă,doar că am observat că dacă apăs un pic pe aceea tija motorul toarce mai frumos.
DApophis17
Nu stiu ce sa zic cu torsul, poate sa fie si o iluzie. Daca apesi de tot parghia, nu iti opreste motorul?
xmisterx
Clapeta aia are rolul de obtura admisia atunci cand opresti motorul in rest ea ramane tot timpul deschisa daca tu inchizi de tot clapeta aia in timp ce merge motorul o sa vezi ca motorul se opreste.
b 45 bwy
Am văzut că oprește motorul cu ea apăsată total,dar daca apăs doar un pic merge mai bine motorul.
driver_tavi
Deci, până acum am înțeles de la tine că ai umblat la dumper.
Dar la egr ai umblat? Dacă tot spui că ai probleme cu el?
Dacă-l vei da jos, cu două cabluri electrice subțiri, poți vedea dacă funcționează bine.
Legi cablurile la baterie iar cu celelalte capete atingi pinii 1 și 5 din egr.
Chir sunt nomerotați.
Dacă se deschide supapa la maxim, înseamnă că este funcțională și va trebui să cauți defectul în altă parte.
Totuși este bun și un test.
Lampard
Oare de unde este atata ulei,am desfacut Intercooler-ul dar nu este murdar cu ulei.
In poza unde se vede un x acel cilindru e murdar de rezidurile de la gazele de esapament dar nu stiu de unde sunt,cotul flexibil din sarma impletita nu e rupt
Aco
Ia un tub de spray de curatat discurile de frana si da cu el bine pe firele alea inainte sa le atace uleiul si sa se rupa. O sa dai in alte probleme apoi.
$$ilvviu
E din ciclul "asa face toate"
Mai poti folosi un pulverizator (de curatat geamuri, etc) in care sa bagi diluant.
Lampard
Multumesc,dar cu problema fumului ce sa fac ca intra si in masina si nu vad pe unde,ultima poza e cea cu fumul.
DApophis17
Vezi daca poti verifica racordul dintre galeria de evacuare si EGR, e o conducta metalica, chiar sub EGR. Destul de greu de vazut. La mine nu a fost montata bine in service si scapa gaze.
La tine, daca nu s-a umblat acolo recent, probabil ca s-a fisurat sau a cedat una din clemele cu care e prinsa, fie sub EGR fie pe galerie.
Daca aia e in ordine atunci e posibil sa fie din racordul flexibil de la catalizator.

La mine se vedea daca stateam in drept cu aripa stanga a masinii, si ma uitam sub galeria de admisie aer <-> sub EGR si actionam clapeta de la dumper sa opresc motorul. Chiar la oprirea motorului se vedea unde tusea putin fum. Daca la tine e din racordul flexibil sau e conducta de la EGR, cu putin noroc se vede in testul asta.
Lampard
Multumesc ,o sa verific numai sa reusesc sa deschid capota ca e blocata,cred ca e rupt cablul
driver_tavi
În referire la ultima poză, nu trebuie decât să verifici evacuarea.
Este imposibil să nu se vadă.
În referire la uleiul din abundență pe supapa egr, dumper și alte componente, ai două variante.
1. Îți cumperi un epurator nou...cam 150-160 lei.
2. Lași liber furtunul de la epurator și astupi orificiul de pe admisie.
Eu al lăsat liber furtunul de la epurator și am astupat orificiul de la admisie.
Viață. biggrin.gif biggrin.gif
Nu mai am nimic murdar de ulei, însă se văd gazale de la epurator, când opresc pe la semafor...ca exemplu. blink.gif blink.gif
Dar nu mă deranjează.
Plus că motorul meu, merge acum doar cu aer curat.
Câd voi putea...voi cumpăra un epurator.
Lampard
DApophis17
Vezi daca poti verifica racordul dintre galeria de evacuare si EGR, e o conducta metalica, chiar sub EGR. Destul de greu de vazut. La mine nu a fost montata bine in service si scapa gaze.
La tine, daca nu s-a umblat acolo recent, probabil ca s-a fisurat sau a cedat una din clemele cu care e prinsa, fie sub EGR fie pe galerie.
Posibil ,cand opresc motorul din dumper se vede fum dar nu imi dau seama de unde
Referitor la ulei am observat ca era fisurat furtunul de la admisie pe langa colier,l-am bandajat si acum astept sa vad daca mai curge
Cu ce ai astupat?
DApophis17
Care furtun? Nu prea am inteles din ultimul post smile.gif partea cu furtunul fisurat. Vorbesti de cel care merge din debitmetru in turbo?

xmisterx
Se refera la racortul asta metalic de sub galerie. Vezi poza furtunul indicat cu rosu.
Lampard
Furtunul intra la clapeta aia din prima poza.
Racordul metalic se schimba greu?influenteaza cu ceva functionarea motorului daca este spart?
DApophis17
Ala care intra la clapeta din prima poza, adica prin dumper in galeria de admisie, vine de la intercooler. Pe ala l-ai bandajat?

Cel metalic recircula gazele arse din galeria de evacuare, prin EGR. Daca e spart iti baga gaze in habitaclu si scade presiunea in galeria de adimise, dupa mintea mea. Injectia stie ca prin EGR ii vine o anumita cantitate de gaze, la o anumita presiune.
In functie de aia controleaza geometria variabila (sau waste gate-ul) care controleaza presiunea la aerul curat. Sunt cumva legate intre ele, deci daca tu pierzi gaze prin racordul metalic practic afecteaza functionarea. Acuma nu stiu sa zic cat de mult, dar dupa mintea mea ar trebui sa afecteze, ca practic tu nu o sa ai niciodata presiunea aerului in cilindrii conform cerintelor computerului de injectie.
Daca nu e din racord problema, cine stie, poate e fisurata galaria de evacuare sa zicem, iar nu e bine ca nu ai destula presiune pe gazele arse in cat sa invarta corespunzator turbina. Adica tot timpul o invarte o idee mai putin decat ar trebui in mod normal. Dar la fel si in cazul asta, nu stiu in ce masura s-ar simti chestia asta, probabil daca ar scapa multe gaze.
Lampard
Da,pe ala
DApophis17
O sa iti iasa mai putin ulei, dar va scapa pe la garniturile dumperului. Una e intre dumper si galerie iar alta sau mai bine zis altele sunt pe axul paletei din dumper, mai ales pe partea cu parghia aia din exterior. Gasisem undeva pe forum un link spre un tutorial cu inlocuirea lor. La mine inca nu am facut operatia asta si in sub 1000 de km tot s-a udat cu ulei in zona dumper/egr/galeria de admisie. Tot uleiul care iese la mine e pe la garnitura/garniturile mici de la axul ala din dumper.
b 45 bwy
Am și eu o întrebare,in spatele egr ,am găsit o chestie din care ies 4 furtunasele,sau mai degrabă seamănă cu niște fișe,una din ele am gasito scoasă,am pus-o la loc și tot iese,bănuiesc că de la vibrații,poate să îmi spună cineva ce este,e un pic cam greu accesul acolo. Se afla in spatele furtunului ce vine la dumper aproape de egr și turbina.
DApophis17
Probabil incalzitorul de antigel, termoplonjoanele. Cand e suficient de frig afara, alea preincalzesc antigelul. Nu mai stiu pragul la care pornesc incalzirea. Inauntru sunt 4 bujii incandescente.
driver_tavi
Acele fișe cum le spui, trebuie să fie bine fixate.
În caz contrar, se pot supraîncălzi și să apară probleme.
Când este frig afară, la mașina mea, turometrul stă undeva la 9.8-10.
În acel moment se încălzesc și bujiile incandescente și temperatura agentului termic va crește mai rapid.
După ce temperatura ajunge undeva la 80-90°C, turometrul scade la 9 și se întrerupe și alimentarea cu curent a bujiilor.
b 45 bwy
Și la mine face la fel,ieri arata -7 grade și până sa încălzit a stat la 1000 turometrul,apoi după ce sa încălzit a scăzut la 900,deci înseamnă că funcționează,o să dau furtunele la o parte să îmi fac loc sa o fixez bine,oricum trebuie să mă uit la furtunul care merge la turbina că am văzut cam mult ulei pe acolo și mie sa nu fie crăpat. Mulțumesc mult.
leynad72
Salut.
Am o problema cu un EGR la o laguna 2 1.9 dci. Nu functioneaza, in Can Clip imi sta la 5% si la relanti si in turatie, e total imobil. Dat jos, curatat, bobina functioneaza, am alimentat-o de la baterie intre pinii 1 si 5. Acum intrebarea este urmatoarea. In toate schemele ce le gasesc, spune ca trebuie sa am +12V pe pinul 5. La mine cu contactul pus am +12V pe pinul 1, fata de masa. Stie cineva exact unde trebuie sa am alimentarea bobinei, pe 1 sau pe 5 ? Undeva gresesc si nu inteleg.
b 45 bwy
Salutare,din nou o problemuță ,apărea rezistenta galbena in bord, eroare senzor presiune aer,cel de pe furtunul de admisie. Azi l-am schimbat doar că mașina nu avea putere,nu trece de 2000 rpm. Am observat la canistra aceea neagra de vacuum un fel de țăcănit și fâșâit ( așa că și cum ar fi spart racordul flexibil),doar că am observat că dacă scot un furtunas care intra in ea nu se mai aude. Oare merge sa o curat,o avea depuneri ceva prin ea? Acum am scos mufa egr și cea de la debitmetru și trage bine,doar că are un fâșâit la accelerare și țăcănitul acela la repanti.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.