postasu
3 Apr 2013, 17:03
Probabil garnitura de la chiulasa dusa in cazul asta ... si la partea cu ulei in EGR ala iti vine din intercooler. Turbina pare ok?
garc3a2000
3 Apr 2013, 17:09
garnitura de la chiuloasa e mai jos .
turbo pare ok nu da semne ,,exterioare ,, ca e pe duca.
Adevarul e ca am ceva ulei pe langa tubulatura intercooler-turbo.
3 Apr 2013, 17:10:
ei un tel sa te sun. multumesc.
ady_vasiloiu
27 Jun 2013, 20:37
Am incercat si eu sa desfac EGR-ul in seara asta si n-am putut sa-l scot.A iesit la inceput cativa cm si dupa aia s-a intepenit total.Abia am mai bagat-o la loc, am dat cu ciocanul ca sa intre plus ca I-am rupt si o ureche.Aveti idei cum as putea sa o scot???
iuli23
27 Jun 2013, 21:04
incearca dupa ce mergi cu masina sa fie ceva mai cald...Iei o surubelnita dreapta, lata si dupa ce iese putin din el lovesti pe marginea erg-ului cu surubelnita in mai multe locuri ..incearca sa-l invarti..Oricum iese greu la unii se rup in interior.Eu m-am dus cu el la un service, mi l-a recomandat cineva pe forum.bafta
Ai PM
ady_vasiloiu
27 Jun 2013, 21:10
Am tras de ea in toate directiile, abia am reusit sa o bag la loc (cu ciocanul)Imi spui te rog la ce service ai fost si cat te-a costat?cum ti-au dat-o jos?
ionutzmi
7 Jul 2013, 05:46
garc3a2000 ulei linga injectoare am si eu e de la saibile de la prinderea la injectoare in chiuloasa ,trebuie schimbate (scapa p la ele vapori d ulei)
Azi incerc sa curat si la a mea EGR .tot din cauza fumului ma apuc .
Iam scos mufa la egr cateva zile si parca tragea mai bine si nu mai da nici fum ...deci sigur e blocat pe deschis.
ionutzmi
9 Jul 2013, 05:59
am reusit ieri sa-mi curat egr si chestia aia metalica in care se prinde ,
intradevar era mizerie multa acolo si a iesit cam greu (cu o surubelnita putin cate putin) .
ionutzmi
10 Jul 2013, 06:51
nam apucat sai fac poze murdar ...eram si eu murdar pe maini , dar iam facut curat
calin007
5 Aug 2013, 12:22
Ajutati-ma si pe mine va rog (Andu911 sau altii) sa imi gasesc undeva racordul(tub metalic) acela flexibil de sub egr (prin care se recircula gazele arse, am inteles).
Am patit-o acum 2 zile cand am accelerat a puscat odata si de atunci face ca un tractor si trage f. slab. Am fost in service, tubul metalic este sectionat (rupt in 2).
M-am interesat sa il cumpar nou si am gasit la 650 si 820 lei !!!
Asa ca, caut variantele 2 si 3:
-gasesc sh pe undeva? poate aici pe forum?
-se poate cumva lipi (bicomponent, poxipol, sau altceva)?
E vorba de M2.1, 1.5dci, 2005, 78kw/106cp.
VF1KMSE0634585178
tip motor K9K-P7-32
In schema reperul 8.
Rog ajutor, poate stiti voi cei mai vechi!
Multumiri!
5 Aug 2013, 12:30:scuze, cred ca am postat gresit din cauza vitezei...
florentinpiese
5 Aug 2013, 23:27
salut posibil sa te pot ajuta eu cu tubula acela sunama 0732574238
angel-boy
12 Aug 2013, 21:18
Salut colegi ,vin si eu cu o problema la reno laguna 2 1.9 dci privilence
problema semnalata :
- la treapta a 2a cand bag piciorul in ea se accelereaza dar pe la 3200rpm imi da un nas si nu mai are aceiasi putere , daca bag imediat trapta a 3 a nu mai are aceiasi putere accelereaa mai greu si chiar daca apas pedala la fund tot nu este nici o imbunatatire.
- mai sunt momente cand apas mai tare pedala si iese un fum negru pe toba, alteori cand merg mai "sportiv" si pun frana mai observ motorul durat la 1200 si sta putin acolo apoi scade la 1000.
- nu imi place ca nu trage in fiecare treapta cum trebuie , ori trage f bine in a 2 a daca schimb abia trage, si daca apas la fund imi da eroare injectie, daca opresc motor si pornesc eroare dispare merge normal
- am schimbat valva / senzor vacum care este prins pe langa distributie, mai este un senzor deasupra turbinei care intra 2 furtune in el si o mufa , am schimbat si clapeta admisie, urmeaza sa schimb furtun admisie pentru ca este reparat am observat, am schimbat debitmetru, am schimbat si egr de vreo 2 ori , maine voi schimba pompa vaccum. am verificat cu alt senzor pompa injectie nici o rezolvare, alt senzor ramba injectie.
am sa verific dupa aceea rezultatele,
- astept parerile voastre,
Buna. Problema 1.9 dci. Mergeam cu 90 ora si brusc motorul a inceput sa moara. Acum porneste dar de accelereaza foarte greu fara lipsa de putere Pana la 1400 rotatii urca repede dar dupa ca sa il accelerezi pana la 3000 dureaza timp si scoate si un fel de fum( nu este negru). Aveti idee ce sa desfac? Diagnoza nu da nimic. De condus aproape imposibil ca nu are putere cand bagi in viteza.
Poate ca ar trebuie sa investighezi si o eventuala problema la turbosuflanta. Macar desfa admisia de aer si verifica jocul in ax. Ma gandesc ca ar putea fi o explicatie pentru "treapta" de putere de la 1400rpm si pentru fumul ce nu e negru.
Spor !
denybest
19 Aug 2013, 15:50
verifica intercoolerul(intercoolerul poti sa-l verifici 100% numai prin a-l da jos de pe masina) si senzorul de presiune de pe galeria de admisie.Valva EGR poti sa-i scoti mufa si sa mergi sa vezi cum se manifesta masina , acelasi lucru poti sa faci si cu mufa de la debitmetru , scoti mufa si mergi cu masina ca sa vezi cum se comporta .
Daca merge tot la fel de prost , poti sa te apuci sa cercetezi turbina , desfaci tubulatura ce vine de la filtru de aer si verifici jocul de la axul turbinei, eventual poti sa te uiti daca are paletele ok , daca nu are joc pui totul la loc si mai verifica daca-ti lucreaza partea vacumatica , pune pe cineva sa se joace cu pedala de acceleratie sa o tureze pana pe la 3000 ture dupa care sa o lasa moale la relanti , dupa care iara sa o tureze si tu trebuie sa fi atent pe turbina este o parghie care trebuie sa se miste (aceasta parghie comanda geometria variabila a turbinei ).Spor la lucru!
krysa_20
21 Aug 2013, 20:31
ce piesa de laguna 2 0764646246,bucuresti,livrari in toata tara
Buna... Am verificat turbina, paletele ok, parghia functioneaza.. La un moment dat nu se mai accelera deloc.. Iar dupa alte verificari am observat cand deconectez debitmetru se tureaza si pana la 4500 ture ( mai greu dar ajunge, la relanti, daca vreau sa merg nu prea are putere) iar cu debitmetru conectat daca ajung la 2500 ture. Am luat alt debitmetru de la alta masina care stiu ca nu are probleme si facea la fel ( sa fie ambele stricate? sau este alta cauza)?
mircea-daniel
30 Aug 2013, 11:21
Pe scurt: scos mufa de la EGR, merge masina de parca e pe steroizi. Accelereaza atat de fin incat parca e electrica.
Concluzie: o sa merg asa mult si bine, eventual pana se maresc spagile la la ITP si imi fac curaj sa il desfac si sa il curat.
Intrebare: cine a facut cei mai multi km cu EGR scos? Mi-e asa o sila sa il curat, si din cauza ca uneori imi mai caraia, am o vaga impresie ca dintii clapetei sunt dusi, deci va trebui schimbat cu totul.
mircea-daniel
31 Aug 2013, 20:57
Imi repet intrebarea: daca merg cu mufa de la egr decuplata, apare in timp vreo problema? Masina merge incredibil de bine si de curatat o sa il curat probabil in primavara, cand voi face revizia. Pana atunci probabil voi face cam 6000 de km cu el decuplat.
postasu
31 Aug 2013, 21:21
dar de ce nu incerci sa il scoti acuma afara... mai mult de 2 ore nu o sa iti ia toata operatiunea !
Teoretic nu ar trebuie sa pateasca nimic masina deoarece EGR-ul iti face norma de poluare ... adica iti recircula gazele ca sa ai EURO 3.
mircea-daniel
1 Sep 2013, 01:37
Am bibilit-o peste tot si am obosit. Masina merge f bine, nimic de zis dar nu mai am nervi si rabdare. Si oricum, ma gandeam sa curat toata admisia cand este cazul.
Ulei sintetic 5w40 am in ea, erori in comp de bord nu am, zvac are (oho),fum nu da. Durerea cea mare e ca vreau sa ii fac chiptuning si nu stiu daca ma accepta asa la reprogramare.
magicus
22 Sep 2013, 11:46
Salut!
Am cumparat de curand o Laguna 2 - 2002 varianta Privilege 1.9 dci 120 CP. Ieri i-am facut testul CLIP si in afara unor erori care au ramas in memorie singura defectiune care a aparut este la valva EGR. Mecanicul a zis ca trebuie neaparat schimbata. Am cautat pe site-urile de piese auto pentru a gasi un pret bun, pentru ca vreau sa pun piesa noua, nu vreau second hand. Iata ce am gasit la cele mai bune preturi:
http://www.valve-egr.ro/pb-product/el-2-020/http://www.mister-auto.ro/ro/supapa-egr/re...5476_g1145.htmlAcum vine intrebarea mea si va cer parerea: care dintre cele 3 variante ar fi cea mai buna? Ati mai auzit pana acum de BOLK? Dar de ELSTON? Vad ca cele doua marci au cele mai bune preturi.
Astept parerile voastre. Multumesc anticipat!
boeru_laurentiu
22 Sep 2013, 14:03
Inainte sa cumperi una noua , incearca sa o cureti pe cea de pe masina... poate este doar infundata . Zic si eu !
espacern
22 Sep 2013, 19:25
Daca da eroare electronica degeaba o cureti...e "moarta" si doar schimbul rezolva defectul.
@+
postasu
23 Sep 2013, 07:53
ca sa fi 100% sigur ca e moarta partea electrica la EGR scoate-l afara, conecteaza-i mufa si pune un prieten sa accelereze.
Daca "tzumburusul" actioneaza inseamna ca nu e moarta.
magicus
23 Sep 2013, 08:59
Multumesc de sfaturi dar intrebarea mea era daca ati mai auzit de cele doua marci mwntionate si daca merita sa pun una dintre ele pe masina.
postasu
23 Sep 2013, 09:15
de Bolk eu personal nu am auzit.
Dar de Pierburg din cate stiu este firma buna...
ady_vasiloiu
19 Nov 2013, 09:47
Am scos mufa de la EGR si debitmetru si masina merge IDENTIC fara ele.Sa fie ambele stricate??cand am fost pe Transalpina, la altitudine mare parca nu mai tragea deloc masina.Valva EGR am incercat la un moment dat sa o curat dar nu am putut sa o scot, debitmetrul o sa il dau jos astazi sa vad daca este in regula.Pe bord nu imi apare nici o eroare chiar daca deconectez mufele.
mircea-daniel
19 Nov 2013, 15:24
Cum iti dai seama ca debitmetrul e ok sau nu? Din ce stiu eu, e o chestie care se consuma fizic, deci eu cel putin nu mi-am dat seama ce trebuie urmarit. Eu l-am dat jos, curatat/spreiat cum trebuie, fara sa rup sau sa stric ceva si surpriza, masina merge ca inainte.
In primavara ma bate gandul sa il schimb, sa iau unul nou, dar deocamdata merg cu el decuplat.
ady_vasiloiu
19 Nov 2013, 15:40
Din ce stiu eu debitmetru are firele alea...o sa ma uit daca mai sunt intacte si o sa incerc sa le curat.Din pacate nu stiu cum sa-l testez.Mi se pare totusi ciudat ca masina se mearga exact la fel cu el cuplat sau decuplat.
mircea-daniel
19 Nov 2013, 17:53
La mine e o smecherie: daca merg cu el vara cuplat, consuma ok. Daca merg cu el decuplat, papa. Iarna e invers.
chioreanflorin
26 Nov 2013, 20:03
am si eu un 1,9 dci 120 c mai nou imi apare eroarea ceva de genu ca sistemul de injectie default si stop the car .. si ma pune in cap asta daca i dau talpa,daca o iau mai finut mai scap,inca nu am ajuns la service ,un prieten mi-a spus ca a avut aceeasi problema si erau firele de la valva egr dupa ce la test i sa spus ca e EGR ul si la schimbat
sserban22
26 Nov 2013, 20:59
Daca vreti sa vedeti dc e bun debitmetrul, cind va duceti la munte,scoateti mufa, dc masina merge in continuare e dus debitmetru, desi ma indoiesc ca veti urca vreo panta asa.Eu am facut schema asta acu 3 sapt, pe Transalpina,ma enerva fumul ca de locomotiva pe care il scotea, dar odata scoasa mufa masina nu mai tragea deloc, nu am reusit sa urc o panta mica , si imediat mi s-a aprins rezistenta in bord. Bagat mufa la loc, a revenit totul la normal,cu fumul de rigoare.Va spun asta deoarece in vara, la un drum de bulgaria cu mufa scoasa,masina nu mai scoatea fum,tragea normal si parca avea si un consum putin mai mic, si deci, suspectam debitmetru defect. Pusa pe tester, nu s-a confirmat , dar am vrut sa ma conving si am facut experimentul cu mufa scoasa, dar la munte. Concluziile le trageti singuri, in cazul meu consider ca sunt ceva injectoare murdare de scoate fumul ala,am bagat un aditiv de curatare si parca nu mai da asa.
mircea-daniel
26 Nov 2013, 22:25
Fara debitmetru iti urc si pante la 90 de grade (oarecum
) ). Cel putin pantele din zona Prahova nici nu se simt, ba chiar as putea spune ca ma pot lua dupa alte masini cel putin la fel de puternice(Ford Mondeo 2.0, Opel Vectra 2.2).
ionycz
13 Dec 2013, 22:34
Salutare tuturor , am si eu o intrebare privitor valva EGR . am demontat valva si am conectat-o demontata cu motorul pornit , dar vreau sa stiu cat trebuie sa se deschida in momentul functionari , la mine se deschide in jur de 3 milimetrii si as vrea sa stiu daca afecteaza cu ceva nefunctionarea acestei valve caci si mie imi da motorul in nas cateodata cand o accelerez brusc si ajunge la o turatie de 2700 , chiar nu am avut timp sa ii fac o diagnoza buna caci un mecanic mi-a spus ca este de la valva egr si ca trebuie sa o duc la el sa i-o las acolo masina ca sa aiba timp sa o faca dar eu in o ora am facut lucrarea asta cu ajutorul forumului fara sa cheltui bani la mecanic si in timp mult mai scurt . Multumesc pentru raspunsurile primite pana in prezent si pe viitor. Multa bafta tuturor.
iuli23
13 Dec 2013, 23:17
cu un testar poti verifica cel mai bine daca lucreaza in parametrii.Mie dupa ce mi l-au curatat au pust testarul sa vada daca lucraza bine.
Cand ERG-ul nu lucreaza bine trege greu, da in nas, scoate fum...
denybest
13 Dec 2013, 23:32
EGR-ul poti sa-l verifici usor.
Il scoti afara , te asiguri ca nu este blocat pe deschis il bagi la loc si nu-i bagi mufa . Mergi cu masina si vezi daca mai face probleme de dat in nas in accelerari fara ca valva EGR sa fie cuplata .
magicus
12 Jan 2014, 22:35
Am schimbat valva EGR care era urgenta, conform testului CLIP, am pus de la MEAT & DORIA, iar urmarea ar fi trebuit sa fie conform celor spuse de mecanic: nu mai scoate fum la accelerare, masina va trage mai bine, va scadea consumul. Pot spune ca dupa ce am schimbat valva EGR, nu s-a schimbat nimic, cel putin vizibil: consumul este la fel ( mie mi se pare mare consumul - calculatorul imi arata mediu 8.4 - 8.5 l/100km, pe autostrada are un consum mediu de 6.5 - 6.6l/100km), de tras trage la fel, fum tot mai scoate la accelerare, este adevarat ca nu tot timpul, dar acelasi lucru se intampla si inainte.
postasu
13 Jan 2014, 08:36
incearca si debitmetru de aer sa ii scoti mufa... desi probabil osa fie mai puturoasa din cauza temperaturilor scazute...
Intr-o zi cand prinzi aproape 10 grade afara scoate mufa de la debitmetru si mergi cu masina... ar trebuie sa nu mai scoata fum negru, iar daca mergi cu ea mult asa ar trebuie sa iti scada consumul.
Bafta
mircea-daniel
13 Jan 2014, 09:49
Fara EGR --> merge genial
Fara debitmetru&EGR ---> merge si mai genial, si consumul e la fel, insa doar iarna. Insa, pana sa ajunga la temperatura optima, daca incerc sa o tin intre 2100-2300 ture, da in nas (habar nu am de ce).
Sfatul meu: scoate EGR si nu te mai complica cu el. Si eu eram sceptic, insa toti cu care am vorbit au zis la fel (si nu numai laguna, peste tot unde debitmetrul nu determina intrarea masinii in "limp mode"). Plus ca masina merge mult mai bine, se simte mult mai lin. A, si era sa uit, am ulei 5w40 full sintetic, deoarece o sa fie o crestere a temperaturii motorului datorita arderii mai puternice.
RAVEN36
13 Jan 2014, 11:18
egr-ul de 120 de cai se potriveste la cel de 107 cai?. Poate este o intrebare aiurea. Mentionez ca nu ma pricep de aceea cer ajutor cu un raspuns de la dv-stra. cu respect
postasu
13 Jan 2014, 11:29
da se potriveste fara nici o problema
Nu e o intrebare aiurea.
RAVEN36
13 Jan 2014, 12:49
Multumesc.
rslick
25 Mar 2014, 14:15
QUOTE(radunre @ 23 Mar 2008, 21:47)
postez aici pt. ca nu am gasit la megane un topic asa de concis pe tema EGR, eu am motorul
F9Q 732 1,9dCi, pe schema electrica a motorului i-mi apare o vana EGR cu 5 contacte, 3 pt. potentiometrul integrat pt. feedback si 2 pt. electrovalva propriuzisa dar la o constatare ochiometrica eu am doar
2 fire in plus fata de ce am vazut pe aici, EGR-ul e dispus perpendicular pe admisie chiar sub capacul de plastic al motorului nu trebuie sa desfac nimic sa ajung la ea.
Care ar fii explicatia lipsei celor 3 fire ? In mod clar aceast tip de valva nu are control proportional ci doar inchis/deschis (cel putin UCH-ul nu stie niciodata pozitia exacta a valvei, e posibil sa o controleze si analizand gazele de esapament) cum am citit ca ar fii la motoare mai vechi.
Pozitia 398 este vana EGR pe schema electrica.[attachmentid=1627440505]
[attachmentid=1627440506]
Poti te rog sa-mi dai si mie manualul sau macar si legenda schemei electrice?Am si eu acelasi motor F9q 732 pe un scenic din 2002 si tot 2 fire pe EGR.Cu motorul oprit intre pinul 1 EGR si borna - baterie am 0 V .Nu trebuia sa am 12v???Sau doar dupa ce pun contactul?
Buna ziua!
Nu reusesc sa gasesc o pagina, in care se descrie procedeul de demontare a voletului de inabusire (piesa rotunda din dreapta conductei
http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=27325) si de reparare, in asa fel incat sa nu mai scape mult ulei.
Mentionez ca mie pe la aceea "pastila" imi scapa mult ulei, si masina as vrea sa o pastrez. Pagina mi-a aratat-o colegul care m-a indrumat pe acest forum, insa acum nu pot da de el.
Cu multumiri,
iuli23
21 Apr 2014, 14:10
in primul rand toate lagunele dau ulei pe acolo (nu te panica foarte mult)
2 desfaci furtunul din colier..tragi de el pana iese si dupa cu o cheie desfaci suruburile alea si daii partea din plastic ( tragi de ea ca poate e prinsa cu un silicon special)
Deci pastila aceea iese trasa? Si parghia cum se scoate?
boeru_laurentiu
22 Apr 2014, 07:53
Nu cred ca ai inteles , nu scoti nici o parghie , scoti tot dumper-ul din admisie ! Daca ai scurgeri de ulei pe la parghia de la clapeta , nu prea mai ai ce sa-i faci ... decat sa-l schimbi ( eu am luat , acum vreo 3 ani , de la reprezentanta , cu pana in 200 ron )
GonZoGFZ
10 Jun 2014, 22:05
Va salut cu respect pe toti utilizatorii acestui forum , am tot cautat si citit N posturi , dar nu am gasit ceva care sa ma lamureasca complet si nu am vrut sa fac un topic nou , nu stiu daca postez unde trebuie (avand cunostinte mecanice ''sub nivelul marii''). Mergeam linistit fara sa turez motorul peste limita , schimband vitezele intre 2700 - 3100 si dintr-o data pe la 60 la ora in treapta a 4-a s-a plafonat si nu s-a mai accelarat , iar martorul din bord care s-a aprins a fost cel cu spirala aceea galbena. Am oprit si am lasat-o 5 min apoi am repornit-o si nu a mai avut nici o problema pana acasa . Dupa ce a stationat vreo 30-40 min am vrut iar sa plec si s-a aprins doar martorul SERV , am mers vreo 5 km dus intors cu acel martor aprins . A doua zi dimineata cand am plecat la serviciu doar ce am plecat de pe loc si nu mai ma lasa sa o accelerez , cu pedala in podea abia se ducea spre 1500 ture. Isi revenea doar daca opream motorul si il porneam iar . Pana la serviciu aprox 5 km mi-a facut figura asta cam de 5 ori , dar martorul cu accea spirala s-a aprins doar de 2-3 ori. Nu stiu daca este de la EGR , din ce am citit nu sunt simpotemele astea . Pareri de la cunoscuti am primit : - filtru motorina si aer , - senzori de toate felurile
care mai de care cu denumiri ciudate , altii spun ca e EGR , altii ca ar pierde compresie pe la furtunuri , altii ca ar fi pompa de injectie , injectoare , nu stiu ce sa mai cred si nu am cum sa ajung la tester decat sambata , pana atunci poate ma ajuta cineva cu o parere sa stiu cam la ce sa ma astept . Va multumesc .
postasu
10 Jun 2014, 22:12
Te salutam si bun venit printre noi.
Pe mine primul gand ma duce tot catre EGR. Cea mai simpla verificare sa vezi daca de acolo e buba: scoate mufa de la EGR. daca se comporta ok masina poti circula linistit si cu mufa scoasa, dar poti incerca si sa il scoti sa si sa il cureti.
Stii unde este pozitionat? poate daca ne spui din ce oras esti un coleg mai saritor te ajuta
bafta
GonZoGFZ
10 Jun 2014, 22:19
Sunt din Bucuresti ( o sa-mi completez profilul ) , masina o am de doar 2 zile , tin demult sa imi cumpar o laguna 2 , iar cand visul credeam ca a devenit realitate ... ma simt usor tepuit
doar sper sa nu fie ceva foarte scump. Dupa cum spuneam mai sus nu ma pricep cam deloc la mecanica. Cand aveam Dacie prin 2003 venea tata dupa mine sa-mi desfunde jigleru
) deci iti imaginezi ca sunt genul de sofer care doar bag cheia si ii dau pedala (acum cartela