Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Valva EGR Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
hugo5969
Deja am contact pe bmwtroica din Vrancea care are piese de vanzare. Pe Bursa am aflat care un Logan estate dezmembrat si maine deja imi trimite prin curieriat. rolleyes.gif
Sper k pana miercuri ajung si joi pot sa pornesc la drum. unsure.gif
Va anunt cand au ajuns wink.gif

8 Jun 2009, 23:36:
Nu Logan scuze radmasa.gif Laguna Estate
amadi
Boozywoozy!!!! drunksinging.gif merge "ceas"! party.gif cheers.gif problema mea e rezolvata.
nu stiu la altii cum, e dar la mine de cand schimbai egr-ul se vede ca am puterea trecuta in semnatura. l-am facut pe un prieten cu un 320!
luclapin
[attachmentid=1627530107] Intradevar,este foarte bine sa cureti egr,dar toti sarim o etapa si anume resetarea parametrilor egr.Pentru argumentare,cititi pdf-ul de mai sus.Resetarea nu se poate face decit cu Clip-ul(ma refer la Laguna cu protocol CAN).
$$ilvviu
Aparatul ala nu face decat sa o puna la treaba, lucru util pentru usurinta curatarii si verificarea bunei functionari.
Nu se reseteaza nici un parametru.
EGR-ul nu are electronica, e doar o bobina.
luclapin
Cred ca nu m-am facut bine inteles!Nu se reseteaza egr,se reseteaza parametrii din calculatorul de injectie(se procedeaza exact ca la inlocuire EGR.Procedura se gaseste in manualul de reparatii Renault-Dialogys,si daca citeai tot pdf de mai sus observai si asta.In plus,am si testat treaba asta pe citeva masini.Starea de buna functionare dupa curatarea egr fara resetare,dispare mult mai repede decit daca se reseteaza PARAMETRII EGR DIN CALCULATORUL DE INJECTIE.In paranteza,stimate coleg $$ilvviu,ar trebui sa stii ca aceeasi procedura se aplica si la Logan,Clio,Megane DCI.Respect!
Dan73
Adica nu avem de ales decat sa cumparam cu vreo 8-9 milioane EGR de la reprezentanta.
amadi
LolLolLo.gif bash.gif ce sa resetezi? radmasa.gif ? egr-ul? radmasa.gif de unde? are buton reset? radmasa.gif ce masini ai mai reparat? toti merg fara ele si tu le resetezi? radmasa.gif
care parametrii?
Dan73
Uite ca eu am mers fara el si imi dadea eroare la injectie din cand in cand. Cum l-am pus la loc, cum nu a mai dat eroarea.
Luclapin a spus foarte clar ca e vorba de resetat parametrii din calculatorul de injectie nu de resetat egr-ul dintr-un presupus buton.
amadi
ok, merge fara egr cand debitul de aer aspirat este f mic. calculatorul are o memorie ROM nu RAM care odata programata isi respecta parametrii de functionare. voi chiar credeti ca la uzinele renault sta cate un mic negru cu un laptop in mana sa programeze fiecare masina iesita de pe banda ca nu are nustiu ce cote la nustiu ce piesa pe care unii le cred chiar inutile. deci ce sa fac daca am schimbat egr-ul acum? sa caut nod in papura? nu ai ce cauta in softul masinii! am mai dat explicatii in alt topic azi despre asta, inclusiv detalii.
keep in touch!
numai bine tuturor.
andu911
ÎNLOCUIRE VANĂ DE RECIRCULARE GAZE DE EȘAPAMENT
(vană EGR)
După o înlocuire a vanei EGR, calculatorul trebuie să memoreze compensarea vanei noi (la 0 km), precum și pe cea
măsurată în momentul ultimei întreruperi a contactului (în fază de alimentare menținută*), ceea ce corespunde unei
închideri a vanei.
Cu aceste date, calculatorul este capabil să detecteze o înfundare sau o blocare a vanei.
În caz de înlocuire a vanei, trebuie deci să efectuați o ștergere a compensărilor din memorie (RZ002) pentru ca
strategia să funcționeze cu valoarea de compensare a vanei noi.
Datele legate de această strategie sunt regrupate în subfuncția "Antipoluare/OBD".
– ET272: PROGRAMARE PRIMA COMPENSARE EGR = Efectuată sau neefectuată.
– PR128: PRIMA COMPENSARE VANĂ EGR = 0,75 V < x < 1,5 V (dispersie la fabricație).
– PR129: ULTIMA COMPENSARE VANĂ EGR > sau = PR128.
– PR051: RECOPIERE POZIȚIE VANĂ EGR (foarte aproape de PR129, atunci când vana este închisă).
Programările PR128 și PR129 trebuie să fie șterse la fiecare schimbare a vanei de recirculare a gazelor de
eșapament.
Procedură de urmat după înlocuirea vanei de recirculare a gazelor de eșapament:
Selectați meniul "ȘTERGERE".
Utilizați comanda RZ002 "Indice de adaptare EGR"
Când comanda este terminată, întrerupeți contactul.
Așteptați finalul fazei de alimentare menținută*.
Reinițializarea compensării se efectuează automat din momentul următoarei puneri a contactului.
Final operație.
Notă:
Atunci când comanda este terminată, subfuncția "Antipoluare/OBD" afișează:
ET272: neefectuată PR128 și PR129 = 0,00 V PR051 = 0,75 V < x < 1,5 V
Notă:
Atunci când reinițializarea este efectuată, subfuncția "Antipoluare/OBD" afișează atunci:
ET272: efectuată 0,75 V < PR128 = PR129 = PR051 < 1,5 V


Si acum vine gabriel/rr si ma cearta biggrin.gif


QUOTE(luclapin @ 9 Jun 2009, 19:48)
Cred ca nu m-am facut bine inteles!Nu se reseteaza egr,se reseteaza parametrii din calculatorul de injectie(se procedeaza exact ca la inlocuire EGR.Procedura se gaseste in manualul de reparatii Renault-Dialogys,si daca citeai tot pdf de mai sus observai si asta.In plus,am si testat treaba asta pe citeva masini.Starea de buna functionare dupa curatarea egr fara resetare,dispare mult mai repede decit daca se reseteaza PARAMETRII EGR DIN CALCULATORUL DE INJECTIE.In paranteza,stimate coleg $$ilvviu,ar trebui sa stii ca aceeasi procedura se aplica si la Logan,Clio,Megane DCI.Respect!
*



Foarte corect ce-ai spus, pana la un anumit punct. Nu toate au EGR cu sistem de monitorizare a supapei. Sunt alea care au doar 2 pini la mufa. Alea stiu doar inchis si deschis.
Am vazut si pe motor de 1.9dci vana egr cu 2 pini. Nu stiu care este criteriul pe baza caruia s-au montat. Probabil in functie de ECU.
andu911
hai ca am descoperit o chestie
Dupa ce am etansat perfect damperul si EGR'ul... am vazut putina mizerie pe sub ele...
M-am uitat mai bine si mizeria vine de la racordul dintre galerie si egr.

Racordul ala metalic, care vine dedesubt si se strange cu un colier. De-acolo e problema.
mihnis
deci,intrebare urgenta
maine am timp sa curat galeria
cu ce substanta ati curatat?
si cat ati lasat pana ati pus galeria inapoi?
Mersi anticipat. smile.gif

Cu stima, Mihai

4 Jul 2009, 16:38:
Operatiune reusita
Dupa cam 6 ore
Valva a iesit usor, dar am avut probleme cu un prezon, cel de langa senzorul de apa.piulita de pe el avea capul busit rau si alta problema a fost cu un colier metalic de la valva catre evacuare.nu va povestesc ce era inauntru..dar acu e curat
O alta intrebare, acu am conectat mufa de la EGR....dar el functioneaza corect?sau are nevoie de o re setare....
blink.gif
jon_nxt
Subscriu si eu la una din problemele expuse pe acest topic (mai la inceput) cu pierderea de putere (un fel de "dã in nas") pe la 2000 si 2200 rpm - dar numai daca o calc pe coada si vreau sa ii dau un sprint scurt. Se manifesta mai ales in treptele a doua si a treia. Daca accelerez treptat si nu prea tare trece peste cele doua praguri fara inecarea respectiva. Desfacut capac motor, gasit ulei pe langa flansa de la galerie, exact ca in descrierile facute de altii inainte. Am scos mufa de alimentare de la EGR si de vreo saptamana merg fara ea. Nu mai am problema cu inecatul in turatie la cele doua praguri insa se simte o lipsa de "vînã". Inainte la aceste praguri parca se declansa un plus de putere, care acum nu mai intra. In rest nu am mai sesizat vreo schimbare.

O a doua problema dezbatuta aici era cu pierderea de turatie la relanti sau pe liber in franare. O am si eu din cand in cand, aleator, fara sa tina cont de motor ca e cald sau de vremea de afara. Chestia asta nu a disparut nici dupa scoaterea EGR-ului din circuit. Parerea mea e ca asta nu are de-a face cu valva EGR. Inca nu am descoperit exact ce cauzeaza asta. O idee mi-a dat-o un amic care zicea cum ca posibil nu stiu ce diafragma de la pompa de servo sa fie fisurata si sa piarda compresie... eu unul sunt cam pe langa chestia asta. Astept sugestii.

Ar fi fost interesant ca cei care nu au facut singuri chestia cu curatarea EGR sa ne spuna si noua pe unde au apelat - la ce meseriasi si cam cu cat i-au multumit pe oamenii respectivi (m-ar interesa si pe mine in Bucuresti). Pentru moment nu vreau sa iau alta noua. As vrea sa incerc sa o curat pe asta mai intai insa nu ma incumet sa ma bag eu la ea ca sigur o rup.

Bafta!
kamikaze69
aceeasi problema o am si eu jon_nxt si nu iam dat de capat am schimbat de toate dar tot asa face am curatat egr tot asa face!! sad.gif
nr1_gogon_1979
a eliminat cineva egr-ul definitiv?ma refer la piesa in sine.sunt curios ce se poate intampla cu,calculatorul masinii daca anulam egr-ul.astept pareri dar nu de pe wikipedia sau softpedia sau youtube etc etc.pareri concrete de la cei care au efectuat aceasta oparatiune sau au intampinat anumite probleme in efectuarea ei.eu ma gandesc sa-l elimin fizic prin punerea unei placute de fier sau aluminiu sau inox cu garnitura bineinteles dar caut inca sa vad ce se intampla cu calculatorul masinii si alte componente implicate in aceasta modificare.
cpcro
salut. azi am demontat egr-ul, l-am curatat, montat la loc dar masina refuza sa mai porneasca are careva idee ce naiba poate fi? stie careva daca exista o siguranta electrica pentru egr si daca da care este?
$$ilvviu
Poate a ramas pe deschis.
cpcro
toate cablurile de la egr au izolatia terminata. cand puneam contactul, facea scurt si ardea siguranta respectiva, una de 30 A dispusa langa baterie. am izolat cablurile, inlocuit siguranta si acum merge. e o improvatie, maine ash vrea sa schimb tot calajul. ce dracu` o fi fost in capul lor cand au lipit cablurile astea de motor?
Hadrianvs
Link
La fel am gasit si eu. Controleaza toate cablele din zona aia, s-ar putea sa ai surprize neplacute. Bafta
cpcro
la mine e ceva asemanator. la cat timp dupa aceea ti-a murit turbo? sau nu a murit. parca am citit ceva postat de tine in legatura cu turbo. maine vreau sa inlocuiesc cablurile si sa verific si turbina. grijania ei de masina...
Hadrianvs
La 3 luni mi-a murit si turbina, abia am inlocuit-o.
Ai grija sa notezi cablele cablele, sunt mai multe de aceeasi culoare, altfel patesti ca mine.
A, si vreau sa spun ca, odata cu schimbarea turbinei a disparut si eroarea de injectie.
cpcro
problema mea cea mai mare nu este cea cu cablurile coapte, ci uleiul care le-a ajutat sa se duca. am bagat niste teflon pe garnitura de la dumper, insa cred ca principala cauza este jocul din lagarele turbinei.
Hadrianvs
Pai si eu, odata ce-am schimbat firele, am inlocuit si garnitura de la damper. Un timp a ramas curat ca lacrima, apoi, cu defectarea turbinei, mi-a aruncat din nou ulei, si pe la damper si pe la senzorul de presiune turbo, se vede ca presiunea era prea mare.
Daca tot umbli pe-acolo, controleaza si tuburile de cauciuc (din circuitul de apa) de sub damper, ale mele le-am gasit praf de atata ulei si caldura..
Dan73
Nu era presiunea prea mare....uleiul era din abundenta.....zic eu. smile.gif
Hadrianvs
Pai din intercooler si tubaraie adunat am scos cam 200 ml de ulei, pe la damper inteleg sa curga, dar pe la senzorul de presiune(unde gaura e in sus)??
Dan73
Pai presiunea trebuie sa se duca in sarcina pe la 2 atmosfere si ceva in mod normal dar nu cred ca la tine era prea mare, adica mai mare de atat. Chiar si la 2 atmosfere da pe la senzor daca exista ulei din abundenta. Nu vad de ce ar fi presiunea mai mare cu o turbina pe duca. As imi explic eu, poate gresesc.
Hadrianvs
Nu stiu. Faptul e ca atunci cand s-a dus turbina uleiul dadea afara (si)pe la damper. Acum e curat.
Privilex
are cineva vreun egr de vanzare?
andu911
eu am partea electrica...
cobretti3x
Nu merita sa pui unul folosit. Sunt unele care nu se pot desface in doua (aici ma refer ca, nu se poate desface partea mecanica de cea electrica pentru a fi curatat) doar spart. asa am avut eu pe amea. Lam desfacut de curiozitate si..... nu va vine sa credeti ce gasiti acolo, mai multa calamina decat pe supapa. Eu am dat pe unul nou 550ron si e Pierburg. Asa ca nu stiu daca merita sa dai sa zicem 200-300ron pe una folosita. Numai bine

Nu functiona din 2 motive
1 - intre partea mecanica si partea electrica s-a adunat atata calamina incat s-a blocat arcul si tija pe deschis
2 - partea electrica a fost rasucita din partea de plactic si sa rupt contactul care face legatura cu bobina
Privilex
am inteles.atunci o sa imi iau unu nou.. dry.gif
george84
as vrea sa stiu si eu cat costa egr-ul pt o laguna cu motor 1.9 dci de 107 cp?

merci
ipiq
salut
am vrut sa-mi curat EGR-ul, am desfacut cele 3 suruburi (puse in forma de triunghi) si a iesit doar partea din dreapta.
cum fac sa scot si partea din stanga?
m-am chinuit 2 ore si nu am reusit. e intepenit.
help!
Dan73
Eu din poza vad ca ai scos deja egr-ul pe jumatate. Mi se pare curios faptul ca ai doar doua fire la mufa egr-ului.
byby
Nu cred ca poza e de la motorul lui, sau sigur nu e motorul F9Q 750 , e alt motor. La cele de 120 CP se pare ca e cu 5 fire nu cu 2.
ipiq
nu e EGR-ul meu
e o poza luata de aici de pe forum de la un coleg cu scenic
dar ca idee... nu imi iese partea cu verde...
Dan73
E intepenita in galerie. Incearca cu un patent din ala cu varful incovoiat, mai mare de preferat. Desfaci patentul si varfurile le bagi in doua din cele trei gauri si rasucesti (sa te asiguri ca patentul nu patrunde si in gaura de surub tongue.gif ). Am scos-o de cateva ori si de fiecare data am facut-o cu mana.

Eu am un EGR vechi ramas de la fostul. Probabil ca nemtii au preferat sa il schimbe decat sa il curete asa ca am ramas cu el...nu l-am aruncat. Era imbacsit in ultimul hal. Ieri l-am l-am recuperat de pe unde il aruncasem si l-am curatat frumos. Apoi am masurat rezistenta intre pini.
In manual zice ca la 20 de grade tre' sa fie asa:
Intre 1-5...7.5-8.5 ohmi...la mine a iesit 8.2
Intre 2-4...2400-5600...la mine e 3090
Intre 2-6...1900-6400...la mine e 3170
Intre 4-6...800-3800...la mine e 1544
Pinul 3 lipseste, sunt 5. Nu stiu de ce sunt numerotati asa, dar asa sunt si in manual si pe EGR.
Deci ar parea ca e bun EGR-ul.
ipiq
dan: acum am terminat de demontat...
am scos toata galeria de admisie (+catalizator si multe altele)si am curatato ca erau balauri inauntru...
pana la urma dupa jumate de ora de chin am scos si EGR-ul (pe bucati). nu am putut sa-l scot decat cu galeria de admisie in menghina si am facut un fel de parghii din 2 surubelnite... in fine... complicat...
ideea e ca trebe sa-l schimb.
am gasit EGR nou cu 800 RON
e bine, e rau? unde gasesc mai ieftin?
multumesc
Dan73
E defect eletric sau l-ai paradit la demontare?
mihnis
524 Ron
Egr marca Pierburg
pe autokarma.ro
nu fac reclama sunt doar un client de al lor
ipiq
dan: era intepenit in galeria de admisie de la depuneri... si era paradit oricum. daca il apasai nu mai revenea la pozitia initiala.
am scos balauri si din EGR si din galeria de admisie. Am curatat absolut tot cu solutie + apa sub presiune.
bologa: multzam fain! trebe sa mai studiez site-ul ala... sper sa nu astept dupa piesa 2 saptamani...

matrix67b
Stai putin, cum adica l-ai scos pe bucati? Sa inteleg ca ai scos prima data bobina de actionare adica partea din exterior si apoi ce-i in interior? Nu mai revenea in pozitia initiala din cauza depunerilor asta daca nu cumva l-ai facut praf.
ipiq
matrix: exact! prima data partea exterioara am scos-o cat timp era pe masina. apoi cu galeria in menghina am reusit sa scot si partea interioara...

matrix67b
Mi se pare mie sau i-ai rupt o ureche? Chiar si asa, inainte de a cumpara altul , de ce nu incerci sa-l repari pe asta? Cufunda-l in decarburol(sau ceva similar), lasa-l cateva ore, incearca sa faci manevre cu el, indeparteaza cat poti din calamina cu ceva care sa nu-l zgaraie (lemn mai tare) apoi repeta operatiile pana reusestisa-l cureti bine. Eu am folosit o periuta de sarma si nu s-a zgaraiat deloc. Oricum nu-l lasa pana nu culiseaza si etanseaza perfect.
ipiq
am comandat deja altul de pe autokarma...
da, e rupta o ureche
cel mai bine curata solutia de curatat aragaze biggrin.gif (Triumf ii zice parca...)
un sfert de bidon de Triumf si mi-am facut galeria de admisie luna si bec! smile.gif
Dan73
Tare solutia aia intr-adevar, dar eu nu am mai gasit.
Dan73
QUOTE(Dan73 @ 24 Aug 2009, 15:21)
Eu am un EGR vechi ramas de la fostul. Probabil ca nemtii au preferat sa il schimbe decat sa il curete asa ca am ramas cu el...nu l-am aruncat. Era imbacsit in ultimul hal. Ieri l-am l-am recuperat de pe unde il aruncasem si l-am curatat frumos. Apoi am masurat rezistenta intre pini.
In manual zice ca la 20 de grade tre' sa fie asa:
Intre 1-5...7.5-8.5 ohmi...la mine a iesit 8.2
Intre 2-4...2400-5600...la mine e 3090
Intre 2-6...1900-6400...la mine e 3170
Intre 4-6...800-3800...la mine e 1544
Pinul 3 lipseste, sunt 5. Nu stiu de ce sunt numerotati asa, dar asa sunt si in manual si pe EGR.
Deci ar parea ca e bun EGR-ul.
*



Am inlocuit EGR-ul cu asta la care am dat valorile masurate mai sus.
Pe asta de l-am scos l-am masurat si pe el si iesi asa:
1-5...9.1
2-4...2540
2-6...2840
4-6...1360
Deci intre pinii 1 si 5 iese o valoare care excede ce ar fi normal.
E ciudat ca am masurat de mai multe ori si uneori imi arata 8 ohmi on loc de 9.1. N-am inteles de ce.
Partea buna e ca deja am facut vreo 300 de km cu EGR-ul asta "nou" si vad ca nu mai da in nas.

A...egr-ul l-am scos de pe masina cu mana si nu a opus nici cea mai mica rezistenta. E adevarat ca am mai umblat la el acum vreo 3 luni.
ipiq
eu dupa ce l-am schimbat am mers vreo 30 de km si mi s-a aprins becul ala portocaliu in bord...
am fost la electrician, mi-a refacut circuitul electric + mufa si acuma totul e OK smile.gif in sfarsit!!! biggrin.gif
dan: cat ai dat pe EGR-ul nou?
Dan73
Cablajul e in regula la mine, nu pare a avea ceva. EGR-ul nu e nou, am scris mai sus ce e cu el.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.