Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Toba esapament Laguna II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
przamfiri
am scapat de zdranganit! smile.gif

zdranganitul vine de la teava aceea mare care intra in vibratii la o anumita turatie,
rezolvarea problemei:
se modifica pozitia tobei finale pana dispare zdranganitul,se slabeste colierul care leaga toba de teava aceea lunga si se modifica pozitia .
la mine nu se mai aude acel zdranganit iar ca pozitie a tobei pot sa spun ca se vad cam 5 cm din acele tevi care ies din toba ,cum privesti din lateral
ghita1984
fii mai explicit te rog.cum adik se vad 5 cm adica toba ta sta acum oblic,cum ai privi din spate? ca nu pot sa inteleg in ce pozitie ai pus-o...te rog sa raspunzi parinte ca ma cam intereseaza.multam
przamfiri
cum privesti din lateral se vad cam 5 cm

toba se leaga de tava aia mare printr-un colier eee,de acolo poti modifica pozitia tobei ideea este ca modificand pozitia tobei ori in sus (adica sa nu se mai vada deloc cele doua tevi )ori in jos(sa se vada cele doua tevi) depinde de punctul in care nu mai intra in trepidatia aceea puternica, astfel modificand pozitia tobei se intareste toata structura esapamentului ...hai ca am facut si niste poze sa te lamuresti... smile.gif
andu911
nu mai simplu tensionezi cu ceva toba finala ? zic si eu...
$$ilvviu
Atentie la acel colier, vad in poza ca e destul de ruginit.
Al meu s-a rupt asta vara la munte si m-a lasat cu caruta in drum, noroc ca mai urma un al 2-lea grup de prieteni care mi-au cumparat colier.
andu911
de cat e colierul ala ? gasesti la magazine de dacii ?
$$ilvviu
Nu mai tin minte diametrul, dar cred ca se gasesc peste tot.
Prietenii mei au gasit la primul magazin de piese auto.

Parca e de 7 cm diametru, dar nu e sigur.
przamfiri
Frate andu la mine nu zdranganea esapamentul pana acum un an cand mi s-a rupt colierul ala care leaga toba de tava aia mare,lunga si am cumparat colier de nova ,se potriveste perfect ,l-am pus si de atunci a inceput sa zdrangane esapamentul. Cand am pus colierul am lasat toba mai jos ,sa se vada acele doua tevi,mi se parea mai frumos asta pana acum o saptamana cand uitandu-ma la masina mai de departe mi s-a parut ca este prea lasata si am zis sa o mai ridic un pic si dupa ce am ridicat-o am realizat ca am scapat de acel zdranganit,cand am cumparat masina nici nu se vedea toba chiar am dat o roarta masinii si nu o gaseam biggrin.gif asa era pitita perfect sub bara spate.
cred ca merge si varianta ta ... dar acum nu stiu ce sa zic merge incercat bine ca una este sa intaresti jumatatea traseului creeand alt unghi acolo la imbinare si alta sa intaresti la capat .... zic si eu...


piese bune colierul este pus de un an si ati vazut cum arata , este de solenta, pret 7 lei
$$ilvviu
Exact asa e si al meu... bine, nu asa ruginit biggrin.gif
Ala original are 2 suruburi si acopera integral cele 2 buze ale tevilor.
Byțu
przamfiri , acuma sa vezi cat nu va mai zangani ca nu cred ca va tine mult.Daca o luam logic, tu ce ai facut, prin modificarea pozitiei tobei s-a rasucit teava aia lunga din chestia aia de la iesirea din catalizator.Am vazut ca, "chestia aia" are un arc gros si rigid in interior si banuiesc prin rasucirea facuta ori l-ai arcuit ori invers.


Cred ca toba nu s-a lasat mai jos sau mai sus pt ca asta ar insemna sa stea un tampon slab, sa nu se tina toba in el, nu?

Voi ce parere aveti? Cred in final ca problema e din "chestia aia" ce face legatura dintre catalizator si teava aia lunga.

SI

Am mai auzit ca teava aia lunga e dubla si ca se desprinde una de alta si de asta zornaie.

Astept pareri din partea voastra LAGUNISTILOR biggrin.gif
przamfiri
nu am rasucit nimic ....acum teava aceea mare sta un pic mai jos atat
problema noastra este cred de la racordul flxibil ,deacolo avem zdranganitul acesta frumos smile.gif eeee acum sa vad cat o tine.. carpeala facuta,mama ce sunete facea dimineata cand se activa socul....
ghita1984
eu zic sa incercam cum zice parintele si sa vedem daca merge daca nu om mai vedea...
norby_puma
kanny69, unde ai modificat tobele in satu mare ca si pe mine ma intereseaza ideea de a-mi pune doua tobe
Kanny69
Norby Puma: nu in satu mare le-am facut ci la cluj, dar este si in satu mare unu care altii zic ca se pricepe, il stii pe ala cu Subari impreza, Balynok, el are un atelier pe Lucian Blaga, mai spre capat.
Toba l-am luat din ungaria cu 80 euro si e din inox.
Dan73
Azi, in timp ce bagam masina in garajul de la servici ca sa inlocuiesc pompa de amorsare despre care am povestit pe alt topic, am auzit la un moment dat ca am agatat ceva pe dedesupt...zgomot de tabla. Infipta in betonul de pe jos e o chestie metalica pentru zavorarea usilor de la garaj, nu mai inalta de 5-6 cm dar suficienti ca sa agat tablele alea de protectie termica. M-am uitat pe sub masina si atarna ca dracu. Acuma am un zgomot urat de tot si la relanti dar nu atat de tare ca pe la 1100 de ture si 1900-2000 de ture cand se aud si din mers destul de tare. Banuiesc ca s-a intamplat ieri sa le agat putin cand am coborat de pe rampa la Autosoft unde am pus cauciucurile de iarna iar azi le-am aranjat ca lumea. Nu stiu in ce naiba sa le prind la loc iar la sudura nu vreau sa ma gandesc ca cine stie ce cabluri trec pe acolo.

Rezolvat.
Tablele alea de aluminiu erau cam sifonate. A tras baiatu' de ele, le-a ciocanit si le-a potrivit. Singura problema era ca, asa cum m-am asteptat, clamele originale nu mai erau acolo decat una si nici aia nu mai strangea cum trebuie. In tot service-ul nu au gasit decat doua piulite cu saiba adecvate pentru suruburile alea din caroserie si asa ca doua din patru sunt de plastic la care am pus si o saiba...s-au autofiletat acolo, sper sa tina.
Vreau sa spun ca a disparut tot zgomotul, inclusiv zornaiala aia anterioara....sarpele cu clopotei.
quze
Tare as vrea odata sa posteze cineva, Domne - zgomotu e de la X ... pana acum avem din ce am citit "pozitia tobei finale" si "racord flexibil". Prima fiind solutia cea mai simpla, o sa ma risc eu in weekend si ma arunc sub masina sa vedem daca se rezolva ceva si voi posta niste date concrete. De 3 luni de cand am masina am acel zgomot, acum in anotimpu rece ma enerveaza doar la McDrive... in rest nu`l aud biggrin.gif da face ft ft urat smile.gif
Dan73
Eu am spus mai sus: inainte sa agat tablele alea de protectie aveam un zornait. Dupa ce le-am agatat si s-au desprins faceau urat de tot, o zdranganeala foarte tare. Acum le-am prins la loc insa ele aveau pe laterale niste chestii de cauciuc (un fel de tampoane) care impiedicau tabla sa loveasca in burta masinii. Astea au ramas cam putine si tot mai zornaie un pic spre 1000 de ture dar mult mai incet, nu mai aud din masina acum, de-asta am spus mai sus ca a disparut complet sarpele cu clopotei. EU cred ca tot zgomotul vine de la tablele astea. Cu proxima ocazie cand o sa o ridic pe elevator o sa bag niste polipropilena cu un pistol intre tabla si burta mainii din loc in loc pentrua suplini lipsa acelor cauciucuri.
dominy
la mine s-au dus de tot tampoanele alea de cauciuc si tubut gofrat facea ca toti dracii ...
cum tampoanele de la reno sunt 1 mil bucata am cumparat de vw (15lei bucata) si cu o mica improvizatie se potrivesc perfect , in plus toba nu se aude mai deloc!
iulyy
QUOTE(dominy @ 4 Dec 2008, 10:55)
la mine s-au dus de tot tampoanele alea de cauciuc si tubut gofrat facea ca toti dracii ...
cum tampoanele de la reno sunt 1 mil bucata am cumparat de vw (15lei bucata) si cu o mica improvizatie se potrivesc perfect , in plus toba nu se aude mai deloc!
*



niste poze poti sa pui sa vadem si noi ce ai facut acolo? tampoane de ce vw ai pus?
dominy
am sa pun si poze .. de oricare vw, toate au aceleasi tampoane, cele din mijlocul tobei la capat au un altfel de tampoane

numai bine
andu911
nu prea inteleg smile.gif
4L3X
si mie mi-a vibrat toba la rece la relanti, pana la urma a vibrat de tot, ca la laguna 2 toba are doar doua tampoane le toba finala, mai are un flexibil dupa catalizator, si mie mi s-a crapat intrarea in catalizator, si a cazut toba. M-am dus in service, mi le-a dat jos, le-au sudat (reconstitiut), dar acum am impresia ca iar a inceput sa fisureze ca iar aud zgomote ciudate.
liviutu
cibernuts da-mi si mie un pm cu id-ul tau sau un nr de tel k ma chinui de knd am primit mesajul de u cu jantele sa-ti raspund da nu ma lasa deoarece nu am destule posturi.
liviutu
.....................
ovidy
Nu am deschis alt topic(si asa sunt destule tongue.gif); relatez urmatoare ''problema'' : cand accelerez brusc se aude un sunet al motorului/tobei ca la masinile de curse biggrin.gif. Nimic de zis, suna chiar bine insa nu mi se pare ok. Precizez ca daca accelerarea brusca are loc dupa 3000 rot/min parca nu mai e asa de prezent sunetu asta(insa tind sa cred ca ar fi toba si ca zgomotul motorului acopera acest sunet). Apelez la cei cu un benzinar sa-mi spuneti daca la voi e la fel, sau toba mea rasufla pe undeva!
Multumesc!
bestluci
smile.gif Salutare la toti, as vrea sa va rog daca are cineva o schita sau un desen, cam cum ar arata toba finala in interior?As vrea sa fac ceva modificari la ea dar nu vreau sa pornesc orbeste la lucru. Va multumesc. smile.gif
octi
salut, scuze ca am postat si la alta sectiune acelasi lucru:

am si eu o problema legata de catalizator. eu am fost atat de fraier incat in concediu in turcia, m-am dus la un atelier sa-mi sudez toba si turcii mi-au furat catalizatorul. laguna 2 din 2002 benzina 2000 cmc. in afara de a comanda piesa la reprezentanta, exista si variante mai ieftine dar la fel de bune ca efect? multumesc
micutu99
Frati lagunisti apropo de clopotei de la toba caraitul intr 1900 - 2300 rpm, am patit si eu m-am dus la renault la serice mi-au zis baietii ca e de la catalizator ca snt bucati de ceramica... nu am crezut si m-am dus la alt mecani pe lana Auchan acolo domne ca sunt tampoanele de la esapament alea din spate pune si schimbale am plecat la fel aceiasi chiestie, am ajusn la altul cica sunt sitele da jos esapamentul surpriza nu sunt, in cele din urma ma resemnasem ca ar fi tubu gofrat care iese din turbina si ma gandeam pe unde sa il fac si pe ala............. dar wichendul trecut mi a inceput sa imi vibreze cureaua de accesorii (am uitat intre timp am ajusn la un mecanic prin recomandare foarte bun tipu chiar le are) si ma duc la el desfac cureau si surpriza(rulbentu la rola zdrente fulia de la alternator blocata si intinzatoru tricat) cica au ajuns asa din cauza fuliei care sa blocat.... ma rog le-am schimbat intinzatorul 240 ron fulia 338 ron de pe undeva de pe langa sincai, si o raola mai avea el. le montez plec si ajung acasa.

Stand eu in pat la tv ma bate un gand oare o mai face zgomotu ala si iau cartela ma duc sa dau o tura prin cartier si surpriza nu se mai aude nimica,l-am sunat pe mecanic sii ii zic (mecanicul nou cel prijn recomandare) si incepe sa rada si imi zice a pai ce nu stiai ca daca se blochiaza fulia astea sunt simtomele sica asha incepe sa fac and se gripeaza (am uitat sa precizez ca lui nu ii povestisem de problema. El ma ajutat si cu schimbul de amortizoare distributie un estrier spate si mai multe merauntisuri.

Sper ca cei care nu au agsit rezolvarea poate mai au o sansa smile.gif
petrescu mihai
Domnilor, va rog frumos sa-mi spuneti si mie( eventual pe PM ) unde pot gasi toba mijlocie mai ieftina, ca m-am saturat de zgomootul ala insuportabi, mai ales ca am si tampoanele duse, zdrangane si mai rau.
przamfiri
care toba mijlocie frate ca este doar una smile.gif


QUOTE(przamfiri @ 31 Oct 2008, 10:03)
am scapat de zdranganit! smile.gif

zdranganitul vine de la teava aceea mare care intra in vibratii la o anumita turatie,
rezolvarea problemei:
se modifica pozitia tobei finale pana dispare zdranganitul,se slabeste  colierul care leaga toba de teava aceea  lunga si se  modifica pozitia .
la mine nu se mai aude acel zdranganit iar ca pozitie a tobei pot sa spun ca se vad cam 5 cm din acele tevi care ies din toba ,cum privesti din lateral
*




QUOTE(przamfiri @ 2 Nov 2008, 19:09)
cum privesti din lateral se vad cam 5 cm

toba se leaga de tava aia mare printr-un colier  eee,de acolo poti modifica pozitia tobei ideea este ca modificand pozitia tobei  ori in sus (adica sa nu se mai vada deloc cele doua tevi )ori in jos(sa se vada cele doua tevi) depinde de  punctul in care nu mai intra in trepidatia aceea puternica,  astfel  modificand  pozitia tobei se intareste toata structura esapamentului ...hai ca am facut si niste poze sa te lamuresti... smile.gif
*


dondan
daca sunt uzate tampoanele de la toba din spate se fisureaza esapamentul la intrare in toba finala. asa ca m-ai bine le schimbi.
Plus ca daca a m-ai umblat cineva pe la galeria de evacuare,atunci e putin probabil sa fi strins tobele in linie si atunci normal ca apar vibratii.
A si inca o chestie,la mine se auzea un sunet foarte ciudat m-ai ales cand intra in rezonanta(cand stateam la semafor langa alta masina,sau intram intr blocuri).
Catalizatorul este prins cu 2 suruburi(am m-ai scris asta pe aici pe undeva)de un suport;intre suport si catalizator traba bagate 2 saibe cam de 3 mm si dupa aia stranse suruburile. eu am facut asa si am scapat de zgomotul ala.
Pauleta18
Salut baietii
Am citit cateva posturi dar mi-a sarit cel al lui ovidy
La mine mi-a picat un nit (sau nu stiu exact ce e) de la tabla de deasupra tobei.tabla aia mi-a picat pe masina si facea in felul urmator:cand acceleram mai brusc pe la o anumita turatie mi se auzea cum zici tu ovidy un sunet ca la masini de curse(un vajait).
La inceput am zis ca e ceva problema cu filtru de aer si poate deaia face asa.Ajuns acasa dupa cateva ore ma duc pornesc masina si pfff facea ca dracu toba,ma duc in spate o imping in sus si nu se mai aude.am pus-o pe rampa si am vazut ca sarise o piulita ceva ce tinea tabla aia ,si datorita faptului ca tabla statea pe toba cand trecea mai rpd curentul de aer pe sub masina ridica tabla si facea sunetul ala
Eu mi-am pus alta piulita singur si a durat cam 10 minute ca nu gaseam marimea piulitei(era de 4)
Sper sa va fie de folos ce v-am povestit eu aici
Cu respect
Pauleta18
salutare
vin si eu cu o intrebare
cat costa tampeniile alea de coliere de cauciuc(asa cred ca le zice)?ma refer la acelea care sunt puse in spatele masinii si tin toba pe ambele parti.
intreb pentru ca pe partea stanga acel colier de cauciuc sa rupt de tot din toate cele 3 puncte de sustinere.roman fiind am legat toba pe partea aia cu o bucata de sarma si tine chiar bine.(azi am descoperit pe la 18, din pacate toate magazinele auto de la mine din oras erau inchise)
astept sa-mi spuneti cum se numesc tampeniile alea si cam cat ar costa.
numa bine.
PASTE FERICIT!!!
sserban22
se numesc tampoane toba si sint 60 de lei/buc.bafta!
Lucian_19
are careva poza cu toba si cum ar trebui sa arate(ma refer la partea din fata ca acolo se aude trancanitul)??plus ca la mine face ca naiba masina cand o pornesc,se misca toata,se aude si o bataie la relanti in bord,in partea dreapta(asta cred ca e de la bucsa minune).si un ultim lucru:si-a cumparat cineva tampoanele de la toba finala?de unde si cu cat?mersi!
jordi
Salut! Eu am schimbat unul anul trecut....... cel de pe stanga si am cumparat Bosal, cu 75 lei. Exista riscul sa pierd toba, insa zdranganitul nu a disparut..... cred ca este de la sarmele din care este confectionat racordul flexibil.
Bafta!
Lucian_19
daaa..e gata!azi,prin zona basarab,langa bricostore,dupa ce am luat o groapa nu foarte mare,toba s-a desprins.era deja mai mult de jumatate crapata dupa catalizator,in partea de jos.acum cateva zile i-am pus un colier,care avea rolul sa previna ca toba sa se rupa de tot.nu a mers si s-a rupt/desprins.partea aia merge sudata sau caut o alta toba?si cate tampoane tre sa aiba toba,ca la mine are 2 in spate si in rest nimic pana la catalizator(care vine prins de racordul ala flexibil).mersi!
Francisc 2
excl.gif daca aveti duse bucsele de la suportul motor (anticuplu si/sau antiruliu) motorul vibreazaa mai tare si la ralanti dar mai ales la accelerari...de acici zgomotul de masina sport (deloc benefic) ,vibratii toba deranjante,vibratii in masina la ralanti ,scuturare la pornire /oprire motor si in final se duc dracu si suportii de guma de la toba finala...etc
jordi
Salut! Sunt doua tampoane la toba finala care se prind de caroserie prin doua suruburi peste care se strang piulitele. Montajul este simplu.....ridici toba la nivel si la gauri si strangi piulitele. Cat despre toba ....cauta un atelier de tinichigerie sau service si vezi daca o pot suda. Daca nu ........... Bafta!
Lucian_19
stie cineva un service prin zona crangasi care sa faca tinichigerie bine(si nu prea scump daca se poate)?mersi!

13 Apr 2010, 12:33:
mai am o intrebare:are ceva daca merg vreo 100 de km cu toba legata pt ca nu am unde sa o repar in bucuresti repede si daca merge sa o sudez cu aparat de sudura electric(cu bornele deconectate bineinteles)!multumesc!
jordi
Salut! Mai mult decat sa pierzi toba, sa smulgi esapamentul, sa faci praf catalizatorul, sa spargi spoilerul spate, eventual sa mai tai si un cauciuc sau sa produci un accident in spatele tau ce se poate intampla..........!!??Scuze... n-am vrut sa fiu rautacios dar tu stii cel mai bine in ce stare este masina, tu iti cunosti stilul de condus si unde vrei sa ajungi, asa ca decizia iti apartine. Bafta si reparatie usoara.
Lucian_19
hai sa nu exageram..doar nu o sa merg cu toba pe jos.am intrebat daca are ceva pentru motor sau pt catalizator daca merg cu toba desfacuta(nu de tot,are un colier numai ca nu o sa fe etansa).asta ma interesa!mersi oricum pt sfaturi!
eugen dinu
eu cred ca nuare nimic, poti sa circuli cu ia asa pina iti rezolvi problema. Eu am constatat ca la mine este putin desprinsa din sudura la toba din misloc si scoate putin gaze pe acolo, deci trebuie sa o sudez, e bine sa o sudez electric cu electrod supertit sau sa o sudez cu argon? Daca ati mai sudat careva tobele sau lucrati in domeniu va rog frumos un raspuns.
johngray
Pentru a nu deschide alt topic o să postez aici. Datele problemei sunt următoarele:
La viteze mici (în viteza a 1-a) pe drum cu denivelări, am un zgomot metalic ciudat.Nu am nici un fel de trepidații, numai frecarea asta de metal pe metal mă disperă.Am fost la service Renault și diagnosticul a fost: Zgomotul provine de la racordul flexibil în amonte de catalizator.Dacă am înțeles eu bine se freacă racordul de scutul metalic și de aici provine zgomotul.Nu s-a putut face gresare din cauza zonei unde se află și temperaturilor mari.Rezolvarea recomandată de Renault ar fi schimbarea eșapamentului cu tot cu catalizator, deoarece racordul nu se poate înlocui separat .Prețul în jur de 2000 Ron.
Ce părere aveți? Se poate rezolva și în alt fel?
VF1BG0
johngray: racordul flexibil se schimba ... dar nu la reno.
Eu zic sa mergi la baietii ce se ocupa cu asa ceva inainte sa dai 2000 de ron incompetentilor de la service reno.

In plus .. daca in mintea creata a mecanicilor reno esapamentul freaca de scut ar insemna ca deja racordul flexibil e sectionat permitand ca acesta sa ajunga la scut. Ma rog .. eu am avut experiente mai ciudate tot cu mecanicii reno asa ca sunt oarecum pornit. Sunt si mecanici buni... doar ca nu i-am intalnit eu smile.gif
matrix67b
N-as da 2000 lei pentru asta nici sa ma belesti. As incerca sa-l inlocuiesc pe cel vechi, ca se gasesc separat. Sudura trebuie neaparat facuta in argon. La Renault nu o sa-ti faca niciodata asa pentru ca nu se complica..
VF1BG0
Eu am schimbat racordul flexibil de cateva ori .. nu trebuie sudura in argon. Merge electric + autogen ca sa nu dai jos toata evacuarea.
M-a costat in jur de 200 de ron de fiecare data. Beleaua mare e ca nu exista niciun suport de la racord pana la toba finala si vibreaza prea rau. Asta e motivul pt care se duce mereu racordul flexibil. Eu de cativa ani buni deja am inca un suport pus cam la 70 de cm de la racord si nici ca s-a mai stricat.
jordi
Salut baieti. johngray: cauta un service pentru esapamente si cred ca vei rezolva problema. Intr-adevar sudura se face in argon (taxarea se face la cm.) iar racordul il poti cumpara aftermarket insa de o calitate buna sau f. buna. Pentru reno lucrurile sunt simple : bate un tampon > schimbam tot esapamentul, trebuie schimbat un pivot > schimbam toata bascula, etc. Mai cauta pe forum si vezi ca sunt baieti care au inlocuit acel racord si au ales aceasta solutie. Bafta si reparatie ieftina
matrix67b
VF1BGO,
Ok, daca tu ai facut fara argon atunci merita incercat. Cu mai multi ani in urma am inlocuit acel racord la un Citroen si fara argon nu am reusit. Este un otel mai special, ceva ce rezista la foc
VF1BG0
A mers si fara argon .. o fi masina mea mai proasta si suporta dar sincer .. cred ca "argon" suna bine smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.