Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Revizii Laguna III diesel
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
marius80_eugen
QUOTE(mars @ 30 Sep 2018, 21:44)
Who, me blink.gif? Elf for life!
*


Scuze, te-am confundat cu Madhorse ...
madhorsefuzzy
Elf rulez!!!

Dupa cum ziceam acum un an:
QUOTE(madhorsefuzzy @ 22 Nov 2017, 23:30)
Urmeaza Valvoline, Shell si Fuchs. Si apoi mai astept sugestii.  radmasa.gif

A venit Valvoline-ul de la uleideulei.ro vineri. Si apoi azi si flush-ul de motor: nu e ala de 350ml in ambalaj negru de se tine 5 min. ci unul ca in poza de 300ml ce se tine 10 min. Naiba sa le ia.

Problema e la filtru: ala Nipparts e evantai simplu nu zigzag. Am refuzat si apoi am comandat de origine. Vad maine cum arata. Sper sa fie zigzag.
marius80_eugen
Cred ca o sa ajungi la ulei de la Bunica si Floriol ... eu tot nu vad de ce naiba sa le testezi pe toate. Daca nu aveai FAP, atunci puteai testa mai multe si cred ca si eu testam mai multe, adica ma dadeam la Liqui Moly, dar cu FAP ... sunt cuminte.
Sa pui poza la filtrul ala ca ma omori cu evantaiul tau in Z.
Cam cat crezi ca dilueaza si curata 300 ml in motoarele noastre, cu capacitate optima de 8,2 litri ? Eu nu am avut incredere nici in recipientele de 500 ml ca ar fi de ajuns ...
madhorsefuzzy
Pun 2 poze cu cele 2 tipuri de filtre. Culmea ca ambele poza apara la JAKOPARTS cu acelasi cod J1311031. Sa-i ia naiba.

Toate uleiurile puse de mine in motorul 2.0 dci FAP au avut aprobare RN0720, deci facute special pentru FAP Renault 2.0 dci si 1.5 dci.

Ajung si 50ml de detergent in concentratia care trebuie sa curete motorul. wink.gif
marius80_eugen
Ai dreptate cu filtrele , arata ciudat cel din a doua poza, dar sincer eu nu am avut vreodata acel tip de filtru pe nici o masina.
Eu folosesc primul tip si nu am avut probleme nici dupa 25.000 km cu uleiul. As fi tentat sa spun ca la al doilea suprafata de filtrare este mai mare, dar de fapt uleiul intra prin el, nu se plimba de-a lungul lui ... Oricum ai citit undeva ca acel tip de filtru ar fi mai bun ?
madhorsefuzzy
Ala in zig zag vine pe original. Sau venea daca nu cumva au trecut si ei pe evantai. E singurul lucru pe care ma bazez.

Dar cand un model iese din fabricatie automat trec toate consumabilele pe low cost: vezi filtrul de motorina care acum e facut in China vs. Purflux France acum ceva timp cand Laguna 3 era in productie. Si ala din China avea bavuri "cat China". L-am returnat si am luat Purflux France: finisaje bune si dopuri de protectie cum trebuie.
madhorsefuzzy
Am luat filtrul de ulei pe original. Are zigzag.

Cod OE: 8200362442

E facut de Purflux cu codul intern L360. Exista si Purflux L470, dar ala e evantai simplu si nu zig zag.
marius80_eugen
Data viitoare caut si eu din asta. Eu inca nu sunt convins de nimic. Vad ca OEM Renault este doar evantai normal. Sigur poate trece aceeasi presiune prin ambele modele ?
Culmea e ca eu am luat Nipparts si este evantai normal. POATE ca aceste modele apar numai pe anumite motoare. La mine filtrul de motorina este cel de M3 cu motor 1.5, Laguna 3 la nici o motorizare diesel nu il are ca fiind compatibil.
madhorsefuzzy
Vezi ca pozele pe site-ul autokarma sunt pur informative. Cica ar scrie pe undeva asta.

Asta a fost primul lucru pe care mi l-au spus cand in cutia cu Nipparts era un filtru evantai si nu zigzag ca in poza. wink.gif

Deci pozele alea sunt degeaba daca in cutie vine altceva decat in poza de pe site.

Asadar Nipparts e doar evantai cum ai primit tu si cum am refuzat eu. sad.gif
marius80_eugen
Nenea , tu de asta vorbeai ? ULEI MOTOR RAVENOL HDS 5W-30 5L ? Vad ca este singurul care respecta RN 0720. Cum se comporta ?
madhorsefuzzy
QUOTE(madhorsefuzzy @ 2 Oct 2018, 20:38)
A venit Valvoline-ul de la uleideulei.ro vineri.
Am schimbat uleiul si eu acum 2 zile dupa 21.500Km.
Impresii mai incolo. smile.gif

myx
Trebuie iar sa schimb uleiul. Ultima data am pus Shell Helix Ultra 0w40. Acum, la varianta din anul acesta vad ca au scos norma Porche A40 si CH. Ramane RN0710. Numai ca l-au facut ceva mai fluid la cald (13,6->13,14), si ma mai gandesc daca sa pun tot Shell sau sa trec la Elf. Interesant este ca conform specificatilor este ceva ma gros la cald decat Shell 5w40.
In 14.000 km mi-a consumat cca. 400 ml. Cel mai mult. Cel mai putin mi s-a consumat Liqui Molly, pe urma Motul, Elf. Ce-i drept cu asta am stat cel mai mult, restul le-am schimbat la mai putin de 12.000 km.
Sunetul motorului inca este ok.
Filtru de ulei iau clar original. Mi s-a parut mai ok.
madhorsefuzzy
Nu ai DPF?

Uleiul "se consuma" de fapt evapora intre 12.000 si 18-19.000Km de la schimb cel mai mult. Asta e observatia mea. Apoi pana la 21.500-22.500Km mai putin.
myx
Nu am DPF. Interesant ca mi-a consumat un pic de nou (multe drumuri scurte), in perioada concediului (drumuri lungi) in care am facut ceva km - foarte putin, si mai mult acum cand este la sf. vietii.
myx
Cureaua mea de accesorii are 5 ani si 65.000 km. In manual spune ca se schimba la 4 ani/80.000 km. Voi spuneti ca v-au tinut (curea + role) si 150.000 km. Sa o schimb la anul, sau sa mai astept? Daca nu am multi km merge sa schimb doar cureaua ? Aceasta este afectata de trecerea timpului.
andru1973
daca nu fac "gălăgie" mai merge eu am la a mea peste 220 si nu am mai schimbat curea ,de pe la vreo 100 si ceva ,si tot numai cureaua, de moment arata bine cureaua si nu da semne de schimbat, poți schimba doar cureaua
myx
Am vazut filtru de aer MAN la 36 de lei la Autoeco. I-am intrebat daca pot sa-mi spuna unde este fabricat si au spus ca nu pot. Este suspect de ieftin.
Este posibil sa fie contrafacut?
marius80_eugen
Eu mi-as pune ambitia si l-as comanda si inainte sa-l platesc verific unde este facut. Cu toate astea ... nu poti spera ca toate sa fie facute in Germania. Si indiferent ce scrie pe el, ai sanse sa fie contrafacut. Eu nu as lua nimic fabricat in Turcia.

QUOTE(myx @ 19 Nov 2018, 13:07)
Cureaua mea de accesorii are 5 ani si 65.000 km. In manual spune ca se schimba la 4 ani/80.000 km. Voi spuneti ca v-au tinut (curea + role) si 150.000 km. Sa o schimb la anul, sau sa mai astept? Daca nu am multi km merge sa schimb doar cureaua ? Aceasta este afectata de trecerea timpului.
*


Kitul de accesorii , curea , rola fixa + rola cu intinzator pentru masina mea au fost cam 270 lei de la Gates. Trebuiau schimbate neaparat rola fixa care facea mult zgomot, cea cu intinzator poate mai mergea 6 luni , iar cureaua arata ok, nu avea semne de oboseala nici daca o intorceai invers si o flexai. S-a schimbat zgomotul motorului dupa ce am schimbat kitul ... asa ca eu incerc sa respect acele recomandari de 4 ani sau 160.000 km (din Franta). Masina mea e din 2012 si le-am schimbat anul trecut . Eu zic sa le schimbi si o sa vezi tu ca de fapt cel putin o rola avea uzura ... nu vad de ce ai amana treaba asta fara motiv. Apoi iarna cam toate componentele din masina sunt mai fortate si suporta diferente mai mari de temp, iar curelele, rulmentii si garniturile sufera cel mai mult.
Nu ai spus daca scartaie cumva ...
mars
Eu am schimbat kit-ul la sase ani si 160.000 km (s-a nimerit sa fie ca in carte), cureaua si rolele inca pareau OK. A costat vreo 700 de lei, original.
marius80_eugen
Pareau ? Ale mele rontaiau ambele role si joc mai mare in plan vertical avea cea fixa. La alte masini se schimba sub 120.000 km, de obicei odata cu kitul de distributie si pompa de apa la benzinare ...
myx
Rolele nu fac nici un zgomot. Cureaua este in buna stare. Si cureaua originala cand am schimbat-o la 95.000 km era ok. O rola avea in schimb joc.
La Solenza rola intinzatoare a inceput sa huruie pe la 60.000 km - daca erau reali. Am schimbat chitul, dar cred ca o curea nu mi-au schimbat cei de la service (cele cu AC aveau 2 curele) si pe la 80 si ceva de mii s-a rupt. Rulmentul acela nu a mai fost schimbat (din 2008) si merge si acum la noul proprietar. Dar stiu cam am dat 300 lei pe el, prin 2008; koyo - made in Japan.
marius80_eugen
Nu au nici o treaba accesoriile de la SLZ cu cele de la L3. Aici este cu auto-reglare, acolo era fixa si dupa 60 - 80.000 km incepea sa faca figuri, ba scartaia, ba uruia si acolo trebuia sa schimbi ci pompa de apa odata cu distributia, altfel oricum incepea sa curga pana la urmatoarea distributie.
La L3 rezista multi km si de asta recomand sa le schimbi o data si bine. Sunt curios de unde stii ca rolele existente nu fac zgomot deloc sau ca nu au uzura... eu initial banuiam fulia de la motor...
myx
Nu fac zgomot suficient de tare sa-mi dau seama, daca au uzura. Banuiesc ca doar dupa ce dai cureaua jos poti sa-ti dai seama daca au joc. Le-am schimbat cand am cumparat masina. Ce-mi pare rau este ca nu am fost atent ce marca mi-au pus. Ma grabeam sa plec in concediu si oricum nu aveam de unde alege. Cureaua este Contitech. Gates recomanda spre exemplu schimbarea curelei dupa 6 ani in caz ca nu s-au depasit nr. de km.
In fine vroiam sa mai iau ceva sa nu platesc transportul.
Ai si tu dreptate. Schimb totul o data si pe urma stau linistit.
andru1973
cam asa arta uleiul după 15000 km ,bineînțeles si pe joja e la fel un mm mai jos de maxim eu nu umplu pina sus la maximcum intra 6.6 eu bag 6.5
marius80_eugen
1 mm mai jos de maxim ... radmasa.gif iti dai seama ca poate sa difere vreo 2-3 mm numai in functie de timpul cat astepti pana la verificare si de suprafata pe care este masina ? Acel mm poate fi diferenta si de incarcare a masinii , adica daca este plinul facut e mai lasata pe spate si mai ridicata de fata si invers ... deci chiar daca suprafata este perfect dreapta ...
Si ca sa pui capac ... stii ca joja este in continuarea capacului care poate se apasa mai mult sau mai putin ... deci eu as lasa precizia asta si as folosi mai mult statistica, adica as verifica de cateva ori joja si de cateva ori la bord bulinele si daca joja arata aproape la maxim si bulinele sunt pline toate , este ok, imi vad de viata mea.
La mine intra 8,2 litri ... iti dai seama acel mm cat ar inseamna ... eu as acorda o atentie egala la multe alte chestii de la masina si nu as exagera cu prostia asta.
andru1973
Alooo,nenea milimetrul ala (l-am numit asa ca nu știam cum sa spun)daca spuneam ca am pus uleiul sub nivel maxim ,dar se poate înțelege altceva ,adică poate am pus trei sferturi mai sus de jumătate etc,iar mașina sta pe elevator ,când fac revizia mașinii ,verific de (vb romanului )de "jdemii" de ori uleiul pina sa plec,iar atelierul unde lucrez are solul foarte plan iar când sta pe elevator sta dreapta nu se apleacă nici in fata nici in spate, nu am văzut mașina pe elevator sa se aplece sau sa nu stea mașina plana(cum nu știu cit de exact ca e 100% dreapta), dar poți verifica uleiul si corespunde pe joja la fel când e pe elevator si când e pe sol mașina
Oricum tu ești " TOMA NECREDINCIOSUL sau GICA CONTRA" la tine nimeni nu face bine .....etc mai bine ma opresc

<span class='edit'>29 Nov 2018, 11:28:</span>
am pus acele poze ,pentru ca am văzut pe aici ca unii colegi spuneau ca lea scăzut uleiul pina la următoarea revizie,am vrut sa arat la mine ,ca de moment inca nu îmi consuma de la un schimb la altul de ulei e la fel +sau- câteva grame de ulei tot se pierde dar nu sa îmi scadă ,cum am văzut la grupul vag ,vin cu ea la revizie in minim uleiul sau spun ca au pus 1l
Alxseb
Salut, am si eu o nelamurire, am gasit pe Emag ulei Elf Full Tech Fe 5w30 compatibil DPF dar sunt mai multe versiuni( Evolution,Solaris,900 SXR,900 DID,900 NF,Evolution 700,LLX, MSX). Stiti cumva care ar fi diferenta dintre ele si care e mai bun?
marius80_eugen
Elf Full Tech Fe 5w30 compatibil DPF este de un singur fel. Varianta veche se numea Solaris.
Cauta si in alta parte, se poate gasi mai ieftin decat la Emag. Parca 127 lei/5 litri am dat acum 2 luni.
Alxseb
Am găsit Elf Full Tech FE la Emag cu 125 ron 5 l, dar mă bate gândul să bag Eneos. A mai folosit cineva acest ulei pe Renault? Părerile sunt foarte bune despre el dar nu știu pe nimeni cu Renault care să-l fi folosit.
andru1973
eu merg pe castrol 5w40 ,nu am DPF,o singura data am pus castrol magnatec ,dar parca mai bun e EDGE(sau am eu impresia)
mars
V-ati linistit, da post-336-1110552449.gif?
Alxseb
Mulțumesc, mars 😉
mars
Cat despre Eneos, adica cel mai mare producator de ulei din Japonia, am auzit numai de bine. Daca uleiul lor e bun pentru Honda, o fi si pentru M9R de la Nissan wink.gif.
vrock92
Cu toată stima, stie cineva exact cati litri de ulei intra in motorul M9r 2.0 dci 150 cp automat?
La service mi-au băgat 7,4 litri si am impresia ca e peste joja.
Atașeze si poza
Multumesc.
r_vlad
Fa-ti cont pe myrenault iar apoi inregistreaza masina. O sa gasesti informatii despre masina ca si cantitatea de ulei necesara. Aceasta variaza si in functie de anul de fabricatie.
vrock92
Multumesc, mi-am facut si imi arata 7,4l. Doar ca pe joja mi se părea un pic cam mult fiind in plan drept.
andru1973
ce tip de motor ai?
maytow_airis
QUOTE(vrock92 @ 22 Jan 2019, 19:32)
Cu toată stima, stie cineva exact cati litri de ulei intra in motorul M9r 2.0 dci 150 cp automat?
La service mi-au băgat 7,4 litri si am impresia ca e peste joja.
Atașeze si poza
Multumesc.
*


Salutare.
Vezi din poze care este motorul tau!
Sunt 5 tipuri de M9R

[attachmentid=1628098975]
[attachmentid=1628098976]
[attachmentid=1628098977]
[attachmentid=1628098978]
[attachmentid=1628098979]
[attachmentid=1628098980]
vrock92
Multumesc, conform.ultimului post la.motorul.meu m9r 805 intra 7,4. Inseamna ca e ok.
Ideea e ca am avut si experienta proasta cand m-am dus sa iau masina din service.
Am.observat pe factura ca erau 5 litri, si cand le-am zis la oameni ca intra mai mult au rămas surprinși, mare.service cu informatia la un click distanta pentru ei.
Ulterior mi-au pus cei 2,4 litri lipsa, doar ca imi parea prea mult.
Mai verific si maine la joja.
Cu stimă tuturor.
marius80_eugen
Daca nu au asteptat destul sa curga tot uleiul, atunci ti-a mai ramas cel putin jumatate de litru prin motor. Sunt multi mecanici care sunt adormiti , unii nu lasa desfacut busonul la ulei cand da drumul sub masina , altii nu desfac si filtrul cat timp busonul de jos este desfacut ... si pur si simplu nu are timp sa se scurga atat ulei care este peste tot, fiind un motor mare si complex, cu turbina, radiator de ulei , pompa si multe orificii.
Eu cam 7 litri bag dupa bidon si restul completez numai la joja si la bulinele de la bord in urmatoarele zile. Nu las nivelul sa imi fie facut de mecanic pentru ca nu are cum sa-l faca pe loc sa iasa perfect.
vrock92
Marius80_eugen multumesc, cel mai probabil asta au facut.Astazi mi-am comandat si joja noua deoarece cea veche nu mai inchidea bine. Verific nivelul din nou si eventual mai scurg 100-200 ml din el daca tot asa imi pare.

r_vlad
Filtru aer MANN uzat (~20.000 km) vs. MAHLE nou pentru Laguna din semnatura.
[attachmentid=1628107819]
[attachmentid=1628107853]
madhorsefuzzy
Uzura (murdarie) normala la interval normal. Nimic deosebit.

Filtrul vechi filtra mai bine fiind plin. Probabil pierdeai 2-3 cai din herghelie.
r_vlad
Nu am pus pozele pentru a ma "lauda" cu cantitatea de mizerie. Am vrut sa arat solutia tehnica diferita folosita de MAHLE fata de restul producatorilor. Material filtrant tip hartie/fibre polimerice in loc de pasla pentru primul nivel de filtrare.
busu 12
QUOTE(madhorsefuzzy @ 6 Aug 2019, 09:17)
Uzura (murdarie) normala la interval normal. Nimic deosebit.

Filtrul vechi filtra mai bine fiind plin. Probabil pierdeai 2-3 cai din herghelie.
*


Nu poti folosi filtrul vechi, plus ca Mann-urile sunt concepute extrem de prost, franeaza de noi aerul care trece prin el (gatuie).
A facut bine colegul ca a trecut pe Knecht Mahle. smile.gif
madhorsefuzzy
Eu am trecut direct pe K&N compatibil OE: link.

Asta daca problema e gatuirea ... si diferenta e destul de mica intre MANN si K&N ca sa fie diferenta mare intre MANN si MAHLE. wink.gif
madhorsefuzzy
Am fost si eu azi sa schimb uleiul si filtrul de ulei dupa 1 an si 15.000Km (cam putini Km stiu ca mai mergea inca juma de an dar am zis ... fie).

Este prima data cand pastrez uleiul de ultima data (Shell RN0720 nu am gasit online si nu prea mai vad ce as putea incerca dupa Elf, Yacco, Wolf, Motul, Ravenol si Valvoline).

Am folosit tot:
- ulei Valvoline SynPower MST C4 5W30
- engine flush Valvoline Engine Oil System Cleaner
- filtru ulei OE 8200362442

Concluzia: parca cel mai polivalent (iarna vara) ulei testat de mine si care a scazut cel mai putin pe joja: mai aveam pe joja 4 buline din 7.

In general cam la toate uleiurile dupa 15.000Km mai aveam 2-3 buline din 7 pe joja. Toate pornesc din 6 din 7 cum se vede si in poza. Eu nu pun decat 8l de ulei din cei 8.2l si pierd un punct pe joja si unul in bord (azi le aveam pe toate 6 in bord).

Ca si aspect uleiul vechi era foarte negru si inainte si dupa flush. Uleiul nou dupa 1Km se vede din poze ca e cenusiu-verziu desi la turnare parea deschis. Spre comparatie Elf-ul dupa flush s-a mentinut deschis la culoare 10.000Km pe drumuri doar extraurbane. Pare ca Valvoline face si reactie chimica in motor si se mai inchide.

Cred ca raman la Valvoline cat mai tin masina 3-4 ani.

Faze funny la service-ul micut unde am schimbat uleiul:
- "e bun de ceva flush-ul asta ca vreau si eu sa incerc?": "face ceva zic eu"
- "e cam apa uleiul asta": "pai asa se face daca ii dai cu flush"; "si totusi am mai facut schimburi de ulei si doar alea uzate curgeau asa" radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
- "Castrol ati incercat?" radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Dar altfel atmosfera placuta acolo in garajul micut. biggrin.gif
andru1973
Până acum numai cu Castrol am mers și voi merge in continuare,(nu am Dpf) 5w40 folosesc

<span class='edit'>8 Nov 2019, 19:01:</span>
O singura dată am folosit magnatec (nu mi-a plăcut) și odată mobil1 la fel nu mi-a plăcut cel mai bun pt mine este EDGE nu îmi scade nivelul tot la 15000 îl schimb mai am vreo 4000 pina la schimb și e maroniu uleiul nu negru că la grupul vag
cj98czh
faptul ca este maroniu nu este chiar de laudat ... eu il prefer pe ala ce se face negru ... la diesel ... inseamna ca isi face treaba si pe langa lubrifiere actioneaza si ca detergent ..
Trutiarex
Poanta anului, la reprezentanta: pentru 7L de ELF Full-tech FE 5w30, filtru de ulei si manopera mi-au cerut 714lei. LolLolLo.gif
Asta in ideea in care ultimele 3 intretineri le-am facut tot in aceeasi reprezentanta iar la banii astia imi schimbau filtrul de aer, de habitaclu si de motorina, si chiar si lichidul la servo acum doi ani. Pe deviz zicea ca 5L de ELF 5w30 costa 340lei!
Chiar eram curios de ce e asa liber zilele astea ca m-au programat de pe o zi pe alta, de obicei faceam programare cu cate o saptamana si ceva in avans, dar acum se explica. Decat sa ai clienti la preturi decente, mai bine sa dai teapa la cativa fraieri si in rest stai langa aeroterma la caldurica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.