Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Revizii Laguna III diesel
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
solorad
Da de ce faceti revizia la 30.000KM? Asa se face in Germania sau un an e zile. Mai mult ca sigur in Romania nu faci 30.000 intr-un an, asa ca-ti bati joc de motor sau ,dupa aia, o sa incepi sa te plagi ca numai trage corespunzator.
Ai vazut si ce praf este pe la noi....filtrele sunt terminate pana faci 30k.
Eu fac revizia la fix 12 Luni (inainte sa vina iarna) indiferent de numarul de km. Anul trecut am facut 19.000 (6000 in Europa), anul asta se anunta sub 15.000.
Cand se implinesc 12 luni .....direct in Service la revizie. Am un singur motor si nu se poate schimba atat de usor, nu este consumabil.

20 Jan 2016, 20:00:
Scuze pentru greselile gramaticale. Trebuie sa investesc si intr-o tastatura
tomageorgian
La mine se pune daca stau in Franta si al facut vreo 28.000km in 7 luni?!
b06fcn
Eu cu Leguma din semnatura am facut in primul an vreo 40000 km, in al doilea an vreo 34000. Deci se poate si in Romania sa faci kilometraje de genul asta. Daca nu mergeam si cu celelalte masini faceam mai mult cu Leguma. Eu schimb uleiul si filtrele la 10000 km si nu am probleme.
madhorsefuzzy
QUOTE(solorad @ 20 Jan 2016, 20:57)
Eu fac revizia la fix 12 Luni (inainte sa vina iarna) indiferent de numarul de km.
Asa fac si eu cu uleiul si filtrul de ulei. 1 an si oricati Km sub 30.000Km inainte de iarna pe la inceput de noiembrie cand pun si cauciucurile de iarna.

Am vrut sa vad si daca tine 30.000Km sau 2 ani, dar la 22.500Km si 1 an si 6 luni Elf -ul facea motorul destul de galagios.
Am bagat si un Wolf RN0720 sa vad cum e dar a zburat dupa 9000Km si 6 luni.
Acum am din noiembrie 2015 Ravenol HDS care va sta pana in noiembrie 2016 daca nu se schimba nimic dubios.
Va urma dinou Elf in noiembrie 2016.

Filtrul de aer il schimb la fiecare 15.000Km, iar cel de motorina are acum vreo 34-35.000Km. Renault RO zice pentru RO 40.000Km cei de afara 60.000Km. O sa vad la 40.000Km.
florinoana
Revizie la 306 000 Km

1. 7,4 l Ulei Elf
2. Filtru Aer Mann
3. Filtru Polen Mann
4. Filtru Ulei Mann
5. Filtru Motorina Purflux
6. Fulie Arbore OEM
7. 2X Bielete Directie Lemforder
8. Joja de ulei ( capacul era rupt la cea veche )
9. 2X anvelope Nankang Green Sport Eco-2+ 225/40 ZR18 XL

Schimbul de ulei l-am facut la 13 500 KM iar ceea ce ma incanta este faptul ca in bord apareau toate bulinutele la ulei, deci nu prea a mancat gram.
andreist
QUOTE
225/40 ZR18 XL

Greseala de tastare ?
florinoana
QUOTE(andreist @ 8 Mar 2016, 20:18)
Greseala de tastare ?
*


nu huh.gif



9 Mar 2016, 19:26:
de curiozitate: fulia de la vibrochen este pe "pana" sau pe "con"? zice mecanciul care o va schimba ca daca este pe "pana" scap repede, daca este pe con, are ceva de munca smile.gif


florinoana
QUOTE(florinoana @ 8 Mar 2016, 20:21)
nu  huh.gif
<span class='edit'>9 Mar 2016, 19:26:</span>
de curiozitate: fulia de la vibrochen este pe "pana" sau pe "con"? zice mecanciul care o va schimba ca daca este pe "pana" scap repede, daca este pe con, are ceva de munca smile.gif
*



Am aflat, nu este nici pe "pana" nici pe "con". Se schimba destul de usor, intreaga operatiune nu dureaza mai mult de 20 min.

andreist
stiu ca de obicei sunt 225/45 ZR18 XL de aceea am intrebat.
florinoana
asa arata doua anvelope NANKANG 225 40 18 cumparate de noi dupa 30 000 - 35 000km.

Unghiul de fuga a fost facut la montare iar masina nu are probleme la directie...

blink.gif blink.gif blink.gif
sb-55-dan
Ce DOT au?

Eu am pe masina Dunlop BlueResponse luate in 2013 si circa 25.000km. Arata ca noi.
andreist
De facut a fost facut, dar a fost facut bine unghiul ala? smile.gif Eu dupa ce am montat anvelope + unghiuri la repr. Renault tineam volanul stramb ca sa merg inainte, nu m-am mai intors la ei sa-l refaca, cine stie ce mai greseau de data asta, m-am dus in alta parte unde face ca lumea din prima.
radunre
QUOTE(florinoana @ 11 Mar 2016, 22:47)
Am aflat, nu este nici pe "pana" nici pe "con". Se schimba destul de usor, intreaga operatiune nu dureaza mai mult de 20 min.
*




Chiar daca am alt motor, as fi curios cum, mai exact, e montata fulia respectiva smile.gif
florinoana
QUOTE(andreist @ 16 Mar 2016, 11:40)
De facut a fost facut, dar a fost facut bine unghiul ala? smile.gif Eu dupa ce am montat anvelope + unghiuri la repr. Renault tineam volanul stramb ca sa merg inainte, nu m-am mai intors la ei sa-l refaca, cine stie ce mai greseau de data asta, m-am dus in alta parte unde face ca lumea din prima.
*



exista si aceasta posibilitate desi masina nu tragea stanga sau dreapta, volanul statea drept...
Pentru a fi sigur, am schimbat marca de cauciucuri, am renuntat la Nankang si voi face unghiul la un alt service.

16 Mar 2016, 20:15:
QUOTE(radunre @ 16 Mar 2016, 14:48)
Chiar daca am alt motor, as fi curios cum, mai exact, e montata fulia respectiva smile.gif
*



nu sunt mecanic deci nu stiu sa iti spun. Baieti de la service au desfacut cu pistolul cu aer, pe surub era si o saiba mai ciudata ( patratoasa). smile.gif
b06fcn
Gumele alea au fost XL?
andreist
Nu e neaparat nevoie sa traga volanul daca unghiul e incorect, din ce vad e posibil sa-ti fi facut ceva de genul pozei atasate biggrin.gif, din ce am vazut cei care fac unghiurile au un calculator din care aleg masina si le spune cum ar trebui rotile sa fie aliniate, poate ti-o fi ales vre-un bmw cu 2 brate sau mercedes, ca la alea stau mai inclinate pozitiv. Ca s-au tocit cauciucurile in felul ala, pe interior, nu prea au ele vina, au rezistat si s-au tocit pe partea unde s-a lasat cea mai mare greutate. Cele de pe spate au aceeasi problema? Intreb pentru ca pe spate nu se pot modifica unghiurile, sunt asa cum le-a lasat fabrica. Nu stiu daca mi se pare, dar daca sunt tocite ambele exterioare s-ar putea sa fie din cauza presiunei prea mica. Eu am fost uimit ca diferenta dintre acele ce masaora presiunea ( autorizat metrologic vs. benzinarie omv ) era de 0.4
florinoana
QUOTE(b06fcn @ 16 Mar 2016, 20:23)
Gumele alea au fost XL?
*


da, XL
Nankang Green Sport Eco-2+ 225/40 ZR18 92V XL

<span class='edit'>16 Mar 2016, 21:53:</span>
QUOTE(andreist @ 16 Mar 2016, 20:41)
Nu e neaparat nevoie sa traga volanul daca unghiul e incorect, din ce vad e posibil sa-ti fi facut ceva de genul pozei atasate biggrin.gif, din ce am vazut cei care fac unghiurile au un calculator din care aleg masina si le spune cum ar trebui rotile sa fie aliniate, poate ti-o fi ales vre-un bmw cu 2 brate sau mercedes, ca la alea stau mai inclinate pozitiv. Ca s-au tocit cauciucurile in felul ala, pe interior, nu prea au ele vina, au rezistat si s-au tocit pe partea unde s-a lasat cea mai mare greutate. Cele de pe spate au aceeasi problema? Intreb pentru ca pe spate nu se pot modifica unghiurile, sunt asa cum le-a lasat fabrica. Nu stiu daca mi se pare, dar daca sunt tocite ambele exterioare s-ar putea sa fie din cauza presiunei prea mica. Eu am fost uimit ca diferenta dintre acele ce masaora presiunea ( autorizat metrologic vs. benzinarie omv ) era de 0.4
*



cele de pe spate sunt ok, unul cam "flencane" dar au totusi 4 ani si sunt uzate cam 60%

am trecut acum la 225 45 18 smile.gif SEBRING Vara Formula Sporty + 401 225/45 R18 95 W blink.gif
b06fcn
Teoretic xl sunt de la 98 in sus dpdv al indicelui de sarcina. Leguma mea a venit din fabrica cu 98V.
madhorsefuzzy
Cat e un Sebring Spotry+?

La 225 45 r18 95 e deja XL. Sub 95 nu e XL. XL-ul difera in functie de diametru si talon. Uneori incepe de la 92 cum e la Logan alteori de la 101 la unele dimensiuni de SUV.
b06fcn
Deci cele dinainte, care erau 92V nu erau XL si de aia s-au dus in halul ala.
In Sebring din ala e cam 250 lei bucata, cu C indice de aderenta pe ud. Un GY Efficient Grip Performance XL pe 17 e undeva la 600 lei bucata sau chiar peste. Cu indice de aderenta A
madhorsefuzzy
La 225 40 R18 e posibil ca 92 sa fie XL. La 225 45 R18, 95 e XL.
florinoana
QUOTE(madhorsefuzzy @ 16 Mar 2016, 23:42)
Cat e un Sebring Spotry+?

La 225 45 r18 95 e deja XL. Sub 95 nu e XL. XL-ul difera in functie de diametru si talon. Uneori incepe de la 92 cum e la Logan alteori de la 101 la unele dimensiuni de SUV.
*


pe mine m-au costat 259 ron/bucata

Sunt made in SERBIA si zic ei ca sunt sub licenta continental smile.gif

18 Mar 2016, 19:45:
QUOTE(madhorsefuzzy @ 17 Mar 2016, 00:11)
La 225 40 R18 e posibil ca 92 sa fie XL. La 225 45 R18, 95 e XL.
*


da, la 40 R18, 92 este XL.

18 Mar 2016, 19:48:
QUOTE(b06fcn @ 16 Mar 2016, 23:50)
Deci cele dinainte, care erau 92V nu erau XL si de aia s-au dus in halul ala.
In Sebring din ala e cam 250 lei bucata, cu C indice de aderenta pe ud. Un GY Efficient Grip Performance XL pe 17 e undeva la 600 lei bucata sau chiar peste. Cu indice de aderenta A
*


erau XL,

azi am dat rotile de iarna jos si erau tocate uniform, deci nu unghiul le-a mancat pe cele de vara.

Exista si posibilitatea sa se fi tocat din cauza presiunii, eu am mers cu 2.3 pe fata. Pe xl am inteles ca ar trebui un minim 2.6. Suspectez totusi ca anvelopa a fost de proasta calitate smile.gif
Luko13
Salutare! Am decis sa postez aici ca sa nu mai deschid un nou topic. Dupa 4,5 ani de mers pe drumurile patriei a venit vremea sa schimbam cate ceva . Dupa constatare , problemw la un pivot si o bieleta antiruliu . O sa le schimb pe toate , nu doar pe cele cu problema. Intrebare : cine stie ce brand avem pe Laguna3 ? La reprezentanta , piesele de origine costa 281 ron un pivot si 296 bieleta . Am uitat sa ii intreb si cine le fabrica mai exact. La un magazin de piese am facut o intrebare si avem 117 pivotul si 171 bieleta ( ambele Lemforder). Sunt ok Lemforder sau sa merg pe cele de origine?

26 Mar 2016, 15:28:
Apropo, daca tot am fost la o constatare am facut si un test drive cu Talismanul , o sa descriu in topicul dedicat Talismanului ce parere am avut wink.gif .
florinoana
A folosit cineva becurile de la Osram Xenon Night Breaker Unlimited Xenarc?

Momentan am becuri tot de la Osram, Xenon Clasic Xenarc, se merita schimbarea?

Sunt curios daca cele Night Breaker sunt mai puternice decat cele clasice (producatorul spune 70%).


thx
wally02avg
QUOTE(florinoana @ 29 Mar 2016, 19:24)
*


Osram nu am incercat, in schimb am incercat Xtreme Vision si White Vision de la Phillips.
Xtreme vision pare mai puternic decat un bec normal dar nu cat sa conteze cu adevarat.White Vision are o intensitate similara cu xtreme dar este mult mai "alb" decat un bec halogen obisnuit sau xtremeVision.
Pe viitor nu cred insa ca o sa ma mai complic cu asa ceva pentru ca beneficiile sunt mici raportate la pret si durata de viata(~1 an la xtreme vision,mers aproape permanent aprins).
maytow_airis
In urma multor cautari,cercetari ... am decis sa pun Osram OFF ROAD 65w. E o diferenta mare fata de philips ce aveam inainte. Inspectia am trecut-o fara probleme,si nu afecteaza farul deloc,si merg cu ele de cca. 1 an !
Recomand sa se abordeze aceasta tema mai profund. Becurile ce depasesc anumiti "K" si anumiti "Lumeni",confera o lumina puternica,dar pe timp de ploaie,pot afecta.
Nu mai retin exact... dar stiu ca ochiul uman nu poate percepe lumina peste anumiti lumeni,iar in stropii de ploaie (noaptea) aceasta lumina reflecta,si ne orbim singuri ....daca mai gasesc pagina am sa o atasez.
andreist
@florinoana http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=285...dpost&p=4469107. Aia 20% nu i-am observat, dar cine stie. Vad la fel de bine ca si cum as avea becuri standard, noi.
fmcosmin
Salut,
Eu am montat de vreo 2 saptamani "OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED H7" comandate de pe amazon.de si sunt multumit de cata lumina dau noaptea sau pe ploaie. Le-am luat pe criteriul review-urilor de pe amazon.de (unde e bestseller pe categorie si are nota 4 din 5 la 1888 de review-uri). Eu am un DRL after market, in sensul ca se apring becurile de la faza lunga cu 25% din intensitate (suficient ca sa fie vizibile dar sa nu deranjeze), cand nu este pornita faza scurta. Luminile le tin pe auto si comuta ele automat intre luminile de zi si faza scurta.

http://www.amazon.de/BREAKER-UNLIMITED-Hal...ailpage_o00_s00
te_rog_2004
Transportul becurilor din Germania pana la tine cat a fost?
fmcosmin
Am comandat becurile si inca 2 chestii in valoare totala de 62EUR. Din aceasta, aproximativ 8EUR au reprezentat cheltuieli de impachetare si transport. Le-am luat de pe amazon.de, mai mult ca sa ma asigur ca sunt originale si ca sunt din stocul "destinat Europei de Vest".
andreist
atentie, cosmin vorbeste despre becuri halogen. total alta treaba fata de xenon.
kaza
Salutare,
Sunt nou posesor de Laguna 3 (2.0 dci/150HP/FAP) si vreau sa fac schimbul de ulei, vad ca recomandarea Elf este EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30 !!
Corect, sau aveti alte sugestii, in functie de experientele voastre in ultilizare ?!!

Multumesc anticipat!
reptileq
Pare varianta corecta. Trebuie sa fie conform cu normele cerute de Renault - motoare diesel cu filtru de particule. Ar trebui sa scrie si in manual.
kaza
QUOTE(reptileq @ 10 Apr 2016, 18:12)
Pare varianta corecta. Trebuie sa fie conform cu normele cerute de Renault - motoare diesel cu filtru de particule. Ar trebui sa scrie si in manual.
*



De pe http://total-fra.lubricantadvisor.com/Cust...0FE%205W-30.pdf reiese ca pt dci-urile cu filtru de particule se recomanda varianta de mai sus
John_SB
ce ulei imi recomandati pentru motorul meu: M9R746 ?
nu are filtru de particule. sa pun ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40 ?
kaza
QUOTE(John_SB @ 11 Apr 2016, 10:49)
ce ulei imi recomandati pentru motorul meu: M9R746 ?
nu are filtru de particule. sa pun ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40 ?
*



Ce zic proprietarii lui ELF: http://www.totalnordic.com/en/TOTAL-Nordic...lubadvisor.html ?!
andreist
@John orice cu RN0710, in afara de MOTUL 8100. Eu folosesc Castrol Turbo Diesel, daca ar fi sa nu folosesc asta, ELF SXR.
gigi_marga
Dar ce are MOTUL 8100, de ce nu ar fi bun? Si X-Clean si X-cess au RN710.
John_SB
deci e ok ELF SXR ?

asta mi-e recomandat pe site:
Engine M9R 740,742,744,746,748,754,802,806,808,845,849

Capacity: Filter Capacity 0,4 liter
Lube Capacity 6,6 liter

Use : Normal
Intervals : Change 30000 km/ 12 months
Products : Evolution 900 SXR 5W-40
andreist
MOTUL 8100 mi s-a consumat 2 unitati de pe joja din 6 in 8.000 km si sta cu 5 grade mai fierbinte decat elful, castrolul care nu dispare deloc. Zgomotul comparat Elf vechi de 9000 vs MOTUL nou e cu 3 decibeli mai mare la MOTUL, masurat, nu dat cu parerea. Desi 5W40, MOTUL pare mai subtire la temperatura de afara. Acestea sunt experientele mele cu MOTUL. Mai am 1 amic care a tinut 6000km MOTUL in masina tot diesel si la fel nu a fost pe placul lui.
gigi_marga
Mersi de informatii, am folosit Motul 8100 X-clean intr-o astra pe benzina si mi se pare ok. Am vazut ca are si specificatia de la Renault si ma gandeam sa pun la urmatoare revizie. In cazul asta, o sa ma orientez catre alt ulei...
John_SB
ce marca recomandati la filtre (ulei/aer/habitaclu/carburant) ?
si cum pot afla daca filtrul de carburant este cu senzor de apa sau nu?

se poate dupa datele de identificare:
VF1BT3C0D40262698
Fab: 09/2008
Tip: BT3C
Motor: M9R - J7 / M9R746
sb-55-dan
Mann (aer, ulei, polen) si purflux la motorina.
madhorsefuzzy
De origine la ulei: are altfel pliurile fata de cele aftermarket (inclusiv Purflux) desi e produs de Purflux => suprafata mai mare de filtrare.
Boggy
Ah, fuzzy, nu puteai spune cu o zi inainte...
Tocmai ce am cumparat toate filtrele produse de MAHLE (ulei, aer, carburant, polen).
Ultima revizie am facut-o cu filtre BOSCH si mi-a mancat o bulina de ulei.
madhorsefuzzy
Nu de la filtru de ulei iti mananca uleiul: pur si simplu se evapora in timp.

Aia cu filtrul de origine e doar un: "nice to have if possible".
myx
Cine produce capetele de bara, bieletele de directie si pivotii pentru Laguna, pe original ?
Am 126k. km si trebuie sa schimb capetele de bara pentru prima data.
As merge pe acelasi producator care produce si pe cod de Renault.

Am comandat Lemforder si vor sa-mi dea TRW. Care credeti ca sunt mai bune pentru Laguna?
andreist
Lemforder per general este superior TRW'ului.
mars
Trebuie sa fac in curand revizia de 150.000 km. Ultima revizie a fost facuta acum un an, la 120.000 km, si au fost schimbate toate filtrele si uleiul. Planul de service e din 30 in 30 mii sau la doi ani, dar eu vreau sa trec la un plan mai adaptat conditiilor de la noi.

Eu fac 10.000 km pe an. Ar fi OK sa schimb numai uleiul si filtrul de ulei, eventual si cel de polen? Ma gandesc ca filtrul de aer si cel de motorina mai duc un an (adica vor avea 40.000 km). Iar la anul, la 160.000 km, schimb toate filtrele, plus kit accesorii si fulie motor (asa scrie la carte).
b06fcn
Parerea mea e sa schimbi si filtrul de aer acum, eu schimb filtrul respectiv la 10000 km si nu-ti poti imagina in ce hal il scot de pe masina, in conditiile in care Leguma mea merge mai mult pe afara. Cel de motorina se schimba la fiecare 40000 km, deci acolo e OK, se poate lasa pana la anul.
Ca sfat, ia filtrele de la Renault si uleiul de la orice magazin online serios, e la sub jumate de pret fata sa Renault.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.