Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Revizii Laguna III diesel
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
mars
OK, asa fac, schimb la an toate filtrele, mai putin ala de motorina, pe care o sa il schimb la trei-patru ani (40k). Ulei si filtru polen am luat mereu aftermarket, celelalte le iau originale (la fel si kit accesorii).

Am vazut ca si lichidul de frana a fost schimbat la patru ani, dar nu si antigelul. Poate il schimb si pe ala. Sau macar il verific si-l mai las pana la anul, daca e bun.

La cutie e cazul sau nu? Vad ca parerile sunt impartite.
b06fcn
La mine parca s-a schimbat si antigelul la revizia de 4 ani, ar trebui verificat sa fie in parametri si daca e Ok mai merge lasat...
Uleiul la cutie ar trebui si verificat, macar sa fie la nivel...
mars
Am inteles ca raporteaza cutia daca scade nivelul. O sa ii intreb pe astia de la Reno la revizie.
stefyi2001
Eu uleiul il schimb la 30k sau 1 an (30k fac intr.un an) si pun Motul sintetic 5w-30 de 3 ani continuui. Nu consuma nici o bulina la acest interval de timp si ulei scos a fost verificat la fiecare scgimbare, iar dupa parerea service.ului sa considerat ca este OK ... fara mpuritati sau alte probleme prin evaluare vizuala.

Filtrul de motorina stiu ca se schimba la 60k si nu la 40k, daca aveti o fisa tehnica va rog sa o trimiteti de curios si pt imbunatatire smile.gif .....

Filtrul de aer (Mann) tot la 30k si filtrul de habitaclu tot la 30k, filtrul de ulei tot la 30k (Purflux) .... asta pt ca revizia o fac anual si deci undeva intre 25 000 - 30 000 km.

Masina are acum la ultimul schimb facut cu 1 sapt in urma - 194 000 km.
andreist
N-ar strica sa dai 150 ron pe ulei si filtru ulei o data la 15000 si filtrele celelalte la 30.000. Gandeste asa: vine 0.01 RON / km, cost infim pentru beneficiile unui ulei schimbat mai des.
madhorsefuzzy
Doar ca 8l de ulei Motul RN0720 5W30 costa ~ 350 Lei + 45 Lei filtru de ulei de origine (eu nu as pune altceva) + manopera duc la un minim 400 Lei poate chiar 450 Lei. Nu prea bat sumele cu cei 150 Lei de care vorbesti. smile.gif

L.E. In cost per Km probabil ca si 1000 Lei la schimb de ulei par insignifianti. smile.gif
b06fcn
Eu dau 300 RON pe 10 litri de ulei Elf cu specificatiile Renault, plus cei 45 lei pe filtru, fara manopera, ca schimb eu uleiul, la fiecare 10000 km intermediari.
andreist
Da, credeam ca are 1.5. Oricum nici 0.02 ron pe km nu-i mult. Eu dadeam 20-25 ron pe filtru mann. Erau si mahle si alte bune mai ieftine.
madhorsefuzzy
Filtru original are o structura a pliurilor in zig zag pe cand celelalte AM au pliurile drepte avand suprafata mai mica. Cred ca nu le da voie Renault sa le faca ca pe ala de origine.
andreist
Am nimerit, din greseala unul in zig zag, nipparts daca nu ma insel.
mars
Care a copiat, cel mai probabil, filtrul original Nissan smile.gif. Sa nu uitam de unde vine M9R.
ioan37
Va salut. As dori sa imi recomandati ce fel de ulei sa folosesc pentru L III 1.5 cu FAP.am tot citit pe forum dar parerile sunt impartite poate ma ajutati si pe mine cu ceva sugestii cei care ati folosit 2 tipuri si a-ti vazut diferente(de consum ulei, zgomot).Multumesc anticipat
madhorsefuzzy
Elf full tech fe sau Ravenol HDS. Ravenolul e mai scump un pic si parca tine mai bine la temperaturi mari de peste 35 de grade C.

Neaparat sa aiba norma RN0720 care e pentru Renault cu FAP.
mars
N-as incerca altceva in afara de Elf FT Fe 5w30, cel recomandat de Reno.
madhorsefuzzy
La 10.000Km pe an iti permiti sa fi conservator.

Dar eu am deja 18.000Km in 10 luni de la ultimul schimb. Si am facut destul de multi Km in oras pentru ca merg zilnic cu masina prin Bucuresti.

Recomandare negativa este Wolf RN0720. In 9000Km era pa. Bine inca de la inceput era mai zgomotoasa masina cu el fiind mai subtire decat Elf-ul si Ravenolul.
b06fcn
Eu raman la parerea mea, Elf-ul preconizat de producator, schimbat la 10000 km, impreuna cu filtrul de aer si de ulei.
madhorsefuzzy
Eu raman la parerea ca e o risipa. smile.gif
b06fcn
Probabil ca ai dreptate, dar asa ma simt eu mai bine...la ce viol vede leguma mea, merita...plus ca acum, de cand am doua limuzine pe mana, se va dilua kilometrajul si, implicit, reviziile...
florinoana
si eu tot pe ELF as merge.

Masina are 320 000 km, schimbul il fac aprox la 13000 - 14000 si am toate " bulinele " in bord la ulei. Masina nu e zgomotoasa, motorul pare sa iubeasca uleiul smile.gif

Revizia de la 320 000 smile.gif
Filtre Mann iar filtrul de motorina Purflux.
ioan37
Multumesc tuturor cred ca ma voi duce pe elf cu filtre man.Masina are 146k distributia trebuie schimbata la 150k sau 180k?
mars
La sase ani sau 160.000 km se schimba kit-ul de accesorii (curea, role) si distributia. Asta pentru masinile din Vest. In Romania cred ca au impus schimbarea la cinci ani sau 90.000 km.

Daca iti faci cont pe myrenault.ro, poti afla tot programul de service dupa VIN. Sau citesti manualul, daca il ai.
val3nt1n
90.000km sau 4 ani
madhorsefuzzy
Iar pentru Vest intervalul e de 4 ani sau 160.000Km. De asta am schimbat distributia la 4 ani si 142.000Km. Nimic notabil.
mars
La a mea scrie clar: sase ani sau 160.000 km. Si e vorba de accesorii, eu cred ca nu ai schimbat distributia, ca e pe lant. Mai mult, la a mea nu se schimba obligatoriu si fulia, doar se verifica, la fel si pompa de apa.
pcs
La mine scrie 4 ani sau 80000 km, l-am schimbat de 2 ori, au schimbat si fulia, pompa de apa au spus ca nu se schimba.
paull1
Salut,

Facut revizie 160k km, schimbat filrui de ulei, filtru de aer, filtru motorina(toate originale Renault) 420 RON cu tot cu manopera la reprezentanta(am prins oferta cu 20% reducere) + 170 RON ulei Shell Helix ultra 5w40(cumparat direct de la importator, ca mi-e frica de falsuri).
Deci total 590 Ron. Concluzia o trageti voi, eu unul nu vad nici un sens in a merge cu masina in alta parte decat la reprezentanta.

Dupa trecerea de la Motul X-cess 5w40(si asta cumparat tot de la importator) la Shell Helix Ultra 5w40, motorul pare mai silentios.


florinoana
QUOTE(paull1 @ 5 Sep 2016, 10:34)
Salut,

Facut revizie 160k km, schimbat filrui de ulei, filtru de aer, filtru motorina(toate originale Renault) 420 RON cu tot cu manopera la reprezentanta(am prins oferta cu 20% reducere) + 170 RON ulei Shell Helix ultra 5w40(cumparat direct de la importator, ca mi-e frica de falsuri).
Deci total 590 Ron. Concluzia o trageti voi, eu unul nu vad nici un sens in a merge cu masina in alta parte decat la reprezentanta.

Dupa trecerea de la Motul X-cess 5w40(si asta cumparat tot de la importator) la Shell Helix Ultra 5w40, motorul pare mai silentios.
*




de curiozitate, in ce oras? in ce tara? biggrin.gif

de ce Shell??

Ultima vizita la rep a costat peste 1100 ron ( revizie biggrin.gif )
madhorsefuzzy
Shell Helix ultra 5w40 pentru ca e smecher daca nu ai FAP. Bine daca nu aveam FAP eu mergeam pe Ravenol VSI 5W40 dar asta e alta poveste. smile.gif
RENO SS DPR
QUOTE(paull1 @ 5 Sep 2016, 10:34)
(toate originale Renault)

toate originale purflux. Fabrica Renault nu produce filtre de niciun fel.

5 Sep 2016, 13:06:
QUOTE(madhorsefuzzy @ 5 Sep 2016, 11:24)
eu mergeam pe Ravenol VSI 5W40 dar asta e alta poveste. smile.gif

VST-ul e mai tare. Compara fisele tehnice si vei vedea. Plus ca are procentaj mai mare de PAO (sintetic) decat VSI (conform fisei de securitate). Eu am bagat VST, dupa indelungi cercetari gen "National Geographic" biggrin.gif biggrin.gif
madhorsefuzzy
Eu am bagat VST in 2 masini dupa ce am folosit pe ele VSI 2 schimburi si dupa ce am pigulit fisele tehnice. Fix pix. Urmatorul e VSI.

Ai avut VSI pe masina? smile.gif
paull1
QUOTE(florinoana @ 5 Sep 2016, 11:09)
de curiozitate, in ce oras? in ce tara?  biggrin.gif

de ce Shell??

Ultima vizita la rep a costat peste 1100 ron ( revizie biggrin.gif )
*



Revizia am facut-o la Amat Pitesti.
Acum pretul a fost mai mic pentru ca au avut o oferta pe perioada verii 20% reducere la manopera si 20% la piese. Dar oricum in perioada verii au in fiecare an reduceri.
Niciodata nu am dat mai mult de 800 de lei doar pe revizie.
De mentionat ca nu imi pun ei uleiul, pt ca nu imi place cum merge cu Elf, poate e placebo.

Legat de Shell, am citit mai demult un articol legat de metoda prin care fac ei ulei din gaze naturale, iar dupa ce am vazut fisa tehnica am zis de ce nu.
Plus ca acum furnizorul local a devenit mai "abordabil" si poti cumpara direct de la ei.
Prefer sa cumpar direct de la importatorul oficial gandindu-ma ca nu vand falsuri...

QUOTE(madhorsefuzzy @ 5 Sep 2016, 11:24)
Shell Helix ultra 5w40 pentru ca e smecher daca nu ai FAP. Bine daca nu aveam FAP eu mergeam pe Ravenol VSI 5W40 dar asta e alta poveste. smile.gif
*



Da, nu am FAP, a fost si Ravenol pe lista, dar pana la urma am ramas la Shell

QUOTE(RENO SS DPR @ 5 Sep 2016, 13:02)
toate originale purflux.  Fabrica Renault nu produce filtre de niciun fel.

<span class='edit'>5 Sep 2016, 13:06:</span>

VST-ul e mai tare. Compara fisele tehnice si vei vedea. Plus ca are procentaj mai mare de PAO (sintetic) decat VSI (conform fisei de securitate). Eu am bagat VST, dupa indelungi cercetari gen "National Geographic"  biggrin.gif  biggrin.gif
*



Stiu ca nu Renault le produce, dar prefer sa iau de origine de la reprezentanta ca sa am siguranta ca sunt originale.
madhorsefuzzy
Cine e importatorul de Shell ca as vrea si eu niste Shell 5w30 cu RN0720 pentru FAP?
paull1
QUOTE(madhorsefuzzy @ 5 Sep 2016, 13:50)
Cine e importatorul de Shell ca as vrea si eu niste Shell 5w30 cu RN0720 pentru FAP?
*



Elgeka Ferfelis.
Iti trimit PM cu datele de contact ale Sales Managerului zonal.
RENO SS DPR
QUOTE(madhorsefuzzy @ 5 Sep 2016, 13:20)
Eu am bagat VST in 2 masini dupa ce am folosit pe ele VSI 2 schimburi si dupa ce am pigulit fisele tehnice. Fix pix.

nu am avut vsi, dar de ce as baga vsi in loc de vst, daca in fisele alea pe care zici ca si tu le-ai pigulit, are indicatorii mai buni vst-ul? Plus ca are procent mai mare de polialfaolefine decat vsi ! Adica, nu imi gasesc niciun argument in favoarea vsi-ului in comparatie cu vst. Ps: urechea unuia si altuia nu o iau ca argument...e fix pix. Nu te contrazic, cu vsi-ul, doar ca, tehnic, e in dezavantaj. Poate olfactiv, auditiv si gustativ e mai bun (ca o gluma). biggrin.gif dar altfel, la ce e mai bun? Intreb...nu stiu. Cum ti s-a parut, per total?
madhorsefuzzy
Pai a fost totul subiectiv. Daca pui ulei nou in masina si e mai zgomotoasa e normal sa-l iei de la suflet. Deci olfactiv subiectiv.

Cu VST-ul intre schimburi nu se schimba absolut nimic la cald. Nici dupa 2 ani si 20.000Km. La rece (-17 grade C) diferenta era colosala. La cald nimic. Zero.

Deci cu ce ma ajuta fisa tehnica superioara si toate polialphaolefinele din el daca masina e mai zgomotoasa cu el? In conditiile in care eu m-am straduit sa antifonez Loganul.
RENO SS DPR
Aha. E bine de stiut
florinoana
pe voi cat va tine bateria masinii? acum 3 ani si aproape 6 luni bateria ei originala a murit, am inlocuit-o cu una BOSCH de 85A, azi a decedat si ea smile.gif

Am optat pt un ROMBAT datorita garantiei de 3 ani.
mars
La a mea a fost schimbata dupa patru ani. Cam putin, parerea mea.
andreist
Ultima baterie cumparata a fost din carrefour, pe Symbol, o am din 2010. Dinaia ieftina, parca Zapp scrie pe dansa.
rusus
Mașina mea m3 din 2011 luna mai ,adusa anu trecut din Franța,bateria este a ei originala FIAMM nu da semne de oboseala
Boggy
Parca mi-ati citit gandurile.
Planuiam sa nu mai intru in iarna cu actualul acumulator pentru ca...

... stiti ce scrie pe ea? 14 Sep 2009 Varta OEM Renault!!!

icon_mrgreen.gif

E clar... cobesc si nici nu-mi va mai porni la urmatoarea "cheie".

Este adevarat ca la diesel acumulatorul dureaza mai mult decat la o benzinara?
Este primul diesel pe care il am si ma uimeste durata de viata.
madhorsefuzzy
Si la mine tot Varta OEM Renault de 70Ah si 700A curent de pornire este. Nu pare afectata inca. Vedem. Cand pica, pica.
Laguna_III
1. Ce tip de ulei folositi - ELF 5W40 900 SXR sau ELF 5W40 900 NF ? Care naiba este diferenta dintre ele, in afara de pret? Abia acum am realizat ca exista cele doua sortimente : 900 SXR si 900 NF.

2. Masina a parcurs putin peste 100.000 km si cateva luni peste 8 ani ca varsta. Inca nu am schimbat "cureaua de accesorii si galeti"; v-as ruga, foarte mult, cine a schimbat asta sa scrie codurile OEM ale tuturor reperelor schimbate. N-ar fi rau cateva exemple de preturi la repere si manopera (la reprezentanta si la alte service-uri).


Multumesc mult, anticipat, pentru raspunsuri.


P.S. - La L3, 2.0 dCi, 150 CP, distributia este pe lant?
b06fcn
Distributia e pe lant.
Cureaua se schimba la 80000 km. Eu am dat anul trecut in martie, la Apan Galati, putin peste 800 RON pentru operatia de schimbare curea si galeti, piese si manopera.
Legat de ulei, vezi ce specifica fabricantul. Eu folosesc Elf FullTech ca am DPF pe Leguma.
andreist
Eu am luat asa ceva, de la ei: http://www.epiesa.ro/set-curea-transmisie-.../piesa-1617067/, am dat 100 ron manopera si am mers 50.000km, dupa care am vandut masina. In 50.000km nici un bucluc, foarte probabil nici dupa.
RENO SS DPR
QUOTE(Laguna_III @ 13 Sep 2016, 21:10)


Masina a parcurs putin peste 100.000 km si cateva luni peste 8 ani ca varsta. Inca nu am schimbat "cureaua de accesorii si galeti"; v-as ruga, foarte mult, cine a schimbat asta sa scrie codurile OEM ale tuturor reperelor schimbate.

hai sa iti spun ce am facut eu....avem acelasi motor. Am schimbat la 149.000 ( curand), pompa de apa si kit-ul de accesorii (curea, rola intinzatoare si rola de ghidaj). Toate piesele au fost originale, neschimbate pana acum ( DA, si cureaua de accesorii). Cureaua de accesorii parea ca noua, nici vorba de vreo urma de uzura sau crapaturi. Nu se mai vedea ce marca e. Pompa de apa a fost Pierburg (cea mai scumpa pompa de apa pt motorul asta). Rola intinzatoare (intinzatorul) a fost Gates. Rola de ghidaj a fost Inna. Toate piesele aveau pe langa sigla Renault si codul Renault si numele firmelor respective, mentionate mai sus. Eu stiam (sper sa nu ma insel) ca pompa de apa si kit-ul de accesorii ( la distributia si motorul asta) se schimba la 160.000. Citisem undeva, ori in manual ori in alta parte, nu mai stiu. Si..tind sa cred ca asa e, deoarece, repet: cureaua, la 149.000 parea ca noua. Iar intinzatorul nu era slab deloc, in comparatie cu cel nou.
madhorsefuzzy
Filtru de aer 2.0dci dupa 20.000Km in RO. Cred ca revin la interval de 15.000Km pentru filtru de aer.
maytow_airis
Cum ... schimbi întâi uleiul apoi filtrul de aer?
mars
Eu raman la un an si 10.000 km cu toate cele, mai putin ala de motorina, il las trei ani si 30.000 km. Ala de l-am dat jos la revizie, dupa 30.000 prin Franta, arata mult mai curat decat ce vad in poza aia.
madhorsefuzzy
Le schimb absolut independent:
- uleiul cu filtru de ulei - cand vin temperaturi de sub 7 grade dimineata la pornire - in general 1 noiembrie; apoi la anul in aceleasi conditii. Fac mai putin de 30.000Km pe an.
- filtrul de aer - la 15.000Km. Acum la 20.000Km sa vad cum se prezinta. Nici o legatura cu uleiul
- filtru de motorina - la 60.000Km. Am doar 50.000Kmin prezent.
- filtrul de polen in habitaclu - cand simt ca e nevoie. Nu am Km sau interval de timp.

Au fost schimbate toate impreuna cand am luat masina. Atat. Apoi au mers pe drumuri separate. radmasa.gif

Nu fac ceea ce se numeste revizia anuala sau de 15.000Km sau ...

Mai jos filtru de aer 2.0dci dupa 15.000Km in RO.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.