Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi Audio Renault Megane 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39
burleanu
post dublat


Vezi urmatorul
Cristi.sdo
Chiar imi doresc sa vad poze cu tot "proiectul". De la lighean la incinta, pare interesant.
Si eu mi-aș dori sa fac, însă lipsa de timp isi face simțită prezenta.
Nu era mai ok din lemn? Am un sistem (celebrul sistem de lemn) Genius de 150w si "urlă" de rupe. O da, are 7 ani:))))
Oricum congratz. Astept poze 😁:D
burleanu
Salut,
In ultimele zile am fost ocupat cu proiectarea si realizarea unui subwoofer de dimensiuni cat mai reduse care sa intre in spatiul de la roata de rezerva. Mai bine zis in janta de la roata de rezerva.
Cu mandrie pot spune ca rezultatul a fost un succes deplin. Am reusit sa scot o incinta de 14 litri cu 2 porturi acordata pe 30hz.
Sigurul lucru care o fac sa fie diferita e materialul folosit. Un LIGHEAN... da intr-adevar un lighean de la Carrefour (defapt 2 unul in altul pentru rezistenta).
Tin sa ii multumesc celui care l-a proiectat ca la facut PERFECT cat spatiu din janta de la roata de rezerva. Intre cele doua ligheane am folosit un adeziv similar siliconului, iar spatiul l-am masurat cu apă, pentru a nu avea spatiu liber. A intrat aproximat un litru.
Pot spune ca am poate cel mai nonconformist subwoofer pe masina.
Lucrul de care sunt cel mai fericit/mandru e solutia aleasa pentru realizarea porturilor, care la o dimensiune atat de mica a incintei a fost nevoie sa fie lungi. Ideea este 100% personală, si de efect. Asta a fost provocarea cea mai mare. Realizarea unor porturi suficient de lungi intr-un volum/gabarit atat de redus.
Rezultatul este fenomenal!
In comparatie cu o cutie de vreo 30 litri sealed suna net superior (dimensiunea de sealed e data din specificatiile difuzorului in WinISD), acordarea pentru ported fiind tot in WinISD.
Pun si poze cu rezultatul intermediar. Zic intermediar pentru ca urmează a fi lipit si îmbrăcat. Acum este doar prins in cateva șuruburi de probă.
Chair si asa rezultatul este peste asteptări.

Astept sa vad cati radeti de ligheanul meu wink.gif

Baftă!


PS. In graficele din WinISD:
Rosu e curba recomandata de producator dimensiune/port/frecventă
Portocaliu e curba pentru boxa 30 litri sealed
Verde este ce am facut eu adica 14 litri si port pe 30hz
Laurentziu83
Neahh, cel mai nonconformist subwoofer este asta: https://www.youtube.com/watch?v=lakZo8k9VRE

Insa nu cred ca incape in portbagaj la Megane.
IDF
@burleanu: poti sa postezi te rog un screen cu group delay, unul cu cone excursion si unul cu maximum acoustic power? Pentru 10 litri si cel pentru 14 litri. Daca ai WinISD lite nu merge... doar cu pro..
burleanu
@laurentiu
Mno cu ală mai dat gata...
Aia sub nonconformist, al meu e copil mic.... smile.gif


@IDF
Uite aici cam ce pot face WinISD-ul meu.
Am lasat si parametrii difuzorului la vedere poate mă poti ajuta cu ceva informatii despre „group delay” si „phase shift” (asta ultimul il mai inteleg) din vers pro sau poate alte programe.
Intreb ca sa stiu ce sa iau in calcul când setez DSP-ul.
Acum intarzierile sunt „după ureche”, bine am luat in calcul distantele si să nu se audă ca vine din spate, dar totusi după grafic, poate te stii mai bine, astea pe când e facut sa arate decent, acum l-am doar probat sa vad ca nu m-am agitat degeaba.

Merci!

PS. Puterea am pus-o pt o singura infasurare, cum ziceam are 4, acum nu stiu ce sa zic, daca e corect sau nu.
IDF
@burleanu: o sa iti pun aici niste screenuri ceva mai tarziu. In momentu asta ar fi bine sa nu finalizezi incinta cu acordaju ala la 30 Hz, pentru ca ai un GD mare. Asta inseamna ca va fi destul de leneș bassu. Si va suna mai rau decat in incinta sealed pe care o ai acum. Am facut o simulare scurta aseara, la 200w o sa fie in over excursion rau de tot de la 35 Hz in jos. Nu vei putea da cu mai mult de 100w in el si sa fie controlat. Oricum o dai, va trebui sa ai un filtru trece sus pentru zona de joase pentru ca o sa pistoneze aiurea difu la puteri mai mari. Si o sa ai nevoie de puteri mari pentru ca e oarecum ineficient, cu 84 dB/w/m ... Revin mai tarziu.
burleanu
Merci de atenționare,
De aia întrebam de alte păreri, am văzut la GD ca e ciudat graficul, dar am mers după spl in frecventa sa fie apropiat de sealed, mno acum cât ma stiu si eu....
Problema mea este spatiu, in sus nu as vrea sa merg la volum. Eventual frecventa pot sa o mai ridic largind porturile, sau să le scurteaz putin sau volumul incintei in jos. Locatia e sfânta acolo.
La frecventele joase mai pot umbla din DSP, că am si filtru parametric si egalizator ca să nu îl chinuie, cred că ajută, nu? Delay si phase mai trebuie sa învăt cat si cum, putere mare nu îi dau eu atât, zic acum smile.gif
Merci, astept sfaturi.
PS difu e de 87, tot jos stiu, 84 apare in frecventele joase.
burleanu
Revin cu amănunte pentru cine vrea să instaleze difuzoare de 13 sau de 16.5 cm. Pentru o adâncime de 52 mm se pare că intră perfect pe masina normala nu coupe.
Omul si-a instalat tot ca ale mele, așa ca atentie dacă nu vreti coaxial puneti componente. El a vrut tot ca ale mele ca nu are twetere, si nu a mai vrut să umble la ele pe acolo. Eu l-am avertizat.
Eu acum va arăt doar cum a facut omul. De 52mm adâncime sau potrivit chiar si fără inel.
Radio e stock si versiunea nouă de după 2012, masina fiind luată anul acesta.
djcristi
multumim pt poze,

intradevar radio-ul este de facelift, si varianta cea mai low (amp+dac), daca nu are tweetere.
burleanu
Gata, ligheanul sub formă de incintă a fost îmbrăcat și plasat în locul destinat lui.
Mi-am tăiat și o față de protecție pentru a proteja difuzorul, și am personalizat-o puțin smile.gif
La indicațiile lui IDF am mai crescut puțin și frecvența de acordare a porturilor. În jurul valorii de 35-36hz.
Aștept păreri , cum vi se pare! smile.gif.
Baftă!
S.Alex
@burleanu, felicitari pentru efortul depus ! Sunt curios cum suna, daca poti face un video, n-ar fi rau. Inca odata felicitari pentru ingeniozitate !
djcristi
iti dai seama din video cum suna ?!
IDF
@burleanu. Pot sa pun o intrebare stupida? Nu vad porturile smile.gif) Unde sunt?
rusus
E frumos
silvanu96
Cum se apropie ziua mea, mi-as face cadou asa ceva:
http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere-a...UNKT/GTB-8200A/
mircea_aq
Mai cauta pe la magazine online poate prinzi si mai ieftin.
Eu il am de vreo 4 ani, sunt multumit de el, se aude surprinzator de tare.
IDF
@silvanu: mai cauta, costa mult ala.
silvanu96
Merci de info (Mircea)
O sa verific si preturile prin alta parte.
Bob808
Am luat 2 seturi de Hertz Dieci DSK 130.3 si imi place sunetul din mid-bass/medii dar tweeterele ma dispera.
De asemenea s-au folosit de trucul cu crossoverul. E filtrat doar ce intra in tweeter, linia pt difuzorul de 13cm e directa (si firul subtire rau)
Condensatorul este un electrolitic nepolarizat, iar bobina nu este aircore.
Ma gandesc serios sa-mi pun filtrele si tweeterele dela DLS C6. Asta sau sa fac un L-Pad pt tweeterele Hertz si un filtru de inalte pt difuzoarele de 13 cm.
Am tras la minim inaltele si din eq si din setarile alea de inalte/bass separate.
IDF
Te supara ca tiuie tare, asa-i? Condensatorul trebuie sa fie nepolarizat pentru ca ai semnal alternativ acolo. Daca faci un filtru pe difuzoarele de bass, o sa trebuiasca sa reproiectezi si filtrele de la tweetere. Pai incearca intai sa faci un L-Pad pentru tweeterele Hertz, cel mai bine. Daca tragi de treble din eq o sa iti afecteze performantele per ansablu, iti taie inclusiv din medii-inaltele care sunt redate de difuzor. Atenueaza cu 3, 5, 6 dB vezi tu cum ajungi sa iti placa. Daca ai Megane 3 mai e nasol la inalte ca tweeterele radiaza in parbriz si de acolo multe reflexii.

Daca pui tweeterele si filtrele de la DLSuri s-ar putea sa nu se faca unde trebuie punctul de cross, si in felul acesta sa te trezesti ori cu o gaura in banda de frecvente, ori cu un overlap care se va traduce printr-un gain pozitiv mare care va fi suparator la auditie. Si eu a trebuit la un moment dat sa atenuez cu 6 dB tweeterul ca sa fie acceptabil.
djcristi
QUOTE(IDF @ 7 Oct 2015, 11:23)
Daca ai Megane 3 mai e nasol la inalte ca tweeterele radiaza in parbriz si de acolo multe reflexii.
*



asta e in general problema cu tweeterele in bord, exista oarecum solutie, ca se pot pune in dreptul oglinzilor laterale si directionate catre sofer (fiind directiva inalta) dar problema e cu delay-ul, asa cum sunt ele in bord, delay-ul e cam in faza cu wooferele din usi, si cum sunt pe acelasi canal, adio delay independent smile.gif asta pt player-ul OEM.
silvanu96
Am vazut pe ebay ca Radio-CD Arkamys este Blaupunkt sau Bosch.
Care e mai bun?, sau sunt la fel.
Vanzatorul spunea ca pe Bose Edition ar fi Bosch.
djcristi
ce importa are? conteaza path-ul audio, si clar la Bose e mai de calitate, dar tot sub un aftermarket ok.
Bob808
QUOTE(IDF @ 7 Oct 2015, 10:23)
Te supara ca tiuie tare, asa-i? Condensatorul trebuie sa fie nepolarizat pentru ca ai semnal alternativ acolo. Daca faci un filtru pe difuzoarele de bass, o sa trebuiasca sa reproiectezi si filtrele de la tweetere. Pai incearca intai sa faci un L-Pad pentru tweeterele Hertz, cel mai bine. Daca tragi de treble din eq o sa iti afecteze performantele per ansablu, iti taie inclusiv din medii-inaltele care sunt redate de difuzor. Atenueaza cu 3, 5, 6 dB vezi tu cum ajungi sa iti placa. Daca ai Megane 3 mai e nasol la inalte ca tweeterele radiaza in parbriz si de acolo multe reflexii.

Daca pui tweeterele si filtrele de la DLSuri s-ar putea sa nu se faca unde trebuie punctul de cross, si in felul acesta sa te trezesti ori cu o gaura in banda de frecvente, ori cu un overlap care se va traduce printr-un gain pozitiv mare care va fi suparator la auditie. Si eu a trebuit la un moment dat sa atenuez cu 6 dB tweeterul ca sa fie acceptabil.
*



Da, tiuie prea tare. Au facut rabat la crossover. Mi se pare lipsa de profesionalism pentru Hertz.
Stiu ca trebuie sa fie nepolarizat acel condensator, problema e ca ma asteptam la un condensator metal film, nu electrolitic. Si o bobina air core.
Ideea e ca electroliticii au o marja de eroare destul de mare. Sunt 4.7uF si masurati unul are 4.9uF si altul 4.4uF. Bobinele sunt apropiate la 157uH.
Am Laguna 2, tot in bord in colt sunt puse.
Prefer ca difuzoarele de 13cm sa se ocupe de medii, nu ma intereseaza sa munceasca si pe inalte (si-o sa scot si bassul din ele cand pun subwoofer).
In datele tehnice se pare ca frecventa de crossover e 3.5KHz. Oricum valorile sunt aiurea. Daca calculez valorile pentru 3.5KHz ajung la 8uF cu 128uH pentru o impedanta de 4ohm cat arata fisa tehnica pentru tweeter.
Trebuie sa refac de la 0 crossoverele pentru un sunet ok. O sa ma uit la valorile de la DLS sa vad pe unde ar veni punctul de crossover. Tweeterul T20 de la DLS are SPL de 93dB/W/m, la fel ca Hertz.
Am vazut in 2 locuri diferite ca punctul de crossover pentru DLS C6 ar fi la 3.5KHz si la 5KHz. O sa calculez sa vad exact care este valoarea in functie de valorile componentelor.
Sincer, cred ca daca pun direct crossoverele de la C6 o sa se auda mult mai bine decat acum. Au si L-Pad cu mai multe optiuni de putere.
IDF
Dimensionarea unor filtre poate fi tricky. Exista fel de fel de calculatoare care dau niste valori. Partea complicata intervine in momentul in care impedanta difuzorului variaza in functie de frecventa. De aia este important si imperativ sa ai Fs-ul difuzorului pe langa impedanta medie (4, 8 ohm). Pentru ca la Fs, impedanta este maximă cu o pantă abruptă.

In proiectarea de incinte acustice, filtru este in legatura foarte stransa cu incinta. In functie de amplasarea difuzoarelor pe incinta, de distante respectiv suprafata baffle-ului. O dimensionare corecta pentru un filtru de ordinul 2 de exp se poate face foarte... profesional in Matlab. Eu personal prefer Caspoc pentru ca este destul de friendly si este capabil sa faca simulari real-time (signal wise, pentru ca mai apoi sa se recurga la o metoda trial&error cu masuratori acustice, respectiv auditie).

DAAAR merg si calculatoarele de pe net asa pentru dimensionări mai brutale. (impedanta, frecventa si atat)
gangara
Un sfat pentru un set de dif uri 16.5 cm pentru usile fata va rog...
Daca schimb tot cu 13 nu fac nimic. Am testat pe Sandelul vechi si pana la urma pusesem de 16, respectiv MAC MPE 2.16.
Pentru Megane as dori un set necoaxiale, ne-system, insa nu gasesc.
In lipsa altor idei o sa montez tot un set MPE 2.16...evident fara twt.

In alta ordine de idei, am observat ca si au mai montat colegi pe forum dif uri de 16,5 fara inel. Cred totusi ca ar trebui montat cu inel MDF pentru a proteja difuzorul de apa.
Bob808
@gangara - am doua difuzoare DLS C6 daca te intereseaza sa cumperi (16.5cm). Pastrez eu tweeterele+crossoverele deocamdata smile.gif

@IDF - ma gandeam la filtre de ordinul 3 chiar. Hertz da toti parametrii difuzorului. In loc sa fac un filtru bandpass pentru medii o sa fac un low pass normal caci ulterior voi decupa basul din ele prin filtrul activ din HU.
Eu am avut o experienta foarte placuta in a schimba filtrul unor boxe Wharfedale din pasiv in activ. Dar am avut nevoie de extra canale de amplificare. Rezultatul a fost net superior! Pe langa ureche, si microfonul de masuratori a aratat un raspuns mai linear in zona de cross.
Daca nu ar fi fost bataie de cap cu firele prin usi, as fi mers pe varianta asta si in masina. Dar deocamdata nu vreau sa ma duc chiar acolo, plus ca ar fi altele de rezolvat mai importante cum ar fi insonorizarea masinii etc.

O sa merg pe un filtru general de ordinul 3 Butterworth, vad ulterior daca mai e nevoie de fine tuning.
Nu pot sa merg pe varianta cu crossoverele de la DLS-uri caci am doar pentru 2 canale. Daca fac asta trebuie musai sa pun L-pad-uri la tweeterele de pe spate, cel putin.
Ma asteptam sa nu am batai de cap cu crossoverele dar sper sa echivaleze cu calitatea mediilor din acest sistem.

Pentru inductori air-core m-am gandit sa merg pe Jantzen, par foarte accesibili si calitativi. Condensatori cred ca Wima MKP fara sa stau sa ma gandesc. Alternative la Jantzen m-ar interesa, altfel o sa ma apuc de calcule.

Sa pastrez pragul de 3.5KHz intre medii/inalte? Sau sa urc la 4-5KHz? E cineva care a facut teste cu aceste tweetere de la Hertz?
Vad ca in fisa tehnica raspunsul incepe de la 3KHz, mi se pare cam aproape la 3.5KHz.
silvanu96
Pai ne-a sugerat colegul Burleanu niste slimuri: EVF165.5 de la Hertz.
IDF
@Bob: nu te intinde catre ordinul 3 pentru ca distanta dintre difuzoare este foarte mare (comparativ cu niste incinte de camera). O sa ai probleme cu faza difuzoarelor in cazul unui ordin 3. De aia majoritatea filtrelor de masina sunt de ordinul 1... Ca sa pui ordin 3 cu o distanta intre dif->tweeter asa de mare, ar trebui ca tu sa asculti de departe.

My 2 cents daca vrei tu sa redimensionezi filtre. Componente poti sa pui orice de renume din punctu meu de vedere, ca-i mundorf, elna, jantzen, vezi sa nu ajunga filtrele mai scumpe ca boxele. Dar totusi poti incerca sa mergi pe componente Monacor (care se gasesc pe partysound) sau Visaton (CRED ca se gasesc pe audioalchemy). Nu te duce mai sus de ordinul 2 si lasa punctul de cross mai jos in frecventa (grija mare sa nu belesti tweetere) 3.5 is just right daca tweeterele sunt de acord cu asta (o sa vezi ca daca cresti punctu de cross o sa iti moara asa din soundstage si sunetul o sa "vina mai de jos". Tu in masina esti foarte off-axis raportat la difuzoarele din usi... decat de tweeterele de pe bord.
Bob808
Am inteles!
O sa verific componentele recomandate.
Pe usile din spate sunt grupate impreuna dar pe fata am tweeterele in parbriz.
Ma gandeam la diferentele de faza ce-i drept. Raman la ordinul 2 la 3.5Khz atunci.
Tweeterele au 94dB la 1W, ar fi trebuit sa conteze asa mult 1dB diferenta? Ma gandesc ca de-aia nu au bagat atenuare deloc.
gangara
QUOTE(Bob808 @ 8 Oct 2015, 08:23)
@gangara - am doua difuzoare DLS C6 daca te intereseaza sa cumperi (16.5cm). Pastrez eu tweeterele+crossoverele deocamdata smile.gif
*



QUOTE(silvanu96 @ 8 Oct 2015, 08:25)
Pai ne-a sugerat colegul Burleanu niste slimuri: EVF165.5 de la Hertz.
*


Da..poate fi o propunere buna, insa cum vreau sa pun inel, nu cred ca mai conteaza daca e slim sau nu. Am vazut pe bilaud hertzuri neslim tot cam p acolo la pret si cu banda de fr ce coboara ceva mai mult...acum nu stiu cat o conta asta.
Deci pe tzeava ar fi un set de hertz de cca 350 lei, MAC urile mele de cca 200 lei si propunerea Bob a DLS urilor ce din pacate nu mai sunt in oferta bilaud (oricum nu conteaza...ca le are el smile.gif..
O merita diferenta de pret de cca 150 lei intre Mac urile alea si restul ?
IDF
@Bob: 1 dB este cea mai mica variatie sonora pe care o poti sesiza. Si conteaza 1 dB, mai ales in zona de medii inalte. Si vezi ca daca tweeterul chiar are 94 dB/w/m, vezi ca e diferenta foarte mare fata de cat au niste difuri de masina (oricare ar fi ele, in general stau undeva la 85 - 88 dB/w/m. Nu redeschid subiectul cu w/m vs 2.83V/m, e descris ceva pagini in urma)
Bob808
Pai mediile de 13cm cica ar avea 93dB. Oricum ar fi, pe w sau 2.8v, au aceeasi referinta mediile cu tweeterele. Si nu cred ca Hertz s-ar preta la trucuri de genul asta.

Am cerut de la Hertz graficele cu raspunsul in frecventa si impedanta pentru difuzoarele astea caci nu le au postate pe site. Deocamdata mi-au cerut seriile lor, astept sa vad daca chiar or sa-mi dea graficele. Ar fi binevenite in design-ul crossoverului.
IDF
In car audio spl-ul difuzoarelor se trece in 2.83V/m sa fie valori mai mari. Iarasi exemplul cu fisa tehnica (care continea absolut tot ce aveam nevoie) de la ceva focale: in linii mari la inceput, 90 dB si atat. mai jos unde erau parametrii TS, 86 dB w/m ( sau pe acolo, nu retin valorile exacte). deci se preteaza oricare sa faca trucuri d-astea.

Bob808
Eu o sa folosesc spread-sheet-ul de aici:
http://sound.westhost.com/lr-passive.htm

De altfel, voi da jos difuzoarele si le voi masura impedanta dupa specificatiile de-acolo. Daca Hertz prezinta si graficele ar trebui sa vin destul de aproape.
IDF
Ah merci !! Cat am mai cautat pagina aia si n-am gasit-o. Stiu sheetu ala de cativa ani happy.gif
Bob808
Hehe, spor la treaba!
burleanu
salut baieti,
am fost out o buna bucata de vreme
QUOTE(S.Alex @ 22 Sep 2015, 19:15)
@burleanu, felicitari pentru efortul depus ! Sunt curios cum suna, daca poti face un video, n-ar fi rau. Inca odata felicitari pentru ingeniozitate !
*



Nu stiu ce video as putea sa fac, eventual incerc un audio, nu imi place sa mi se vada moaca smile.gif , incerc ceva si daca imi place il postez.

QUOTE(IDF @ 23 Sep 2015, 09:03)
@burleanu. Pot sa pun o intrebare stupida? Nu vad porturile smile.gif) Unde sunt?
*



Man nu se vad ca nu le-am prins in cadru, oricum sunt cam acolo pe unde le-am incadrat in rosu. Cand am timp mai fac ceva poze. Oricum merci de sfaturi si/sau atentionari.
Rezultatul este fabulos.
Respecte!
Bob808
Am terminat masuratorile si am vazut ca tweeterul este foarte linistit, are o impedanta liniara pe undeva pe la 3.79 ohmi. Nu are nevoie de retea de corectie.
Pentru woofer reteaua zobel ar fi compusa din 22uF/3-3.3ohmi.
Am atasat un screenshot cu circuitul.
Sper ca luni sa-mi raspunda Hertz elucidand misterul W/2.83V pentru SPL. Nu e mentionat nicaieri in datele tehnice.
Calculele sunt facute pentru 93dB/1W/1m. Daca au fost magari, trebuie sa recalculez.
Pentru componente pot fi folosite cele mai apropiate valori. Sunt pe-aproape de valori standard cam toate.

edit: am uitat sa mentionez, ca referinta, acesta ar fi un set de crossover pentru Hertz Dieci DSK 130.3 cu frecventa de cross la 3.5KHz.
edit 2: pe aceasta varianta tweeterul trebuie inversat ca polaritate (dupa filtru, doar tweeterul). acest tip de filtru creaza o diferenta de 180 de grade intre fazele difuzoarelor (mid/tweeter).
DudiSmith
Ma puteti ajuta cu un sfat ? Am constatat ca nu se mai aude difuzorul spate stanga iar dupa un timp incepe sa faca figuri si unul din fata. In afara de mers la service este ceva ce as putea verifica/repara singur ? Unde ar fi intreruperea ?
Daca trebuie inlocuite difuzoare ce recomandati ? (nu am pretentii mari, doar sa nu pun ceva mai prost decat difurile existente)
Bob808
Pai teoretic ar fi simplu sa aflii daca este difuzorul dus sau canalul din head-unit.
Trebuie sa scoti difuzorul si head-unit-ul. Sa aflii care sunt cele 2 fire care duc de la head-unit la difuzor si sa faci un test de continuitate cu un multimetru sa vezi daca sunt intrerupte. Poti sa masori cu un multimetru rezistenta difuzorului. Daca obtii intre 3-4 ohmi, difuzorul e ok. Daca nici cablurile nu sunt intrerupte, atunci problema este la head-unit.
Cu mufa scoasa din spatele head-unit-ului poti sa testezi ambele fire de-odata pentru continuitate. Scoti si mufa din difuzor, si faci un scurt intre firele care intra in difuzor. Apoi masori continuitatea intre ele in mufa de la head-unit.
Iti recomand sa scoti difuzorul si sa misti putin mufa care intra in difuzor, poate s-a oxidat si nu mai face contact. In zona aia este umezeala in general si se poate intampla asta.
DudiSmith
Merci Bob dar nu stiu cum sa ajung la dif... voi incerca.
Bob808
Nici eu nu stiu cum, aici nu pot sa te ajut.
La Laguna mea scot o masca de pe usa si am acces la suruburile de la difuzor. Masca la mine pur si simplu se trage afara, cu atentie. Cred ca daca o sa dai o cautare pe google vei gasi ceva imagini/clipuri video.

<span class='edit'>11 Oct 2015, 19:11:</span>
Cred ca puteti lua acest adaptor daca vreti sa nu va bateti capul cu lipitul cablurilor de la difuzoare:
http://www.tme.eu/en/details/zrs-ag-2/spea...ters/4carmedia/
Sau daca vreti sa lasati deschisa posibilitatea de-a instala inapoi difuzoarele originale (in caz ca va vindeti masina si vreti sa pastrati sunetul aftermarket).
Nu l-am testat dar cica ar fi compatibil Renault si mufa arata identic cu cea de pe difuzoarele originale.
Din cate vad un papuc este mai mic, deci cu anumite difuzoare este posibil sa fie necesar totusi instalarea unui papuc mai mare la firul negru.
La 1.64 RON bucata sunt aproape gratis. Costa mai mult transportul.
DudiSmith
Merci Bob.
gangara
QUOTE(DudiSmith @ 11 Oct 2015, 12:41)
Merci Bob dar nu stiu cum sa ajung la dif... voi incerca.
*



Față de usa jos. Doar asa ajungi la difuzor.
Laurentziu83
QUOTE(Bob808 @ 11 Oct 2015, 14:02)
Sau daca vreti sa lasati deschisa posibilitatea de-a instala inapoi difuzoarele originale (in caz ca va vindeti masina si vreti sa pastrati sunetul aftermarket).
*


Mai e si varianta de a se dezizola cablurile ce vin la difuzor, inainte de mufa si de a se lega la ele firele ce vor merge la difuzorul aftermarket. Ideal ar fi sa se cositoreasca legaturile, dar nu cu un pistol de lipit ce produce camp magnetic si poate arde head-unit-ul.
Bob808
Eu am scos plasticul de pe mufa, apoi am desfacut papucii originali de pe cablu si am cositorit papuci de difuzor normali. Nu mi-am permis sa scurtez deloc cablul caci este la limita oricum.
Nu stiu despre ce este vorba cu acel camp magnetic. Banuiesc ca mai avem pana reusim sa transmitem EMP la asemenea magnitudine smile.gif
Din cate stiu eu poate fi o problema daca pistolul de lipit are partea expusa impamantata, iar obiectul pe care lucrezi este si el impamantat. Daca atingi cu pistolul un contact "live" atunci se poate descarca prin pistol un curent destul de mare care poate strica electronica pe care lucrezi.
La masina banuiesc ca nu se pune. Teoretic ea este izolata de pamant prin cauciucuri. Ar trebui ca masa masinii sa fie raportata la pamant, varful metalic al pistolului de lipit sa fie si el raportat la pamant, apoi cu varful pistolului daca atingi ceva la potentialul bateriei sau atingi firul cu + care vine din head-unit, iar acest head-unit este pornit si dat mai tare...atunci ar fi posibil sa strici head-unit-ul.
Dar daca se scoate mufa din spatele head-unit-ului, atunci se poate lucra in siguranta cu pistolul de lipit pe firele de difuzor.
tamasescuionut
Am un Megane 3 cam de 2 saptamani si ca toti cei de aici, ma declar nemultumit de difuzoarele masinii. Am vorbit cu cei de la be loud si mi-au recomandat urmatoarele difuzoare pentru a rezolva problema sunetului:
SPATE FATA

O parere ?
gangara
N as baga tot de 13 (cu casu' masinii) nici sa mi le dea cineva moca.
Pe Sandel am incercat mai multe variante de 13 si pana la urma doar un set de 16 au facut sa se simta diferenta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.