brandy_tdi
11 Feb 2016, 09:35
La 104000 km se pare ca tamponul hidroelastic a inceput sa transmita vibratii de la motor si sa produca mai mult zgomot. Am comandat tamponul hutchinson la 172 de lei de logan euro 3.
-il voi folosi la megane 2.2 1.5 dci 63 kW din 2007.
Acelasi tampon l-am pus si pe celalalt megane acum vreo 2 ani si merge ca nou pana in prezent.
valikris2002
11 Feb 2016, 10:00
Am pus si eu pe original 480 ron cu 60 manopera, seamana cu ce ai luat tu doar ca cele 2 dungi albastre la mine sunt trase mai ingrijit sper sa nu fie numai asta diferenta de pret intre cele 2. Ca impresie au disparut 99%vibratiile, la pornire si la oprire nu se mai zdruncina asa tare. Sper sa merite banii si sa tina inca 100 mii km cat a tinut cel original.
dorriinn
11 Feb 2016, 23:39
pentru benzina 1.6, bieleta antibasculare/anticuplu
- codul OEM 8200575641 este pentru modelul din cauciuc (negru)
- pentru bieleta metalica, care am inteles ca e mai buna, care e codul?
Martzianu2
16 Feb 2016, 19:14
Pana la urma, care este cel mai recomandabil? Stie careva cel original de cine este fabricat? Multumesc
dorriinn
17 Feb 2016, 10:04
am schimbat si eu bieleta antibalans/anticuplu cu una fix ca a colegului sam_mntn, pret 85 lei. cea veche avea cauciucul mancat cam 3/4 din circumferinta bucsei. se simte diferenta la plecarea de pe loc si intr-a doua la turatii mici.
dmtrsc
17 Feb 2016, 20:05
Trebuie sa schimb tamponul din dreapta din cauza batailor in caroserie.Vreau sa pun hutchinson dar nu am gasit.Sa inteleg ca se potrivesc cele de diesel pe benzinar?
viezure7
17 Feb 2016, 21:24
Da, se potriveste cel de 1.5 Dci Euro 3. Cauta Hutchinson 586229 la Ipercomp, eu de acolo l-am luat pe cel pe care il am pe masina de vreo 4 luni, e cel mai ieftin. Se comporta mult mai bine decat tamponul standard de 1.6 benzina, amortizare mult superioara a vibratiilor motorului, nicio diferenta la capitolul zgomot.
Vorbim despre tamponul hidroelastic, cel din stanga motorului atunci cand ridici capota.
Am următoarea problemă și nu știu ce poate fi: când plec de pe loc, când iau piciorul de pe accelerație sau accelerez în mers, se simte că smucește. Nu vibrează la relanti, nu am nicio bâtaie în caroserie (stănga-dreapta), smucirea este față-spate, pe direcția de mers. Este doar enervantă (cel puțin deocamdată).
La Renault, după o probă în mers, mi-a zis că am suporții motorului moi, că nu sunt o prioritate și că dacă vreau să-i schimb mă costă 900 lei
Caut alternative să o rezolv "aftermarket", dar la descrierea de mai sus, nu este cumva vorba de bieleta anticuplu? Sau sunt și suporții și bieleta? Sau se schimbă toate odată?
dorriinn
18 Feb 2016, 17:35
incearca sa vezi daca se misca motorul cu mana, pe orizontala si verticala. daca nu, schimba mai intai bieleta anticuplu. e ieftina si usor de schimbat (ptr un mecanic)
Am verificat și motorul se mișcă față-spate destul de ușor cu mâna. Mișcarea este din tamponul hidroelastic. Nu îl miști cu două degete, dar nici rigid nu este. Bieleta anticuplu este întreagă, sau cel puțin așa pare la o verificare vizuală și tras/împins cu levierul.
Am verificat istoricul mașinii (am toate facturile de când a fost cumpărată) și suporții nu au fost schimbați niciodată în 240.000 km (1.6 16V).
Bieleta anticuplu nu are cum sa fie intreaga la km aia, tine maxim 120.000 km, si nu se verifica cu levierul, se vede clar vizual ca e rupta. Daca chiar e buna acea bieleta, desi ma indoiesc, directia e stabila? Pot fi si bucsele de la cadru, alea preiau toata acceleratia si frana..
Nu este ruptă, este întreagă și direcția este perfect stabilă. Nu știu la ce bucșe te referi, poți să îmi dai un link?
LE: Am găsit, mersi.
Singurele simptome pe care le am sunt: smucește când iau piciorul sau apăs pe accelerație (inclusiv la frână de motor).
Alea sunt simptomeme clasice de bietela antirasturnare combinat eventual cu hidroelastic. Nu trebuie sa fie neaparat rupte, ci moi, in timp se blegesc, si oscileaza motorul+cutie prea mult la acc/frana de motor.
PS: Ca sa fie motorul ferm, te costa ~170 lei hidroelastic Hutchinson (de dci e mult mai bun) , si ~100 lei bieleta atirasturnare metalica cu bucse pline, nu fa greseala sa pui din aia imbracata in cauciuc, ca e bleaga de noua.
Cica aia metalica ar fi de Duster. D-aia am si eu acuma. E ok.
brandy_tdi
19 Feb 2016, 12:19
La al meu dci e mai ok sa o caut pe cea metalica? De cand am schimbat aceasta bieleta la cutie cu una de cauciuc hutchinson are mai mult balans in schimbator. Ce-i drept inca nu am apucat sa schimb tamponul hidroelastic.
QUOTE(argon @ 19 Feb 2016, 10:30)
Alea sunt simptomeme clasice de bietela antirasturnare combinat eventual cu hidroelastic. Nu trebuie sa fie neaparat rupte, ci moi, in timp se blegesc, si oscileaza motorul+cutie prea mult la acc/frana de motor.
PS: Ca sa fie motorul ferm, te costa ~170 lei hidroelastic Hutchinson (de dci e mult mai bun) , si ~100 lei bieleta atirasturnare metalica cu bucse pline, nu fa greseala sa pui din aia imbracata in cauciuc, ca e bleaga de noua.
Mersi. Din aia îmbrăcată în cauciuc am acum.
20 Feb 2016, 14:16:Am verificat acum din nou cu frâna de mână trasă și încercat de plecat de pe loc, cu ea pe rampă. Bieleta anticuplu este în perfectă stare. De vină este tamponul hidroelastic moale.
Acum am unul cu dungă galbenă, dar cred că mă orientez și eu spre un tampon de 1.5 dci. Însă, fiind mai tare, mi-e frică să nu transmită vibrații în caroserie...
TeodorB.
21 Feb 2016, 10:29
Salut!
Din senin masina mea (megane 2004, 1.6L) a inceput sa aiba un de fel de bataie atunci cand ridic piciorul de pe acceleratie si scade turatia sau cand schimb din treapta 2 in 3, acestea sunt simptomele ruperii vreunui tampon de la motor? precizez ca si schimbatorul a inceput sa se miste cand motorul intra/iese din sarcina iar la plecarea de pe loc normal parca ezita si da sa se inece.
Multumesc!
brandy_tdi
29 Feb 2016, 09:32
AM schimbat tamponul de la cutie cu unul metalic cu sigla renault cu bucsele pline. In continuare persista balansul in frana de motor si accelerare. Trebuie sa il verific si pe cel de la baterie.
Plus ca am gasit doua tampoane rupte la toba de esapament si se mai tine intr-un plastic asemanator unui soricel.
Exact simptomele tale le aveam eu. Am schimbat tamponul hidroelastic cu unul Hutchinson de diesel (eu am 1.6 16V).
Altă viață! Parca e altă mașină: mai legată, pot sa bag piciorul în ea fara să mă zdruncine, pot face frână de motor fără sa imi dea ghionturi.
Mai există un pic de tot de balans al motorului și sunt sigur ca e de la tamponul anti cuplu (am de cauciuc). O sa il schimb candva cu unul metalic, dar deja sunt prea chitibusar.
R19/16v
13 Mar 2016, 09:59
BTW, cineva scria p-aici, daca nu ma insel chiar mirobolantul nostru argonet, ca daca tamponul nu e tasat, e ok.
Eh, al meu nu era tasat, dar cauciucul se taiase si lichidul din tampon se scursese, prin urmare acesta nu-si mai indeplinea scopul.
norbdc
15 Mar 2016, 16:14
R19/16v devenise doar elastic deci...
Cat de greu e sa se schimbe toti suportii a motorului? E mult de munca? Merci de raspuns.
Nu am văzut decât cum se schimbă cel hidroelastic. Durează 10 minute.
Se dă scutul jos (dacă ai), se sprijină motorul de dedesubt, se desface tamponul vechi din 6 șuruburi verticale (3 pe caroserie, 3 pe suportul motorului) și 1 șurub mare orizontal, cel care prinde tamponul de suportul motor și se montează tamponul nou. Se strâng la cuplu 62 Nm cele 6 șuruburi și 105 Nm cel mare și gata.
PS: E puțin dificil/imposibil de strâns la cuplu șurubul mare fără să dai jos vasul de expansiune, dacă ai prins deja tamponul de caroserie. Nu ai loc să bagi cheia dinamometrică. Cred că soluția ar fi mai întâi să prinzi tamponul de suportul motorului și după aia să vii cu el pe sub conducta de la aerul condiționat și să-l prinzi de caroserie. Dacă te uiți la motor o să îți dai seama despre ce vorbesc. La mine a strâns cele 6 șuruburi la cuplu și pe cel mare la mână după... experiență.
Dacă nu vrei șurubul mare strâns la cuplu, nu cred că e obligatoriu de desfăcut și suportul de pe motor. Atenție acolo la cei 62 Nm, este aluminiu. Ai fi surprins să vezi ce puțin înseamnă 62 Nm cu o pârghie mare (de ex lungimea unei chei dinamometrice mari).
Tamponul anticuplu se schimbă și ăla foarte ușor (urmează în viitorul apropiat). Acolo e și mai simplu, sunt doar două șuruburi. Este sub motor, deci îți trebuie obligatoriu rampă sau elevator.
La cel de la cutia de viteze habar nu am cum se face.
TeodorB.
16 Mar 2016, 10:45
Revin cu vechea mea intrebare. Daca la debraiere sau mai nou cand pun frana cu motorul in viteza se aude o bataie in partea dreapta a motorului inseamna ca am un tampon uzat?
dmtrsc
17 Mar 2016, 18:34
Zgomot la decelerare,se auzea ca o bataie fier pe fier ,am avut la 23000km,si a fost de la fulia defazoare.Acum am o bataie pe care la serus au declarat-o ca fiind de la suportul hidroelastic,si nu se aude decit la relanti si numai din habitaclu.Au ridicat cu ranga de motor si nu s-a mai auzit.
Martzianu2
17 Mar 2016, 20:54
Va mai intreb si eu inca odata, caci nu mi-a fost dat niciun raspuns la intrebarea pe care am pus-o.
Am un 2.2 1.5 dci si vreau sa schimb tamponul hidroelastic cu unul de foarte buna calitate, daca se poate ca cel original ar fi super.
L-am schimbat anul trecut cu unul aftermarket ieftin (in jur de 130 lei) si cred ca 130 zile m-a si tinut.
Sa inteleg ca trebuie sa fie in mod obligatoriu cu dunga albastra. Stie cineva sa-mi spuna un brand? Multumesc
molduo
17 Mar 2016, 22:26
Febi Bilstein.
baban sergiu
18 Mar 2016, 10:32
este cineva care stie cu precizie ce culoare la ce motorizare si codurile pt ele
la mine este aproape 1mm distanta dar imi tremura la relantiu si ma dispera
trebuie sa il schimb si eu la scenic 1.9dci/130hp culoarea pe el este verde si pe tampon pe cauciuc ii stantat "bleu"
R19/16v
18 Mar 2016, 10:34
Vezi sa nu fie spart, cum spuneam eu mai sus.
norbdc
18 Mar 2016, 19:30
de pe ce diesel a-ti luat?
Am gasit de pe 1.5 82 cai cu marcaj albastru si de 1.9 cu marcaj verde.
Nu se transmit vibratiile mai tare respectiv sa forteze ceilalti suporti?
baban sergiu
20 Mar 2016, 20:08
tamponul este cel original de pe masina si se vede in poza ca are o dunga verde - dar pe el este stantat "bleu" - sper ca am vazut bine - iar in poza se vede "rose"
si cam aia ii distanta care se vede la el
cosmin_69
15 May 2016, 15:20
Am citit topicul de aici, fiindca trebuie sa inlocuiesc si eu tamponul hidroelastic dreapta de la motor.
Masina mea este insa benzinar 1,6 16V si eu vreau sa montez Hutchinson de diesel.
Pot inlocui tamponul hidroelastic cu unul Hutchinson de diesel ?
Este vreo problema la montaj sau in timpul mersului ?
Este mai bun, mai rezistent ?
Va rog, orice raspuns prompt si argumentat este bun, fiindca maine trebuie sa fac comanda impreuna cu alte piese.
dmtrsc
15 May 2016, 18:19
Am schimbat acum 2 zile tamponul si ambreiajul.Am pus tampon hutchinson
de logan diesel euro 3(nu se potriveste cel de euro4).Merge perfect masina.Este ca noua si nu mai imi clantane la denivelari.
cosmin_69
16 May 2016, 17:01
Renaultul meu este 1,6 16V benzina
Am facut deja comanda pentru tamponul hidroelastic de la motor.
Am urmat sfaturi primite, dar cei de la epiesa.ro au zis ca nu corespunde cu ce-mi trebuie mie eu insa am insistat sa-mi trimita asta care este de fapt pentru diesel
http://www.epiesa.ro/suport-motor-renault-.../piesa-1657423/Voi ce ziceti care stiti ca ati mai schimbat.
Se potriveste la fix pentru mototrul meu? Este vreo diferenta de prindere, distanta intre gauri, suruburi?
Eu pe ăsta l-am pus:
http://www.ipercomp.ro/Tampoane-motor/5862...n--pID7981.htmlNu îmi dau seama din poza ta cum sunt poziționate găurile.
A costat 250 lei, cu tot cu transport și cu manopera de montat la o cunoștință mecanic (care are și cheie dinamometrică).
mark``
31 May 2016, 10:06
De ce nu puneti SWAG pt masina voastra? Adica benzinara. E 250ron, hidroelastic ma refer. Nu de alta dar alea de diesel sunt mai dure si o sa va transmita toate vibratiile in caroserie si apoi ziceti ca nu e bun suportul. Normal ca nu va fi bun.
cj98czh
31 May 2016, 10:08
Tocmai ca ala de diesel este gandit sa opreasca vibratiile diesel-ulului (mult mai mari ca la benzinar) sa se transmita la coroserie ... este un pic mai scump dar "filtreaza" vibratiile mai ok.
mark``
31 May 2016, 10:09
Daca tu zici...
R19/16v
31 May 2016, 10:33
Nu e chiar asa...
Tamponul hidroelastic are un lichid in el, cu o anumita densitate, gandit astfel incat sa amoritzeze armonicile create de un diesel.
ssilviu
31 May 2016, 11:07
Exact. Si daca e prea dur, atunci se vor uza excesiv celelalte doua tampoane. Sau poate se va transmite chiar mai multa vibratie in caroserie.
cj98czh
31 May 2016, 11:21
Stiu cateva Megane si Clio la care s-a pus tamponul de diesel si de atunci este mult mai liniste so motorul a pierdut mult din vibratii sau zgaltaiturile de la pornire si oprire .. acuma fiecare cum crede.
budspencer07
31 May 2016, 11:35
Elimina zgaltaiturile la accelerare si decelerare iar la franare elimina acea senzatie de frana ineficienta prin balansul motorului pe directia acestuia .
QUOTE(cj98czh @ 31 May 2016, 10:08)
Tocmai ca ala de diesel este gandit sa opreasca vibratiile diesel-ulului (mult mai mari ca la benzinar) sa se transmita la coroserie ... este un pic mai scump dar "filtreaza" vibratiile mai ok.
Eu am schimbat și tamponul hicroelastic și pe cel antibalans, le-am pus pe ambele de diesel (eu având 1.6 16V). Exact de lucrul ăsta mi-a fost și mie frică dar, după instalare, m-am liniștit. Nu are nici pe dracu'.
Eu pusesem toate 3 de diesel, si nu vibra nimic. Și nici motorul nu mai oscila , schimbătorul nu mai mișcă, samd.
Salut, tamponul din link este bun pentru masina mea, ca ma zapacesc astia pe net cu nspe mii de variante.
Motorul este varianta de 74KW, masina fabricata in noiembrie 2005.
http://www.ipercomp.ro/Tampoane-motor/5862...n--pID7981.htmlMultumesc
LE Am dat comanda.
xymzar
12 Jun 2016, 11:50
Bun, de tampon se vorbeste "la greu", am aflat tot ce trebuie.
Dar surubul, asta de unde il cumparam daca se doreste schimbarea lui?
Multumesc
R19/16v
12 Jun 2016, 11:51
Reno
acatrinei.marius2000
8 Jul 2016, 11:31
Salut..am un Megan 2 dci 2007 63kw si.am pus un tampon hidroelastic Febi..face exact 2 lei, a tinut 3000km,aceleasi vibratii...tamponul acesta.hatchinson despre care toata lumea vorbeste, exista si pentru euro 4..ce imi recomandati?
mark``
14 Sep 2016, 16:13
Trebuie sa schimb tamponul de sub masina, antibalans, de la motor. Am schimbat azi uleiul la masina si am tras sub masina de motor inainte si inapoi si venea extrem de usor. Puteam sa-l mut inainte si inapoi cu 1 deget. Am luat un tampon identic cu cel de pe masina si vroiam sa va intreb doar atat:
tubulara de cat imi trebuie sa desfac acele 2-3 suruburi de la tampon/bieleta?
Vreau sa merg pregatit sub masina cu ce trebuie. Am vazut ca suruburile de la scut sunt de 10. De la tampon?
mark``
14 Sep 2016, 22:11
Nu trebuie si de 19? Am vazut fugitiv pe youtube cum ca ar fi de 18 in spate si 19 in fata la bielete. Ft posibil sa fi inteles gresit, dar mno, intreb.
Mersi!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.