Daewoo Matiz 0.8 Big Turbo, Because stock is for pussies.
![]() ![]() |
Daewoo Matiz 0.8 Big Turbo, Because stock is for pussies.
Rs1 |
![]()
Post
#1141
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 26 August 16 ![]() |
|
||
--------------------
Chevrolet
Spark
2007
- ct 40
|
|||
AmunDei |
![]()
Post
#1142
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Tot ce pot sa-ti spun e ca sunt compatibile, motorul mergand la fel de "fluent" ca de fabrica ca sa zic asa.
Dar, fiindca softul meu e cu totul altul, nu as putea sa-ti spun daca merg corect pe un alt matiz cu ECU stock. S-ar putea sa necesite ajustari fiindca sunt listate la gap 0.8 fata de 1.1 cat are un NGK de Matiz. This post has been edited by AmunDei: 30 Mar 2017, 15:13 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Rs1 |
![]()
Post
#1143
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 26 August 16 ![]() |
Am inteles. Cand il aveai aspirat aveai tot bujii cu iridium ?
|
--------------------
Chevrolet
Spark
2007
- ct 40
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1144
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Nu. Astea s-au montat acum, o data cu acest ultim setup. Inainte (adica inclusiv la primul setup turbo) am mers cu clasicele NGK-uri BPR nu mai stiu cat, recomandate de producator pt aceasta masina.
Later edit: Mergand doua persoane in masina, am putut sta cu ochii lipiti de ecranul de monitorizare parametri si am mai descoperit o functie misto din soft. Pe langa faptul ca ECU nu permite full-boost decat cu TPS la 100%, de asemenea micsoreaza automat presiunea maxima pe masura ce temperaturile din admisie cresc, asadar inca un failsafe pt a tine in viata motorul. E fain implementat si dovedeste cat de in detaliu au fost facute reglajele, dar in conditiile actuale de racire precara asta inseamna ca ating rar 1 bar in admisie. Good news ar fi ca am dat comanda de intercooler la cei din Brasov. Costa 120 euro dupa cotele date de mine. Pe ebay ar fi costat 120 lire + 2 reductii + modificat teava de admisie de dupa el. A, si turbina deja pufaie ulei, dupa cum era de asteptat. Momentan suficient de rar si putin incat sa nu am consum pe joja, asa ca pot trai cu asta. This post has been edited by AmunDei: 31 Mar 2017, 17:58 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1145
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Mâine Câmpia Turzii?
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1146
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Nu mai ajung. In mai, la urmatoarea, ce va fi mai aproape. Pana atunci poate pun si noul IC.
A, si fun fact, cu 0.87 bar maxim (deci undeva intre 100 si 105 cai), 1 pasager + diverse bagaje prin masina, plecare non ideala, antilag si launch control oprite, am cronometrat un ochiometric 0-100 in 9 secunde. Asadar in conditii ideale de temperatura, aderenta si kg in masina, precum si full boost, probabil ca scoate undeva in zona 7.5 sec sau chiar mai jos. |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
psychoo |
![]()
Post
#1147
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Intreb si eu aici, sper ca nu deranjez prea tare.
Vad ca esti priceput in turbo stuff, eu sunt novice, rog o parere. Cum ziceam, a puscat un furtun de dupa intercooler, la intrarea in galeria de admisie/corp clapeta. Am comandat un furtun de silicon care rezista la 10 bar conform datelor de pe site ca sa inlocuiesc piesa originala. Dar totusi ma streseaza ceva: de ce a puscat asta din fabrica? Din ce am citit, presiunea pe acolo ar fi trebuit sa nu depaseasca 3 bari cu tot cu overboost (nu sunt sigur ce inseamna overboost), iar furtunul de fabrica ar fi trebuit sa reziste la aceasta presiune. Se poate sa existe o problema care sa duca la cresterea acestei presiuni peste valorile suportate? In ideea ca eu pun acum un furtun mai rezistent, dar nu as vrea sa puste in alta parte pe urma si as vrea sa corectez o problema, daca aceasta exista. De era defect de fabricatie presupun ca ar fi cedat mai repede de 3 ani. Apoi, poate stilul meu de condus a dus la cresterea presiunii peste limitele admise, as dori sa corectez ce am facut gresit (de am facut io ceva). Merci anticipat pentru raspuns |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1148
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Si mie mi s-a spart furtunul de la intercooler la Focusul TDCi. Imbatraneste materialul, nu ai ce sa ii faci.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1149
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Cum zice conu Mucix, materialul ii de vina, si cum la noi cum sunt niste diferente extreme de temperatura intre vara si iarna, nu ajuta nici asta. Poa' sa cedeze la orice masina, oricand, indiferent ca-i logan, ford, audi sau mai stiu eu ce ozn.
Strict din cauza presiunilor (pe un furtun bun si la niste valori mult mai mari decat ce avem noi pe masinile de strada) mai repede cedeaza imbinarile decat furtunul in sine. Overboost e cand, intr-un anume regim de mers, masina merge cu valori de boost mai mari decat a fost reglata de fabricant sa functioneze, asadar este o valore diferita pt orice masina in parte. Exemplu concret: imbatraneste/se slabeste arcul de la wastegate sau modifici tu softul si presiunea sa zicem. Mai presupunem ca senzorul MAP citeste un maxim de 2.5 bari nominal (adica 1 bar atmosferic + 1.5 bar boost). Daca tu, in timpul unei accelerari, ajungi sa depasesti valoarea asta de boost de 1.5, iti aprinde check engine si ECU intra in protectie provizoriu pt ca nu a fost setat pt valorile alea. Pe un diesel mic de maxim 2 L cu o singura turbina, in general setarile de fabrica nu prea depasesc 1.5 bar boost. Valori mai mari sunt pe alde V6, V10 TDI etc unde ca sa scoata puterile alea nu-i ajunge doar capacitatea cilindrica ci si robinetul la turbo e setat mai sus. This post has been edited by AmunDei: 3 Apr 2017, 09:59 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1150
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Cred ca se refera la faptul ca marketing-ul ford iti spun ca ai cuplu X Nm si Y Nm in overboost (unde Y > X). Ceva de genul daca o calci poate ajunge la X, dar daca o calci peste un anume prag o sa permita un boost mai mare.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
psychoo |
![]()
Post
#1151
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Nu stiu exact la ce ma refer
![]() Era o cifra scoasa de pe forumuri straine unde intrebase cineva de presiuni, iar altcineva a raspuns de presiunea maxima care se atinge in overboost. Am luat-o exact asa si am pus-o aici in necunostinta de cauza. Am atasat si o poza cu spartura. La cum arata, spartura a venit din interior, fara urme de zgarieturi sau impunsaturi. Concluzia mea a fost ca presiunea a fost enorma de a putut sa il crape in asa hal. Drept e ca se auzea un fasait la accelerare cu o saptamana inainte sa intre in limp mode si sa dea eroare, dar credeam ca o fi de la filtrul de particule si circulatie majoritar urbana in luna respectiva impreuna cu o regenerare esuata pt ca ma grabeam. This post has been edited by psychoo: 3 Apr 2017, 10:30 Attached thumbnail(s) IMG_20170211_WA0006.jpeg ( Size: 1.36mb ) Number of downloads: 1396 Reparatie1.JPG ( Size: 72.87k ) Number of downloads: 1380 reparatie2.JPG ( Size: 56k ) Number of downloads: 1375 |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1152
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=DRnDfKdFBc8
1 pasager, antilag off, launch control off, boost 0.9 (adica 105 hp). Ochiometric, luand in calcul si eroarea de vitezometru, 0-100 undeva in jurul a 9 sec sau oleaca mai mult. De ce boost 0.9? Din motivele explicate sus...ECU micsoreaza robinetul la turbina cand admisia se incalzeste si automat asta inseamna putere scazuta. In conditii ideale, adica doar eu ca sofer, masina golita de toate cele, full boost + pornite toate sistemele, ar trebui sa scoata undeva la 7.5 sec. Oricum, pana nu pun IC nou nu o mai chinui degeaba. Daca sunteti atenti la audio, se sesizeaza chiar pe filmare sunetul de surge in accelerare. This post has been edited by AmunDei: 3 Apr 2017, 11:30 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1153
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
So, pentru curiosi, pot explica si cum functioneaza antilagul pe masina (sunt mai multe posibilitati, zic doar ce e la mine ca am avut timp sa ma documentez)
- Intai de toate, se activeaza in ECU prin actionarea unui switch mecanic de tip on-off: Cand switchul este pornit, exista doua moduri de functionare: - Cooldown mode: aici se regleaza clapeta manual la o valoare intre 20-30%. Efectiv e o parghie care actioneaza direct asupra pedalei de acceleratie. In acest mod, in conjunctura cu o valva IAC de capacitate mare (nu mai e cea stock), ECU taie injectia alternativ la cate un cilindru si in acest fel poate mentine un ralanti ciclic in zona 1500-2500 rpm care ajuta la racirea evacuarii. In acest cooldown mode pe galeria de admisie se poate observa aproape 1 bar nominal (asadar 0 boost). - Modul operational: antilagul efectiv intra in schema dupa ce, in accelerare, sunt indeplinite 2 conditii, si anume TPS peste o anumita valoare si apoi soferul ridica piciorul de pe acceleratie si ramane in frana de motor. In acel moment ECU continua sa pompeze benzina prin injectoare si intarzie scanteia pana cand supapa de evacuare ajunge sa fie deschisa, astfel incat o anume cantitate de benzina nu mai apuca sa arda si ajunge in galeria de evacuare, unde explodeaza si mentine turbina in boost. Exista un timeout de vreo cateva secunde dupa care antilagul se opreste si modul de operare se intoarce in cooldown cu ralanti ciclic. Daca aduc in calcul si functia launch control asta inseamna ca la o plecare de pe loc masina face deja 0.1-0.2 bari boost versus vacuum daca nu ar fi activate. Mai pun o data filmuletul pentru exemplificare. https://www.youtube.com/watch?v=EL8mKVvUl70 This post has been edited by AmunDei: 5 Apr 2017, 14:35 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1154
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
ALS-ul asta nu strica turbina, n-o supraincalzeste, nu arde uleiul din ea inutil, nu creste EGT-ul? Intreb, nu ma pricep.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1155
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
EGT-urile cresc f mult, asadar stresul foarte mare este intr-adevar pe valvele de evacuare/galerie/turbo.
Practic eu o sa-l folosesc doar la drag race, in rest l-am activat doar de cateva ori sa ma lamuresc cum merge. Adica explozia efectiva va avea loc pt cateva fractiuni de secunda intre schimburile de trepte + cateva secunde dupa ce termin cursa pana intra in cooldown. Nefiind nici un setup foarte agresiv, cum ziceam, 0 boost la ralanti in cooldown, riscurile sunt minime. Practic eu voi pune kit de reparatie la turbo (si cu ocazia asta vedem exact ce s-a stricat la ea), dar asta a fost cauzat de la surge si nu de la ALS ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1156
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Am primit vorba (ma rog, am dat mailuri si telefoane pana mi-a raspuns cineva). Maine e gata intercoolerul, deci cu tot cu curierat probabil ajunge saptamana viitoare.
Nici nu a durat 500 de ani. |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1157
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Densitatea aripioarelor pe interior e cam dubla fata de Z-line de la Mishimoto, si e marginal mai mica decat cea de exterior, deci ar trebui sa faca treaba bine (in poza se vede diferenta mai mare pt ca poza cu interiorul a facut telefonul macro).
Vom vedea cum se comporta pe masina. 18110048_1320945477989841_971322927_o.jpg ( Size: 405.27k ) Number of downloads: 1119 18120230_1320945484656507_482759560_o.jpg ( Size: 358.52k ) Number of downloads: 1089 18120133_1320945507989838_48958984_o.jpg ( Size: 179.2k ) Number of downloads: 168 mishimoto.jpg ( Size: 35.52k ) Number of downloads: 164 L.E: Si o poza in perspectiva intercooler.jpg ( Size: 71.82k ) Number of downloads: 116 L.E. 2 La o inspectie mai atenta, am observat ca tunelele dintre aripioarele din interior nu sunt drepte, ci par a urma un model zig zag. Taica google a relevat urmatoarele informatii (si acu parca incep sa-mi amintesc de chestii studiate prin facultate): intercoolerfins.jpg ( Size: 46.32k ) Number of downloads: 94 Modelul pare a fi de tip herringbone: Corrugations (Fins) Corrugations are also made with heat transfer enhancement devices. Plain corrugation is the basic form and is used normally for low pressure drop streams. - model de baza, eficienta cea mai mica, bun pt aplicatii in care curgerea fluidului se face la presiune mica. Perforated corrugation shows a slight increase in performance over plain corrugation, but this is reduced by the loss of area due to perforation. The main use is to permit migration of fluid across fin channels, usually in boiling duties. - bun pt lichide la temperaturi mari, probabil ideal pentru radiator motor Serrated corrugation is made by cutting the fins every 3.2 mm and displacing the second fin to a point half way between the preceding fins. This gives a dramatic increase in heat transfer. - cel mai eficient in termeni de transfer de caldura, dar fiindca aerul se loveste de capetele aripioarelor nu doar o data, la intrare, ci si de multiple ori in timp ce circula pe traseu, in timp acele capete se vor indoi si se obstructiona curgerea aerului prin ele. Asadar nu bun, iar boost-ul doar ar amplifica situatia. Herringbone corrugation is made by displacing the fins sideways every 9.5 mm to give a zig-zag path. Performance is intermediate between the plain and serrated forms. The friction factor continues to fall at high Reynolds numbers, unlike the serrated, showing advantages at higher velocities and pressures. - Bingo! The designer can, therefore, vary fin heights, fin pitch and fin thickness together with four standard fin types giving great versatility of design. Vedeti ce am bolduit: Acest model, pe langa densitatea marisoara a aripioarelor, pare a fi cel mai eficient pentru viteze de curgere mari si presiuni mari, mai pe romgleza pt BOOST. In aceste conditii, sunt foarte curios de diferentele de temperatura fata de cel actual de pe masina. This post has been edited by AmunDei: 24 Apr 2017, 21:58 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1158
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Zilele astea prin garaj, se fac upgrade-urile anuntate.
- Big intercooler - Kit reparatie OEM pt turbina - al doilea electroventilator - mansoanele pt fisele de bujii This post has been edited by AmunDei: 12 Jun 2017, 11:15 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 83.91k ) Number of downloads: 186 2.jpg ( Size: 138.38k ) Number of downloads: 207 3.jpg ( Size: 405.29k ) Number of downloads: 207 4.jpg ( Size: 221.15k ) Number of downloads: 185 5.jpg ( Size: 121.17k ) Number of downloads: 177 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1159
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
work in progress
Attached thumbnail(s) 19213008_1523554064362133_1031880778_o.jpg ( Size: 124.91k ) Number of downloads: 184 19197536_1523553921028814_1751589501_o.jpg ( Size: 119.24k ) Number of downloads: 196 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1160
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Melcul a fost reconditionat, jocul in ax este in limite normale pt un CHRA de tip journal bearing. Kitul de reparatie pus acum este OEM spre deosebire de cel China montat de noi acu' cativa ani. Sa speram ca o sa tina ok.
17 Jun 2017, 13:25: Turbina inapoi la locul ei, fixata pe pozitie jocul s-a diminuat, semn ca bucsaraia era varza. + Proba de spatiu la ventilatoare si intercooler. Mai trebuie facuti suporti pt ele si apoi se poate asambla totul inapoi. This post has been edited by AmunDei: 17 Jun 2017, 13:25 Attached thumbnail(s) 19143339_1375137629237292_7313935556954670759_o.jpg ( Size: 95.38k ) Number of downloads: 176 FB_IMG_1497698263348.jpg ( Size: 35.71k ) Number of downloads: 133 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
stolniceanulucian |
![]()
Post
#1161
|
Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 31 March 11 ![]() |
hai cu ea pe strazi sa o vedem in actiune
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 GPL Landi Renzo
2008 Preferance
- BT-03-YPY berlina 1.4 mpi GPL Landi Renzo
caravan 1.4 twinport GPL Tomaseto QBox orlando 1.8 twinport |
|
AmunDei |
![]()
Post
#1162
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Primul test serios va fi pe 24-25 iunie, localitatea Ianca, jud Braila, drag race event
![]() Edit: si o privire mai de ansamblu This post has been edited by AmunDei: 18 Jun 2017, 19:46 Attached thumbnail(s) fitment.jpg ( Size: 113.82k ) Number of downloads: 137 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1163
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1164
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Perfect sleeper
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1165
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Scurt update:
Al doilea ventilator pt radiator e mana cereasca, in sfarsit este tinuta sub control temperatura la lichidul de racire. Intercoolerul lucreaza extrem de eficient. Exemplu: - Ambient 28 grade afara raportat de accuweather. - Cruise off-boost: 50-52 grade in admisie - Accelerez si turbina incepe sa incarce, iar in admisie scade foarte repede pana spre 40 grade. Dezavantaj: fiind suprafata mai mare si fiind foarte aproape de compartimentul motor, nu se ventileaza cum trebuie iar temperaturile off-boost sunt mai mari decat la intercoolerul precedent. Solutie: - Ventilare capota - Pentru un spor si mai mare de eficienta, serpentina cu CO2 pe fata intercoolerului. Am incercat o participare la drag race la Ianca. Spun incercat pt ca la 25 km inainte de destinatie, intr-o rampa unde era zona de constructie si o singura banda pe sens, motorul mi s-a oprit in mers si a refuzat sa mai porneasca. Am trecut cu mult noroc de varful rampei din inertie si am tras masina pe dreapta, am ajuns tractat pana la aerodrom, in acest rastimp s-au incins franele fata incat capacele de plastic de la jantele din fata si cele de la piulitele de prezoane efectiv s-au topit pe drum. Dupa multe runde de diagnosticari, am identificat duminica pe la pranz ca posibil defect senzorul de pozitie axa cu came, pentru ca in rest toate sistemele sunt functionale pe masina. Urmeaza sa incercam unul nou pentru a confirma daca rezolva problema. De intors am ajuns inapoi pe platforma, mare noroc ca intre timp venise cineva cu doua masini pe platforma si am putut face un schimb de locuri cu a mea. Colac peste pupaza, literalmente la juma de ora dupa ce mi s-a oprit motorul la masina am reusit sa scap telefonul pe jos. Cum legile lui conu’ Murphy functioneaza perfect, m-a prins in unul din putine momente in care era scos din husa asadar sticla s-a facut tandari iar touchpad-ul nu mai functioneaza. Per total un weekend “fun”, infernal de cald si numai cu probleme si cu daune la portofel. Sper sa rezolv masina si sa o pornesc si daca imi ajunge bugetul, peste inca o luna urmeaza urmatoarea etapa la drag race, sa speram fara alte probleme tehnice si/sau ghinioane. This post has been edited by AmunDei: 26 Jun 2017, 11:27 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1166
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Echilibrul universului functioneaza, deci asteapta-te la lucruri bune: viitorul telefon o sa fie mai mare iar noul senzor de ax cu came o sa fie ambalat frumos
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1167
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Da, si banii cine-i plateste? Inca nu am gasit copacul magic... Dupa vorbele unui coleg de la munca "Tu ai mare noroc ca esti zgarcit!"
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1168
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Eram usor sarcastic. Ai ghinion, clar!
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1169
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
Rabla e din nou functionala:
Verdict: - senzor ax came (aproape) mort; inlocuit - pompa de benzina moarta; inlocuita cu un Magneti Marelli Cu astea stiute, un lucru e clar: nici pompa montata acum e posibil sa nu tina prea mult, fiind doar inlocuitor pt cea OEM, asadar ca o prioritate de upgrade ar fi pompa cu debit marit + un regulator de presiune dedicat ajustabil. De asemenea, s-a identificat un consumator ce imi halea bateria, este ceva pe circuitul de alarma/inchidere centralizata. De investigat. Attached thumbnail(s) mm.jpg ( Size: 55.16k ) Number of downloads: 152 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#1170
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
La inceputul saptamanii, recte luni, am scos masina din garaj dupa inlocuirea pieselor afectate. Am simtit eu ca nu e in apele ei, dar ploua torential de abia vedeam la cativa metri in fata si nu aveam loc de manevra sa fac prea multe teste de drum si sa vad ce si cum.
Astazi am facut o noua runda de investigatii fiind cald si frumos afara (si in principiu uscat). Am luat la mana toate mufele si verificat intai toti conectorii sa vad ca nu e nimic ce uitaram sa punem inapoi. Totul la locul lui. Simptome cu pompa noua: - pornire inecata, primele 15-20 secunde dupa start ralantiul este scazut mult si se stabilizeaza greu. - amestec mult prea bogat in mers (in afara de cruise constant off-boost unde lambda raporteaza valori normale intre 1 si 1.1, in rest la mersul off-boost vad 0.75- 0.9 pe accelerari usoare. mult prea multa benzina) - cut-off injectie in boost, in special dupa ce trec de 0.5 bar. masina se plafoneaza undeva la 5000-5500 rpm si lambda afiseaza 0.0 in loc de 0.75-0.8 cum merge in mod normal. Iarasi prea multa benzina, masina trage greu, vems-ul pare sa intre in limp mode si taie alimentarea pentru protectie. Logica ar fi cum ca pompa noua, nefiind OEM, reuseste cumva sa dea mult mai multa benzina decat ii este necesara masinii (spicuiesc din datele OEM, debitul maxim ar fi pe la 130 LPH la o presiune maxima de 3.8 bar. habar nu am cat baga asta noua, in teorie la fel, in practica se pare ca nu). Solutie: pus diagnoza pe ea sa vedem daca cumva vems-ul raporteaza erori, desi check engine nu mi se aprinde deloc. Daca tot nu apare nimic, trebuie facut cumva sa adaptam un regulator de presiune ajustabil. Munca dracului. ETA unknown, vorba corporatrista. Problema nr.2: am iarasi fum pe evacuare de la turbo. Pierderi pe admisie nu mai exista dupa montarea kit-ului de reparatie. Masina a mers destul de mult la ralanti in astea doua zile, se pare ca totusi nu mai scoate cum trebuie uleiul la turatii mici, pisca un pic pe evacuare si cand intru in boost si incepe sa se incinga incepe sa-l arda. De ce dracu' nu a facut asta niciodata inainte de reparatie (cand intr-adevar arunca peste tot) nu am nici cea mai vaga idee. Solutie: refacut traseul furtunului de retur cu o cadere mai buna spre baia de ulei si un stut de intrare in baie mai permisiv. In rest ce sa zic, off-boost masina merge ok, dar nu asta e scopul. Mi-a trebuit mie matiz turbo. As fi fost impacat cu orice, sa rup vreo planetara, sa explodez diferentialul sau dintii din cutie, sa impachetez vreo biela sau sa prajesc vreun piston. Dar nu. Trebuie sa se strice numai balarii cu simptome foarte dubioase si care nu ar fi avut motiv sa se strice. Meh ![]() This post has been edited by AmunDei: 9 Jul 2017, 22:25 |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 18:54 |