Frina de motor-dezastru!, ...incredibil
![]() ![]() ![]() |
Frina de motor-dezastru!, ...incredibil
made |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 13 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
ex Renault
Megane 2 Sedan
2005 Expression
|
|||
Ovis |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
@made, respectele mele pentru actinea cu Renoul!
![]() Sper ca pe zi ce trece sa fim tot mai multi cei care ne cerem drepturile si nu ne lasam aburiti cu tot felul de aberatii din cauza lenei, indiferentei sau chiar arogantei unora. |
--------------------
Renault
Megane II.2 Estate Expression
2006 - 1600cc 110 CP, 15500km
|
|
ciprian burlacu |
![]()
Post
#123
|
Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 21 February 05 From: Constanta ![]() |
Am urmărit cu interes acest topic încă de la deschiderea lui.
Nu cred că dacă ar fi fost alt producător la mijloc (VW, Ford, Toyota, GM, etc), s-ar fi procedat altfel. Cât timp nu există probe fizice clare cum că acel reper nu a fost strâns conform instrucțiunilor și atât timp cât există dovezi de utilizare necorespunzătoare, cu intenție și nu accidentală a mașinii, nici un producător nu va suporta costurile reparației. Mergi la limită cu mașina, foarte bine, dar mergi pe răspunderea ta. Ai un semn de întrebare referitor la calitatea unei intervenții efectuate la reprezentanță? Rezolvă situația acolo, pe loc. Sper totuși să obții o reducere procentuală a costurilor reparației, eventual gratuitatea manoperei, dat fiind faptul că, în mod normal, nu ar fi trebuit să se întâmple așa ceva. |
-------------------- Scenic RX4 Privilege 2.0 16v
|
|
ro_megane |
![]()
Post
#124
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
@ovis - ... defazarea nu a schimbat axa de rotatie a fuliei, oricum "scaparea" fuliei din "stransoarea" surubului, a fost de 7 dinti , nu a facut sa indeparteze fulia de capac si nu invers pt. a exista frictiune intre cele 2 piese.
Regards, 5 Sep 2007, 13:52: QUOTE(ciprian burlacu @ 5 Sep 2007, 13:22) 1. Nu cred că dacă ar fi fost alt producător ... s-ar fi procedat altfel. 2. Cât timp nu există probe fizice clare cum că acel reper nu a fost strâns conform instrucțiunilor... atât timp cât există dovezi de utilizare necorespunzătoare, cu intenție și nu accidentală a mașinii, nici un producător nu va suporta costurile reparației. 3. Sper totuși să obții o reducere procentuală a costurilor reparației, eventual gratuitatea manoperei, dat fiind faptul că, în mod normal, nu ar fi trebuit să se întâmple așa ceva. @ciprian burlacu - am "spart" mesajul tau, nu ofensator si doar pentru a puncta altfel... 1. Personal, nu ma intereseaza ce se petrece in ograda altui producator atata timp cat masina mea este Renault. (Daca unul sta in cap poate nu vreau ca si al meu sa stea in cap) 2. Cum se probeaza "utilizarea necorespunzatoare" - laitmotivul Renault? prin citarea unor eventuale cuvinte... 3. in partea finala admiti ca nu trebuia sa se intample asa ceva, deci admiti ca nu a fost utilizare necorespunzatoare... Iar parte cu banii, never ever nu se va intampla asa ceva decat daca se face eventual ca @made... Eu recunosc, sincer, din comoditate parca nu as face asa ceva... desi sunt un client nemultumit atat de calitatea Renault Megane Sedan 1,6l 16v cat si de serviciile post vanzare... poate cele post garantie vor fi mai nasoale sa uit de primele... ![]() Regards, This post has been edited by ro_megane: 5 Sep 2007, 12:52 |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
bgabriel |
![]()
Post
#125
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 24 July 06 ![]() |
Ma bag si eu in discutie. Eu nu inghit faza cu utilizare necorespunzatoare. Sa o demonstreze ei daca vor. Sa fim seriosi. Eu unul sunt sigur 100% ca si altii au facut aceeasi greseala si nu odata si absolut nimic nu s-a intamplat la motor.
Fa o plangere la OPC impotriva serviceului care ti-a schimbat distributia. Ideea e sa nu te lasi. Cred ca orice mecanic mai iscusit iti va spune ceea ce a spus si Liviu intr-un post anterior, cureaua nu trebuia sa cedeze. Daca trecea de limitare trebuie sa iti taie alimentarea. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Privilege 1.6 16V
apr 2007
|
|
semit |
![]()
Post
#126
|
![]() Private Spice Group: Moderatori Posts: 5.972 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Cunosti LEGEA sau nu?
|
--------------------
Reno
Megane GT line 1.5dCi
'13 nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#127
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
ro_megane |
![]()
Post
#128
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
Legea in vigoare protejeaza mult mai mult producatorul decat beneficiarul... Asta e...
Probabil se refera la turatia de 6500... Regards, |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
cc_dorin |
![]()
Post
#129
|
Colectionar de minusuri Group: Members Posts: 77 Joined: 17 December 06 ![]() |
Pana la urma cat costa? Ce trebuie sa schimbi?
|
--------------------
Renault
megane 2
2003 hatch 15 dci
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#130
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Vad ca trebuie sa repet: motorul ala are distributie pe curea si nu pe lant din motive de pret si NVH (noise, vibration and harshness), NU ca sa creeze un punct slab in sistemul de distributie care sa cedeze cand supraturam motorul . Asa ca degeaba urlati ca "trebuia" sa se rupa cureaua.
Daca ceda cureaua, ce se intampla? Supapele ramaneau pe pozitii (ele nu pot invarti arborii cu came doar actionate de arcuri)m pistonul urca, lovea supapele, acelea roteau arborele cu came pana deschodea supapele si la alt cilindru si se repeta fenomenul. Rezultatul? 16 supape strambe, si ceva (minim 2) culbutori loviti. La un Megane cu K4M cu rulmentul pompei de apa blocat s-a rupt cureauad e distributie si s-au comis exact pagubele de mai sus. Cu ce difera pagubele fata de ce a comis verzuiul cu mana lui? Automobilul facut pentru a fi condus pe drumurile publice e facut sa fie operat de soferi cu o anume pregatire practica si teoretica, nu de maimute. Ca atare, nu e echipat cu protectii la orice eroare imaginabila a manipulantului. In manualul de folosire (pe care ma indoiesc sincer ca verzuiul l-a citit din scoarta in scoarta inainte de accident) nu scrie ca de la 100 km/h opreste in 40 de m, dar totusi mentii distanta fata de masina din fata cand mergi la viteze mari? De ce? Pentru ca ai invatat la scoala de soferi ca distanta de orpire creste odata cu cresterea vitezei. This post has been edited by einstein1984: 6 Sep 2007, 08:05 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Ca te indoiesti sincer,te cred(ai probabil o gramada de motive in minte,nu?
![]() |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#132
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Parerea mea: Pe undeva pe la 5500 rpm in a treia s-a scos din viteza, s-a incercat intrarea in a 4-a...a intalnit niscaiva probleme, intre timp motorul a ajuns la relanti si pe urma cand in final a intrat in a doua, s-a luat piciorul brusc de pe ambreiaj si motorul a fost supus unui soc imens. Pentru ca atunci cand nu te astepti sa faci frana de motor, ridici brusc de pe ambreiaj ca sa ai tractiune cat mai repede. Daca stiai ca punei frana de motor ridicai mai atent. Am incercat si eu azi. Si de la 100 la ora cand o dau pe liber nu scade chiar asa de repede viteza. In nici un caz cu 10 km/h in doar nici o secunda.
De la 800 rpm la 8000 rpm aproape instant e ceva. Si nu mai veniti cu aberatii din astea gen limitare. Pentru ca motorul a fost pus in miscarea de inertia masinii si nu de injectia de combustibil. Asa ca turatia nu se putea limita deloc. Decat de sofer. Care trebuie sa schimbe corect vitezele. Si nici cu faptul ca o turatie de putin peste 6500 de rpm e ceva normal. einstein 1984 a explicat foarte bine situatia asta. Din experienta (gen liviurosioara) cand cineva face o greseala, incearca sa-si limiteze la minim aportul la boacana. De aceea spun ca turatia aia in a 3-a poate sa fie foarte bine 5500 rpm, iar piciorul de pe ambreiaj putea fi luat extrem de brusc. Sa nu mai zic de ambrambureala cu am vrut sa bag a 2-a, am vrut a 4-a. O tot dai la intors.. verzuiule, greseala ta a fost ca le-ai zis ce ai facut. Trebuia sa te duci si sa le prezinti masina si sa le spui ca dintr-o data s-a intamplat asta. Intr-o depasire. Si atat. Asa ca daca tu prin declaratia ta "spui" ca ai utilizat necorespunzator masina, eu zic ca nu mai ai vreo sansa sa recuperezi vreun ban. This post has been edited by ssilviu: 5 Sep 2007, 23:13 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Liviu |
![]()
Post
#133
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
@einstein1984 .. nu a zis nimeni ca trebuia sa se rupa cureaua .. ce faci ? citesti printre randuri ?
Eu personal am afirmat ca NU TREBUIA SA SE INTAMPLE NIMIC .. nici curea rupta, nici fulie defazata ... dar totusi s-a intamplat. @ssilviu, tu nu mai fa scenarii te rog. Vad ca esti bun la asta peste tot pe unde prestezi .. in general faci scenarii in care vinovat e userul care prezinta problema ... incearca sa vii cu ARGUMENTE TEHNICE .. nu cu povesti .. ok ? Cu speculatii despre cine e vinovat si aratand cu degetul nu se rezolva problema si nici nu se ajunge la aflarea cauzei .. doar se pierde timp. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#134
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Ce argumente tehnice? Fulia aia s-a defazat. Si eu spun ca s-a defazat datorita socului primit. Tu poti sa spui ca s-a defazat datorita proastei strangeri. Asta nu vom afla niciodata.
Fulia aia nu face corp comun cu axul vibrochenului. Nu sunt turnate din acelasi material. Chiar si daca erau turnate tot exista un punct la care pur si simplu se rupeau daca aplicai forta necesara. La fel cum daca aplici forta necesara desfaci fulia de pe ax. Iar daca forta aia a fost atinsa in timpul retrogradarii ... rezultatele sunt cele care se vad. Eu consider ca intr-o exploatare normala motorul nu ar fi avut nimic. Si ajungea lejer pana la o noua schimbare de distributie fara nici o problema. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
andu911 |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Hai s-o luam mai simplu.
Laguna mea are peste 100.000km. Sa zicem ca ii vine vremea sa schimb cureaua. Ma duc la Renault sau la un service autorizat care imi aduce curea de distributie si mi-o monteaza pe masina. Dupa ce se termina operatiunea, ma pune sa semnez o hartie pe care scrie ca am garantie 60.000km la curea. La Augsburg chiar iti specifica: "Nu va dam garantie, decat daca cumparati curea de la noi si o montati tot la noi." Meganu lui de ce n-are voie sa beneficieze de aceasta garantie ? Ce-are garantia masinii cu garantia unei curele ? Mie daca mi se rupe cureaua in cei 60.000km, ma duc si le duc masina si ii pun sa-mi repare tot ce s-a stricat din cauza curelei. Chiar daca masina mea nu mai e de 2 ani in garantie. N-au treaba una cu alta. Asta-i chiar tare. ![]() In legatura cu motivul pentru care a sarit...Nu mai vorbiti aiurea, ca o curea n-are voie sa sara. N-a fost tensionata cum trebuia. Ori se rupe, ori n-are nimic. Auzi...cica s-a decalat 7 dinti, nu 1, sau 2... ci 7. Pai ma nene, mecanicu ala ori era batut in cap, ori facea practica. Daca el n-a folosit nici cheia dinamometrica, ce sa mai zic de tensiometru... Probabil daca ii arata cineva un tensiometru zicea ca-i detector de radar. Va dau un sfat...dupa ce va schimba cureaua, intrebati-l pe mecanic...domne ia zi si mie la cati Hz ai tensionat-o... ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#136
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Liviu, daca pe la peste 7000 rpm nu trebuia sa se intample nimic cu motorul ala (parerea ta, nu a vreunui inginer care l-a proiecat), de ce l-au limitat la 6500? Ca sa se afle in treaba?
Orice sistem sau subansamblu e proiectat sa reziste la anumite solicitari (nu e facut sa fie indestructibil, asa cum trage concluzia Liviu despre distributia de K4M), mai mari decat cele care se asteapta sa fie intalnite in functionarea normala. Motorul ala a fost solicitat anormal si s-a depasit solicitarea maxima in cazul fuliei (pana la urma cum a fost, a sarit cureaua sau s-a rotit fulia pe vibrochen cu un decalaj unghiular de 7 dinti?). Fretajul ala era calculat sa sigure transmiterea unui anumit cuplu, cuplu ce a fost depasit crunt! Trebuie sa va reamintesc eu ca titlul topicului e " frana de motor dezastru" si nu "am gresit treapta de viteza, dezastru"? dar vad ca numai ssilviu observa asta. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#137
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cred ca am fost printre primii care am spus ca singurul vinovat este "piesa" dintre scaun si volan..... acum vad ca sunt din ce in ce mai multi.... poate gresim noi...
![]() ![]() |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Liviu |
![]()
Post
#138
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
@andu911: La megane2 nu e nevoie de "tensiometru" (care, apropos, se cheama diapaz) caci rola intinzatoare din kit are ea un sistem de tensionare cu markeri si practic este imposibil sa tensionezi aiurea cureaua.
@einstein1984: la 7000 rpm nu trebuia sa se intample absolut nimic rau .. da , apar uzuri ceva mai mari la motor la acea turatie, dar in nici un caz nu se strica daca treci prin punctul ala ptr cateva secunde. Asta este un lucru garantat. Nu o mai tine pe aia cu cuplul ca sincer, vad ca nu stii cum functioneaza un motor, ce inseamna cuplu si unde apare acesta. Mai documenteaza-te si apoi stam de vorba. Revenind on-topic .. incercati sa gasiti explicatia mecanica si nu cea subiectiva .. incercati sa va explicati din punct de vedere fizic ce s-a intamplat in motorul ala si apoi puneti-va gandurile intr-un mesaj ... terminati cu "piesa dintre volan si scaun". @cj98czh .. DA, gresiti voi ! |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Ovis |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
@einstein1984
Verzuiul a zis ca avea cam 4500 de ture in tr a 3-a, deci ar fi ajuns la un 6600 in tr a 2-a, turatie care este in zona rosie. Corect? Bunul simt imi spune ca atata timp cat te afli la o turatie posibila (scrisa pe turmetru) masina nu ar avea voie sa cedeze indiferent daca ajung acolo prin puterea motorului sau in frana de motor. Si tot bunul simt imi spune ca motorul ar trebui sa reziste pentru putin timp la turatii peste cele de pe turometru, altfel ar fi o gasca de motoare crapate, deoarece exista o gasca de oameni care vor sa vada ce face motorul in zona rosie si alta gasca ce ajunge acolo din greseala. Apropo, are cineva cartea la indemana sa imi zica si mie ce zice despre zona rosie? Daca intr-adevar, verzuiul nu-si mai aduce aminte bine de turatia avuta in momentul retrogradarii, si in loc de 4500 ar fi avut 5500, atunci turatia de treapta a 2-a ar depasi cu mult zona rosie iar eu personal v-as da dreptate voua celor care sustineti teoria socului, dar sincer mi se pare aiurea sa modific ipoteza problemei doar ca sa-mi iasa o anumita solutie. |
--------------------
Renault
Megane II.2 Estate Expression
2006 - 1600cc 110 CP, 15500km
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Pai eu zic ca una e sa ajungi in zona rosie in 20 secunde, in care motorul se tureaza singur de la 800 la 7000 rot/min si alta in tr-o secunda, in care motorul este turat. Acolo a fost un soc violent, o crestere practic instantanee a turatiei.
This post has been edited by $$ilvviu: 6 Sep 2007, 09:30 |
--------------------
Renault
Laguna
- NT-97-SLR
Initiale 2002 Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
Liviu |
![]()
Post
#141
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Pai da, si de aceea a si patinat fulia pe vibrochen ... nefiind stransa suficient, nu a mai putut prelua si transmite socul respectiv si a cedat.
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#142
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(Liviu @ 6 Sep 2007, 09:06) tensiometru TENSIOMÉTRU s.n. 3. Instrument pentru măsurarea deformărilor unui corp supus la tensiuni exterioare. [Pron. -si-o-. / < fr. tensiomètre]. http://dexonline.ro/search.php?cuv=TENSIOMÉTRU This post has been edited by andu911: 6 Sep 2007, 10:49 |
--------------------
-
-
-
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Einstein are dreptate-trebuia šAm gresit treapta de viteza-dezastruš.De ce am ales titlul cu frina de motor?Pentru ca asa au zis cei de la AutoBara,ca asta e cauza.In fapt a fost o frina de motor INVOLUNTARA..In plus ,pe forum inveti unele lucruri utile si cum frina de motor e o actiune normala(la anumite turatii evident,si nu mi-e in continuare care eturatia maxima la care poti retrograda III-II fara a face motorul pilaf-imi spune cineva?),am considerat ca se apropie mai bine de titlul ales de mine.
NU a sarit cureaua (cred ca ar fi fost semne pe ea in acest caz)ci s-a rotit fulia pe vibrochen cu un decalaj unghiular de 7 dinti cu aproximatie(cred ca e corecta exprimarea,nu stiu) This post has been edited by verzuiul: 6 Sep 2007, 11:07 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
Liviu |
![]()
Post
#144
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
andu911, iti multumesc pentru extrasul din dex dar instrumentul utilizat in service-urile auto cu care se masoara intinderea unei curele se numeste DIAPAZ si nu masoara tensiunea din curea (nici nu ai avea cum sa faci treaba asta fara sa tai cureaua, fizic vorbind) ci masoara frecventa cu care acea curea vibreaza. Cum exista o corelatie directa intre frecventa de vibratie si tensiunea din curea, ai aflat o intindere aproximativa a curelei (cu anumite tolerante acceptate).
Inca o data iti multumesc pentru ca mi-ai atras atentia asupra termenului folosit. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
ghertzoi |
![]()
Post
#145
|
Membru autentic Group: Members Posts: 640 Joined: 18 March 07 From: varza a la cluj ![]() |
turatia la care sa sa retrogradezi sa nu faci motorul praf...poti sa o iei teoretic ca turatia din treapta superioara pt care in treapta inferioara turatia nu depaseste 6500 (poate 7000) de ture...nu stiu exact cat e, probabil pe la 4000+ (s-a discutat mai exact undeva mai sus in topic).
Dar practic cred ca cel mai normal/natural/sigur este ca daca turatia este deja peste 4000 de ture sa o consideri suficienta pt frana de motor !! oricum esti in zona de cuplu maxim si daca nu iti ajunge franarea poti ajuta linistit din frana. Eu cel putin asa procedez, turatiile mari (6000+) le ating strict in depasiri, uneori! This post has been edited by ghertzoi: 6 Sep 2007, 19:17 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
|
|
ro_megane |
![]()
Post
#146
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
@ssilviu - 5500rpm in tr. 3 ai 112 km, verzuiul a spus ca avea 4500rpm cu 90km. Iar pe plan drept nu o scada asa repede viteza asa cum scade in rampa.
Cresterea turatiei nu a fost de la 800 la 8000, si de 4500 pana la 5500-6500 (plaja este mare pe motivele aratate in alte posturi). "Pentru ca motorul a fost pus in miscarea de inertia masinii si nu de injectia de combustibil. Asa ca turatia nu se putea limita deloc. Decat de sofer." - partea asta nu am inteles-o. Si intradevar verzuiul a gresit, nu te duci la service si spui ce ai facut, te duci si spui "S-a stricat! De ce? etc..." Cauza defazarii: a fost crestere turatiei ce a generat miscarea din "pct. fix" a fuliei pe arborele cotit. De ce s-a miscat fulia? Oare nu cumva acel surub trebuia sa impiedice acest fapt? Daca turezi, apasand brusc accelatia, de la 4700 la 6200 e posibil sa se intample asa ceva? Sau poate faci o frana de motor in panta, de data asta si ridici brusc turatia cu 2000-2500 rpm, fara sa ajungi la 5500, si fulia patineaza... si se duce? ![]() Achiesez la postul 135, daca permite @Liviu Motorul nu poate daca un cuplu mai mare decat cel proiectat si comunicat de constructor, cu exceptia motoarelor modificate si/sau tunate. Regards, 6 Sep 2007, 12:31: QUOTE(Liviu @ 6 Sep 2007, 12:09) ... tensiunea din curea ... nu ai avea cum sa faci treaba asta fara sa tai cureaua, ... exista o corelatie directa intre frecventa de vibratie si tensiunea ... Fizica - clasa a IX-a ... ![]() Regards, This post has been edited by ro_megane: 6 Sep 2007, 11:31 |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
Ovis |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
QUOTE Pai eu zic ca una e sa ajungi in zona rosie in 20 secunde, in care motorul se tureaza singur de la 800 la 7000 rot/min si alta in tr-o secunda, in care motorul este turat. Acolo a fost un soc violent, o crestere practic instantanee a turatiei. Da, ai dreptate, dar tine cont si de sensul fortei pentru ca una e sa pui in miscare o greutate de 1200 de kg (tractiune motor) si alta e sa pui in miscare axul motor cu pistoanele si ce-o mai avea pe acolo (frana motor). Am si o intrebare pentru cunoscatori: un demaraj in forta, cu scartaituri de roti, induce in transmisie forte mai mici sau mai mari decat o frana puternica de motor, de ex. ca cea din cazul de fata? |
--------------------
Renault
Megane II.2 Estate Expression
2006 - 1600cc 110 CP, 15500km
|
|
ro_megane |
![]()
Post
#148
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
Sensul fortei e acelasi de la pornirea pana la oprirea motorului.
Demaraj cu acceleratii bruste forta se directioneaza intr-o singura directie, catre roti In cazul franei de motor de la cutie pleaca 2 forte, una catre roti si una catre motor (de acelasi sens). Oricare varianta ar fi forta nu o sa fie niciodata mai mare de 151Nm. Astfel ca daca pleci de pe loc si turezi fiecare treapta pana la 4500 sau faci frana de motor si treci peste aceeasi turatie in mod sigur fortele vor fi egale. ... feel the force... Regards, This post has been edited by ro_megane: 6 Sep 2007, 11:56 |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
narcis99 |
![]()
Post
#149
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 10 September 04 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 5 Sep 2007, 22:11) Ce legatura are scoala de soferi cu schimbatul vitezei intr-o treapta inferioara la o anumita turatie ? Daca ai facut scoala de soferi ar trebui sa stii doar ca trebuie sa folosesti frana de motor d-l einstein... ca verzuiul a folosit intr-un mod mai "abuziv" sa zicem aia e cu totul altceva, dar totusi sa crape in mijlocul drumului nu este permis... Oricum nu cred ca a avut 7000 rpm chiar daca era in vit a II-a, iar in carte scrie clar ca dupa rodaj se poate folosi FARA limite da ? Nu toti soferii merg "frumos" cu masinile... unii le place mersul sportiv, chiar la limita si vor sa foloseasca masina pe masura... daca masinile renault nu trebuie "fortate" mai mult de 3000 de turatii sa scrie domne' si ei in manual ![]() ![]() This post has been edited by narcis99: 6 Sep 2007, 12:50 |
--------------------
SKODA
OCTAVIA II Ambiente +
2007
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#150
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
ro_megane, in Newtoni metri noi inginerii masuram cuplu, ceea ce e altceva decat forta. Intre noi fie vorba, solicitarile in motorul turat in gol sunt altele decat in cel turat in sarcina (una e sa dai un pumn in aer, alta e sa dai cu pumnul intr-un sac de box), pentru simplul motiv ca in gol puterea dezvoltata e 0 .
Eu mai sus vorbeam de cuplul aplicat de transmisie motorului, in acest sens, care poate fi muuult peste cei 151 Nm. Un motor in mers in gol fortat nu ofera deloc cuplu motor, ci numai cuplu rezistent (injectia fiind oprita), in acest caz vreo 100-120 de Nm de astfel de cuplu rezistent. Liviu, intamplator am si proiectat motoare cu ardere interna, si transmisii prin curea si transmisii prin roti dintate . Dar poate-mi spui si mie, daca nu avem cuplu execedentar in transmisia aia, cine asigura marirea turatiei arborilor cu came de la 500 rpm la 3500 rpm intr-o secunda (stii tu, principiul ala al mecancii cu F=m*a )? Ca sunt curios de unde a aparut acel cuplu rezistent la extremitatea exterioara fuliei (cuplul motor, venit dinspre transmisie era aplicat la partea interioara) de a facut-o sa se invarta pe arbore ! This post has been edited by einstein1984: 6 Sep 2007, 12:09 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 09:56 |