Frina de motor-dezastru!, ...incredibil
![]() ![]() ![]() |
Frina de motor-dezastru!, ...incredibil
sandman_ |
![]()
Post
#241
|
||
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|||
ro_megane |
![]()
Post
#242
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
Ceea ce eu am mentionat de la inceput si tu ai precizat ulterior.
Regards, |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
applexander |
![]()
Post
#243
|
![]() Professional Misanthrope Group: Members Posts: 23 Joined: 30 July 06 From: Timisoara ![]() |
pe scurt, e dubios ca ti-a intrat totusi in viteza, dar e posibil deoarece am impresia ca si treapta I chiar e sincronizata, deci intra intr-a I-a din mers...deci...presupun ca intrat si-ntr-a II-a. Dar...datorita unor reglaje asupra carora o sa ma mai documentez pe la ceva "profi" cum drac ti s-o intamplat magaria aia. deocamdata, la prima lectura de chestiune si replyuri, iti dau dreptate tie ca nu trebuia sa ti se intample ce ti s-o intamplat, adica ...trebuia eventual sa se vada ceva pe cureaua de distributie. deci eu zic ca e vina retardatilor de la service. f*ck them! (cu dispret si indarjire!).
Inca ceva: Nu mai fa asa ceva, e total aiuristic, ai servofrana si ABS, e mult mai simplu decat cu algoritmul franei de motor! Apesi frana si o tii apasata pana se incetineste suficient. Motorul oricum nu-ti moare in mers in situatia asta, decat cand se opreste masina sau ai scazut sub 400 rpm. la aia 90kmh, presupun ca nu erai pe gheatza, sa te gandesti serios la frane de motor! |
--------------------
Renault
MEGANE II
- TM-88-CDI
2003, 1600 cmc, 16 V,
|
|
mardeias |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 20 October 05 From: Bucuresti ![]() |
La mine daca pornesc de pe loc si sa zicem scot din viteza 1 las masina sa mearga (incetinit) si apoi vreau sa bag din nou in treapta 1 nu ma lasa. Si nu va imaginati cine stie ce turatii sau viteza...aproximativ 10 km/h. Faza cu schimbatul vitezelor fie in panta fie in rampa mi se pare cel mai stupid lucru. In panta schimbi doar daca vrei sa prinzi viteza. Daca esti int treapta 3 la 4500 rpm masina nu ia viteza asa mult...este frana de motor care o opreste si la un moment dat poti capata chiar o viteza constanta adica acceleratie 0. Tu vrei sa schimbi in treapta 2, pei pana schimbi tu...inseamna sa decuplezi deci iese frana de motor. Nu stiu ce viteza ai avea la 4500 rpm in treapta 3 la benzina...probabil in jurul vitezei de 90-100km/h? ceva de genul sa zicem...tu cand ai debraiat s-a dus frana de motor deci masina cat timp ai stat tu sa schimbi viteza a mai capatat ceva viteza. Deci e normal sa sara de pe distributie sau sa se rupa cureaua etc. Ma mir ca nu ai stricat cutia. Cand aveam logan am incercat sa schimb din 5 in 4 si din greseala am dat peste marsalier si a facut un zgomot infernal. Si mai stiu ca am mers cu acel logan in treapta 2 cu acceleratia la capat. Pana mi-a taiat injectia...dar nu s-a intamplat nimic. Pur si simplu se juca turometrul ala intre 6000 6500. Asta pentru simplul fapt ca daca schimbam in treapta 3 pierdeam din viteza. Timpul necesar schimbarii de viteza e crucial in anumite situatii...plus ca nu aveam puterea maxima la turatia la care revenea dupa schimbarea vitezei. Condu cu cineva cu experienta prima data cand mergi pe serpentine...ai multe de invatat
![]() |
--------------------
Renault
Megane Estate 1.5 dci
2006 Expression + optiuni Renault Megane Estate 1.5 dci 2006
|
|
Madriann |
![]()
Post
#245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 967 Joined: 1 April 06 From: Tunisia ![]() |
Si tu
![]() - decuplarea nu e "frana de motor", e "frana de panta" ![]() - schimbatul vitezelor in rampa/panta e obligatoriu, de la caz la caz (depasirea unui vehicul, scaderea turatiei sub o anumita valoare, necesitatea unei frane de motor la un polei de exemplu s.a.m.d.); - nu ai prea inteles ce s-a intamplat, mai citeste o data - omul a intrat in depasire, nenorocitul din dreapta a inceput sa accelereze (ambitii, stiu si eu...), urma o panta....desi masina era in III pe la 4000 rpm, a crezut ca va avea un plus de cuplu daca retrogradeaza...asta e, se intampla, riscul de a te prinde o masina pe contrasens te face sa iei uneori masuri exagerate. Sau pur si simplu a vrut sa schimbe in IV si a gresit...se intampla, si tu ai patit-o, si eu si multi altii...nu e motiv de dat cu parul. |
--------------------
Renault
Megane RT
1,6e 8v 1996 Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
|
|
mardeias |
![]()
Post
#246
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 20 October 05 From: Bucuresti ![]() |
@Madriann nu am zis ca decuplarea e frana de motor. Am zis ca e frana de motor cat e in viteza si cand decuplezi o ia razna. Acum e posibil sa fi invatat eu un stil aiurea de a conduce insa regula mea de baza este sa nu schimb viteza in depasire. Inainte de depasire, dupa e ok dar in timpul niciodata. Am citit ce a scris. Si cum am scris nu mi se pare ok din punctul meu de vedere sa schimbe viteza. La 4500 rpm avea cuplu. Daca nu ma insel motoarele pe benzina au cuplul maxim incepand de la 3500 -4000. Acum serios tu crezi ca bagand inferioara avea sa castige? Eu ma gandesc la timpul alocat schimbarii vitezei. La acea frana de motor inevitabila...pentru ca la schimbare in inferioara de la turatii maricele prima senzatie e de venit in bot si apoi de accelerare. Poate nu vad eu bine lucrurile si ti-am zis imi cer scuze inca o data. Am aproximativ 60 k km la activ si ma gandesc ca tu poate ai mai multi. Te rog corecteaza-ma daca gresesc.
Toate cele bune. |
--------------------
Renault
Megane Estate 1.5 dci
2006 Expression + optiuni Renault Megane Estate 1.5 dci 2006
|
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Nasol ce s-a intamplat.Insa vreau sa intreb un lucru.La mine s-a inlocuit distributia pe garantie,iar la strangere nu s-a folosit cheia dinamometrica.Am fost de curand pe Transfagarasean,si o singura data am schimbat din treapta 3 in 2,asfel incat turatia dupa debreiere a urcat in treapta a 2-a la 4000 de ture,insa schimbat frumos,cu dat drumul usor la ambreiaj,nu brusc.
Intrebarea:e posibil ca in timp sa se slabeasca distributia de la frana de motor,daca nu s-a folosit cheia dinamometrica la strangere?Mentionez ca nu abuzez de astfel de manevre,insa nu voiam sa fac praf placutele! |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
cgeorge |
![]()
Post
#248
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 9 August 07 ![]() |
am facut si eu ceva asemanator.. ce-i drept, masina mea e un diesel si am bagat a 2-a la 80km/h in conditiile in care cu treapta a doua nu sare de 70,71,max72 km/h.
mi-a spus cineva care era in spate ca a scos mult fum.. dar in rest merge foarte bine si acum dupa 50000km de cand s-a intamplat |
--------------------
Renault
Megane
2006 privilege 1.5 dci
|
|
segcm |
![]()
Post
#249
|
![]() ... Entertainer Group: Members Posts: 642 Joined: 7 December 04 From: UE ![]() |
Frana de motor, e utila si atata timp cat in manual nu e specificat sa nu se faca astfel de manevre - o putem folosi linistiti. Practic motorul functioneaza ca si un compresor, iar ca si avantaje principale nu soliciti frana atat de des si reduci consumul de combustibil.
Ce i s-a intamplat initiatorului topicului, parerea mea - o eroare de "manopera" la serviceul "reno". Asa ceva nu are cum se sa intample. 1. - In primul rand cum ziceau unii ca a sarit de la 800rpm la cca 6000rpm - sa fim seriosi ! Omul a schimbat treapta si nu a avut cum sa ajunga motorul la ralanti (ca sa schimbi o treapta de viteze - cca 1sec.). Deci daca avea 4500rpm si a retrogradat, motorul scade intr-o secunda cca 1000rpm - deci a intrat intr-a 2a la cca 3500rpm(puteti incerca cu masinile voastre accelerati la 4500rpm si vedeti ca revine la ralanti in cca 3-4sec.) 2. - Socul acestei manevre este preluat in primul rand de transmisie (in speta ambreiajul), care printre altele are si rol de amortizare al acestor socuri. Mai pe romaneste incepe sa "patineze" un pic ambreiajul, dar in decelerare. 3. - Parerea mea - la o decelerare f puternica de acest tip, cel mult poti deteriora un suport motor sau CV si nimic mai mult. Cel mai probabil s-a detensionat cureaua de distributie un pic, cumulat si cu strangerea sub cuplu a unei componente si s-a ajuns la ce s-a ajuns. Apoi au musamalizat treaba pe motiv de utilizare necorespunzatoare. Ar fi trebuiti intrebati sa vedem ce zice unde scrie ca nu avem voie sa retrogradam si intre ce trepte de viteza etc... Colegul cgeorge - acel fum - intr-a 3a aveai o turatie mai mica(scotea o cantitate normala de fum) si ai dat a 2a si turatia a fost mai mare+ceva depuneri de calamina din esapament care au fost eliminate in acel moment dincauza presiunilor peste normal. Toti mergem la "reno" ca telul lor e client multumit 100%, e pe dracu asa! Ai vazut vreodata mecanic care sa stranga la cuplu cu cheia dinamometrica? Cei mai multi sar din service in service (din motive materiale) si ajung cumva si la reno. A nu se intelege ca nu sunt si mecanici f buni, dar in conditiile in care un salariu nu ii asigura macar un trai decent acesta va migra la alt service si reno e doar o perioada de tranzit. Implicit cca 40-50% din personal e in "rulaj". Deci nu te astepta ca acel "Dorel" care fie ca nu il mai intereseaza (ca va pleca oricum de luna viitoare la service-ul X), fie ca nu are experienta necesara sa iti repare masina dupa normele reno, sa iti faca treaba ca la carte. Asa ca faza cu "service facut doar la dealer" e discutabila! La reno - te jupoie de bani si calitatea e egala sau chiar (uneori) sub cea a unui service de cartier. This post has been edited by segcm: 13 Sep 2009, 16:59 |
--------------------
Renault
Grand ESPACE - 2.0 dci Automat
- ** *1 ***
2012 Initiale Paris Fara semnatura
|
|
eugenTL |
![]()
Post
#250
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.642 Joined: 16 September 08 From: Tulcea/Bucuresti ![]() |
De cand ma stiu folosesc frana de motor RAR ca sa imi iau avant pentru o depasire..o folosesc in loc de frana de picior. Este recomandata.... o vale nu se coboara cu piciorul pe frana decat atunci cand e cazul, frana de motor e baza, in plus consumul e 0 datorita inertiei motorului. ASTA din cate stiu eu..si din cate mi-au spus si altii care mai au habar.
|
--------------------
Renault
Megane II
my edition (18+low+r26 look)
|
|
pastia |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 6 June 05 From: Bucuresti ![]() |
S-a folosit in acest topic expresia "turatii normale de 3000-3500", si s-a vorbit de frane de motor la 3000rpm.
Fiind vorba de un motor pe benzina, cred ca aceste cifre nu sunt prea corecte. 3000 - 3500 de turatii reprezinta limita inferioara la care trebuie schimbata viteza pentru a beneficia de cuplu. Si sa mergi in treapta a 2-a cu 80km/h sau sa debreiezi ducand masina in 5000 - 5500 de ture nu mi se pare deloc un comportament anormal atunci cand vorbim de o masina pe benzina. Eu zic ca masina poate fi folosita la orice turatie pana in limitare si cu cat mai mare turatia cu atat mai bine. (din punctul meu de vedere in 4000 - 5000 ii sta cel mai bine) |
--------------------
Renault
Megane 2.2 1.6 16v
- ---
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 06:05 |