Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Frina de motor-dezastru!, ...incredibil

ssilviu
post 31 Aug 2007, 18:17
Post #61


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Daca ambreiajul nu patineaza se intampla si in realitate foarte bine.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ro_megane
post 31 Aug 2007, 19:04
Post #62


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 22 January 07




Asa cum a spus si @ssilviu, daca ambreajul nu patineaza rezultatele calculelor matematice se regsesc si in realitate. Spre exeplu ai cheie de control in tabel, la 6000 rtm in tr5 ai 192km ceea ce spune si constructorul. Si din experienta la aproape 6000 (5900-5950) am atins 190-191km.
Calculele matematice sunt transpuse in cadranele pe care care le ai in bord, singura eroare data este aceea legata de viteza reala, pe care nu ti-o poate masura corect nici macar radarul Politiei (si asta ara eroare de masurare).

Dupa ce-ti repari masina, testeaza tabelul si vei cedea daca sunt ok.

Eu ti-am demostrat matematic, la datele furnizate, ca nu ai fost over limit (7000).

Regards,


--------------------
Renault Megane Sedan Expresion 2005 1,6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 31 Aug 2007, 19:59
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Am inteles.Cind se taie alimentarea?La ce turatie?Motorul ce face in acel moment?Intreb pentru ca limitarea probabil intervine inainte de cei 7000 RPM,nu?(ca o protectie)


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 31 Aug 2007, 20:18
Post #64


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Oameni buni, conduceti 1,6 si nu stiti la cat e limitarea? Atunci cand motorul este la temperatura optima de lucru se taie injectia la 6500 rpm. Turatia limita scade in cazul in care motorul este rece.

This post has been edited by ssilviu: 31 Aug 2007, 20:18


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msn2
post 31 Aug 2007, 20:57
Post #65


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 8 November 06




1. nu trebuia sa se intample asta: 6600rpm e o turatie ridicata dar la un benzinar nu este o nenorocire daca ai urcat pe acolo(sau cel putin nu ar trebui). din ce ai spus aici un singur lucru putea fi in neregula la masina si anume cureaua nu era stransa cum trebuie si era prea "moale".

2. permite-mi un sfat: daca tot ai iesit din garantie nu mai calca vreodata intr-un service renault- preturi la piese exorbitante si calitate manopera de cele mai multe ori mediocra.

3. am vazut asa ceva pe viu dar nu la un renault si nu s-a intamplat nimic de 1 an incoace asa ca revin la pct 1: la o masina in parametri normali NU trebuia sa se intample mai nimic.

4. si nu te lua dupa unii mai teligenti decat altii ca in cazul tau prostia se plateste dar este vorba de prostia celui care a schimbat cureaua pe care o platesti tu!

parerea mea.


--------------------
SKODA/RENAULT OCTAVIA/MEGANE2.1 - xx xx xx 1.9TDI/1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
norisss
post 1 Sep 2007, 08:47
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 2 September 04
From: Buc




ma bag si eu si zic ca la 4500 rot nu mai avea rost sa dai inferioara, doar calcarea franei de serviciu insemna frana combinata, adica frana de motor/frana de serviciu.Zici ca la iesirea din depasire a trebuit sa reduci, deci nu avea rost sa dai a 4-a(cum spui ca ai facut de oboseala).Eu in copilarie am avut un Oltcit(nu radeti ca i-am rupt gura la greu), si imi aduc caminte ca intr-o mare forja de liniuta in loc sa ii dau a 3-a la japca i-am dat 1-a(aveam cam 6500 rot in tr-a 2-a, si cam 80-85 km/h).Va dati seama ca rezultatul a fost nasol, dar nu mi-am dat seama pe moment.Pe moment am simtit cum schimbatorul si cutia se duc in fata, deci cu tot cu motor.A urmat sarirea planetarei din oala de 2 ori pana sa imi dau seama ca plecase motorul dupa tampoane si flencanea ca dracu prin masina, adica se tinea de fapt numai in cutie.De rasu dracu'....in fine ai avut ghinion/neinspiratie....mai bine carapa ambreiajul, cred ca scapai mai ieftin.


toate bune.


--------------------
Megane II Sedan 1,5 dci, beige angora,septembrie 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 1 Sep 2007, 08:57
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Placam in concediu,la Felix,si raminind in drum,era o situatie speciala.Am ajuns pe platforma la AutoBara-Oradea fara sa-mi imaginez ce grozavie s-a intimplat.Cei de acolo nici nu prea au au vrut sa se ocupe de masina initial,banuind ca e rupta cureaua,sugerindu-mi sa o repar la Mavexim(acolo unde s-a intervenit in decembrie).Cum nu aveam cum s-o tractez pina la Tirgoviste fara sa dau iar o caciula de bani,i-am rugat sa vada despre ce e vorba.Masina o data desfacuta,au reparat-o,logic(f. bine,trage normal,nu-i nici o diferenta fata de inainte).
Nu stiu care au fost motivele,nici nu conteaza,dar efectiv in loc de a IV-a s-a introdus a II-a,LA 4500 RPM,intr-a III-a!!!

This post has been edited by verzuiul: 1 Sep 2007, 09:09


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caktuss
post 1 Sep 2007, 10:38
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.433
Joined: 7 May 05
From: Iasi




incearca asa: accelereaza intr-a 2a pana la 4500 si schimba a 3a si vezi cat cade turometrul .... fa diferenta de turatie si vezi daca ti-a sarit motorul din limita de turatie...

incep sa suspectez ca nu ti-au tensionat bine cureaua data trecuta si la primul soc mai puternic a sarit de pe role, mai ales ca ia zis ca n-are ume pe ea

am mai vazut o curea sarita si avea dintii barbieriti

eu n-am masina momentan, ca faceam eu calculul pt tine


--------------------
Renault Megane Sedan II - numar cu gaura 1.6 16v 05-2005
m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006)
33 600 km (26/09/2007)
45 000 km (o3/01/2009)
50 000 km (03/06/2009)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christu
post 1 Sep 2007, 11:15
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.094
Joined: 9 June 07
From: Bucuresti




No offense dar nu e viabil!
Turatia cand creste la accelerare este incetinita de forta de frecare, si altele.
In situatia inversa intervine inertia, etc.


--------------------
Alfa Romeo 159
ex: Renault Megane Sedan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrei Clio Trei
post 1 Sep 2007, 14:28
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 18 June 07




nu sunt expert, imi dau cu parerea si spun chestiile multe de mai jos prin felul in care vad eu lucrurile...

1. asa e... manualul nu scrie nimic de turatii, maniera de schimbat viteze, responsabilitati sofer a-propos de cutia de viteze sau folosirea ambreiajului, prin extensie. e chestie de bun simt, de experienta si de auto-conservare, intr'adevar, dar NU SCRIE NIMIC si vad ca nu toate modelele au sistem de auto-protectie (fapt care IAR NU E AMINTIT). practic, nu sunt FOARTE multe chestii pe care manualele ar trebui sa le spuna, ci doar elementele cu care soferul interactioneaza direct totusi... discutabil...

2. intr'adevar, cartea de garantie spune ca orice interventie, piesa, manopera aplicata sub titlul de garantie este garantata pana la expirarea garantiei vehiculului... un aspect jenant pentru renault... e de vazut cum se poate indoi regula asta! ce se face se si desface cu ceva efort...

3. reparatia aceea din timpul garantiei inteleg ca a fost neconforma (au reglat lucrurile "dupa ureche" si nu dupa regulile manualului de service). fapt semnalat mai apoi inteleg si de celalalt garaj, nu? toate observatiile astea se pot insuma si devin probe... de acolo a plecat toata chestia?... e de mers in directia asta. inteleg ca ati fost doi oameni in acel moment, cu manualul oficial in mana. aia au facut cum au vrut si au semnat... e adevarat ca si dvs. ati acceptat probabil reparatia facuta la plesneala, ceea ce nu e prea util... eu unul am oprit o revizie la masina mea pentru ca mecanicii ma tot intrebau pe mine ce vreau sa imi faca la masina. sanchi sa ma scoata pe mine mai ieftin. si imi recomandau dacia oil in loc de elf de exemplu... ca vorba aia, tot la ei ma intorceam, nu? mi'au si zis: pai ce conteaza, ca tot iesiti in curand din garantie! le'am zis sictir, nu vedeti un ban cat ati frecat'o pana acum, ma duc la altii, bafta!


ce incerc sa spun e ca o judecata in general pune clientul in pozitia de "favorit", nu firma constructoare (mai ales ca soferul da ortu' popii pe asfalt, nu directorul marcii). cap la cap, dincolo de toate masurile, firma poate avea de pierdut daca e sustinut bine cazul... ma rog, e usor de zis. dar... probabil ca daca as fi implicat direct, as gasi suficienta frustrare, suparare si apoi motivatie cat sa pornesc o chestie impotriva lor... nimeni nu are nimic cu nimeni, e chestie de principiu... dincolo de toate manualele si garantiile lor. desi nimic nu te motiveaza in directia asta la noi, as gasi o doza de optimism sa ii frec la cap o vreme...


PS: cred eu ca in astfel de situatii omu' tre' sa'si stie interesul lui, indiferent ca e pus azi prima oara la volan... e un fapt simplu dupa mine: ei au creat masinile astea ATAT de dependente de serviceurile lor si de firma lor, incat tu nu poti face fix nimic sa rezolvi sau sa previi chestii. esti practic al lor cu tot cu masina. ok, sunt perfect de acord. ATUNCI, in revansa, le ceri in tribunal 2 chestii: sa scrie un manual ca pentru copii de 4 ani (FARA GLUMA) si mai ales, sa'si asume EI responsabilitatea ca NU MORI in masina lor. ca d'aia ei sunt Createurs d'automobiles (nu vorbesc doar de renault, doamne fereste...) si tu esti cofetar de frisca si siropuri... apoi: serviceurile AGREATE se numeste ca intra TOT sub responsabilitatea marcii respective, la varf!! nu inteleg de ce ar fi altfel??


ma rog, imi cer scuze pentru foileton, as incepe de aici si as fi cu cugetul impacat vis-a-vis de maniera de folosire a masinii... marcile controleaza principiile propriei tehnologii si limitele in care ea se poate "arunca" pe piata, nu clientul. ele sunt responsabile. NU e drog ca sa se aplice: daca il iei, il iei pe pielea ta! iar permisul de conducere si scoala de soferi nu iti explica LIMITELE tehnologiei, ci regulile de circulatie si principiile minime... tot la plesneala, ca si manualul masinii. totul e perfectibil, deci atacabil. ca si romanul scris de mine laugh.gif


--------------------
Renault Clio 3 Dynamique 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 1 Sep 2007, 14:40
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Oricum nu am de gind sa ma las.Intr-adevar e vorba de principiu.Ca-mi dau ei inapoi 1 leu sau jumate sau toata suma nu e mare diferenta(moral).In functie de raspunsul šfrancezilor"urmeaza sa iau o decizie(OPC cu manualul,service-ul,...ma mai gindesc)


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 1 Sep 2007, 14:47
Post #72


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




raspunsul va fi UTILIZARE NECORESPUNZATOARE..........


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrei Clio Trei
post 1 Sep 2007, 14:53
Post #73


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 18 June 07




"raspunsul va fi UTILIZARE NECORESPUNZATOARE.........."


si vor trebui sa dovedeasca cu SINGURUL ACT al autoturismului pe care l'au oferit clientului: MANUALUL!


--------------------
Renault Clio 3 Dynamique 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 1 Sep 2007, 15:33
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Oricum,mai e un lucru pe care il urmaresc (indirect).Incet,incet,s-ar putea ca in service-urile autorizate Renault,sa inceapa sa se lucreze DUPA CUM SPUNE la carte(chei dinamometrice,etc).Valurile(mici,mari cum or fi ele) facute de mine sper sa ajunga la sefii cei mari de Service-uri care sa verifice mecanicii daca lucreaza ca la carte sau nu.


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrei Clio Trei
post 1 Sep 2007, 15:34
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 18 June 07




semit, lasand la o parte faptul ca RENAULT si NU altcineva i'a reparat gresit masina. repet, am iesit cu masina de la revizie mai varza decat am intrat... jumate desfacuta si incompleta...

stiti ce? : ipso, mach 1, cobalcescu, marcus, etc........ NU sunt ipso, mach 1, cobalcescu si marcus si etc, ci sunt RENAULT atunci cand ei te obliga sa te duci acolo si cand le intra pe poarta o masina renault sau logan. ca poate vroiam sa ma duc la Mercedes sa imi regleze masina (zic si io...). romani, neromani, io m'am dus la Renault!! sa se descurce...

asta e si foarte foarte frustrant: dupa ce ca suntem varza la servicii, imi da senzatia ca si strainii isi permit sa tolereze sistemul de aici de "lasa'ma sa te las", chiar si sub palaria lor... asta e dincolo de limite. ei bine... fara suparare atunci, as prefera sa ma plimb la munte cu gagica in timpul asta, dar daca trebuie: imi apar interesul personal, ca io muncesc banu'

si inca o buba, de data asta a noastra, romaneasca: semit, pe cuvantul meu... ma ingrozeste ca stiti si recitati deja raspunsul Renault! si va inselati asupra unui aspect: depinde mult la ce nivel sunt obligati ei prin justitie sa raspunda!... ca nu toti in firma (in orice firma) au acelasi interes si clar-viziune!! atentie mare! smile.gif


--------------------
Renault Clio 3 Dynamique 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 1 Sep 2007, 15:59
Post #76


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Mai baieti, acum picati in extrema cealalta. Nu aveti de unde sa stiti ca acel surub nu a fost bine prins...

Plus ca mai trebuie luat in calcul un aspect. De obicei cand cineva face o boacana are tendinta de a minimaliza aportul sau la incident ... Asa ca sincer sa fiu nu m-ar mira ca acei 4500 in a 3-a sa fie 5500.

This post has been edited by ssilviu: 1 Sep 2007, 16:00


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 1 Sep 2007, 16:13
Post #77


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(Andrei Clio Trei @ 1 Sep 2007, 16:34)
semit, lasand la o parte faptul ca RENAULT si NU altcineva i'a reparat gresit masina. repet, am iesit cu masina de la revizie mai varza decat am intrat... jumate desfacuta si incompleta...

stiti ce? : ipso, mach 1, cobalcescu, marcus, etc........ NU sunt ipso, mach 1, cobalcescu si marcus si etc, ci sunt RENAULT atunci cand ei te obliga sa te duci acolo si cand le intra pe poarta o masina renault sau logan. ca poate vroiam sa ma duc la Mercedes sa imi regleze masina (zic si io...). romani, neromani, io m'am dus la Renault!! sa se descurce...

asta e si foarte foarte frustrant: dupa ce ca suntem varza la servicii, imi da senzatia ca si strainii isi permit sa tolereze sistemul de aici de "lasa'ma sa te las", chiar si sub palaria lor... asta e dincolo de limite. ei bine... fara suparare atunci, as prefera sa ma plimb la munte cu gagica in timpul asta, dar daca trebuie: imi apar interesul personal, ca io muncesc banu'

si inca o buba, de data asta a noastra, romaneasca: semit, pe cuvantul meu... ma ingrozeste ca stiti si recitati deja raspunsul Renault! si va inselati asupra unui aspect: depinde mult la ce nivel sunt obligati ei prin justitie sa raspunda!... ca nu toti in firma (in orice firma) au acelasi interes si clar-viziune!! atentie mare! smile.gif
*



Stimate coleg, in justitie DOVADA trebuie facuta de RECLAMANT, iar acea dovada in acest caz nu exista sau s-a pierdut... i rest my case smile.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 1 Sep 2007, 16:17
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Pai la 5500 probabil cureaua se facea ferfenita si se stricau si pistoanele!


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 1 Sep 2007, 16:20
Post #79


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Asta e o supozitie de a ta la fel de adevarata precum cea de aici:

QUOTE(verzuiul @ 31 Aug 2007, 17:52)
Aici sunt "liniare" toate calculele,ceea ce nu stiu daca se intimpla in realitate.
*




--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 1 Sep 2007, 16:24
Post #80


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Ori aveti voi o parere extrem de proasta despre motorul asta, ori "pe vremuri" le faceau considerabil mai bune...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
msn2
post 1 Sep 2007, 18:15
Post #81


Membru


Group: Members
Posts: 117
Joined: 8 November 06




@ssilviu:

o fi supozitie ceea ce afirma verzuiul dar ce ai scris tu in postu 78 cum se numeste?

e caraghios sa arati cu degetu pe cineva ca isi da cu presupusu in conditiile in care tu faci acelasi lucru cu doar cateva posturi mai sus!!! radmasa.gif radmasa.gif

on topic: atata timp cat serviceul a dat un verdict de "utilizare necorespunzatoare" EL trebuie sa isi argumenteze pozitia in justitie daca e dat in judecata si nu utilizatorul. excl.gif


--------------------
SKODA/RENAULT OCTAVIA/MEGANE2.1 - xx xx xx 1.9TDI/1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 1 Sep 2007, 19:19
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Abia astept sa vad ce spun "francezii"!Renault Ro(prin Vocea Clientului) se limiteaza la a preciza ca masina nu mai e in garantie.


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 1 Sep 2007, 19:23
Post #83


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(msn2 @ 1 Sep 2007, 19:15)
e caraghios sa arati cu degetu pe cineva ca isi da cu presupusu in conditiile in care tu faci acelasi lucru cu doar cateva posturi mai sus!!!


Ai probleme in a intelege ce inseamna aia o supozitie. Sa te ajut: http://dexonline.ro/search.php?cuv=supozitie
Si incearca pe viitor sa ramai on-topic. Poate aduci niste pareri pertinente. rolleyes.gif

This post has been edited by ssilviu: 1 Sep 2007, 19:29


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cc_dorin
post 1 Sep 2007, 21:52
Post #84


Colectionar de minusuri


Group: Members
Posts: 77
Joined: 17 December 06




Faptul ca fulia nu are nici o pana si sta presata de vibrochen decat de un surub mi se pare o mare greseala de proiectare.E clar ca distributia poate sarii oricand de la punct cu consecinte grave asupra motorului.Eu personal am patit-o la diesel si a fost mai ieftin sa schimb tot motorul (fara injectie si turbo). Nici macar nu am facut vre-o frana de motor,doar aveam viteza mare.
Verzuiule comform manualului surubul trebuie obligatoriu inlocuit,strans cu o cheie dinamometrica la un cuplu 30 N.m + 80 grade +-5 grade si chiar am gasit ca o recomandare a se folosi cateva picaturi de Loctite Frenetanch.


--------------------
Renault megane 2 2003 hatch 15 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrei Clio Trei
post 1 Sep 2007, 23:09
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 18 June 07




"acea dovada in acest caz nu exista sau s-a pierdut... i rest my case"

la ce dovada va referiti? inclusiv raspunsul automat si penibil "utilizare necorespunzatoare" devine o dovada pentru reclamant, daca sunteti atat de sigur ca acesta va fi. si atunci vor trebui sa adauge oficial, la cerere scrisa: "necorespunzatoare" CU CE? fata de CE? impotriva CAREI parti scrise si luate la cunostinta de client a actionat acesta ca sa duca la spargerea motorului?

motorul s'a facut vraiste, inteleg ca a existat un demers de constatare/reparare care a mai si evidentiat greseala de reparatie din timpul garantiei, din ce zice omul! (deci exista hartii, chitante, telefoane date, scrisori, piese ale masinii... sper). de fapt, nici macar nu e vorba numai de dansul/dansa... uite, 90% din forumul asta contine bocete vis-a-vis de intretinerea masinilor post-livrare. pai si'atunci?

imi scapa ce anume doriti sa imi spuneti... este vorba strict de principiu.

mai mult, faptul ca situatia nu a avut consecinte grave a fost un noroc chior, sau in NICI UN CAZ un noroc "controlat" de catre Renault. serviceuri la bascalie in umbra strainilor, plata si ciubucuri din buzunarul clientului pentru servicii si rezolvari sub standard, conditii de garantie IN SINE jenante data fiind incapacitatea de a onora cele garantate, risc incomensurabil, instructiuni/informare de utilizare ZERO! si atunci?... bun, nu mai luam de la ei, mergem la altii... o fi mai bine, o fi mai rau?... habar n'am. deci este de urmarit, verificat si sustinut principiul.

ca sa termin definitiv subiectul, pentru ca imi pare rau si devine inutil sa discut contradictoriu cu voi, "ai mei", pe o chestie care stiti bine ca ne afecteaza profund pe toti, recunosc un lucru: problema nu e atat de simpla si punctuala cum o zugraveste topicul de fata, intrebarile trebuie sa fie deschise cu bataie muuuuuuult mai larga pentru a se constientiza public anumite subiecte periculoase si pentru a se schimba ceva, atat in mentalitatea producatorilor/serviciilor cat si in atitudinea clientului vis-a-vis de tot ceea ce'l agreseaza... sunt chestii elementare de civilizatie si trai curat...

gata, voi urmari situatia in liniste de acum, nu vreau sa trec de o limita daca tot nu are efect. pe cuvant, exista solutii sa ii prabusesti in spume cat sunt de mari. dar mie imi plac masinile in sine, asa ca nu vom face o asemenea rautate... laugh.gif ne referim doar la drepturile noastre si ar fi super-util un precedent! ok, punct. bafta tuturor si drumuri linistite.


--------------------
Renault Clio 3 Dynamique 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V A L I
post 1 Sep 2007, 23:38
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 20 September 05
From: BV




Pentru distributie nu se da garantie 60.000 km sau 5 ani ?
Chiar daca masina era in garantie si se intampla treaba asta , ei aveau cum sa iti demonstreze ca ar fi fost o "exploatare necorespunzatoare" ?


--------------------
Renault Clio Symbol Fidji 2006 / 1.5 dci / 65 cai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 2 Sep 2007, 00:39
Post #87


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Vad ca se bat campii cu frenezie de cateva zile pe aici.
Domnilor care sustineti ca acel super mega extra soc ar fi fost preluat de curea cu nu stiu cate sute de Nm, eu cred ca nu stiti cum functioneaza un motor in 4 timpi.

Ca sa facem putina lectie de mecanica auto ... cureaua de distributie are (in cazul megane-ului) 2 roluri: Primul rol (si cel mai important) este acela de a invarti axele cu came sincron cu rotatia arborelui cotit. Al doilea rol este de a invarti pompa de apa.

Revenind la primul rol: indiferent de regimurile masinii si de numarul de rotatii pe minut, cureaua de distributie nu va depune eforturi foarte mari in regimuri diferite. Ea, cureaua, va suporta mereu acelasi efort INDIFERENT DE REGIMUL DE TURATII. Rolul curelei este de a asigura deschiderea supapelor la momentul oportun. Acest moment este determinat mecanic si nici un soc de turatie nu poate deterrmina decalibrarea curelei. Cand se produce explozia in cilindru, energia respectiva se transmite la roti via vibrochen -> cutie de viteze -> planetare -> roti .. cureaua de distributie nu are nici o legatura cu transmiterea de forta .. ea doar foloseste o parte din aceasta energie entru a-si face treaba ei cu supapele.
Cureaua sare de la punct in cazul in care explozia in cilindru nu se produce atunci cand trebuie. De exemplu, daca se incearca deschiderea unei supape de evacuare cand cilindrul efectueaza explozia, supapa respectiva se va indoi. Acest lucru se poate intampla de exemplu daca se porneste masina prin impingere si amestecul de carburant nu arde din cauza ca (sa zicem) bujia nu a dat scanteie dar face cumva autoaprindere chiar inaintea momentului cand supapa de evacuare sta sa se deschida.

Oricum, revenind la oile noastre ... acel soc de care se tot vorbeste aici NU A FOST SUPORTAT DE CUREAUA DE DISTRIBUTIE ci de ansamblul cutie de viteze-arbore cotit-biela-piston (adica energia cinetica de la roti s-a transmis in motor).
Bineinteles ca modificarea brusca a regimului de turatii supune cureaua de distributie la niste eforturi putin diferite si cumulat cu faptul ca benzinarele de la megane2 sunt dotate cu fulie defazoare ar putea explica necesitatea unei opinteli ... dar la un motor cald cu o curea de distributie noua nu se poate ca sa sara evectiv cureaua.
Faptul ca acea curea este intacta inseamna ca nu a sarit pe dinti ci fulia vibrochenului a avut o deplasare.
Fuliile la megane2 sunt prinse de axele respective prin ajutaje conice, de acea e necesara o strangere la cuplu a surubului respectiv .. ca sa nu permita patinarea. La Supernova de exemplu, prinderea fuliei pe vibrochen se face printr-o pana metalica ce nu va permite in veci ca cele doua repere sa patineze.

Nu stiu daca s-a inteles ceva din ce am scris eu mai sus (mai ales ca-s obosit si e tarziu) dar concluzia mea personala, pe care o trag dupa ce am citit tot topicul, este ca defectul se datoreaza nestrangerii suficiente a fuliei pe vibrochen. As vrea ca sustinatorii teoriei cum ca cureaua a suferit un soc de sute de Nm sa vina cu o explicatie rationala a acetui lucru caci eu nu inteleg de unde putea sa apara un soc suficient de mare incat de desfaca un surub strans la cuplu dat de fabricant.

Acum fapta reala .. si eu am retrogradat din vit a III-a in a II-a (bine , pe la 70Km/h) caci aveam de facut o depasire urgenta. Faptul ca nu a sarit cureaua de la punct chiar daca am ajuns deseori la turatii de 6000 rpm cu varfuri de 6500 arata ca motorul merge in regimul de turatii dat de producator.

Linia rosie pe turometru nu e o zona TABU ci e o zona in care e bine sa nu stai prea mult timp .. asta nu inseamna ca nu poti ajunge acolo fara sa strici motorul.

This post has been edited by Liviu: 2 Sep 2007, 00:44


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verzuiul
post 2 Sep 2007, 10:00
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 7 January 05




Aceeasi sursa a incidentului o banuiesc si eu.La AutoBara,initial seful a zis ca face o comisie,face poze etc.(stiind ca s-a umblat la distribuitie).Asta era pe cind banuiau ca s-a rupt cureaua.
Cind au dat jos capacul de la distribuite,curea intacta invirtindu-se normal,pur si simplu mecanicul a ramas singur ocupindu-se de desfacerea motorului(au constatat defazajul ridicind pistonul I si apoi uitindu-se la sincronizarea vilbrochen-came in dreapta-erau cam 30 de grade fata de pozitia normala orizontala)
Desi am insistat din start asupra studierii CAUZELOR producerii incidentului,eu nefiind mecanic de meserie,abia DUPA ce a desfacut mecanicul surubul(spunind ca i se pare ca nu e bine strins-desfacere cu pistolul de are comprimat-atunci m-a intrebat daca l-au strins in cuplu!),inginerul de acolo a spus ca nu e normal ce s-a intimplat dar ca el NU POATE SPUNE in acel moment(cu surubul deja desfacut) ca e vina surubului sau a mea-e cert ca o decelerare a stat la baza producerii incidentului.Asta au si raportat la Renault Ro,abia vineri(in 60 ore fata de 48 normal), la rugamintea mea-nu se stia cine plateste in acel moment(au mentionat la final ca la distributie s-a intervenit in dec 2006 si atit,FARA a preciza starea surubului-nici nu aveau cum din moment ce l-au desfacut direct,fara cheie dinamometrica sau macar la mina!)Cam asa stau lucrurile....

This post has been edited by verzuiul: 2 Sep 2007, 10:44


--------------------
Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cc_dorin
post 2 Sep 2007, 16:58
Post #89


Colectionar de minusuri


Group: Members
Posts: 77
Joined: 17 December 06




Asta e.Reno face masini cu mari probleme de fiabilitate. Mai e si nesimtirea romanilor din service care ar trebui sa plateasca fara discutie.
Ca o concluzie :nu mergeti iarna sau la munte cu masina ca faceti frana de motor


--------------------
Renault megane 2 2003 hatch 15 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FireChief
post 2 Sep 2007, 17:01
Post #90


Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit


Group: Members
Posts: 683
Joined: 3 September 06
From: Bucuresti




asta cu fiabilitatea e o parere de-a ta,personal nu sunt de acord
cit despre frina de motor ,trebuie facuta si ea in niste conditii,se retrogradeaza progresiv ,nu sa pui masina in cap si sa-ti sara motorul in sus


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 15:46
Dacia