Frina de motor-dezastru!, ...incredibil
![]() ![]() ![]() |
Frina de motor-dezastru!, ...incredibil
Liviu |
![]()
Post
#151
|
||
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|||
andu911 |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(Liviu @ 6 Sep 2007, 11:09) andu911, iti multumesc pentru extrasul din dex dar instrumentul utilizat in service-urile auto cu care se masoara intinderea unei curele se numeste DIAPAZ Doar pe instrumentul din service de la Renault scrie Diapaz. Probabil de-acolo i se spune asa... o chestie gen "xerox" in loc de copiator. Intreaba la PoRo in service de diapaz... Iti dau un link de la cel mai tare producator de curele de distributie.... http://www.gates.com/brochure.cfm?brochure...ocation_id=3539 Uite, o alta companie care produce numai asemenea instrumente... http://www.tensionmeters.com/ In fine, eu ti-am spus doar ca nu-i zice diapaz, tu spune-i cum vrei. Nu-i nevoie sa tii lectii de fizica, daca erai atent observai ca mai sus vorbeam de hertzi, deci era clar ca ma refeream la frecventa. |
--------------------
-
-
-
|
|
Liviu |
![]()
Post
#153
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
andu911, eu sunt intr-u totul de acord cu tine. Ai dreptate .. dar mi s-a parut exagerat citatul din DEX ... de aceea am reactionat asa ... mea culpa. Adica e corect sa ii spui tensiometru unui diapaz .. dar tensiometrul ala nu masoara tensiuni ci frecvente ... deci nu e un tensiometru in adevaratul sens.
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
ro_megane |
![]()
Post
#154
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
@einstein1984
corect forta in N, cuplu=lucru mecanic in Nm=J Dar poate ne lamuresti unde este masurat acest cuplu de 151Nm (sa fie oare masurat in capatul fuliei?)... si cat ajunge deoarece "poate fi muult peste" e o unitate de masura nedefinita... Regards, |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#155
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cuplul motor e masurat la volant. Cuplu ala care ajunge spre motor de la roti e demultiplicat de transmisie. Daca atunci cand urci o panta cu a 3-a turatia motorului scade, insemna ca fluxul de putere disnpre roti trce de cei 151 Nm dezvoltati de motor, insa aici ai 1200 kilograme de masina care merge inainte si vrea sa mearga inainte repde, si un motor care vrea sa mearga incet. Din moment ce cuplu rezistent de la roti a fost suficinet sa accelereze motorul de 1000 rpm la peste 7000 rpm (si inertia la rotatie a motrului nu e deloc mica), as putea spune ca e destul de mare.
Daca un amarat de compresor AC ia 2,5 Cp de la motor, cu o amarata de curea striata relativ ingusta, oare cat consuma distributia, avand si beneficiul unei curele dintate (unele motoiclete BMW au transmisia finala cu o asemenea curea, adica transmit peste 150 Nm )? E drept, cureaua e dintata din motive de cinematica, insa ajuta destul si la putrea maxima transmisa. Oricum aici se face misto crunt de noi, pe simplul motiv ca motorul K4M are o pana in capatul arborelui cotit care se asambleaza cu pinionul acela (treaba care se vede si in manualul de reparatie pentru cine are ochi sa vada). Ca atare, fara sa foarfece pana ,nu avea cum sa se decaleze cu enspe dinti (surubul ala asigura axial asamblarea, nu e incarcat). Orice motor ar trebui sa aiba o singura pozitie de montare a pieselor distributiei, din motive de calaj. Liviu, eu te invit sa rotesti cu cheia o distributie de motor cu bujiile montate, ca tare sunt curios cat de usor e! Daca folosesti o cheie dinamometrica cu afisaj, poate ne spui si noua ce valoare obtii. Ca vad ca prea e totul asa simplu la tine! Sau alternativ calculeaza forta necesara pentru a comprima 4 arcuri de supapa cu cate 7-8 mm fiecare. Cat priveste turatii maxime de retrogradare, incearca sa schimbi in sus la 6500 din a 2-a si ne spui cat e turatia in a 3-a. Exact turatia aia va fi limita maxima pentru retrogradare cu o treapta din a 3-a. Narcis, nu zice nimeni sa nu conduca sportiv, dar sa nu ceara bani Renaultului pentru rezultatele conducerii sportive. This post has been edited by einstein1984: 6 Sep 2007, 15:10 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
LOC de pana e in arbore.Dar atit,doar in el,nu si in piesa care se prinde de arbore prin surub.Mecanicul mi-a aratat si a spus ca la acest model NU exista pana!Doar prietenul meu,surubul,asigura stringerea arborelui!
|
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
dack |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru cu atitudine Group: Members Posts: 607 Joined: 1 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Liviu, Einstein, et co...
Va dati seama ca noi ne uitam ca la spectacol la disputa voastra destul de tehnica? ![]() In orice caz, eu ma bucur sincer ca sunt printre noi oameni care au cunostiinte tehnice mai avansate, pentru ca niciodata nu stii cand e nevoie de un sfat... Referitor la topic - 7000 de ture sunt in zona rosie, e o chestie de bun simt sa nu ajungi acolo. Imi pare rau, draga Verzuie. ![]() Pe de alte parte ce ati dori sa se intample intr-o situatie de acest gen? Eventual sa putem retrograda din treapta a 5a la 150 km/h in treapta 1 si sa nu se intample nimic cu motorul, nu? Ca in carte nu scrie ca nu e voie! Come on.. This post has been edited by dack: 6 Sep 2007, 15:37 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie
2007 Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind. |
|
ro_megane |
![]()
Post
#158
|
Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 22 January 07 ![]() |
Uraaa...
dar de aici ... "Daca atunci cand urci o panta cu a 3-a turatia motorului scade, insemna ca fluxul de putere disnpre roti trce de cei 151 Nm dezvoltati de motor, insa aici ai 1200 kilograme de masina care merge inainte si vrea sa mearga inainte repde, si un motor care vrea sa mearga incet. Din moment ce cuplu rezistent de la roti a fost suficinet sa accelereze motorul de 1000 rpm la peste 7000 rpm (si inertia la rotatie a motrului nu e deloc mica), as putea spune ca e destul de mare." ... eu personal nu am inteles nimic... - in general panta o cobori, rampa o urci - daca urci ... masa (cei 1200 kg) nu are cum sa vrea sa mearga inante si repede, poat inapoi ca exista o forta gravitationala de vina - motorul, in datele problemei, nu are cum sa vrea ceva separat de masa in acea fractiune de secunda - si daca tot ai bunavointa sa clarifici cele de mai sus, poate faci si un calcul "al cuplului rezistent de la roti" la 4500rpm. Intreb de asemenea daca "cuplu ala care ajunge spre motor de la roti e demultiplicat de transmisie." (probabil e vorba de cuplul rezistant de la roti) poate sa fie mai mare decat cuplul maxim pe care il da Renault ca fiind produs de motor si transmis catre roti. LE: In alta ordine de idei: volanta de la tr. 1 pana la tr. 5 se invarte ce acceasi viteza, demultiplicarea se face de la treapta mica la mare, astfel ca de la tr. 3 la tr. 2 se face o multiplicare. Cu aceasta ocazie fac corectie, la un post mai vechi, si ma refer la raza pinioanelor din cutia de viteza: r1>r2>r3>r4>r5. Cat priveste manualul de reparatie, am ochi dar nu-l vad... poate ma ajuti cu un link. Referitor la turatie, personal nu o sa fac un asemenea test si nci nu recomand, teoretic la 6500rpm in tr. 2 ai 90,35km iar daca schimbi in treapta a III-a si pastrezi viteza vei avea 4407rpm. LE: pe cadranul cu km, exista niste linii rosii (4buc), din memorie parca sunt la 30, 50, 90 si 130 - acestea fiind in opinia mea limita de treapta la care se recomanda schimbarea treptei superioare. Regards, This post has been edited by ro_megane: 6 Sep 2007, 16:31 |
--------------------
Renault
Megane Sedan Expresion
2005 1,6 16v
|
|
FireChief |
![]()
Post
#159
|
![]() Ut ameris, amabilis esto * Fii amabil si o sa fii iubit Group: Members Posts: 683 Joined: 3 September 06 From: Bucuresti ![]() |
poate cind se vor trage concluziile ,o sa pricep si eu ceva
![]() ![]() This post has been edited by FireChief: 6 Sep 2007, 16:40 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
1.5 dci, 100 cp , Luxe Privilege ,Beige Poivre
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
sunt liniutele de viteza maxima.....stimate coleg ro_megane.......nu are de a face cu turatia maxima.......ca sunt prezente si la diesel si la benzina in aceleasi locuri.....si cam greu sa nimeresti toate motorizarile renoo sa schimbe la fel...nu crezi.....
![]() si inca ceva......... io nu inteleg de ce va certati........ omul sia facuto cu mana lui...... si inca ceva ce nu s-a luat in calcul....putea sa se taie alimentarea cat vroia computerul...ca motorul tot trecea limita de turatie .....f simplu.......deoarece masina era in mers.........suprasarcina nu a avut nimic de a face cu acceleratia.... iar in momentul cand ambreiajul a cuplat motorul a sarit de turatia maxima...ce e asa greu de intales......panta rampa ....nu conteaza.....computer de bord nu conteaza..............si putea sa fie strans si mama lu surubul ca tot facea ravagii in motor............ amin. This post has been edited by b76bgaarh: 6 Sep 2007, 17:39 |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#161
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am obosit si am zis ce era de zis. Cine vrea sa inteleaga ceva, bine. Cine nu..... nu. b76bgaarh a tras o concluzie a naibii de buna!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
cc_dorin |
![]()
Post
#162
|
Colectionar de minusuri Group: Members Posts: 77 Joined: 17 December 06 ![]() |
QUOTE Ca sunt curios de unde a aparut acel cuplu rezistent la extremitatea exterioara fuliei fulia antreneaza cureaua de accesorii, deci surubul cu pricina strange pinionul pe care sta cureaua de distributie si fulia .Practic cureaua de accesorii exercita o forta continuua in sens invers . |
--------------------
Renault
megane 2
2003 hatch 15 dci
|
|
Liviu |
![]()
Post
#163
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 6 Sep 2007, 18:32) io nu inteleg de ce va certati........ [...] .......si putea sa fie strans si mama lu surubul ca tot facea ravagii in motor............ amin. Tocmai de asta ne certam .. ca NU se intampla nimic daca surubul era strans la cuplul dat de producator (cel putin unii dintre noi cred asta). QUOTE(einstein1984 @ 6 Sep 2007, 19:17) Pai eu recomand sa te iei de mana cu el si sa cititi niste manuale de mecanica auto ... poate ca o sa intelegeti cate ceva deste eforturi, cupluri si dimensionarea unor piese pentru a rezista in anumite situatii. Poate o sa intelegeti ca daca producatorul GARANTEAZA 100.000 de Km un motor a carui turatie este limitata electronic la 6500rpm, atunci IN MOD SIGUR acel motor poate atinge varfuri chiar si de 7500-8000 rpm fara sa se strice (prin "varfuri" ma refer la intervale de timp sub 5-10 secunde) In general toleranta de rezistenta (pentru a fi sigur sigur sigur ca acea piesa nu cedeaza) este de 80% .. asta e o valoare generica, foarte larg utilizata in lumea asta si se aplica la orice. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
adip |
![]()
Post
#164
|
![]() Banned Group: Members Posts: 2.177 Joined: 12 July 06 From: Melbourne, Victoria ![]() |
Disclaimer: I am not a motor mechanic!
Liviu, eu cred ca de fapt dilema e daca se putea sau nu intampla ceva cu ansamblul motor / curea / fulie defazoare la socul produs de frana de motor involuntara. Sa urci in cateva fractiuni de secunda turatia de la 800 la 7000 nu-i putin lucru. Sunt perfect de acord ca limitarea la 6500 e doar pentru protectia motorului si a mediului impotriva berbecilor de la volan care scot pistoanele prin capota. Una e sa ajungi progresiv la 7000 de ture cu tot ansamblul de roti angrenate de cureaua de distributie si alta e sa ajungi brusc. Cureaua de distributie trebuia sa preia, prin intermediul fuliei de pe vilbrochen, tot socul si sa-l transmita celorlalte componente. Ori, cred ca aici se cam rupe filmul si apar neintelegerile. This post has been edited by adip: 6 Sep 2007, 23:59 |
--------------------
*
*
* What you live with you learn.
What you learn you practice. What you practice you become. What you become has consequences . |
|
verzuiul |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Foarte corect!Asta cred si eu.¨Cureaua de distributie trebuia sa preia, prin intermediul fuliei de pe vilbrochen, tot socul si sa-l transmita celorlalte componente¨
This post has been edited by verzuiul: 7 Sep 2007, 07:41 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
Hack |
![]()
Post
#166
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Io zic sa analizeze fiecare cum face frana de motor si cum schimba vitezele, sa fim seriosi, care dintre voi da drumul la ambreiaj brusc(si dintr-o data), chiar si intr-o depasire, ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca turatia nu cred ca putea sa ajunga la valorile vehiculate pe aici(6500-7000RPM) asa de usor, nu avem de unde sa stim exact cum s-a petrecut tot incidentul, ne luam doar dupa spusele verzuiului, adevarul este ca putea sa faca lucrul asta pe drum drept, putea sa-l faca in panta(coborare) sau in rampa(urcare), nu avem de unde sa stim, dar totusi nu cred ca trebuia sa se intample ce s-a intamplat daca distributia era montata corect.
|
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#167
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Poti sa o iei si altfel: Asa ceva nu se intampla daca motorul era folosit corect.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Ovis |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
Ce inseamna corect? As vrea sa vad undeva scris de catre Renault conditiile de folosire. Pana cand nu le vad, consider ca demarajul cu scartaieli si supraturatia pana la linia rosie sunt chestii normale ce am voie se la fac fara a pierde garantia. Aaaa, ca datorita faptelor astora, trebuie sa schimb pneurile mai repede si masina mea va avea o uzura accentuata, asta e riscul ce mi-l asum.
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Estate Expression
2006 - 1600cc 110 CP, 15500km
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#169
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ovis, mai citeste! Ca inca nu s-a intalnit desteptul cu prostii de la Renault. Garantia e nula in caz de folosire neconforma, uzura normala sau accident; Tu trebuie sa dovedesti ca problema e defect de material, fabricatie sau montaj.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
Ovis |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 204 Joined: 10 April 03 From: Timisoara ![]() |
Lasand la o parte propozitia cu desteptul si prostii de la Renault, e ceea ce am vrut sa aud.
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Estate Expression
2006 - 1600cc 110 CP, 15500km
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Asta e podul (nu prea departe de Huedin,spre Oradea,poate unii din voi il stiu).Noi veneam din cealalta parte,unde rampa e mai abrupta (nu am poze si cu partea asta,din pacate,astea-s pe drumul de intoarcere,eram acum eu la volan)dar incidentul s-a petrecut pe drumul drept care precede podul(am urcat fix pina la jumatatea podului inertial,cu motorul oprit!).
Cum s-au desfasurat in mare lucrurile stiti: 4500 in III,ambreiaj normal,a II-a(IN LOC DE A IV-a!!!!),ambreiaj eliberat normal(Verzuia ![]() Eu asta cu Service si nici Check Injection nu am mai vazut dar asa a spus pasagerul din spate(adica Verzulicea ![]() Ce mi-a neclar in urma dizertatiilor de aici este:cind folosesc ambreiajul turatia scade,bag in viteza (a II-a chiar),las ambreiajul (normal),si turatia urca(comandata de miscarea rotilor? De ce nu s-a oprit pur si simplu urcarea turatiei la 6500 aia atunci,adica sa se taie gazul,etc?Senzatia noastra a fost ca in momentul cind a eliberat ambreiajul motorul s-a oprit(sau in fractiuni de secunda dupa aceea)La turometru (de fapt la bord)nu se uita nimeni in momentul precedent incidentului,dar sigur nu avea 100 la ora(asta pentru ca inainte cu citeva secunde ma uitasem eu sa vad de ce nu schimba si avea 90!!!!),ci imediat dupa(cind s-a simtit usor de tot o mica "frina"-probabil cind s-a oprit motorul) Deci viteza de rotatie a rotilor comanda nr RPM?Asta nu pricep. 7 Sep 2007, 16:01: [img=http://img380.imageshack.us/img380/5220/podultm8.jpg] This post has been edited by verzuiul: 7 Sep 2007, 15:01 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#172
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(verzuiul @ 7 Sep 2007, 15:54) Deci viteza de rotatie a rotilor comanda nr RPM?Asta nu pricep. Da. Turatia este comandata in mod normal de cantitatea de aer si combustibil care a intrat in motor, a facut explozie si a pus in miscare cilindrii. In mod normal, atunci cand accelerezi, ajungi la 6500, computerul vede asta si nu mai comanda injectarea de combustibil. Atunci cand nu mai ai combustibil, nu mai ai explozie, nu mai exista forta de apasare pe cilindru. Motorul inca mai merge din inertie, scazandu-i turatia in cateva secunde. 1-2. Asadar, atunci cand motorul este pus in miscare de explozie el nu are cum sa treaca de 6500. Ca nu-l lasa computerul. Dar la tine nu a fost cazul asta. Atunci cand ai ambreiajul cuplat, exista legatura DIRECTA intre roti si motor. Asadar, exista legatura directa intre viteza pe care o ai pe sosea, treapta de viteza si turatia motorului. De aia s-a putut si calcula turatia pe care tu se presupune ca ai avut-o. Deci ipotetic vorbind tu ai avut 4500 in a 3-a, ai schimbat in a 2-a, sa presupunem ca in tot acest timp viteza de deplasare a ramas constanta (desi practic daca nu coborai vreo panta cu un unghi mai mare de nu stiu cat x grade, ea a scazut. Dar daca timpul de schimbare a vitezei e destul de mic, am putea sa o consideram constanta) atunci ii corespunde o turatie de vreo 6600 de rpm. Ceea ce este peste turatia limitata. Sa reamintesc. Zona rosie incepe la 6000 rpm, iar la 6500 se taie alimentarea. Ai ajuns la 6600 rpm pentru ca in momentul franei de motor, masina este pusa in miscare de energia acumulata intre timp. Gandeste-te asa: Daca tu ai avea masina pe loc. In viteza. Sa zicem ca ai putea sa invarti de roata. In momentul in care ai invartit de roata, aia actioneza direct arborele cotit si implicit pistoanele. Si in functie de cat de tare invarti de roata, ai o anumita rotatie pe minut a arborelui cotit. Ce se masoara in ture. Asadar daca invarti destul de mult roata, poti sa ajungi sa ai o anumita turatie in motor. Deci daca mergi suficient de repede intr-o anumita treapta de viteza, poti sa ai si 10000 rpm pe minut in motor. Problema nu a fost in sine turatia pe care ai avut-o. Pentru ca la 6600 se poate ajunge daca se scoate limitarea electronica si nu are nici pe dracu. Pentru ca de la 1000 la 6600 se ajunge lent. Dar la tine a fost brusc. Poti sa o iei si altfel. Masina in sine iti permite sa accelerezi deoarece exista o forta de fracare intre cauciuc si asfalt. Poti sa ajungi la la peste 100 de km cu masina fara nici o problema. Dar ce se intampla cand turezi tare motorul si dai drumul la ambreiaj brusc? Se opreste motorul? Cateofata da. Cateodata nu. Cand nu se opreste rotile patineaza. Pentru ca au pierdut aderenta. La fel si in cazul tau. Intre fulia aia si ax exista o forta de fracare. Atunci cand pornesti usor si mergi normal forta de frecare nu este mai mica decat forta de tractiune, astfel incat mentine legatura aia fixa intre fulie si ax. Dar daca ai supus-o brusc la un soc, aceasta cedeaza si patineaza. Acum noi ne certam aici degeaba. Pentru ca nu stim un lucru. Forta la care a fost supusa fulia aia. Pentru ca in functie de ea avem ambele tabere dreptate. Asadar, cred ca fara nici un fel de indoiala, la o anumita forta, fulia aia ceda. Asta e clar. Esti de acord cu mine Liviu? Problema pe care trebuie sa o rezolvam este daca forta aia a fost mai mare sau nu decat forta corespunzatoare cuplului la care trebuia sa se stranga surubul ala. Pentru ca daca a fost mai mica atunci surubul nu a fost strans. vina service-ului. Daca a fost mai mare, inseamna ca vina a fost a soferului. Dar forta aia nu avem de unde sa o aflam si ne dam doar cu presupusul. Nu are cine sa ne dea dreptate. Asta e.. PS. Din cate m-am interesat, fulia la k4m nu ar fi cu con. Ci cu pana. O sa caut poze. This post has been edited by ssilviu: 7 Sep 2007, 16:57 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
verzuiul |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Daca aveam la mine aparatul la service faceam poze.Nu trebuie sa ai dubii,SIGUR NU ARE PANA!Doar loc pe arbore,cum am explicat mai sus.
Incep sa inteleg ca 4500-le asta e exact la limita.Atunci nu era normal(admitind sau nu ca surubul era bine strins),ca in manual sa existe o atentionare de acest tip,la retrogradare o treapta?Pentru soferii "prosti" ,poftim!Eu cred ca da! Pina la urma tare mi-ar placea sa beau o bere si cu Einstein,si cu tine,si cu cei care-mi "tin partea"!Esential e ca multi useri reno.ro invata din "greseala"(cu sau fara ghilimele) comisa cite ceva.Ar trebui si Renault sa faca asta.Pe ei insa nu i-a interesat nimic ,direct(adica nu m-a sunat un specialist sa ma-ntrebe ce si cum).S-au limitat la concluziile de DUPA incident de la AutoBara tinind-o inainte cu faptul ca nu mai am garantie.Pacat... This post has been edited by verzuiul: 7 Sep 2007, 16:14 |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#174
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Ti-am mai zis. Cum naiba sa mai discute cu tine cand te-ai dus direct la aia si le-ai spus boacana. Nici un service nu mai discuta cu tine.
QUOTE(verzuiul @ 7 Sep 2007, 17:04) tunci nu era normal ca in manual sa existe o atentionare de acest tip,la retrogradare o treapta? La orice masina cu transmisie manuala exista riscul unei frana de motor violente care sa faca ravagii prin motor. Dar nu am vazut pana acum manual in care se te atentioneze acest lucru. Se presupune ca stii de la scoala de soferi. This post has been edited by ssilviu: 7 Sep 2007, 16:29 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
verzuiule...cum descrii tu...zic sa fii multumit ca ai scapat doar cu atat.....
si din cate stiu eu ti se zice sa folosesti motorul pana la parametrii maximi...........peste asta e pe barba ta.......(masina e garantata pana la un anumit punct) seara buna si weekend fain.......... This post has been edited by b76bgaarh: 7 Sep 2007, 16:54 |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Pai le-am zis ca asa am crezut eu ca e bine si corect sa stie adevarul!4500 nu mi se parea(hai sa folosesc trecutul) o superturatie pentru ce a urmat.
Iar cu privire la avertizare,nu-mi schimb parerea,ea trebuia sa existe!Cu surubul,ce sa mai zic... |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#177
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea e ca, daca nu spuneai ce manevre ai facut inainte de accident, si spuneai ca pur si simplu s-a intamplat, in mers, cu o treapta oarecare cuplata, chiar si fara garantie, Renault ar fi suportat macar 20% din costul interventiei (poate mai mult) ca gest comercial, fara sa-si fi asumat raspunderea asta legal sau in scris. Dar cum tu ai recunoscut o greseala in exploatare (macar recunoaste ca asa e), ei se pot folosi de ea pentru a scapa de orice raspundere in problema aparuta ulterior. Morala? Daca ai gresit, imediat ce ti-ai dat sema incepi sa minti, pretinzi ca nu s-a intamplat sau negi!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
verzuiul |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 7 January 05 ![]() |
Topicul asta se transforma-n OTV vad
![]() Nu am recunoscut si nici acum nu recunosc o greseala in exploatare,cu manualul in fata!:D Nici nu ma las,sa vad ce raspund francezii(fara ghilimele). Urmeaza OPC,pe baza raspunsului lor.Abia astept sa-mi spuna ca sunt de vina ca am retrogradat de la 4500 in treapta strict inferioara! Iata ce le-am trimis: Bonjour, Concernant mon message ………..,la réponse de Renault Roumanie est : 1) On considère que l’incident n’est pas lié à la garantie dans le service agrée Renault Mavexim de Tirgoviste. 2) L’incident s’est produit après une décélération brusque, après le passage d’une vitesse supérieure à une vitesse inférieure, avec une manque de corrélation de la rotation du moteur. Mon incident a levé une grand interes(vous pouvez voir sur www.reno.ro mon topic, a l’adresse http://www.reno.ro/Frina-de-motor-dezastru-33-t85009.html. Vue par 4700 utilisateurs, beaucoup d’utilisateurs d’accord avec moi) J’ai 3 questions à vous poser : 1) Quels sont les raisons de cette « considération » ? Vous pouvez pas répondre ! 2) Si le vis n’a pas été bien viser reposee(mais vous et moi on n’a pas de preuves,avec la « concurrence » de service AutoBara, service agrée Renault) ce n’est pas la plus probable cause de l’incident ? Répondez par OUI ou NON s’il vous plait. 3) Si la réaction (le comportement) de la voiture est normale, et si l’incident s’est produit grâce à mon usage abusif, ne pensez vous que le manuel d’exploitation doit mentionner que le chauffeur ne doit pas changer dans une vitesse inférieure qu’en dessous (par exemple) de 3000 rotation par minute. Répondez par OUI ou NON s’il vous plait. On suppose que la société Renault ce n’est pas un garçonnet qui va dire toujours Non parce qu’il a déjà dit Non la première fois, et qu’on accepte avec des arguments. Bonne journée |
-------------------- Megane E,Techno fara optiuni,gri shist.
|
|
xcss |
![]()
Post
#179
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Cam sarcastica ultima fraza... daca mi se permite comentariul...
|
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#180
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
Acum am vazut si eu acest topic. Trebuie sa recunosc ca am citit doar inceputul si sfarsitul(primele 5-6 si ultimele 2 posturi).
Inainte de toate: 1. Daca esti la 4500 rpm in t3 si doresti sa ai frana de motor, nu trebuie decat sa ridici piciorul de pe acceleratie. 2. Daca doresti o franare brusca, folosesti frana de serviciu (ca de-aia se numeste de serviciu, ca sa te servesti de ea) 3. Frana de motor se foloseste doar insotita de franarea de serviciu (a propos de treaba cu stopurile: daca masina din spate te-ar fi lovit datorita opririi bruste a motorului, te-ar fi lovit si datorita franarii bruste de motor neinsotita de aprinderea stopurilor) 4. Nu cred ca era absolut necesara o retrogradare in t2 in conditiile respective (e doar o parere personala) Astea ar fi considerentele despre producerea "evenimentului". Partea a doua este mai interesanta: - scrie undeva ca mecanicul de la Oradea a constatat ca era posibil ca surubul sa nu fi fost strans bine? - scrie undeva ca proprietarul a solicitat folosirea unei anumite scule pentru strangerea surubului, iar mecanicul care a facut interventia a refuzat? Daca nu, inseamna ca schimbarea distributiei s-a efectuat in mod corespunzator, iar mecanicul de la Oradea nu a sesizat nimic. Dupa toate probabilitatile, se stie la ce turatie a ajuns motorul. Daca turatia respectiva depaseste bine 6500 rpm, atunci e problema, deoarece limitatorul nu da voie sa se depaseasca turatia limita (6500 in cazul de fata) prin accelerare, deci singura modalitate de a ajunge acolo era prin schimbarea in treapta de viteza inferioara, ceea ce implica o utilizare necorespunzatoare. Nu zic ca acel surub nu a fost strans bine, insa nici tu n-ai fost atent(a) cand a fost inspectata masina in urma accidentului... Sper sa iasa totul cat mai bine. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 16:59 |