Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

9 Pages < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

TURBINA, pareri, sugetii : Probleme frecvente la turbina

andu911
post 15 Jan 2010, 14:24
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




cuzinetii i-ai luat la cota urmatoare si ai rectificat arborele ?

Sau i-a cumparat tot la cota initiala ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dinu_victor_88
post 18 Jan 2010, 23:18
Post #62


Membru Ager


Group: Members
Posts: 229
Joined: 7 December 08




Sincer Andu nu stiu sigur dar cred ca la cota initiala..Cand am ajuns eu la service erau in cutie si nu ii montase inca dar nu m-am uitat pe referinta cutiei sau chestii de genul.In orice caz nu mai era de trait cu cei vechi..Uite chiar o sa ii fac o intrebare mecanicului..Eu nu prea ma pricep asa in amanunt la partea de motor si chiar sunt curios.Crezi ca ar fi ceva neinregula daca nu a umblat la arbore si a montat cuzinetii noi?Te salut!


--------------------
Renault Laguna - CT-07-MEV 2003 Lux Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 18 Jan 2010, 23:32
Post #63


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




trebuia rectificat arborele
imi este greu sa cred ca avea asa o uzura egala ..............


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 18 Jan 2010, 23:37
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Sa verifici si presiunea uleiului.
Cuzinetii aia nu se uzeaza chiar asa de usor.
Si eu i-am schimbat, pentru ca tot am desfacut motorul, dar nu aveau uzura evidenta.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dinu_victor_88
post 19 Jan 2010, 11:56
Post #65


Membru Ager


Group: Members
Posts: 229
Joined: 7 December 08




Presiunea uleiului este in regula,pe joja nu s-a miscat deloc nivelul iar motorul se comporta foarte bine.Nu se aude nimic ciudat ba chiar am impresia ca e mai silentios.Intrebarea mea e ce s-ar putea defecta daca nu am rectificat arborele..Sincer nu prea as vrea sa ma apuc din nou de demontat motorul sad.gif


--------------------
Renault Laguna - CT-07-MEV 2003 Lux Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 19 Jan 2010, 12:55
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




sa fie un pic de joc la fusuri...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 19 Jan 2010, 13:00
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Cum zice si Silviu, in mod normal , cuzinetii de la paliere si biele nu se uzeaza asa usor daca le-ai asigurat ungerea corecta. Dar la tine a fost o situatie mai deosebita atunci cand ti-a picat turbina , motorul s-a turat si se pare ca ai ramas si fara ungere. Eu de aia te-am intrebat cum arata cuzinetii de la paliere.Toti cuzinetii au urme circulare chiar si arborele, dupa un timp de functionare. Se intampla chiar sa se uzeze mai repede arborele, care-i din material mult mai dur decat aliajul antifrictiune din cuzineti. Explicatia este ca particulele abrazive antrenate de ulei raman fixate in materialul moale cu care este captusit cuzinetul la interior si uzeaza arborele. Dar, ma rog, asta-i teorie. Lipsa ungerii , mai ales la turatii ridicate, duce la crestere temperaturii si la griparea lagarului adica la topirea aliajului din cuzinet. Un mecanic silitor iti verifica si jocurile din lagare ca metode sunt destule.
Tu zici ca presiunea uleiului este in regula. Ar fi fost bine daca ai fi dat si valoarea ei la un anumit regim adica sa zicem la 800 rot/min cu motorul la temperatura nominala. Daca ai avea jocuri marite la paliere (arbore uzat) atunci si presiune de ulei ar fi mai scazuta in functie de uzura. Si in plus de asta un joc marit la paliere se aude imediat mai ales atunci cand accelerezi brusc.
Daca nu ai semnele astea , eu zic sa stai linistit.


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 19 Jan 2010, 13:06
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Probabil ca nu a demontat motorul... si in cazul asta a schimbat cuzinetii de biela si atat...
In cazul asta, de paliere nici nu s-a atins.

A dat doar baia jos si atat. Lucrare de 2 ore, nu de 2 zile. biggrin.gif

This post has been edited by andu911: 19 Jan 2010, 13:07


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dinu_victor_88
post 19 Jan 2010, 13:18
Post #69


Membru Ager


Group: Members
Posts: 229
Joined: 7 December 08




Nu se intampla nimic deosebit..nimic din ce a enuntat Matrix.Chiar m-am dus singurel undeva pe camp sa nu fie nici un fel de zgomot si am accelerat motorul,l-am lasat la relanti,l-am turat si un pic spre rosu..nici un semn de defectiune..Banuiesc ca un motor care are probleme la biele sau paliere se aude ciudat(cred eu ca e cloncaneala specifica) dar la mine nu e cazul.Curand o sa ma duc si la renault sa-mi fac un test.Sper sa fie ok!Va multumesc pt raspunsuri!Cu respect!


--------------------
Renault Laguna - CT-07-MEV 2003 Lux Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 19 Jan 2010, 13:19
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Andu, dupa cum am priceput eu , a schimbat pe cei de la paliere , a verificat pe cei de la biele si a zis ca-s buni (s-a si mirat blink.gif ). Este posibil sa se fi plictisit.


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dinu_victor_88
post 19 Jan 2010, 13:26
Post #71


Membru Ager


Group: Members
Posts: 229
Joined: 7 December 08




Deci e de rau!Cred ca ma duc frumusel si o bag in garaj si o las acolo sa se repare singura ca unde m-am dus nimeni nu a facut treaba cap-coada.Acum sper sa am norocul de partea mea si sa nu trebuiasca sa imi iau in curand si motor..Asta mi-a mai ramas de schimbat in rest e ca noua sad.gif


--------------------
Renault Laguna - CT-07-MEV 2003 Lux Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 19 Jan 2010, 13:48
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Stai linistit!! N-am vrut sa te speriem. Ai postat in timp ce scriam . Daca nu ai semnele de care pomeneam, nu ai de ce sa-ti faci griji. Eu unul nu am incredere in mecanici si nu vreau sa-ti transmit si tie asta. Mergi linistit cu masina si ca sa fii impacat mai cere si alte pareri.


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boozywoozy
post 19 Jan 2010, 14:30
Post #73


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 18 August 06
From: galati




in cazul de fata sa asculti bataile motorului aplica tehnica "clasica" invatata in liceu de maistrul meu : iei un ciocan sau un lemn de esenta tare,il pui pe blocul motor jos spre palier si sus spre chiulasa si auzi daca se aud batai.O bataie de palier e mai "grava", zgomotul e mai infundat iar la diesel e mai greu de descoperit.Dar lasand tehnicile mai mult sau mai putin conventionale, recomand ascultarea motorului cu aparatura speciala, sunt aparate care seamana cu stetoscopul medical.
Ca si idee...De 20 de ani la orice masina eu nu am auzit, si ma repet ca nu am auzit sau intalnit, ca cuzinetii de palier sa fie buni iar cei de biela sa fie uzati.Orice mecanic mai mult sau mai putin experimentat stie ca nu se schimba numai o parte a cuzinetilor.Imaginati-va ca jocul de la biela se transmite la palier ducand la uzura automata a cuzinetilor de palier...
Daca ma insel astept sa fiu contrazis...
Sa auzim numai de bine!


--------------------
ex renault laguna 2 - gl 41 nyk 2002 1.9 dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dinu_victor_88
post 19 Jan 2010, 16:11
Post #74


Membru Ager


Group: Members
Posts: 229
Joined: 7 December 08




Va multumesc mult pentru sfaturile voastre!O sa tin cont de ele smile.gif Pana una-alta o sa merg pe mana lui Matrix smile.gif Ce-o fi o fi..Si ma gandesc ca stilul meu de condus nu solicita prea mult motorul asa ca daca mai merge 1 an asa e ok smile.gif) Numai bine si voua si sper sa fiti cat mai feriti de probleme cu lagunele voastre


--------------------
Renault Laguna - CT-07-MEV 2003 Lux Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius7500
post 25 Jul 2010, 18:44
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 12 April 10




Salut Helpp,mi sa dus turbina,cine ma ajute sa-mi spuna unde se mai pot reconditiona si un pret daca se poate,si parte si mai urata nu am scos inca turbina sa vad cum arata dar dupa simtome ea ar fii,la fel a zis si mecanicu,partea proasta e ca am mai mers 50Km de cand sa dus(nu aveam cum sa ajung acasa).


--------------------
Renault Laguna - BT-PFL 2002-2
Botosani
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12AHD
post 25 Jul 2010, 20:46
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 24 December 09
From: Ploiesti




Salut! Scoate-o si nu mai circula cu ea ca sa nu o ia pe ulei!Uite o idee de plecare pentru reconditionare:
http://www.turbosuflante.com/contact.html
Din ce am citit pe forum,reconditionarea ar costa de la 900 pana la 1400 lei(daca se poate reconditiona).Noua, gasesti si la bursa sau pe internet cu 400 euro.


--------------------
Renault Laguna 3 110kw 2009 break automata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius7500
post 27 Jul 2010, 09:43
Post #77


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 12 April 10




Salut vreau a stiu cum se scoate turbina daca a mai scos cineva?Mc.Poze daca se poate


--------------------
Renault Laguna - BT-PFL 2002-2
Botosani
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 27 Jul 2010, 10:02
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Exista explicatii si poze pe forum. Trebuie sa ai un pic de rabdare si sa cauti smile.gif


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius7500
post 27 Jul 2010, 19:03
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 12 April 10




Poate ma ajuti tu DAN73 ca eu sunt nou pe aici si nu cred ca am gasit.........


--------------------
Renault Laguna - BT-PFL 2002-2
Botosani
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dominy
post 28 Jul 2010, 16:33
Post #80


Membru autentic


Group: Members
Posts: 608
Joined: 19 July 06




salut ... stiu ca pare ciudata urmatoarea mea intrebare dar incerc, la masina mea a cazut iar turbina ( reconditionata deja de 2 ori) nu mai am incredere in reconditionare.

am o turbina de 1.5 dci de 85 cp credeti ca merita efortul de a incerca sa o montez pe masina mea ?


--------------------
renault laguna 2 - GL 22 DOM 2002 dci 120 hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius7500
post 29 Jul 2010, 10:05
Post #81


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 12 April 10




Am reusit sa desfac turbosuflanta,dar fara sa slabesc de la catalizator nu am reusit sa o desfac nu e asa usor precum pare dar marita incercat.Urmeaza sa o trimit la Brasov la rectificat am inteles ca sunt cei mai buni?


--------------------
Renault Laguna - BT-PFL 2002-2
Botosani
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 29 Jul 2010, 10:19
Post #82


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(dominy @ 28 Jul 2010, 17:33)
am o turbina de 1.5 dci de 85 cp credeti ca merita efortul de a incerca sa o montez pe masina mea ?
*


de unde ideea ca turbina de pe 1.5 85 cai merge pe 1.9 120 cai? blink.gif blink.gif are alta tubina 1.9...dar poti incerca... tongue.gif ne spui rezultatul...sunt curios ce o sa strici.. icon_mrgreen.gif


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 29 Jul 2010, 13:19
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




El lucreaza intr-un service...probabil a studiat deja chestiunea si o fi vazut ca prinderea pe evacuare e la fel desi eu m-as mira sa fie identica. Insa nu prea cred ca poate asigura acelasi volum de aer...ca una-i una alta-i alta...adica un 1.9 e nitel mai mare decat un 1.5 smile.gif

This post has been edited by Dan73: 29 Jul 2010, 13:20


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 29 Jul 2010, 13:22
Post #84


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(dominy @ 28 Jul 2010, 17:33)
am o turbina de 1.5 dci de 85 cp credeti ca merita efortul de a incerca sa o montez pe masina mea ?
*




Pai cea de 1.5 85 de cai este cu geometrie fixa... tu ai pe 1.9 cu geometrie variabila....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius7500
post 2 Aug 2010, 10:17
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 12 April 10




Salut am si eu o rugaminte la cine a rectificat turbosuflante,la care firma din Brasov ati facut si sunte-ti multumit Turbocar Serv Bv sau Turbo Center Bv,nu stiu la care dintre ele sa o trimit.Mc sad.gif


--------------------
Renault Laguna - BT-PFL 2002-2
Botosani
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byby
post 2 Aug 2010, 20:50
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 489
Joined: 29 July 07
From: IASI




Eu am facut-o la Turbo car serv si sunt multumit.


--------------------
Renault Laguna 2003 1,9 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius7500
post 3 Aug 2010, 08:18
Post #87


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 12 April 10




Multumesc am trimis la Brasov acu astept rezultatul.


--------------------
Renault Laguna - BT-PFL 2002-2
Botosani
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OZN99
post 11 Aug 2010, 12:09
Post #88


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 29 July 10




Ieri plictisindu-ma am deschis capota sa vad ce mai misca pe acolo si am fost curios sa vad unde este furtunul care se scoate ca sa verifici jocul axei turbinei si... mi sa parut cam uleioasa zona. Masina merge perfect nu consuma ulei nu scoate fum nu se aud zgomote ohmy.gif
100820101101.jpg


--------------------
Renault Laguna2 1,9dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 11 Aug 2010, 12:50
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




In principiu ar trebui sa stai linistit. Majoritatea au ulei in acea zona. Sursa scurgerilor ar trebui sa fie de undeva mai sus , de la dumper. Scoate-i garnitura de cauciuc si infasoara de cateva ori banda de teflon in canalul ei apoi bag-o la loc. O fortezi putin, in felul asta, sa preseze mai bine pe galeria de admisie. Eu merg asa de cativa ani si nu mai sunt probleme.
Conducta care-i in prim-planul imaginii este cea de admisie aer in turbina. In timpul functionarii motorului aici este depresiune deci nu sunt motive sa arunce ulei. Verifica totusi si strangerea racordului pe refularea turbinei (cel de cauciuc) , eventual demonteaza-l si vezi sa nu fie fisurat. In caz de neetanseitati in zona asta , sunt motive sa ai ulei deoarece orice turbina are pierderi de ulei mai mari sau mai mici pe la segmentii de etansare ai lagarelor. Si in plus de asta, in conducta de aspiratie mai intra si cea de la exaustor gaze carter, gaze care intotdeauna contin picaturi de ulei.
Cu jocurile cum stai? Atentie la cel axial!! Pe asta nu ar trebui sa-l simti la mana daca nu-s probleme.


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Luko13
post 11 Aug 2010, 13:17
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 21 August 08




M-ati facut curios . Trebuie sa arunc si eu o privire la turbina sa vad cum se mai prezinta, deoarece nu m-am mai uitat de mult. huh.gif


--------------------
Renault Laguna3 2008/Estate/Initiale Paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
9 Pages < 1 2 3 4 5 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 16:39
Dacia