TURBINA, pareri, sugetii : Probleme frecvente la turbina
![]() ![]() ![]() |
TURBINA, pareri, sugetii : Probleme frecvente la turbina
andu911 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
dinu_victor_88 |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru Ager Group: Members Posts: 229 Joined: 7 December 08 ![]() |
Sincer Andu nu stiu sigur dar cred ca la cota initiala..Cand am ajuns eu la service erau in cutie si nu ii montase inca dar nu m-am uitat pe referinta cutiei sau chestii de genul.In orice caz nu mai era de trait cu cei vechi..Uite chiar o sa ii fac o intrebare mecanicului..Eu nu prea ma pricep asa in amanunt la partea de motor si chiar sunt curios.Crezi ca ar fi ceva neinregula daca nu a umblat la arbore si a montat cuzinetii noi?Te salut!
|
--------------------
Renault
Laguna
- CT-07-MEV
2003 Lux Privillege
|
|
przamfiri |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
trebuia rectificat arborele
imi este greu sa cred ca avea asa o uzura egala .............. |
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Sa verifici si presiunea uleiului.
Cuzinetii aia nu se uzeaza chiar asa de usor. Si eu i-am schimbat, pentru ca tot am desfacut motorul, dar nu aveau uzura evidenta. |
--------------------
Renault
Laguna
- NT-97-SLR
Initiale 2002 Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
dinu_victor_88 |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru Ager Group: Members Posts: 229 Joined: 7 December 08 ![]() |
Presiunea uleiului este in regula,pe joja nu s-a miscat deloc nivelul iar motorul se comporta foarte bine.Nu se aude nimic ciudat ba chiar am impresia ca e mai silentios.Intrebarea mea e ce s-ar putea defecta daca nu am rectificat arborele..Sincer nu prea as vrea sa ma apuc din nou de demontat motorul
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
- CT-07-MEV
2003 Lux Privillege
|
|
andu911 |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
sa fie un pic de joc la fusuri...
|
--------------------
-
-
-
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Cum zice si Silviu, in mod normal , cuzinetii de la paliere si biele nu se uzeaza asa usor daca le-ai asigurat ungerea corecta. Dar la tine a fost o situatie mai deosebita atunci cand ti-a picat turbina , motorul s-a turat si se pare ca ai ramas si fara ungere. Eu de aia te-am intrebat cum arata cuzinetii de la paliere.Toti cuzinetii au urme circulare chiar si arborele, dupa un timp de functionare. Se intampla chiar sa se uzeze mai repede arborele, care-i din material mult mai dur decat aliajul antifrictiune din cuzineti. Explicatia este ca particulele abrazive antrenate de ulei raman fixate in materialul moale cu care este captusit cuzinetul la interior si uzeaza arborele. Dar, ma rog, asta-i teorie. Lipsa ungerii , mai ales la turatii ridicate, duce la crestere temperaturii si la griparea lagarului adica la topirea aliajului din cuzinet. Un mecanic silitor iti verifica si jocurile din lagare ca metode sunt destule.
Tu zici ca presiunea uleiului este in regula. Ar fi fost bine daca ai fi dat si valoarea ei la un anumit regim adica sa zicem la 800 rot/min cu motorul la temperatura nominala. Daca ai avea jocuri marite la paliere (arbore uzat) atunci si presiune de ulei ar fi mai scazuta in functie de uzura. Si in plus de asta un joc marit la paliere se aude imediat mai ales atunci cand accelerezi brusc. Daca nu ai semnele astea , eu zic sa stai linistit. |
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
andu911 |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Probabil ca nu a demontat motorul... si in cazul asta a schimbat cuzinetii de biela si atat...
In cazul asta, de paliere nici nu s-a atins. A dat doar baia jos si atat. Lucrare de 2 ore, nu de 2 zile. ![]() This post has been edited by andu911: 19 Jan 2010, 13:07 |
--------------------
-
-
-
|
|
dinu_victor_88 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru Ager Group: Members Posts: 229 Joined: 7 December 08 ![]() |
Nu se intampla nimic deosebit..nimic din ce a enuntat Matrix.Chiar m-am dus singurel undeva pe camp sa nu fie nici un fel de zgomot si am accelerat motorul,l-am lasat la relanti,l-am turat si un pic spre rosu..nici un semn de defectiune..Banuiesc ca un motor care are probleme la biele sau paliere se aude ciudat(cred eu ca e cloncaneala specifica) dar la mine nu e cazul.Curand o sa ma duc si la renault sa-mi fac un test.Sper sa fie ok!Va multumesc pt raspunsuri!Cu respect!
|
--------------------
Renault
Laguna
- CT-07-MEV
2003 Lux Privillege
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Andu, dupa cum am priceput eu , a schimbat pe cei de la paliere , a verificat pe cei de la biele si a zis ca-s buni (s-a si mirat
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
dinu_victor_88 |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru Ager Group: Members Posts: 229 Joined: 7 December 08 ![]() |
Deci e de rau!Cred ca ma duc frumusel si o bag in garaj si o las acolo sa se repare singura ca unde m-am dus nimeni nu a facut treaba cap-coada.Acum sper sa am norocul de partea mea si sa nu trebuiasca sa imi iau in curand si motor..Asta mi-a mai ramas de schimbat in rest e ca noua
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
- CT-07-MEV
2003 Lux Privillege
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
Stai linistit!! N-am vrut sa te speriem. Ai postat in timp ce scriam . Daca nu ai semnele de care pomeneam, nu ai de ce sa-ti faci griji. Eu unul nu am incredere in mecanici si nu vreau sa-ti transmit si tie asta. Mergi linistit cu masina si ca sa fii impacat mai cere si alte pareri.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
boozywoozy |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 18 August 06 From: galati ![]() |
in cazul de fata sa asculti bataile motorului aplica tehnica "clasica" invatata in liceu de maistrul meu : iei un ciocan sau un lemn de esenta tare,il pui pe blocul motor jos spre palier si sus spre chiulasa si auzi daca se aud batai.O bataie de palier e mai "grava", zgomotul e mai infundat iar la diesel e mai greu de descoperit.Dar lasand tehnicile mai mult sau mai putin conventionale, recomand ascultarea motorului cu aparatura speciala, sunt aparate care seamana cu stetoscopul medical.
Ca si idee...De 20 de ani la orice masina eu nu am auzit, si ma repet ca nu am auzit sau intalnit, ca cuzinetii de palier sa fie buni iar cei de biela sa fie uzati.Orice mecanic mai mult sau mai putin experimentat stie ca nu se schimba numai o parte a cuzinetilor.Imaginati-va ca jocul de la biela se transmite la palier ducand la uzura automata a cuzinetilor de palier... Daca ma insel astept sa fiu contrazis... Sa auzim numai de bine! |
--------------------
ex renault
laguna 2
- gl 41 nyk
2002 1.9 dci dynamique
|
|
dinu_victor_88 |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru Ager Group: Members Posts: 229 Joined: 7 December 08 ![]() |
Va multumesc mult pentru sfaturile voastre!O sa tin cont de ele
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
- CT-07-MEV
2003 Lux Privillege
|
|
marius7500 |
![]()
Post
#75
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Salut Helpp,mi sa dus turbina,cine ma ajute sa-mi spuna unde se mai pot reconditiona si un pret daca se poate,si parte si mai urata nu am scos inca turbina sa vad cum arata dar dupa simtome ea ar fii,la fel a zis si mecanicu,partea proasta e ca am mai mers 50Km de cand sa dus(nu aveam cum sa ajung acasa).
|
--------------------
Renault
Laguna
- BT-PFL
2002-2 Botosani
|
|
12AHD |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 24 December 09 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Scoate-o si nu mai circula cu ea ca sa nu o ia pe ulei!Uite o idee de plecare pentru reconditionare:
http://www.turbosuflante.com/contact.html Din ce am citit pe forum,reconditionarea ar costa de la 900 pana la 1400 lei(daca se poate reconditiona).Noua, gasesti si la bursa sau pe internet cu 400 euro. |
--------------------
Renault
Laguna 3 110kw
2009 break automata
|
|
marius7500 |
![]()
Post
#77
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Salut vreau a stiu cum se scoate turbina daca a mai scos cineva?Mc.Poze daca se poate
|
--------------------
Renault
Laguna
- BT-PFL
2002-2 Botosani
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Exista explicatii si poze pe forum. Trebuie sa ai un pic de rabdare si sa cauti
![]() |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
marius7500 |
![]()
Post
#79
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Poate ma ajuti tu DAN73 ca eu sunt nou pe aici si nu cred ca am gasit.........
|
--------------------
Renault
Laguna
- BT-PFL
2002-2 Botosani
|
|
dominy |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 608 Joined: 19 July 06 ![]() |
salut ... stiu ca pare ciudata urmatoarea mea intrebare dar incerc, la masina mea a cazut iar turbina ( reconditionata deja de 2 ori) nu mai am incredere in reconditionare.
am o turbina de 1.5 dci de 85 cp credeti ca merita efortul de a incerca sa o montez pe masina mea ? |
--------------------
renault
laguna 2
- GL 22 DOM
2002 dci 120 hp
|
|
marius7500 |
![]()
Post
#81
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Am reusit sa desfac turbosuflanta,dar fara sa slabesc de la catalizator nu am reusit sa o desfac nu e asa usor precum pare dar marita incercat.Urmeaza sa o trimit la Brasov la rectificat am inteles ca sunt cei mai buni?
|
--------------------
Renault
Laguna
- BT-PFL
2002-2 Botosani
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#82
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
|
--------------------
------
------
------
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
El lucreaza intr-un service...probabil a studiat deja chestiunea si o fi vazut ca prinderea pe evacuare e la fel desi eu m-as mira sa fie identica. Insa nu prea cred ca poate asigura acelasi volum de aer...ca una-i una alta-i alta...adica un 1.9 e nitel mai mare decat un 1.5
![]() This post has been edited by Dan73: 29 Jul 2010, 13:20 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.387 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
marius7500 |
![]() ![]()
Post
#85
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Salut am si eu o rugaminte la cine a rectificat turbosuflante,la care firma din Brasov ati facut si sunte-ti multumit Turbocar Serv Bv sau Turbo Center Bv,nu stiu la care dintre ele sa o trimit.Mc
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
- BT-PFL
2002-2 Botosani
|
|
byby |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
Eu am facut-o la Turbo car serv si sunt multumit.
|
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
marius7500 |
![]() ![]()
Post
#87
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Multumesc am trimis la Brasov acu astept rezultatul.
|
--------------------
Renault
Laguna
- BT-PFL
2002-2 Botosani
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
Ieri plictisindu-ma am deschis capota sa vad ce mai misca pe acolo si am fost curios sa vad unde este furtunul care se scoate ca sa verifici jocul axei turbinei si... mi sa parut cam uleioasa zona. Masina merge perfect nu consuma ulei nu scoate fum nu se aud zgomote
![]() 100820101101.jpg |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
matrix67b |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 428 Joined: 26 August 06 From: Targu-Jiu ![]() |
In principiu ar trebui sa stai linistit. Majoritatea au ulei in acea zona. Sursa scurgerilor ar trebui sa fie de undeva mai sus , de la dumper. Scoate-i garnitura de cauciuc si infasoara de cateva ori banda de teflon in canalul ei apoi bag-o la loc. O fortezi putin, in felul asta, sa preseze mai bine pe galeria de admisie. Eu merg asa de cativa ani si nu mai sunt probleme.
Conducta care-i in prim-planul imaginii este cea de admisie aer in turbina. In timpul functionarii motorului aici este depresiune deci nu sunt motive sa arunce ulei. Verifica totusi si strangerea racordului pe refularea turbinei (cel de cauciuc) , eventual demonteaza-l si vezi sa nu fie fisurat. In caz de neetanseitati in zona asta , sunt motive sa ai ulei deoarece orice turbina are pierderi de ulei mai mari sau mai mici pe la segmentii de etansare ai lagarelor. Si in plus de asta, in conducta de aspiratie mai intra si cea de la exaustor gaze carter, gaze care intotdeauna contin picaturi de ulei. Cu jocurile cum stai? Atentie la cel axial!! Pe asta nu ar trebui sa-l simti la mana daca nu-s probleme. |
--------------------
Renault
Laguna 2 / Privilege
2003 1,9dci /120cp
|
|
Luko13 |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 21 August 08 ![]() |
M-ati facut curios . Trebuie sa arunc si eu o privire la turbina sa vad cum se mai prezinta, deoarece nu m-am mai uitat de mult.
![]() |
--------------------
Renault
Laguna3
2008/Estate/Initiale Paris
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 16:39 |