Climatronic Laguna II, probleme, sfaturi
![]() ![]() ![]() |
Climatronic Laguna II, probleme, sfaturi
pishky |
![]()
Post
#361
|
||
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.522 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|||
cdadan |
![]()
Post
#362
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Compresorul functioneaza in unele situatii chiar daca ledul e stins (mai putin logic, dar explicabil, e totusi reno).
Nu tremura. Merge ... cum sa-ti explic, e senzatia aia cand mergi cu bicicleta si pedalezi punand mai multa forta intr-un picior. Doctore, propozitia aia boldata mi-ai spus-o tu dupa ce am cumparat masina. M-am convins instant ca ai dreptate, insa am cautat o cale de a pacali sistemul ala idiot. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#363
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Deci te-ai convins ca doar pe OFF nu merge compresorul. Lasa-l naibii de sistem, tu nu ai probleme reale, te plictisesti si cauti nod in paura.
![]() Mai bine tragi o fuga pina la mine sa ma ajuti la diverse... Si la mine cind cupleaza compresorul scade pentru moment turatia dar apoi creste. De 6 ani asa e si e normal, e un nou consumator care papa si el ceva din ce scoate motorul. In rest toate bune. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
StefanT |
![]()
Post
#364
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
1. Turatia motorului nu are voie sa oscileze indiferent daca compresorul ruleaza sau nu. Aceasta scade sensibil pentru o fractiune de secunda cand cuplam AC-ul, si creste pentru aceeasi fractiune de secunda cand il decumplam. Chestie de timp de reactie al calculatorului responsabil cu, corectia de turatie ca aceasta sa fie mentinuta la 800 rpm la diesel, respectiv 750 rpm la benzina.
2. Cu clima pe auto la (sa zicem) 22 de grade celsius si o temperatura exterioara 24 de grade, si o umiditate mica ce nu poate indica pornirea compresorului pe acest motiv, si in functie de senzorul de lumina solara ce patrunde in habitaclu, calculatorul de clima comanda la un moment dat si pentru scurta durata oprirea compresorului, iar apoi cand este cazul in maxim cateva minute comanda iarasi pornirea si tot asa. Insa asta la un prag sensibil de temperaturi apropiate (interior vs exterior fara vreme insorita). Atentie, cu clima pe auto (led AUTO aprins), ledul de la butonul de AC are rol de indicator stare, respectiv cand compresorul este cuplat acesta este aprins, si vice versa. Multi au probleme la clima si functionare cu internitente datorate interdictiilor de la injectie, totul intamplandu-se cu ledul de la AC pornit si cred ca este normala aceasta functionare internitenta. NU ESTE! Daca starea intermitenta de functionare a compresorului nu este semnalizata si de stingerea/aprinderea ledului de la AC (nu cel de AUTO), atunci aveti o problema! 3. Nu este normal sub nicio forma sa porneasca compresorul fara sa semnalizeze acet lucru prin aprinderea ledului de AC. Daca instalatia de climatizare considera necesara cuplarea AC-ului chiar si DOAR pentru deumidificare, acest lucru va fi semnalizat prin ledul de AC indiferent daca clima este setata pe AUTO sau MANUAL In alta ordine de idei, as mai vrea sa intreb: In mers, se decupleaza vreodata compresorul? (iti poti da seama ca benzina, simti mici smuncituri sau mirosul specific de aer umed de dupa oprirea ac-ului) Ai facut macar o monitorizare a senzorilor ce tin de partea de climatizare, daca nu diagnosticare? Ai drum prin Bucuresti? Deocamdata ma abtin sa imi dau cu parerea, dar daca ar fi sa o fac, as crede ca este vorba de 2 probleme combinate la tine. Una dintre ele as banui ca este temperatura din vaporizator, fapt care iti cauzeaza porniri si opriri inoportune. Dar repet, nu as vrea sa ma pronunt. Mai ales ca pana acum eu nu am mai vazut Laguna sa porneasca AC-ul de la sine cand tu l-ai decuplat de pe modul de AUTO. EDIT: Scuze ptr micile greseli de scriere This post has been edited by StefanT: 8 Aug 2011, 19:37 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
cdadan |
![]()
Post
#365
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Stefan, multumesc mult pentru precizari!
E prima masina pe benzina la care turatia sare destul de mult si ramane sus atunci cand functioneaza compresorul. Am sesizat de la inceput problema, dar observand ca e o chestie care se repeta intocmai la alti colegi cu aceasta motorizare, am zis ca o fi ... normal. Chiar si la motoare mici, de 1.4, intrarea si iesirea compresorului aduce o mica oscilatie, fara a modifica nivelul relantiului pe termen lung. Dar na, asta de doua mii poate n-are cuplu ... Nu am observat iesirea din functiune a compresorului in modul auto. Am ramas cu impresia ca merge non stop (relantiul la 900). Trebuie sa mai fac niste teste. Poate colegul audiofil stie mai multe, ca are masina de multi ani si merge de obicei pe auto. Eu cand vreau sa scap de compresor, folosesc butonul AC. Insa in mod sigur compresorul intra "neinvintat" in unele situatii, fara aprinderea ledului de pe butonul de AC. Diagnosticare cu CLIP am facut anul trecut, fara a insista pe vreun amanunt. Pur si simplu n-au aparut erori, meseriasul a zis "totul e ok" si am plecat acasa. Problema e ca la rece, mai exact prima pornire din zi indiferent de temperatura exterioara, motorul functioneaza destul de prost 1-2 minute. In sensul ca, in mers, sacadeaza. Ca rablele vechi pe carburator, cu socul tras. De-asta i-am facut test, concuzia a fost simpla: softul e de vina. Acum s-a apucat sa faca tot mai des figuri (similare, dar mai putin violent) si cand e clima pe auto. Partea prosta e ca nu prea am drumuri la Buc. cu masina asta. Am fost saptamana trecuta, dar uite fatalitate, ca nu stiu cand va fi urmatorul drum. In cel mai fericit caz peste cateva luni. Vreau sa merg din nou pentru un CLIP la reprezentanta. O sa cer monitorizare/diagnosticare pentru senzorii de climatizare. Insa parca vad ca baietii vor trata superficial problema. Multumesc inca o data pentru ajutor! LE: sa nu uit, m-am plans de cateva ori, poate si pe topicul asta, de climatizare. In sensul ca in anumite momente ce baga ea pe gurile de ventilatie nu prea are legatura cu teperaturile din interior/exterior si valorile setate. Iarna au fost momente in care cam inghetam de frig, cu motorul cald si clima pe 26 de grade. Totul se rezolva dupa o repornire a motorului. Sau in alte cazuri, tot iarna, la drum intins, din senin creste puternic ventilatia si ma racoreste bine. O calmez intervenind manual. Totusi, in 90% din cazuri, functioneaza rezonabil. This post has been edited by cdadan: 8 Aug 2011, 20:39 |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
ardelut |
![]()
Post
#366
|
Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 21 September 08 ![]() |
[quote=StefanT,8 Aug 2011, 19:35]
In alta ordine de idei, as mai vrea sa intreb: In mers, se decupleaza vreodata compresorul? (iti poti da seama ca benzina, simti mici smuncituri sau mirosul specific de aer umed de dupa oprirea ac-ului) Mie mi se întâmplă chestia asta cu opritul climei și mirosul de aer umed (mai puțin smuciturile ) . Există vreo metodă empirică de a verifica acei senzori ? Cum ajung la vaporizator ? |
--------------------
Renault
Laguna 2
- MS 07 NAT
2004 , Expression , 1,9 dCi 79 kw
|
|
jordi |
![]()
Post
#367
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Eu am ac si se intampla sa se decupleze si sa reporneasca compresorul desi butonul este pornit. Imi puteti spune din ce cauza? Multumesc.
|
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
- PH-XX-XXX
2004 Expression
|
|
cdadan |
![]()
Post
#368
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#369
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Cred ca nici tu n-ai vreo problema cu aceasta clima dar daca n-ai ce face... pe partea electrica/de injectie sau mama naibii stie pe unde ai ceva.
Mai inainte afirmai niste chestii apoi dupa ce mai multi au spus exact pe dos te-ai sucit si acum spui in mod sigur aceleasi lucruri ca noi. Reclami ca turatia dupa pornirea AC este crescuta cu cca 100rpm iar stefan ti-a spus ca nu e normal:"Turatia motorului nu are voie sa oscileze indiferent daca compresorul ruleaza sau nu." si s-a referit la alt aspect, la oscilarea turatiei nu la cresterea ei. Cred ca mai bine te-ai procupa sa descoperi de ce la 25,5 grade nu incalzeste cum ar trebui iar la 26 te opareste, la fel cu 16,5 pe racire fata de 16. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
cdadan |
![]()
Post
#370
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Nus' daca io ma sucesc sau tu citesti pe sarite. Sa recapitulam: m-am dat cu Clio, Somnolentza si Fabia, toate cu 1.4 si AC manual, multe ierni si veri. Cert e ca niciuna nu tinea relantiul sus cand mergea compresorul. Era o oscilatie la intrare/iesire si cam atat.
Dupa ce am luat masina asta, am intrebat: de ce uneori sta relantiul in zona 750 si alteori la 900? Chiar tu ai raspuns: "pune clima pe off si vezi raspunsul". La tine nu sta relantiul pe la 900 cand merge compresorul? Inseamna ca am inteles eu gresit. Io cred ca Stefan s-a referit la oscilatie, fara modificarea turatiei de relanti pe termen lung. Adica a zis ca nu-i normal sa stea relantiul la 750 fara compresor si la 900 cu compresorul pornit. Ma insel cumva? |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#371
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
La Laguna e altfel, ti-au spus-o foarte multi. Daca la restul este altfel dar la toate Lagunele e asa cum spunem noi nu inseamna ca-s defecte, nu ai ce sa repari, intreaba francezul si vezi ce zice, cea mai buna varianta.
La mine pe OFF sta la 770-780 si cu clima pornita sta mai sus, cca 900-950, ai inteles bine, asta am afirmat de la inceput. Nu stiu ce a inteles stefan, cred ca el s-a referit la faptul ca nu e normal sa oscileze turatia dupa ce e pornita clima nu faptul ca aceasta creste de la 750 cind e pe OFF la 950 pe ON. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
StefanT |
![]()
Post
#372
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cdadan @ 8 Aug 2011, 22:40) Io cred ca Stefan s-a referit la oscilatie, fara modificarea turatiei de relanti pe termen lung. Adica a zis ca nu-i normal sa stea relantiul la 750 fara compresor si la 900 cu compresorul pornit. Ma insel cumva? Dan, da, ai dreptate la asta m-am referit. Pt. audiofilu, legat de diferenta foarte mare intre 25.5 si 26, tine cont ca 26 la laguna echivaleaza cu HIGH la VAG de ex. si 16 cu LOW; in anumite conditii este normala acea diferenta considerabila. Legat de CLIP in reprezentanta, pe partea de injectie mi se pare ok, dar ptr diagnosticare clima niciun coleg care a fost la ei nu a fost nici pe departe multumit, ba chiar colegul chelu a avut surpriza sa ceara sonda vaporizator in urma diagnosticarii mele ca fiind defecta, si cei de acolo au raspuns ca Laguna nu are asa ceva si ca la el sigur este compresorul de vina. Ma rog, tot felul de povesti cu balaurii din reprezentate, parerea mea e ca poti incerca ca nu are cum sa faca rau. This post has been edited by StefanT: 8 Aug 2011, 22:01 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
cdadan |
![]()
Post
#373
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(audiofilu' @ 8 Aug 2011, 22:50) Intocmai, asa e si la mine. Am folosit 750 si 900 pentru simplificare. Cat despre oscilatie/nivel relanti, cred ca Stefan a fost destul de explicit: QUOTE(StefanT @ 8 Aug 2011, 20:35) 1. Turatia motorului nu are voie sa oscileze indiferent daca compresorul ruleaza sau nu. Aceasta scade sensibil pentru o fractiune de secunda cand cuplam AC-ul, si creste pentru aceeasi fractiune de secunda cand il decumplam. Chestie de timp de reactie al calculatorului responsabil cu, corectia de turatie ca aceasta sa fie mentinuta la 800 rpm la diesel, respectiv 750 rpm la benzina. Apropo, ai testat chestia de care vorbeam ieri? |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
StefanT |
![]()
Post
#374
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu mi se pare sub nicio forma logic sau normal pentru un 2.0T sa aiba relantiul la aproape 1000 rpm. Intr-un mers bara la bara cred ca genereaza un consum considerabil mai mare fata de relantiul normal. Asta e doar o parere.
EDIT: Dan, ELV-ul de obicei sta pe treapta 1 sau treapta 2? Ai sesizat acest detaliu? Multi cred ca treapta este influenta in primul rand de temperatura apei din motor, ceea ce este total eronat, prim factor fiind presiunea din vaporizator.... This post has been edited by StefanT: 8 Aug 2011, 22:05 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#375
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
QUOTE(cdadan @ 7 Aug 2011, 14:57) 1.Pune climatizarea pe auto (apasand butonul). Ledurile de la auto si AC vor sta aprinse. Apasa butonul de AC. Ledul se stinge, la fel si cel de pe butonul auto. Clima va functiona in modul automat (adica modifica ventilatie si intensitate), insa turatia motorului va cobora spre 750. Si nu mai baga aer rece. Inceraca si vorbim dupa. ![]() 2.Atunci cum se explica functionearea neregulata a motorului? Cand il apuca, parca ar intrerupe o bujie, doar ca senzatia e mult redusa ca intensitate. Si merge in hopuri mici pana se plictiseste si isi revine. Sau merge asa pana ajungi la destinatie. ![]() 1.Nu stiu daca turatia scade la 750 cind e clima pornita, la mine e asa doar pe OFF dar stii bine ca masina e condusa de sotie, eu nu prea am acces la ea, promit ca miine ma uit dar sigur e asa cum spun eu. Si e normal ca daca nu mai e AC aprins nu mai baga rece, e pe ventilare doar. 2.Ai o problema pe undeva si de aici aceasta oscilatie pe care o asociezi cu AC... parerea mea. La mine nu e asa. PS: la diesel cind poneam AC (era manual) asa raminea turatia... pornit sau oprit era la fel, poate de aceea stefan afirma asta, el are diesel. Stefan, nu e vorba de 1000 ci mai aproape de 900, asa e din soft si asta nu conteaza in mers cind circuitul de ralanti este suntat. This post has been edited by audiofilu': 8 Aug 2011, 22:11 |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
StefanT |
![]()
Post
#376
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
[quote=ardelut,8 Aug 2011, 21:43]
[quote=StefanT,8 Aug 2011, 19:35] Mie mi se întâmplă chestia asta cu opritul climei și mirosul de aer umed (mai puțin smuciturile ) . Există vreo metodă empirică de a verifica acei senzori ? Cum ajung la vaporizator ? [/quote] Smunciturile sunt mai mult decat subtile, ca idee. Am exagerat. Medota cea mai sfanta este cu ddt2000. La vaporizator se ajunge prin partea de jos, langa pedale, in consola de pe mijlocul scaunelor. [quote=jordi,8 Aug 2011, 21:49] Salut! Eu am ac si se intampla sa se decupleze si sa reporneasca compresorul desi butonul este pornit. Imi puteti spune din ce cauza? Multumesc. [/quote] Cauzele pot fi multiple. Daca ai motor pe benzina si motor cu stare generala precara dar nu neaparat, de obicei este interdictie din injectie. De asemenea, mai poate fi din "ambreiajul" compresorului. Mai pot fi multe motive, ca Laguna are multe secrete pe partea de climatizare, dar fara un minim de diagnoza sunt doar presupuneri. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#377
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
V-ati gindit ca o posibila oprire a climei desi e butonul activat este simpla atingere a temperaturii setate? Doar daca asta se intimpla cind sint peste 30 grade afara si setarea e pe 16 grade (incorect). Inainte sa va apucati de testat senzori sau alte chestii expuneti toate simptomele si conditiile.
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
cdadan |
![]()
Post
#378
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(audiofilu' @ 8 Aug 2011, 23:09) 1.Nu stiu daca turatia scade la 750 cind e clima pornita, la mine e asa doar pe OFF dar stii bine ca masina e condusa de sotie, eu nu prea am acces la ea, promit ca miine ma uit dar sigur e asa cum spun eu. Si e normal ca daca nu mai e AC aprins nu mai baga rece, e pe ventilare doar. 2.Ai o problema pe undeva si de aici aceasta oscilatie pe care o asociezi cu AC... parerea mea. La mine nu e asa. 1. Cand turatia scade, compresorul e off. Climatizarea ramane in modul automat, dar fara AC. Echivalent cu modul ECON la altii. Daca butonezi un aer sus-jos sau o ventilatie, gata, trece in manual si acolo ramane. 2. Pai oare de ce merge bine instantaneu dupa oprirea compresorului (din butonul AC)? |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
StefanT |
![]()
Post
#379
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(audiofilu' @ 8 Aug 2011, 23:18) V-ati gindit ca o posibila oprire a climei desi e butonul activat este simpla atingere a temperaturii setate? Doar daca asta se intimpla cind sint peste 30 grade afara si setarea e pe 16 grade (incorect). Inainte sa va apucati de testat senzori sau alte chestii expuneti toate simptomele si conditiile. Audiofilu' am zis asta. Daca in masina sunt 22 de grade, si afara 23-24 s-ar putea abia atunci la un moment dat sa considere necesara decuplarea AC-ului, si acest lucru este semnalizat prin stingerea ledului de pe AC (de pe buton) Iar cazurile in care afara sunt peste 20 de grade si cu clima pe auto la 22 de grade, clima sa considere a nu fi necesara pornirea ac0ului sunt foarte rare. Pentru simplu fapt ca: -daca afara sunt 20 de grade si e insorit, in masina vor fi lerej peste 26 -conditiile de umiditatea minima noapte in mers la schimbari de altitudine sunt rare. Caz concred de am ramas perplex: 3 persoane, clima pe auto 22.5 grade, afara erau vreo 15 grade. Clima a fost pe auto tot drumul de la Bucuresti pana la Sighisoara, si cand am inceput sa cobor si sa urc foart des, mi-a pornit AC-ul, semnalizat si de ledul respectiv. Ptr scurt timp totusi, dar a considerat umiditatea din masina ca fiind mai mare decat ce stie ea ca trebuie. Oricum, cum a zis si DAN, dai pe auto apoi decuplezi AC-ul , ramane debitul si dirijarea in continuare tot pe auto, pana vei modifica tu ori viteza ventilatorului, ori dirijarea aerului. Dupa parerea mea, clima are 4 moduri: -AUTO total -Auto fara comandarea automata a compresorului de AC -Manual cu comandarea automata a compresorului de AC -Manual total Vad ca Dan e printre putinii care au observat chestia asta. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#380
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
QUOTE(StefanT @ 8 Aug 2011, 23:38) Dupa parerea mea, clima are 4 moduri: -AUTO total -Auto fara comandarea automata a compresorului de AC -Manual cu comandarea automata a compresorului de AC -Manual total Vad ca Dan e printre putinii care au observat chestia asta. 1.de acord. 2.daca e auto e auto, intra compresorul cind e cazul, cum fara comandarea automata??? 3.cum e asta? 4.de acord, cind reglezi cum doresti. Postul meu precedent a fost pentru jordi ca el a afirmat un lucru... care e normal nu un defect. Dane, tu compari cpmresorul de Solnita, Fabia cu ala de Laguna? Asa e softul sa urce putin... de ce nu te duci mai bine la reprezentanta sa pornesti o masina NOUA sa te convingi ca asa face benzinarul? |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
pishky |
![]()
Post
#381
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.522 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
puteti sa explicati si cum functioneaza treaba cu recircularea?
are un cerc gol si unu cu un A in mijloc - la ce foloseste witchraft-ul acela? merita ars pe rug? |
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
cdadan |
![]()
Post
#382
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(audiofilu' @ 9 Aug 2011, 08:23) 2. Exact ce povesteam mai sus, e un mod de functionare echivalent cu ECON. Incearca si vezi. 3. Daca esti in modul auto (total), poti butona la ventilatie sau directia aerului. Comenzile alea vor ramane pe manual, insa daca nu ai umblat la butonul cu AC, ala ar trebui sa mearga de capul lui. Ma, esti carcotas rau rau rau. Daca rasnitele alea de unu patru pot invarti un compresor la 750 de ture, asta de doua mii de ce n-ar putea sa faca treaba asta? Nu zic, probail asa e din soft, dar oricum astia care au facut softurile sunt niste retardati. Apropo, cineva cu megan de 1.6 si clima automata spunea ca la el nu se intampla faze d-astea. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
StefanT |
![]()
Post
#383
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(StefanT @ 8 Aug 2011, 23:38) Dupa parerea mea, clima are 4 moduri: -AUTO total -Auto fara comandarea automata a compresorului de AC -Manual cu comandarea automata a compresorului de AC -Manual total Vad ca Dan e printre putinii care au observat chestia asta. Auto Total: -compresorul porneste si se opreste automat -clapetele de dirijare a aerului sunt directionate automat -viteza GMV-ului interior, turatia ventilatorului este marita/micsorata automat Auto fara AC AUTOMAT: -compresorul nu mai este comandat automat, o data oprit de la buton va mai porni doar la apasarea butonului. -clapetele de dirijare a aerului sunt directionate automat -viteza GMV-ului interior, turatia ventilatorului este marita/micsorata automat Manual cu comanda automata a compresorului: -compresorul porneste si se opreste automat -clapetele de dirijare a aerului sunt directionate de catre sofer, o data ce se intervine la comenzi se pierde modul auto al acestora si orice modificare se va face doar de la butoanele de pe panoul de clima. -viteza GMV-ului interior, turatia ventilatorului este marita/micsorata doar de catre utilizator, prin intermediul butoanelor, fara sa scada sau sa creasca in functie de nevoie. Manual TOTAL: -compresorul nu mai este comandat automat, o data oprit de la buton va mai porni doar la apasarea butonului. -clapetele de dirijare a aerului sunt directionate de catre sofer, o data ce se intervine la comenzi se pierde modul auto al acestora si orice modificare se va face doar de la butoanele de pe panoul de clima. -viteza GMV-ului interior, turatia ventilatorului este marita/micsorata doar de catre utilizator, prin intermediul butoanelor, fara sa scada sau sa creasca in functie de nevoie. Sper ca acum este clar. Un lucru e cert, fara sa experimentezi tot ce am scris mai sus e greu de inteles ![]() EDIT: Dan, la o lectura rapida si superficiala prin manualul de service, aseara am vazut ca la benzina, dupa 2005 s-ar fi trecut la alt calculator de injectie si nu s-ar fi facut si adaptarile software. O sa fac tot posibilul sa ma mai uit la ce anume se referea nota respectiva (mai exact la ce motorizari) si daca ar putea avea vreo legatura cu problemele tale. This post has been edited by StefanT: 9 Aug 2011, 09:10 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#384
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
QUOTE(cdadan @ 9 Aug 2011, 09:36) Daca rasnitele alea de unu patru pot invarti un compresor la 750 de ture, asta de doua mii de ce n-ar putea sa faca treaba asta? Poate pentru ca nu e acelasi compresor ci unul mult mai mare??? Am schimbat fulia de la arborele cotit si nu aveam montata cureaua de la accesorii care invirte pompa de servodirectie, alternatorul si... compresorul.Stii cum a pornit, exact ca o motocicleta, nu cred ca a durat 1/2 secunda, am ramas mirat. Inseamna ca acest compresor consuma mult, si din soft, ca sa nu opresti motorul in cazul in care nu accelerezi mult s-a ridicat turatia de la 780 la 900, mare risipa. Pe mine unul nu ma deranjeaza modul de functionare, il las pe AUTO si gata; uneori cind t de afara scade renunt la AC si atit, nu ma intereseaza ca e in unul din celelalte moduri ramase, pun pariu ca nici un inginer care a terminat acum instruirea nu stie sa explice cite moduri sint. Pina la urma problema reclamata e cum functioneaza sau de ce ai acele intreruperi considerate a fi de la clima? Asta e intrebarea. Mie imi raceste ca la inceput dupa 6 ani, nu am probleme. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
StefanT |
![]()
Post
#385
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am zis ca idee, si tu ai fost cel care a insistat. Poate pe unii intereseaza, pe altii nu....
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#386
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Eu n-am nici o problema, in ce am insistat? Mai bine ma retrag...
|
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
StefanT |
![]()
Post
#387
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#388
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Comentariile sint personale sau citat dintr-un articol de specialitate?
Explicatiile detaliate le-ai dat dupa ce am "insistat" pentru ca nu e logic din acele rinduri ca asa ar fi. |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
StefanT |
![]()
Post
#389
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
E logic ptr cine a inteles cum functioneaza clima pe Laguna. Tot ce am scris sunt pareri personale, pe care mi le-am facut dupa ce am facut monitorizare si diagnoza pe mai multe Lagune si am citit cap-coada manualul de service. Daca ai obiectii sau completari, sunt chiar dispus sa discutam pe marginea subiectului, dar daca doar contrazici pentru ca iti place, prefer sa ma retrag.
![]() O zi frumoasa! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
- B'100'HAY
2008 Fan Reno 53379
|
|
audiofilu' |
![]()
Post
#390
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.910 Joined: 4 February 09 ![]() |
Acuma mai sint si acuzat ca... contrazic.
![]() Parerile personale sint una, cun functioneaza in realitate e alta. PS: eu am fost primul care a spus ca se retrage, nu te mai da lovit acum. ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2.0T
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 05:51 |