Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

54 Pages « < 31 32 33 34 35 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

baterie pe MEGANE 2, ce baterie aveti ?

ssilviu
post 27 Oct 2013, 14:10
Post #961


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri






--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 27 Oct 2013, 21:34
Post #962


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




o fi ea ieftină dar eu nu aș banii pe un produs de pe site-uri fantomă de genul.Este ca și cum aș cumpăra de la nae samsaru de pe mercador și mă întălnesc cu el la gura de metrou.

Eu recomand varta silver dynamic 61Ah..pt 1.6 .Dacă colegu' de mai sus era din buc recomandam și un centru, în Bv nu cunosc.


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 28 Oct 2013, 09:03
Post #963


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(oana2009 @ 27 Oct 2013, 13:06)
Buna tuturor, se pare ca m-a lasat si pe mine bateria... Am avut un rombat...

1. De care Rombat ai avut ?
2. Dupa cat timp te-a "lasat" ?

Te intreb asta deoarece Rombat Premier are cel mai bun raport "calitate"/pret de pe piata. Prin "calitate" se intelege atat calitatea de fabricatie (aceeasi tehnologie folosita de Varta, insa ne-marketata ca Varta), cat si caracterisiticile tehnice. De exemplu, la aceeasi capacitate, Premierul are CCA (cold cranking Amps - curent de descarcare la -18 grade) mai mare si decat Tudor si chiar decat Varta.

Cat despre fiabilitate, pot sa confirm si asa ceva, insa poze sau alte dovezi nu am cum sa produc. Am tras de baterie Premier de 70Ah (pe un diesel) pana la jumatate din capacitate, cu incarcare inapoi in parametri si asta de vreo cateva ori si inca functioneaza foarte bine dupa 4 ani.

Nu sunt actionarul lor, insa daca nu te convinge ca-s bune, macar sa te convinga ca nu-s mai proaste decat altele. Iar pretul este sub acele "altele". Eu, cel putin asa ceva o sa pun dupa ce trece la cele vesnice asta "de origine".

This post has been edited by cristi.r: 28 Oct 2013, 09:31


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oana2009
post 28 Oct 2013, 20:43
Post #964


Zambeste, maine va fi mai rau!


Group: Members
Posts: 465
Joined: 27 February 10
From: Brasov




Mersi fain:) e binevenita orice recomandare!


--------------------
Renault Megane Influence II HATCHBACK 1,6 16v 110 cp 2005&2007
When a man opens a car door for his wife, it’s either a new car or a new wife.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_69
post 28 Oct 2013, 21:24
Post #965


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 16 February 10
From: Curtea de Arges




QUOTE(M i h a i @ 27 Oct 2013, 21:34)
o fi ea ieftină dar eu nu aș banii pe un produs de pe site-uri fantomă de genul.Este ca și cum aș cumpăra de la nae samsaru de pe mercador și mă întălnesc cu el la gura de metrou.

Eu recomand varta silver dynamic 61Ah..pt 1.6 .Dacă colegu' de mai sus era din buc recomandam și un centru, în Bv nu cunosc.
*



Recomand si eu marca asta postata de Mihai.
Am si eu din aceasta, de 3 ani si nici o problema.
Porneste fain.
Nici un pic de ezitare la pornire.

28 Oct 2013, 21:25:
Sa fiti atenti doar la data fabricatiei si alte date trecute pe ele.

This post has been edited by cosmin_69: 28 Oct 2013, 21:25


--------------------
renault Megane IV 2018 renault sedan IV
ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meganus_bicorpus
post 29 Oct 2013, 23:13
Post #966


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.666
Joined: 2 November 07
From: Bucuresti si inca vreo 3 orase




Am cumparat, fortat de imprejurari, o Varta de 56Ah si mereu mi-e teama ca e subdimensionata pentru un diesel..si uite asa traiesc cu teama asta de aproape 6 ani! biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
renault Megane Bicorp/ Laguna III 2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
supremeon
post 31 Oct 2013, 16:04
Post #967


cam rareori membru...


Group: Members
Posts: 503
Joined: 28 July 07
From: din inima țării...




QUOTE(cristi.r @ 20 Oct 2013, 21:20)
Ce-ar fi sa pui dimensiunile acelei baterii aici si apoi sa mergem fiecare separat sa masuram locasul sa vedem cum stam ? Am senzatia ca nu prea incape.

Pe de alta parte, am mai multa incredere in ceea ce zice Reno, decat in ceea ce zice Varta la capitolul asta.
*



Intro: ma amuzi: citeste-ti postarea: tu ai masina din 2006, iar bateria ta "de origine" este din 2008.. smile.gif

Draga Cristi, incredere trebuie sa ai in ceea ce spun eu, caci vorbesc din experienta!

Bateria originala de pe 1,5 dci a fost Mutlu de 70Ah, curent maxim de scurtcircuit 720A, dimensiuni L x l x h : 275 x 174 x 190. (masuratorile sunt facute de mine cu ruleta; probabil ca specificatiile producatorului sunt 278 * 175 * 190).

In locul ei am montat baterie Varta E38 cu 420 Lei, de 74 Ah, 750A, dimensiuni 278 x 175 x 175. Rezultatul: este mai joasa cu 2 cm fata de cea originala si invelisul acela de protectie care era in jurul vechii baterii arata acum ciudat, caci este mai inalt decat bateria.
Mie mi-a fost frica sa pun E44, care era doar cu 30 Lei mai scumpa, fix pe ingrijorarea ca "oare daca nu se incarca complet". AIUREA!

Bateria E44, Varta Silver Dinamic este foarte buna pentru Megane 1,5 dci, are exact dimensiunile bateriei originale Mutlu: 278 x 175 x 190. Si s-ar fi incarcat fara probleme, pentru ca se incadreaza intr-o marja de +/- 10% putere. Pentru a o incarca, alternatorul trebuie sa dea doar 7 A in plus, amperi pe care sigur ii da!

Ideea este alta: pe viitor, peste 2 ani, ca orice baterie, se va uza. Si va avea, sa zicem, doar 80% din capacitate. In acel moment, una este sa ai 80% din 740, alta este sa ai 80% din 770. E o diferenta, nu?

Inca un aspect, ca sa fiu constructiv: bateria Mutlu a dat semne de moarte in ultimele zile, insa nu am stiut eu sa le recunosc: pornirea greoaie a motorului! Iar cand "a murit", nu a murit de tot: functiona fara probleme incuiatul si descuiatul usilor, se aprindeau semnalizatoarele, radioul... dar nu pornea motorul. Cand am vazut, m-am uitat la ochiul magic al bateriei: era stins. Adica nu mai era verde, ca pe vremuri, ci mort, negru, nu lumina nimic. Mai ales pentru Oana2009: probabil ca bateria mea se putea reincarca, insa nu am incercat, desi am redresor; am schimbat-o si gata.

Deci, pentru toti cei care citesc: cand motorul porneste greu, mergeti cu bateria la verificat.
Bafta.

This post has been edited by supremeon: 31 Oct 2013, 17:52


--------------------
Iubesc mersul domol pe o sosea fara gropi si alte masini, - pur pretutindeni! primavara cu verde crud si albastru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 31 Oct 2013, 18:15
Post #968


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Stai calm, am vazut baterii mai mari care erau mai inalte si de aceea mi-am permis sa deschid gura.
QUOTE(supremeon @ 31 Oct 2013, 17:04)
Ideea este alta: pe viitor, peste 2 ani, ca orice baterie, se va uza. Si va avea, sa zicem, doar 80% din capacitate. In acel moment, una este sa ai 80% din 740, alta este sa ai 80% din 770. E o diferenta, nu?


Pai nu prea. Acum nu prea stiu cum sa-ti explic deoarece, din ceea ce am spus eu si din ceea ce ai spus tu, arata ca nu prea ne-am inteles.

O sa incerc totusi o explicatie la un alt nivel, poate asa vei intelege: daca bateria este prea mare, alternatorul n-o va aduce prea usor in parametri cand este descarcata. Daca este mai mica (evident, in limitele de putere de pornire) atunci alternatorul o va incarca mai rapid. De ce ? Pentru ca alternatorul nu poate da mai mult de X Watti la o anumita turatie, oricat te-ai ruga la el. Iar prin oras se merge la o turatie destul de mica pentru a pune in valoare intreaga capacitate a alternatorului.

Neincarcandu-se in totalitate, si tinand cont de cele doua reactii reversibile care au loc la cei doi poli ai pilei cu acid:
(+) PbO2 + H2SO4 +2H →← PbSO4 + 2H2O
(-) Pb + H2SO4 + O →← PbSO4 + H2O
tragem concluzia ca acel sulfat de plumb va sta in permanenta pe electrozi, micsorand contactul acidului ramas (cine stie in ce concentratie) cu electrozii, deci micsorand capacitatea de reactie a ansamblului electrochimic, deci micsorand capacitatea bateriei mai pe romaneste.

Problema unei asa-zise supradimensionari a bateriei apare din cauza anotimpului rece, cand o baterie perfect sanatoasa are 40% din capacitate la -15 -18 -20 grade Celsius. In rest, masina nu are nevoie de asa ceva. A reusit sa invarta motorul si sa-ti alimenteze toti consumatorii de gen ECU, injectoare, etc, astfel incat acesta sa porneasca ? E perfect ok.

Inca o precizare: tin minte ca i-am raspuns colegului care a pus pe masina baterie de 80Ah. 80Ah este cam mult pentru instalatia de incarcare de pe megane. Masina mea are baterie de origine de 60Ah si are 5 ani. Si este diesel. Intre 70Ah si 60 Ah, nu este o diferenta atat de mare si insuportabila, nu-i un capat de tara. Intre 80 si 60, insa da. Intre 60Ah si 80Ah este o diferenta de 33%.

Cand o sa-mi moara bateria asta, probabil ca tot de 70 o sa pun, dar numai din pricina garantiei si nu pentru ca nu merge una de 65, sa zicem. Simplu: daca le arat ce baterie am pe masina, ei imi vor motiva ca doar de la 70Ah in sus imi acorda garantia si or sa ma trimita tot la Renault sa-mi pun de 60Ah.

This post has been edited by cristi.r: 31 Oct 2013, 18:29


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 31 Oct 2013, 18:17
Post #969


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(supremeon @ 31 Oct 2013, 17:04)
Intro: ma amuzi: citeste-ti postarea: tu ai masina din 2006, iar bateria ta "de origine" este din 2008.. smile.gif

Iti sugerez sa pastram un ton normal al discutiei si sa nu ne legam de amanunte, ok ? Este cel mai bine asa.

Am zis ceva gresit de sunt amuzant ? Ce vrea sa insemne asta ?

Da, masina este din 2006, noiembrie, iar bateria are data de fabricatie 2008. In istoricul de service apare ca schimbata in martie 2008. Este neagra, si are sigla Renault pe ea. Nu mi-am batut capul sa vad de cine este fabricata.

Sper sa te ajute la ceva toate aceste informatii...

This post has been edited by cristi.r: 31 Oct 2013, 18:32


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_ar
post 31 Oct 2013, 21:13
Post #970


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




... la temperatura amibanta de 5-30C!
La -30C, oricat de buna ar fi bateria, tot "greu" va porni motorul! smile.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 31 Oct 2013, 21:34
Post #971


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Daca esti din Arad, ma indoiesc ca pe timp de iarna temperatura nu scade sub -10 grade niciodata prin acea zona. Deci ai nevoie de o rezerva de capacitate in mod sigur.

Dar care capacitate trebuie refacuta wink.gif. Cum la pornire motorul (cu toate subansamblele lui) consuma cam aceeasi cantitate de energie, una e sa tot consumi din ea, bazandu-te pe faptul ca e "mare" si alta este sa dimensionezi corect bateria si sa ai certitudinea ca, (scuze de cacofonie) chiar daca tragi de ea la pornire, ea se va reface intr-un timp relativ scurt.

Si mai e o problema: pe timp de iarna curentul necesar aducerii bateriei in parametri este ceva mai mare decat pe timp de vara. Rezistenta interna a bateriei e alta, s.a.m.d., sunt niste fenomene fizice intrinseci, care nu pot fi puse sub semnul intrebarii. Caracteristica de incarcare a alternatorului ramane insa aceeasi wink.gif.

Pe scurt: prefer oricand o baterie mai mica, dar in toate mintile, decat o baterie mare, dar cu un anumit grad de sulfatare.

This post has been edited by cristi.r: 31 Oct 2013, 21:41


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 31 Oct 2013, 21:49
Post #972


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




QUOTE(supremeon @ 31 Oct 2013, 16:04)

Draga Cristi, incredere trebuie sa ai in ceea ce spun eu, caci vorbesc din experienta!



Poate exista si oameni care au alte experiente... nu cred ca esti singurul care a schimbat o baterie pana acum.
Pt. initiator : cauta pe forum si la alte modele, subiectul e discutat.
Experienta mea (nedemna de luat in seama): la ambele Scenicuri am Rombat, la Rx4 e de trei ani si "no problem", la celalalt (tot motor de 2000 cmc), care mere cativa km/luna (ca sa se dezmorteasca) e de un an (in garantie, cum ar veni) si a trebuit sa o pun la incarcat, ca nu mai pornea. Nu m-am grabit s-o duc inapoi, am pus-o la incarcat si s-a rezolvat.
Daca ai drumuri scurte si frecvente, se va descarca si mama bateriilor. Nu inseamna ca bateria e proasta.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
supremeon
post 1 Nov 2013, 00:25
Post #973


cam rareori membru...


Group: Members
Posts: 503
Joined: 28 July 07
From: din inima țării...




QUOTE(adi_ar @ 31 Oct 2013, 21:13)
... la temperatura amibanta de 5-30C!
La -30C, oricat de buna ar fi bateria, tot "greu" va porni motorul! smile.gif
*



Salutari din nou.
Teoretic vorbind, curentul maxim de scurtcircuit este dat pentru temperatura ambientala de - 18 C (minus optsprezece grade celsius) atat in Germania/ue, cat si in SUA. Deci, la alte temperaturi, va fi diferit. Deasemenea, nu orice baterie se incadreaza perfect in acele date "standard", mai exista deviatii, ca la orice produs al mainilor omului.

Dar, faptul ca orice motor porneste mai greu la frig este f.f.f. adevarat; deacord cu tine 100% smile.gif La diesel in special, dureaza multe secunde pana se incalzesc bujiile, iar abia apoi demarorul incearca pornirea motorului, care si ea este greoaie, iar dupa pornire relantiul ramane ridicat mai mult timp.
Doresc sa precizez totusi ceva: in 7 ani de utilizare a Renault-ului, niciodata nu am patit sa apas pe butonul start si sa nu porneasca motorul. Si au fost ierni cand l-am pornit dimineata la -24 grade! Azi a fost prima oara, datorita bateriei. Sincer, cand ma gandesc la acest aspect, sunt incantat. smile.gif

QUOTE(betamax @ 31 Oct 2013, 21:49)
Poate exista si oameni care au alte experiente... nu cred ca esti singurul care a schimbat o baterie pana acum.
*



Pai domnul spunea ca acea baterie NU INCAPE FIZIC in Megane2 1,5 dci, propunea sa mergem sa masuram spatiul etc. Iar eu am zis sa aiba incredere, caci incape perfect; este chiar identica in dimensiuni cu cea originala de pe masina smile.gif Asta e tot.

Drumuri bune tuturor!


--------------------
Iubesc mersul domol pe o sosea fara gropi si alte masini, - pur pretutindeni! primavara cu verde crud si albastru
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Nov 2013, 09:39
Post #974


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Mi-am luat incarcator inteligent, programe, diagnoza, impulsuri, treburi..si l-am pus pe bateria masinii folosita prin oras, drumuri scurte, era vreo 60% incarcata, a bagat cateva ore in ea sa ajunga full unsure.gif

This post has been edited by argon: 1 Nov 2013, 09:39


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 1 Nov 2013, 09:54
Post #975


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




Din postul tau poate isi da seama lumea de puterea de incarcare a alternatorului la turatii mici, respectiv la mersul prin oras. Pentru ca toata lumea zice "cat poate sa consume la o pornire ? las' ca baga alternatorul inapoi ...". Ei uite ca nu-i chiar asa. Gandeste-te ca bateria aia, daca a stat mult timp la un stadiu de incarcare de 60%, exista un risc foarte mare de formare a cristalelor de sulfat de plumb, care cristale nu se mai transforma inapoi in acid sulfuric.

Deci, chiar daca zici ca ai incarcat-o, martor fiind curentul mic absorbit la sfarsitul incarcarii si tensiunea de 14,4 V (probabil, cam asta e valoarea standard) la borne, fara o proba de capacitate reala, tu nu mai ai certitudinea ca bateria mai poate sa dea din ea cat scrie pe eticheta. Ea s-a incarcat pana la un anumit procent, despre care nu stii mare lucru.

De aceea, este bine ca, periodic, sa se faca o proba de capacitate, respectiv o incarcare, apoi o descarcare calibrata, apoi inapoi din noi o incarcare, pentru a vedea cum stai.

Sau, in functie de cat de destept este incarcatorul, acesta poate avea si functie de desulfatare, la care insa trebuie sa ai multa rabdare, pentru ca ala merge dupa un anumit algoritm de incarcare/descarcare la curenti mici, pentru "topirea" cristalelor de sulfat de plumb. Dar, dupa cum am spus, asta e proces de durata, care poate tine masina imobilizata 1-2 zile.


De unde l-ai luat, ce marca este si cat ai dat pe el ?

This post has been edited by cristi.r: 1 Nov 2013, 09:57


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan22y
post 1 Nov 2013, 11:07
Post #976


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.516
Joined: 7 June 06
From: B




Incarcator ce model? Cum sunt cele din Lidl sau de la colegul andyhd (Ctek)?

This post has been edited by dan22y: 1 Nov 2013, 11:08


--------------------
R M - B 8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Nov 2013, 11:43
Post #977


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Eu am luat de la Lidl, dar sunt exact acelasi lucru tehnic, pe interior, dar difera pretul. Chiar l-am desfacut de curiozitate, a fost testat de ADAC si e okei. http://www.adac.de/infotestrat/tests/kurzc..._speed_jan.aspx

CTEK-ul e o mare pacaleala de marketing, ca pret ma refer, pentru ce stie sa faca si ce are in interior nu merita sa dai de 3-4 ori mai multi bani.

This post has been edited by argon: 1 Nov 2013, 11:44


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 1 Nov 2013, 11:55
Post #978


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




Claaaar, si Mercedes-urile si BMW-urile tot pacaleli de marketing sunt. rolleyes.gif


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 1 Nov 2013, 12:00
Post #979


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Asta nu e o comparatie, am desfacut si ctek, si acum si asta de la lidl, care pare chiar mai bine lucrat, componentele sunt aceleasi, un microprocesor cativa condensatori si o sursa in comutatie tot aia fac indiferent ce scrie pe ambalaj, dar trebuie sa stii putin electronica, ca la Mercedes si BMW tot taranu' se pricepe.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 1 Nov 2013, 12:46
Post #980


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




ADAC-ul spune ca acei 3.8A nu sunt chiar atatia la incarcare, iar CTEK-urile sunt vandute si de producatorul de baterii CARANDA, deci nu sunt chiar proaste. Ca sunt un pic supraevaluate, este clar, insa nu cred ca fac acelasi lucru.

Oricum, ala de la Lidl, cam atata stie sa faca si ala este pretul real.

Un incarcator care chiar este bun si stie sa faca multe lucruri este asta:
LINK


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 10 Nov 2013, 18:49
Post #981


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.306
Joined: 22 January 04




Inca am bateria originala din 2006 (Mutlu, 60Ah-600). Mi-e frica sa nu ma lase iarna asta, are deja 7 ani. Cand pornesc se opreste muzica si scade intensitatea luminilor.

Ma gandeam la asta: http://www.pieseautoami.ro/baterie_de_porn...2718.html#focus

Ce ziceti?


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
orbyt78
post 10 Nov 2013, 21:20
Post #982


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 26 August 12




Hai si eu in discutie. O baterie Mutlu radmasa.gif , am avut si eu, dar pe un symbol din 2007, iar acum 2 ani, si-a dat duhul. Acum printr-o cunostinta de la un magazin de piese, am aflat niste dedesubturi despre acumulatori. Cea mai mare este ca Varta si Bosch, au acelasi producator, adica ungaria, cel putin cele afalte pe piata nostra, plus o sumedenie de contrafacute. Ca sa poti sa deosebesti pe cele originale de fak-uri, trebuie sa te uiti la locasurile pentru furtunul de aerisire, cele "originale" (facute sub licenta) au in ambele parti, cele cu cantec au o singura gaurica biggrin.gif
In prezent detin un bosch, nu mai retin de ce ampreaj, parca 55 sau 60, si performeaza impecabil. Este mai ieftina decat varta, la aceaiasi calitate, iar pentru cine are bani de aruncat, cele mai bune baterii, sunt cele romanesti pe calciu. Sper sa va fie cu folos.


--------------------
renault symbol 2007
Better late on earth, than fast under !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavi79
post 11 Nov 2013, 15:58
Post #983


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 25 February 07




Dupa 7 ani de serviciu ireprosabil bateria Tudor 60Ah si-a dat obshtescul sfarsit.

Inlocuit Tudorul cu "MOLL M3 plus K2" 56Ah garantie 40 luni.

Cica sunt "Made in Germany" cool.gif


--------------------
Renault Megane 1.5dCi 101 Ponei 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristi.r
post 11 Nov 2013, 16:31
Post #984


Membru ... din cand in cand


Group: Members
Posts: 1.721
Joined: 14 March 06




QUOTE(mars @ 10 Nov 2013, 19:49)
Inca am bateria originala din 2006 (Mutlu, 60Ah-600). Mi-e frica sa nu ma lase iarna asta, are deja 7 ani. Cand pornesc se opreste muzica si scade intensitatea luminilor.

Ce ziceti?

Bateriile Bosch nu mai sunt ce erau odata. Poate n-ai observat tu pana acum, insa intensitatea luminilor este absolut normal sa scada cand actionezi demarorul. Iar oprirea cass-ului este si aia normala, din moment ce se trece de pe o alimentare de accesorii, pe alimentarea de contact.


QUOTE(orbyt78 @ 10 Nov 2013, 22:20)
Hai si eu in discutie. O baterie Mutlu  radmasa.gif , am avut si eu, dar pe un symbol din 2007, iar acum 2 ani, si-a dat duhul. Acum printr-o cunostinta de la un magazin de piese, am aflat niste dedesubturi despre acumulatori. Cea mai mare este ca Varta si Bosch, au acelasi producator, adica ungaria, cel putin cele afalte pe piata nostra, plus o sumedenie de contrafacute. Ca sa poti sa deosebesti pe cele originale de fak-uri, trebuie sa te uiti la locasurile pentru furtunul de aerisire, cele "originale" (facute sub licenta) au in ambele parti, cele cu cantec au o singura gaurica  biggrin.gif

Asta-i, sa-mi scuzi termenul neacademic, o vrajeala. Nu prea ai cum sa-ti dai seama de fake. Daca ar fi asa, ar fi simplu. Plus ca, eu n-am vazut furtune arestoare de gaze in Y sau cate doua furtune montate in locasul respectiv. Pana si bateria de origine are un singur orificiu. Si asa este si normal. Captezi ce ? Nimic, practic, din moment ce la un capat ai furtun si in partea ailalta nu.

Din cate stiu, Bosch-ul comercializat la noi este facut in Turcia. Varta, da, este facuta in Ungaria. Dar varta este prea scumpa pentru ceea ce ofera. Mai degraba as merge pe un Tudor sau pe o marca ceva mai "obscura" (pentru unii), deoarece la producatorii mici ai sanse foarte mari sa gasesti marfa de calitate.


--------------------
megane diesel 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicubortosu
post 11 Nov 2013, 20:33
Post #985


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 19 December 11




la ce pret si de unde ai luat-o. ma intereseaza si pe mine.
Are cineva detalii despre acest produs si cum se comporta??


--------------------
renault megane 2 2006/privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 11 Nov 2013, 20:56
Post #986


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.306
Joined: 22 January 04




Gata, am gasit Bosch S5: http://www.idnesauto.ro/articol-nou/952/bo...61ah.html#focus

Daca la banii aia mi-o aduc, mi-o monteaza si imi dau garantie, e perfect. Tot S5 am si pe Laguna, dar de 75 Ah cu 750 si e OK.

This post has been edited by mars: 11 Nov 2013, 21:00


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavi79
post 11 Nov 2013, 22:52
Post #987


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 25 February 07




QUOTE(nicubortosu @ 11 Nov 2013, 21:33)
la ce pret si de unde ai luat-o. ma intereseaza si pe mine.
Are cineva detalii despre acest produs si cum se comporta??
*



De aici:
http://www.moll-baterii.ro/produse/baterii-auto

A fost 354 lei cu o reducere de 10% inclusa.
Am dat peste ei la SIAB si a picat tocmai bine reducerea.
Se comporta ireprosabil smile.gif dar are decat o luna pe masina

Am citit oleaca despre Moll pe net si se pare ca sunt furnizori de fabrica ptr grupul VAG (Audi, VW, Skoda etc)... daca sunt bune ptr astea sigur merge si la Megane.
Au intrat de curand pe piata din .Ro



This post has been edited by tavi79: 11 Nov 2013, 22:54


--------------------
Renault Megane 1.5dCi 101 Ponei 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tr_viorel
post 12 Nov 2013, 09:19
Post #988


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 11 January 08
From: Craiova, Dolj




In martie am pus MOLL de 71 Ah. Dupa trecerea iernii, voi posta impresiile. A inlocuit o Varta silver, care a tinut fix 2 (doua) ierni.


--------------------
RENAULT Megane 2.1 dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 12 Nov 2013, 09:51
Post #989


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.306
Joined: 22 January 04




Eu nu inteleg cum naiba o Varta tine doi ani si Mutlu sapte...


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan22y
post 12 Nov 2013, 10:06
Post #990


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.516
Joined: 7 June 06
From: B




Treaba sta in felul urmator:

- Bateriile care sunt echipate masinile, adica cele OEM, din fabrica au alt standard de fabricatie
- Bateriile care sunt OE au alt standard

De aici toate problemele.
Chestia de mai sus am auzit-o chiar in fabrica romaneasca de acumulatoare wink.gif


--------------------
R M - B 8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
54 Pages « < 31 32 33 34 35 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 21:42
Dacia