Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi
![]() ![]() ![]() |
Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi
itadrian |
![]()
Post
#481
|
||
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 1 February 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II
2002, Dynamique, 1,8L 16V Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
|
|||
Dan73 |
![]()
Post
#482
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Hai sa admitem ca temperaturile mai mari din piston determinate de un egr inchis afecteaza turbina, desi eu cunosc cazuri in care nu s-a intamplat nimic, dar fii bun si explica in ce mod un egr blocat si deschis umfla intercoolerul.
![]() ![]() This post has been edited by Dan73: 6 Aug 2010, 11:59 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#483
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
Foarte buna intrebarea
![]() itadrian Iti multumesc pentru rabdarea si explicatiile pe care le dai. Francisc 2 "Gandestete ca daca ar fugi martoagele din herghelie din cauza Egr-ului ,ar fugi de cand e masina noua ..." Aici asa este orice fabrica care vrea sa-si vinda masinile trebuie sa faca motoarele sa aiba un anumit prag de poluare si asta reusesc sa o faca in detrimentul cailor putere.La Dacia 1300 intre carburator si galeria de evacuare este un furtun cu o duza daca blindam furtunul Daciuca fuge mai bine si carburatorul ramine curat dar noxele erau mai mari.Pastrind proportiile furtunul cu duza era un fel de EGR. |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
itadrian |
![]()
Post
#484
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 1 February 09 ![]() |
Oki doki
![]() Pai prima data sa vedem de ce crapa intercoolerele! Exceptand situatia cand sunt ele proaste din start, cum au fost cele de Renault pana prin 2003-2006 (nu stiu sigur, dar pot afla) cand le-au aplicat niste intarituri, intercoolerele se duc, umfla, "nasc" din cauza presiunii din ele. Cea mai frecventa situatie este cand turbo o ia pe ulei, asa nesesizabil sau sesizabil si o parte din el ramana in intercooler obturand fluxul de aer, deci rezulta o presiune mai mare. Revenind la EGR deschis dupa 3000 rpm (acest prag de turatie depinde de la motor la motor. De ex. PD-ul de 130 cp are pragul la 2500 rpm, poate chiar mai devreme), acest EGR permite intrarea unei cantitati de aer in admisie marind presiunea, presiune care apasa si in intercooler. Daca intercoolerele ar fi mai "puternice" atunci nu s-ar intampla nimic, dar ele sunt construite la limita. Presiunea din EGR este tot timpul mai mare decat cea din admisie pentru ca altfel nu ar intra in admisie. (lege a fizicii). Gata, eu m-am oprit... si nu uitati ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2002, Dynamique, 1,8L 16V Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#485
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Ai o serie de inadvertente ca sa le spun asa.
Intercoolerele cu intarituri cred ca au aparut prin 2004. Apoi ceea ce intra pe la egr nu poate fi numit chiar aer ![]() Admit totusi ca e normal ca gazele de ardere care ies la esapament sa aiba o presiune mai mare decat aerul ce vine de la intercooler insa acolo la admisie depinde foarte mult de cat de obturate sunt canalele alea de la egr, de cat de mult sunt deschise valvele egr.... Nu ai de unde sti ca dupa egr in sus spre admisie presiunea gazelor ce vin de la evacuare prin egr e mult mai mare decat cea a aerului ce vine de la intercooler. E greu de spus ca asa se intampla desi recunosc ca e plauzibil ceea ce spui. Singurul mod de a verifica e un test rutier cu laptopul de diagnoza conectat la masina ca sa vada presiunea in mers. Daca egr-ul e blocat pe deschis si presiunea masurata de senzorul ala maf e mai mare decat ceea ce ar trebui sa fie la turatii peste 3000 atunci teoria e probata. This post has been edited by Dan73: 6 Aug 2010, 20:09 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
itadrian |
![]()
Post
#486
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 1 February 09 ![]() |
Ar fi ideal de masurat cu laptopul. Poate are cineva posibilitatea si timpul sa o faca.
Hai sa dau un scenariu de umflare a intercoolerului, in cazul in care nu e defect de la mama lui. Soferul merge tot timpul subturat si mai foloseste si un ulei prost, semisintetic ce genereaza o gramada de reziduuri de carbon. In timp depunerile cresc pe langa supapele EGR. Soferul observa ca nu mai accelereaza masina, semn ca EGR nu se mai inchide. In loc sa curete EGR, el urmeaza unele sfaturi si nu mai merge subturat, ci acum o tureaza in draci pentru a arde depunerile din EGR. Daca depunerile sunt incipiente problema se va rezolva relativ rapid si masina isi revine ca prin farmec. Dar daca depunerile sunt importante si EGR ramane deschis, chiar si atunci cand soferul nostru schimba vitezele aproape de 4000, ca deja e nervos ca masina nu-si revine? Eu cred ca va schimba si intecoolerul. Si hai sa fiu rautacios acum si sa zic ca soferul nostru nu vede intercoolerul, care este deja umflat si mai raceste doar pana la 30% (numar aleatoriu) din capacitate, si suparat iar o tureaza, si intecoolerul neracind eficient, temperatura din camera de ardere tot creste, se duce in turbo, de acolo in admisie, in EGR (asta e deschis) si iar in camera de ardere si ciclul se repeta pana la... ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2002, Dynamique, 1,8L 16V Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#487
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
QUOTE Hai sa dau un scenariu de umflare a intercoolerului, in cazul in care nu e defect de la mama lui. Soferul merge tot timpul subturat si mai foloseste si un ulei prost, semisintetic ce genereaza o gramada de reziduuri de carbon. In timp depunerile cresc pe langa supapele EGR. Soferul observa ca nu mai accelereaza masina, semn ca EGR nu se mai inchide. In loc sa curete EGR, el urmeaza unele sfaturi si nu mai merge subturat, ci acum o tureaza in draci pentru a arde depunerile din EGR. Daca depunerile sunt incipiente problema se va rezolva relativ rapid si masina isi revine ca prin farmec. Dar daca depunerile sunt importante si EGR ramane deschis, chiar si atunci cand soferul nostru schimba vitezele aproape de 4000, ca deja e nervos ca masina nu-si revine? Eu cred ca va schimba si intecoolerul. Exact asa am facut si exat asta sa intamplat ![]() ![]() itadrian stima ![]() ![]() This post has been edited by Francisc 2: 6 Aug 2010, 21:54 |
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
- TM 00 III
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#488
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
interesant
36025674.png |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#489
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
pot sa spun ca treaba cu scopul ascuns al producatorului de a folosi egr si pentru reducerea consumului este relativa,dece sa ascunzi ceva care face bine ,nu stiu.Ma rog,eu dupa ce am schimbat egr a scazut consumul de la 9 la 6,6 -consum mediu. Asta este si consumul unui golf 3 motor 1,9 diesel din Ž94 ce are 90 CP .Mai pe scurt ,domnul care a imventat egr ,e un geniu,dece sa renuntam la el ...mai bine il ingrijim corespunzator impreuna cu celelalte piese care tin de el si e totul ok,nu-i asa?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
- TM 00 III
|
|
marius7500 |
![]() ![]()
Post
#490
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Salut am si eu o intrebare daca merg cu mufa scoasa la EGR,poate influienta turbina sau altceva................
|
--------------------
Renault
Laguna
2002-2
- BT-PFL Botosani
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#491
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
Daca citesti putin mai in spate o sa vezi ca subiectul asta ma obsedat in ultimele 2 saptamini si am ajuns la concluzia ca nu afecteaza cu nimic decuplarea ei ba din potriva o sa ai un motor mai curat ma refer la admisie,mai sprinten,fara fum.
Eu merg cu el decuplat de 70.000km si nici o problema,exista o discutie cu privire la faptul ca ar ajunge la turbo o temperatura putin mai mare dar daca folosesti ulei sintetic 5w nu sunt probleme.Si fratele meu are EGR decuplat tot de vreo 75.000km si nu are nici o problema si are la bord 240.000km.Chiar ieri am primit raspuns pe un forum Laguna din Olanda de la 2-3 posesori de Laguna care merg cu EGR decuplat de 140.000-170.000km fara nici o problema. |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
andrei1 |
![]()
Post
#492
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 18 October 05 ![]() |
Am curatat si eu EGR zilele astea... dar spre surprinderea mea era destul de curat.IMG_0225.jpg ( Size: 681.09k )
Number of downloads: 2434
IMG_0226.jpg ( Size: 712.96k ) Number of downloads: 2594 IMG_0227.jpg ( Size: 655.67k ) Number of downloads: 2522 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Expresion
- XX-XX-XXX
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#493
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
Doar depuneri mici dar arata bine.Interesant ar fi sa ne descrii stilul tau de conducere care conteaza foarte mult.
|
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#494
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
Voua care mergeti cu mufa de la egr scoasa ,nu va bazaie TRS?
Nu va apare siguranta aceea galbena in bord, sau dupa caz,avertizare de la sinteza vocala sau prin mesaj pe bord? intreb si eu asa... ... as vrea sa vad cum arata EGR-urle voastre dupa 70.000 de km parcursi cu mufa scoasa...asta daca il mai puteti scoate, intreg! ![]() Nu caut subiect de cearta dar cred ca ar trebui sa va ganditi ca nu e degeaba pus, ganditiva si la sanatatea altora ,incercati sa mergeti cat mai "VERDE".Daca vreti cai putere in plus,renuntati la catalizator si dece nu si la toba ![]() Stima |
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
- TM 00 III
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#495
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
Oamenii care cred ca ai cautat motiv de cearta sunt oameni slabi care asteapta sa se certe...din pacate sunt tot mai multi in ultimul timp in viata de zi cu zi
![]() La subiect...TRS-ul se aude normal ca la orice Laguna adica daca ridic capota si ma concentrez putin il aud dar nu intotdeauna. Pe bord nici un mesaj beculet etc.Beculet se aprinde la Laguna dupa 2005. In mod normal un EGR decuplat trebuie sa arate foarte bine din moment ce nu intra gaze recirculate...cu scosul afara toti au probleme si cei care au cuplat si cei cu decuplat.Egr-ul se scoate afara cu o cheie speciala nu cu ciocanul cheia franceza sau alte metode tractoristice.Cei care au scos EGR-ul bucati nu au folosit cheia. Scopul pentru care am decuplat EGR-ul este acela de a avea admisia curata tinind cont de calitatea motorinei de la noi.Se poate vedea pe orice forum auto din Romania ca motoarele diesel de la noi sufera la capitolul admisie in momentul in care dau jos admisia gasesc acolo balauri si crocodili ![]() Aici cu zona verde ai perfecta dreptate.Daca de miine ar trebui sa traiesc in Vest mi-as cupla EGR-ul inapoi pentru ca acolo sunt drumuri nu trebuie sa frinez o data la 30 de secunde ca sa ocolesc gropi,vaci ,ciini,balegar,carute care asta inseamna poluare.Acolo un autobuz cind porneste de pe loc nu scoate atita fum cit scot eu intr-un an,nu circula toate jafurile de masini.Acolo oameni nu arunca pet-urile pe unde apuca ,gunoiul de la fereastra etc.Astea inseamna verde.Cind astea vor fi in regula sa fi sigur ca si EGR-ul meu va fi cuplat pina atunci...Iar atita timp cit ma prezint la ITP si nu am nevoie de pile pentru proba de gaze inseamna ca totul e OK.Masina merge bine nu scoate fum deloc. cheg.pngCheie EGR ![]() |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
andrei1 |
![]()
Post
#496
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 18 October 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Expresion
- XX-XX-XXX
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#497
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
OZN99 -
![]() Revenind la egr ,eu am scos mufa din el, asa de kiki si a inceput distractia ![]() ![]() Cheia pt egr o am si eu,poveste lunga,stima. |
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
- TM 00 III
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#498
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
andrei1----Inseamna ca nu mergi subturat de aceea arata EGR bine.
Francisc 2----Mi-ai dat tema de casa sa vad ce legatura este intre TRS si EGR de ce la tine se aprinde belculetul si bizaie TRS-ul si la alte 4 Lagune nu se aude nimic si nu se aprinde nimic. |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
12AHD |
![]()
Post
#499
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 24 December 09 From: Ploiesti ![]() |
Salut baieti! Mi s-a pus si mie pata sa curat EGR-ul ca e imbacsit si am fost la Serus...Baietii de acolo nu au reusit sa-l miste decat foarte putin si au abandonat lucrarea deoarece nu am vrut sa risc sa mi-l rupa...M-am hotarat sa incerc si eu pe propria piele.Credeti ca am vre-o sansa sa il scot intreg de pe galerie, dat fiind faptul ca totusi a fost miscat totusi putin???
|
--------------------
Renault
Laguna 3 110kw
2009 break automata
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#500
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
dute la reno la service si intreabai daca au cheie de egr, daca zic ca nu au,incearca tu sa dai jos galeria de admisie si il vei scoate putin mai usor.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
- TM 00 III
|
|
12AHD |
![]()
Post
#501
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 24 December 09 From: Ploiesti ![]() |
Scuze, am uitat sa specific in postul de mai sus.Au cheie de EGR si au incercat sa il miste cu ea si s-a blocat...
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 3 110kw
2009 break automata
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#502
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
nu-i da spray, foloseste cheia si un prieten care sa traga de el inafara in timp ce tu faci cu cheia miscari inainte si inapoi,asta e sistemul de scoatere...
![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
- TM 00 III
|
|
12AHD |
![]()
Post
#503
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 24 December 09 From: Ploiesti ![]() |
OK, multumesc de sfaturi, voi incerca...
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 3 110kw
2009 break automata
|
|
tutone81 |
![]()
Post
#504
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 September 10 ![]() |
Mie mi-a cazut ECG singur l-am gasit atarna de mufa electrica. Azi am incercat sa il pun la loc si nu reusesc.
|
--------------------
renault
laguna 2
2002
|
|
SorinCT |
![]()
Post
#505
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
E cam greu sa se slabeasca el singur asa din 3 suruburi stranse. pune-l la loc si ai grija sa folosesti garnitura pentru galerie si corp egr. Suruburile sunt de 10 parca.
|
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
tutone81 |
![]()
Post
#506
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 September 10 ![]() |
nu s-a desprins din suruburi cele 3 suruburi sunt tot acolo
|
--------------------
renault
laguna 2
2002
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#507
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Si atunci prin ce minune a iesit de acolo?
![]() ![]() Eu banuiesc ca s-a desfacut in 2 la o probabila incercare de scoatere iar cel ce a facut asta a lasat partea mecanica la locul ei si pe cealalta atarnata in fire. |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
tutone81 |
![]()
Post
#508
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 September 10 ![]() |
uite cum arata cele 3 suruburi ramase si egr in mana
This post has been edited by tutone81: 19 Sep 2010, 08:26 Attached thumbnail(s) IMG_0004.JPG ( Size: 1.2mb ) Number of downloads: 2359 IMG_0008.JPG ( Size: 1.15mb ) Number of downloads: 2227 |
--------------------
renault
laguna 2
2002
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#509
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
E cum ti-am zis eu. Din egr face parte si ce a ramas prins in suruburi pe motor.
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
tutone81 |
![]()
Post
#510
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 18 September 10 ![]() |
deocamdata merg fara el si nu imi face nici o problema .
Dar pe viitor cine stie! |
--------------------
renault
laguna 2
2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 07:05 |