Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi
![]() ![]() ![]() |
Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi
Francisc 2 |
![]()
Post
#451
|
||
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
- TM 00 III
|
|||
marius7500 |
![]()
Post
#452
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Salut,am si eu o problema ceva cam veche,am pus 2 poze si daca poate cineva sa ma ajute,pierderea de ulei e f mare undeva la 0.5l la 1000Km.
1-acolo cred ca ar fii problema 2-pe acolo se regaseste tot uleiu 20 Jul 2010, 15:39: Ajutor ![]() This post has been edited by marius7500: 20 Jul 2010, 15:39 Attached thumbnail(s) motor.jpg ( Size: 535.47k ) Number of downloads: 1100 motor1.jpg ( Size: 250.15k ) Number of downloads: 1218 |
--------------------
Renault
Laguna
2002-2
- BT-PFL Botosani
|
|
12AHD |
![]()
Post
#453
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 24 December 09 From: Ploiesti ![]() |
Salut! Verifica jocul la axul turbinei.Parerea mea este ca nu e in regula ca iti baga asa cantitate mare de ulei in admisie pe la damper(asa se numeste dispozitivul acela).Totodata, dupa ce rezolvi problema verifica si intercooler-ul ca ai toate sansele sa fie plin de ulei.Turbina scoate zgomot mare in situatia e fata?Ca daca uiera prea tare e clar ca trebuie reconditionata!
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 3 110kw
2009 break automata
|
|
marius7500 |
![]()
Post
#454
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Salut fum scoate doar cand o turez peste 3000 si la cald la rece nu scoate ,un fum negru.
|
--------------------
Renault
Laguna
2002-2
- BT-PFL Botosani
|
|
12AHD |
![]()
Post
#455
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 24 December 09 From: Ploiesti ![]() |
Parerea mea este sa incerci chestiile astea:
1. verifica turbina.Daca e ok...e ok; 2. daca ai bani curata EGR.E bine sa fie curat.La fel cu intercooler-rul. 3.cand e rece, schimba vitezele sub turatia de pornire a turbinei(care este 2200-2400 RPM).Turbina se unge cu uleiul de la motor, daca are lagarele reci si tu ii dai talpa la masina,ea se duce pe apa sambetei; 4. cand este motorul cald, vitezele se schimba pe la 3000-3200 RPM.Mai sus, risti o uzura prematura a motorului:cuzineti, etc.Dai peste 3400 cand intr-adevar ai nevoie! Incearca chestiile astea si vezi cum mai consuma dupa aceea.Eu unu' asa folosesc masina, nu am avut probleme cu absolut nimic si intr-adevar, nu ii place subturata, dar nici da ajunga la 4500 de RPM si sa o tin acolo.I-am dat 4500, dar nu scotea fum(cel putin nu am vazut eu ![]() This post has been edited by 12AHD: 21 Jul 2010, 17:07 |
--------------------
Renault
Laguna 3 110kw
2009 break automata
|
|
marius7500 |
![]()
Post
#456
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Azi ma apuc sa defac EGR si tot ce se afla acolo,sa vad exact pe unde curge si de ce,mai vb dupa ce desfac,cum spuneti voi ca se poate curata EGR sau cu ce?
|
--------------------
Renault
Laguna
2002-2
- BT-PFL Botosani
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#457
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Uleiul care ajunge acolo nu are legatura cu EGR. Uleiul ajunge fie prin recircularea din baie pe tubul ala subtire, daca motorul are foarte multi km, fie de la turbina (cel mai probabil). Verifica daca ai jos la intercooler ulei. Trebuie verificat jocul din axul turbinei...cel longitudinal mai ales.
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
marius7500 |
![]()
Post
#458
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 April 10 ![]() |
Salut am desfacut EGR,nu avea multa mizerie dar l-am curatat,problema mea cu uleiu o aveam din cauza unei garnituri pe care nu o aveam(poza 1, pozitia 2),iar cu fumul nu cred ca am rezolvat ceva ,in locul garnituri ,care nu am gasito pe la 2-3 magazine de piese am pus silicon din acela rosu sper sa tine daca nu caut garnitura
23 Jul 2010, 21:05: Masina are 149000 nu stiu sigur daca sunt reali eu am luato la 141000 din Germania daca a unblat neamtu asta ee,de cand am cumparato tot descopor cate ceva care imi da de inteles ca nu prea a ingrijit masina,chiar deloc. Ulei unde sa caut la intercoler de curs vizibil nu curge pe nicaieri nu gasesc nici o pata ,iar pt turbina gasesc eu un meserias. This post has been edited by marius7500: 23 Jul 2010, 21:05 Attached thumbnail(s) motor1.jpg ( Size: 257.56k ) Number of downloads: 1135 |
--------------------
Renault
Laguna
2002-2
- BT-PFL Botosani
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#459
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Ca uleiul curgea pe acolo din lipsa garniturii e una. Alta treaba, si chiar mai grava, e ca iti "dispar" din baie 500 ml de ulei la mia de km.
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
andrei1 |
![]()
Post
#460
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 73 Joined: 18 October 05 ![]() |
tot pe acolo imi scapa si mie ulei dar am pierdut cam o liniuta pe joja la 11k. sa nu fie altceva la tine 500ml la 1000km este extrem de mult.
This post has been edited by andrei1: 24 Jul 2010, 12:32 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Expresion
- XX-XX-XXX
|
|
diego82 |
![]()
Post
#461
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 20 June 10 ![]() |
Am si eu o problema la un Megane 1.4 16V bicorp , 2003. la 2500-3000 de ture nu mai trage motorul.
Apas aceleratia pana la fund si degeaba, scade turatia si se duce la relanti (nu se opreste motorul). Faza frumoasa e ca azi dimineata am schimbat rezervorul de benzina la reprezentanta si nu mi-a facut nici o problema pana acasa. Dupa ce am plecat la drum (la vreo cateva ore dupa ce am venit din service), intr-o panta .....am ramas acolo, nu mai tragea motorul in nici o treapta de viteza. Nu se aprinde in bord nimic si nu stiu ce sa-i fac. Luni dimineata sunt la poarta service-ului si sper ca baietii de acolo sa-i dea de cap. P.S. Daca a mai patit cineva ceva de genul asta astept o "incurajare". pana luni e mult si grijile sunt multe. ![]() |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.4 16V
2003
- VN
|
|
babi82 |
![]()
Post
#462
|
![]() Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 1 April 09 From: Cluj Napoca ![]() |
stie cineva cum se numeste garnitura aceea ,ca si la mine este aceasi problema,si asi vrea sa caut ,dar nu stiu cum ii zice
mersi |
--------------------
Renault
Laguna II
2002 Privilege
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#463
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
Bine v-am gasit.Am si eu o problema ,de vreo citeva zile masina a inceput sa scoata putin fum si am mers la un service foarte dotat unde lagatura intre masina si calculator a fost facuta "wireless".La prima vedere mecanicul mi-a spus ca EGR-ul este dus...la care i-am spus ca este scoasa fisa ca asa am circulat cu masina.Dupa aceea a descoperit ca intercooler-ul este fisurat.Mecanicul a zis ca din cauza ca EGR-ul a fost decuplat sa spart intercooler-ul si putea sa si explodeze si ca puteam strica si turbo.
Vreau sa stiu si parerea voastra daca este o lagatura intre intercooler,turbo si EGR daca intr-adevar faptul ca am circulat cu EGR-ul decuplat a putut cauza spargerea intercooler-ului.Multumesc anticipat. |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
dinu_victor_88 |
![]()
Post
#464
|
![]() Membru Ager Group: Members Posts: 229 Joined: 7 December 08 ![]() |
Salutare!Am facut o inspectie rapida masinii si daca tot m-am apucat de treaba am zis sa umblu si la EGR.Bine am facut!!Era plin de funingine si d-abia mai actiona clapeta aceea.Am dat totodata si galeria jos pentru ca nu puteam scoate cea de-a doua parte a EGR-ului..Dezastru si acolo!Am curatat frumos si galeria si tin sa va spun ca e alta masina.Accelereaza mult mai bine
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2003 Lux Privillege
- CT-07-MEV
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#465
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
Revin cu o intrebare:Un EGR defect sau decuplat poate cauza spargerea intercooler-ului sau daune la turbina ?
|
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
razvan2u |
![]()
Post
#466
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 8 October 07 ![]() |
Unii mecanici spun ca are legatura alti spun ca nu are. Oare care e adevarul?
|
--------------------
Renault
Laguna II Privilege Carminat, 2007 - 1,9 dci 130
Megane 4 2017 - 1.6 dci 130
|
|
razvan2u |
![]()
Post
#467
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 8 October 07 ![]() |
toti ati plecat in concediu
![]() |
--------------------
Renault
Laguna II Privilege Carminat, 2007 - 1,9 dci 130
Megane 4 2017 - 1.6 dci 130
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#468
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
QUOTE(OZN99 @ 30 Jul 2010, 18:30) Revin cu o intrebare:Un EGR defect sau decuplat poate cauza spargerea intercooler-ului sau daune la turbina ? Atasez si o poza cu intercooler-ul explodat,celule umflate...varza...EGR-ul sa fie devina ? Pareri... 040820101079.jpg |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#469
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Ce treaba sa aiba EGR-ul?
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
OZN99 |
![]()
Post
#470
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
La asta ma gindeam si eu ca egr-ul nu are nici o treaba . In afara de mecanicul asta nu am mai auzit pe nimeni sa spuna ca egr este devina.
Atunci ce poate sa fie? Se vede in foto cum celulele de jos sunt umflate. |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
itadrian |
![]()
Post
#471
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 1 February 09 ![]() |
Cand se decupleaza EGR pot fi doua situatii maximale:
- EGR complet inchis: intercoolerul nu va avea nimic, masina va trage mai bine la turatii joase, dar turbo se va supraincalzi si se poate duce mai repede - EGR complet deschis: turbo nu va suferi, masina nu prea mai trage, dar intercoolerul este in "sarcina" maxima si se duce in cele din urma. |
--------------------
Renault
Laguna II
2002, Dynamique, 1,8L 16V Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#472
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
E adevarat ca arderea in piston se produce la temperaturi mai mari in lipsa egr dar nu cred ca la o diferenta semnificativa care sa implice o uzura mai mare a turbinei. Asta face egr-ul...prin introducerea la ardere a gazelor de esapament contrabalanseaza oxigenul, deci scade temperatura de ardere, pt ca aceasta e in relatie directa cu formarea oxizilor de azot care sunt cancerigeni. In schimb, cu egr cuplat creste cantitatea de particule, funingine si monozid de carbon, de asemena toxice.
Eu nu cred ca egr-ul poate ramane deschis atunci cand e decuplat decat daca e intepenit de depuneri. Valvele alea sunt mentinute inchise de un arc destul de puternic si deschise numai daca egr-ul e alimentat de curent sub comanda calculatorului de injectie. De asemena nu prea cred sa afecteze atat de mult presiunea din intercooler un egr deschis complet decat in masura in care calculatorul compenseaza cantitatea mai mare de gaze de ardere prin deschiderea vanelor de la geometria variabila si prin urmare prin cresterea presiunii de aer din intercooler. Dar pentru a face asta egr-ul trebuie sa fie cuplat astfel incat calculatorul e injectie sa aiba la cunostinta de pozitia vanelor din egr. Din momentul decuplarii egr nu cred sa interpreteze calc de injectie ca si cum egr-ul ar fi deschis complet. |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
itadrian |
![]()
Post
#473
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 1 February 09 ![]() |
Am dat situatii maximale, fara sa intru in detalii tehnice pentru ca era cam de dimineata pentru mine.
Realitatea este ca un EGR complet deschis nu prea exista, decat daca a ramas intepenit in pozitia maximala. Cel mai intalnit caz este unul intre cele doua maximale, cand datorita depunerilor (cauzate in principal uzurii turbo, dar si a uleiului slab calitativ) EGR se blocheaza aproape de pozitia inchis. Cand ramane inchis, apar probleme in timp la turbo cu geometrie varibila (turatii foarte ridicate ale axului), la cele cu geometrie fixa nu apar probleme. Si cu intercoolerul imi mentin parerea (care nu imi apartine): problemele din EGR se duc direct in intercooler, mai ales cand se adopta un mers mai sportiv. |
--------------------
Renault
Laguna II
2002, Dynamique, 1,8L 16V Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#474
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Adriane...un egr inchis nu implica turatii mai mari ale trubinei....turatia turbinei nu e controlata de egr ci de trs
|
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
itadrian |
![]()
Post
#475
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 1 February 09 ![]() |
QUOTE(Dan73 @ 5 Aug 2010, 13:53) Citatul de mai sus (foarte tehnic si real) duce la gaze de evacuare cu temperatura mai mare, care merg in turbina. Daca mai adaugam si turatia mai mare a axului cu geometrie variabila rezulta uzura mai mare decat daca EGR ar fi functionat normal. Nu vreau sa nasc polemici, dar pentru cei interesati sunt "tone" de documentatii pe net despre functionarea EGR. Ca si o concluzie a mea, EGR ar trebui curatat preventiv la fiecare 30.000 km. Este o operatie foarte usoara, nu ia mai mult de o ora. |
--------------------
Renault
Laguna II
2002, Dynamique, 1,8L 16V Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
|
|
Francisc 2 |
![]()
Post
#476
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
mie iar asa mi s-a intamplat, mi-a crapat intercoolerul din cauza egr...
.. |
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
- TM 00 III
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#477
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
QUOTE(Francisc 2 @ 5 Aug 2010, 22:00) Te rog sa dai niste amanunte pentru ca alaturi de mecanicul meu esti singurul care spui ca EGR este cauza exploziei intercooler-ului. Parerea mecanicului si a ta ma pune pe ginduri pentru ca am vazut siguranta cu care lucreza si cunostintele despre Laguna.Intre timp am aflat ca respectivul mecanic foarte tinar are la baza un curs de 6 luni la fabrica Renault in Franta si aparatura de ultima generatie.Poate va intrebati multi ce am cu acest EGR dar va spun ca am EGR-ul decuplat de vreo 70.000km si masina merge perfect nici un fir de fum...dar uite fratele meu a patit-o tot cu Laguna2 ia explodat intercoolerul fiind tot cu el decuplat de mult timp.As vrea sa nu fie EGR de vina pentru ca zilele trecute dupa 2ani l-am recuplat de proba si parca am taiat vreo 30 CP din motor,demaraj mai greoi masina mai lenese...dupa aia am scos mufa si zbura ![]() De vreo 2 zile calaresc site-urile Renault din Europa si nimeni nu face vreo legatura intre EGR si intercooler toti spun ca EGR-ul murdar sau defect=fum si mers neregulat. Si cei din vest decupleaza EGR pentru unele masini exista chiar kit-uri de decuplare pentru cei care nu au valva electromagnetica dar la ei este o alta problema si anume legea care este foarte aspra daca se dovedeste ca EGR este deculat intentionat. This post has been edited by OZN99: 6 Aug 2010, 08:57 |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
Francisc 2 |
![]() ![]()
Post
#478
|
![]() Stii si la ce te ajuta ca stii...:) Group: Members Posts: 321 Joined: 31 October 09 From: Austria ![]() |
nu sunt mecanic, asa sau intamplat lucrurile,treaba cu intercoolerul spart e boala generala la aceste masini ,iar egr in mod normal daca se infunda se poate curata in cazul in care nu pun niste inbecili mana pe el sa-l scoata.Pune un intercooler cu bare intaritoare pe margine si gata.A, daca ti-au scapat vre-o 30 de martoage din hegrhelie cand ai cuplat mufa la Egr e clar ca acesta nu functioneaza normal deci e infundat sau poate stricat.Gandestete ca daca ar fugi martoagele din herghelie din cauza Egr-ului ,ar fugi de cand e masina noua ...
Stima |
--------------------
Renault
Laguna II
2001 1,9 dci Dinamique 88kw
- TM 00 III
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#479
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.318 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Francisc 2 @ 5 Aug 2010, 23:00) Intercoolerul lamodelul tau nu crapa din cauza EGR... crapa pt. ca nu a avut din fabrica intariturile ... chestie remediata ulerior..... intercoolerul se umfla si crapa la modelele 2001 si 2002..... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
OZN99 |
![]()
Post
#480
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 29 July 10 ![]() |
Foto de sus cu intercooler-ul crapat si umflat este de la masina fratelui meu Laguna 2 1,9 dci din 2003 deci ca si a mea.Intercooler-ul nou pe care la montat avea ca intaritura 2 benzi metalice.
Aici am gasit ceva interesant pe un site din Anglia, mai jos si o traducere aproximativa. 60882518.jpg 63448784.jpg |
--------------------
Renault
Laguna2 1,9dci
2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 22:53 |