ITP - Inspectia Tehnica Periodica
![]() ![]() ![]() |
ITP - Inspectia Tehnica Periodica
Adila16 |
![]()
Post
#301
|
||
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|||
marian-j |
![]()
Post
#302
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Probabil ca Solon nu a auzit de tarifele de reinspectie doarece cred are masina mai noua si a trecut itp-ul fara dureri de cap si atunci e si normal sa nu-i pomeneasca nimeni de aceste tarife.Si a mai avut (probabil!)si norocul sa nu fie nevoit sa circule pe centura Craiovei si sa pateasca vre-un pocinog de genul celui patit de tine.Ciao!M.
![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#303
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Tot ce este posibil!
Lucky him...!... ![]() Cert e ca e bine ca macar verificarile cu ocazia ITP sa fie facute ca lumea... Sa stim pe ce picior dansam, adica rulam cu sanioarele noastre. Si, ca sa ma fac inteles, incerc sa creionez un exemplu. Uneori si din cand in cand e chiar indicat macar un test de frane, chiar daca masina pare sa franeze ok...Exista posibilitatea ca din diverse cauze, sistemul de franare sa inceapa sa nu isi mai faca treaba ca lumea, fara sa se manifeste simptomele deja clasice...Nu vreau sa ma refer la cauze, ci la faptul ca daca eficienta sistemului de franare scade treptat, reflexele noastre intr-ale soferiei tind sa se adapteze acestui lucru, compensand subconstient prin sporirea vitezei de reactie sau mai stiu io cum. Dar, poate apare, la un moment dat (Doamne Fereste!), o situatie in care nu mai sunt suficiente numai reflexele, ci ar trebui si un pic de eficienta sporita a franelor. Iar cum "de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere", gata pocinogul... Nu stiu daca m-am facut inteles... Ideea de baza e ca situatia ideala este sa avem vehiculele in perfecta stare de functionare (ma rog,mai degraba in parametrii optimi, caci mecanism sau sistem mecanic in stare perfecta nu exista; nici macar in meseria mea.... ![]() Postul asta nu se vrea o pledoarie "pro-ITP pe bune", nici o punere la index a conceptului autohton "hai sa dam spaga, ne pune ala stampila si circulam mai departe ca avem masina in regula"... Ci numai o accentuare a doua aspecte: masina, in situatia aplicarii conceptului mai sus enuntat, poate fi in regula, dar numai din punct de vedere legal (prin realizarea unui fals), caci tehnic nu stie nimeni - de vreme ce nu a fost cocotata pe stand cu simt de raspundere -; iar pe de alta parte, raspunderea - macar morala, daca nu si cea juridica - in cazul unui eveniment rutier cauzat de starea tehnica precara a vehiculului apartine si soferului si celui care a pus stampila cu ocii inchisi. This post has been edited by Adila16: 26 Apr 2008, 14:20 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#304
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Am si eu o "teorie" proprie ce cred ca ar sustine destul de bine cele spuse mai sus de colegul Adila16.Eu cred(si asta poate ati observat si voi)ca parcul romanesc se "autocurata" de rable.Destul de incet ce-i drept! Usor-usor n-o sa mai vedem "cazane" in trafic deoarece vor muri de moarte naturala.Proprietarii lor se vor vedea astfel obligati sa-si cumpere alte masini.E clar ca nu-si vor cumpara tot niste rable la fel cu cele de care tocmai s-au scapat ci niste masini mai noi sau chiar unele noi-noute insa efortul de achizitionare va fi destul de ridicat si eu cred ca acest lucru se va face simtit in mai multe locuri:
-comportament.Daca cu o rabla te cam doare-n basca de prioritate,politete,etc cu o masina mai scumpa te gandesti mai atent la aceste aspecte.Baremi prin prisma costului unei reparatii. -reparatii.Masinile devin din ce in ce mai complexe si asa ca nu mai prea avem ce l e face ca nespecialisti.Adio reparatii facute cu o cheie de 14,un patent si o sarma pe marginea santului sau cu o segmentare facuta,in spatele blocului, de nea Gogu ce a fost mecanic la SMT.Reparatiile vor putea fi efectuate doar de cei ce au pregatirea si capabilitatea tehnica sa le efectueze. -revizii.Avand o masina mai noua oricine va merge cu ea la revizii.Astfel masinile vor fi verificate si aduse inapoi in parametrii tehnici optimi.(sau ma rog asa ar trebui) -itp.Oamenii,avand masini mai noi,vor veni mai linistiti si mai curiosi de starea propriilor vehicule in statiile de inspectie.De regula cu cat masinile sunt mai noi cu atat apar mai putine motive derespingere. -aspect.Ultimul dar nu cel din urma.Vom vedea pe strada tot mai multe masini frumoase in dauna troacelor ruginite si totodata periculoase pentru toti participantii la trafic. Sper ca sunteti deacord cu cele spuse de mine.Ciao!M. ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
houseISmusic |
![]()
Post
#305
|
![]() Rasist Group: Members Posts: 735 Joined: 18 February 08 ![]() |
Perfect de accord !
Ontopic : Astazi sau maine , statiile de ITP functioneaza ? |
--------------------
Renault
Clio 1.4 / 8 v
2004
|
|
marian-j |
![]()
Post
#306
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Nu stiu exact.
![]() ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
houseISmusic |
![]()
Post
#307
|
![]() Rasist Group: Members Posts: 735 Joined: 18 February 08 ![]() |
Ma duc maine sa caut o statie cu un pret mai acceptabil ... stiu una la Renault unde taxa e 65 ron
![]() ms de informatii |
--------------------
Renault
Clio 1.4 / 8 v
2004
|
|
marian-j |
![]()
Post
#308
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Nu uita sa ai la tine:CIV,certificatul de inmatriculare,CI si polita RCA.
Dotarile obligatorii: -trusa medicala -trunghiul reflectorizant -stingatorul de incendiu Toate omologate respectiv trusa si extinctorul in termen de valabilitate. Bafta si sper sa auzim de bine,adica sa nu afli care sunt tarifele de reinspectie.Ciao!M. ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#309
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
QUOTE(marian-j @ 28 Apr 2008, 09:52) Am si eu o "teorie" proprie ce cred ca ar sustine destul de bine cele spuse mai sus de colegul Adila16.Eu cred(si asta poate ati observat si voi)ca parcul romanesc se "autocurata" de rable.Destul de incet ce-i drept! Usor-usor n-o sa mai vedem "cazane" in trafic deoarece vor muri de moarte naturala.Proprietarii lor se vor vedea astfel obligati sa-si cumpere alte masini.E clar ca nu-si vor cumpara tot niste rable la fel cu cele de care tocmai s-au scapat ci niste masini mai noi sau chiar unele noi-noute insa efortul de achizitionare va fi destul de ridicat si eu cred ca acest lucru se va face simtit in mai multe locuri: -comportament.Daca cu o rabla te cam doare-n basca de prioritate,politete,etc cu o masina mai scumpa te gandesti mai atent la aceste aspecte.Baremi prin prisma costului unei reparatii. -reparatii.Masinile devin din ce in ce mai complexe si asa ca nu mai prea avem ce l e face ca nespecialisti.Adio reparatii facute cu o cheie de 14,un patent si o sarma pe marginea santului sau cu o segmentare facuta,in spatele blocului, de nea Gogu ce a fost mecanic la SMT.Reparatiile vor putea fi efectuate doar de cei ce au pregatirea si capabilitatea tehnica sa le efectueze. -revizii.Avand o masina mai noua oricine va merge cu ea la revizii.Astfel masinile vor fi verificate si aduse inapoi in parametrii tehnici optimi.(sau ma rog asa ar trebui) -itp.Oamenii,avand masini mai noi,vor veni mai linistiti si mai curiosi de starea propriilor vehicule in statiile de inspectie.De regula cu cat masinile sunt mai noi cu atat apar mai putine motive derespingere. -aspect.Ultimul dar nu cel din urma.Vom vedea pe strada tot mai multe masini frumoase in dauna troacelor ruginite si totodata periculoase pentru toti participantii la trafic. Sper ca sunteti deacord cu cele spuse de mine.Ciao!M. ![]() Foart bine punctat, nenea marian! Bravo!!! |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#310
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
gotty |
![]()
Post
#311
|
![]() fagocer™ haituit Group: Members Posts: 4.627 Joined: 20 August 07 From: oriunde vreti voi.... ![]() |
domnul marian,masinile dotate cu unitati optice after market angel eyes trec sa nu nu ITP ul?
Attached thumbnail(s) SWR07B.jpg ( Size: 19.17k ) Number of downloads: 195 |
--------------------
Private
Spice
Member
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#312
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
asa, asa!
am omis sa adresez intrebarea! nenea marian, asteptam cu interes raspunsul matale mai mult decat avizat! cu jantele si gumele, altele decat cele admise prin inscrierea pe CIV si talon, e clar: nu se accepta! mai rau, pe chestia asta, chiar si nenea politistul are dreptul/obligatia sa ridice talonul! |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
houseISmusic |
![]()
Post
#313
|
![]() Rasist Group: Members Posts: 735 Joined: 18 February 08 ![]() |
Acum vin de la ITP , nu am citit posturile de aseara si am uitat de extintor trusa valabila etc insa nu mi-au zis nimic ....
A fost totul ok , am intrebat sid e distributie si mi-au spus ca merge cea de logan insa nu-mi pot oferii garantie pe ea ! Multumesc de raspunsuri ! Regards |
--------------------
Renault
Clio 1.4 / 8 v
2004
|
|
marian-j |
![]()
Post
#314
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Ma bucur ca ai trecut inspectia!Imi permit totusi sa-ti fac o recomandare:pune-ti in portbagaj dotarile de mai sus.E mai bine sa le ai la tine in cazul unui control al politiei sau politie/rar.Nu mai insist cu argumentele.
Iti urez sa ai numai drum bun!Ciao!.M. ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
houseISmusic |
![]()
Post
#315
|
![]() Rasist Group: Members Posts: 735 Joined: 18 February 08 ![]() |
O sa le rezolv cat de curand ! Ms de info !
|
--------------------
Renault
Clio 1.4 / 8 v
2004
|
|
marian-j |
![]()
Post
#316
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 29 Apr 2008, 00:24) asa, asa! am omis sa adresez intrebarea! nenea marian, asteptam cu interes raspunsul matale mai mult decat avizat! cu jantele si gumele, altele decat cele admise prin inscrierea pe CIV si talon, e clar: nu se accepta! mai rau, pe chestia asta, chiar si nenea politistul are dreptul/obligatia sa ridice talonul! RAR-ul considera verificarea dimensiunilor anvelopelor ca facand (aproape)parte din capitolul "Identificare" si cu acest capitol nu-i de gluma!Iar un talon ridicat pentru varii motive inseamna automat o vizita(obligatorie!) la RAR pt. a se putea face dovada remedierii motivului/motivelor retinerii talonului respectiv.Deci,grija mare! ![]() La prima intrebare raspund imediat.Vreau sa consult un pic niste postari anterioare.Ciao!M. ![]() <span class='edit'>29 Apr 2008, 20:53:</span> QUOTE(gotty @ 29 Apr 2008, 00:09) Se admite montarea unor blocuri optice diferite de cele originale dar cu respectarea urmatoarelor conditii: -sa poarte pe dispersor omologarea internationala adica un E si un numar inscrise intr-un cerculet.Ca este E1 sau Exx nu conteaza!Sa se regaseasca acel cerculet pe "sticle" si e ok! -sa corespunda ca dimensiuni fizice si prinderi pe caroseria masinii cu blocurile optice originale.Desamenea trebuie tinut cont si de faptul ca sistemul de corectie pe inaltime comandat de la bord trebuie sa fie ori inclus in noul far ori sa poata fi preluat de pe cel inlocuit. -farurile sa fie obligatoriu asimetrice dreapta(adica cele admise in tarile unde se circula cu "volanul in stanga")Nu se admit faruri simetrice sau si mai rau asimetrice stanga! -farurile sa fie bine prinse pe caroserie/masca si sa fie reglate corect d.p.d.v. al inaltimii si centrajului fasciculului emis.Eu sunt de parere sa aveti grija ca mecanismele de reglare manuala a farurilor sa fie in buna stare.Spun asta deoarece eu daca observ abateri ale reglajelor incerc sa rezolv pe loc situatia insa daca parghiile respective sunt defecte/blocate/lipsa nu pot remedia neajunsurile si asta conduce la respingere! Off-topic: 1.Is invidios pe cei ce au(deja) angel-eyes! ![]() 2.Draga Adila16 stiu ca iara o sa te "zgarie" termenul de dispersor dar asta-i termenul uzual.Recunosc insa ce e destul de impropriu folosit la lampile cu "klar-glasse". ![]() P.S. Am mai discutat aceste aspecte incepand cu postul #160 dar acolo am avut si ajutorul dat de colegii adi_ar si SwatKat si raspunsurile sunt mai cuprinzatoare. This post has been edited by marian-j: 29 Apr 2008, 19:53 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#317
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Marian, cred ca, furat de raspuns, te-ai plasat putin pe langa subiect.
Gotty se refera la faruri angel eyes. Nu ma pricep prea mult la astea dar, din cate stiu, la noi se monteaza tuburile alea luminoase prin modificarea farului original, nu este vorba de "alte" blocuri de lumini care din fabricatie au angel eyes. Verificarea cu E -ul este ... hmm ... cam ciudata in acest caz ! Pe sticla (~plasticul) original exista E-ul. Dupa mine, farurile angel eyes aftermarket, neomologate, bricolate prin demontarea blocului original si adaugarea "inelului" luminos ar trebui declarate ilegale. Daca este vorba de produse tuning aftermarket omologate, este altceva. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
marian-j |
![]()
Post
#318
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Eu din poza postata de colegul gotty inteleg ca e vorba de un bloc optic complet.Am vazut acest gen de faruri la o firma ce importa astfel de faruri si poate de aceea nu am inteles exact la ce se referea gotty.Nu stiu nimic despre montarea de angel-eyes in blocurile optice originale!Nu stiam ca se poate!
![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#319
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Pai n-ai urmarit BURSA ?
![]() Acum, ce a postat Gotty poate sa fie din categoria tunning aftermarket, cu autorizare RAR - omologate. In acest caz ar trebui sa existe ceva documente, inainte de verificarea conformitatii adaptarii si a reglajelor. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
gotty |
![]()
Post
#320
|
![]() fagocer™ haituit Group: Members Posts: 4.627 Joined: 20 August 07 From: oriunde vreti voi.... ![]() |
eu ma refeream strict la blocurile optice cu angel eyes"din fabrica"
![]() multumesc pentru raspunsul prompt ! |
--------------------
Private
Spice
Member
|
|
marian-j |
![]()
Post
#321
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
@adi_ar
Intradevar nu am urmarit topicul "Bursa"Sa-ti spun drept nu am vazut pana acum astfel de improvizatii!Farurile la care ma refeream vin cu documente de insotire din partea firmei precum si cu agreerea RAR-ului.Insa eu nu cer astfel de documente.M-asi simti cam aiurea.Daca au E-ul pe ele nu mai caut nod in papura.Sa fie bine reglate si eu unul ma declar multumit.Poate nu procedez corect dar cat timp nu am reglementari clare in acest domeniu nu vreu s-o fac pe intransigentul.Nu te supara pe mine! ![]() P.S. Ma bate gandul sa-mi montez si eu niste faruri cu angel-eyes dar is tare "piperate" si momentan nu ma tine buzunarul! |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
houseISmusic |
![]()
Post
#322
|
![]() Rasist Group: Members Posts: 735 Joined: 18 February 08 ![]() |
Fa pe intransigentul , ia o spaga si o sa iti poti permite
![]() glumesc desigur ! |
--------------------
Renault
Clio 1.4 / 8 v
2004
|
|
marian-j |
![]()
Post
#323
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Io_mi_s |
![]()
Post
#324
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 25 August 06 From: Galati ![]() |
Normal! Voi sunteti pe la gratare si beri, iar io la ITP...
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006/Confort Privilege
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#325
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
bonzai |
![]()
Post
#326
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 710 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca am 2 ciobituri foarte mici unde este sarita vopseaua (gen 1 cm2) este problema la ITP? Care este regula, trebuie sa fie impecabila caroseria sau nu ii intereseaza?
|
--------------------
Renault
Megane 4 GT
2017
|
|
houseISmusic |
![]()
Post
#327
|
![]() Rasist Group: Members Posts: 735 Joined: 18 February 08 ![]() |
Nu ii intereseaza asta foarte mult , decat daca sunt suprafate mari sarite , asa 1 cm2 nu cred ca vor observat !
Din cate stiu eu tre sa fie aceiasi culoare ca in talon si sa aiba aceleasi serii , in rest nu ii intereseaza , probabil la pozare daca ar fi fost mai mare suprafata dara vopsea ar fi avut ceva de comentat , asa nu cred ca vei avea nici o problema ! Regards |
--------------------
Renault
Clio 1.4 / 8 v
2004
|
|
marian-j |
![]()
Post
#328
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(bonzai @ 2 May 2008, 09:47) Daca am 2 ciobituri foarte mici unde este sarita vopseaua (gen 1 cm2) este problema la ITP? Care este regula, trebuie sa fie impecabila caroseria sau nu ii intereseaza? Du-te linistit si fa-ti inspectia.Ar fi absurd sa ne legam de micile imperfectiuni.Daca acele ciobituri sant singurele probleme ale masinii poti sa consideri ca ai deja viza itp pe talon.Citeste te rog putin mai sus recomandarile facute pentru colegul houseISmusic si incearca sa nu uiti (si tu ![]() ![]() 2 May 2008, 18:06: QUOTE(Io_mi_s @ 1 May 2008, 12:53) Esti primul pe care il aud ca nu-l deranjeaza(ba din contra!)faptul ca ii este turat in gol motorul masinii in cadrul itp!!Eu imi capat aproape zilnic o gramada de "urari" pe aceasta tema. ![]() This post has been edited by marian-j: 2 May 2008, 17:06 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Io_mi_s |
![]()
Post
#329
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 25 August 06 From: Galati ![]() |
Io m-asteptam sa-l duca-n limitare (nu mai stiu cat; inspectoru' zicea 4900) si chiar eram curios... Asa, la peste 4000 l-am mai dus si io, e drept, in sarcina. Cum in CIV cei 88 kW sunt la 4000, pana acolo l-a turat. Las' ca-i bine... Ma intreb de ce nu a scos deloc fum negru... Intre Gl si Br (vreo 10 km) am tinut-o intre 2800 si 3500 si, conform recomandarii tale, rezervorul full cu E5 de la MOL.
This post has been edited by Io_mi_s: 2 May 2008, 20:18 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2006/Confort Privilege
|
|
marian-j |
![]()
Post
#330
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Pai nu a scos fum deoarece ai procedat foarte bine atunci cand ai parcurs cei 10km!In acest fel traseele de evacuare s-au incalzit foarte bine si presiunea ridicata aparuta pe respectivele trasee(datorita turatiilor mai inalte) a curatat tobele de depunerile grele.In plus masina ta este si destul de noua si se pare ca inspectorului i-a fost necesara doar o singura accelerare pentru ca opacimetrul sa poata tipari un buletin de noxe valabil.Bravo tie!Daca asi avea cat mai multi clienti care sa procedeze ca tine eu unul asi fi tare bucuros!Iti urez sa ai numai drum bun si sper sa treci la fel de usor si urmatoarele inspectii!Ciao!M.
![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 07:39 |