Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

53 Pages « < 11 12 13 14 15 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ITP - Inspectia Tehnica Periodica

adi_ar
post 7 Jun 2008, 07:22
Post #361


Membru autentic si conservator


Group: Moderatori
Posts: 4.437
Joined: 23 February 07
From: Arad




Stiu si eu cum stau lucrurile in fapt, din pacate! Intrebarea, insa, era alta!
Si franciza asta este mana'n mana cu monopolul "Omologat RAR", mooooooaama, ce tare ! biggrin.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 1.5 dCI 2005
iGO 9.6.29.357899
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 11 Jun 2008, 17:10
Post #362


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




daca am un proiector de ceata crapat, trec itp-ul?

This post has been edited by Mihai_E: 11 Jun 2008, 17:11


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 11 Jun 2008, 17:31
Post #363


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Colega Mihai_E,o poza se poate?In principiu nu se admit dipersoare fisurate.Dar daca fisura este discreta si starea generala a proiectorului nu da de banuit s-ar putea ca inspectorul sa nu observe respectiva fisura. smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 11 Jun 2008, 18:13
Post #364


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




o sa incerc sa fac o poza, dar nu se prea vede decit daca te uiti de-aproape. da daca il dau jos, pentru ca proiectoarele sunt optionale?


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 11 Jun 2008, 18:43
Post #365


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Daca fisura se vede doar daca te uiti cu lupa eu zic sa nu te complici.Daca vrei sa demontezi proiectorul va trebui sa le demontezi pe amandoua(deci efort suplimentar!) si sa faci in asa fel incat sa nu fie foarte vizibile golurile ce rezulta in urma demontarii!Daca optezi pentru varianta(mai comoda!) a pastrarii proiectorului pe masina te rog sa te asiguri ca proiectorul cu pricina functioneaza!Este foarte important ca becul sa se aprinda in el si astfel sa se reduca si mai mult sansele ca inspectorul sa observe mica fisura!Bafta!
Totusi o poza clara mi-ar fi de mare folos!Nu vreau ( sub nici o forma!) sa te indrum gresit si sa ai necazuri din cauza mea!Ciao!M. smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DMP
post 14 Jun 2008, 13:19
Post #366


Mumu' padurii


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 4 September 06
From: Bucuresti




Am facut si eu ITP-ul la dieselul meu.
Am fost la Auto Marcus Grup pentru ca la ei nu era cu programare si la cei la care am sunat (dealeri Dacia) ma programau dupa ce imi expira ITP-ul. Taxa 80 RON. La benzina e 70 RON.

- nu au facut testele pentru lumini (poate gresesc dar eu stiu ca trebuie facute. );
- am o cheie de vreo 15 cm data de un dobitoc care e vizibila nasol cand e masina curata si portiera stanga infundata usor pe muchie. Nu s-a legat de ele.
- nu m-au intrebat de trusa, triunghi si stingator (multumiri lui marian-j ca m-a scutit de cheltuiala de a duce la verificat stingatorul).

La testul de noxe (si aici cer ajutorul specialistului nostru marian-j) a tiparit un buletin pe care erau cinci randuri de valori (fiecare rand continea niste valori pentru aceiasi parametrii (eu am retinut temperatura uleiului si niste valori pentru noxe dar mai erau si altele)).

Acum:
- pe buletinul ala la o rubrica Turbo scria NU. Loganul de 65 cp are turbo. Deci? wacko.gif

- la indicatorul pentru noxe: de doua ori a turat masina pana la 4.000 si nu stiu cat de rpm si mi-a zis ca nu e OK cu noxele. I-am zis ca sa faca ceea ce trebuie deoarece masina e in garantie si ma duc cu ea la service-ul lor sa imi zica aia de ce nu se incadreaza la noxele pentru euro 3 (tot de garantie i-am zis si cand m-a pus sa semnez ca sunt de accord sa o tureze blana: Tureaz-o nene ca daca pica ceva o luati de reparat in service smile.gif ). Dupa aceste doua reprize de turat, a mai facut trei incercari la turatii mai mici (cred ca pana in 2000 rpm pentru ca nu eram langa masina sa vad turometrul).

Buun. Intr-un final scoate din aparatul ala minune de piuia si zicea nenea ala ca stau prost la noxe un buletin pe care, la indicatorul de noxe, prima valoare era de 2,3xx iar ultima de 0,3xx, valorile fiind descrescatoare de la prima.
Imi zice ca s-a chinuit el sa imi faca noxele OK. I-am multumit pentru osteneala ( nu am vrut sa ii dau spaga pentru ca prima data a zis ca nu ma primeste ca sunt multe masini. de fapt avea niste combinatii cu 2 dacii obosite, una avea rugina vizibila pe pasajele de roti si pe la praguri si era raschetata bine de vreun stalp ceva pe o portiera, de le impingeau baietii din service in randul de masini ce stateau la ITP. si-a luat de la alea suficient, cred. tongue.gif )

Deci? wacko.gif wacko.gif E normal ce a facut omu'? Mai ales faza cu Turbo: NU??? Dar valorile alea scoase de 5 ori??? Chiar asa de imputita de noxe sa fie caruta mea la 2 ani de viata incat sa nu ia noxele pe bune? blink.gif
Nu de alta dar in oras schimb 2 ->3 pe la 2.800 - 3.000 rpm iar a 4-a o vede rar, mai mult in weekend cand e mai liber. La drum lung, cam de 2 ori pe luna, o tin 10 min la 3.500 - 4.000 rpm in treapta a 4-a pentru a se curata evacuarea de funingine.
Temperatura uleiului la testul de noxe a iesit 85 la primul rand de valori si 87,5 la ultimul.
Motorina am avut Sprint Diesel de la PetromV. La kilometrii, 25.000, ei a baut doar Sprint Diesel de la OMV/PetromV si Efix de la Rompetrol.
E problema cu noxele sau s-a distrat ala cu mine sa isi obtina de un vin???

In concluzie: fara programare, fara toate verificarile necesare, i-a pus nenea o bulina verde cu 2010 pe numarul din fata, a pozat-o din fata (l-as fi rugat sa imi trimita poza pe mail ca arata frumos ca era proaspat spalata smile.gif dar nu m-am riscat sa fac glume cu el) si ... o mai verifica peste 2 ani (daca nu o vand pana atunci). smile.gif

LE: cand a turat-o de doua ori la maxim nu a iesit nor de fum cum am vazut la multe diesel-uri prin oras. A fost un pic cand a bagat piciorul in acceleratie iar cand statea la turatia maxima chiar nu iesea fum. Deci? blink.gif

This post has been edited by daniel_p: 14 Jun 2008, 13:23


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 14 Jun 2008, 16:30
Post #367


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Ai trecut ITP-ul? Ce te mai stresezi atat? blink.gif
Alea sunt vrajeli sa iti arate ei ce baieti buni sunt ei de iti accepta masina!
Strategie comerciala de luat spaga!


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 15 Jun 2008, 11:55
Post #368


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Exact!Buna remarca colega Solon! blush.gif Trist!
Draga daniel_p,ma bucur ca ai trecut itp-ul!Te-ai scapat de-o grija pe viitorii doi ani! smile.gif
Hai sa incerc sa te lamuresc(atat cat ma pricep) cum sta treaba cu buletinele de noxe sau mai bine spus,in cazul tau, cu buletinele de verificare a opacitatii fumului emis.Prin regulament opacimetrele folosite in cadrul itp trebuie sa tipareasca OBLIGATORIU pe buletinele emise urmatoarele valori:
-turatia de mers in gol incet("relantiu" cum i se zice indeobste)
-turatia maxima de mers in gol(atinsa in urma accelerarii pana la podea si limitata de regulator)
-timpul in care motorul ajunge de la turatia de la ralanti pana la turatia maxima(acest parametru este denumit timp de baza si trebuie sa fie mai mic cel mult egal cu doua secunde!)
-indicele de opacitate(pe fiecare proba in parte)
-temperatura uleiului motor in momentul efectuarii testului(aceasta trebuie sa fie mai mare cel putin egala cu 80 de grade C)
-data,ora si minutul
Forma si ordinea in care acesti prametrii apar pe buletine difera de la o marca de aparat la alta dar in princpiu buletinele sunt la fel.Pe buletine mai pot aparea si alte inscrisuri(firma,numarul se marca sau numele inspectorului s.a.m.d) insa acestea NU sunt obligatorii.Faptul ca inspectorul nu a selectat corect tipul de motor (aspirat si nu turbo)nu(mai!) conteaza de cand RAR-ul a dat o nota interna menita sa scuteasca motoarele diesel de accelerari in gol inutile!Aceasta circulara spune ca se poate declara admis la testul de opacitate un autovehicul si daca pe buletin apare doar o singura proba!Aceasta proba insa trebuie sa indeplineasca toate condiitiile impuse de toti paramatrii insirati mai sus si NEAPARAT valoarea opacitatii sa fie mai mica cu cel putin 0,5K decat valoarea maxima admisibila pentru respectivul tip de motor.Daca doresti si mai multe amanunte poti cauta postarile mele din Februarie'08.Nu are rost sa ma repet.
Vreau sa-ti mai spun ca ai observat corect faptul ca la motoarele aflate in stare buna pe masura ce se dau mai multe "talpi" la acceleratie valoarea indicelui de opacitate tinde sa scada( iar temperatura uleiului urca).Am explicat si acest lucru tot in postarile amintite mai sus.
Dupa pareare mea faptul care la "convins" pe inspector sa te admita (chipurile!) la testul de opacitate a fost nonsalanta cu care i-ai spus ca le duci masina in service-ul lor! biggrin.gif Risca sa vina cei din service si sa-l faca de cacao pentru faptul ca trimite aiurea la reparat masini bune!!!Despre modul in care si-au facut datoria colegii mei nu ma pot pronunta!Fiecare inspector are stampila,semnatura si RASPUNDEREA proprie.
De zgarietura si de mica deformare pomenita nu aveau de ce sa se lege.
In concluzie,bine ca ai scapat de balamuc!Sa fi sanatos si sa ne auzim cu bine!Ciao!M. smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 15 Jun 2008, 14:31
Post #369


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Huh!
Cat de mult seamana ITP-ul la auto cu verificarile de resursa pe care le facem noi la turbomotoare... smile.gif

Oare de ce?... wacko.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 15 Jun 2008, 17:03
Post #370


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Aoleu colega,eu inca ma balbai cu masinile si matale pui intrebari legate de aviatie! laugh.gif Nu am nici cea mai vaga idee despre modul cum se testeaza motoarele folosite in aeronautica. blush.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 15 Jun 2008, 19:19
Post #371


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




In linii mari, cam in aceleasi conditii. Temperaturi, presiuni si turatii de regim, check-list-uri care trebuie urmate ''a la lettre'', timpi de reactie si de mentinere, cu densitati de noxe intre niste limite prestabilite (opacitate...), functie de sumedenie de parametri ai momentului cu pricina...
Amanunte, pe PM... wink.gif
Pen'ca si-asa sunt taaare off-topic! smile.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sosox
post 22 Jun 2008, 19:57
Post #372


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 22 June 08




imi spuneti si mie de la ce vine COcor pls? ms


--------------------
hyundai hyunday 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 22 Jun 2008, 22:39
Post #373


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Colega, da-mi voie sa iti ofer o oarecare explicatie, incercand sa nu te bag prea tare in ceata: COcor este cantiatea de monoxid de carbon emisa pe unitatea de volum, cantitate determinata dupa metoda COR (COResearch sau,un pic mai pe romaneste, metoda de determinare a cifrei octanice a unui combustibil prin cercetare..)...


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 22 Jun 2008, 23:14
Post #374


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Draga sosox, COcor este unul dintre parametrii masurati de analizoare pe 4 gaze folosite(si) in statiile itp.Denumirea lui completa este CO corectat.La inceput(prin anii '94-'95)utilizam niste analizoare mai simple ce "stiau" sa masoare doar turatia motorului si cantitatea de CO(masurata procentual din totalul unitatilor de gaze emise).Odata cu aparatia motoarelor de generatii mai noi (echipate cu catalizator tricomponenent si sonda lambda) acest unic parametru de apreciere nu a mai fost suficient.In consecinta au aparut analizoarele pe 4 gaze pomenite mai sus.Pe langa cele patru gaze analizate(CO-monoxid de carbon,HC-hidrocarburi,CO2-bioxid de carbon si O2-oxigen) algortimul interior de calcul "scris" in softul de operare al fiecarui analizor in parte(identic indiferent de marca aparatului!)corecteaza valoarea CO functie de toti parametrii insirati mai sus. Tinand cont de nevoia de armonizare a legislatiei in conformitate cu normele europene RAR-ul a decis ca monoxidul corectat sa devina principalul factor de apreciere a emisiilor poluante la masinile dotate cu mas.Se mai tine cont si de turatie,parametrul lambda(doar la mas-kat),temperatura uleiului motor si de concentratia de oxigen.Daca mai doresti amanunte iti stau la dispozitie!Ciao!M. smile.gif

<span class='edit'>23 Jun 2008, 00:36:</span>
Am observat ca si colegul Adila16 ne sare in ajutor.Totusi imi permit o mica remarca.In cadrul itp nu analizam caracteristicile combustibililor utilizati de autovehicule ci emisiile poluante generate de motoarele respectivelor autovehicule.Este foarte adevarat ca si calitatea combustibililor folositi este primordiala in buna functionare a motoarelor dar noi nu facem acest gen de determinari.Desi vorbim de lucruri diferite asemanarea termenilor poate sa ne induca in eroare. blush.gif

This post has been edited by marian-j: 22 Jun 2008, 23:47


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 23 Jun 2008, 00:02
Post #375


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Right...Absolutely right!...
Am sesizat dupa ce am postat ca se cereau referinte conexe ITP ...
Mea culpa, dragi colegi... blush.gif

Si ca sa ma explic, totusi...
Nenea Marian a intuit in mare parte chestiunea confuziei...Sa completez: prin metoda COCOR (Research) se determina puterea calorica a unui carburant de care, sa presupunem, nu stim prea multe, prin raportare la un altul cunoscut.
Functie de datele obtinute prin aceasta metoda, coroborate cu cele ale inaltimii flacarii fara fum, se determina oarecari reglaje ale motorului.
Presiuni, timpi de deschidere, tensiuni de aprindere etc.
Daca acesti parametri sunt defectuos implementati, motorul ori nu "trage" [si consuma intr-o veselie, deci nu merge in firea lui (noxe cu nemiluita, ca sa fiu oarecum on-topc)], ori nu porneste... smile.gif

This post has been edited by Adila16: 23 Jun 2008, 00:36


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 23 Jun 2008, 01:58
Post #376


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Eu sunt de parere ca mica neintelegere aparuta este totusi benefica si ne atrage atentia asupra multitudinii factorilor ce concura la buna functionare a motoarelor.
Off-topic:coane Adila cand voi avea un pic de timp te voi "asasina" cu PM-uri.Chiar m-ai facut curios cand te refereai la inaltimea frontului de flacara fara fum!Imi amintesc(vag) o tema de discutie avuta in scoala ce facea legatura intre fenomenul Meurer si propagarea frontului de flacara . smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 23 Jun 2008, 10:36
Post #377


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Sed la dispozitie, cu mare placere, cu orice fel de informatii pe teme de motoare si instalatii aeronave (si nu numai ale lor ... ).


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G71
post 24 Jun 2008, 15:59
Post #378


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 12 October 05




daca nu se aprind becurile la mers inapoi, trec ITP?
Multumesc


--------------------
Renault Scenic II 2004 Dynamique
---------------
Scenic II 1,6 16V
Confort Dynamique + ESP/ASR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 24 Jun 2008, 16:44
Post #379


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




In principiu nu.Costa asa mult sau este atat de complicata reparatia de nu poti remedia defectiunea?Este jenant pentru toata lumea(clienti/inspectori) cand se resping masini (aflate in stare buna) pentru niste defectiuni hai sa le zicem minore de genul:nu functioneaza eu stiu care bec,anvelopele pe una din punti sunt diferite ca profil/dimensiuni,trusa medicala expirata,s.a.m.d.)Ar fi pacat sa mai faci inca o prezentare in statie(pentru reverificarea instalatiei electrice) pentru un neajuns atat de mic!Parerea mea!Bafta!M. smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G71
post 24 Jun 2008, 17:17
Post #380


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 12 October 05




incerc sa remediez cu becurile.
problema este insa la contactor (sau cum ii zice) din cutia de viteze si inca nu am gasit solutie.
si pe mine ma deranjeaza ca dau greu inapoi cand parchez cu fata pe bulevarde.


--------------------
Renault Scenic II 2004 Dynamique
---------------
Scenic II 1,6 16V
Confort Dynamique + ESP/ASR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CataT
post 24 Jun 2008, 18:13
Post #381


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.089
Joined: 19 April 07
From: C o n s t a n t a




Se schimba sonda respectiva, nu se repara.


--------------------
Renault Megane 2 2007 / 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 24 Jun 2008, 18:21
Post #382


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Nu se gaseste,este prea scump sau e asa de greu de schimbat pardalnicul ala de contactor?Intreb deoarece la R5 sotiei l-am inlocuit intr-un sfert de ora fara mari eforturi si fara sa am nevoie de cine stie ce scule speciale.Este foarte adevarat si faptul ca R5-ul e batran ca vremea!Posibil ca la masinle mai "tinere" treaba sa nu mai fie chiar asa simpla!Inca ceva:esti absolut convins ca acel contactor este defect?Sa nu fie alta cauza si sa te apuci sa arunci banii aiurea!Intreb, nu dau cu paru'! biggrin.gif
Intradevar e tare nasol cand vrei sa dai cu spatele si cei din preajma ta nu realizeaza acest lucru!Pana iesi din parcare iti creste barba si ochelari! smile.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CataT
post 24 Jun 2008, 18:29
Post #383


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.089
Joined: 19 April 07
From: C o n s t a n t a




Te bagi sub masina, scoti mufa de la sonda respetiva (vezi ca, contine doua fire).
Iei o alta bucata de cablu, sarma, fir.... ce vrei tu, faci o punte cu el pe cele doua fire (papucii de la mufa), pui contactul fara sa pornesti motorul, introduci schimbatorul de viteze in marsarier si vezi daca se aprind luminile de mers inapoi.
Daca se aprind=sonda defecta.


Am uitat, cred ca ai verificat sigurantele si becurile inainte!

This post has been edited by ictranca: 24 Jun 2008, 18:33


--------------------
Renault Megane 2 2007 / 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 24 Jun 2008, 22:41
Post #384


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Multumim frumos pentru indrumari colega ictranca! smile.gif
Imi permit sa mai fac si eu cateva precizari:
1.cand sonda de marsarier este pusa "pe direct" nu mai este nevoie ca si cutia de viteze sa se afle in treapta de mers inapoi.
2.recomand ca șuntarea sondei sa se faca cu mare atentie!Este posibil ca instalatia electrica aferenta sa aiba un scurt-circuit(ce sa fi deteriorat in prealabil sonda) si astfel sa pereclitam si alte componente sau cablaje adiacente sau sonda respectiva sa livreze "informatii" si altor subansamble.Se va urmari cu mare atentie "flama de consum" ce apare la interconectarea conductorilor ce duc la lampa/lampile de mers inapoi.Daca se observa o flama exagerata sau incalzirea conductorilor se va sista imediat punerea pe direct!!
Colega G71 iti uram multa bafta si sa treci itp-ul fara nici o problema!Chiar ar fi pacat ca la o masina tanara ca a ta sa apara probleme!Bafta inca odata!

This post has been edited by marian-j: 24 Jun 2008, 22:47


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G71
post 25 Jun 2008, 08:12
Post #385


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 12 October 05




o sa verific din nou instalatia.
ideea este ca se ajunge greu la sonda (se da jos roata din stanga, aparatoarea si de abia incape mana sa ajungi la sonda).
Din cate am mai citit pe forum-uri, in momentul in care se scoate sonda, curge ulei din cutia de viteze. Prefer sa nu schimb singur caci nu stiu daca pot reface nivel in cutie.
Cand am scos cablul din sonda am vazut ca are 3 fire si nu stiu intre care trebuie facut scurt. Nu am vrut sa fac scurt aiurea si sa dau in alte probleme.

O sa mai incerc. Nu mai este chiar asa tanara masina. Are 4 ani.
Multumesc.


--------------------
Renault Scenic II 2004 Dynamique
---------------
Scenic II 1,6 16V
Confort Dynamique + ESP/ASR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 25 Jun 2008, 22:53
Post #386


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Bine faci colega!Daca nu esti sigur pe ceea ce intentionezi sa intreprinzi mai bine apeleaza la cineva cu experienta decat sa patesti vre-un pocinog! smile.gif Spor in ramura! biggrin.gif
P.S.
Daca o masina este intretinuta cat de cat omeneste se poate spuna despre ea ca la patru ani impliniti este totusi tanara! rolleyes.gif

This post has been edited by marian-j: 25 Jun 2008, 22:57


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 26 Jun 2008, 10:42
Post #387


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Daca nu vrei service, poti descarca manualul , e pe undeva adresa tot in sectiunea clio si ai detalii cu scheme, conectori tot ce vrei.

http://krc.vpi.pl/KRC/clio2/Clio2faza2%20d...echniczna%20FR/

Adila, intre avioanele tale si masinile noastre e o diferenta majora;avioanele nu pot trage " pe dreapta "sa vada de ce se aprinde nus ce bec.

This post has been edited by verde: 26 Jun 2008, 11:35


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 26 Jun 2008, 17:07
Post #388


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Buna asta!! laugh.gif
Lasand gluma deoparte e clar ca itp-ul unei masini e pistol cu apa pe langa insectia unei aeronave! smile.gif

This post has been edited by marian-j: 26 Jun 2008, 18:40


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 28 Jun 2008, 15:31
Post #389


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Colegu' verde, ai perfecta dreptate: nici io n-am vaz't (inca) vreun nor capabil sa sustina parcarea vreunei aeronave... biggrin.gif
Insa, pot ateriza de urgenta... wink.gif
[A nu se face confuzie cu aterizarea fortata... smile.gif]

Daca, insa, vei avea rabdarea sa revezi posturile, ale lui marian si ale mele, ai sa constati tare muulte similitudini intre verificarile tehnice ale motoarelor termice, in ambele destinatii (auto si respectiv aero ...)... wink.gif

Cantitatea de noxe esapata de un motor determina, in principal - pentru noi, end-user-ii -, trecerea inspectiei periodice.
Dar pentru noi, tehnicii - respectiv, cei care ne castigam painea cu surubaritul -, acea cantitate de noxe (pe care marian le-a enumerat extrem de concis si in ordinea corecta, nemaifiind nevoie sa le reiau) spune si altele: starea tehnica propriu-zisa a motorului, in baza careiase pot aproxima durata de ''viata'' a acestuia si, implicit, costurile iminente de exploatare/intretinere/reparatii etc.

Pe de alta parte, vehiculele - indiferent de mediul in care evolueaza, indiferent ca ruleaza, zboara sau plutesc - trebe sa indeplineasca niste cerinte tehnice specifice pentru ca sa fie admise la exploatarea curenta ... Proportionale cu niste considerente...

Deci, ITP se face si la automobile si la aeronave. Si, din cate stiu, si la nave ... :-)
Cum se face, e particularitatea fiecarei categorii de vehicule ...

E tare mult de discutat pe tema asta si parerea mea e ca nu e topicul cuvenit ... :-)

Off-topic absolut: Nenea Marian, o informatie: la ITP-ul auto sunteti unul sau doi inspectori... Nu-i asa?... wink.gif
Noi, insa, cand ''navalim'' peste vreun aeroplan, suntem circa 7: un motorist sau doi, un structurist sau doi, un electronist-electrician sau doi si un inginer de avionica (adicatelea flacaul care se ocupa, in principal, cu verificarea instrumentelor din cabina de pilotaj...). Deci, sarcinile fiind impartite... cool.gif

This post has been edited by Adila16: 28 Jun 2008, 16:13


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 28 Jun 2008, 19:41
Post #390


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




Adila16, respectele mele ptr munca ta.Am lucrat 10 ani in Craiova la MIG uri,L29,IAR93 =lucrari regulamentare/reparattii si pasager niste elicoptere .Stiu cu ce se mananca.Faza cu trasu pe dreapta ne-o zicea sefu de sectie in fiecare dimineata cand aveeam de dat la zbor cate unu iesit din lucrari.


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
53 Pages « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 21:59
Dacia