BIOCOMBUSTIBILII - O VARIANTA REALA! de ce, nu avem inca pompe la care sa curga ulei
![]() ![]() ![]() |
BIOCOMBUSTIBILII - O VARIANTA REALA! de ce, nu avem inca pompe la care sa curga ulei
Kr3atorU |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 10 May 07 From: Alba Iulia, via Alexandria ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol phase 4
2007 Expression 1.4 8V | GPL ►Prietenii adevărați sunt ca stelele; nu-i vezi mereu, dar știi că mereu iți sunt alături.
|
|||
Adila16 |
![]()
Post
#92
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Huh! SAVIEM, motorizare 5 litri diesel, aspirat, 6L, 135CP....
Pesemne era bine reglat sau strada era la vale, de iesea numai atat de putin fum pe esapament! Daca mizeriile astea de motoare au pornit si merg pe biodiesel, e maaare realizare: uneori nu vor sa porneasca nici macar cu motorina, aditivata consistent cu benzina "aspirata" dintr-o carpa plasata strategic in buza galeriei de admisie...!... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Imi permit sa fac o mica observatie:motoarele Saviem RVI produse acasa in Franta la mama lor nu prea se pot compara,nici pe departe,cu cele produse la noi!Ale noastre sufereau de o meteahna tipic autohtona:produse bine gandite(de francezi in cazul de fata) si prost facute(de noi).Am avut si eu in "parohie" doua astfel de exemplare si ma treceau toate apele cand le venea sorocul pentru itp.Distractie mare la "fumuri"!
![]() ![]() Aaaa si inca ceva!Isi mai aminteste cineva de struto-camila numita "Frumoasa americana"?? ![]() ![]() Scuze!Am cam deraiat din topic! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#94
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Despre familiarismul cu harburile, trebe sa scriu ca in cariera mea de aero- s-a inregistrat o pauza de un an jumate in care am fost auto-...
Adicatelea, basculangiu la Oltenita, la Santierul National "Canal Bucuresti - Dunare" si, concomitent, instructor auto - sala, poligon, traseu -. ![]() Iar vehiculele din DLEN nu erau tocmai ''state of the art'' ... ![]() "Frumoasa americana"...Hmmm...Parca ... Stiu mizeriile... ![]() 120 CP, parca...Cu punte dubla pe spate si roti de microbuz TV, cu cabina de ROMAN redusa la scara, filtrul de aer tip Snorkel cu ditamai mandretea de element filtrant (cat o butelie de aragaz de voiaj) in spatele cabinei, si un esapament altruist care le facea sa fie cele mai lungi furgonete din lume: 6 metri ele, restul, pana la 20, fumul...Albastru si onctuos, enervant si ridicol! ![]() Cat despre SAVIEM-urile frantuzesti, am posedat candva asa ceva la pravalie, un exemplar recuperat de pe cine stie unde, montat - initial - experimental, cu surle si trambite, pe un sasiu de SR-112...Capacul culbutorilor si platoul de reglaj al pompei de injectie centrifugale erau sigilate cu sarma si plumb pe care, dupa indepartarea jegului, s-a putut citi, multa vreme, "SAVIEM - Orleans - France"...Iar motorasul ala mergea splendid numai daca era pornit cu un ''sprit'' de benzina aruncat in galeria de admisie, sau cu festila in nas... Revenind on-topic, am bagat bio-diesel in generatoarele de la pravalie...Caterpilar-uri, niste Diesele minunate: simple si teribil de eficiente... Care muncesc constant in multe ture, oferind truditorilor energie electrica stabilizata, aer comprimat si presiune hidraulica... In afara de faptul ca miroase ca la McDonalds, de iti excita toate sucurile gastrice cand treci pe langa nisa tehnica, nu s-a schimbat inca nimic. Nici macar costurile de exploatare: ca motoarele sa ajunga la turatia de prag - undeva la 4000 rpm, unde generatoarele antrenate de ele ne dau ce si cat si cum ne trebuie - a trebuit sa deschidem mai mult clapetele acceleratoarelor, implicit mai mult bio-diesel in cilindri...Deci, costurile au ramas la fel prin prisma cantitatii de carburant consumat. Va tin la curent... This post has been edited by Adila16: 26 Jul 2008, 12:34 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 26 Jul 2008, 13:14) "Frumoasa americana"...Hmmm...Parca ... Stiu mizeriile... ![]() 120 CP, parca...Cu punte dubla pe spate si roti de microbuz TV, cu cabina de ROMAN redusa la scara, filtrul de aer tip Snorkel cu ditamai mandretea de element filtrant (cat o butelie de aragaz de voiaj) in spatele cabinei, si un esapament altruist care le facea sa fie cele mai lungi furgonete din lume: 6 metri ele, restul, pana la 20, fumul...Albastru si onctuos, enervant si ridicol! ![]() Alea-s!!! ![]() ![]() Zi bodaproste ca n-ai avut de-a-face cu ele!!Sper sa l-e fi pierit samanta!! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#96
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Am avut, desigur!...Chiar cu mai multe exemplare. La fel de prost reapizate, oricata de bine ar fi fost intretinute...
![]() (Scuze pentru "punte dubla": am vrut a crea reprezentarea a unei singure punti motrice cu cate doua roti jumelate pe fiecare capat... ![]() Altminteri de unde sa stiu de ele?... ![]() Era vai s-amar cand prindeau aer in instalatia de alimentare: trageam cu DAC-ul 665T (un camion cu motorizare Raba, 6x6, in fapt un excelent tractor de tunuri...super harabaia!) de ele pana faceau aer in butelii, uneori chiar si refulau...!!...La 4,5 atmosfere! ![]() ![]() Huh! Ce off-topic suntem!... ![]() Ma gandesc daca am fi avut atunci la dispozitie panaceul universal ulei de rapita, ar fi pornit cumva/candva mizeriile alea de motoare?... Si daca da, cine ar fi avut curajul sa le mai opreasca...?... ![]() This post has been edited by Adila16: 26 Jul 2008, 16:08 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Kr3atorU |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 10 May 07 From: Alba Iulia, via Alexandria ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 25 Jul 2008, 03:37) Huh! SAVIEM... Pesemne era bine reglat sau strada era la vale, de iesea numai atat de putin fum pe esapament! ....... Iti pot spune ca nu mergea nici la vale nici la deal cand am facut poza, dar dupa cum am zis, am stat in spatele lui destul timp, si chiar nu scoate fum, si nu este singurul din oras, ca este o "flotila" alimentata cu biodiesel. As vrea sa discut cu un sofer de asa ceva, pentru impresii, dar inca nu am prins niciunu. |
--------------------
Renault
Symbol phase 4
2007 Expression 1.4 8V | GPL ►Prietenii adevărați sunt ca stelele; nu-i vezi mereu, dar știi că mereu iți sunt alături.
|
|
Costyan |
![]()
Post
#98
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 14 March 08 ![]() |
Fratilor,am un clio 2003 1.5 DCI.De jumatate de an si aproximativ 20.000 de km merg pe biodiesel 100 %.
A scazut zgomotul motorului si la kick-down nu mai iese fum negru.Da intr-adevar miroase a fast food in spatele meu dar nu a motorina arsa.Singura kestie care trebe facuta este sa schimbati filtrul de motorina cam pe la 10.000 km,deoarece bio diesel-ul are densitatea mai mare.Fiind facut din uleiuri vegetale ,bio asigura o mai buna ungere,pe cand motorina noastra e cam uscata,vorbesc de motorina din Romania.Daca ajungeti vreodata in Austria o sa vedeti statii de Biodiesel 100%.Singurele kestii pe care le ataca bio sunt elementele,garniturile din cauciuc natural,ceea ce nu se mai foloseste in constructia auto de prin '97.Asa ca...SUCCES! |
--------------------
Renault
Clio
1.5 DCI-ROSIE DESIGUR
- CT 28CMC
|
|
AlexSimion |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 28 July 08 ![]() |
Buna ziua, am vazut multe pareri pro si contra in ceea ce priveste biodieselul in acest forum. Am mai multe masini care merg cu biodiesel 100% si nu sunt probleme ba chiar e mai bine. Oricum in Romania sunt f multi "habarnisti" sa zic asa in domeniul motoarelor si a combustibilului. Eu produc biodiesel din 2004 si absolut toate masinile pe care le am la firma merg cu biodiesel la unele chiar am 80.000 km.(vw, fiat, ford, renault, hyunday, mercedes).
Pentru cei care nu stiu: Numele motorului a fost dat după inginerul german Rudolf Diesel, care l-a inventat în 1892 și l-a patentat pe 23 februarie 1893. Intenția lui Diesel a fost ca motorul său să utilizeze o varitate largă de combustibili inclusiv praful de cărbune. Diesel și-a prezentat invenția funcționând în 1900 la Expoziția Universală utilizănd ulei de alune. De retinut este faptul ca motorul diesel functioneaza in principiu la fel doar ca in zilele noastre sau adaugat tot felul de senzori si supape de admisie si evacuare sa fie mai fiabile si puternice. Biodieselul are 2 mari probleme sa zic asa: 1. Curata rezervorul de mizerie si infunda filtrele de motorina (pentru ceea ce e in benzinarii nu e chiar curat) 2. Dizolva garniturile de cauciuc natural la pompe sau conducte ( inca din anii 95.. 97 .. nu se mai foloseste cauciuc natural ). El are mai multe proprietati bune pentru motoare .. ceea ce pot sa va zic cu siguranta este: FOLOSITI BIODIESEL 100% CU INCREDERE! |
--------------------
VW Golf
Golf 5
2006
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#100
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
@AlexSimion
Am si eu cateva observatii, generate de cultura mea general-profesionala ...Daca imi permiti, colega... In primul rand, bine ai venit pe forum! In al doilea rand, Rudi Diesel a conceput motorul cu aprindere prin compresie ca o alternativa la motorul cu aprindere prin scanteie...Bujiile acestuia din urma nu ''tineau'' foarte mult, in consecinta cheltuielile de exploatare erau ridicate. Rudi Diesel a sesizat ca aerulc omprimat intr-un cilindru isi mareste temperatura (un fel de explicatie: miscarea browniana, atenuata drastic datorita cresterii presiunii, tinde sa transforme in caldura energia cintica la nivel molecular...), iar Rudi s-a cugetat ca ar putea folosi caldura asta la initierea ''exploziei'' unui carburant oarecare...initial a incercat sa foloseasca uleiul de rapita (atragandu-si oprobriul feroce al gospodinelor vremii...), apoi a trecut, intr-adevar, la ulei de alune, care s-a dovedit mai viabil ca si carburant decat praful de carbune maturat din tenderele locomotivelor vremii cu ocazia curateniei periodice...Ca sa ajunga, iritat de promenadele deja istorice ale Martei Benz - care "calarea" un motor Otto -, sa bage in rezevorul camionetei motorizate de el insusi, totusi, ulei de rapita... ![]() In al treilea rand, cauciucul natural nu se mai foloseste la garnituri de mult mai multa vreme decat reperele temporale date de tine...Am cunostinta ca s-a renuntat la latexul scurs din copaci inca de pe vremea Germaniei naziste...Dar, e posibil sa ma insel! Cert e ca in meseria mea, de prin 1988 de cand o prestez, cauciucul natural (nici macar tratat, aditivat, prelucrat sau cum vrei sa ii spui) nu se mai foloseste inca de la aparitia DeHavilland-ului Comet... Principiul aprinderii prin compresie, intr-adevar, a ramas acelasi, "tradus" prin aceleasi curbe termodinamice de la inventare pana in prezent... ![]() Adaugarea de catre inginerii diferitelor epoci a diverse "artificii tehnologice" ("banalul" intercooler, "perimatul" common-rail, "depasitul" turbocompresor etc.) a fost, pur si simplu, rezultatul dezvoltarii tehnologice mondiale. Spui ca produci biodiesel de 4 ani. Motorasele alea hranite de tine cu biodiesel pesemne ca se simt foarte bine, de vreme ce continua sa te serveasca...Foarte bine! Ma bucur pentru balanta ta financiara! Parol! Dar eu, unul, tot n-as baga bio in Dieselele familiei...Din considerente pe care mi-am permis a le exprima in psoturile mele anterioare... No hardfeelings. OK? |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Draga AlexSimion,ma alatur si eu colegului Adila16 urandu-ti bun venit in miljlocul nostru!You're wellcome,sir!
![]() ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Axe |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
ati vazut la tv ??? sunt 30 de producatori autohtoni de biodiesel iar unul spunea ca face 12t/24ore cu o instalatie vai mama ei !!!!
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#103
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Bravo lui!
Am ceva noutati: va povesteam ca am bagat bio- in Dieselele care ne servesc permanent, ca au fost inregistrate ceva alterari ale unor parametri financiari etc... Tehnic, motoarele se comporta normal. Inca. Astazi, de exemplu, generatorul 1 a urlat mai bine de 14 ore, cam cat a durat povestea cu lucrul la structura unui A310 si revopsirea... Sa vedem ce va fi: cand am plecat catre casa, flacaii care ne-au schimbat au pornit generatorul 2... Care a cam ''strambat'' din injectoare constatand ca i se da sa pape altceva decat stia el...(defectul meu: personalizez obiectele... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Axe |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Acum auziti alta : se lucreaza de aprox. 40 ani la dezvoltarea uni motor cu aer comprimat si se pare ca pana la sfarsitul anului vom avea pe piata un model de masinuta de la Tata !!! http://www.reno.ro/index.php?showtopic=69188&hl=aer
Cred ca este o idee mai viabila decat combustibilii bio, daca vor umbla putin la autonomie care si in varianta actuala este satisfacatoare(150-200km), este posibil sa fie o inventie mai importanta decat descoperirea focului si rotii ! ![]() Au fost aseara la o emisiune doi nebuni care au realizat chiar un scuter cu aer comprimat actionat de motorase "alimentare"(ind. alimentara) nu stiu la ce se folosesc dar dracia mergea si pe camp ! ![]() This post has been edited by Axe: 2 Aug 2008, 09:51 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Sa inteleg ca daca pana acum "trageam" la pompa ca sa alimentam peste o bucata de vreme vom "da" la pompa in rezervoare?
![]() ![]() P.S. Io am compresor! ![]() This post has been edited by marian-j: 3 Aug 2008, 07:00 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#106
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Te-ai scos ...
![]() E va trebui sa fac matanii... ![]() Am vazut si eu documentarul cu flacaii care au construit mopedul cu aer comprimat...Cel mustacios a fost colonel in armata britanica (a tot participat la ScrapHeap Challenge, difuzat tot pe Discovery), iar celalalt e inginer de aeronave ... ![]() Motorul cu aer comprimat (ii dai aer sub presiune, produce lucru mecanic) este inversul compresorului volumetric (ii dai lucru mecanic, creeaza aer sub presiune), asa cum, de exemplu, dinamul este inversul motorului electric de curent continuu... Mi se pare o solutie, curata d.p.d.v. ecologic (pe care as plasa-o cumva pe picior de egalitate cu motorul electric), pentru vehicule mici si medii-mici... Poate 'om apuca vremile alea ... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Axe |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Acusi cica pana la sfarsitul anului avem masina si vor sa fie si ieftina
![]() Adevarul este ca-i atat de siplu de realizat ca daca ne strangem cativa asa mai "mesterica" dintre noi cred ca o realizam si noi, problema este de omologare !? Facem o lista de asteptare pt. masinuta de la Tata ? Eu daca este pana in 6-7000E nici nu ma uit la bani , fara numaaaaaar ! ![]() This post has been edited by Axe: 2 Aug 2008, 19:52 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#108
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
N-ar fi rea ideea.
Am cativa amici ingineri (unu-i tanchist, altu-i automobilist...) care atat asteapta, sa fie cooptati intr0-un proiect, fie el si cu caracter gratuit... ![]() Revenind on-topic, am constatat astazi refuzul de a mai functiona al unuia dintre generatoare...Si am investigat, curios ca o pisica, filtrele de combustibil... Huh!...Desi au fost adaptate cerintelor noului combustibil (scos elementul filtrant fin din cartus)...Erau cam colmatate...Cu o mazga alb-galbuie, de genul unturii de porc...Dar urat mirositoare ... ![]() Am indepartat povestea din filtre si restul circuitului de alimentare si i-am dat pornire...Nimic. Pana nu i-am aruncat un stranut de benzina in "nas", nu s-a intamplat nimic notabil... Dupa aia, lucrurile au revenit la normal... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Axe |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
cam cate ore de functionare au avut pe bio si cam ce cantitate au ars ?
ma gandesc ca poate alea merg continuu acolo la voi la atelier !? |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#110
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Merg ceva vreme din 24 ore...
Undeva la 3500 - 4000 rpm, antrenand agregate de tot soiul: generatoare de curent, compresoare de aer, de hidraulica... Nu stiu nici macar sa aproximez cam cate ore de functionare au avut... Sunt 4 motoare, care merg in tandem, 2 cu 2... pentru cate2 ture de serviciu... ![]() O sa ma interesez la flacaii ce le au in primire, caci ei ar trebui sa fie cei mai in masura sa raspunda la asemenea intrebari... La noi munca e pe ''caprarii'': ei le au in primire si se ocupa de asigurarea celor necesare pentru exploatare (ulei, carburant, consumabile etc.) si alte alea pentru intretinere si reparatii, pe care o facem noi, tehnicii... ![]() Ce pot sa iti spun e ca am avut o discutie cu compartimentul ''bani'', in care am aflat ca, dpdv preturi de exploatare , nu s-a inregistrat nicio ''sfaraiala'': puterea calorica a bio- este mai mica decat a motorinei, iar ca generatoarele sa debiteze presiunile si/sau tensiunile necesare a tebuit sa marim turatia de functionare in regim... Adica, intr-un fel, am compensat calitatea prin cantitate... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Incerc sa-mi fac o parere.
Bio:mai ieftin dar cu o putere calorica scazuta=> consum mai mare Motorina:mai scumpa dar cu putere calorica superioara=>consum mai mic Deci la banii dati pe combustibili cam dam la pace.Buuun! Acum incep sa-mi pun intrebari! Pentru ca motoarele ce merg cu bio sa ajunga la performante,cel putin egale,comparativ cu cele alimentate cu motorina vor trebui ori sa functioneze o perioada mai indelungata ori la turatii mai ridicate.Ma intreb atunci ce se intampla cu consumabilele?Aici ma refer la fluidele de lucru(combustibili,luati ca fluide ce trebuiesc puse in miscare,uleiuri motor,lichide de racire/hidraulice,etc.) la subansamblele ce pun la lucru aceste fluide,filtrele ce deservesc deservesc motoarele respective precum si traseele parcurse de fluidele mentionate.Se vor degrada mai rapid,nu?In plus functionarea la turatii mai ridicate a motoarelor alimentate cu bio nu va duce la uzura mai rapida a pieselor aflate in miscare?Se mai poate spune ca arderea combustibililor bio este mai prietenoasa cu mediul.Ok!Deacord!Dar functionarea la turatii mai ridicate sau mai indelungata nu "agreseaza" componenta "incazire accelerata a mediului"?In consecinta nu cumva pretul mai scazut al bio-diesel-ului nu prea compenseaza neajunsurile colaterale? This post has been edited by marian-j: 16 Aug 2008, 19:26 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#112
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Luata in linii mari, problema grupurilor noastre este, intrucatva pe coordonatele descrise de matale, nenea marian...
Sa incerc s-o disec, pana nu s-apuca iar telefonul sa sune... Cu motorina, CAT-urile noastre huruiau la 2800-3500 (turatia este dictata de un ansamblu electro-mecanic care ''simte'' efortul pe motor si il tureaza incat sa mentina la parametri presiunea hidraulica...). Cu bio-, CAT-urile duduie intre 3500-4000..."Pai, nu e mare diferenta de turatie!'' mi s-ar putea spune. Pentru un Diesel de 10 litri, va spun ca e mare. Daca pe motorina, in situatia elevarii unui avion pe vinciuri, CAT-urile se turau la maximum 3500, cu bio-, ansamblul le urca in ture frecvent pana la 4000, unii spunand ca le-au vazut uneori chiar si la 4200...De unde am dedus confirmarea ca bio- are putere calorica mai scazuta. Prima informatie in sensul asta am avut-o de la generatoarele de electrica: cand functionau consumatori multi, sistemele de compensare nu erau capabile sa-si faca treaba, si am fost nevoiti sa folosim surubelnita sa le saltam turatiile de mers in gol... Cat despre consumabile, am povestit patania cu filtrele de combustibil. Si am sa iau ca reper in relatare motorul care este cel mai muncit dintre toate, cel la care am avut beleaua cu colmatarea cu untura vegetala... Racirea...Oricum, Caterpillar-ul e un motor care munceste mai cald decat suratele lui ... Si n-am sesizat ca electroventilatorul sa porneasca nefiresc de des, pentru perioade nefiresc de lungi... Ungerea...Uleiul folosit este un Mobil 1, panaceu universal, care era inlocuit la un numar de ore de functionare, oricum mai redus decat cel recomandat de constructor. Pompa de injectie...Liniara, simpla, robusta ... N-a dat semne de osteneala. Pan-acu'. Idem, surioara ei de joasa presiune, pompa submersa, cu pinioane. Se pare ca inca nu s-a prins ca pompeaza si se raceste cu altceva decat motorina... ![]() In rest, in afara ca mi se declanseaza (mie) toate fluidele de pe tractul gastric cand trec pe langa nisa tehnica unde sunt ''impachetate'' amarastencele de CAT-uri (miroase a cartofi prajiti, nebunia lumii, nu alta!), n-am sesizat (inca) alte neajunsuri. Nici ecologice, nici macar tehnice... Sper sa nu fie, pentru ca eu i-am barait la cap pe factorii de decizie sa trecem generatoarele pe bio-..Si, daca se intampla ceva, sunt numa' bun de pus la stalpu' infamiei.... ![]() Va tin la curent! |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Axe |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Astia care fabrica si utilizeaza si cerceteaza si......., se lauda cum ca pe bio ungerea ar fi mai buna iar puterea calorica chiar mai mare, de unde si un numar de caluti in plus !!! Acum ca tu spui ca jucariile tale par sa nu fie de acord cu cercetatorii, nu mai stiu ce sa cred. Cu ungerea pare la mintea cocosului ca este mai buna pt ca este totusi un ulei de plante dar puterea calorica poate ar trebui sa ne ajute cineva care are acces la un laborator ceva !?
This post has been edited by Axe: 17 Aug 2008, 07:57 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#114
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Biodieselul are putere calorifica intre 40-43 MJ/kg, fata de minim 45 MJ/kg la Diesel deci e ceva mai mica. PE de alta parte, cifra cetanica a biodieselului e peste 60-65, fata de 45-55 la diesel (variaza mult in functie de sarja de rafinare).
Ai putea trimite un mail la producatorul motorului sa vezi daca nu se poate modifica avansul la injectie pentru biodiesel? Ar putea sa creasca puterea scazand astfel consumul. 21 Aug 2008, 09:36: QUOTE(marian-j @ 16 Aug 2008, 20:12) Incerc sa-mi fac o parere. Se mai poate spune ca arderea combustibililor bio este mai prietenoasa cu mediul.Ok!Deacord!Dar functionarea la turatii mai ridicate sau mai indelungata nu "agreseaza" componenta "incazire accelerata a mediului"?In consecinta nu cumva pretul mai scazut al bio-diesel-ului nu prea compenseaza neajunsurile colaterale? Nu, pentru ca nu elibereaza CO2 nou in atmosfera. Cel eliberat e transformat din nou in masa vegetala, apoi in ulei si ciclul se reia. Arderea de combustibili fosili elibereaza CO2 din materialele din subteran. This post has been edited by einstein1984: 21 Aug 2008, 08:36 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Axe |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
Din cifrele date de tine aici, un neprofesionist ca mine intelege ca-i de bine ! Cineva in tara asta trebuie sa fi facut si cercetari in laborator inclusiv asupra gradului de uzura la motoarele ce merg cu biodiesel, asteptam zic eu cu totii parerea unui inginer care a testat bio !?
|
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
AlexSimion |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 28 July 08 ![]() |
Ziua buna.
Am vazut aici postat ceva de biodiesel .. pro si contra. Sa incep cu inceputu.... Am un fiat dobo` multijet de 1,3 din 2007 si pana azi cand scriu aici are 82445 km reali si 99% facuti de mine, singurele chestii care le`am schimbat au fost 2 senzori pe conducta commonrail.. si i`am schimbat la 80000 km. Atunci am fost cam suparat ca m`au costat cam 22 mil lei vechi..dar.. intreband si pe la altii mi`au zis ca sunt norocos ca la 80000 km, ei au schimbat pana in 70000 km. Ideea care e .. masina mea merge doar cu Biodiesel 100% si doar cu asa ceva va merge. In Romania lumea este prost informata si multi nu vor sa incerce .. eu am incercat si merg numai cu asa ceva si credeti`ma ca la diferenta care este de pret imi pot permite sa schimb o data pe an tot sistemul de alimentare (cu toate ca nu e nevoie). Eu am schimbat doar cei 2 senzori care oricum cadeau si cu porcaria din petrol. Ca informatie: Motorina clasica accepta max 5% apa Biodieselul accepta max 0,5 % apa (pentru ca este facut din ulei vegetal) si asta puteti proba singuri ... eu am facut acest test. Sa auzim numai de bine. Nu folositi Biodiesel ca`l folosesc doar eu ![]() |
--------------------
VW Golf
Golf 5
2006
|
|
Axe |
![]() ![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
de unde esti, unde gasesti bio, cu ce pret, care este puterea reala a motorului(diferente fata de motorina), viteza maxima, demaraj, zgomot motor(diferente) ???
precis nu ti-am pus prea multe intrebari ! ![]() bonus, o poza deosebit de interesanta : http://www.goearth.org/ This post has been edited by Axe: 4 Sep 2008, 10:09 Attached thumbnail(s) Hummer_H1_back_1.jpg ( Size: 517.53k ) Number of downloads: 177 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
AlexSimion |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 28 July 08 ![]() |
eheee.. am vazut ca ai pus mai demult telefonul colegului ... cel care face motorina ... eu cu el avem o fabricuta de biodiesel si din 2004 ne`am apucat de invatat sa facem si in ian 2005 am si produs de atunci tot citesc si invat.
Ma tot minunez de ce vad si aud la TV, prin ziare si net. Deci Biodieselul este ulei vegetal transesterificat. Cel mai bun biodiesel este din ulei de palmier dar... el nu poate fi folosit decat vara pentru ca are punctul de inghet la 15-20 Grade. Biodieselul din alte uleiuri vegetale duce pana la -9 grade (cu toate ca eu am mers si la -12 grade fara probleme) dar treb sa fie facut corect adica reactia de transesterificare sa fie cat mai completa (peste 90%). Diferente sunt chiar vizibile .. in primul rand zgomotul la motor scade chiar f mult la unele motoare si de aici si iluzia ca consuma mai mult deoarece neavand zgomot asa de mare soferul schimba vitezele deobicei dupa zgomot dar nimeni nu se uita si la viteza pe care o are (se poate face proba). Nu scoate fum, (sau scoate f putin fata de Dieseul normal) nu depune acea calamina pe segmenti. Eu chiar vreau la 100.000 km sa desfac motorul meu(cu biodiesel) si alt motor (cu Diesel din petrol) tot cam la 100.000 km sa vad diferentele. La momentul respectiv o sa va anunt (cu poze) ce si cum e. A .. si nu sunt inginer .. ci doar am invatat .. si cu o doza de nebunie si curaj am reusit. Sa auzim numai de bine. |
--------------------
VW Golf
Golf 5
2006
|
|
AlexSimion |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 28 July 08 ![]() |
Salutare.
Am uitat sa raspund la o intrebare.. care face o liniuta .. eu cu bio .. voi cu motorina ... important e sa avem aproape aceeasi cai putere la numar ca sa fie corect.. Eu vw golf 5 2006 .. 101 de cai hraniti cu verdeata ![]() |
--------------------
VW Golf
Golf 5
2006
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Problema cu biodieselul e ca nu prea se gaseste.
Spre exemplu eu nu am auzit pe nimeni in zona Roman-Piatra Neamt sa aiba pompa de biodiesel. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 22:18 |