Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

11 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

BIOCOMBUSTIBILII - O VARIANTA REALA! de ce, nu avem inca pompe la care sa curga ulei

valeron_x
post 1 Jun 2008, 10:37
Post #31


dintre plebei


Group: Members
Posts: 198
Joined: 28 March 07
From: Pristina, Kosovo




interesant clipul, presupun ca la asta se refera individul ala cre imi zicea ca-si va face singur biodiesel.
dar baiatul ala din clip cred ca daca mai sta mult prin laborator, nu mai are timp sa conduca si masina radmasa.gif


--------------------
Renault Clio III 2006 1.4 16V - B 80 CTN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
antifizic2
post 1 Jun 2008, 10:50
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.434
Joined: 16 June 07
From: Bucuresti- Romania




nu vad cum ar merge DCI-urile pe ulei din rapita sad.gif


--------------------
renault LAGUNA II / 1.9 DCi 2004 - B-57-LXF
17" silverstone custom colour/ 2DIN DVD/ K&N/ EBC - greenstuff/ HID 5000k
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 1 Jun 2008, 11:31
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




QUOTE(antifizic2 @ 1 Jun 2008, 10:50)
nu vad cum ar merge DCI-urile pe ulei din rapita sad.gif
*



deja merg dar nu le vezi tu radmasa.gif


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dodone
post 1 Jun 2008, 22:46
Post #34


membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa)


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 21 May 05
From: Timisoara




Biodieselul e cel mult o solutie pentru neutralizarea uleiurilor de bucatarie uzate.
Culturile de rapita si alte plante, tehnice oleaginoase nu sunt o solutie de viitor.
Recent, am citit in "Le Monde Diplomatique" un studiu mondial, efectuat de francezi, din care reiesea clar ca folosirea terenurilor agricole pt. obtinerea biodieselului a marit pretul productiilor de cereale si porumb.
Solutiile viabile pe termen indelungat sunt motoarele termice care au drept carburant hidrogen (nu degeaba a investit BMW AG 22 mil de euroi in prima statie de carburanti din lume, numai cu hidrogen) sau motoarele electrice. La cele din urma trebuie controlata drastic modul de obtinere a energiei electrice, care ar trebui sa fie preponderent din surse regenerabile. Ca daca e din combustibili fosili ne mintim singuri...


--------------------
Renault Renault Laguna 1 GrandTour 1998/Concorde
Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 2 Jun 2008, 10:01
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




cum ramane totusi cu milioanele de hectare de teren (parloaga), care nu sunt cultivate cu nimic si nu au fost niciodata. este de ajuns sa te urci in tren si sa mergi in orice directie, cate suprafete agricole vei vedea si cate terenuri ce ar putea fi cultivate cu rapita de ex ?


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kr3atorU
post 2 Jun 2008, 10:22
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 306
Joined: 10 May 07
From: Alba Iulia, via Alexandria




Sunt multe terenuri neexploatate, dar cum convingi proprietarii sa se puna o anumita cultura pe el. Multi prefera sa lase pamantul nelucrat, decat sa isi mai faca griji in plus. Spun asta pentru ca ai mei au pamant si am vazut care este tendinta majoritara, a celor intre 25-45 de ani, mai ales daca au si un loc de munca, nu mai au chef de camp. Avem vecini carora li s-a propus sa dea pamantul in arenda, si nici asta nu au acceptat. Pana la urma, o mica "colectivizare" ar fi necesara ph34r.gif
Dar dupa cum zicea si Dodone, nici eu nu vad biodieselul de viitor indelungat, poate numai de tranzit, pana se vor perfectiona alte tipuri de energie.
Dupa cum am observat, in ultima vreme, se tot vehiculeaza termenul de "energie alternativa", inteleg ca nu prea mai ajunge petrolul 50 de ani cum se preconizase, si se duce o campanie de obisnuire a populatiei cu chestii noi, enrgie eoliana, solara, hidrogen, biodiesel, biogaz... ca pana la motorul warp mai este cale lunga dry.gif


--------------------
Renault Symbol phase 4 2007 Expression 1.4 8V | GPL
►Prietenii adevărați sunt ca stelele; nu-i vezi mereu, dar știi că mereu iți sunt alături.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SwatKat
post 2 Jun 2008, 10:44
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.087
Joined: 22 June 04
From: eterna si fascinanta RO




Acum 2 saptamani am fost pana la Chisinau.... La inceput nu intelegeam de ce trecea cate o masina (nu rabla, insa acceptabila - Skoda, Audi, Merc mai vechi) si in urma lui putea a balega de nu se putea.... Am inteles insa ca la ei se practica combustibilii astia alternativi, insa n-am mai intrebat din ce ii fac....


--------------------
Skoda O3 FL 1.4TSI DSG 2017
Ex -M2.2, 1.5/100
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valeron_x
post 2 Jun 2008, 11:02
Post #38


dintre plebei


Group: Members
Posts: 198
Joined: 28 March 07
From: Pristina, Kosovo




QUOTE(Kr3atorU @ 2 Jun 2008, 11:22)
Sunt multe terenuri neexploatate, dar cum convingi proprietarii sa se puna o anumita cultura pe el. Multi prefera sa lase pamantul nelucrat, decat sa isi mai faca griji in plus.  dry.gif
*




intarile civilizate nu cultiva fiecare ce vrea, ci ceea ce le cere statul, pentru ca se incheie periodic contracte cu producatorii in care se stipuleaza pentru care culturi primesc subventii. la noi subventiile alea se dau oricum, si la aia care cultiva ridichii de luna, si la aia care nu fac nimic cu terenurile. la ei daca iti lasi terenul necultivat, nu numai ca nu primesti subventiile respective, dar iti creste si impozitul pentru urmatorul an


--------------------
Renault Clio III 2006 1.4 16V - B 80 CTN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r_vlad
post 2 Jun 2008, 12:14
Post #39


---


Group: Members
Posts: 1.267
Joined: 6 September 06
From: Sibiu




Principalul dezavantaj al biocombustibililor produsi din uleiuri vegetale este viscozitatea ridicata care nu permite realizarea unui bun amestec combustibil-aer si a unei arderi bune. Avansul tehnologic realizat in domeniul injectiei de combutibil la MAC culminand cu folosirea injectoarelor piezo-electrice capabile pe motoarele actuale sa faca in jur de 9 injectii pe ciclu (preinjectie, injectie pricipala si postinjectie) a fost indreptat inspre realizarea unui amestec aer-combustibil mai bun. Prin folosirea biocombustibilului in motoarele moderne avantajele avansulul tehnologic sunt puternic diminuate. Un amestec aer-combustibil prost conduce la o ardere incompleta iar o ardere incompleta conduce la formarea depunerilor de hidrocarburi nearse si alti produsi nedoriti care se depun pe diferite subansamble ale motorului scazandu-i fiabilitatea.
Acesta este motivul pentru care marea majoritate a producatorilor de automobile si subansamble interzic folosirea biodieselului (Bosch interzice folosirea biodieselului in sistemele sale de injectie common-rail). Pentru reducerea viscozitatii biodieselului si a variatiei foarte mari a acesteia odata cu temperatura se folosesc o serie de aditivi. Acestia cresc pretul amestecului biodiesel si nu sunt ecologici.
Biodieselul, la ora actuala se regaseste in procent de 5% (procent indeajuns de scazut incat sa nu afecteze buna functionare a motorului) in compozitia motorinei cumparata de la majoritatea pompelor din Europa (inclusiv Romania) iar in Germania parca acest procent este putin mai mare, aprox 6%.
In momentul de fata se incearca (cercetare) descoperirea unor amestecuri de biocombustibili continand biodiesel, motorina si bioalcooli care sa poata fi folosite in motoarele diesel fara a fi necesara adaugarea unor aditivi si toate acestea fara a reduce puterea efectiva a motorului sub nivelul acceptabil de 5-8%.
Conform directivei Consiliului European EC Directive 2003/30/EC (2010 -5.75%, 2020 – 10%) pana in anul 2010 continutul de biodiesel din motorina trebuie sa ajunga la 5.65% iar pana in anul 2020 trebuie sa ajunga la 10%.
In Romania cercetarea in domeniu este destul de avansata. Cel putin la mine la Facultatea de mecanica din Cluj-Napoca, catedra de Autovehicule rutiere, o serie de proiecte de cercetare sunt in desfasurare legate de biocombustibili. Proiecte finantate atat de la bugetul de stat cat si din surse private.
Aveti atasata o poza cu un grafic in care este reprezentata variatia viscozitatii dinamice odata cu temperatura. biodieselul comparativ cu motorina si bioetanolul.

This post has been edited by r_vlad: 2 Jun 2008, 12:26

Attached thumbnail(s)
Picture1.jpg ( Size: 57.03k ) Number of downloads: 245


--------------------
VW/Tesla Tiguan eHybrid/Model 3 2022/2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 2 Jun 2008, 12:24
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




-kreatoru, chiar daca presupunem ca va mai ajunge petrolul inca 50ani putem preconiza la ce preturi va ajunge nu ? vechea problema, ce este rar sau greu de gasit are pret exorbitant, posibil deci in 10 ani sa coste 10E/litru, cu ce ne incalzeste ca mai este petrol inca 40ani ? tot ce ne inconjoara este facut mai mult sau mai putin din petrol, posibil ca in cativa ani sa se interzica folosirea lui pt transport pt a fi pastrat in celelalte domenii.
-swatkat, pai bine mai omule, afli asa ceva si nu faci sapaturi mai departe sa stim si noi ce si cum ??? smile.gif
-r_vlad ; wow, chiar creste viscozitatea, poti sa-ti inchipui ce se poate intampla la -20grd !



iata si aici pt cei care inca nu cred http://jcwinnie.biz/wordpress/?p=1457

This post has been edited by Axe: 2 Jun 2008, 12:39


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 2 Jun 2008, 12:34
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu




QUOTE
In Romania cercetarea in domeniu este destul de avansata. Cel putin la mine la Facultatea de mecanica din Cluj-Napoca, catedra de Autovehicule rutiere, o serie de proiecte de cercetare sunt in desfasurare legate de biocombustibili. Proiecte finantate atat de la bugetul de stat cat si din surse private.


Nu-i mai simplu sa ia licenta de la altii care au deja biodiesel 100% la pompa?

http://en.wikipedia.org/wiki/NExBTL

LE:
link2

link3

This post has been edited by cristianco2002: 2 Jun 2008, 12:40


--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r_vlad
post 2 Jun 2008, 12:57
Post #42


---


Group: Members
Posts: 1.267
Joined: 6 September 06
From: Sibiu




Nu disponibilitatea la pompa a biodieselului in concentratie de 100% e problema ci efectele care le are asupra fiabilitatii motorului modern. Am citit informatiile din linkurile tale dar nu am gasit niciunde specificat faptul ca Neste poate fi folosit pentru alimentarea motoarelor diesel moderne.


--------------------
VW/Tesla Tiguan eHybrid/Model 3 2022/2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 2 Jun 2008, 13:20
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu




NexBTL

QUOTE
Neste Oil has developed a biodiesel component NExBTL utilizing a proprietary conversion process for vegetable oils and animal fats. NExBTL Renewable diesel properties are similar to the best existing diesels such as GTL or Swedish Environmental Class 1 fuels. NExBTL is sulfur-, oxygen-, nitrogen- and aromatic free and has very high cetane number. Product meets the requirements set by EN590 and WWFC category 4 except for density.


Facts about NExBTL Renewable diesel

A second generation biodiesel developed by Neste Oil
Can use a flexible mix of both vegetable oils and animal fats
Excellent fuel properties that meet the highest requirements of automotive manufacturers
Contributes to a significant reduction in exhaust emissions
The precise reductions of greenhouse gases depend on the raw materials used in production, but are between 40% to 60% throughout the whole product lifecycle
Can be used as a blending component in conventional diesel fuel
Available in 2007.




LE:

link

QUOTE
The product meets all US and Japanese diesel quality specifications, and can be used at high content levels in Europe. Its low-temperature performance, in terms of its cloud point, can be adjusted during the production process to anywhere between -5 °C and -30 °C; and its thermal value is that of an EN590 hydrocarbon. NExBTL also offers good storability and does not dissolve in water easily.

NExBTL can be used in all diesel engines and with all existing diesel distribution systems; and can be blended with fossil diesel or used at 100% content, without affecting engine performance, fuel consumption, or lubricant performance.



This post has been edited by cristianco2002: 2 Jun 2008, 13:29


--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 2 Jun 2008, 13:31
Post #44


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.328
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Da, da buna treaba...il folosesti ca este mai ieftin si platesti dupa aceea pompa de injectie si injectoarele....eu unul nu pun asa ceva in masina.... inca nu este destul de fiabil pt. motoarele cu injectie directa si pt. dCi in special...

This post has been edited by cj98czh: 2 Jun 2008, 14:30


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 2 Jun 2008, 14:27
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Pentru un amestec al biocombustibililor cu motorina intr-o proportie mai mare de 7%, Daimler recomanda NExBTL (uleiuri vegetale sau grasimi animale hidratate).
Prima generatie de biocombustibili, precum biodieselul realizat din rapita ori floarea soarelui sau bioetanolul produs din trestie de zahar ori cereale, este utila doar in anumite parti ale plantei, intrand in competitie directa cu productia alimentara. La fel se intampla si cu NExBTL, in situatia in care are la baza uleiurile vegetale hidratate.
Aceste lucruri se vor schimba o data cu avansarea la a doua generatie de biocombustibili (BTL) in care toata planta este folosita pentru producerea combustibilului. Procesat corect, BTL atinge aceleasi calitati ca motorina si poate fi folosit in motoarele diesel nemodificate. Producerea BTL necesita suprafete cultivate mai mici, poate fi amestecat cu motorina in orice procent sau poate fi folosit singur. De asemenea, poate utiliza actuala infrastructura pentru comercializarea combustibililor. Expertii cred ca BTL ar putea acoperi 20% din cererea europeana de combustibil.

IMBUCURATOR NU ?


SURSA : http://74.125.39.104/search?q=cache:N48tnR...l=ro&lr=lang_ro

This post has been edited by Axe: 2 Jun 2008, 16:29


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valeron_x
post 2 Jun 2008, 17:39
Post #46


dintre plebei


Group: Members
Posts: 198
Joined: 28 March 07
From: Pristina, Kosovo




si uite asa o sa ma convinga sa-mi iau diesel. nu era destul ca troncanea, mai trebuia sa miroasa si a cartofi prajiti. gata dom'le, sunt convins.


--------------------
Renault Clio III 2006 1.4 16V - B 80 CTN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 2 Jun 2008, 18:22
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




din punctul asta de vedere cei care au avut inspiratia sa-si cumpere diesel se pare ca vor fi avantajati, eu sunt convins ca nu mai este mult si va aparea la benzinarii asa cum au aparut pompele de gpl, va aduceti aminte cum gandeam ? toti spuneau ca nu sunt nebuni sa mearga cu butelia in spate, ca nu se poate vinde in benzinarii etc, dar iata ca italienii si rusii au fost pionierii gpl-ului, se pare ca acum se repeta istoria cu biocombustibilii !

This post has been edited by Axe: 2 Jun 2008, 18:23


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valeron_x
post 2 Jun 2008, 18:51
Post #48


dintre plebei


Group: Members
Posts: 198
Joined: 28 March 07
From: Pristina, Kosovo




adevarul e ca in romania in afara de taximetristi cred ca mai sunt 1% din autovehicule care merg cu gpl. deci da, e o mare piata, e de mare viitor....
raman la ideea ca pana nu va aparea o contrasolutie viabila pentru combustibilii fosili, toate aceste studii si devoltari pe linia biocombustibililor vor ramane la un nivel de impact extrem de scazut. mai degraba mi se pare mai sanatos pentru moment hibridul.


--------------------
Renault Clio III 2006 1.4 16V - B 80 CTN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian mgn
post 2 Jun 2008, 20:09
Post #49


megane ... reno megane !


Group: Members
Posts: 1.073
Joined: 5 April 08
From: timisoara




Deci eu fac parte din clubul exclusivist al utilizatorilor de Gpl? biggrin.gif


--------------------
Mgn II 1.5dci/105cp 18" Arrays custom wheels-Eibach+KYB Suspension- BMC filters-Chrome window trims-Xenon - Smoked taillights
Custom navi integrated into central dashboard , GroundZero audio line

Vanity, definitely my favorite sin!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valeron_x
post 2 Jun 2008, 23:42
Post #50


dintre plebei


Group: Members
Posts: 198
Joined: 28 March 07
From: Pristina, Kosovo




clar. acum serios vorbind, in afara de taximetristi cata lume mai foloseste asa ceva?


--------------------
Renault Clio III 2006 1.4 16V - B 80 CTN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 3 Jun 2008, 00:19
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Draga adrian mgn,sunt nevoit(cel putin din punctul meu de vedere!) sa-i dau dreptate colegului valeron_x cand spune ca sunt destul de putine masini ce folosesc GPL-ul ca si combustibil complementar.Intradevar faci parte dintr-un club,nu neaparat exclusivist cat mai mai bine spus destul de redus numeric,ce foloseste si combustibili complementari.Spun asta deorece pot numara pe degetele de la o mana masinile echipate cu instalatii GPL ce se prezinta intr-o luna la mine in statie in vederea efectuarii inspectiei tehnice.In plus marea lor majoritatate sunt masini ce au plecat echipate cu instaltii GPL direct din fabrica si sunt utilizate preponderent de firmele de taximetrie sau de scolile de soferi.Foarte rar intalnesc acest gen de instalatii montate pe autoturismele proprietate personala!
Referitor la biodiesel inca mai "rumeg'!Trebuie sa recunosc faptul ca nu prea am fost interesat de acest subiect.In plus sunt destul de multumit de consumul masinii mele incat sa nu-mi bat capul cu alte tipuri de combustibili dar topicul de fata precum si materialele puse la dispozitie de colegii nostri(tiberiu.anghel iti multumesc inca o data!)poate ar trebui sa ne indemne sa reconsideram datele problemei.
Mai vreau sa ma "pliez" iarasi pe cele spuse de colegul valeron_x(sper sa nu fiu acuzat de partizanat!)Astept se va vad cum va evolua hibridul pe baza de hidrogen dezvoltat de inginerii bavarezi!Evident ca sunt subiectiv data fiind semnatura! blush.gif

This post has been edited by marian-j: 3 Jun 2008, 00:21


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 3 Jun 2008, 07:33
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Apropos de gpl daca tot am deviat un pic de la subiect, dar nu-i nimic ne revenim noi, am avut doua masini pe gpl (tico si matiz), problema nu este cum functionau pt. ca ele aveau aceleasi performante ca si pe benzina (matiz 150/km/h - tico 140/km/h), problemele apareau la furtunele de lichid-racire, reglaj de vara-reglaj de iarna, rateuri in filtru de aer( se sparge carcasa), furtul la pompa (nu ai un control precis al cantitatii si majoritatea fura, am patit cu rezervorul meu de 32L la pompa arata ca mi-a bagat 41L !!!!).
Una peste alta daca biocombustibili acestia, indiferent din ce plante sunt obtinuti se apropie de performantele obtinute la motoarele pe benzina sau motorina, chiar daca probabil au si neajunsuri (schimbarea mai des a filtrului de carburant etc.) eu zic ca merita.


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valeron_x
post 3 Jun 2008, 08:07
Post #53


dintre plebei


Group: Members
Posts: 198
Joined: 28 March 07
From: Pristina, Kosovo




pai n-auzi mai frate ca si bio combustibilii astia au o gasca de neajunsuri? cum poti fii atat de convins ca merita? hai sa ne aruncam in cap, eu zic ca merita, o sa fie un pic mai tare asfaltul decat capatana, dar daca prinzi destula viteza in cadere, se formeaza o pojghitza de gheatza pe craniu care te protejeaza la impact si apoi o sa vezi spargi asfaltul mult mai bine cu capul decat cu pichamarul radmasa.gif
de fapt daca ai zis ca mergeai cu matiz-ul cu 150, nu ma mai mir.
da si altora voie sa fie mai circumspecti un pic excl.gif


--------------------
Renault Clio III 2006 1.4 16V - B 80 CTN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 3 Jun 2008, 08:23
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




valeron - enumera te rog cateva din neajunsurile cercetate si descoperite de tine !?


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neumann
post 3 Jun 2008, 08:47
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 783
Joined: 6 November 03
From: Spermezeu




QUOTE(valeron_x @ 3 Jun 2008, 10:07)
pai n-auzi mai frate ca si bio combustibilii astia au o gasca de neajunsuri? cum poti  fii atat de convins ca merita? hai sa ne aruncam in cap, eu zic ca merita, radmasa.gif

*



Noi ne gandeam sa punem in rezervor biodiesel nu sa-l bem...


--------------------
... .. ..
Americanii il vor pe Ciolos.. i-au dat si viza!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 3 Jun 2008, 08:54
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




QUOTE(cristianco2002 @ 3 Jun 2008, 08:47)
Noi ne gandeam sa punem in rezervor biodiesel nu sa-l bem...
*



o sa razi dar poate face bine la ulcer smile.gif


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 3 Jun 2008, 09:08
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




am citit pe astea 2 zile o carca de pareri cele mai multe citite din diferite surse. Lipsesc unele chestiuni de bun simt. Eu zic asa:
1. Nu stiu cine a scos idea ca suprafata pamantului daca ar fi cultivata ar fi suficienta materie prima pentru biocombustibili dar este o mega aberatie din varii motive. Suprafata pamantului este cultivabila in mica masura, plantele astea avand nevoie de conditii speciale ca sa creasca. mai trebuie sa si mancam. nu trebuie sa taiem padurea ecuatoriala in totalitate. Raportat la productivitatea maxima si la consumul actual este nevoie de cel putin de 10 ori suprafata cultivabila a pamantului. Deci este o varianta care pica. In fapt biodieselul are avantajul ca acumuleaza carbon din atmosfera (prin faptul ca plantele asta realizeaza) carbon degajat cu ocazia arderii dieselului fosil. Din acest motiv sunt DEJA realizate o serie de alge modificate genetic, cu o productivitate de 3 ori mai mare ca planetele terestre. avantajul este aici ca ape nefolosite sunt cu duiumul. Oricum este greu de crezut ca se va ajunge la folosirea biocombustibilillor la nivel global. O alta chestiune e ca rapita de exemplu dupa al treilea an de cultura pe acelasi teren nu mai creste bine.
2. Acesti biocombustibil au si dejavantaje. e adevarat ca sunt mai ieftini, mai putin poluanti dar puterea motorului scade, cresc depunderile solide in camera de ardere si cel mai important, prin caracterul lor ACID (LUCRU PE CARE NU IL MENTIONEAZA NIMENI) produc coroziunea metalului si cel mai des transformarea furtunurilor de cauciuc in pasta. Tot sistemul de alimentare trebuie facut din cauciuc siliconic. Usor afara dar mai greu cand ai injectoare sensibile sau pomple de injectie asemenea.
3. Obligativitatea introducerii biodieselului in motorina normala vine din stimularea producatorilor agricoli. cantitatea e mica, autovehiculele nu au de suferit, scad oarecum pretul (desi eu nu simt asta sincer) dar sunt stimulate masiv culturile de gen (se vede si la noi in tara). pe deasupra incurajeaza reciclarea materiilor vegetale.
4. hibridul nu e o varianta prin simplul fapt ca el tot consuma combustibili fosili. este doar un vehicul cu un consum optimizat si nicidecum o alternativa. Impactul asupra mediului si costul de fabricatie depasesc cu lejeritate beneficiile. e o tendinta normala dar motorul termic nu poate fi inlocuit momentan sub nici o forma.
5. Majoritatea producatorilor nu agreaza biodieselul. Cel putin la dieselul meu scrie mare in carte ca nu e facut pt asa ceva. sunt totusi de parere ca este normal ca toti producatorii sa isi adapteze tehnnica la asa ceva.

6. ca e dci sau alta injectie are mai putina importanta. efectele tot alea sunt. nu se foloseste la dci (100% adica) prin simplul fapt ca e o chestie mai recenta in lumea auto (nu foarte dar in comparatie cu restul sistemelor este) si oamenii sunt inca tematori, speriati si de costurile unei eventuale reparatii.

Local poate o alternativa: esti aproape de o statie, esti un producator agricol, ai un vehicul vechi da merge. global- nu cred ca se va depasi vreodata pragul de 10% in amestec.

7. da varianta cu hidrogen mi se pare foarte viabila prin simplul fapt ca este destul, este ecologic, functioneaza, doar ca momentan obtinerea este oarecum dificila.


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 3 Jun 2008, 09:34
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




sorinv, am inteles ca problema aciditatii se rezolva siplu, poate fi adus la un nivel rezonabil al aciditatii care nu mai dauneaza sistemelor ci dimpotriva este benefic curatand injectoarele si restul componentelor.

This post has been edited by Axe: 3 Jun 2008, 09:37


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valeron_x
post 3 Jun 2008, 12:59
Post #59


dintre plebei


Group: Members
Posts: 198
Joined: 28 March 07
From: Pristina, Kosovo




cel mai mare impediment cred ca e suprafata si conditiile de cultivare. daca mai cumparam 10 terre de la aia mici de 1.20 pe care i-a gasit americanul ala de-i survolau casa, poate. pana atunci, greu dom'le, greu, dincolo era mai ieftin. vorbim discutii blush.gif


--------------------
Renault Clio III 2006 1.4 16V - B 80 CTN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DIDE
post 3 Jun 2008, 16:35
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 2 May 08




Eu am bagat biodiesel in dci si nu sfatuiesc pe nimeni sa o faca. Pe langa faptul ca motorul nu mai avea aceeasi putere,mergea in salturi ca un motor de tractor obosit.Si-a revenit numai dupa schimbarea filtrului de motorina si un plin de euro 5.M-am bucurat ca am scapat usor si am jurat ca nu mai bag biodiesel niciodata.Ca sa nu mai spun ca in momentul cand am bagat 20l de biodiesel mai aveam in rezervor circa 10l de motorina normala ruro 4.Cred ca asta a facut sa nu am probleme mult mai grave.


--------------------
RENAULT MEGANE SCENIC 1/2 2001/RXE - HD-01-RXE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
11 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 22:40
Dacia