Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

58 Pages « < 27 28 29 30 31 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Anvelopele de iarna - obligatorii ?, s-a adoptat lege in acest sens...

Marian66
post 6 Oct 2011, 18:55
Post #841


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.524
Joined: 27 January 09
From: Bucuresti, Pantelimon




QUOTE(Shush @ 6 Oct 2011, 15:41)
De ce ?
Eu inteleg ca sunt mai scumpe cauciucurile pentru camioane, autocare, etc. dar mai periculos e un camion scapat de sub control decat o masina mica. Ar trebui sa fie obligati si ei sa aiba cauciucuri adecvate pe toate rotile.
*



avand masa foarte mare, au o aderenta mai mare cu orice cauciucuri.


QUOTE(quick @ 6 Oct 2011, 16:41)
cat de cat ne-am lamurit in privinta termenului si a felului de anvelopelor
mai am eu o nelamurire la un fiat doblocargo (masina de marfa cu 2 locuri in fata) este nevoie de anvelope de iarna pe toate axele sau doar pe fata unde este tractiunea?
*



e utilitara usoara, cred ca e si pana in 2200 mtma, trebuie toate 4


--------------------
Dacia / Smart Logan VAN / ForTwo 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 6 Oct 2011, 19:08
Post #842


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




QUOTE(Marian66 @ 6 Oct 2011, 19:55)
avand masa foarte mare, au o aderenta mai mare cu orice cauciucuri.
*



blink.gif s-au dat legi noi in fizica?


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck33ro
post 6 Oct 2011, 19:37
Post #843


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.720
Joined: 8 March 06




S-a modificat legea lui Newton, se cheama legea lu Marian66 tongue.gif
Serios vorbind acum, forta de frecare este direct proportionala si cu masa obectului in cauza happy.gif

This post has been edited by luck33ro: 6 Oct 2011, 19:39


--------------------
*** ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 6 Oct 2011, 20:31
Post #844


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(OVIDIUS @ 6 Oct 2011, 13:24)
M+S = legal, allseasons, varianta legala.
Steluta = cauciucuri de iarna, varianta corecta, incepand de la 7 grade in jos...
*



Astea e basme din popor, M+S sunt toate de iarna dar si allseason, care pe langa fulg au si simbol un soare pe ele. Deci orice gume allseason sunt M+S si au simbiolul fulgului !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 6 Oct 2011, 20:50
Post #845


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.627
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




QUOTE(klaus @ 6 Oct 2011, 17:49)
Daca insa pune doar marcajul de marketing "munte+fulg", e vax albina, nu are nici o raspundere, poate doar pentru reclama mincinoasa...
*


Ma mir cum de nu au aparut firme de cauciucuri made in nu se stie unde care sa se numeasca mud snow tyres biggrin.gif
Poate sigla lu tyrefactory211 este un munte si un fulg... atunci devin de iarna? biggrin.gif


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 6 Oct 2011, 21:12
Post #846


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




QUOTE(luck33ro @ 6 Oct 2011, 19:37)
S-a modificat legea lui Newton, se cheama legea lu Marian66  tongue.gif
Serios vorbind acum, forta de frecare este direct proportionala si cu masa obectului in cauza  happy.gif
*




forta de frecare e direct proportionala cu masa obiectului, dar distanta de franare nu.

dist de franare depinde de acceleratia de franare, acceleratie care nu depinde de masa.

2 masini identice, una incarcata full, una goala, franeaza in acelasi timp, avand aceeasi viteza la momentul inceperii franarii. ambele se opresc in acelasi timp.

P II N: ma=umg, simplifica m, ramane a=ug unde u e coef de franare


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 6 Oct 2011, 21:28
Post #847


Logan 0.9 TCE


Group: Moderatori DaciaClub
Posts: 13.974
Joined: 2 July 08
From: zuzu




QUOTE(argon @ 6 Oct 2011, 21:31)
Astea e basme din popor, M+S sunt toate de iarna dar si allseason, care pe langa fulg au si simbol un soare pe ele. Deci orice gume allseason sunt M+S si au simbiolul fulgului !
*


Pai si alea care nu se incadreaza in legea asta care sunt? Daca majoriatea sunt all season si m+s... wacko.gif


--------------------
Dacia Logan 0.9 TCE - 2019 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rs09
post 7 Oct 2011, 06:52
Post #848


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 22 November 09




QUOTE(brigada_diverse @ 6 Oct 2011, 21:12)
2 masini identice, una incarcata full, una goala, franeaza in acelasi timp, avand aceeasi viteza la momentul inceperii franarii. ambele se opresc in acelasi timp.
*


Masinile or frana in acelasi timp dar cea care are masa mai mare va parcurge o distanta mai mare cu siguranta


--------------------
renault symbol 1.4 8v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian.paul
post 7 Oct 2011, 07:13
Post #849


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 23 July 06
From: Bucuresti




Eu pe ale mele, all season, am si M+S si 3 tringhiuri cu: un fulg de zapada, un soare si ploaie in celalalt. radmasa.gif


--------------------
Logan Prestige 2008 1.5 Dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Oct 2011, 07:45
Post #850


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Maskatu @ 6 Oct 2011, 22:28)
Pai si alea care nu se incadreaza in legea asta care sunt?  Daca majoriatea sunt all season si m+s... wacko.gif
*



De vara, dooh..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 7 Oct 2011, 08:24
Post #851


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




stati putin ca nu stiti nimic. wink.gif ne lamureste seful ARR Melus Coman: wacko.gif blink.gif

QUOTE
Anvelopele all seasons montate pe autoturism nu sunt suficiente pentru a scăpa de amendă, odată cu intrarea în vigoare a ordonanței de Guvern care obligă șoferii să se echipeze de iarnă, fiind necesar ca pe cartea de identitate să scrie Mud plus Snow (noroi plus zăpadă - n.r.) la care se adaugă câteva semne distincte, a declarat Florian Coman, directorul Autorității Rutiere Române (ARR).

“Expresia all seasons este generală. Sunt considerate de iarnă anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) trebuie să aibă și anumite semne, respectiv, un fulg de nea și o creastă alpină. Repet însă, vor fi date amenzi celor care îngreunează circulația din cauza faptului că nu sunt echipați de iarnă”, a spus reprezentantul ARR, citat de Agerpres. Potrivit acestuia, șoferii care își vor schimba anvelopele vor primi și un certificat de conformitate de la service-urile auto, prin care se atestă că acestea sunt de iarnă. “În cazul în care anvelopele montate nu respectă legea, iar conducătorul auto este amendat, atunci amenda poate fi achitată de service, deoarece nu a montat anvelopele legale”, a explicat șeful ARR.


http://www.puterea.ro/articol/anvelopele_a...utesc_de_amenda

This post has been edited by george_scala_2004: 7 Oct 2011, 08:51


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 7 Oct 2011, 08:33
Post #852


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




Este aceiasi situatie ca in cazul trusei medicale, atunci toti soferii se dadeau de ceasul mortii sa-si cumpere trusa, triunghiuri, stingator, ba chiar unii mai zelosi si-au luat si vesta pe care o tineau ostentativ sub luneta.
Atunci nu s-a oprit nicio masina in trafic doar pt. a se verifica trusa, triunghiul si stingatorul.

Asa o sa fie si acum, nu o sa se opreasca masini in trafic pt. verificarea cauciucurilor, problema pt. cei care merg si nu sunt echipati cum zice legea, o sa apara in momentul cand vor face un accident, sau raman inzapeziti.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 7 Oct 2011, 08:45
Post #853


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




De unde apar toti imbecilii astia? Asta mai este si sef ARR.. Sunt de o competenta fenomenala.. mad.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 7 Oct 2011, 08:46
Post #854


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




QUOTE(luck33ro @ 6 Oct 2011, 20:37)
S-a modificat legea lui Newton, se cheama legea lu Marian66  tongue.gif
Serios vorbind acum, forta de frecare este direct proportionala si cu masa obectului in cauza  happy.gif
*




QUOTE(brigada_diverse @ 6 Oct 2011, 22:12)
forta de frecare e direct proportionala cu masa obiectului, dar distanta de franare nu.

dist de franare depinde de acceleratia de franare, acceleratie care nu depinde de masa.

2 masini identice, una incarcata full, una goala, franeaza in acelasi timp, avand aceeasi viteza la momentul inceperii franarii. ambele se opresc in acelasi timp.

P II N: ma=umg, simplifica m, ramane a=ug unde u e coef de franare
*




QUOTE(rs09 @ 7 Oct 2011, 07:52)
Masinile or frana in acelasi timp dar cea care are masa mai mare va parcurge o distanta mai mare cu siguranta
*



http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/HBASE/crstp.html

http://webcache.googleusercontent.com/sear...lient=firefox-a

'Note that this implies a stopping distance independent of vehicle mass. It also implies a quadrupling of stopping distance with a doubling of vehicle speed.
Even though the stopping distance for a large truck should be the same as that for a car, there are real-world cases where a truck has more difficulty stopping.'

Un obiect mai greu apasa mai tare pe sol decat unul mai usor, dar proportional, pentru ca masa inertiala este egala cu cea gravifica, are si o inertie mai mare. Cele doua mase se anuleaza reciproc cand facem echilibrul fortelor. Micsorarea distantei de franare poti s-o faci fie obtinand un coeficient de frecare cat mai ridicat (compozitie pneu, profil, evitarea blocarii, amortizoare eficace, etc), fie amplificand apasarea normala pe sol data de masa gravifica printr-o presiune aerodinamica.

This post has been edited by LuluMOB: 7 Oct 2011, 08:52


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 7 Oct 2011, 08:49
Post #855


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




@tribunul - nu ai citit cum trebuie: "... fiind necesar ca pe cartea de identitate să scrie Mud plus Snow (noroi plus zăpadă - n.r.) la care se adaugă câteva semne distincte..."

Desi in lege NU scrie asa ceva desteptu' din fruntea ARR considera ca proprietarii de autoturisme TREBUIE sa se deplaseza la RAR pentru a obtine, in schimbul unor taxe, o apostila pe CARTEA DE IDENTITATE a autovehiculului !!! blink.gif wacko.gif Ce relevanta are ? De ce trebuie procedat asa ? Pentru ca, vorba lui PaulT, sint niste imbecili ! mad.gif

This post has been edited by george_scala_2004: 7 Oct 2011, 08:50


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DMP
post 7 Oct 2011, 08:52
Post #856


Mumu' padurii


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 4 September 06
From: Bucuresti




Ce zice nea caisa ala de la ARR e SF.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 7 Oct 2011, 08:53
Post #857


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Trebuie lasati sa vorbeasca singuri.. Auzi, certificate de conformitate date de service-ul care MONTEAZA cauciucurile.. radmasa.gif De fapt, e de plans, pentru ca asemenea specimene sunt prezente in functii de conducere intr-o majoritate covarsitoare. Motiv pentru care lucrurile merg cum merg.. adica din rau in mai rau.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 7 Oct 2011, 08:55
Post #858


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




&feature=related
&feature=related



--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ageana
post 7 Oct 2011, 09:00
Post #859


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




QUOTE(tribunul @ 7 Oct 2011, 08:33)
Este aceiasi situatie ca in cazul trusei medicale, atunci toti soferii se dadeau de ceasul mortii sa-si cumpere trusa, triunghiuri, stingator, ba chiar unii mai zelosi si-au luat si vesta pe care o tineau ostentativ sub luneta.
Atunci nu s-a oprit nicio masina in trafic doar pt. a se verifica trusa, triunghiul si stingatorul.

Asa o sa fie si acum, nu o sa se opreasca masini in trafic pt. verificarea cauciucurilor, problema pt. cei care merg si nu sunt echipati cum zice legea, o sa apara in momentul cand vor face un accident, sau raman inzapeziti.
*



Nu prea a fost chiar asa. Cunosc 3 persoane care au luat amenda pe motiv de trusa expirata, deoarece nu aveau altceva in neregula.


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DanCVA
post 7 Oct 2011, 09:26
Post #860


Membru care arde gazu'... accelerand


Group: Members
Posts: 4.265
Joined: 23 December 07
From: Bucuresti




QUOTE(brigada_diverse @ 6 Oct 2011, 22:12)
forta de frecare e direct proportionala cu masa obiectului, dar distanta de franare nu.

dist de franare depinde de acceleratia de franare, acceleratie care nu depinde de masa.

2 masini identice, una incarcata full, una goala, franeaza in acelasi timp, avand aceeasi viteza la momentul inceperii franarii. ambele se opresc in acelasi timp.

P II N: ma=umg, simplifica m, ramane a=ug unde u e coef de franare
*



Doua masini identice, dar incarcate diferit nu o sa franeze niciodata la fel, din simplu motiv ca au acelasi sistem de franare, iar forta de franare va fi aceiasi la ambele autovehicule, in timp ce inertia celor doua este diferita.
Cu piciorul pe pedala de frana exerciti aceiasi presiune in sistemul de franare, indiferent daca masina este incarcata sau nu.


--------------------
Renault Megane Sedan 2007/Expression/Keyless-Go/MP3/6CD Changer/Autolights/CC/Heated seats/Tuxedo/1.6 16V - B 82 KVA
Repar oglinzile de Megane 2, Senic 2 si Clio 3.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 7 Oct 2011, 09:37
Post #861


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Era o vorba: pe ce te bazezi?

Forta de franare e egala cu greutatea inmultita cu un coeficient de frecare intre roti si asfalt. Faptul ca cele doua masini au acelasi sistem de franare nu inseamna ca forta de franare e aceeasi, ea e mai mare la masina mai grea, dar in aceeasi masura in care e mai mare si inertia, si de aceea masa (greutatea) nu conteaza. Nu poti sa obtii cu masina usoara aceeasi forta de franare ca la masina grea.

7 Oct 2011, 10:56:
http://www.shadows-design.biz/siteauto/Din...ulelor/Cap6.pdf

This post has been edited by LuluMOB: 7 Oct 2011, 09:56


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DanCVA
post 7 Oct 2011, 10:08
Post #862


Membru care arde gazu'... accelerand


Group: Members
Posts: 4.265
Joined: 23 December 07
From: Bucuresti




Eu ma refer la forta aplicata de sistemul de franare. Altfel nu si-ar ma pune nimeni discuri de frana mai mari si placute cu suprafete mai mari si s-ar duce la curse doar cu cauciucuri aderente.
Ai scapat din calcul eficienta sistemului de franare.
Unde mai pui ca energia cinetica a unui corp in miscare este mai mare cu cat masa este mai mare si trebuie sa o disipi in acelasi spatiu de franare, daca vrei sa opresti vehicolul la fel ca atunci cand este mai usor.


--------------------
Renault Megane Sedan 2007/Expression/Keyless-Go/MP3/6CD Changer/Autolights/CC/Heated seats/Tuxedo/1.6 16V - B 82 KVA
Repar oglinzile de Megane 2, Senic 2 si Clio 3.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 7 Oct 2011, 10:23
Post #863


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Da, am presupus aici ca vorbim de sisteme de franare corect dimensionate, care pot la nevoie bloca rotile la orice viteza, cu incarcatura maxima. Normal ca daca n-ai frane, daca n-ai putere de franare, nu mai conteaza aderenta sau alte minuni, conteaza cat de mare e masa pe care vrei s-o opresti. Dar nu e cazul.

Totul pornise de la afirmatia conform careia masina grea opreste mai repede.
QUOTE(Marian66 @ 6 Oct 2011, 19:55)
avand masa foarte mare, au o aderenta mai mare cu orice cauciucuri.
e utilitara usoara, cred ca e si pana in 2200 mtma, trebuie toate 4
*


Unii se gandesc ca masina mai grea apasa mai bine, deci o sa se opreasca mai repede. Altii ca masina mai grea se duce sanie, ca doar e mai grea, deci se opreste mai greu... adevarul e ca, bineinteles cu frane functionale, masa masinii nu conteaza.
O dovada e si faptul ca, in practica, masini cu distante mici de franare nu sunt neaparat usoare.
In formula distantei de franare nu apare masa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Braking_distance
si la fel in tabelele cu distanta de franare variabilele importante sunt viteza si coeficientul de frecare, adica aderenta.

PS: Gata, am deviat destul...

This post has been edited by LuluMOB: 7 Oct 2011, 10:30


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Oct 2011, 10:40
Post #864


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Cred ca, stinitific vorbind, se referea la deceleratia autoturismului, si a exprimat-o popular ca forta de franare, ca lumea aia percepe nu deceleratia (ca notiune).
Iar deceleratia e bine influentata de masa (invers proportionala).
Cel putin eu asa inteleg din formulele 6.9 din textul respectiv.

De asemena intevin in ecuatii si fortele de aderenta (nu de frecare!).
Motiv pentru care spatiu de franare creste cu masa (conform formulei 6.21 la care aplicand 6.9 rezulta 6.22)
Si timpul de franare e dependent de masa (formula 6.29 - direct proportional, ca la arctangentele alea nu conteaza ca se scad intre ele)

De altfel, documentul si evidentiaza ca nu forta de franare e cea pe care se concentreaza analiza, ci variatia deceleratiei (pg. 14) in functie de forta aplicata la pedala.

Parerea mea de economist.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DanCVA
post 7 Oct 2011, 10:41
Post #865


Membru care arde gazu'... accelerand


Group: Members
Posts: 4.265
Joined: 23 December 07
From: Bucuresti




Lulu, sunt de acord cu ce zici, nu ai inteles din prima la ce ma refeream. Cauciucul bun face diferenta, daca o frana este aplicata corect.

Un autovehicul greu este dificil de controlat si are inertii mari si in nici un caz nu poate sa franeze mai bine decat unul gol. Nu exista ceea ce sa spus, sper in gluma, ca la camioane fiind apasarea mai mare pe sol nu exista nevoia cauciucurilor de iarna.

This post has been edited by DanCVA: 7 Oct 2011, 10:50


--------------------
Renault Megane Sedan 2007/Expression/Keyless-Go/MP3/6CD Changer/Autolights/CC/Heated seats/Tuxedo/1.6 16V - B 82 KVA
Repar oglinzile de Megane 2, Senic 2 si Clio 3.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 7 Oct 2011, 11:04
Post #866


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Am zis ca tac, dar... tongue.gif
QUOTE(klaus @ 7 Oct 2011, 11:40)
Cred ca, stinitific vorbind, se referea la deceleratia autoturismului, si a exprimat-o popular ca forta de franare, ca lumea aia percepe nu deceleratia (ca notiune).
Iar deceleratia e bine influentata de masa (invers proportionala).
Cel putin eu asa inteleg din formulele 6.9 din textul respectiv.
*


Ba eu cred ca lumea tocmai ca nu percepe forta ci acceleratia (pe orice directie, inclusiv inapoi, cum e la franare). Adica o simti si in avion si pe motocicleta, unde pentru 1g sa zicem, care 'te baga in scaun', ai nevoie de forte complet diferite ca valoare.

QUOTE(klaus @ 7 Oct 2011, 11:40)
De asemena intevin in ecuatii si fortele de aderenta (nu de frecare!).
Motiv pentru care spatiu de franare creste cu masa (conform formulei 6.21 la care aplicand 6.9 rezulta 6.22)
Si timpul de franare e dependent de masa (formula 6.29 - direct proportional, ca la arctangentele alea nu conteaza ca se scad intre ele)
*


Sistemele de franare de care vorbim noi acum (cu ABS, cu putere suficienta, etc.) sunt facute in asa fel incat sa te duca in acel 'punct M', in care poti exploata la maximum puterea franelor. Altfel, da, se ajunge in situatia prezentata de Dan, in care daca n-ai suficienta putere de franare sau nu o repartizezi corespunzator pe roti, masa devine importanta.

QUOTE(klaus @ 7 Oct 2011, 11:40)
De altfel, documentul si evidentiaza ca nu forta de franare e cea pe care se concentreaza analiza, ci variatia deceleratiei (pg. 14) in functie de forta aplicata la pedala.
*


Sistemele contemporane de franare (documentul ala e destul de vechi) fac in asa fel incat, din forta de franare disponibila sa ajunga la roata, in cazul unei franari bruste, exact atat cat e nevoie pentru a nu depasi limita de aderenta si astfel pentru a obtine o deceleratie maxima.

Gata! cheers.gif


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Oct 2011, 11:12
Post #867


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(LuluMOB @ 7 Oct 2011, 12:04)
Ba eu cred ca lumea tocmai ca nu percepe forta ci acceleratia
*

Pai si eu ce am zis? Ca lumea percepe acceleratia (in cazul asta negativa - respectiv deceleratia) dar o denumeste (impropriu dar popular) forta de franare.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rs09
post 7 Oct 2011, 11:16
Post #868


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 22 November 09




Oare pe ce lege s-o baza baiatul asta de la ARR cand spune ca trebuie service-urile sa elibereze un certificat de conformitate.Si nu inteleg daca are cauciucul M+S si simbolurile fulg de nea și o creastă alpină, ce mai trebuie sa iti treci in C.I all-seasonurile le e cumva lene la politisti sa se aplece sa citeasca simbolurile.

http://www.puterea.ro/articol/anvelopele_a...utesc_de_amenda


--------------------
renault symbol 1.4 8v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 7 Oct 2011, 11:59
Post #869


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




vezi postul #851... wink.gif


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 7 Oct 2011, 12:21
Post #870


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




QUOTE(PaulT @ 7 Oct 2011, 09:53)
... Auzi, certificate de conformitate date de service-ul care MONTEAZA cauciucurile ...
*


Da' daca le avem de anu' trecut? De unde certificat?


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
58 Pages « < 27 28 29 30 31 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 07:56
Dacia