Anvelopele de iarna - obligatorii ?, s-a adoptat lege in acest sens...
![]() ![]() ![]() |
Anvelopele de iarna - obligatorii ?, s-a adoptat lege in acest sens...
Marian66 |
![]()
Post
#841
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.524 Joined: 27 January 09 From: Bucuresti, Pantelimon ![]() |
|
||
--------------------
Dacia / Smart
Logan VAN / ForTwo
2009
|
|||
LuluMOB |
![]()
Post
#842
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#843
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
S-a modificat legea lui Newton, se cheama legea lu Marian66
![]() Serios vorbind acum, forta de frecare este direct proportionala si cu masa obectului in cauza ![]() This post has been edited by luck33ro: 6 Oct 2011, 19:39 |
--------------------
***
**
***
|
|
argon |
![]()
Post
#844
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(OVIDIUS @ 6 Oct 2011, 13:24) M+S = legal, allseasons, varianta legala. Steluta = cauciucuri de iarna, varianta corecta, incepand de la 7 grade in jos... Astea e basme din popor, M+S sunt toate de iarna dar si allseason, care pe langa fulg au si simbol un soare pe ele. Deci orice gume allseason sunt M+S si au simbiolul fulgului ! |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#845
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.627 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
QUOTE(klaus @ 6 Oct 2011, 17:49) Daca insa pune doar marcajul de marketing "munte+fulg", e vax albina, nu are nici o raspundere, poate doar pentru reclama mincinoasa... Ma mir cum de nu au aparut firme de cauciucuri made in nu se stie unde care sa se numeasca mud snow tyres ![]() Poate sigla lu tyrefactory211 este un munte si un fulg... atunci devin de iarna? ![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#846
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(luck33ro @ 6 Oct 2011, 19:37) S-a modificat legea lui Newton, se cheama legea lu Marian66 ![]() Serios vorbind acum, forta de frecare este direct proportionala si cu masa obectului in cauza ![]() forta de frecare e direct proportionala cu masa obiectului, dar distanta de franare nu. dist de franare depinde de acceleratia de franare, acceleratie care nu depinde de masa. 2 masini identice, una incarcata full, una goala, franeaza in acelasi timp, avand aceeasi viteza la momentul inceperii franarii. ambele se opresc in acelasi timp. P II N: ma=umg, simplifica m, ramane a=ug unde u e coef de franare |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Maskatu |
![]()
Post
#847
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
QUOTE(argon @ 6 Oct 2011, 21:31) Astea e basme din popor, M+S sunt toate de iarna dar si allseason, care pe langa fulg au si simbol un soare pe ele. Deci orice gume allseason sunt M+S si au simbiolul fulgului ! Pai si alea care nu se incadreaza in legea asta care sunt? Daca majoriatea sunt all season si m+s... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
rs09 |
![]()
Post
#848
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 22 November 09 ![]() |
QUOTE(brigada_diverse @ 6 Oct 2011, 21:12) 2 masini identice, una incarcata full, una goala, franeaza in acelasi timp, avand aceeasi viteza la momentul inceperii franarii. ambele se opresc in acelasi timp. Masinile or frana in acelasi timp dar cea care are masa mai mare va parcurge o distanta mai mare cu siguranta |
--------------------
renault
symbol 1.4 8v
2008
|
|
adrian.paul |
![]()
Post
#849
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 23 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu pe ale mele, all season, am si M+S si 3 tringhiuri cu: un fulg de zapada, un soare si ploaie in celalalt.
![]() |
--------------------
Logan
Prestige
2008 1.5 Dci
|
|
argon |
![]()
Post
#850
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#851
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
stati putin ca nu stiti nimic.
![]() ![]() ![]() QUOTE Anvelopele all seasons montate pe autoturism nu sunt suficiente pentru a scăpa de amendă, odată cu intrarea în vigoare a ordonanței de Guvern care obligă șoferii să se echipeze de iarnă, fiind necesar ca pe cartea de identitate să scrie Mud plus Snow (noroi plus zăpadă - n.r.) la care se adaugă câteva semne distincte, a declarat Florian Coman, directorul Autorității Rutiere Române (ARR). “Expresia all seasons este generală. Sunt considerate de iarnă anvelopele care pe lângă expresia M plus S (Mud plus Snow) trebuie să aibă și anumite semne, respectiv, un fulg de nea și o creastă alpină. Repet însă, vor fi date amenzi celor care îngreunează circulația din cauza faptului că nu sunt echipați de iarnă”, a spus reprezentantul ARR, citat de Agerpres. Potrivit acestuia, șoferii care își vor schimba anvelopele vor primi și un certificat de conformitate de la service-urile auto, prin care se atestă că acestea sunt de iarnă. “În cazul în care anvelopele montate nu respectă legea, iar conducătorul auto este amendat, atunci amenda poate fi achitată de service, deoarece nu a montat anvelopele legale”, a explicat șeful ARR. http://www.puterea.ro/articol/anvelopele_a...utesc_de_amenda This post has been edited by george_scala_2004: 7 Oct 2011, 08:51 |
--------------------
...
...
...
|
|
tribunul |
![]()
Post
#852
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Este aceiasi situatie ca in cazul trusei medicale, atunci toti soferii se dadeau de ceasul mortii sa-si cumpere trusa, triunghiuri, stingator, ba chiar unii mai zelosi si-au luat si vesta pe care o tineau ostentativ sub luneta.
Atunci nu s-a oprit nicio masina in trafic doar pt. a se verifica trusa, triunghiul si stingatorul. Asa o sa fie si acum, nu o sa se opreasca masini in trafic pt. verificarea cauciucurilor, problema pt. cei care merg si nu sunt echipati cum zice legea, o sa apara in momentul cand vor face un accident, sau raman inzapeziti. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
PaulT |
![]()
Post
#853
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
De unde apar toti imbecilii astia? Asta mai este si sef ARR.. Sunt de o competenta fenomenala..
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#854
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
QUOTE(luck33ro @ 6 Oct 2011, 20:37) S-a modificat legea lui Newton, se cheama legea lu Marian66 ![]() Serios vorbind acum, forta de frecare este direct proportionala si cu masa obectului in cauza ![]() QUOTE(brigada_diverse @ 6 Oct 2011, 22:12) forta de frecare e direct proportionala cu masa obiectului, dar distanta de franare nu. dist de franare depinde de acceleratia de franare, acceleratie care nu depinde de masa. 2 masini identice, una incarcata full, una goala, franeaza in acelasi timp, avand aceeasi viteza la momentul inceperii franarii. ambele se opresc in acelasi timp. P II N: ma=umg, simplifica m, ramane a=ug unde u e coef de franare QUOTE(rs09 @ 7 Oct 2011, 07:52) Masinile or frana in acelasi timp dar cea care are masa mai mare va parcurge o distanta mai mare cu siguranta http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/HBASE/crstp.html http://webcache.googleusercontent.com/sear...lient=firefox-a 'Note that this implies a stopping distance independent of vehicle mass. It also implies a quadrupling of stopping distance with a doubling of vehicle speed. Even though the stopping distance for a large truck should be the same as that for a car, there are real-world cases where a truck has more difficulty stopping.' Un obiect mai greu apasa mai tare pe sol decat unul mai usor, dar proportional, pentru ca masa inertiala este egala cu cea gravifica, are si o inertie mai mare. Cele doua mase se anuleaza reciproc cand facem echilibrul fortelor. Micsorarea distantei de franare poti s-o faci fie obtinand un coeficient de frecare cat mai ridicat (compozitie pneu, profil, evitarea blocarii, amortizoare eficace, etc), fie amplificand apasarea normala pe sol data de masa gravifica printr-o presiune aerodinamica. This post has been edited by LuluMOB: 7 Oct 2011, 08:52 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#855
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
@tribunul - nu ai citit cum trebuie: "... fiind necesar ca pe cartea de identitate să scrie Mud plus Snow (noroi plus zăpadă - n.r.) la care se adaugă câteva semne distincte..."
Desi in lege NU scrie asa ceva desteptu' din fruntea ARR considera ca proprietarii de autoturisme TREBUIE sa se deplaseza la RAR pentru a obtine, in schimbul unor taxe, o apostila pe CARTEA DE IDENTITATE a autovehiculului !!! ![]() ![]() ![]() This post has been edited by george_scala_2004: 7 Oct 2011, 08:50 |
--------------------
...
...
...
|
|
DMP |
![]()
Post
#856
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
Ce zice nea caisa ala de la ARR e SF.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
PaulT |
![]()
Post
#857
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie lasati sa vorbeasca singuri.. Auzi, certificate de conformitate date de service-ul care MONTEAZA cauciucurile..
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#858
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
ageana |
![]()
Post
#859
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
QUOTE(tribunul @ 7 Oct 2011, 08:33) Este aceiasi situatie ca in cazul trusei medicale, atunci toti soferii se dadeau de ceasul mortii sa-si cumpere trusa, triunghiuri, stingator, ba chiar unii mai zelosi si-au luat si vesta pe care o tineau ostentativ sub luneta. Atunci nu s-a oprit nicio masina in trafic doar pt. a se verifica trusa, triunghiul si stingatorul. Asa o sa fie si acum, nu o sa se opreasca masini in trafic pt. verificarea cauciucurilor, problema pt. cei care merg si nu sunt echipati cum zice legea, o sa apara in momentul cand vor face un accident, sau raman inzapeziti. Nu prea a fost chiar asa. Cunosc 3 persoane care au luat amenda pe motiv de trusa expirata, deoarece nu aveau altceva in neregula. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
DanCVA |
![]()
Post
#860
|
![]() Membru care arde gazu'... accelerand Group: Members Posts: 4.265 Joined: 23 December 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(brigada_diverse @ 6 Oct 2011, 22:12) forta de frecare e direct proportionala cu masa obiectului, dar distanta de franare nu. dist de franare depinde de acceleratia de franare, acceleratie care nu depinde de masa. 2 masini identice, una incarcata full, una goala, franeaza in acelasi timp, avand aceeasi viteza la momentul inceperii franarii. ambele se opresc in acelasi timp. P II N: ma=umg, simplifica m, ramane a=ug unde u e coef de franare Doua masini identice, dar incarcate diferit nu o sa franeze niciodata la fel, din simplu motiv ca au acelasi sistem de franare, iar forta de franare va fi aceiasi la ambele autovehicule, in timp ce inertia celor doua este diferita. Cu piciorul pe pedala de frana exerciti aceiasi presiune in sistemul de franare, indiferent daca masina este incarcata sau nu. |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2007/Expression/Keyless-Go/MP3/6CD
Changer/Autolights/CC/Heated seats/Tuxedo/1.6 16V
- B 82 KVA Repar oglinzile de Megane 2, Senic 2 si Clio 3.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#861
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Era o vorba: pe ce te bazezi?
Forta de franare e egala cu greutatea inmultita cu un coeficient de frecare intre roti si asfalt. Faptul ca cele doua masini au acelasi sistem de franare nu inseamna ca forta de franare e aceeasi, ea e mai mare la masina mai grea, dar in aceeasi masura in care e mai mare si inertia, si de aceea masa (greutatea) nu conteaza. Nu poti sa obtii cu masina usoara aceeasi forta de franare ca la masina grea. 7 Oct 2011, 10:56: http://www.shadows-design.biz/siteauto/Din...ulelor/Cap6.pdf This post has been edited by LuluMOB: 7 Oct 2011, 09:56 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
DanCVA |
![]()
Post
#862
|
![]() Membru care arde gazu'... accelerand Group: Members Posts: 4.265 Joined: 23 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu ma refer la forta aplicata de sistemul de franare. Altfel nu si-ar ma pune nimeni discuri de frana mai mari si placute cu suprafete mai mari si s-ar duce la curse doar cu cauciucuri aderente.
Ai scapat din calcul eficienta sistemului de franare. Unde mai pui ca energia cinetica a unui corp in miscare este mai mare cu cat masa este mai mare si trebuie sa o disipi in acelasi spatiu de franare, daca vrei sa opresti vehicolul la fel ca atunci cand este mai usor. |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2007/Expression/Keyless-Go/MP3/6CD
Changer/Autolights/CC/Heated seats/Tuxedo/1.6 16V
- B 82 KVA Repar oglinzile de Megane 2, Senic 2 si Clio 3.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#863
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Da, am presupus aici ca vorbim de sisteme de franare corect dimensionate, care pot la nevoie bloca rotile la orice viteza, cu incarcatura maxima. Normal ca daca n-ai frane, daca n-ai putere de franare, nu mai conteaza aderenta sau alte minuni, conteaza cat de mare e masa pe care vrei s-o opresti. Dar nu e cazul.
Totul pornise de la afirmatia conform careia masina grea opreste mai repede. QUOTE(Marian66 @ 6 Oct 2011, 19:55) avand masa foarte mare, au o aderenta mai mare cu orice cauciucuri. e utilitara usoara, cred ca e si pana in 2200 mtma, trebuie toate 4 Unii se gandesc ca masina mai grea apasa mai bine, deci o sa se opreasca mai repede. Altii ca masina mai grea se duce sanie, ca doar e mai grea, deci se opreste mai greu... adevarul e ca, bineinteles cu frane functionale, masa masinii nu conteaza. O dovada e si faptul ca, in practica, masini cu distante mici de franare nu sunt neaparat usoare. In formula distantei de franare nu apare masa: http://en.wikipedia.org/wiki/Braking_distance si la fel in tabelele cu distanta de franare variabilele importante sunt viteza si coeficientul de frecare, adica aderenta. PS: Gata, am deviat destul... This post has been edited by LuluMOB: 7 Oct 2011, 10:30 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
klaus |
![]()
Post
#864
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca, stinitific vorbind, se referea la deceleratia autoturismului, si a exprimat-o popular ca forta de franare, ca lumea aia percepe nu deceleratia (ca notiune).
Iar deceleratia e bine influentata de masa (invers proportionala). Cel putin eu asa inteleg din formulele 6.9 din textul respectiv. De asemena intevin in ecuatii si fortele de aderenta (nu de frecare!). Motiv pentru care spatiu de franare creste cu masa (conform formulei 6.21 la care aplicand 6.9 rezulta 6.22) Si timpul de franare e dependent de masa (formula 6.29 - direct proportional, ca la arctangentele alea nu conteaza ca se scad intre ele) De altfel, documentul si evidentiaza ca nu forta de franare e cea pe care se concentreaza analiza, ci variatia deceleratiei (pg. 14) in functie de forta aplicata la pedala. Parerea mea de economist. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DanCVA |
![]()
Post
#865
|
![]() Membru care arde gazu'... accelerand Group: Members Posts: 4.265 Joined: 23 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Lulu, sunt de acord cu ce zici, nu ai inteles din prima la ce ma refeream. Cauciucul bun face diferenta, daca o frana este aplicata corect.
Un autovehicul greu este dificil de controlat si are inertii mari si in nici un caz nu poate sa franeze mai bine decat unul gol. Nu exista ceea ce sa spus, sper in gluma, ca la camioane fiind apasarea mai mare pe sol nu exista nevoia cauciucurilor de iarna. This post has been edited by DanCVA: 7 Oct 2011, 10:50 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2007/Expression/Keyless-Go/MP3/6CD
Changer/Autolights/CC/Heated seats/Tuxedo/1.6 16V
- B 82 KVA Repar oglinzile de Megane 2, Senic 2 si Clio 3.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#866
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Am zis ca tac, dar...
![]() QUOTE(klaus @ 7 Oct 2011, 11:40) Cred ca, stinitific vorbind, se referea la deceleratia autoturismului, si a exprimat-o popular ca forta de franare, ca lumea aia percepe nu deceleratia (ca notiune). Iar deceleratia e bine influentata de masa (invers proportionala). Cel putin eu asa inteleg din formulele 6.9 din textul respectiv. Ba eu cred ca lumea tocmai ca nu percepe forta ci acceleratia (pe orice directie, inclusiv inapoi, cum e la franare). Adica o simti si in avion si pe motocicleta, unde pentru 1g sa zicem, care 'te baga in scaun', ai nevoie de forte complet diferite ca valoare. QUOTE(klaus @ 7 Oct 2011, 11:40) De asemena intevin in ecuatii si fortele de aderenta (nu de frecare!). Motiv pentru care spatiu de franare creste cu masa (conform formulei 6.21 la care aplicand 6.9 rezulta 6.22) Si timpul de franare e dependent de masa (formula 6.29 - direct proportional, ca la arctangentele alea nu conteaza ca se scad intre ele) Sistemele de franare de care vorbim noi acum (cu ABS, cu putere suficienta, etc.) sunt facute in asa fel incat sa te duca in acel 'punct M', in care poti exploata la maximum puterea franelor. Altfel, da, se ajunge in situatia prezentata de Dan, in care daca n-ai suficienta putere de franare sau nu o repartizezi corespunzator pe roti, masa devine importanta. QUOTE(klaus @ 7 Oct 2011, 11:40) De altfel, documentul si evidentiaza ca nu forta de franare e cea pe care se concentreaza analiza, ci variatia deceleratiei (pg. 14) in functie de forta aplicata la pedala. Sistemele contemporane de franare (documentul ala e destul de vechi) fac in asa fel incat, din forta de franare disponibila sa ajunga la roata, in cazul unei franari bruste, exact atat cat e nevoie pentru a nu depasi limita de aderenta si astfel pentru a obtine o deceleratie maxima. Gata! ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
klaus |
![]()
Post
#867
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
rs09 |
![]()
Post
#868
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 426 Joined: 22 November 09 ![]() |
Oare pe ce lege s-o baza baiatul asta de la ARR cand spune ca trebuie service-urile sa elibereze un certificat de conformitate.Si nu inteleg daca are cauciucul M+S si simbolurile fulg de nea și o creastă alpină, ce mai trebuie sa iti treci in C.I all-seasonurile le e cumva lene la politisti sa se aplece sa citeasca simbolurile.
http://www.puterea.ro/articol/anvelopele_a...utesc_de_amenda |
--------------------
renault
symbol 1.4 8v
2008
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#869
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
vezi postul #851...
![]() |
--------------------
...
...
...
|
|
BZN |
![]()
Post
#870
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 07:56 |