Anvelopele de iarna - obligatorii ?, s-a adoptat lege in acest sens...
![]() ![]() ![]() |
Anvelopele de iarna - obligatorii ?, s-a adoptat lege in acest sens...
bucatzel |
![]()
Post
#511
|
||
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#512
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(sqryn @ 15 Nov 2010, 17:46) eu unul ma uit la prognoza pe 2 saptamani de pe net. daca anunta ninsoare si frig schimb cauciucurile. e simplu. cel mai usor si fara batai de cap e cu seturi complete de roti de iarna/vara. intr-o ora cu un cric si un pic de vointa le schimbi lejer. pai spre sfirsitul lunii temperaturile vor scadea desrul de mult dat nu va ninge decit prin nordul tarii ![]() Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 114.78k ) Number of downloads: 523 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#513
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Dupa care temperaturile, or creste iar la 25 de grade. Ca parca n-am mai prins eu craciun in tricou in Timisoara. Si baietii astia o sa schimbe caucioaceloe de iarna cu alea de vara mai abitir decat se schimba prezervativele intr-un tractir.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Tamango |
![]()
Post
#514
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Adica sa le pun inapoi pe astea de vara ? Da-le naibii de cau-cioace ... imi plac mai mult astea de iarna, sunt mai silentioase ... daca mergeti mai cu mila, fara frane bruste eu cred ca n-au nici pe dracu pe caldurile astea. Ca doar nu le-ati luat sa le admirati ... alo, e consumabil nene, nu va tine o viata !
|
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#515
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
Mda, se pare ca pt unii daca merg cu ele la 20 de grade si se tocesc 1 mm conteaza. Bine spus de colegul tamango, sunt consumabile, oricum trebuiesc tocite caci mai mult de 3-4 ani nu tine un set si oricat ai merge cu ele iarna in astia 3-4 ani nu ajungi sa le tocesti pana la sarme.
|
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
luck33ro |
![]()
Post
#516
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
QUOTE(CGDBZ @ 15 Nov 2010, 17:26) Dupa cum am spus , e problema fiecaruia , poti face o mie de scenarii dar eu tot consider ca a ma obliga sa merg la 25 de grade cu anvelope de iarna e o idiotenie . Nu pot sa merg pana la piata cu anvelope de vara ca nu cumva in jumatate de ora de la 25 de grade sa nu se porneasca vre-un viscol ![]() Unde dracu scrie ca te obliga sa mergi cu ele la 25 de grade? aratati textu ordonantei, ca m-ati innebunit! ![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#517
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Unii se gandesc la uzura altii la siguranta . Cam cum se comporta un cauciuc de iarna la 25 de grade pe la 105 km/h daca trebuie sa franezi brusc?
|
--------------------
-
-
-
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#518
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Daca tu ajungi la 105 km/h si trebuie sa franezi brusc inseamna ca esti praf ca sofer
![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#519
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
marian-j |
![]()
Post
#520
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Perfect de acord cu matale,coane Tamango.
Sambata trecuta am pus rotile de iarna si pe masina sotiei. Am preferat sa le montez acum cat e cald decat sa-mi inghete mainile pe cheia de roti la minus "n" grade in timp ce crivatu' imi baga paltonu' in tur! Cu troaca mea circul deja de doua saptamani cu rotile de iarna echipate cu gume nou-noute.N-au nici pe dracu'!Chiar daca nu le "convine" sa circule la +20 grade sa "sufere" ca d-aia am dat o caciula de bani pe ele! ![]() Oricum n-am de gand sa ma ingrop cu gumele astea.Probabil ca peste 4-5 ani o sa le arunc nu de uzate ci de batrane. P.S. Colega bucatzel,daca unii dintre noi prefera sa taca si sa-si tina parerile pentru ei nu inseamana ca nu ti-am priceput spusele! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
PaulT |
![]()
Post
#521
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(rtBK @ 14 Nov 2010, 22:47) le cautati voi acum dedesubturile... daca era sa se aplice legea la sange aveam un trafic superb, dar nu... la noi e haos si asa o sa fie mult timp. Crezi ca asta este motivul pentru care traficul este cum este? Cred ca glumesti. QUOTE(george_scala_2004 @ 15 Nov 2010, 11:46) Am citit "articolul" si m-a luat o greata... Astia stiu ce e mai bine pentru noi?? ![]() ![]() QUOTE(papa_mulo @ 15 Nov 2010, 15:16) Ia vezi, explicatia asta nu e cumva mai plauzibila? http://www.ziarultricolorul.ro/?cmd=displa...838&format=html Normal ca e mai plauzibila... QUOTE(skorpio_bog @ 15 Nov 2010, 15:22) vorbiti prostii, colegul vet are dreptate. Cauciucurile de iarna nu trebuie folosite doar in ideea de zapada, nameti si gheata. Mai important este factorul de temperatura. Insa vorba 'ceea: multi vorbesc, putini cunosc. De aceea citesc pe toate forumurile "experti" care posteaza numai replici de genul: eu nu pun cauciucurile de iarna decat dupa ce ninge, cand o fi zapada mare, etc. Cel mai important factor este comportamentul pe asfalt contaminat. Acolo anvelopele de iarna au un comportament mult mai bun decat cele de vara. Acolo sunt diferentele majore de comportament. Asta este si motivul pentru care cam in toate legislatiile tarilor din Europa conducatorii auto sunt obligati sa aiba pneuri de iarna daca se circula in conditii de iarna. QUOTE(luck33ro @ 15 Nov 2010, 16:28) De acord ca exista allseasonuri mai bune decat unele dedicate de iarna, totul e sa stii ce cauti ![]() ![]() Devine pe naiba plastic dur la 0 grade ![]() Oricum, ar trebui sa speram toti ca pana la anul vom avea o lege bine gandita, in stransa legatura cu conditiile climaterice din RO si cu norme de aplicare cat mai europene... |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
rtBK |
![]()
Post
#522
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
cred ca tu glumesti
![]() |
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#523
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
pana la urma zvonul cu legea anvelopelor nu a facut decat sa avem iarna aceasta mai multi "soferi responsabili" in trafic.... eu zic ca e de bine
![]() |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
PaulT |
![]()
Post
#524
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Din punctul asta de vedere asa e.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#525
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
PAul, lasa mitubushu in parcare iarna si da-te cu dacia
![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
PaulT |
![]()
Post
#526
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu-l las deloc...
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#527
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Cam asa ceva ne-ar trebui sa fim siguri ca nu ramanem inzapeziti subaru_wrx_sti_2009_2010_cu_senile_1_.jpg ( Size: 230.34k )
Number of downloads: 445
|
--------------------
-
-
-
|
|
rodi |
![]()
Post
#528
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Se va da bice la o noua lege a obligativitatii anvelopelor de iarna ... din orgoliu, ascultati-ma ce va spun eu...
This post has been edited by rodi: 15 Nov 2010, 23:31 |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
vet |
![]()
Post
#529
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
QUOTE(PaulT @ 15 Nov 2010, 21:07) Devine pe naiba plastic dur la 0 grade ![]() La 0 grade nu devine plastic dur....dar pe la -15 .... se mai schimba problema. Anul trecut, ca tot romanul constiincios....m-am dus sa montez gumele de iarna dupa prima ninsoare mai zdravana. La vulcanizari....cozi inteminabile. In drumul meu, la ~ 20 km de la iesirea din Bucuresti pe DN1, gasesc o vulcanizare mai ascunsa unde erau doar 2 masini inaintea mea. Afara erau cam -10C....si batea un vantulet tare racoros. Cand au dat baietii gumele de vara jos (Continental EcoContact 3)....am inteles si eu ce inseamna cauciucul de vara la temperaturi scazute. Anul asta, le-am montat din timp (prea din timp....), cu ocazia celor cateva zile mai reci de prin luna octombrie....dar nu-i bai. Intr-adevar, pe temperaturile astea se comporta mai prost decat anvelopele de vara. Desi conduc foarte mult, nu ajung frecvent in situatii care sa necesite franari sau manevre bruste, totusi simt comportamentul prost la plecarile de pe loc. Daca vreau sa plec putin mai in forta....patineaza imediat. (Bine....acum m-am obisnuit ...dar in prima zi am patit chestia asta de 2 ori). Oricum, la noi nu exista o cultura automobilistica si nici constiinta conducatorului auto nu-l indeamna sa treaca la echiparea de iarna atunci cand conditiile climatice o impun. Din acest motiv consider ca e necesara stipularea unui interval clar. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
xcss |
![]()
Post
#530
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Mi se pare putin ilogic. Daca duritatea anvelopelor creste cu scaderea temperaturii, si cele de iarna sunt mai moi decat cele de vara la temperaturi scazute, la temperaturi mai ridicate ar trebui sa fie si mai moi, si deci ar trebui sa aiba aderenta destul de buna...
This post has been edited by xcss: 16 Nov 2010, 10:59 |
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
bardu |
![]()
Post
#531
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Anvelopele de iarna au aderenta destul de buna si vara la temperaturi ridicate insa diferenta majora in defavoarea lor este profilul cu distante mari intre striatii ce limiteaza suprafata de frecare dintre asfalt si anvelopa.
|
--------------------
Renault
Symbol
Fidji
- MS-08-?MS Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#532
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sau in alte cuvinte compactitatea redusa a petei de contact.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#533
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(OAP @ 15 Nov 2010, 14:55) Pune mana pe banda de rulare dupa 100 de km de mers pe autostrada la 0 grade afara sa vezi ca e bocna la fel ca asfaltul pe care a mers. Vara e altceva, se incalzeste de la asfaltul de 60 de grade. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
xcss |
![]()
Post
#534
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
QUOTE(bardu @ 16 Nov 2010, 11:12) Anvelopele de iarna au aderenta destul de buna si vara la temperaturi ridicate insa diferenta majora in defavoarea lor este profilul cu distante mari intre striatii ce limiteaza suprafata de frecare dintre asfalt si anvelopa. QUOTE(einstein1984 @ 16 Nov 2010, 11:18) Am inteles, multumesc. Cam la asa ceva ma gandeam si eu. |
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
argon |
![]()
Post
#535
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
E adevart, cu anvelope de iarna volanul la o masina fara servodirectie merge mai usor! am constat singur asta.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#536
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
La -15grade bineinteles ca se schimba datele problemei. La acea temperatura cauciucurile de vara se comporta la fel de prost pe asfalt uscat ca si cele de iarna la peste +18-20 grade. In ambele situatii cu atentie se circula fara probleme majore, dupa cum te-ai convins singur
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
papa_mulo |
![]()
Post
#537
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(xcss @ 16 Nov 2010, 12:25) In plus, pe langa suprafata de contact mai mica, o anvelopa de iarna noua are profilele foarte lungi si elastice...la o franare brusca sau viraj brusc pe timp de vara tind sa rupa aderenta mai repede pentru ca le lipseste fermitatea pe asfalt(desi teoretic materialul este aderent, lamelele nu fac fata fortelor la care sunt supuse). Pe masura ce se tocesc devin din ce in ce mai putin elastice si mai bune pentru timp de vara(fara a ajunge la performanta unuia de vara care are profil specific). Ecuatia e complicata si cu variabile multiple, din motivul asta nu exista producator care sa faca anvelopa perfecta fie pentru iarna fie pentru vara...din simplul motiv ca la 0 grade ai nevoie de un material, la 15 grade altul iar la 30 alt material...exact ca la formula 1 unde isi bat capul la greu sa nimereaca consistenta perfecta pentru conditiile de concurs existente. |
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
vet |
![]()
Post
#538
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
QUOTE(PaulT @ 16 Nov 2010, 11:45) La -15grade bineinteles ca se schimba datele problemei. La acea temperatura cauciucurile de vara se comporta la fel de prost pe asfalt uscat ca si cele de iarna la peste +18-20 grade. In ambele situatii cu atentie se circula fara probleme majore, dupa cum te-ai convins singur ![]() Nu sunt de acord cu ce-a de a II-a afirmatie din postul tau. E adevarat ca nu se comporta bine, dar nu pot sa compar cu comportamentul anvelopei de vara....la temperaturi scazute....pentru ca e muuult mai rau. Eu merg cu cauciucurile de iarna din octombrie....dupa ce 2 zile la rand am gasit geamurile inghetate (in Bucuresti). Am zis ca vine a mai a dracu' iarna din ultima mie de ani....si sa ma gaseasca pregatit. Intervalul stipulat de lege mi se pare foarte mare, dar, daca luna noiembrie era una normala....in multe zone din tara erau temperaturi negative. Legea ar trebui gandita in asa fel incat sa multumeasca pe cat mai multi....dar nu stiu cum e posibil, avand in vedere ca frecvent apar zapezi in noiembrie si martie....ba in mod exceptional si in aprilie. Oricum, in romania sunt zone cu ierni mai blande si zone cu ierni mai lungi si mai geroase. Poate ca e nevoie de o lege care sa aiba in vedere si acest aspect. In definitiv si la urma urmei e treaba alesilor sa faca legi bune....sa-si bata ei capul (dar se pare ca nu prea au ce). Eu, la ~50.000 km/an oricum schimb un set de anvelope pe an (offf....nu se mai fac Continentaluri ca alta data...ca alea de pe spate...de vara m-au tinut peste 100.000, dar cred ca erau din plastic ![]() In lipsa termenelor clare....mergeam asa cum credeam eu ca e mai bine pentru mine si pentru gume.....dar eu, roman cinstit....nu am platit rovinieta pana nu au bagat astia camerele. Deci, poate putina constrangere nu strica nimanui. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
rodi |
![]()
Post
#539
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Cine ,,seamana" vant de constrangere culege ,,furtuna" de respingere.
|
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
PaulT |
![]()
Post
#540
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
@vet - Cand faceam comparatia intre comportament la frig/cald intre tipurile de anvelope ma refeream la asfalt uscat, unde, cel putin in cazul cauciucurilor de vara cu care am rulat, se putea merge absolut fara probleme la temperaturi scazute, practic atentia suplimentara necesara fiind cam la fel cu cea solicitata de rularea la 18-20-25 grade cu plus si cu anvelope de iarna. Poate chiam mai redusa...
Problema multumirii tuturor nu e de fapt o problema. Procedand ca in EU nimeni nu ar avea motive sa fie nemultumit. Atata timp cat se stabileste intervalul in care e obligatoriu sa ai anvelope adecvate CONDITIILOR DE RULARE, nu ar fi nici o problema pentru nimeni chiar daca am vorbi de intervalul 1nov-1apr.... Daca ninge in zonele inalte in noiembrie sau martie, cei care tranziteaza zona sau care locuiesc acolo isi incalta masinile conform. Asta nu afecteaza cu nimic pe cei care circula la ses la +15-20 grade. Si stabilite extrem de clar pedepsele pentru cei care nu sunt pregatiti corespunzator. Si aici ma refer chiar la probleme de despagubiri/culpe comune, etc, asa cum am mai spus. Dar strict in conditii de asfalt contaminat si strict limitat la utilizarea anvelopelor de iarna, fara alte bazaconii(lopeti/lanturi/nisip...sare).. Cum se face in tarile care au hotarat sa impuna utilizarea cauciucurilor de iarna. Asta ca sa nu ne raportam la marea majoritate care nu impun asa ceva, ci recomanda. Ce sa spun, obligativitatea achizitionarii rovignetei cred ca era destul de clara. Eu unul niciodata nu am umblat fara... Iar cauciucurile de iarna le-am pus mereu informandu-ma din timp despre posibila evolutie a conditiilor meteo(informare pe care am considerat-o si o consider responsabilitatea mea ca detinator si utilizator de autoturism).. De obicei undeva spre 1 dec eram incaltat, si treceam la cele de vara intre 1-20 martie, functie de deplasarile programate spre munte ![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 14:25 |