Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

58 Pages « < 16 17 18 19 20 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Anvelopele de iarna - obligatorii ?, s-a adoptat lege in acest sens...

bucatzel
post 15 Nov 2010, 18:14
Post #511


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Bine baieti. Sunt perfect de-acord cu voi. N-ati inteles nimic din ce ziceam, dar e cat se poate de irelevant.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 Nov 2010, 18:30
Post #512


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(sqryn @ 15 Nov 2010, 17:46)
eu unul ma uit la prognoza pe 2 saptamani de pe net. daca anunta ninsoare si frig schimb cauciucurile. e simplu.
cel mai usor si fara batai de cap e cu seturi complete de roti de iarna/vara.
intr-o ora cu un cric si un pic de vointa le schimbi lejer.
*


pai spre sfirsitul lunii temperaturile vor scadea desrul de mult dat nu va ninge decit prin nordul tarii wink.gif

Attached thumbnail(s)
untitled.JPG ( Size: 114.78k ) Number of downloads: 523


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 15 Nov 2010, 18:37
Post #513


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Dupa care temperaturile, or creste iar la 25 de grade. Ca parca n-am mai prins eu craciun in tricou in Timisoara. Si baietii astia o sa schimbe caucioaceloe de iarna cu alea de vara mai abitir decat se schimba prezervativele intr-un tractir.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 15 Nov 2010, 18:46
Post #514


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




Adica sa le pun inapoi pe astea de vara ? Da-le naibii de cau-cioace ... imi plac mai mult astea de iarna, sunt mai silentioase ... daca mergeti mai cu mila, fara frane bruste eu cred ca n-au nici pe dracu pe caldurile astea. Ca doar nu le-ati luat sa le admirati ... alo, e consumabil nene, nu va tine o viata !


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 15 Nov 2010, 18:49
Post #515


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.368
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




Mda, se pare ca pt unii daca merg cu ele la 20 de grade si se tocesc 1 mm conteaza. Bine spus de colegul tamango, sunt consumabile, oricum trebuiesc tocite caci mai mult de 3-4 ani nu tine un set si oricat ai merge cu ele iarna in astia 3-4 ani nu ajungi sa le tocesti pana la sarme.


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck33ro
post 15 Nov 2010, 18:55
Post #516


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.720
Joined: 8 March 06




QUOTE(CGDBZ @ 15 Nov 2010, 17:26)
Dupa cum am spus , e problema fiecaruia , poti face o mie de scenarii  dar eu tot consider ca a ma obliga sa merg la 25 de grade cu anvelope de iarna e o idiotenie . Nu pot sa merg pana la piata cu anvelope de vara  ca nu cumva in jumatate de ora de la 25 de grade sa nu se porneasca vre-un viscol  radmasa.gif
*


Unde dracu scrie ca te obliga sa mergi cu ele la 25 de grade? aratati textu ordonantei, ca m-ati innebunit! mad.gif Sunt unii scartani aci de n-am pomenit....


--------------------
*** ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 15 Nov 2010, 18:58
Post #517


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Unii se gandesc la uzura altii la siguranta . Cam cum se comporta un cauciuc de iarna la 25 de grade pe la 105 km/h daca trebuie sa franezi brusc?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck33ro
post 15 Nov 2010, 19:05
Post #518


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.720
Joined: 8 March 06




Daca tu ajungi la 105 km/h si trebuie sa franezi brusc inseamna ca esti praf ca sofer smile.gif numai la siguranta nu ti-e capu...


--------------------
*** ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 15 Nov 2010, 19:19
Post #519


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.368
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




coffee_spitsk.gif doh.gif


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 15 Nov 2010, 19:38
Post #520


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Perfect de acord cu matale,coane Tamango.
Sambata trecuta am pus rotile de iarna si pe masina sotiei.
Am preferat sa le montez acum cat e cald decat sa-mi inghete mainile pe cheia de roti la minus "n" grade in timp ce crivatu' imi baga paltonu' in tur!
Cu troaca mea circul deja de doua saptamani cu rotile de iarna echipate cu gume nou-noute.N-au nici pe dracu'!Chiar daca nu le "convine" sa circule la +20 grade sa "sufere" ca d-aia am dat o caciula de bani pe ele! sleep.gif
Oricum n-am de gand sa ma ingrop cu gumele astea.Probabil ca peste 4-5 ani o sa le arunc nu de uzate ci de batrane.
P.S.
Colega bucatzel,daca unii dintre noi prefera sa taca si sa-si tina parerile pentru ei nu inseamana ca nu ti-am priceput spusele! wink.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 15 Nov 2010, 21:07
Post #521


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(rtBK @ 14 Nov 2010, 22:47)
le cautati voi acum dedesubturile... daca era sa se aplice legea la sange aveam un trafic superb, dar nu... la noi e haos si asa o sa fie mult timp.
*



Crezi ca asta este motivul pentru care traficul este cum este? Cred ca glumesti.

QUOTE(george_scala_2004 @ 15 Nov 2010, 11:46)


Am citit "articolul" si m-a luat o greata... Astia stiu ce e mai bine pentru noi?? radmasa.gif "A inceput sa apara fulgii" si s-a declansat apocalipsa pe sosea. Intrau toti unii in altii mai ceva ca in Final Destination 2(scena de pe autostrada)... Noroc cu dna ministru care a pus nervoasa mana pe telefon cu expresia clasica si totodata extrem de constructiva a imbecilului ajuns sef pe merite deosebite si profesionalism extrem si a spus:"luati masuri acum, altfel va dau afara"... Si asa a aflat persoana care ia decizii in ceea ce priveste transporturile ca in octombrie masinile aveau cauciucuri de vara... radmasa.gif Ce chestie... Apoi a intrebat cum se face in Europa, ca nu stia. Normal, doar este(si nu pentru prima oara) ministrul transporturilor... De ce ar sti cum se reglementeaza traficul in conditii de iarna? De ce ar fi familiarizata cu masurile care se pot aplica in vederea cresterii sigurantei in trafic si cu modul lor de aplicare? Cum a aflat saraca de ea ca tocmai se implementeaza si in Germania... Nu stiu ce insa, ca reglementarile din D, A, etc dateaza de ceva vreme.. Oricum, tot ce a declarat este doar o minciuna jalnica, motivul mult mai plauzibil fiind business-ul cu anvelope.

QUOTE(papa_mulo @ 15 Nov 2010, 15:16)
Ia vezi, explicatia asta nu e cumva mai plauzibila?
http://www.ziarultricolorul.ro/?cmd=displa...838&format=html
*



Normal ca e mai plauzibila...

QUOTE(skorpio_bog @ 15 Nov 2010, 15:22)
vorbiti prostii, colegul vet are dreptate. Cauciucurile de iarna nu trebuie folosite doar in ideea de zapada, nameti si gheata. Mai important este factorul de temperatura. Insa vorba 'ceea: multi vorbesc, putini cunosc. De aceea citesc pe toate forumurile "experti" care posteaza numai replici de genul: eu nu pun cauciucurile de iarna decat dupa ce ninge, cand o fi zapada mare, etc.
*



Cel mai important factor este comportamentul pe asfalt contaminat. Acolo anvelopele de iarna au un comportament mult mai bun decat cele de vara. Acolo sunt diferentele majore de comportament. Asta este si motivul pentru care cam in toate legislatiile tarilor din Europa conducatorii auto sunt obligati sa aiba pneuri de iarna daca se circula in conditii de iarna.

QUOTE(luck33ro @ 15 Nov 2010, 16:28)
De acord ca exista allseasonuri mai bune decat unele dedicate de iarna, totul e sa stii ce cauti smile.gif Nici in testul respectiv nu e chiar asa de rau cu allseasonurile, e diferenta de franare in jur de 4 m, la 0 grade.  Cum se observa, conteaza compozitia cauciucului. O anvelopa de vara la 0 grade devine ca un plastic dur. Coeficientu de frecare e varza. ala de-i zicea MIU in liceu !  icon_mrgreen.gif
*



Devine pe naiba plastic dur la 0 grade biggrin.gif ... Da, are performantele ceva mai slabe decat la + 20 grade... Da, un pneu de iarna se comporta ceva mai bine pe uscat la 0 grade. Dar sa nu exageram... Oricum, nu a spus nimeni ca ar mai rula la 0 grade cu cauciucuri de vara avand si roti de iarna. Dar un pneu de iarna se comporta mult mai prost la temperaturi mai mari, fapt ce reiese si din postarile unora care au rulat zilele acestea cu anvelope de iarna.. Comportament care prezinta risc mult mai mare dpdv siguranta decat rularea la 0-7 grade cu cauciucuri de vara pe uscat.
Oricum, ar trebui sa speram toti ca pana la anul vom avea o lege bine gandita, in stransa legatura cu conditiile climaterice din RO si cu norme de aplicare cat mai europene...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 15 Nov 2010, 21:14
Post #522


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




cred ca tu glumesti blink.gif


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
P-A-C-O
post 15 Nov 2010, 21:33
Post #523


What you see is what you get!


Group: Members
Posts: 2.350
Joined: 3 October 10




pana la urma zvonul cu legea anvelopelor nu a facut decat sa avem iarna aceasta mai multi "soferi responsabili" in trafic.... eu zic ca e de bine tongue.gif


--------------------
- - -
Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 15 Nov 2010, 21:34
Post #524


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Din punctul asta de vedere asa e. biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luck33ro
post 15 Nov 2010, 22:04
Post #525


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.720
Joined: 8 March 06




PAul, lasa mitubushu in parcare iarna si da-te cu dacia icon_mrgreen.gif


--------------------
*** ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 15 Nov 2010, 22:05
Post #526


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Nu-l las deloc... radmasa.gif


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 15 Nov 2010, 22:17
Post #527


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Cam asa ceva ne-ar trebui sa fim siguri ca nu ramanem inzapeziti subaru_wrx_sti_2009_2010_cu_senile_1_.jpg ( Size: 230.34k ) Number of downloads: 445


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rodi
post 15 Nov 2010, 23:28
Post #528


Membru autentic


Group: Members
Posts: 648
Joined: 2 November 10




Se va da bice la o noua lege a obligativitatii anvelopelor de iarna ... din orgoliu, ascultati-ma ce va spun eu...

This post has been edited by rodi: 15 Nov 2010, 23:31


--------------------
--- --- --- - ---
E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 16 Nov 2010, 10:43
Post #529


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




QUOTE(PaulT @ 15 Nov 2010, 21:07)

Devine pe naiba plastic dur la 0 grade  biggrin.gif ... Da, are performantele ceva mai slabe decat la + 20 grade... Da, un pneu de iarna se comporta ceva mai bine pe uscat la 0 grade.
*



La 0 grade nu devine plastic dur....dar pe la -15 .... se mai schimba problema. Anul trecut, ca tot romanul constiincios....m-am dus sa montez gumele de iarna dupa prima ninsoare mai zdravana. La vulcanizari....cozi inteminabile. In drumul meu, la ~ 20 km de la iesirea din Bucuresti pe DN1, gasesc o vulcanizare mai ascunsa unde erau doar 2 masini inaintea mea. Afara erau cam -10C....si batea un vantulet tare racoros. Cand au dat baietii gumele de vara jos (Continental EcoContact 3)....am inteles si eu ce inseamna cauciucul de vara la temperaturi scazute.
Anul asta, le-am montat din timp (prea din timp....), cu ocazia celor cateva zile mai reci de prin luna octombrie....dar nu-i bai.
Intr-adevar, pe temperaturile astea se comporta mai prost decat anvelopele de vara. Desi conduc foarte mult, nu ajung frecvent in situatii care sa necesite franari sau manevre bruste, totusi simt comportamentul prost la plecarile de pe loc. Daca vreau sa plec putin mai in forta....patineaza imediat. (Bine....acum m-am obisnuit ...dar in prima zi am patit chestia asta de 2 ori).
Oricum, la noi nu exista o cultura automobilistica si nici constiinta conducatorului auto nu-l indeamna sa treaca la echiparea de iarna atunci cand conditiile climatice o impun. Din acest motiv consider ca e necesara stipularea unui interval clar.


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 16 Nov 2010, 10:59
Post #530


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




Mi se pare putin ilogic. Daca duritatea anvelopelor creste cu scaderea temperaturii, si cele de iarna sunt mai moi decat cele de vara la temperaturi scazute, la temperaturi mai ridicate ar trebui sa fie si mai moi, si deci ar trebui sa aiba aderenta destul de buna...

This post has been edited by xcss: 16 Nov 2010, 10:59


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 16 Nov 2010, 11:12
Post #531


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




Anvelopele de iarna au aderenta destul de buna si vara la temperaturi ridicate insa diferenta majora in defavoarea lor este profilul cu distante mari intre striatii ce limiteaza suprafata de frecare dintre asfalt si anvelopa.


--------------------
Renault Symbol Fidji - MS-08-?MS
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Nov 2010, 11:18
Post #532


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Sau in alte cuvinte compactitatea redusa a petei de contact.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Nov 2010, 11:23
Post #533


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(OAP @ 15 Nov 2010, 14:55)
...in schimb o anvelopase va incalzi...si atunci unde mai e treaba cu compozitia ei?
*



Pune mana pe banda de rulare dupa 100 de km de mers pe autostrada la 0 grade afara sa vezi ca e bocna la fel ca asfaltul pe care a mers. Vara e altceva, se incalzeste de la asfaltul de 60 de grade.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 16 Nov 2010, 11:25
Post #534


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




QUOTE(bardu @ 16 Nov 2010, 11:12)
Anvelopele de iarna au aderenta destul de buna si vara la temperaturi ridicate insa diferenta majora in defavoarea lor este profilul cu distante mari intre striatii ce limiteaza suprafata de frecare dintre asfalt si anvelopa.
*




QUOTE(einstein1984 @ 16 Nov 2010, 11:18)
Sau in alte cuvinte compactitatea redusa a petei de contact.
*


Am inteles, multumesc. Cam la asa ceva ma gandeam si eu.


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Nov 2010, 11:30
Post #535


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




E adevart, cu anvelope de iarna volanul la o masina fara servodirectie merge mai usor! am constat singur asta.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 16 Nov 2010, 11:45
Post #536


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




La -15grade bineinteles ca se schimba datele problemei. La acea temperatura cauciucurile de vara se comporta la fel de prost pe asfalt uscat ca si cele de iarna la peste +18-20 grade. In ambele situatii cu atentie se circula fara probleme majore, dupa cum te-ai convins singur biggrin.gif . Dar, bineinteles ca nu este recomandabil sa fii in nici una din situatii. E necesara stipularea unui interval clar, dar nu 1nov-31mar... 1dec-28feb ar fi asa cum trebuie. Constiinta se modeleaza cu ajutorul unei legislatii bine facute si cu mijloace punitive serioase dar extrem de clar definite. In clipa in care asiguratorul nu va despagubi daca faci praf masina in intervalul obligatoriu stabilit iar tu circuli cu anvelope de vara pe asfalt contaminat, in clipa in care daca cineva va fi implicat intr-un eveniment rutier si va fi culpa comuna desi nu s-a gresit decat cu rularea in conditii de iarna cu anvelope de vara, se va dezvolta si constiinta si cultura rutiera.. Ideea e ca totul in lege sa fie stabilit fara posibilitati de interpretare, fara aruncarea intregii responsabilitati asupra fluentei traficului pe umerii soferilor. Nu de alta, dar cu o lege prost conceputa si ambiguu formulata oricine se poate gasi in situatia de a fi scos vinovat/partial vinovat/pasibil de amenzi fara sa aiba de fapt nici o vina..Doar datorita unei legi proaste, ceea ce nu prea mi se pare normal.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
papa_mulo
post 16 Nov 2010, 12:25
Post #537


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.771
Joined: 25 November 07
From: Bucuresti




QUOTE(xcss @ 16 Nov 2010, 12:25)
Am inteles, multumesc. Cam la asa ceva ma gandeam si eu.
*



In plus, pe langa suprafata de contact mai mica, o anvelopa de iarna noua are profilele foarte lungi si elastice...la o franare brusca sau viraj brusc pe timp de vara tind sa rupa aderenta mai repede pentru ca le lipseste fermitatea pe asfalt(desi teoretic materialul este aderent, lamelele nu fac fata fortelor la care sunt supuse). Pe masura ce se tocesc devin din ce in ce mai putin elastice si mai bune pentru timp de vara(fara a ajunge la performanta unuia de vara care are profil specific).
Ecuatia e complicata si cu variabile multiple, din motivul asta nu exista producator care sa faca anvelopa perfecta fie pentru iarna fie pentru vara...din simplul motiv ca la 0 grade ai nevoie de un material, la 15 grade altul iar la 30 alt material...exact ca la formula 1 unde isi bat capul la greu sa nimereaca consistenta perfecta pentru conditiile de concurs existente.


--------------------
Renault Megane Estate 2018 dci90
Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018
Clio 1.2 16v - 2014
---------
Foste:
R11 Spring 1.6D - 1987
Trafic dci115 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vet
post 17 Nov 2010, 13:53
Post #538


Membrul


Group: Members
Posts: 464
Joined: 9 December 07




QUOTE(PaulT @ 16 Nov 2010, 11:45)
La -15grade bineinteles ca se schimba datele problemei. La acea temperatura cauciucurile de vara se comporta la fel de prost pe asfalt uscat ca si cele de iarna la peste +18-20 grade. In ambele situatii cu atentie se circula fara probleme majore, dupa cum te-ai convins singur  biggrin.gif . Dar, bineinteles ca nu este recomandabil sa fii in nici una din situatii. E necesara stipularea unui interval clar, dar nu 1nov-31mar... 1dec-28feb ar fi asa cum trebuie. Constiinta se modeleaza cu ajutorul unei legislatii bine facute si cu mijloace punitive serioase dar extrem de clar definite. In clipa in care asiguratorul nu va despagubi daca faci praf masina in intervalul obligatoriu stabilit iar tu circuli cu anvelope de vara pe asfalt contaminat, in clipa in care daca cineva va fi implicat intr-un eveniment rutier si va fi culpa comuna desi nu s-a gresit decat cu rularea in conditii de iarna cu anvelope de vara, se va dezvolta si constiinta si cultura rutiera.. Ideea e ca totul in lege sa fie stabilit fara posibilitati de interpretare, fara aruncarea intregii responsabilitati asupra fluentei traficului pe umerii soferilor. Nu de alta, dar cu o lege prost conceputa si ambiguu formulata oricine se poate gasi in situatia de a fi scos vinovat/partial vinovat/pasibil de amenzi fara sa aiba de fapt nici o vina..Doar datorita unei legi proaste, ceea ce nu prea mi se pare normal.
*



Nu sunt de acord cu ce-a de a II-a afirmatie din postul tau. E adevarat ca nu se comporta bine, dar nu pot sa compar cu comportamentul anvelopei de vara....la temperaturi scazute....pentru ca e muuult mai rau.
Eu merg cu cauciucurile de iarna din octombrie....dupa ce 2 zile la rand am gasit geamurile inghetate (in Bucuresti). Am zis ca vine a mai a dracu' iarna din ultima mie de ani....si sa ma gaseasca pregatit.
Intervalul stipulat de lege mi se pare foarte mare, dar, daca luna noiembrie era una normala....in multe zone din tara erau temperaturi negative. Legea ar trebui gandita in asa fel incat sa multumeasca pe cat mai multi....dar nu stiu cum e posibil, avand in vedere ca frecvent apar zapezi in noiembrie si martie....ba in mod exceptional si in aprilie. Oricum, in romania sunt zone cu ierni mai blande si zone cu ierni mai lungi si mai geroase. Poate ca e nevoie de o lege care sa aiba in vedere si acest aspect.
In definitiv si la urma urmei e treaba alesilor sa faca legi bune....sa-si bata ei capul (dar se pare ca nu prea au ce).
Eu, la ~50.000 km/an oricum schimb un set de anvelope pe an (offf....nu se mai fac Continentaluri ca alta data...ca alea de pe spate...de vara m-au tinut peste 100.000, dar cred ca erau din plastic smile.gif ). Daca ei vor sa merg 6 luni cu alea de vara si 6 cu alea de iarna, o sa ma conformez. La 2 ani....alte caucioace... .
In lipsa termenelor clare....mergeam asa cum credeam eu ca e mai bine pentru mine si pentru gume.....dar eu, roman cinstit....nu am platit rovinieta pana nu au bagat astia camerele. Deci, poate putina constrangere nu strica nimanui.


--------------------
Dacia Logan 2007 / KissFM 1.5 dCi
.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rodi
post 17 Nov 2010, 21:09
Post #539


Membru autentic


Group: Members
Posts: 648
Joined: 2 November 10




Cine ,,seamana" vant de constrangere culege ,,furtuna" de respingere.


--------------------
--- --- --- - ---
E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 17 Nov 2010, 21:33
Post #540


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




@vet - Cand faceam comparatia intre comportament la frig/cald intre tipurile de anvelope ma refeream la asfalt uscat, unde, cel putin in cazul cauciucurilor de vara cu care am rulat, se putea merge absolut fara probleme la temperaturi scazute, practic atentia suplimentara necesara fiind cam la fel cu cea solicitata de rularea la 18-20-25 grade cu plus si cu anvelope de iarna. Poate chiam mai redusa...
Problema multumirii tuturor nu e de fapt o problema. Procedand ca in EU nimeni nu ar avea motive sa fie nemultumit. Atata timp cat se stabileste intervalul in care e obligatoriu sa ai anvelope adecvate CONDITIILOR DE RULARE, nu ar fi nici o problema pentru nimeni chiar daca am vorbi de intervalul 1nov-1apr.... Daca ninge in zonele inalte in noiembrie sau martie, cei care tranziteaza zona sau care locuiesc acolo isi incalta masinile conform. Asta nu afecteaza cu nimic pe cei care circula la ses la +15-20 grade. Si stabilite extrem de clar pedepsele pentru cei care nu sunt pregatiti corespunzator. Si aici ma refer chiar la probleme de despagubiri/culpe comune, etc, asa cum am mai spus. Dar strict in conditii de asfalt contaminat si strict limitat la utilizarea anvelopelor de iarna, fara alte bazaconii(lopeti/lanturi/nisip...sare).. Cum se face in tarile care au hotarat sa impuna utilizarea cauciucurilor de iarna. Asta ca sa nu ne raportam la marea majoritate care nu impun asa ceva, ci recomanda. Ce sa spun, obligativitatea achizitionarii rovignetei cred ca era destul de clara. Eu unul niciodata nu am umblat fara... Iar cauciucurile de iarna le-am pus mereu informandu-ma din timp despre posibila evolutie a conditiilor meteo(informare pe care am considerat-o si o consider responsabilitatea mea ca detinator si utilizator de autoturism).. De obicei undeva spre 1 dec eram incaltat, si treceam la cele de vara intre 1-20 martie, functie de deplasarile programate spre munte biggrin.gif .


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
58 Pages « < 16 17 18 19 20 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st May 2025 - 14:25
Dacia